Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп'юк



Скачати 146.97 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір146.97 Kb.
ТипУрок


УРОК АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В 10 КЛАСІ

ЗА ПІДРУЧНИКОМ О. Д. КАРП'ЮК

Павлюк Валентина Володимирівна

вчитель англійської мови,

вища кваліфікаційна категорія,

старший вчитель,

учитель англійської мови ЗОШ № 21

м. Житомира,


Житомир – 2016 р.



Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп'юк.
Хочу поділитися досвідом підготовки і проведення уроку «Бесіда про мистецтво. Шедеври Живопису».

Епіграфом до уроку були взяті слова Лонгфеллоу «Життя швидкоплинне, а мистецтво вічне».

Метою уроку було практичне використання вивченої лексики, розвиток вміння орієнтуватися в сучасному іншомовному інформаційному середовищі використовуючи унаочнення для опрацювання, передачі та систематизації інформації і створення бази даних, презентації результатів пізнавальної і практичної діяльності, розвиток іншомовних умінь спілкування у віртуальному просторі (уявна картина).

Ми знаємо, що мотивація викликає цілеспрямовану активність, стимулює вибір засобів і прийомів для досягнення мети. Психологи називають мотивацію «запускним механізмом» (І.О. Зимня) будь-якої людської діяльності, в тому числі й оволодіння мовою.

То ж я поставила перед учнями проблемне питання «Чи потрібне нам сьогодні мистецтво? Чи потрібно нам говорити про шедеври живопису?»

І кожен учень дав відповідь, мотивуючи, таким чином, свою роботу на уроці, в зв'язку з цим зав'язалася дискусія і кожен зміг висловити свою думку.

Обладнання:

На уроці було використано:



  1. Матеріали підручника

  2. Методичні рекомендації

  3. Додаткова література

  4. Інноваційні наукові розробки

  5. Особистий досвід

  6. Репродукції картин Леонардо да Вінчі «Мона Ліза Джоконда»; І.Репіна «Автопортрет», «Запорожці пишуть листа турецькому султану», «Іван Грозний»; Брюлова «Вершниця», «Останній день Помпеї»; Клода Моне «Біле латаття»; Едуарда Мане «Моне за роботою в майстерні», Айвазовського «Млин», Мікель Анжело Кавараджі, «Лютинистка», Ван Гога «Ваза із соняшниками».

Сучасних українських художників: Катерини Білокур, Віктора Шкуринського, Ю.Калишного, репродукції вишитих картин нашої колеги Журби Ірини Пилипівни.

На різних етапах уроку ми можемо використовувати різні ігрові моменти або рольові ігри. Зважаючи на той факт, що десятикласники стоять на порозі життя перед проблемою вибору професії, я вирішила дати їм змогу спробувати себе в ролі екскурсовода по картинній галереї. Для цього учням потрібна була змістовна інформація про різні жанри художнього мистецтва, історію створення та місце знаходження різних шедеврів, біографію багатьох художників.

Один з видів роботи, який надає змістовну інформацію на уроці є аудіювання.

З метою сприяння розвиткові пізнавальних інтересів учнів, розширенню їхнього світогляду, формування естетичного смаку та лінгвосоціокультурної компетенції, я використовувала аудіозапис тексту про історію написання, «Мони Лізи Джоконди» Леонардо да Вінчі під назвою «Історія портрета». Для зняття мовних та смислових труднощів, за методичними рекомендаціями, перед початком прослуховування учні були ознайомлені з незнайомою лексикою, що зустрінеться в тексті, та здоровою опорою - запитаннями до тексту на дошці.

Це дало учням змогу краще зрозуміти текст, дати відповіді на запитання, скласти діалоги та перекази прослуханий текст - що для вчителя послужило контролем розуміння прослуханого повідомлення, а для учнів практикою в усному діалогічному та монологічному мовленні.

Використовуючи науково-пошуковий метод під час рольової гри, учень подає інформацію як екскурсовод у картинній галереї, практично використовуючи вивчену лексику, показує своє вміння орієнтуватися в сучасному іншомовному середовищі, використовуючи зорову опору - репродукції картин всесвітньовідомих зарубіжних та українських художників, включаючи репродукції вишитих картин нашої сучасниці, землячки і колеги Ірини Пилипівни Журби, яка між іншим, нещодавно провела ще одну презентацію своїх робіт в обласній бібліотеці м. Житомира.

Таким чином, учні проявили своє розуміння складних текстів, довели, що вони можуть невимушено спонтанно чітко й докладно висловлювати свою думку з вивченої теми.

Під час таких уроків учні розширюють свій світогляд, розвивають свої аналітичні здібності; вміння порівнювати факти та робити власні висновки.

З прочитаного, почутого чи побаченого я заохочую їх брати активну участь в дискусіях та бесідах, вільно висловлювати думку та наводити аргументи, використовуючи свої знання англійської мови.

Такі уроки мають містити змістовну інформацію і мати певне виховне значення.



Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп'юк.

Тема: Picture gallery. Masterpieces of art.

Motto: "Art is long and life is fleeting" (Longfellow).

Мета: Практичне використання вивченої лексики, розвиток вміння орієнтуватися в сучасному інформаційному середовищі, використовуючи унаочнення для опрацювання, передачі та систематизації інформації і створення бази даних;

Презентація результатів пізнавальної і практичної діяльності;

Розвиток іншомовних умінь спілкування у віртуальному просторі (уявна картина).

Обладнання: підручник, репродукції картин, текст для аудіювання, текст для читання; дошка, магнітофон.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1. Presentation.

Т: Today our lesson is devoted to the masterpieces of painting. We shall speak about the different genres of painting, about our favourite painters and their canvases. Art Gallery and listen to a story about Mona Lisa Giaconda, this wonderful portrait by Leonardo da Vinci. You will have a chance to become a guide along the Picture Gallery and give some facts about the life of your favourite painters and their works. You will read and discuss an interesting text about English painters.

2. Hometask: As a result of the lesson you will be able to do at home:

a) The first group of pupils: the Project work - to describe an imaginery picture. What would you like to draw?

b) The second part of the pupils : write down a letter to your pen-friend about your visiting the picture gallery and your impressions.

3. Note: We have some observers at the lesson. They are: Р1,2,3,4. They will sum up the work of the groups and give us their suggestion about the marks of some pupils, and then I shall give my own opinion.



Procedure

Warm-up: Look at the word - map "Genres of Painting" and recollect the words and the word combinations:

Microphone: Т.: Among the people there are many theatergoers, fans of pop

music and people who appreciate the masterpieces of painting. You must know that success of painter is in his hard labour. One of the greatest English artist William

Hogarth wrote: Genius is nothing but labour and diligence".

Why do we speak today about painting?

Do you want to speak about it?

What is your attitude to the masterpieces of art?

P1: Art is long and life is fleeting. Great painters make us see and think a great deal more than the objects before us, they teach us to look at life through their eyes.

P2: I suppose, the masterpieces of painting, like the masterpieces of music and poetry transform experience, they are a soure of beauty.

P3: I want to add, it is hard to overestimate the role of art in our life, it forms our outlook and enriches our inner world.

P4: I consider, art holds up peoples spirits in the tragic moments of their lives. And it is very important for us.

P5: We know that many people today reject old art and protect new trends in art. But what shall we do about the great works of Raphael and Leonardo da Vinci or Rembrandt and Mane? I suppose we shall not reject them.

P6: I agree with you. I think painting of old masters is one of the greatest treasures of mankind has collected in the history of its civilization.

Т.: So, you see, art brings people up, make them more humane and kind, it has a great educational significance. That is why we speak today about paintings. It is the motivation of our topic.

Listening: 1. Pre-listening activities:

We are going to listen to the tape-recorder about one of the most famous paintings - Mona Lisa Giaconda by Leonardo da Vinci. This poetry Millions of people all over the world have been admiring it for 5 centuries already. This picture is in Louvre now.

Listen to the story and be ready to answer the questions to the text which are on the blackboard and retell it:

Questions:

Why do we call Leonardo da Vinci a giant of Renaissance?

How much time did it take him to paint Mona Lisa?

How was the picture brought to France?

Who returned Mona Lisa to Italy?

Why was it taken again to France?

2. Listening.

3. Post - listening. Comprehension check (Appendix 2).

4. Answer the questions.

P1 - You will sum up the work of the group.

5. Retell the text.

Т.: Unite into three groups. Group one, your task will be reading.

Reading. Aquarium. Scanning.

1. Pre - reading activities:

Repeat the new words and word combinations to the text " English Painters" after the teacher. Be ready to make up the dialogue and retell the text.

2. Reading.

3. Comprehention check: dramatizing the dialogue, retelling the text.

4. P2 - You will sum the work of the group. Group two, your task is writing.



Writing: The cards with the text about Michelangelo. Your task is to open the brackets and fill in the missed words. After that be ready to retell the text (Appendix 4).

Р3. You will sum up the work of this group.

Now let΄s go to the picture gallery.

Oral Practise. Group three.

Check on homework. Your task is to retell about the life of your favourite painter and describe your favourite masterpiece, which you can see on the blackboard to deal with the history of creation of the canvas. Who wants to begin? Are there any volunteers? Рі,2,з,4 you are the guides describing your favourite paintings.

P5- You will sum up the work of this group (Appendix 5).



Summarizing: Т.: I see you are a bit tired. It's time to end our excursion and summarize our work.

Which activities have we done today?

What did you like best of all?

Let us listen to our observers.

What marks would you like to put to your classmates?

And now I would like to say my own opinion about your work. Your marks are:… I am proud of you! You are the real guides! Thank you!



Appendix 1.

1. Аудіювання учнями тексту "The history of a Portrait" (-2500 зн.).

1) Pre-listening Підготовка учнів до аудіювання. Т: I am going to tell you about one of the most famous paintings — Mona Lisa Giaconda. Millions of people all over the world have been admiring it for 5 centuries already. The picture is in Louvre now. The lady is smiling charmingly and mysteriously at the visitors. Listen to the story about Mona Lisa, Please, do not hesitate to ask me to stop to explain or repeat some words or phrases.

2)While-listening. Пред'явлення тексту частинами з наступним визначенням головної думки та перевіркою розуміння почутого.



The History of Portrait

Leonardo da Vinci was a great Italian artist and talented scientist. He lived and created Ms .masterpieces in the period of the Renaissance. He left us several beautiful paintings as well as his famous notebook with numerous drawings and technical ideas. His works in the field of optics, mechanics and mathematics, were truly remarkable and are of great interest to us even now. Leonardo da Vinci was one of the giants of creation not only in the history of art. But also in the history of science. One of his best known pictures is the portrait of Gioconda. The history of this portrait is of great interest.

Some facts about Leonardo da Vinci.

Why do we call Leonardo da Vinci a giant of the Renaissance? In the year 1504, Mona Lisa Gioconda, one of the loveliest and influential women in Florence once happened to see a miniature painted by Leonardo da Vinci. Mona Lisa was struck by the beauty of the painting. So she' decided to have a portrait of herself painted by Leonardo.

As a result, a few weeks later Leonardo began his famous portrait of the smiling Mona Lisa. It took him three years to paint this great masterpiece of art. Leonardo da Vinci was an Italian, but his famous masterpiece is not in the possession of the Italian people. This is what happened to it.

How the picture was created.

Why did Leonardo da Vinci paint Mona Lisa?

Almost three hundred years after it was finished, in 1796, Napoleon's army occupied Milan. Besides reparations Napoleon demanded many valuable works of art. Among them was Leonardo's Mona Lisa. Napoleon took the picture to France. For over a hundred years it was kept in the Louvre museum, in Paris. We find it there in 1911. Many people from various countries stand for hours before Leonardo's masterpiece. The colours on Gioconda's face are so fresh and her smile so lovely. The impression is that the artist has just finished the portrait

The picture was brought to France. Why?

Was the picture brought to France?

In that year one Italian workman, Peruggio, was working as a decorator in the Louvre. He was also struck by the beauty of the portrait and often came to look at it. One day he heard a professor say: "It was Napoleon who brought this picture to France as a military trophy from Italy. Peruggio was struck by this idea and decided to take the picture and return it to his motherland. At dinner-time he cut the picture out of its frame, rolled it up and hid it under his overalls. In this way he carried it out of the museum. When he got home he hid it behind a cupboard where it lay in the dust for almost two years. It was only in 1913 that he brought the painting to Italy. But the French Government would not agree to hand the picture over to its rightful owner, the Italian people. There followed a diplomatic conflict and as a result the painting was returned to Paris. It is now again in the Louvre, where two watchmen guard it day and night.

Peruggio returns Mona Lisa to Italy. Why and by whom was the picture stolen?

3)Post-listening. Обговорення змісту прослуханого тексту.

Т: Did you know this story? Was it interesting to learn something new?

By the way, do you like this masterpiece by Leonardo da Vinci?



Appendix 2.

ENGLISH PAINTERS

Sir Joshua Reynolds (1723—1792), the first President of the Royal Academy of Arts, was not only a painter but the founder of the academic principles of the "British school". Reynolds was the most outstanding portraitist of the 18th century. In his pictures he did not only paint portraits but produced characters. The picture "The Little Heracles Defeating Snakes” / was bought by Catherine II.

Another famous English painter was Joseph Turner (1775—1851), whose business was to paint the light. He proved that with the help of/light it is possible to show qualities of any subject.

We know practically nothing about Turner's life. Son of a London barber, he started drawing and painting when he was a little boy. When Turner was thirteen, he chose the artistic career. In 1802 Turner was elected academician of the Royal Academy, where his oil paintings had been exhibited.

He died at the age of seventy-six.

Turner was a representative of Romanticism. The description of nature dominated in his paintings. In his work with colour he anticipated, in some degree, the practice of impressionists. In his late works be anticipated sometimes the practice of expressionists of the 20th.

Turner's "The Shipwreck", "Burning of the Houses of Parliament" and "Snow Storm" are masterpieces of the great artist. 41.Read the words with the translation twice.

Portraitist ['potritist] — портретист; character ['keerikta] — 1) характер; 2) образ; Heracles [herakli:z] — Геракл; quality [kwoliti] — якість; barber [bа:bэ] — перукар; anticipate [en'tisipeit] — передбачати; shipwreck — корабельна аварія; masterpiece ['ma:st3pi:s] — шедевр.

42.Read the text (exercise 40) and answer the questions.

What was Joshua Reynolds?

What pictures of this artist do you know?

What was Joshua Reynolds famous for?

What was Joseph Turner?

When did he choose an artistic career?

What did he prove in his works?

What dominated in his paintings?

What Turner's pictures do you know?
Appendix 3.

Інструкція: Прочитайте уважно текст. У ньому пропущені окремі слова, які подані нижче. У бланку для відповідей поряд з номером пропуску поставте літеру, під якою дається обране вами слово.

Текст для опрацювання:

Michelangelo, the famous Italian (31), Lived in Florence. Once (32) beautiful piece of white (33) was brought to Florence. (34) the governor of the (35) told Michelangelo that he (36) him to make a (37) out of the, marble. (38) said that Michelangelo was (39) only man in Italy (40) could do it.

The sculptor worked for (41) years to make the statue (42) beautiful as Possible. (43) the statue was ready, a (44) of people gathered in the (45) where it stood. (46) was waiting for the (47). At last he came, (48) by the richest people (49) the city. The governor (50) pleased.

a) governor f) city k) as j) accompanied

b) looked g) he l) sculptor q) who

c) and h) the m) of r) lot

d) marble i) square n) statue s) two

e) a j) accompanied o) everybody t) when
Key: 311: 32e; 33d: 34c: 35f: 36p; 37n: 38g; 39h; 40q; 41s; 42k: 43t; 44r; 45i; 46( 47a; 48j: 49m; 50b.

Repin


From early centuries the greatest painters showed their emotions, feelings, tastes in their pictures. There were many painters. Everybody developed his own style of the painting. There are many popular artist in the world. But I want to tell you about my favourite painter - Illya Repin. Repin was born on the 5th of August in 1844 in Chuhuiv, Kharkiv gubernia and died on the 29th of September in 1930 in Kuokkala, Finland. A good part of his work consist of genre paintings. Some of the works show his attachment to Ukraine, its people and history. The most famous picture by Repin - "Zaporyzhyan Cossacks Write a Letter to the Turkish Sultan” The artist created this masterpiece during 13 years. It remains in the Russian Art Museum in Moscow now.

I'd like to draw your attention to this historical masterpiece. I was deeply impressed by this picture. The poerty of national heroes, the beauty of the Ukrainian landscape have found their place in the painting of Repin.


In the foreground you can see the national heroes of Ukraine, who gave their lives for defending their native country. The Cossacks are smiling, they are writing the letter to the Turkish Sultan and may be believe that they will win. They are strong, brave, honest. The masterpiece is full of emotions. Repin used a wide range of colours for drawing this picture which were combined into the harmonious unity. You can see many Cossacks in the top corner of the background of the picture too.
Horatio said that picture is a poem without words. I want to add that real art appeals to the heart and mind of a man, to his feelings, it proclaims our life.


Sea-scape
I want to tell about one of the famous Ukrainian artists. The name of this artist is Ivan Aivasovsky. The paintings of Aivasovsky are known all over the world. He has created more than 6000 seascapes, which are situated in the private collections and art galleries in Ukraine and all over the world.

I want to introduce you some of his pictures. The title of this picture is "The mill on the seashore". It was painted in 1870. The picture represents the nice period of the year, it is summer. Aivasovsky developed his own style of painting. This painting renders a seascape. In the foreground we can see a nice calm evening sea and the mill on the seashore. In the background we can see the grey and white sky with the clouds around the sun and the ship. This picture is very interesting for me. It represents our nature, and we are the children of our nature, that means we must love it.

There are a lot of rages colours in this seascape : yellow, green, blue, white. Most of the colours are warm. This picture is a real masterpiece of the Ukrainian art. The paintings of Aivasovsky is the crowning achievent of art. This picture leads to a good deal of interest.

I'd like to draw your attention to the canvas " The Sunrising ". The canvas is delightful with its intensive colours of the sunrise. This paintings admires us by the bright lighting and colourihg effects. These paintings are situated in the Art Gallery in Feodosiya.

His canvases brought him glory during his life and they are very popular nowadays.


Landscape

Id like to draw your attention to the landscape “The windy day” by Shcherbakov. Oil. The painting was created in 1980.

Now this canvas is situated in the Tretyakov Gallery in Moscow. And now I want to tell you about it.

In the background you can see a very nice nature with blue river and green trees. The colours of the river are cool and restful, fresh and dull.

In this masterpiece you can see the wind because the trees are moving.

The delicacy of tones are lost in the reproduction. The hot colours definate in this landscape. The trees are siloutted againts the water. In the background you can see the composition of the trees and the blue sky. As for me, I like this reproduction very much. Art is great if it is linked with people’s lives, their interests and ideals.

It is hard to overestimate the role of art in one s life.

Art has a great educational significance. Art holds up people’s spirits in the tragic moments of their lives. Thank you for your attention.


f:\14028289_sherbakov.jpg

Appendix 4.

Colouring


  1. The colours of the river cool and restful

The desposition of sea fresh

Light and shadow forest are hot and delicate

canvas soft and delicate

dull


oppressive

harsh.


The delicacy of tones are lost in a reproduction.
Impression

  1. The painting lyrical

Picture moving

Masterpieces is romantic

Flower piece original

Battle piece poetic

sentimental.

The desposition of is distinguished by marvelous seuse of colour

Light and shadow by number of people.
Composition


  1. In the landscape He rendered the green trees

(portray) the painter interpreted the contours of …

In the picture the artist defined the hot (cold) colours

In the far distance accentuated the figures, birds, the tree

In the shadow emphasized the sea

In the background placed the feeling of horror, joy

In the foreground indicated on the happiness

In the right hand corner represented the walking

In the left hand corner showed standing people

In the very bottom sitting

(of the picture)




  1. The trees painted against the water

The people rended against the mountains

ships are interpreted against the open sky

flowers placed sitting in a boat

talking, going along the street



Genres of painting
A frescoe

painting

A still life An icon-painting

A flower piece A portrait-painting

A battle piece A historical painting

A seascape A landscape

Art is a part of my life …


Art has become part of my life. Many times I took part in competitions on drawing and design. I know my future will be devoted to the visual arts. I hope the art in our country will be popular and developed.
My name is Marya, I am a pupil of 21-st school and now I want to represent you my work "Art of painting of the XIX century"

Art is very important part of human life. It forms our outlook and enriches our inner world and has a great educational significance.

At the English lessons we spend much time learning English culture, because it helps us understand better the way of life of English people. We learn about English writers and poets, about geography, but we devote less time to study painting. But as for me it is also very important part of culture because painting like literature shows us history of country. That is why I decided to write this work. And now І΄ll tell you about it. I tried not only to explore English painting but to compare it with Ukrainian painting at the same time.

I chose to explore 19-th century the most interesting period in history of painting.

At this time the most popular and developed genre of painting was portrait and landscape.

English portrait was more developed then Ukrainian. It is realistic and really beautiful. English portraitist of 19-th century usually painted famous and rich people but were exceptions.

Ukrainian portrait is brighter then English one. The Figures in portrait was usually Ukrainian villagers and townspeople, but there also were exceptions. They painted with love and impressed us too.

In landscape is opposite situation. Ukrainian landscape is classic. But it is not boring because it is really masterfully done.

English landscape is color and bright. It looks like impressionism. As for me, I like English landscape more.

I showed you some differences and similarities in English and Ukrainian painting. I hope I interested you. I visit art painting school that is why this theme is close to me. I hope that the English lessons will pay more attention to the study of English painting.

Horatio said that picture is a poem without words. I want to add that real art appeals to the heart and mind of a man, to his feelings, it proclaims our life.

Thank you for your attention.



  1. Палій Л. Урок іноземної мови в початковій школі // Початкова освіта. – 2001. – № 46(142). 6. Савченко О. Зміст шкільної освіти на рубежі століть // Шлях освіти. – 2000. – № 3. – С. 5-7.

  2. Парахіна С.В. Продуктивне навчання – особливий вид діяльності / Парахіна С.В. // Управління школою. - 2008. - № 11-12.

  3. Підласий І. П. Продуктивний педагог. Настільна книга вчителя / Підласий І. П. – Х. : Основа, 2010. - 158 с.

  4. Пометун О. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : науково-методичний посібник / Пометун О., Пироженко Л. – К. : А.С.К., 2004.

  5. Пассов Е. И. Урок иностранного языка / Е. И. Пассов. – 2-е изд. – М. : Просвещение, 1988. – 223 с.

  6. Пенфилд В., Робертс Л. Речь и мозговые механизмы. – Л. : Медицина. – 1984 – 265с.

  7. Пенфілд В., Робертс Л. Мова і мозкові механізми. – Л.: Медицина, 1964. – 217с.

  8. Плахотник В.М., Полонська Т.К. English: Підруч. Для 2-го кл. загалоосвіт. навч. закл. – 2-ге вид., стереотип. – К.; Ірпінь:ВТФ «Перун», 2003. – 312с.: іл.

  9. Поєднання різних форм роботи на уроках англійської мови // Іноземні мови. – 2003. – №2.

  10. Потапова А.П., Пестереева Е.В. Некоторые приемы обучения младших школьников иностранному языку // Начальная школа. – 1996. – № 7. – С.42-45.

  11. Психологічні особливості: посібник / Під ред. А.А. Реана. – СПб.: Прайм – ЄВРОЗНАК, 2007. – 615 с.

  12. Свиридюк Т.В., Власик О.Є. Вивчення англійської мови в початковій школі. – Луцьк, 2002. – с. 36-42.

  13. Стефановская Т.А. Педагогика: наука и искусство. – М., 1998.

  14. Технологія і методика особистісно-орієнтованого навчання: Методичний посібник для вчителя / Укладачі: Л.В. Кондрашова, Т.М. Прокоп’єва, С.С. Вайнер. – Кривий Ріг, 2006. – 357 с.

  15. Формування методики навчання іноземної мови в початковій школі / С.Івашньова // Рідна школа. – 2006. – № 9. – С.53-55.

  16. Шамова Т.И. Активизация учения школьника. – М., 1982.

  17. Elton’s Dictionary for Little Ones. К.: «Эльтон», 1993. – 64 с.


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп\Урок української літератури і англійської мови (8 клас) «Поет трагічної долі»
Розробка інтегрованого уроку української літератури І англійської мови у 8 класі «Поет трагічної долі»
Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп\Урок телеміст поезії для душі (українська література, англійська та американська література)
Розробка рекомендована для проведення в класах з поглибленим вивченням англійської мови, в яких викладається курс «Англійська та...
Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп\Використання мультимедійних презентацій в урочній та позаурочній діяльності вчителем англійської мови
Дозвольте презентувати вам матеріали з власного досвіду роботи тема якого відповідає навчальній темі школи та вимогам до викладання...
Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп\Іноземних мов Лойтаренко Оксана Петрівна Вчитель англійської мови нвк “Балтська зош І-ІІІ ст. №3-колегіум”
Використання методу проектів на уроках англійської мови як засіб підвищення ефективності навчально-виховного процесу через організацію...
Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп\Довкілля в 1 класі
Посібник містить докладні розробки уроків з інтегрованого курсу «Довкілля» у класі, складених відповідно до чинної програми за підручником...
Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп\Вінницької міської ради» «Використання сучасних методів навчання на заняттях гуртка англійської мови у початковій школі»
Актуальність роботи полягає в тому, що на сучасному етапі розвитку шкільної освіти однією з найбільш актуальних проблем, що вимагає...
Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп\Відкриті уроки зі світової літератури з застосуванням мультимедійних технологій
Нтегрований урок світової літератури І англійської мови "урок радісного дня. Життєвий І творчий шлях елеанор портер. "Полліанна"...
Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп\Урок з всесвітньої історії у 7 класі на тему «хрестові походи» Хрестові походи Мета
Мета: з’ясувати причини, хід та результати хрестових походів, охарактеризувати діяльність католицьких чернецьких орденів, суть єретичних...
Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп\Урок української літератури і англійської мови (8 клас)
Обладнання: портрет Л. Українки, ілюстрації до творів, тзн, роздатковий матеріал, виставка літературних творів
Урок англійської мови в 10 класі за підручником О. Д. Карп\Урок музики в класі. Савченко Тетяна Терентіївна Урок музики в класі
Некрасовська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Вінницький район Вінницька область


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка