Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона "Любов до життя" та Олександра Довженка "



Дата конвертації23.04.2017
Розмір445 b.
ТипУрок


Ідея любові до життя як усеперемагаючої сили

  • Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона “Любов до життя” та Олександра Довженка “Воля до життя”


Олександр Довженко і Джек Лондон



Прочитайте слова видатної англійської письменниці. Чи поділяєте ви її думку? На які думки наводять подібні цитати? Які риси характеру вони виховують?



Згадайте факти з біографій Довженка і Лондона, які свідчать про те, що на життєвому шляху вони зустрічали багато перешкод. Як вони їх долали? Заповніть Кола-Вена



Дослідіть цитати письменників. Які спільні погляди на життя вони мали?

  • Треба взяти себе в руки, закувати серце в залізо, волю і нерви, бодай останні, і, забувши про все на світі, створити сценарій і фільм, достойний великої нашої ролі у велику історичну добу ( О. Довженко )

  • Я прожив дуже щасливе життя! Я був більш вдалим багатьох сотень і мільйонів людей мого покоління на цій землі. Я багато жив і багато бачив. Я дуже любив життя! Так, гра коштувала свічок! ( Джек Лондон )



У ході аналізу творів ви маєте заповнити таблицю, знайти спільне та відмінне між творами Джека Лондона та Олександра Довженка



Який жанр живопису перед вами? Яким чином ці картини можна пов'язати з темою уроку?



Яку назву носить цей жанр живопису? Яким чином картини пов'язані з темою уроку?



Словникова робота

  • ЕКСТРЕМАЛЬНА СИТУАЦІЯ — стан життєдіяльності людини, суб'єктивно усвідомлюваний нею як такий, що загрожує її фізичному та психічному здоров'ю.



«Вони ступали, кульгаючи, до річки; сходячи вкритим каменюками берегом, передній заточився і мало не впав. Обидва були стомлені й виснажені, з облич їм не сходив вираз тупого терпіння, що його карбують тривалі знегоди. На спині вони несли важкі клунки, загорнені в укривала і підтримувані ремінцями, які вони накинули на лоби. Кожен ніс рушницю. Вони ступали, схиливши низько плечі, а ще нижче голову, втупившись очима в землю.»

  • «Вони ступали, кульгаючи, до річки; сходячи вкритим каменюками берегом, передній заточився і мало не впав. Обидва були стомлені й виснажені, з облич їм не сходив вираз тупого терпіння, що його карбують тривалі знегоди. На спині вони несли важкі клунки, загорнені в укривала і підтримувані ремінцями, які вони накинули на лоби. Кожен ніс рушницю. Вони ступали, схиливши низько плечі, а ще нижче голову, втупившись очима в землю.»

  • «Ах, як не хотілось йому падати, як не хотілось кидати автомата! Та автомат уже випав з рук, і вже нічим було його підняти з брудної землі. Праву руку, правда, тільки злегка зачепило мінним осколком. А ліва висіла, скривавлена вщент, і кров била фонтаном з жахливо скаліченого плеча. Що робити? Спинити кров? Чим? Не спиняється. Тече!»



Погляньте на асоціативні схеми. Поясніть, про що йде мова. Відновіть за змістом утрачені моменти боротьби за життя



Впишіть риси характеру, що притаманні обом героям



Що, на вашу думку, зігрівало душу героїв у такий тяжкий момент?



Яке значення ці філософські роздуми мають для читача?

  • Подумайте, брати мої, про це, і коли з ким в бою що трапиться,- все буває,- вирішуйте тоді на койках перемогу кожен для себе. Виймайте тоді з чудодійної прадідівської скриньки дорогоцінне зілля, корінь життя, і нюхайте його, вбирайте в себе його дух, і гризіть, і живіться ним день і ніч,- Волю!



З якою метою автори змальовують такі портрети героїв: фізично страхітливі, а духовно – прекрасні?

  • То була й справді жива істота, в якій важко було впізнати людину. Вона була сліпа, безтямна і звивалась на піску, немов велетенський хробак. Вона звивалася марно, майже не посуваючись уперед, але була вперта…



“Є воля – є людина!”

  • «Іноді він поринав із головою і, відчайдушно борсаючись, силкувався виринути з забуття, але якась дивовижна сила будила його волю і допомагала йому випірнути на поверхню.»

  • ( Дж.Лондон )



Про яке диво йде мова у творах?



Спільне та відмінне між творами Джека Лондона та Олександра Довженка



Творче завдання

  • У діалозі з життям важливе не її питання, а наша відповідь

  • Жити – означає боротися

  • Поразки немає, поки сама людина не визнала себе переможеною



Проведіть літературні паралелі між вивченими творами та словами видатної англійської письменниці



Каталог: upload -> konkurs%20prezent
upload -> Бібліотека вищашко ла анотований огляд періодичних видань за 011 рік Випуск київ 2012
konkurs%20prezent -> Тема. «Він належить всьому людству…» Вивчення життєвого шляху геніального російського письменника Олександра Сергійовича Пушкіна
konkurs%20prezent -> Це почерговий показ стану природи і стану людської душі
konkurs%20prezent -> Ознайомити учнів з основними етапами життя І творчості О. С. Пушкіна; Ознайомити учнів з основними етапами життя І творчості О. С. Пушкіна
konkurs%20prezent -> Найвідоміші твори
konkurs%20prezent -> Родина Буендіа
konkurs%20prezent -> Шерлок Холмс – це людина, яка ніколи не жила, але
konkurs%20prezent -> Світ — чудове місце, гідне того, щоб за нього боротися відомий американський письменник, журналіст, лауреат Нобелівської премії


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона \"Любов до життя\" та Олександра Довженка \" iconУрок української літератури в 11 класі тема життєвий І творчий шлях олександра довженка мета: ознайомити учнів із життєвим І творчим шляхом Олександра Довженка
Ладнання: портрет О. Довженка, карта «Історико-етнографічні регіони України», чистий аркуш (ватман із заголовком) «Велич І безсмертя...
Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона \"Любов до життя\" та Олександра Довженка \" iconТема. Джек Лондон. «Любов до життя». Особливості сюжету та ідеї оповідання. Мета
Мета. Дати короткі відомості про життя та творчість Джека Лондона, відображення життєвого досвіду в тематиці творів; розкрити суть...
Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона \"Любов до життя\" та Олександра Довженка \" icon"фразеологічні звороти з морською термінологією у морських оповіданнях джека лондона"
Розділ Теоретичні аспекти вивчення творчості Дж. Лондона, історія вивчення творчості Дж. Лондона
Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона \"Любов до життя\" та Олександра Довженка \" iconУрок №1 Тема уроку: Довга дорога до спасіння. Огляд життя І творчості Джека Лондона. Робота над змістом оповідання «Жага до життя»
Змістом та героями оповідання, вчити вдумливому читанню; розвивати навички виразного читання І переказу художнього твору, вміння...
Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона \"Любов до життя\" та Олександра Довженка \" iconДжек Лондон «Жага до життя»
Джека Лондона, допомогти зрозуміти зміст твору, сильний характер головного героя
Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона \"Любов до життя\" та Олександра Довженка \" iconДжек Лондон. «Жага до життя». Особливості сюжету та ідеї оповідання
Мета: ознайомити учнів із творчістю американського письменника Джека Лондона; з'ясувати особливості творчої манери письменника на...
Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона \"Любов до життя\" та Олександра Довженка \" iconМетодичні рекомендації для проведення у загальноосвітніх навчальних закладах Ніжинського району заходів, присвячених 120-річчю
«О. П. Довженко – письменник, режисер, кіномитець і художник», «Особливості вивчення окремих творів Олександра Довженка на уроках...
Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона \"Любов до життя\" та Олександра Довженка \" icon140 років від дня народження Джека Лондона (Джона Гріффіта)(1876-1916) зміст

Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона \"Любов до життя\" та Олександра Довженка \" iconТема. «Я народився І жив для добра І любові» О. Довженко
Огляд життя І творчості Олександра Довженка
Урок компаративного аналізу оповідань Джека Лондона \"Любов до життя\" та Олександра Довженка \" icon«Шевченко і світова література. (Спроба компаративного аналізу творчості Т. Г. Шевченка в межах програми зі світової літератури)»
Практичне застосування компаративного аналізу творчості Т. Г. Шевченка в межах програми зі світової літератури


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка