Урок позакласного читання (4 клас) Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського



Скачати 112,93 Kb.
Дата конвертації05.06.2017
Розмір112,93 Kb.
ТипУрок

Підготувала: вчитель початкових класів Новгород-Сіверської гімназії №1імені Б. Майстренка Литвяк Олена Олександрівна
Урок позакласного читання
(4 клас)
Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського

Мета: ознайомити дітей з біографією та творчістю В. Сухомлинського; учити художньо оформлювати свої думки на папері за допомогою слів; формувати найкращі людські риси, бажання жити серед краси і творити красу та добро, показати роль казки в житті людини; виховувати доброту, повагу до старших, любов до рідної землі.

Обладнання: комп’ютер, малюнки дітей, портрет В.Сухомлинського, ілюстрації.

Хід уроку

І. Організація класу

Ось і березень.

Пробудження природи від зимового сну.

Час глибоких думок і прозорої мудрості.

Мені зараз урок треба знову почати з Азбуки.

І творити його, як митець творить вірш чи музику.



ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Наш урок - незвичайний. Послухайте запис і скажіть кому він присвячується. (Застосування презентації у Movie Maker: життєвий шлях В. Сухомлинського)

- Наш урок про нього, учителя добра і краси, і його тема: «Сторінками доброти».

- Сьогодні ми здійснимо мандрівку творчою спадщиною видатного письменника, педагога, В.Сухомлинського.

- Хто ж він В.О.Сухомлинський?

- Прочитайте мовчки біографію В.О.Сухомлинського.(Застосування презентації у Power Point: біографія)



Тест-перевірка

  1. Коли народився великий педагог?

а) 28 вересня 1918р. +

б) 28 вересня 1920р.

в) 28 жовтня 1919р.


  1. Де народився?

а) с. Веснянка

б) с. Василівці +

в) с. Васильки


  1. Скільки дітей було в сім’ї педагога?

а) 4 +

б) 5


в) 3

  1. Який інститут він закінчив?

а) Чернігівський

б) Н-Сіверський

в) Полтавський +


  1. В якій середній школі він працював директором?

а) Н-Сіверській

б) Лизунівській

в) Павлиській +


  1. Коли помер видатний педагог?

а) 2 вересня 1970р. +

б) 2 жовтня 1970р.

в) 2 серпня 1970р.

Ключик: абавва

- Творчість В. Сухомлинського сповнена любов’ю до природи, до рідного краю, до батьків. Василь Олександрович учив бачити прекрасне, захоплюватися сонцем, небом, землею, бачити казку.

Учень

Ми поїдемо до казки

Щоб в оцю чудову мить

Зрозуміти, як прекрасно

Нам на білім світі жить.

Хай мине дитинство наше

У маєві літ

Не забудеться ніколи

Казки дивосвіт.



- Діти, давайте пригадаємо казки, які ви вже прочитали.
Вікторина казок

(читання з дошки і відповідний запис у кросворд)

- Якщо правильно відгадаєте, прочитаєте прізвище автора цих казок.



  1. Як називається казка, в якій колюча тваринка знайшла світло? («Їжачок і світлячок»)

  2. У якій казці кіт гріє курча? («Як здивувався Мурко»)

  3. У якій казці мама хвалить дівчинку за смачний борщ? («Чому мама так хвалить?»)

  4. Під яким деревом стояв зайчик і просив стиглих ягід? («Заєць і горобина»)

  5. У якій казці розповідається про найдобрішу дочку? («Сьома дочка»)

  6. У якій казці хлопчик образив маму? («Образливе слово»)

  7. У якій казці лелеки прощаються з Україною? («Лелеки прилетіли»)

  8. У якій казці аптекар подумав про хлопчика, що у нього недобре серце? («Кам’яне серце»)

  9. У якій казці сестри принесли яблуко для мами? («Яблуко в осінньому саду»)

  10. Як називається казка, в якій батько дає настанови життя синам? («Батьківський заповіт»)

  11. У якій казці дівчатка побачили щось дивне на землі? («Колючка»)

  12. У якій казці хлопчик сповістив бабусю, що настала весна? («Важлива звістка»)

  13. У якій казці тварина співчуває птахові? («Кріт і жайворонок»)



(Ключове слово Сухомлинський)

Хвилинка поезії

Вчитель

  • З якої казки віршовані рядки?

Деркач на батьківщину прилетів

Крильця і лапки потрудив

Дорога з Африки на північ розстелялась

Для птаха північ рідною землею звалась.



(«Деркач і Кріт»)

Лялька Зоя дуже зажурилась

Ручка в неї відвалилась

Не журись, моя любима

Зав’яжу її бинтом.

Будеш ти здорова знов



(«Лялька з відбитою рукою»)

Жив маленький Горобчик

Був допитливий він хлопчик

Маму він про все питав

Про траву, дерева, став

Про водицю, землю пташку

І малесеньку комашку.

(«Горобчик і вогонь»)

Ось приїхала вже ненька

Не було її давненько

Дочки радо її вітають

Гарні слова промовляють

(«Сьома дочка»)

Гра «Добрі чарівники»

Вчитель

- Я пропоную вам стати добрими чарівниками. Ви будете один одному передавати «мікрофон» і пригадувати, які добрі справи зробили.


Робота в парах

  • Прочитайте заповіді учня і виберіть ті, по яким би ви хотіли б жити.


Заповіді учня

  1. Я людина, я мушу дбати, щоб цвіла земля.

  2. Сторінки роду свого треба знати і свято оберігати:

- вартий пошани сивий волос і старенький тихий голос;

- я люблю і шаную матір і батька;

- дай, Боже, щоб я виріс, у школі добре вчився, щоб я батькові і ненці добре прислужився.


  1. Моя рідна школа – святиня моя:

- я шаную, поважаю вчителя свого;

- буду гідним скрізь і всюди, щоб нести вам радість, люди;



  1. О слово рідне, що без тебе я?

  2. Без пісні, що співала мати, я навіть дня прожити би не зміг.

  3. І рушник цей вишиваний, чи бабусин, а чи мамин, буду довго зберігати, з ним повернусь я до хати.

  4. Людей буду я любити, добро й ласку їм чинити.

  5. Любов і милосердя хай запанують у душі моїй.

  6. Святими для мене нехай стануть слова: „Людина людині - друг”.

- Скажіть, як треба жити на Землі.

- Запишіть своє правило на листочках .(Діти записують на листочках правило, за яким прагнутимуть жити на Землі, прикріплюють листки на дошці.)

Висновок

- Діти намагайтеся надалі робити і примножувати добрі вчинки.



Інсценізація твору В. О. Сухомлинського

«Все безкоштовно»

Автор. Василько сидів за столом і щось старанно записував у свій зошит.

Мама. Що це ти так старанно пишеш?

Василько. Це я для Вас, мамцю, рахунок.

Мама. О, це вже мене зацікавило.

Василько. Побачите, коли закінчу.

Автор. Василько писав і думав: «Кожна праця повинна оцінюватись. Чому я повинен робити щось безкоштовно? От напишу рахунок, подам мамі і татові й стану таким чином гроші заробляти. Розбагатію і куплю собі все, що зама­неться»

Коли він списав цілий аркуш, то показав мамі. Мама почала вголос читати.



Мама. Рахунок сина Василька мамі:

З рази приніс молоко — 30 коп.; 5 разів прибрав кухню — 50 коп.;

4 рази повитирав посуд — 40 коп.; 7 разів почистив взуття — 70 коп.;

9 разів побавив сестричку — 90 коп.;

5разів допоміг бабусі — 50 коп.;

7 разів всіх порадував п'ятірками — 70 коп.;

З рази допоміг татові ремонтувати мій велосипед — 30 коп.;

разом із татом розв'язав аж 5 цікавих задач додатково — 50 коп.

Усього разом — 4 грн. 60 коп.

Автор. Мама засміялась, коли прочитала цей дивний рахунок. А потім узяла ручку і сказала.

Мама. І я тобі напишу свій рахунок.

Василько (здивовано). Ваш, мамцю, рахунок? Ви що, теж для мене щось зробили?

Мама. Та так собі, трішки...

Автор. Сіла мама за стіл і написала:

Рахунок мами Ганни синові Василькові:

9 років для нього варила їсти — 00 коп.;

9 років прала йому майки, трусики, шкарпетки, сорочки, штанці — 00 коп.;

47 штанів, сорочок, курточок зашила й залатала — 00 коп.;

105 ночей просиділа коло нього, коли був хворий — 00 коп.;

зв'язала 5 шарфиків і пар шкарпеток — 00 коп.;

пришила 200 ґудзиків — 00 коп.;

розказала 1000 казок — 00 коп.;

поцілувала 50000 — 00 коп.

Усе разом — 0 грн. 00 коп.

Автор. Василько уважно прочитав рахунок.

Василько. Але, мамцю, чому Ви скрізь написали 0 коп.?

Мама. Тому, що мама для своєї дитини все робить просто так, з любові. Але я можу тобі заплатити ті 4 грн. 60 коп., які ти заробив.

Василько. Ні, мамцю, я все зрозумів. Я не хочу жодної копійки, бо Ваш рахунок мав бути в мільйон разів більшим від мого. Дякую вам за науку.

Вчитель

- Яка головна мета твору.

- Що ж зрозумів Василько? (Любов батьків не вимірюється грішми. Вона дорожча за життя)

- Отже, діти повинні любити батьків , шанувати їх, допомагати їм безкоштовно, а в старості піклуватися про них.



1 учень

Не лінуйтесь робити добро

Лише зла не бажайте нікому

Бо воно, як велика гора

Стане вам на шляхові земному.

І заступить навколишній світ,

Зробить серце жорстоким, холодним.

Ви з любов’ю живіть з юних літ.

Будьте чуйними, веселими і добрими.

2 учень

І старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину,

Щоб серденько, як сонце цвіло,

Це хорошою робить людину!

Хай душа буде світлою в вас

Й променіться завжди добротою

3 учень

Йдіть робити добро! В добрий час!

І живіть в цьому світі з красою.

Правда в світі є дуже проста

Сонце землю теплом зігріває

А людину – її доброта

І любов у житті прикрашає.

Фізкультхвилинка

Поклонися щодня батькові низенько,

Бо його серденько до твого близенько.

Поклонися щодня матері ще нижче,

Бо її серденько до твойого ближче.
Робота в групах

Складання прислів’їв про доброту



Добре слово і

безмежна

Вітер рушить гори,

мороз зігріє

Сила слова

що дощ у посуху

Тепле слово і у

залізні ворота відкриває

Добре слово дім будує,

а зле руйнує

Добре слово людині

яким відкривають серця

Слово – ключ,

а слово дружбу

Мале зле слово

велику образу творить.


Вчитель

- Я вважаю, що ви виростите добрими і чуйними, а не такими, як хлопчик із казки В.Сухомлинського «Камінь». (Застосування презентації у Power Point: ілюстрація оповідання)


Учениця

Опустіла навколо земля

Вже не чути пісні солов’я

І засохла над криницею вербиця

Джерельце в криниці перестало битись

І вона тепер вже без води

Хто ж такої наробив біди?

Вчитель

- До чого закликає казка? (Казка закликає любити природу, не завдавати їй шкоди.)

- А тепер подивіться на малюнок і скажіть, до якої він казки? (Застосування презентації у Power Point: ілюстрація до оповідання «Соловей і Жук»)

- Чи правий був соловей, який сказав, що спів Жука не потрібний нікому?



1 учениця

Соловейко весело в садочку

На камені все співав пісні

Тут Жук рогатий прилетів й подумав:

«А чи не заспівать й мені?»

І загудів щосили: жу-жу-жу.

Тут Соловейко перестав співати

І став таке йому казати:



2 учениця

Твій спів нікому не потрібний!

А Жук: «Жу-жу! Про це я

Дівчинці скажу».

А дівчинка була кмітлива

І дуже вірно розсудила:

- Хай буде пісня Солов'я,

Але нехай і Жук співа,

Як же нам можна без Жука!

Вчитель

- Ми з вами пригадали казки В.Сухомлинського, які були створені у школі радості разом з учнями.

- Заплющіть очі і уявіть, що ви зараз знаходитесь на одному із уроків В. Сухомлинського. Він вам запропонував створити казку під назвою «Найрадісніше і найсумніше».

- А сонечко (казкове) із творів Василя Сухомлинського із своїми промінцями буде зігрівати вас своїм теплом. (Діти самостійно складають казки. Колективна перевірка)



Вчитель

- Ось і закінчується наша невеличка мандрівка сторінками творчості В. Сухомлинського.

- Хоч ці казки і твори маленькі, але в них багато повчального: мудрості, добра, чуйності, справедливості, високих почуттів, любові до рідної природи.

Підсумок

- Чому ж ви навчились сьогодні на уроці?



1 учень

Сьогодні на уроці нас вчителька навчила

На прикладах відомих, як гарними нам буть,

Щоб ми казки ці знали

І завжди пам’ятали,

Людьми росли старанними і добрими були.



2 учень

Коли ти будеш добрим,

Про тебе люди скажуть.

Ніколи не забудуть про ввічливість твою.

У школі і удома усім давно відомо

Що добрих не народжують, а добрими стають.



3 учень

А педагог відомий, земляк нам всім знайомий

Казок про нас багато хороших написав.

Ми їх читати будем,

Розкажем про них людям.

Нехай усі навчаться будь добрими завжди.



Вчитель

- В. О. Сухомлинський склав десять правил для учнів. Давайте зараз їх прочитаємо і запам’ятаємо. (Застосування презентації у Power Point: правила В. Сухомлинського)


НА ТВОЮ КНИЖКОВУ ПОЛИЦЮ

Бібліотекар

- Казки - це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні, прислів’я, приказки. Вивчайте казки, переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують синів і дочок нашої землі, нашого народу, вчать, як треба по правді жити.


Гра «Мікрофон»

- Інтерв’ю для газети «Сіверський край»;

- Що вас вразило і здивувало у казках В. Сухомлинського.

(Відповіді дітей)

- Мене здивувало …

- Мене зворушило …

- Мене вразило …



(застосування презентації у Power Point: вислів)

1 учень

Як учив видатний педагог В. Сухомлинський: «Нехай над кожною нашою школою горить зоря любові, запалювати яку, він навчав. Бо ж любов - джерело життя».

Діти (разом)

Хай на світі живе краса

Хай на світі живе любов

Хай на всіх голубі небеса

Сонце світить нам знов і знов…

У виконанні дітей лунає пісня



(Застосування презентації у Power Point: шкільне життя)
«Джерело життя»

(слова і музика Н. Михальчук)

Наші діти – це наша втіха,

Щастя, радість іскорка сміху

Всі ми різні – велика родина

Дай нам, Боже, любові, терпіння.



Приспів

Джерело життя – це любов

Біля тебе дитя – дай любов

Хай на світі живе доброта

Мир і злагода землю віта.
Школа-радості, мудрості дім

Тепло й затишно хай буде в нім



Тут чекають тебе, усміхнись

Тут любов і надія злились.
Каталог: sites -> default -> files -> humaneped -> open lessons
files -> Рибкіна Марина
files -> С. Й. Татаринов
files -> Конспект лекцій з курсу " історія зарубіжної літератури" (ХVІІ поч. ХІХ ст.) Для студентів гуманітарного факультету
files -> Феномен свт. Петра могили: ідентичність І вселенськість у духовному досвіді могилянського києва
files -> Бондарчук Андрій Іванович
files -> Тов “Кіноманія” – ексклюзивний дистриб'ютор фільмів кінокомпанії Warner Bros. Pictures в Україні
files -> Інформація про готелі для учасників конференції Адреса, контактні телефони 12 жовтня (вівторок) 10 00 13 00 Пленарне засідання
files -> Худзік Марта
open lessons -> Урок телеміст поезії для душі (українська література, англійська та американська література)


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок позакласного читання (4 клас) Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського iconУрок позакласного читання Тема. Людина починається з добра
За творами В. О. Сухомлинського «А хто ж Вам казку розповідає, бабусю?», «Дивний мисливець», «Добре слово»
Урок позакласного читання (4 клас) Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського iconУрок Доброти за творами В. О. Сухомлинського
Обладнання: Крилаті вислови, прислів’я про доброту, твори В. О. Сухомлинського, тематичні малюнки, картки з ситуаціями, сердечка
Урок позакласного читання (4 клас) Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського iconКонкурс «Найкращий конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури»
Тема. Урок позакласного читання. Презентація книги Л. Ворониної «Прибулець з Країни нямликів»
Урок позакласного читання (4 клас) Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського iconУрок позакласного читання у 8 класі Підготувала: Лариса Кравчук
Новела Олеся Гончара «Модрикамень» гімн всеперемагаючому коханню. Урок позакласного читання у 8 класі
Урок позакласного читання (4 клас) Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського iconТема. Чарівник української байки. Урок позакласного читання за творами Л. Глібова
Навчити учнів виразно І вдумливо читати твори Леоніда Глібова, коментувати їх прихований зміст, розвивати вміння виділяти основну...
Урок позакласного читання (4 клас) Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського iconУрок №7 клас Тема. Позакласне читання. Прагнення кожної людини бути щасливою
«Легендою про щастя», формувати світогляд, кругозір, висловлювати власні роздуми про щастя людини; розвивати творчу уяву учнів, прищеплювати...
Урок позакласного читання (4 клас) Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського iconУрок позакласного читання. 4 клас Тема. Рости книголюбом
Розвивати вміння стисло переказувати прочитаний твір, творче мислення та образну уяву. Формувати читацькі інтереси. Виховувати бажання...
Урок позакласного читання (4 клас) Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського iconУрок позакласного читання. 3 клас. Тема. Байки. П’єси Мета
Формувати навички роботи в групах. Вправляти в інсценізації п’єс-казок. Сприяти розвитку читацьких інтересів. Виховувати любов до...
Урок позакласного читання (4 клас) Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського iconУрок позакласного читання (7 клас) Тема. Неповторний світ поезій В. Голобородька Мета : надати додаткові
«нападаючих», «захисників» та «воротаря». Нападаючі посилають «м’яч» запитання з теорії літератури – конкретному захисникові з протилежної...
Урок позакласного читання (4 клас) Тема. Сторінками доброти. Пізнавальна конференція за творами В. О. Сухомлинського iconУрок позакласного читання 5 клас Тема. Ірен Роздобудько. Що може пензлик? Історія про Катрусю Білокур Слайд №2
Роздобудько, дати уявлення про дитячі роки української художниці Катерини Білокур


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка