Урок музики в класі. Савченко Тетяна Терентіївна Урок музики в класі



Скачати 293,37 Kb.
Дата конвертації15.06.2017
Розмір293,37 Kb.
ТипУрок

Некрасовська загальноосвітня школа і – ІІІ ступенів Вінницький район Вінницька область
14

Українська авторська ( бардівська ) пісня або « співана поезія». Музика Душі.

Урок музики в 8 класі.

Савченко Тетяна Терентіївна

Урок музики в 8 класі.



Тема: Українська авторська ( бардівська ) пісня або « співана поезія». Музика Душі.

Мета: розширити пізнання учнів у жанрі української авторської (бардівської пісні). Розвивати вміння сприймати музику і поезію в естетичному поєднанні. Виховувати почуття людяності, прагнення самовдосконалення.

Обладнання: плакат : « Ліра , гітара – душа барда», книжково-журнальна виставка « Авторська пісня», портрети композиторів – бардів, музичні словники, тексти з піснями, презентація, відео та аудіо записи пісень.;анкета визначення настрою.

Випереджувальне завдання – учні ознайомились з музичним словником по темі уроку. Готували розповіді про українських бардів в вигляді презентацій,доповідей, розповідей, повідомлень, стіннівок тощо.



Музичний словник:

  • Бард — (фр. barde, від кельт. bard; праіндоєвропейське — gwerh — співак) мандрівний поет і співак у кельтів, що жили головним чином на території нинішньої Ірландії, Уельса і Шотландії та Бретані. Другий ступінь посвячення у жерців-друїдівДруїди — носії культової традиції, пророки та філософи. Барди — носії пісенної традиції. Одягалися у все небесно-блакитне — колір символізував істину і гармонію.

Середньовічні барди були професійними поетами-співаками, мандрівними або придворними. Вони об'єднувалися в цехи, виконували героїчні пісні-балади, бойові, релігійні і сатиричні пісні, елегії та інше.

У XV столітті слово «бард» перейшло з шотландської в англійську мову і стало означати «блукаючий музикант». У європейській літературі слово бард стало синонімом поета.



  • Менестре́ль (англ. minstrel, фр. ménestrier від лат. ministerialis — «слуга») —

1) загальна назва поета-музиканта (у тому числі жіночої статі), професійного артиста Середньовіччя (з 12 ст.) та раннього Відродження, який заробляє співом і грою на музичних інструментах з пам'яті. Близьке за значенням слово«жонглер» (фр. jongleur) зазвичай трактується ширше, тобто це не тільки музикант, а й оповідач, блазень, фокусник, акробат). Через усний характер музичної творчості менестрелів збереглося мало нотних рукописів; сучасні реконструкції культури і побуту менестрелів спираються, переважно, на літературні й іконографічні свідчення.

2) середньовічний поет-співак в романтичній літературі XIX століття а;

3) починаючи з XX століття — поети-музиканти і виконавці авторської пісні (професіонали або аматори) у рольовому середовищі, або виконавці з рольовим ухилом.

З XIV століття словом менестрель називають, переважно, світських професійних музикантів. Отже всі відомості, які маємо про менестрелів XIV—XVIII ст., зокрема, про їхні цехові організації (ménestrandie) у містах Франції та Англії, відносяться радше до історії музичного, а не літературного побуту.

  • Вага́нти (мандрівні клерики);— «мандрівні люди» у середньовічні часи, XIXIV століття, у Західній Європі, що складали вірші, виконували пісні та декламували прозу на площах міст та на різних зібраннях.

  • Гістріон (від лат. histrio - актор, трагік) - в Стародавньому Римі так називали професійних акторів, що складали трупу; в епоху раннього Середньовіччя (IX-XIII століттях) це найменування було поширене на народних бродячих акторів.
    У Стародавньому Римі гістріони зазвичай вербували з низів суспільства, їх професія вважалася менш шанованою, вони не мали громадянських прав і могли піддаватися тілесним покаранням; лише трохи гістрионам вдавалося завоювати шану і повагу. Спочатку гістриони грали без масок, в I ст. до н. е. під впливом грецької театральної культури, з'явилися маски і в Римі.
    Мистецтво середньовічних гістріонів сходило до сільських обрядових ігор; гістріон міг бути одночасно музикантом, танцюристом, співаком, оповідачем, гімнастом, дресирувальником тварин і т. д. В Німеччині це були шпільмани (від нім. spielmann - граючий осіб), у Франції - жонглери, в Англії - менестрелі, в Італії - міми, в Іспанії - голіарди, гальярди, в Росії - скоморохи. В процесі професіоналізації виокремелись окремі напрями: циркові виступи, творчість казок, твір і виконання пісень (трубадури та трувери)

  • Кобза́р — український народний співець і музикант. Кобзарі були творцями, хранителями і передавачами епічної традиції у формі історичних пісень, дум (мелодійних речитативів змінюваних форм), релігійних піснеспівів, моралізаторських пісень, а також казок та переказів, супроводжуваних грою накобзі, лірі або бандурі, звідки інша їхня назва — лірники або бандуристи. Значення їх для українського народу можна порівняти зі значеннямдавньогрецьких поетів у давній Греції, арабських поетів для Арабії, або степових співців-акинів для людей Середньої АзіїМонголії і Казахстану.

У своїй творчості кобзарі утверджували дух українського народу, основи християнської моралі в суспільстві і побуті.

  • Трубаду́ри (фр. troubadoures [tɾuβaˈðuɾ], , від окситан. trobador, від окситан. trobar «знаходити» (складати вірші)) — середньовічні (XIXIII ст.ст.) провансальські поети-барди, автори пісень і, часто, виконавці.

  • Труве́ри (фр. trouvères), етимологія аналогічна до слова "трубадури", лише не від окситанського, а французького дієслова trover, 'trouver – знаходити, зображати, складати):

  1. В літературознавстві: ліричні французькі поети кінця XI – початку XIV ст., спадкоємці традицій провансальських трубадурів.

  • В широкому сенсі слова: середньовічні французькі поети зазначеної епохи, автори ліричних та епічних творів, героїчних поем, а також романів чи фабльо).

Трувери іноді були авторами творів, які виконувалися іншими особами, але дуже часто вони самі були жонглерами або менестрелями, тобто авторами та виконавцями одночасно.

  • Мінезингери (нім. Minnesinger — той, що оспівує кохання) німецькі рицарські поети-співаки XIIXIV ст. Куртуазна лірика мінезингерів склалася під впливом поезії романських трубадурів і труверів. Головними темами німецького мінезангу є служіння Дамі, висока любов, переживання ліричного героя. Основні жанри, в яких творили німецькі мінезингери, це любовний гімн (Minnelied), гімн світанку (Tagelied), лейх (Leich), шпрух (Spruch).

  • Шпільман (нім. Spielmann, від spielen — грати та Mann — людина) мандрівний комедіант, співець, музикант в середньовічній Німеччині.

  • Жонгле́р, жонґлер (давньофранцузька — «jougleor», «jongleur», з «лат. joculator» — «потішник») — мандрівний лицедій, професійний співак, часто музикант або фокусник. Як правило, такі музиканти були і композиторами, і виконавцями пісень, складених трубадурами, відмінно володіли мистецтвом гри на багатьох музичних інструментах.

  • Скоморóхи, професійні мандрівні співці й актори (лицедії), учасники свят, обрядів, ігор.

Філарет Колесса зауважує таке:

«

У поширюванні пісень та музичних інструментів скоморохи сповняли ролю посередників між селом і містом, поміж боярським двором і селянською хатою. Одні із скоморохів жили життям безпритульних мандрівців, інші ж, що стояли на службі вельмож, мали свої постійні осідки.

  • Кіфаред (грец. κιθαροιδός) — в Давній Греції співак, що акомпанував собі на музичному інструменті кіфарі, зачіпаючи струни пальцями або плектром.

  • Аеди (грец. αειδο — співаю, оспівую та αοιδος — співець) в Стародавній Греції співці-професіонали, яких утримувала громада або царі (базилевси). Аеди були також мандрівні. Аеди складали й виконували в супроводі струнних інструментів (ліри, кіфари) епічні пісні.

Хід уроку.

    1. Організаційний момент. Музичне вітання. Розспівування.

    2. Мотивація та оголошення теми уроку.

Слайд1

Вчитель. Вітаю вас, мої друзі! Хочу вас запитати, чи згодні ви з твердженням, що « Все проходящее, а музика вечная»?

І дійсно, музика допомагає людині завжди, бо душа людська завжди звучить мелодією: душевний біль - сумна мелодія, радість – мелодія щастя. Музика лікує, закликає до життя, стає островом людської надії.

Сьогодні я пропоную вам дізнатися більше про славних представників української авторської, бардівської пісні. Я хочу, щоб нас сьогодні здружив вогник співпраці і творчості, бо пісня, про яку ми сьогодні говоримо і служить саме такій справі.

Символ нашого поетично-музичного спілкування – ліра та гітара.

Слайд 2

Ліра - це настільки чутливий інструмент, що стверджують - навіть легенький подих вітерцю здатний сколихнути струни і породити чудові звуки. Душа барда,її високі подихи і були тим вітерцем, який надихав умілі руки. Так повнилися серця слухачів, жило і стверджувалося надзвичайно дійове мистецтво у всьому світі.

А чому Гітара … я думаю про це ви дасте відповідь в кінці нашого уроку.

А зараз разом з піснею « Бригантина» запрошую вас в подорож по країні Музика душі.



(Виконання учнями пісні Берковського « Бригантина»)

А що ви знаєте про авторську пісню? Який зміст слова «бард» та інших слів синонімів? Пропоную Вам розв’язати задачу «Авторська пісня: 9 слів з літерою Р», використовуючи музичний словник.



    1. Середньовічні (XIXIII ст.ст.) провансальські поети-барди, автори пісень і, часто, виконавці – це… Трубаду́ри

    2.  Мандрівний поет і співак у кельтів, що жили головним чином на території нинішньої ІрландіїУельса і Шотландії та Бретані - це…Бард

    3. В Стародавньому Римі так називали професійного актора , який міг бути одночасно музикантом, танцюристом, співаком, оповідачем, гімнастом, дресирувальником тварин і т. д. – це… Гістріон

    4.  Український народний співець і музикант – це Кобза́р

    5. Загальна назва поета-музиканта (у тому числі жіночої статі), професійного артиста Середньовіччя (з 12 ст.) та раннього Відродження, який заробляє співом і грою на музичних інструментах з пам'яті- це …менестрель

    6.   В перекладі з німецької це слово означає — той, що оспівує кохання) — німецькі рицарські поети-співаки XIIXIV ст. – це Мінезингер

    7. Як правило, такі музиканти були і композиторами, і виконавцями пісень, складених трубадурами, відмінно володіли мистецтвом гри на багатьох музичних інструментах- це Жонгле́р - мандрівний лицедій, професійний співак, часто музикант або фокусник.

    8. В Іспанії людей, які могли бути одночасно музикантом, танцюристом, співаком, оповідачем, гімнастом, дресирувальником тварин і т. Д – називали Голіарди

    9. У поширюванні пісень та музичних інструментів ці люди сповняли роль посередників між селом і містом, поміж боярським двором і селянською хатою – це були …скоморохи




-

р


-

-

-

-




-

-

-







-

-

-

-




-

-

-




-

-

-

-

-










-

-

-

-

-

-




-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-










-

-

-

-

-

-







-

-

-

-

-




-

-




-

-

-

-

-




-

-

-






Т

р


у

в

е

р




Б

А

д







г

і

с

т




і

о

н




к

о

б

з

а










м

е

н

е

с

т




е

л

ь

м

і

н

е

з

і

н

г

е










ж

о

н

г

л

е







г

о

л

і

а




д

и




с

к

о

м

о




о

х

и

Молодці! Розглянемо картини , де зображені музиканти.( Обговорення слайдів 3-8)

    1. Виклад нового матеріалу.

Як бачимо, історія жанру авторської пісні починається з сивої давнини. Ми вже з вами говорили на уроках про російських бардів. Назвіть будь ласка їх прізвища та пісні, що вивчали. Слайд 9

Так, це Булат Окуджава – « Ваше Величносте, Жінко»

Володимир Висоцький - « Пісня про друга», « Я не люблю»

Гребенщіков - « Місто золоте».

Кожен з них старався донести до людей своїми піснями Світло, Істину, Мудрість. Вони формували словами образи, що зцілювали людські души.

Авторська пісня — пісенний жанр, що виник у середині XX століття в СРСР. Синонімом цього терміну в українській мові є "співана поезія", що об'єднує українську термінологію із братньою польською..

Авторська або можна використовувати слово синонім бардівська пісня, як ніяка інша пісня сприяє роботі Душі, спонукає людину замислитись над словами. ЇЇ образна мелодія проникає в Душу, де виникають образи, думки, переживання . Щоб людина відгукнулася на пісню серцем потрібна робота Душі, а це робота думки, почуттів, пам’ятті, серця. Ви проспівали на початку уроку пісню « Бригантина» . Чи змінився ваш настрій? В яку сторону?

( Відповіді учнів)

Цю пісню написав український бард Віктор Берковський і про нього розповість учень_________ Слайд10



  • Берковський Віктор Семенович (* 13 липня 1932, Запоріжжя — † 22 липня 2005, Москва) — український бард, композитор, виконавець авторської пісні.

Отримав освіту металурга, кандидат технічних наук, доцент.

Писав пісні на вірші багатьох авторів авторів, співпрацював із багатьма музикантами.










































Серед його творів —«Гранада» спільно з Михайлом Свєтловим,

та «Під музику Вівальді» — створена у співавторстві з Сергієм Нікітіним на слова Величанського. Загалом створив понад 200 пісень, сам їх і виконував.


Вчитель. Послухайте, ще одну з його пісень « Лошади в океане» - 2.25 Відео. Слайд11

Які почуття викликала у вас ця пісня?

Які виражальні засоби використав композитор, щоб донести її до слухача?

Чи має значення вид інструменту ?

Отже, виражальні засоби та характерні риси Авторської пісні:


  • змістове та якісне навантаження на поетичний текст;

  • наспівність, природність, мелодійність та гармонічна функціональність музичного матеріалу;

  • настрій довірливого спілкування;

  • камерність виконання;

  • егоїстична, ліберальна спрямованість.

Від інших пісень, наприклад, естрадної, авторську відрізняє те, що головне в ній текст, а не мелодія – переважно проста, камерна, розрахована на маленьку аудиторію, де слухачі – це передусім співучасники поетичного дійства, де вони вслухаються в слова, думки, розгадують завуальовані поетичними образами та алегоріями ідеї. Авторська пісня – це серйозні роздуми про життя людини, можливо, трагічне, можливо, гостре. Адже авторська пісня народилася якраз з тих трагічних роздумів, з гострих сюжетів, з клекоту душі.

Виконання пісень ведеться переважно під акомпанемент шестиструнної гітари класичної форми або ж стилізованої під кобзу; зустрічаються і барди, що акомпанують собі на інших музичних інструментах: фортепіано (Сергій Шишкін), ліра й кобза (Едуард Драч, Постніков Тарас Володимирович) тощо.

До речі Постніков Тарас жив один час у Вінниці. Про нього розкаже учень___________слайд12

Постніков Тарас Володимирович (*25 листопада 1975, Суми) — український актор театру і кіно, співак і кобзар, заслужений артист України з 2009 року.

Біографія

Народився 25 листопада 1975 року у місті Суми, Україна.

У 1995 році закінчив Вінницьке музичне училище імені Леонтовича. У 1999 році закінчив Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені Івана Карпенка-Карого (театральний факультет) Актор Київського театру імені Івана Франка.



Вчитель . Подивіться і послухайте пісню «Голуб» у його виконані. і порівняйте гру кобзи з грою на гітарі. (Слухання пісню «Голуб» 1:26 хв ) слайд13

Багато українських бардів виступають проти використання назви «барди» та воліють називатися «співцями», «кобзарями» чи просто «виконавцями».



  • Яке на вас справило враження акомпанування на кобзі ?

  • А якби це була гітара?

Хоча окремі митці творили самодіяльну українську пісню ще наприкінці 60х — на початку 70х років (Олександр Ігнатуша, Олександр Галич, Едуард Драч ), проте рух українських бардів як явище сформувався наприкінці 80-х років 20 століття.

Про Олександра Галича розповість учень_________________________слайд14



  • Галич Олександр Аркадійович (справжнє прізвище  Гінзбург; 19 жовтня  1918,  Катеринослав (нині  Дніпропетровськ)  15 грудня  1977,  Париж, Франція) — радянський поет, сценарист, драматург, автор і виконавець власних пісень.

Перші пісні — «Лєночка» (1959), «Про малярів, опалювача і теорію відносності» і «Закон природи» (обидві 1962) — будучи відносно нешкідливими в політичному відношенні, тим не менш різко дисонували з офіційною радянською естетикою. Так почався перелом у творчості Галича. Перелому в творчості вельми благополучного радянського літератора сприяла й історія з прем'єрою п'єси Галича «Матроська Тиша», написаної для створюваного театру «Современник», яка не відбулася. Вже відрепетовану п'єсу заборонили показувати, заявивши автору, що він викривлено представляє роль євреїв у Великій Вітчизняній війні. Цей епізод Галич потім описав у повісті «Генеральна репетиція».

Надалі його пісні ставали все більш глибокими та політично гострими, що призвело до конфлікту з владою. Галичу було заборонено давати публічні концерти. Його не друкували, і не дозволяли випустити платівку. Його збиралися слухати по домівках, його пісні передавали один одному в записах.

У 1971 р. Галич був виключений зі Спілки письменників СРСР, членом якого він був з 1955 (цьому присвячена пісня «Від біди моєї пустякової»), а в 1972 р. — із Спілки кінематографістів, у якому перебував з 1958 р. Фактично після цього він був доведений до стану жебрацтва.

У 1974 Галич був змушений емігрувати. У Мюнхені він якийсь час працював на радіостанції «Свобода».



Потім оселився в Парижі, де трагічно загинув 15 грудня 1977 р. від удару електричним струмом, коли під’єднував антену до щойно купленої стереосистеми . Існує також версія, що це було вбивство. Інша версія — Галич покінчив життя самогубством. Олександр Аркадійович похований у пригороді Парижа на Кладовищі Сент-Женев'єв-де-Буа.

Вчитель. Виконавець бардівської пісні повинен донести в першу чергу зміст пісні, свої почуття . Ці пісні не для відпочинку, їх не можливо слухати просто так, тому що на чуттєвому рівні не буде контакту або він буде послаблений. Адже бардівська пісня – це пісня руху Душі. Виконавець повинен показувати не свої вокальні данні, вміння співати чи грати, хоча і це важливо, але в першу чергу повинна бути щирість, духовне багатство пісні.

Я пропоную вам послухати пісню « Не надо бояться» і спробувати дати відповідь на таке питання: « Чи є пісня написана в 60-х років ХХст. актуальною на сьогодні? Чому? »

Слухання пісні « Не надо бояться?» 2:53хв. Слайд15

  • Чи є пісня написана в 60-х років ХХст. актуальною на сьогодні? Чому? (Відповіді учнів)

Яку роль на вашу думку грає акомпанемент гітари?

Гітара найбільше підходить для бардівської пісні. Лірична, задумлива, проникаюча, щира, вона добре звучить як в вузькому колі друзів, так і в багатолюдних концертних залах, в турпоходах біля вогнища і в камерних залах класичної музики. Гітара - самий інтимний музичний інструмент. Про неї хтось з великих музикантів сказав, що будь який інший інструмент порушує тишу, а ось гітара навпаки – її створює.тому що бардовській пісні необхідна тиша для розмови споріднених Душ.

Саме під час перших фестивалів авторської пісні «Оберіг» та «Червона рута» відбулося організаційне оформлення цього жанру .Багато хто з українських бардів «першої хвилі» були двомовними та фактично двожанровими, якщо вважати російську бардівську пісню іншим жанром.

Про Марію Бурмаку розповість учень_________________________ слайд16



Марія Бурмака народилася у сім'ї викладачів. Закінчила музичну школу за класом гітари. У 1987 році вступила на філологічний факультет Харківського університету. Ще у студентські роки почала писати пісні.
Перемога на фестивалі «Оберіг» у Луцьку 1989 та на «Червоній руті» (друга премія) дала початок її музичній кар'єрі. 

Послухайте пісню в її виконанні « Місто ангелів» 3:15. Слайд16

Які думки, настрої передає співачка слухачам?

Пісня кохання, пісня любові до всього сущого, відкритість людям стали невід’ємною рисою бардівської пісні.

Українські барди «першої хвилі» , як правило, брали активну участь у здобутті Україною незалежності. Фактично на перших фестивалях українських бардів Україна дізнавалася про свою справжню історію та свої справжні прапори. Найбільша суспільно-політична активність українських бардів припадає на 19891991 роки.

Саме тоді з’являється популярна і на сьогодні пісня “ Україна», що перетворилась на своєрідний неофіційний гімн України, яку написав Тарас Петриненко. Про нього декілька слів розповість учень________________________ слайд17



Тара́с Гарина́льдович Петрине́нко (*10березня 1953) — український музикант, співак, композитор, поет. У музиці перепробував багато чого. На початку 70-их був лідером початків українського "року". Далі фольк-рок, попсові мотиви, служба в армії, заборона співати власні патріотичні пісні ("Пісня про пісню") та еміграція до Росії. Після повернення на Батьківщину виходить найпопулярніша його пісня "Україна", яка здається ніколи не втратить своєї популярності та актуальності...

Крім того, найвідоміші пісні: «Пісня про пісню», «Господи, помилуй нас», «Любов моя», «Новий рік», «Ми не закінчили розмову» та ін.  Народний артист України (1999).

Ось, що говорив в свій час про бардівську пісню Володимир Висоцький:

« Исскуства настоящего без страдания нет. И человек, который не выстрадал, творить не может. Необязательно, чтобы притесняли его или стреляли в него, мучали или пугали тюрьмой, достаточно, чтобы в душе, даже без внешних воздействий, человек испытывал чувство страдания за людей, близьких, вообще за ситуацию.

Авторская песня – тут уж без обмана, тут будет стоять перед вами весь вечер один человек с гитарой, глаза в глаза. И расчет в авторской песне только на одно – на то, что вас беспокоят точно так же, как и меня , те же проблемы, судьбы человеческие, одни и те же мысли. И точно так же вам, как и мне рвут душу и скребут по нервам несправедливости и горе людское. Короче говоря, все рассчитано на доверии. Вот что нужно для авторской песни: ваши глаза и мое желание вам что-то рассказать, а ваше желание услышать».

І так , яку зараз ви пропонуєте заспівати пісню ? Так, пісню « Україна»

Чому пісня « Україна» є однією з найулюбленіших ваших пісень ? ( Відповіді учнів)

Виконання пісні « Україна» учнями під акомпанемент вчителя.

Після проголошення Україною незалежності у 1991 році та приходу до влади колишньої партійної номенклатури робиться все, щоб знизити активність українських бардів, применшити їхню роль у політичному житті та звести на манівці.

Багато хто з українських бардів змінюють напрямки творчості, переходять до інших жанрів або у своїх піснях починають більше приділяти уваги ліричній та лірично-інтимній тематиці. Наприклад, Тризубий Стас у цей час пише фантастичну повість «Нічия земля». Марія Бурмака створює музичний гурт і фактично стає поп-виконавицею, хоча і власних пісень. Едуард Драч заглиблюється у вивчення і реставрацію лірництва та кобзарського мистецтва.

Але події Помаранчевої революції та події революції 2014р. дають змогу бардам знову бути на передовій і запалювати людські душі ідеями Волі, Справедливості, Щастя, Добра, Чуйності.



    1. Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

Сьогоднішній урок був корисний для вас?

Що і про кого ви дізналися нового?

Чому гітара є символом авторської (бардовської ) пісні ?

Які почуття , настрої ви маєте після уроку?

Мені дуже приємно було з вами спілкуватися на уроці, тому що бардівська пісня, іі думки, почуття можуть бути засвоєнні в повній мірі тільки такою людиною, в якої асоціації, викликані піснею, входять пазлом в склад її особистого досвіду. Якщо людина вже переживала, думала про це. Сприйняття людиною будь-якої інформації, в тому числі і в бардовській пісні, залежить від рівня свідомості. Мені дуже приємно, що ви є патріотами свого краю. Я сподіваюсь, що ви виростите справжніми чесними українцями, які будуть працювати на благо своєї країни, а для цього вам зараз потрібно набувати знань Щасти вам!

Вихід під пісню Марії Бурмаки « Не бійся жити!» слайд 17

Література:

Вікіпідія

http://znaimo.com.ua/Авторська_пісня

http://www.pisni.org.ua/personlist/bards.html - Барди України

http://my.mail.ru/community/bardsukraina/ - группа Барди України



www.kmstudio.com

http://www.pisni.org.ua/personlist/bards.html

http://my.mail.ru/community/bardsukraina/
Каталог: attachments
attachments -> Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
attachments -> Вступ Література кінця XIX
attachments -> Усний журнал
attachments -> України Львівський коледж транспортної інфраструктури
attachments -> Проблема особистості людини у творчості А. П. Чехова
attachments -> Уроку : Антон Павлович Чехов «Товстий і тонкий»
attachments -> Позакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
attachments -> Костенко Ліна Василівна
attachments -> Конспект відкритого уроку в 11 класі


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок музики в класі. Савченко Тетяна Терентіївна Урок музики в класі iconСлавутич 011 Урок художньої культури в класі Розділ Мистецтво в просторі культури Тема Жанрова палітра музичного мистецтва Тема уроку : Напрями музики масових жанрів
Розвиваюча: розвивати вміння аналізувати та розрізняти різні напрями сучасної музики
Урок музики в класі. Савченко Тетяна Терентіївна Урок музики в класі iconУрок музики основна форма організації навчання. Структура уроку музики. Типи уроків
Цілеспрямоване І систематичне музичне виховання здійснюється в школі на уроках музики
Урок музики в класі. Савченко Тетяна Терентіївна Урок музики в класі iconУрок 1 Тема. Жанрова палітра музичного мистецтва
«жанр музики», «камерно-вокальні жанри», надати знання про первинні та основні жанри вокальної та інструментальної музики, розглянути...
Урок музики в класі. Савченко Тетяна Терентіївна Урок музики в класі iconУрок музики в 6 класі Життя, присвячене пісні М. Леонтович Підготувала: вчитель музичного мистецтва
Ранок – це завжди радість, навіть коли він похмурий. Ви прокидаєтесь вранці І весело всміхаєтесь сонечку або сумно зітхаєте
Урок музики в класі. Савченко Тетяна Терентіївна Урок музики в класі iconУрок позакласного читання у 8 класі Підготувала: Лариса Кравчук
Новела Олеся Гончара «Модрикамень» гімн всеперемагаючому коханню. Урок позакласного читання у 8 класі
Урок музики в класі. Савченко Тетяна Терентіївна Урок музики в класі iconКонспект уроку клас. І семестр урок. Образний зміст музики тема уроку. Виражальність та зображальність образів. Мета
Мета: поглибити уявлення учнів про виражальні та зображальні можливості музики
Урок музики в класі. Савченко Тетяна Терентіївна Урок музики в класі iconУрок 15 Тема. Взаємозв'язок музики І мистецтва слова
Перевірити знання учнями тематичного матеріалу. Розвивати аналітичні, творчі, виконавські навички учнів. Виховувати інтерес до музики,...
Урок музики в класі. Савченко Тетяна Терентіївна Урок музики в класі iconДніпропетровська академія музики ім. М. Глінки кафедра «Вокально-хорового мистецтва та музикознавства» «затверджую»
«Оперний клас» / Укладач: кандидат мистецтвознавства, професор кафедри «Історія та теорія музики» Дніпропетровської академії музики...
Урок музики в класі. Савченко Тетяна Терентіївна Урок музики в класі iconУрок з позакласного читання та музики
...
Урок музики в класі. Савченко Тетяна Терентіївна Урок музики в класі iconМикола віталійович Лисенко музичне серце України
Якщо Чайковського ми називаємо чарівником російської музики, то Лисенка, цього прекрасного композитора, який полонить красою своєї...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка