Урок позакласного читання Тема. «Буду я природі другом» Мета: вчити



Скачати 78,46 Kb.
Дата конвертації05.10.2017
Розмір78,46 Kb.
ТипУрок

Урок позакласного читання Тема. «Буду я природі другом» Мета: вчити відчувати й осмислювати літературні твори, ознайомити з творчістю письменників-природолюбів , активізувати читацький інтерес, формувати уміння складати найпростішу анотацію до прочитаної книжки, розвивати творче мислення, допомогти дітям відчути потребу дбати про красу отчої землі. Обладнання: виставка книг до теми, презентація до уроку, картки із завданнями для груп, «Скринька сюрпризів», диски із музичними записами. Хід уроку 1. Організація класу. Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла, А ми гостям усміхнімось, побажаємо добра. Енергізатор «Сонечко» (СЛАЙД 1) - Ми будемо всі разом із промінчиків складати сонечко сподівань. Діти кажуть, чого вони очікують від уроку, і «засвічують» свої промінчики. - Я теж хочу подарувати свій промінчик. Сподіваюся, що ви будете на уроці старанними, активними, працьовитими. І все у нас буде добре. - Діти, подивіться, яке у нас вийшло гарне сонечко. 2. Мовна розминка. - Почнемо урок із розчитування. Привітаймось із нашим сонечком. Читання слів із карток-блискавок. (СЛАЙД 2) Доброго ранку, сонечко ясне! Доброго ранку, земле прекрасна! Доброго ранку, струмочки весняні! Доброго ранку, квіти духмяні! Доброго ранку, птахи галасливі! Доброго ранку, люди щасливі! 3. Відновлення вірша (автор –Степан Жупанин). (СЛАЙД 3) Йтиму садом, полем, а чи лугом, Буду я природі вірним другом . Не столочу навіть і трави, А скажу їй: зеленій, живи ! . Коли лісом буду я іти, Теж посію зерна доброти. Побажаю дереву і пташці, Щоб вони жили у мирі й щасті. - У яких словах першої строфи висловлено головну думку вірша? 4. Повідомлення теми уроку. - Отож, тема сьогоднішнього уроку позакласного читання - «Буду я природі другом». Ми ознайомимось із творами письменників -природолюбів, будемо розвивати уміння складати найпростішу анотацію. 5.Актуалізація знань. (СЛАЙД 4) - Яке зі слів у назві теми має найважливіше значення у вислові? (ДРУГ). Гра «Пізнавалочка» (у зошитах) - Складіть поради друзям природи, щоб кожне речення починалось літерами слова ДРУГ. Заспівом нашого уроку буде пісня «Три поради» (сл.. Юрія Рибчинського, музика Ігоря Шамо) ( Діти слухають перший куплет і починають працювати, пісня тихіше лунає далі) Даруй добро і неси тепло усьому живому. Радій зустрічі із друзями меншими. Уважно спостерігай за природою. Гарна книга – це шлях до пізнання нового. 6. Актуалізація читацького досвіду . Робота з виставкою книг. - Згрупуйте книги за видами: - авторські збірки, - тематичні збірки, - окремі видання ( книжка- твір), - періодичні видання – журнали. 7. Літературна вітальня – ознайомлення з творчістю письменників-природолюбів. (СЛАЙД 5) - Нас чекає зустріч у літературній вітальні. Назвемо її «Зачаровані природою», бо нас чекає знайомство із письменниками, яких називають природолюбами, співцями природи. Олександр Іванович Копиленко (СЛАЙД 6) Навчався на природничому факультеті у Харкові. І хоч біологом не став, бо віддався літературній справі, все життя не зрадив захопленню природою. Його робочий кабінет був справжнім живим куточком із рідкісними рослинами. Коли читаєш оповідання Олександра Копиленка, то ніби зараз перебуваєш серед природи і бачиш все, що написано. Молоді письменники захоплено називали його Природопоклонник. Чому? Юрій Старостенко (СЛАЙД 7) Це один з авторів, чиї перші кроки на ниві творчості палко підтримав Олександр Копиленко. Вони випадково познайомились на пташиному базарі. Залюблений у життя і красу природи тридцятирічний Юрій Старостенко важко захворів. І це знайомство поклало початок його творчості. Листи читачів і друзі підтримували його. За своє коротке життя Юрій Старостенко видав кілька збірок природничих оповідань, які відзначаються щирістю письма. Василь Чухліб (1941 – 1997) (СЛАЙД 8) Мальовнича краса природи Чернігівщини з малих літ глибоко запала йому в серце. І згодом вона вихлюпнеться схвильованими рядками в його поетичній прозі. Районна газета надрукувала перший вірш Василя Чухліба, коли він був ще школярем. Пізніше Хлопця запросили на роботу до редакції цієї газети. Писав Василь Чухліб короткі оповідання та казки. Більшість із них – про природу. У всіх героїв творів - людей, тварин, рослин – є одне спільне – вічна та молода річка Десна. Оксана Іваненко (1906 – 1997) (СЛАЙД 9) Народилася в Полтаві в сім’ї письменника і вчительки. Зростала дівчинка гарним оповідачем і казкарем. У шість років вона засновує й редагує власний журнал «Гриб». Згодом працює учителем. Відвідує літературні вечори. Там Оксана Іваненко знайомиться з письменниками Наталею Забілою, Олександром Копиленком, які заохочують її до творчості. У своїх творах Оксана Іваненко розповідає про видатних діячів культури, відомих письменників. Також вона написала кілька десятків книжок оповідань, повістей і казок для дітей. Вони розкривають людське життя, допомагають пізнати красу рідної природи. 8. Презентація коротких анотацій для популяризації улюбленого твору. - За дорученням працівників бібліотеки ви готували короткі анотації до творів про природу для виставки книг «Буду я природі другом». Кожна група підготувала свою книжку-розкладку (ширмочку) певного виду книг, доповнюючи матеріали виставки. - Звернемось до словника літературознавчих термінів і пригадаємо визначення слова АНОТАЦІЯ. (СЛАЙД 10) АНОТАЦІЯ (лат. примітка, дописка) – коротке пояснення, відомості, нотатки про зміст книжки, які додаються до її бібліографічного опису. (Діти рекламують книги, які прочитали) 9. Руханка із «Скринькою сюрпризів» під мелодію пісні «Котики». (Діти передають по колу велику коробку, в яку вкладено кілька менших. Коли музика зупиняється, учень дістає наступну коробку. В останній із них – сюрприз – пам’ятка друзям природи і завдання для роботи в групах). 10. Активізація читацького мислення. Робота в групах зі збірником для позакласного читання «Веселий струмочок». 1 група. Інсценізація вірша « Хто найкращий?»( Борис Шрубенко) Хто ж з птахів найкращий? Яке римування у цьому вірші? 2 група. Що об’єднує вірш «Чорнявка» (Лідія Компанієць) і оповідання «Сподобалось» ( Іван Корнющенко)? Підготуйте бесіду з героями творів. ( Наприклад, - Чому це ви, Чорнявко, раніше були соромливою, а тепер змінились? - Рябко, чому ти так сердито зустрів їжачків? - Малята, хто ті двоє дорослих, котрих ви привели?) 3 група. - До нас звернувся із відеолистом один із героїв прочитаних творів. Здогадайтесь , хто це. (СЛАЙД 11) Оповідання «Жаба – наш друг» ( за Юрієм Дмитрієвим) - Вкажіть вид тексту - розповідь, опис, міркування. - Прочитайте речення, що передає головну думку твору. ( … Але ж справжніх друзів люблять на за красу.) - А за що жабку можна вважати справжнім другом? 4 група. Оповідання «Німий птах» (Олександр Копиленко) - Прочитайте опис чижика. Дискусійна сітка. - Чи дійсно варто було випускати німого чижика у ліс? Наведіть ваші аргументи: НІ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ТАК. Підсумок роботи у групах. - Що об’єднує усі твори прочитаного розділу? 11. Підсумок уроку. 1) Кросворд «Природа» ( СЛАЙДИ 12 – 17 )










П

Е

Й

З

А

Ж







С

Т

А

Р

О

С

Т

Е

Н

К

О




Т

Р

И




П

О

Р

А

Д

И




Ж

У

Р

Н

А

Л

И
















К

О

П

И

Л

Е

Н

К

О










Д

Я

Т

Е

Л



















А

Н

О

Т

А

Ц

І

Я

  1. Опис місцевості, де відбуваються події. 2. Кому із молодих письменників Олександр Копиленко допоміг у виборі професії у скрутну хвилину? 3. Відома пісня Юрія Рибчинського, що стала заспівом уроку. 4. «Яблунька», «Колосок», «Юний натураліст» - це природничі …. 5. Кого із дитячих письменників називали Природопоклонником? 6. Хто з птахів – героїв вірша «у роботі не ледащо»? 7. Коротке пояснення, відомості про зміст книжки – це …. Поєднайте слово-відгадку із словом, яке ми виділили як головне на початку уроку: ПРИРОДА – ДРУГ. Не підводьмо свого друга і хай він завжди відчуває нашу підтримку. (СЛАЙД 18) 2) Оцінювання рівня підготовки учнів до уроку та їх активності під час уроку. - Чи збулось те, що ви очікували від уроку? 3) Домашнє завдання. - Наступний урок позакласного читання – за темою «Чародійне слово». Ваше завдання – підготувати вірші, які вас особливо захопили, вразили. 4) Підсумкова бесіда. - Уявімо, що нашу з вами розмову на уроці чув ще один таємничий гість – невидимка, сусід чижика. І ось як він підсумував почуте на уроці. ( Звучить СПІВ СОЛОВЕЙКА) - Що б міг сказати нам соловей, якби заговорив? Як ви зрозуміли його пісню? ( Вмикаю тихо спів, діти «перекладають» - висловлюють свої думки). (СЛАЙД 19) Вручення ПАМ’ЯТОК ДРУЗЯМ ПРИРОДИ «Коли хочеш в добрім світі жити, Маєш із природою дружити».

Каталог: doc -> files -> news -> 158
news -> Я це хтось інший…
news -> Памятка для кожного учня (додаток ); листок з початками речень для гри «Продовж речення»(додаток 4); листки для роботи в парах (додаток 5); листочки з словами для складання розповіді (додаток 6), читанка клас, ІІ частина
news -> Світова література клас Усього – 0 годин; розвиток мовлення – години; позакласне читання – години; контрольних робіт – годин
news -> Тема: олександр олесь. Поезії з книги «Княжа Україна»
news -> Тема. Тема спадкоємності поколінь, вірності волелюбним традиціям народу, збереження світлої пам’яті про захисників І борців за волю рідної землі. Г. Могильницька «Цвіт неспалимий»
news -> «Семінар читачів» (знайомство з творчістю Олександра Олеся)
news -> Методичні рекомендації щодо вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2009-2010 навчальному році лист мон
158 -> «А пам’ять священна?!»


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок позакласного читання Тема. «Буду я природі другом» Мета: вчити iconУрок з читання 3 клас Тема. Буду я природі другом
Розвивати мислення, уяву, фантазію, діалогічне І монологічне мовлення, навички читання. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення...
Урок позакласного читання Тема. «Буду я природі другом» Мета: вчити iconУрок позакласного читання усний журнал Тема уроку: «Грицько Бойко майстер веселого цеху»
Мета: розширити знання учнів про життя І творчість Грицька Бойка на основі розглядання та читання низки його творів. Вчити аналізувати...
Урок позакласного читання Тема. «Буду я природі другом» Мета: вчити iconУрок української літератури в 7-а класі Тема уроку: Борис Харчук. «Планетник» Образ Планетника. Інші образи повісті
Мета: вчити семикласників аналізувати художній образ; розвивати естетичне чуття слова, вчити бачити й розуміти красу в природі, людині...
Урок позакласного читання Тема. «Буду я природі другом» Мета: вчити iconУрок позакласного читання в 6 класі Тема. У світі байок Леоніда Глібова
Мета: продовжити ознайомлення з творчістю Глібова-байкаря, вчити учнів аналізувати прочитане, розвивати вміння читати байку за ролями,...
Урок позакласного читання Тема. «Буду я природі другом» Мета: вчити iconКонкурс «Найкращий конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури»
Тема. Урок позакласного читання. Презентація книги Л. Ворониної «Прибулець з Країни нямликів»
Урок позакласного читання Тема. «Буду я природі другом» Мета: вчити icon«Буду я природі другом. Ліна Костенко «Перекинута шпаківня» слайд 1
Поміркуйте, чому шпаківня може бути перекинута? (Вітер, діти, кішка…). Послухаємо ваші думки з цього питання
Урок позакласного читання Тема. «Буду я природі другом» Мета: вчити iconБуду я природі другом!
Якщо ми не зможемо насолоджуватися природою, то ніколи не зможемо повноцінно жити. А щоб природою можна було насолоджуватись, потрібно...
Урок позакласного читання Тема. «Буду я природі другом» Мета: вчити iconУрок 1 Тема. Як не любить той край Матеріал уроку. Володимир Сосюра "Як не любить той край "
Мета. Вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у прозових І віршованих текстах, узагальнити знання учнів...
Урок позакласного читання Тема. «Буду я природі другом» Мета: вчити iconТема. Оповідання. Творіть добро Мета
Урок позакласного читання №11, 2клас за підручником Мовчун А.І, Хорсіка Л.І
Урок позакласного читання Тема. «Буду я природі другом» Мета: вчити iconУрок позакласного читання у 8 класі Підготувала: Лариса Кравчук
Новела Олеся Гончара «Модрикамень» гімн всеперемагаючому коханню. Урок позакласного читання у 8 класі


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка