Урок для учнів одинадцятого класу Мета



Скачати 93,95 Kb.
Дата конвертації10.06.2017
Розмір93,95 Kb.
ТипУрок

Г.Ю. Губенко,

учитель російської мови та світової літератури,

класний керівник 11 класу

Великосеверинівської ЗШ І-ІІІ ст.


«Правильний вибір професії – важливий крок у житті»

(Перший урок для учнів одинадцятого класу)
Мета: Формувати в учнів свідоме ставлення до вибору майбутньої професії; сприяти виробленню моральної готовності до свідомого вибору професії; навчати аргументовано відстоювати власну думку, розвивати мислення; виховувати свідоме ставлення до навчання, розуміння його необхідності в житті, почуття обов’язку перед батьками, викладачами та державою; виховувати в учнів впевненість, культуру спілкування, повагу до думки співрозмовника.

Обладнання: вислови відомих людей та прислів’я; презентація з теми; роздруковані тексти художнього твору.

Основні етапи уроку

Вступна частина

  1. «Відкритий мікрофон». Кожна людина мріє про щастя. Прагне до щастя. А що потрібно людині для щастя? (Асоціативний кущ «Щастя»).

  2. «Мозковий штурм». Яка із складових щастя є для вас зараз найактуальнішою? (Вибір професії).

Вибрати роботу, яку ви любите, і вам ніколи не доведеться працювати в своєму житті (Конфуцій)

Правильний вибір професій  — моральне задоволення, висока самооцінка, водночас це й висока продуктивність праці, висока якість продукції. Вибір професії — один з головних життєвих виборів, який здійснює людина в юному віці. Він має значення як для самої людини, так і для суспільства. Вибір професії - це по суті вибір життєвого шляху, вибір долі. Від вибору професії до душі у великій мірі залежить задоволення людини своєю долею, її щастя.

Зараз, дорогі діти, ви стоїте на порозі, за яким починається доросле життя. Воно вабить своєю самостійністю, своєю таємницею. І кожен із вас, ступивши на цей поріг, повинен здійснити вибір. Від цього залежить ваше щастя.

Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в неї свою душу, то щастя саме вас знайде. (К.Ушинський.)

Ваше прагнення зробити правильний вибір розділяють і ваші батьки. Вони більш за все бажають вам щастя. Але як зробити той правильний вибір? Як не зробити помилки?



  1. Повідомлення теми та завдань уроку.

Завдання:

  • Разом з батьками розібратися в тому, як зробити правильний вибір; що потрібно для того, щоб досягти мети.

  • Разом ми розв’яжемо декілька проблемних питань, що стосуються майбутнього вибору професії.

Основна частина

Батьки – найперші і найвірніші порадники на шляху вашого самовизначення, адже



Батьки і діти! Діти і батьки! Нерозділиме і одвічне коло … (Б.Олійник)

«Дерево мрій». На цьому шляху головне – це взаємопорозуміння. На нашому дереві мрій виросли плоди»: червоні яблука – це мрії учнів, а жовті – це мрії батьків. Подивимося, чи співпадають ваші мрії.

Висновки вчителя.

Проблеми вибору

Проблема 1. А що робити, коли батьки наполягають обрати якусь професію, а вона вам зовсім не до вподоби? (Батьки і діти пропонують свої варіанти вирішення проблеми).

Прийняття деяких рішень впливає на наше майбутнє життя. У таких випадках нам самим буває важко самостійно зробити вибір, тому без ради дорослих не обійтися, адже у них більше досвіду, вони краще розбираються в людях. Потрібно завжди вміти вислухати людей, яким ти довіряєш – батьків, вчителів, знайомих. А потім прийняти рішення, від якого залежить твоє майбутнє життя. Звичайно, свою думку потрібно завжди мати, але прислухатися до іншої думки ніколи не завадить.



Із біографій відомих письменників.

Р.Л.Стівенсон отримав професію юриста, та понад усе мріяв стати письменником. І слава прийшла до нього.

Батьки віддали Р.М.Рільке до закритого військового закладу, мріяли про кар’єру для сина. Але це пригнічувало природні задатки дитини. Їм довелося забрати його з цього навчального закладу.

Ж.Верн мріяв стати моряком. Закінчив правничий ліцей, але адвокатом так і не став. Почав писати статті в популярному журналі. Згодом став письменником.

Ф.Кафка мав схильність до літератури. Та батько змусив його закінчити юридичний факультет, та ще й не дозволяв йому залишити службу. Це призвело до того, що син був готовий покінчити життя самогубством.

Навчитися можна лише того, що по-справжньому любиш. (Й.В.Гете)

Проблема 2. А що робити, коли родина живе в скруті і не може забезпечити навчання дитини на комерційній основі? (Відповідають батьки і діти). Які наслідки це може мати? (Діти, розуміючи ситуацію в родині, перестають мріяти, не хочуть вчитися).

Незалежно який шлях вибирає людина, сам пошук робить людину особистістю. Без пошуку свого заняття людина не може усвідомлювати ставлення до життя суспільства. Кожній людині важливо знайти саме свій шлях. Тільки тоді вона зможе досягти того, про що мріяла, тільки тоді вона зможе отримати задоволення від своєї роботи. Яким буде наше життя, залежить не тільки від нас, але ми можемо зробити багато чого. Дорослішаючи, ми нерідко замислюємося над питаннями про сенс життя, про те, яку роль грає людина на Землі. Ми мріємо про щасливе життя, віримо в те, що ми досягнемо багато чого. На жаль, не всі наші мрії реалізуються, але кожен з нас повинен зробити все можливе, щоб задумане здійснилося.



Із біографій відомих письменників.

Б.Шоу через матеріальну скруту не здобув освіту, почав працювати з 15 років. Самостійно вчився грати на фортепіано, мріяв про літературу. Успіх прийшов до нього, коли йому було вже під 30.

Ч.Діккенс ще з 13 років почав працювати, змінив декілька робітничих професій, аж поки не став репортером газети. Почав писати, а невдовзі став відомим і багатим. Його статки перевищували власні кошти англійської королеви.

Вік живи, вік учись, вік трудись. (Прислів’я)

Проблема 3. А що робити, коли була мрія, зроблено вибір, а потім людина зрозуміла, що це не її? (Відповідають учні і батьки). Ми постійно стоїмо перед вибором: ми вирішуємо те чи інше питання і знаходимо варіант відповіді. Вдалий він чи невдалий, показує життя. Ми думаємо, радимося, сумніваємося. Часто для будь-якої людини найважче – це зробити вибір, тому що від цього вибору може залежати наше майбутнє. Зараз ми часто не замислюємося про наслідки наших рішень, вчинків. Але в будь-якому віці потрібно завжди відповідально ставитися до тих питань, які можуть вплинути на наше подальше життя. І якщо ми готові до цього, то ми готові і до вибору життєвого шляху.).

Із життя славетних.

А.П.Чехов здобув освіту і працював лікарем. Розчарувався. Став відомим письменником.

Г.Ібсен теж вчився на медичному факультеті. Та потім став відомим драматургом.

М.Булгаков працював лікарем, та потім вирішив присвятити себе літературі.

Порівняно пізно поступив в академію мистецтв В.Суріков.

А.І.Крилов почав писати вже в зрілому віці.



Жан Батіст Ламарк. Батьки віддали його до єзуїтської школи, та після смерті батька він її залишив і пішов на війну. Через травму залишив військову службу і почав вивчати медицину. Та потім захопився вивченням природничих наук, став самостійно вивчати праці науковців. Завдяки своїй допитливості та наполегливій праці став всесвітньовідомим вченим.

Призначення людини – прагнення до досконалості. (Л.М.Толстой)

Проблема 4. Проблема навчання. Як вона впливає на подальшу долю людини? (Батьки і діти висловлюють свої думки).

Цікава інформація

З одного боку, багато видатних людей вже в дитинстві вражали неабиякими здібностями. Засновник кібернетики Н. Винер так і назвав свою автобіографічну книгу: ”Колишній вундеркінд” (він в 12 років поступив в університет, а в 14 років вже мав перший вчений ступінь). Вундеркіндом, наприклад, вважався Віктор Гюго, який в 15 років отримав почесний відгук французької академії. Інакше як вундеркіндами не назвеш О.Грибоедова і І.Мечникова: Грибоєдов в 11-ть років поступив в Московський університет, а в 15-ть років вже закінчив два відділення (словесне і юридичне) філософського факультету; у Мечникова любов до природи виявилася з дитячих років; ледве почавши вчитися, він писав “твори” з ботаніки і “читав лекції” своїм братам і іншим дітям; дуже рано опанував мікроскопом; ще будучи гімназистом, став друкуватися в наукових журналах, зокрема іноземних. “Колишніми вундеркіндами” не можна не назвати не тільки ряд великих людей минулого, але і деяких наших чудових сучасників. Відомий керівник наукового центру в місті Дубне академік Н. Боголюбов в 12 років закінчив середню школу. Один з найбільших математиків сучасності академік Н. Виноградов згадує: «Писати і читати вивчився в три роки. Сам”.

Всім відомі блискучі досягнення маленького А. Моцарта, видатні успіхи в дитинстві Ф. Гальтона, І. І. Мечникова, К. Гауса, В. Гюго, Ф. Шуберта. 

Ви знаєте про те, що велика частина найгеніальніших учених ніколи не належала до списку відмінників і зразкових учнів? Мало того, багато хто з них, наприклад, Томас Едісон, Чарльз Дарвін, Альберт Ейнштейн, ніколи не були блискучими учнями.

Американські психологи, вивчивши життєвий шлях 400 видатних людей, виявили, що 60 % з них мали в школі значні труднощі, важко пристосовувалися до умов навчання, орієнтованого на середній рівень знань. Нерідко інтелектуально обдарована дитина не знаходить розуміння ні педагогів, ні однолітків.

Із життя славетних

А. де Сент-Екзюпері на вступних екзаменах завалив написання твору. В той час Європа потерпала від Першої світової війни. Абітурієнтам запропонували написати твір на тему: «Враження воїна, що повернувся з фронту». Він написав: «Я не був на війні, через що не хочу говорити з чужого голосу».

Коперник не тільки не значився в списках успішних учнів, але його навіть всерйоз ніхто не сприймав як вченого-астронома.

Приклади із життя. (Вчитель наводить приклади із життя колишніх випускників школи).

Якщо ви по-справжньому вірите в те, що робите, не дозволяйте ніяким обставинам стримувати вас. Кращі в світі досягнення стали можливими не «завдяки», а «всупереч». Головне – робити свою справу. (Дейл Карнегі)

Проблема 5. Що робити, коли те, до чого прагнув, не приносить щастя?

Читання з передбаченням твору Р.Баха «Чайка по імені Джонатант Лівінгстон».

  • Про що мріяв чайка Джонатан Лівінгстон?

  • Чи розділяли його мрію батьки?

  • Як до цього ставилася стая?

  • Чи здався чайка Джонатан Лівінгстон?

  • Чи на правильному він шляху?

  • Який алегоричний зміст цієї історії? (За свою мрію, за свій вибір треба боротися і багато працювати).

Вибір життєвого шляху залежить від того, яку професію ми оберемо. Професія повинна подобатися людині. Якщо вона вибере спеціальність не до душі, то потім буде шкодувати про це все своє життя.

Щоб реалізувати свої мрії в реальний успіх, ви повинні працювати, працювати багато, наполегливо, постійно.( Джон Паттерсон)

Підсумки уроку

Ми з вами вирішили сьогодні тільки деякі проблеми майбутнього вашого вибору і можемо зробити висновки.

Запис на дошці


1

Поради чи мрія?

За свою мрію треба боротися.

2

Несприятливі обставини і мрія.

Вчитися ніколи не пізно.

3

Неправильний вибір.

Все у ваших руках. Прагнути до самовдосконалення.

4

Навчальні досягнення і мрія.

Вірити в себе.

5

Як знайти щастя в роботі?

Працювати багато, наполегливо, постійно.

6

Яким бути?

Бути Людиною.

Проблема 6. А останню проблему ви визначите самі за висловами та віршами.

Пам’ятайте: у людини немає іншого вибору – вона повинна бути людиною. (Станіслав Єжи Лец).

Жити, означає не тільки задовольняти матеріальні запити організму, а головним чином усвідомлювати свою людську цінність. (Ж.Верн)

Ключ до життя – служіння людям. (Д.Джексон)

Люби людей і люди будуть відповідати тобі любов’ю. (А.Рубінштейн)

Живіть за законами любові… Служіть людям (Коцен)

Висновки. (Учні роблять висновки, доповнити запис на дошці).

Заключне слово вчителя. М. Горький вважав, що «краща насолода, найвища радість життя – відчувати себе потрібним і близьким іншим людям». А для того, щоб бути потрібним людям, треба робити щось хороше для людей, треба заслужити їх подяку. Радість, подарована людям, стане твоєю радістю. Це велике щастя – творити добро для людей. У народі кажуть: «Життя прожити – не поле перейти». Життя людині дається один раз, і прожити його потрібно так, щоб не шкодувати ні про що. Тому до цього питання потрібно підійти з усією відповідальністю. Ми повинні порадитися з рідними, близькими, друзями. Потрібно подумати і про те, де можна влаштуватися на роботу, маючи дану професію, чи буде вона затребувана. І навіть якщо ти будеш хорошим спеціалістом, не слід забувати, що в житті важливо не тільки ким бути, але і яким бути. Найстрашніше, коли людина опиняється одина. Вона може досягти висот у кар’єрі, може багато знати, але страждати від самотності.

І закінчити наш урок мені хочеться словами:



Якщо не я, то хто ж?

Якщо не зараз, то коли?

Якщо я не для себе, то хто ж для мене?

Але якщо я тільки для себе, то для чого я потрібен?

Гілель.

Щастя – не слава, не гроші – Все це мина,

Щастя – це друзі хороші, це шана людська.

О.Підсуха.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок для учнів одинадцятого класу Мета iconУрок з вивчення літератури рідного краю Мета: ознайомити учнів із творчістю Катерини Барановської
Тип уроку: урок-презентація для учнів 5 класу книги казок Катерини Барановської «Таємниця великого каменю»
Урок для учнів одинадцятого класу Мета iconУрок для учнів шостого класу мета: формувати уявлення учнів про обов’язок, мужність, героїзм; викликати почуття захоплення І гордості подвигами українських людей, здійсненними в роки війни І в мирний час
Міні-диспут «Чи потрібно знати І поважати історію свого народу». Декламація вірша
Урок для учнів одинадцятого класу Мета iconДля 3-го класу Підготувала вчитель музичного мистецтва кзш №120 Кочережко Ольга Миколаївна
Для полегшення роботи вчителя, ефективної організації часу на уроці музики, створено цей зошит для учнів 3-го класу класу чотирирічної...
Урок для учнів одинадцятого класу Мета iconУрок географії для учнів 6 класу Мета
Світовий океан, формувати знання про властивості вод Світового океану, рух води в океані; розвиток практичних навичок визначати показники...
Урок для учнів одинадцятого класу Мета iconУрок з укр літератури для учнів 6 класу. ( Стежками Великого Кобзаря ) Тема. Дитинство та юність Тараса Шевченка
Мета : поглибити знання учнів про дитячі та юнацькі роки Тараса Шевченка від народження до його відʼїзду з паном Енгельгардтом в...
Урок для учнів одинадцятого класу Мета iconДодаток гра інтелект-кафе для учнів класу «Я пізнаю світ» Мета
Мета: ознайомити учнів 5-9 класів з енциклопедичними виданнями, навчити їх користуватися довідковою літературою, дати можливість...
Урок для учнів одинадцятого класу Мета iconУрок позакласного читання для учнів 7 класу «душа себе в гармонії шука »
Ці дослідження учнів увійдуть у літературну скарбничку школи. Зібраний матеріал допоможе в навчанні учневі, а також у роботі як учителю-початківцю,...
Урок для учнів одинадцятого класу Мета iconУрок для 6 класу) Запрошуємо на розмову про літературу довідкову
Мета. Узагальнити знання учнів про довідкову літературу, розкрити її значення в житті людини; розширити знання з історії виникнення...
Урок для учнів одинадцятого класу Мета iconВидатні військові України Година спілкування для учнів 10 класу
...
Урок для учнів одинадцятого класу Мета iconУрок з позакласного читання для учнів 5 класу "сучасні письменники для дітей"
Ляля разом із своїми друзями вирішує розгадати таємницю старовинної скриньки І дивних створінь–химериків. Задля цього вони вирушають...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка