Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко



Скачати 64.74 Kb.
Дата конвертації08.04.2017
Розмір64.74 Kb.

Тема: Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко.

Мета:


  • познайомити учнів з особистістю та особливостями творчості А.Ахматової ; навчати опрацьовувати літературно-критичні дослідження

  • розвивати навички пошуку інформації в різноманітних джерелах;

  • розвивати комунікативні навички - вміння працювати в творчій групі, виробляти і приймати рішення;

  • розвивати уміння порівнювати та робити висновки;.

  • розвивати почуття прекрасного , вміння читати вірші і емоційно на них відгукуватися , удосконалювати навички аналізу поетичного тексту ;

  • виховувати повагу до почуттів іншої людини , здатність співпереживати

Эпиграф к уроку:

Лишь сердце мое


никогда не забудет
отдавшую жизнь
за единственный взгляд.
А.А. Ахматова

Хід уроку.

1.Організаційний . момент.

Двадцатый век… Ещё бездонней,
Ещё страшнее жизни мгла
-

саме так Блок сказав про час, у якому він жив , писав, кохав. Час народжує героїв, а герої прославляють свій час…

Визначте за звучанням віршів, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?

( вчитель читає уривки віршів)

( модернізм у поезії).

-Завджи цікаво узнати думку яскравої особистості, кумиру.

-Як ви думаєте, щоб нам розповів кумир молоді у 19 ст.- Наполеон про модернізм, саме з Франції до нас прийшло це поняття. Почніть свій маленький виступ словами « Так, це важливо, бо…( відповіді учнів)

-Давайте з вами переглянемо низку картин. Як ви думаєте, у який період вони були створені? Що хотіли донести нам митці.?( відповіді)

Вч. Так мета нашого уроку….., але ще одну мету я не сказала, ви спробуєте сформулювати у кінці самостійно.

Література - дзеркало світу. У ній завжди відображаються в тій чи іншій мірі процеси, що відбуваються в суспільстві. На початку ХХ століття все духовне життя було пройняте осмисленням і відображенням світу «по-новому», пошуком нових, незвичайних форм у мистецтві.


І сьогодні на уроці ми повинні продовжити говорити про феномен Срібного століття, розкрити художню цінність нових напрямків у мистецтві кінця 19 - початку 20 століття.

2.Актуалізація знань.

-Що вам відомо про «срібне століття»?

-Які течії ви запам׳ ятали?

- Назвіть представників символізму? Що було основою для поетів-символістів

-На зміну поетам-символістам прийшли…

-Хто ж вони , акмеїсти? ( відкриваємо зошити та записуємо….

-Акмеїзм..( виступ учня ).

Вч. Поети завжди пишуть про вічне…А які питання можна вважати вічними?

( життя та смерть, кохання) Всі ми знаємо, що існує чотири пори року: зима-весна, літо-осінь.
А Ахматова називає любов - «п'ятою порою року», самою безхмарною, яка уносить у безмежність ..

. То пятое время года,
Только его славословь.
Дыши последней свободой,
Оттого, что это – любовь.

Кожна жінка мріє про кохання, про ніжні почуття, про радість від зустрічи…Мріяла і інша поетеса…

..Наперекір тоталітарній системі своєю творчістю …(Ліна Костенко)

отстоювала право бути самою собою. Уже в перших збірках перед читачем постає мужня, безкомпромісна, чесна, самобутня поетеса. Читачі й критика сприйняли її твори захоплено. Натомість радянська влада вдавала, що такої поетеси не існує. Тільки через 16 років її нова збірка «Над берегами вічної річки» побачила світ. І стала справжньою літературною сенсацією. Це була книжка великого болю, любові, тривоги .


-Ми з вами сьогодні познайомимося з поезією ..не тільки віршами Анни Ахматової та Ліни Костенко , але з словами закоханих жінок, жінок, які страждали і раділи, плакали та сміялися, потерпали від болю и тремтіли від щастя. Але « як велике бачиться на відстані, то ми з вами спробуємо порівняти їхню поезію …

3. Вч ( проблемне запитання: Яке ж кохання ви побачили у поезіях цих талановитих жінок?)

Знайомство починаємо з біографії письменниць.

Завдання написати анкету поетеси , запропонував зміст її самостійно

1-в Анни Ахматової

2-в Ліни Костенко

-В цей час я хочу запропонувати вам попрацювати групами .

Кожна група повинна буде нам презентувати особливості інтимної лірики поетеси, може якось прорекламувати її творчість, зацікавити нас. Будь ласка, по бажанню підтримайте керівників груп…( на виконання завдання 7 хв)

Учні працюють, роблячи запис у зошитах



4. Робота над темою урока

Давайте перевіремо завдання

Так хто ж вона , Анна Андріївна Ахматова ?
     Горда , мабуть , трохи пихата , напружена внутрішньо , зосереджена на своїх переживаннях , як би відсторонена від світу ... І разом з тим велично прекрасна , незважаючи на свою крихкість , і в той же час нещасна трохи ...
           А тоді, на початку 20 століття , коли вона ще тільки починала з'являтися в літературних салонах Петербурга , така летить , легка і разом з тим царствена , незважаючи на свою стрункість , в обтягує вузькій спідниці , вона приковувала увагу всіх слухачів : «Анна Ахматова , сором'язлива і елегантно - недбала красуня , зі свого кучерявим чубчиком , що прикриває лоб , і з рідкісною грацією напівруху , напівжесту , читала , майже наспівуючи , свої вірші. Я не пам'ятаю нікого іншого , хто володів би таким умінням і такий музичної тонкістю читання ... » , - писав юний художник Юрій Аненський.
Зараз найпопулярніших в суспільстві людей ми називаємо зірками. До революції такого визначення не існувало , але воно найбільш підходить для позначення того , ким була Ахматова. Вона була воістину улюбленицею поетів , письменників , музикантів , художників , вона дружила з багатьма відомими людьми початку 20 століття і була предметом їхньої творчості .( видео « Я научилась просто мудро жить»)

( біографія Ахматовою у формі анкети)

Виступ груп-


  1. Презентація№1( Анна Ахматова)

2. Презентація№2( Лірика Ліни Костенко)
Вч.У шерегу імен першорядних сучасних українських літераторів ім’я Ліни Костенко сприймається осібно. Її життя стало синонімом унікальної творчої біографії, прикладом стоїчного вивищення над сірістю, примітивністю, пристосуванством. Глибинний зв’язок зі своїм народом, осягнення його історичних витоків, тонке проникнення в його духовну сутність, здатність жити почуваннями рідної нації – усе це становить феномен Ліни Костенко як поетеси, що кинула виклик тоталітарній системі й не дозволила ні на гран обмежити волю митця.Кожна збірка творів Ліни Костенко – справжнє явище в нашій літературі ( біографія Ліни Костенко).

Вч. Яка ж вона –лірична героїня Ахматової та Ліни Костенко?Який він,голос авторської душі?
. Вч.Пропоную проаналізувати поезію за методикою “щоденника подвійних нотаток”. Для цього учні проводять вертикальну лінію посередині аркушу паперу в зошиті. Зліва їм треба записати вираз чи образ, який вразив їх найбільше в поезії “Я дуже тяжко вами відболіла”. Можливо, він нагадав їм щось з власного досвіду. Може він їх здивував. Можливо, вони з ним у чомусь не згодні. Праворуч від лінії учням потрібно прокоментувати ці вирази: на які думки це їх наштовхнуло? які запитання в них виникли? які асоціації? і т.д.( зразки віршів перед учнями)

Вчитель.

Підсумовуючи свої дослідження-роздуми, повернемося до визначеного раніше проблемного питання: яка ж вона лірична героїня поезії Ліни Костенко таАнни Ахматової? які вона має конкретні риси вдачі? Застосовуючи метод “гронування”, висловіть свої думки з цього приводу.
Учні малюють “гроно” своїх думок. Це може бути зроблене таким чином:

Лірична героїня. Риси вдачі:

1.Вірність собі, своїм принципам

2.Благородство, витонченість душі

3.Максималізм

4.Іронічність

5.Смуток за чоловічою шляхетністю

Рефлексія(подаруйте квіти)

-Я би подарувала квіти…, тому що….

Завершуючи роботу над інтимною лірикою Анни Ахматової, ставлю домашнє завдання .



І г: вивчіть напам’ять один з віршів інтимної лірики поетеси.

ІІ проаналізуйте вірш « Я научилась просто мудро жить»”

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко iconСценарій літературного вечора «в то время я гостила на земле…» До 125-річчя з народження Анни Ахматової Мета
Мета: відзначити річницю з дня народження Анни Ахматової, розповісти молодому поколінню про біографію поетеси, акцентуючи увагу на...
Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко iconУрок української літератури у 8 класі. Тема: Л. Костенко
...
Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко iconУрок інтерв’ю Тема. Творчість Анни Ахматової яскраве явище жіночої поезії ХХ століття
Ахматової, розглянути художні особливості ранньої лірики, поглибити знання про акмеїзм, визначити особливості жіночої лірики, розвивати...
Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко iconТема. Життєвими шляхами Ліни Костенко
Мета: ознайомити одинадцятикласників із життєвим шляхом поетеси, прокоментувати гоніння та заборони на вивчення її творчості; на...
Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко iconТвори Ліни Костенко Костенко, Л. Берестечко: історичний роман /Ліна Костенко. Львів: Каменяр, 2007. 170 с. Це книга
У радянські часи Л. Костенко брала активну участь у дисидентському русі, за що була надовго виключена з літературного процесу
Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко iconЦаричанський аграрний професійний ліцей” Навчальний проект „Україна в Європі. Європа в Україні”
Мета: ознайомитися з лірикою Ліни Костенко, шляхом аналізу віршів розкрити внутрішній світ поетеси, риси її характеру; перебування...
Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко icon«Образи зими у віршах Ліни Костенко «Баба Віхола»,
Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із поезією Ліни Костенко, вчити аналізувати прочитані твори; вдосконалювати техніку правильного,...
Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко iconУзагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа”
...
Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко iconУрок №14 Тема: Ліна Костенко. Життєвий І творчий щлях. Риси індивідуального стилю
Мета: ознайомити старшокласників із життєвим та творчим шляхом Ліни Костенко; розкрити жанрове й тематичне розмаїття її творчості;...
Урок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко iconУроку. Л. Костенко. "Дощ полив","Кольорові миші"
Мета уроку. Навчальна –продовжити знайомство з поетичною творчістю Л. Костенко, навчити учнів вдумливо читати й аналізувати, коментувати...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка