Урок читання. 2 клас Тема уроку: В. Нестайко "Руденький"



Скачати 64.54 Kb.
Дата конвертації12.07.2017
Розмір64.54 Kb.
ТипУрок

Урок читання. 2 клас

Тема уроку: В.Нестайко “Руденький”

Мета: формувати навички свідомого виразного швидкого читання; удосконалювати навички роботи аналіз прочитаного тексту; розвивати зв'язне мовлення, увагу; виховувати почуття щедрості.

Обладнання: портрет В.Нестайка, книги В.Нестайка, книги про добро, таблиця для оцінювання результатів роботи.

Хід уроку

І Організаційний момент

- Діти, давайте щиро та сердечно привітаємо один одного такими словами:

Вчитель: Я всміхаюсь сонечку

Діти: Здрастуй, золоте!

Вчитель: Я всміхаюсь квіточці,

Діти: Хай вона росте!

Вчитель: Я всміхаюсь дощику,

Діти: Лийся, мов з відра!

Вчитель: Друзям усміхаюся,

Зичу їм добра.



  • Тож поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві.

  • До якого уроку підготувались?

На дошці — проблемне питання:

Якою повинна бути справжня людина?



  • На сьогоднішньому уроці ми повинні знайти відповідь на це запитання

ІІ Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

  1. Підготовчі вправи до читання.

Прочитайте склади

май

хлоп

діб

ний

дан

ка

цу

кер

чик

щед

жа

рий

  • Складіть слова з поданих слів

Вправи для розвитку дихання.

1. “Свічка”

Візьміть вузеньку смужку паперу й, уявивши, що це свічка, дмухайте на неї. Струмінь видиху повинен бути без різких коливань — папір контролює рівність видиху.

2. “Звуконаслідування”.

Ця вправа тренує різні види видихів.

Пригадайте й відновіть різні звуки природи:

· свист вітру

· шум лісу

· гарчання собаки

· звук дзвінка

· крик півня

2. Робота над скоромовкою

Сів шпак на шпаківню

Заспівав шпак півню:

- Ти не вмієш так, як я,

Так, як ти, не вмію я.



  • Про кого вірш?

  • Що зробив шпак?

  • Читання скоромовки та заучування її напам'ять.

· Читання швидким темпом

· Читання пошепки швидким темпом

· Змагаються між собою.

3. Робота над деформованим прислів'ям.

Не мійсся з хами сьлюдкого, щоб біто не лобу тагоко.


  • Чого навчає нас це прислів'я?

  • Який твір ми читали, герої якого знали зміст даного прислів'я?

ІІІ Перевірка домашнього завдання

1. опитування (завдання для 3 учнів)

Познач правильну відповідь

1. Який був урок?

а) математики;

б) малювання;

в) читання.

2. Хто перервав урок?

1) мама;

2) директор;

3) вчитель.

3. Який іспит витримали діти?

а) іспит з математики;

б) іспит з української мови;

в) іспит на сердечність.

2. Прочитати виразно текст. (“Горбатенька дівчинка”)

- Як по-іншому можна назвати оповідання?

3. Випереджуюче читання.

Навчитись читати, дати відповідь на запитання.

Не може

Настала зима. Випав сніг. Вийшов уранці Сашко на город: неподалік катаються на санчатах згори хлопчики та дівчата. Дивився, дивився він на них і раптом заплакав.

Підійшла до нього мама:


  • Чого ти, Сашко?

  • Я також хочу кататися, - крізь сльози відповідає Сашко.

  • То чому ж ти не йдеш? У тебе ж є санчата.

  • Не можу я взяти їх туди, - схлипує Сашко.

  • Чому?

  • Бо діти проситимуть покататися.

М.Герасименко

  • Про кого це оповідання?

  • Чому Сашко плакав?

  • Про яку рису характеру це свідчить?

  • Що порадимо Сашку?

Перевірка випереджуючого читання.

ІІІ Оголошення теми уроку.

Здавна турбували людину питання добра і зла, людяності і жорстокості, поваги і зневаги, щедрості і скупості. Про це писали різні письменники. На їх творах можна навчитись оцінювати вчинки. Сьогодні ми познайомимось з одним з таких творів — оповіданням Всеволода Нестайка “Руденький”. Читаючи його, я надіюсь на це, ви візьмете для наслідування лише добрі справи героїв.



ІV Опрацювання оповідання В.Нестайка “Руденький”

1. Підготовка учнів до читання.

· Розгляд портрета В.Нестайка.

· Робота над запам'ятовуванням біографії Всеволода Нестайка.

(Вчитель розповідає про автора, а діти на основі спорних слів запам'ятовують зміст біографії)

2. Технологічна підготовка.

Чорнявий Дременув

Похапливо Зойкнула

Тицьнув Поверне

Вихопив Віддавати

Пильно Тим часом


  • Як ви розумієте слова: тицьнув, зойкнула, дременув?

  • Знайдіть слова, які відповідають на питання “Який?”

3. Читання оповідання вчителем.

- Чому оповідання називається “Руденький”?

4. Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали — сіли, встали — сіли:

От уже й розвеселили.

Нумо разом, нумо всі

Потанцюймо по росі!

5. Повторне читання оповідання учнями.

“Сніжинки”. На чию парту падає сніжинка, той учень читає.


  • Де відбуваються події?

6. Смисловий аналіз тексту.

  • Що дала бабуся дітям?

  • Прочитайте, як з'їв цукерку чорнявий хлопчик?

  • Як їла дівчинка і руденький?

  • Чому чорнявий хлопчик дременув у під'їзд?

  • Яка була поведінка руденького?

  • Чому він пішов геть?

  • Хто похвалив руденького? Прочитайте слова дідуся.

7. Узагальнення.

  • Чому руденький вважав себе не зовсім хорошим?

  • Чому він не може бути поганим?

  • Що відповів дідусь? Прочитайте.

На дошці записані прислів'я.

Хто має стид, той має совість.

Совість у людині — головне.


  • Прочитайте прислів'я.

  • Яке з них виражає головну думку оповідання?

  • Що таке совість?

8. Робота в групах.

1 група Навчатись читати оповідання в особах.

· Скільки дійових осіб в оповіданні?

· Скільки дійових осіб беруть участь в розмові?

· Чиї слова треба читати впевнено?

· Чиї сором'язливо?

2 група. Вставити порушену послідовність. Всеволод Нестайко “Руденький”.

Бабуся дала кожному по цукерочці. На дитячому майданчику гралися двоє хлопчиків і дівчинка.

Тим часом дівчинка і руденький хлопчик свої ще тільки розгортали.

Чорнявий хлопчик похапливо тицьнув цукерку до рота.



3 група Всеволод Нестайко “Руденький”

Дівчинка зойкнула, скривилась і заплакала.

Враз чорнявий хлопчик вихопив у дівчинки цукерку і дременув у під'їзд.

Наче боявся, що вона поверне її. Руденький подивився на дівчинку, тоді на дівчинку, тоді на свою цукерку, тоді тоді знову на дівчину, тицьнув їй цукерку і швидко пішов.



4 група Технологія “Прес”.

· Які риси характеру властиві Руденькому? Чорнявому?

· Доведіть, що Руденький був щедрий, совісний.

· Доведіть, що Чорнявий був жадібний.

Перевірка роботи в групах.

V Домашнє завдання.

Читати в особах, переказувати.

Для сильніших учнів додаткове завдання.

Скласти розповідь “Якою повинна бути справжня людина?”



VІ Підсумок уроку

“Мікрофон” (інтерактивна технологія)

Продовжіть речення. Справжня людина повинна бути...

Знаючи, що ви любите оцінювати свою роботу, я приготувала для вас ось цю таблицю. Погляньте на неї. (Таблиця вивішується на дошці на рівні росту учнів)

Визначте своє місце на уроці. Підписані вашим прізвищем маленькі сердечка поставте у відповідний рядочок.

Якщо ви вважаєте, що працювали добре, - у І рядок.

Якщо ви признали, що працювали добре, проте недостатньо — у ІІ рядок.

Якщо ви були тільки присутні на уроці, вважаєте, що не залишили свій слід — у ІІІ рядок.

Діти визначають своє місце на уроці.


  • А урок я хочу завершити віршем:

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:



Людина починається з добра!
Каталог: doc -> files -> news -> 254
news -> Дубовенко Ірина Володимирівна, Скремінська Світлана Миколаївна, класні керівники днз «Житомирське вище професійне технологічне училище»
news -> Я це хтось інший…
news -> Памятка для кожного учня (додаток ); листок з початками речень для гри «Продовж речення»(додаток 4); листки для роботи в парах (додаток 5); листочки з словами для складання розповіді (додаток 6), читанка клас, ІІ частина
news -> Світова література клас Усього – 0 годин; розвиток мовлення – години; позакласне читання – години; контрольних робіт – годин
news -> Тема: олександр олесь. Поезії з книги «Княжа Україна»
news -> Тема. Тема спадкоємності поколінь, вірності волелюбним традиціям народу, збереження світлої пам’яті про захисників І борців за волю рідної землі. Г. Могильницька «Цвіт неспалимий»
news -> «Семінар читачів» (знайомство з творчістю Олександра Олеся)
news -> Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2009-2010 навчальному році лист мон
254 -> Урок біології 9 клас ( 90 хв.)


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок читання. 2 клас Тема уроку: В. Нестайко \"Руденький\" iconУкраїнська література, 6 клас Тема уроку. Всеволод Нестайко відомий у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки»
...
Урок читання. 2 клас Тема уроку: В. Нестайко \"Руденький\" iconУрок зі світової літератури 5 клас Тема: О. С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан І Людмила». Уславлення народної казки. Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Розвивати навички виразного читання, порівняльного аналізу перекладу І оригіналу
Урок читання. 2 клас Тема уроку: В. Нестайко \"Руденький\" icon№ уроку Тема уроку Дата Примітка І семестр (48 годин)
Матеріал до уроку. «Літературне читання», «Зошит з літературного читання», с. 5–7
Урок читання. 2 клас Тема уроку: В. Нестайко \"Руденький\" iconКонспект уроку з літературного читання Тема уроку: Тарас Григорович Шевченко Матеріал для читання Андрій М’ястківський
Мета уроку: ознайомлення з біографією Т. Г. Шевченка, його літературною творчістю, закріплення уміння складати партитуру, розвивати...
Урок читання. 2 клас Тема уроку: В. Нестайко \"Руденький\" iconМета: розширити знання учнів про творчість В. Нестайка, вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження щодо вчинків дійових осіб; розвивати зв’язне мовлення учнів
«…Тим часом дівчинка і руденький хлопчик свої ще тільки розгортали. Враз чорнявий хлопчик вихопив у дівчинки цукерку і дременув у...
Урок читання. 2 клас Тема уроку: В. Нестайко \"Руденький\" iconУрок з читання 3 клас Тема. Буду я природі другом
Розвивати мислення, уяву, фантазію, діалогічне І монологічне мовлення, навички читання. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення...
Урок читання. 2 клас Тема уроку: В. Нестайко \"Руденький\" iconКонкурс «Найкращий конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури»
Тема. Урок позакласного читання. Презентація книги Л. Ворониної «Прибулець з Країни нямликів»
Урок читання. 2 клас Тема уроку: В. Нестайко \"Руденький\" iconУрок позакласного читання усний журнал Тема уроку: «Грицько Бойко майстер веселого цеху»
Мета: розширити знання учнів про життя І творчість Грицька Бойка на основі розглядання та читання низки його творів. Вчити аналізувати...
Урок читання. 2 клас Тема уроку: В. Нестайко \"Руденький\" iconУрок читання у 4 класі 12. 02. 2013 Тема уроку : Вчитаймося в Лесине слово іскристе
Матеріал уроку : Біографічні відомості про Лесю Українку. Леся Українка «Давня весна», «Вечірня година»
Урок читання. 2 клас Тема уроку: В. Нестайко \"Руденький\" iconУрок телеміст ( світова література ) 7 клас Підготувала
Тема уроку. Рзм. Урок – телеміст «Англія – Україна. Шервудський ліс – Чорногора. Робін Гуд – Олекса Довбуш»


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка