Урок позакласного читання. Іван Франко. "Під оборогом" "Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце"



Дата конвертації03.06.2017
Розмір445 b.
ТипУрок


Урок позакласного читання. Іван Франко. “Під оборогом”

“Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце”

І.Франко

Підготувала вчитель української мови і літератури

Бородянської спеціалізованої школи – загальноосвітнього закладу

І-ІІІ ступенів №1

Баришенко Лариса Іванівна

Прозова творчість

  • Проза Франка охоплює понад 100 оповідань та десять повістей і романів. Вона починається з так званого "бориславського циклу" (від 1877 р.), у якому Франко подає жахливий образ і глибокий аналіз соціального зла в тогочасній Галичині. Зубожіння й пролетарізація галицького села лягли в основу його збірки "В поті чола" (1890 р.) і "Галицькі образки" (1897 р.), до яких належать автобіографічні оповідання "Малий Мирон", "Грицева шкільна наука", "Олівець", "Schonschreiben" та інші.



  • Іван Франко написав цілий ряд оповідань, героями яких є сільські діти. Ці оповідання постали на основі його власних спогадів про дитинство, років навчання в сільській і міській школах і мають здебільшого авто­біографічний характер. У них, як казав сам Франко, відтворені картини виховання сільської дитини “від перших проблисків власного думання, а кінчаючи найвищими ступенями середньої школи”, формування її характеру, становлення особистості.



  • Найулюбленіший герой І. Франка − хлопчик Мирон. З ним ми зустрічаємося в багатьох оповіданнях:

  • “Малий Мирон”,

  • “Грицева шкільна наука”,

  • “Олівець”,

  • Schonschreiben”,

  • “Під оборогом”.





  • Багато радощів давало сільській дитині спілкування з природою. Герой оповідання "Під оборогом" малий Мирон повертається з міської школи на канікули до батькової оселі. Увесь тиждень працює він разом з дорослими на полі, на косовиці, але вже в неділю − він вільний. “Для нього немає більшого щастя, як самотою блукати по лісі − рано в неділю, коли там нема ні жи­вої душі... Він слухає шуму дубів, тремтить разом із осиковим листочком на тонкій гілляці, відчуває розкіш кожної квітки, кожної травки, що хилиться під вагою діамантового намиста роси...”

  • Як характеризує це хлопчика?



  • Оповідання «Під оборогом» написане у 1905 році. Воно увійшло до збірки «На лоні природи» та інші оповідання». Відомо, що це був час творчого зеніту І. Франка, час напруженого філософського осмислення нової бурхливої доби. На межі двох століть І. Франко найглибше і найтонше, ніж будь-хто в той час, зрозумів сутність процесу оновлення змісту мистецтва і його форм. Він став теоретиком і практиком нового напряму в українській літературі, представники якого головне завдання бачили в психологічному аналізі суспільних явищ.



  • Аналіз оповідання



  • Про що говорить монолог хлопчини, звернений до грибів:

  • „А, мій паничику! Вдався ти біленький зверху і знизу! Певно, лиш сієї ночі виклюнувся з землі. Та й корінець здоровий! Се гарно. А ви, старенький дідусю! Що то, на зальоти збиралися, що так одну крису свого капелюха вгору задрали! Ой, погана гіллячка! Лягла вам на голову і от якого шрама надавила! А ось і панночка-голубіночка, сивенька і кругленька, мов табакерочка! А слимачка всередині не маєте? Як же би ні? Єсть, єсть! Ну, та ще не ушкодив, ще лише встиг розгоститися. Гераус, Грицьку! Забирайся звідси, шукай собі якого скрипуха!"



  • Прислухаючись до незрозумілих звуків, Мирон бачить у небі якусь велетенську голову на товстій шиї, яка із звірячим задоволенням глипала на землю, особливо на нього, Мирона, і усміхалася.

  • Що це було?



  • Про що розказували Мирону батьки довгими зимовими вечорами у казках та легендах, співали в піснях і думах, про що він уже встиг сам прочитати і на що здатна була його багата дитяча фантазія?

  • Які асоціації викликало явище бурі у Мирона? Знайдіть підтвердження у тексті оповідання.

  • Якими художніми засобами це підтверджено?

  • Що виховує природа в душі хлопчика Мирона?



Підсумок уроку

  • Серед оповідань Франка на тему дитинства - це поодинокий твір, у якому автор показує, що щастя дитини не в тому, що вона повертається зі школи, сповненої важких випробувань, до свого дому, гусей чи оборогів, але, що вона відчуває тепло і радість батьківської хати, щастя від перебування на лоні природи, з якої вийшло все живе, любов до природи тощо.

  • Чи сподобалося вам оповідання?



Усне малюванння

  • Яким у вашій уяві постає Мирон?

  • Які риси хлопчика вам припали до душі?

  • Чого б ви хотіли повчитися у Мирона?



Домашнє завдання

  • 1. Написати відгук про оповідання Івана Франка “Під оборогом”.

  • 2. На наступний урок з позакласного читання прочитати твір Андрія Чайковського «Богданко».



Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок позакласного читання. Іван Франко. \"Під оборогом\" \"Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце\" iconФілософія повноти життя й любові за романом марії матіос «майже ніколи не навпаки»: літературно-мистецька вітальня як форма позакласного читання
Урокам позакласного читання понад 50 років. Н. Волошина пише про те, що така організаційна форма з’явилася у 1954-55 навчальному...
Урок позакласного читання. Іван Франко. \"Під оборогом\" \"Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце\" iconРоберт Бернс «Моє серце в верховині…»
Бернса; із особливостями культури Шотландії; на основі аналізу вірша «Моє серце в верховині» підвести до висновку про патріотизм...
Урок позакласного читання. Іван Франко. \"Під оборогом\" \"Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце\" iconУрок позакласного читання у 8 класі Підготувала: Лариса Кравчук
Новела Олеся Гончара «Модрикамень» гімн всеперемагаючому коханню. Урок позакласного читання у 8 класі
Урок позакласного читання. Іван Франко. \"Під оборогом\" \"Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце\" iconКонкурс «Найкращий конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури»
Тема. Урок позакласного читання. Презентація книги Л. Ворониної «Прибулець з Країни нямликів»
Урок позакласного читання. Іван Франко. \"Під оборогом\" \"Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце\" iconУрок позакласного читання у 8 класі Презентація проекту
На сьогоднішньому уроці ми завершимо роботу над довготривалим проектом І дамо відповідь на запитання, яке зацікавило наш клас ще...
Урок позакласного читання. Іван Франко. \"Під оборогом\" \"Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце\" iconУрок №46 Олександр Сергійович Пушкін (1799 1837) Любовна лірика
Доброго дня, дорогі діти! Подивіться, (слайд 1) яке зворушливе диво я для вас знайшла! Згадайте, як ви були маленькими, безтурботними,...
Урок позакласного читання. Іван Франко. \"Під оборогом\" \"Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце\" iconУрок позакласного читання усний журнал Тема уроку: «Грицько Бойко майстер веселого цеху»
Мета: розширити знання учнів про життя І творчість Грицька Бойка на основі розглядання та читання низки його творів. Вчити аналізувати...
Урок позакласного читання. Іван Франко. \"Під оборогом\" \"Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце\" iconІван Якович Франко
Вихований у твердій школі, я відмалку засвоїв собі дві заповіді. Перша, то було власне почуття того обов’язку, а друга, то потреба...
Урок позакласного читання. Іван Франко. \"Під оборогом\" \"Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце\" iconУрок №17 тема. Іван Франко. «Фарбований Лис». Дитинство письменника. І. Франко казкар
Тема. Іван Франко. «Фарбований Лис». Дитинство письменника. І. Франко – казкар
Урок позакласного читання. Іван Франко. \"Під оборогом\" \"Життя мені мало всміхалось, а діти були тим весняним сонячним промінням, яке зігрівало моє серце\" iconБіографія Іван Франко
З-під його пера вийшло кілька десятків історичних праць, публікацій джерел, рецензій та ін


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка