Урок української літератури і англійської мови (8 клас)



Скачати 115,03 Kb.
Дата конвертації17.09.2017
Розмір115,03 Kb.

Новомосковський районний відділ освіти і науки

Дніпропетровської області

Інтегрований урок

української літератури і англійської мови

(8 клас)
«Хотіла б я піснею стати …»
(до 140-річчя з дня народження Лесі Українки)

с. Гвардійське 2010р.


Автори Соловкова Тетяна Василівна,

учитель англійської мови


Хромова Наталія Василівна,

учитель української мови і літератури.



Місце роботи Гвардійська ЗОШ I-III ступенів

Новомосковського району

Дніпропетровської області

Назва роботи Розробка інтегрованого уроку української літератури і

Англійської мови у 8 класі «Хотіла б я піснею стати…»



Обсяг 10 сторінок


Анотація Інтегруючи українську літературу з англійською мовою,

ми ставили завдання реалізувати усі функції спілкування

на відповідному змісті і на відповідній діяльнісній основі.

Цей урок дає можливість:


- забезпечити міцність знань, навичок, вмінь на основі

Збільшення об’єму мовної практики;


- розширити активний словник з теми «Біографія»;
- розвивати навички виразного читання двома мовами,

творчу уяву, образне мовлення;


- розвивати уміння аналізу, синтезу, порівняння, узагаль-

нення фактів і явищ, використання елементів досліджен-

ня, пошуку, творчих здібностей учнів.

Інтегрований урок з української літератури та англійської мови на тему:


«Хотіла б я піснею стати…»
(до 140-річчя з дня народження Лесі Українки)
Мета: - Збагатити знання учнів про життєвий і творчий шлях Лесі

Українки


  • Розвивати навички виразного читання літературного твору

рідною та англійською мовами, потяг до пошукової діяльності.

  • Розвивати комунікативні навички, навички аудіювання, усного

та писемного мовлення.

- Виховувати почуття шани до творчості Лесі Українки.



Тип уроку: інтегрований.
Обладнання: портрет Л.Українки, ілюстрації до творів, ТЗН, роздатковий матеріал, виставка літературних творів

Міжпредметні зв’язки: музика, образотворче мистецтво.
Хід уроку


  1. Мотивація навчальної діяльності.

На фоні музики учень читає вірш «Хотіла б я піснею стати…»

Учитель української літератури читає епіграф до уроку:

О, ці пісні не вмруть між нами зроду,

Поки душа в народу ще жива.

І як огні досвітні у негоду,

Так тих пісень пророчії слова

Освітять шлях у темряві народу.

Трохим Романченко
II Оголошення теми, мети, завдань уроку.

Учитель української літератури: Сьогодні наш урок присвячений 140 річчю з дня народження Лесі Українки. З її творчістю ви знайомилися у попередніх класах. Згадайте, які твори ви вивчали . Візьміть пелюстки, на яких написані ці твори, і вплетіть їх у «Віночок творчості Лесі Українки».

(Протягом уроку діти знайомляться з творами Л.Українки і додають пелюстки з назвами творів до «Віночка»)

Сьогодні на уроці ви покажете свої знання не тільки з української літератури, а й з англійської мови.
Учитель англійської мови: Boys and girls, you are welcome to our lesson, devoted to the life and work of a great Ukrainian poetess Lesia Ukrainka. At our today`s lesson you`ll revise all the material you have already learnt аnd, of course, you`ll learn some new facts from her biography, creative work, legacy.
III Усвідомлення нових знань у процесі практичної діяльності.
Учитель української літератури: Заздалегідь ви об’єдналися в групи і кожна група мала своє завдання. Перед вами картки самооцінювання. Протягом уроку виставляйте собі навчальні бали за участь у роботі .Виходячи з теми, самостійно сформулюйте: чого ви чекаєте від уроку, напишіть очікувані результати. Чи справдяться вони, побачимо в кінці уроку, коли ви дасте інтерв’ю нашим кореспондентам.
Учитель англійської мови: I hope, we`ll work fruitfully, with interest, helping and supporting each other in your groups. Let good mood and luck accompany and help us in our creative work.

I offer you to start our work with the revision of the biography of Lesia Ukrainka.


1. Complete the Spidergram to speak about L.Ukrainka`s life.

place of birth






parents




education

(Учні доповнюють таблицю . Група, яка заповнила таблицю першою, зачитує свій варіант, інші групи доповнюють)



2. Complete the sentences:

1. Lesia Ukrainka was the second……… (child in the family)

2. Lesia`s father often read to his children……

(the works by O.Pushkin, T.Shevchenko, M.Gogol, Marko Vovchok)

3. In her childhood Lesia heard discussions about ………..(Ukrainian history and literature)

4. Lesia learned to play ………….(the piano and made great success)

5. The poem “Lily of the Valley” was published ……….(in 1884 in Lviv)

6. Lesia Ukrainka translated poems written by ……..( Shiller and Goether, Byron and Shakespeare)

7. Lesia studied …………..(literature, art, history, geography and foreign languages.)

8. Lesia signed her verses Lesia Ukrainka because ………….( of her love to Ukraine)



3. Searching work. Well, the next task is: you`ll get cards which describe some events in Lesia`s life. Having skimmed through the short passage, you have to find some facts, you hadn`t known before.( Учні повинні знайти у запропонованому уривку ті факти з життя Л.Українки, про які вони не знали до цього, та прочитати їх.)

Card 1.
At the age of 13, Lesia`s first published poem , “Lily of the Valley”, appeared in the journal “Zoria” in Lviv. At that time Lesia dreamt of becoming a pianist, but due to tuberculosis of the bone, she couldn`t attend any outside educational establishment. When Lesia was 17, she and her brother organized a literary circle called Pleyada, which they founded to promote the development of Ukrainian literature and translating foreign classics into Ukrainian. One of the works they translated was Nikolai Gogol`s “ Evenings on a Farm Near Dikanka”.

Lesia`s first collection of poetry, “Na krylakh pisen` “ (On the Wings of Songs), was published in 1893 in Western Ukraine.

Card 2
Her illness made it necessary to travel to places where the climate was dry, and as a result, spent extended periods of time in Germany, Italy, Crimea, the Caucasus. She loved experiencing other cultures, which was evident in many of her literary works. In 1897, while being treated in Yalta, Ukrainka met Serhiy Merzhynsky, an official from Minsk, who was also receiving treatment for tuberculosis.The two fell in love and her feelings for Merzhynsky were responsible for her showing a different side of herself. They married in1897. Merzhynsky died on March3,1901. L.Ukrainka wrote the entire dramatic poem “Oderzhyma” (“The Possessed”) in one night at his deathbed.

Card 3

Lesia was the second child of Ukrainian writer and publisher Olha Dragomanova-Kosach. Her mother played a significant role I her upbringing. Ukrainian language was the only language used in the household. In order to avoid schools that taught Russian as the primary language, the children of the family were educated by Ukrainian tutors at home. Ukrainka learned how to read at the age of four, and she and her brother Mykhaylo could read foreign languages well enough to read literature in their original language. Ukrainka had a good familiarity with Russian, Polish, Bulgarian, Greek, Latin, French, Italian, German and English.


4. Listening Comprehension. Test. (робота у зошитах)

1. Lesia`s father was ..

a) a doctor b) a lawyer c) a poet

2. Lesia`s mother was a sister of…

a) a poet M.Starytskyi b) a composer M. Lysenko c)a writer I.Franko

3. Lesia wrote a poem “Hope”, when she was

a) 9 b) 8 c) 19

4. Lesia dreamt to be ..

a) a dancer b) a pianist c) a singer

5. Lesia didn`t learn..

a) Italian b) Hungarian c) Spanish

6. L.Ukrainka`s poem “Lily of the Valley” was published in the magazine..

a) Zoria b) Ogoniok c) Svitoch

7. She translated……. poems of foreign poets.

a) 19 b) 90 c) 9

8. Lesia`s first poem was …

a)” Lily of the Valley” b) “Hope” c)” As a child “

9. L. Ukrainka died …

a) in Ukraine b) in Georgia c) in Germany

10. The theatre named after L.Ukrainka is situated …

a) in Dnipropetrovs`k b) in Kyiv c) in Novgorod-Volyns`kyi
5. Matching. The teacher shows the dates and the pupils have to recollect the event in the life of L.Ukrainka. (учитель показує картки , на яких зображено рік, учні повинні вспам`ятати подію, яка відбулася у той рік у житті Л.Українки)

1871- L.Ukrainka was born

1884 – her first poem “Lily of the Valley” was published

1893 – her first collection “On the wings of songs” was published

1901 – her husband died and she wrote dramatic poem “Oderzhyma”

1907 - Lesia finished her poem “Cassandra”


6. Project work. “Lesia Ukrainka`s Life and Creative Work”. Презентація проекту про життя та творчість Л.Українки.

(Учень демонструє свій проект на ноутбуці.)


Учитель української мови: Слово творчій групі.
1 учень: Волинь! Край блакитних озер і лісових пущ. Край казкової поліської природи і дзвінкової пісні. Край, що був тим цілющим джерелом, з якого славетна українська поетеса черпала свою наснагу.
2 учень: Це край, який дав світу творця ніжної чарівної Мавки, гордої, незалежної Кассандри, нескореного Неофіта і одержимої Міріам, розповів людям дивну «Осінню казку» і проспівав «Лісову пісню». Це край володарки ночей, яка серед темряви засвітила провідну зірку свободи, кинула виклик відчаю і горю.

3 учень: Для поетеси Волинь була завжди рідним куточком. Тут вона розпочала літературну діяльність, тут написала багато своїх чудових творів, які дорогоцінними перлинами увійшли в скарбницю української та світової літератури.
4 учень :Поетичний хист у Лесі Українки виявився дуже рано. Про початок творчого шляху вона образно говорила:

На шлях я вийшла ранньою весною,

І тихий спів несмілий заспівала.

Саме тим «тихим» і «несмілим» співом і був її вірш «Надія», написаний поетесою у 9 років.


5 учень читає вірш Л.Українки «Надія».
Учитель англійської мови: I`ve got three envelopes with English variant of this poem. But the poem is divided into separate lines. The task is to put separate lines together in the right order to get a poem. The first group to finish will recite the poem in English. (англійський варіант вірша, розрізаний на рядки, треба скласти у правильному порядку та продекламувати вірш англійською мовою)
HOPE.

No freedom have I, my good fortune has flown,

Alone hope is left, the one thing that I own.

The hope of returning once more to Ukraine,

To feast longing eyes on my home land again.,

To feast longing eyes on the Dnieper`s blues,

And there live or perish, whatever ensures,

No freedom have I, my good fortune has flown,

Alone hope is left, the one thing that I own.
Учні читають вірш «Надія» англійською мовою.
Учитель української літератури:

Група «Пошук» підготувала вірш, який зараз ви прочитаєте українською і англійською мовами. Це вірш «Як дитиною бувало»

Учні читають вірш «Як дитиною бувало».

As a child I sometimes fell,

Hard enough for it to hurt;

Though my heart with pain would swell,

Yet I rose without a word.

They asked me:” Did you hurt yourself?”

‘I`m aright”, I would reply –

My pride would then assert itself.

I laughed in order not to cry.

But not the drama soon will end;

For me, a bitter cup to sip,

And a clever epigram

Is on the brink of tongue and lip.

But laughter can be merciless –

I fear the blade of open chaff,

And so, surrendering my pride

I cry in order not to laugh.

Аудіювання. Учитель англійської мови читає вірш «Коли втомлюся я життям щоденним» англійською мовою.

Учні отримають конверти з цим же віршем українською мовою.



.Завдання: скласти рядки у правильному порядку та прочитати вірш двома мовами

Завдання : I`ve got three envelopes. You`ll have to listen to the poem in English and put the lines of the poem in Ukrainian in the right order and recite it.

When I am weary of life`s daily round

And daily sorrows that I see around me,

I send my thoughts into a distant world

My glances wander through a land of dreams.

What do I see in this far spacious realm?

I see the future in the coming ages.


Учитель англійської мови: L.Ukrainka`s poetry has always found response in the hearts of people who have ever read her poems, dramas. When pupils learn her poems or read her dramas they usually dream of something and even draw illustrations to the works they were impressed by. In the 10th form you will read L.Ukrainka`s drama “Lisova Pisnia”, that`s why I have invited N.Karmeliuk, who will speak about her impressions and show her illustration to this drama.

( учениця 11 класу Н.Кармелюк показує свою ілюстрацію до «Лісової пісні» , ділиться своїм враженням англійською мовою та читає уривок з «Лісової пісні»)


Літературна вітальня:
1) Вірші циклу «Мелодії», написані у 1893-1894 роках передають найсокровенніші переживання Лесі Українки. Вона намагалася не виносити на суд людський фізичні болі, хоча бували й винятки. Ця поезія передає журливий настрій героїні, яка усвідомлювала неможливість повноти людського щастя. Тому й викликає журбу спалах далекої зірниці, тому й пісня про щастя розбуджує жаль.
2) Метафоризація розкриття почуттів людини, їх емоційна гіперболізація – характерні особливості твору, художні перебільшення переживань особистості психологічно виправдані:

Хотіла б я вийти у чистеє поле,

Припасти лицем до сирої землі

І так заридати, щоб зорі почули,

Щоб люди вжахнулись на сльози мої.
3) Леся Українка, розкриваючи внутрішній світ своєї героїні, постійно вдається до прийомів контрастних паралелізмів людських почуттів та буяння весняної природи. Багато асоціативних зв’язків, цілі ряди мікро образів характеризують вірш «Стояла я і слухала весну».

Учні читають поезію Лесі Українки :»Стояла я і слухала весну», «Давня весна».


Учитель англійської мови : Oscar Wild said: “Life is only valuable and successful , when you are remembered by the coming generation”. How do you think? Can we say that Lesia Ukrainka`s life was valuable and successful? Why?

( учні висловлюють свої точки зору на вислів Оскара Уайльда) P1, P2, P3,…



Describe Lesia`s features of character as a personality. (Учні підбирають прикметники для опису рис характеру Лесі Українки)
L- loyal, lovely
E- energetic, enthusiastic
S- spiritual, supportive, sociable, strong-willed, shy, sincere
I – intelligent, industrious, impartial
A- artistic, affable, amiable, ambitious
Літературна морока. Завдання в групах ( прочитати поезії Л. Українки. Яка група швидше)


Д

А

В

Н

Я

К

А

З

К

А

Л

І

*

С

О

В

*

А

П

І

С

Н

Я

Н

А

Д

А

Н

С

Е

В

Я

Н

В

А

Д

*

Я

І

І

П

Я

*

Б

А

*

Л

*

І

Т

О

Х

С

*

Н

Е

Ю

*

С

Т

А

Т

И

*

У

*

Х

А

*

Б

М

*

О

К

А

Т

А

К


Учитель української літератури:
Увесь народ пишається своєю поетесою. Без перебільшення можна стверджувати, що світова література не так багато налічує таких яскравих представників талановитого жіноцтва. Кожен народ пишався б такою постаттю, а її твори вважав би окрасою у своїй літературі. Слово групі «Дослідники», яка досліджувала вшанування пам’яті Л.Українки.

(Презентація пошуку «Вшанування пам’яті Лесі Українки» англійською мовою з використанням ТЗН)


IV. Підсумок уроку.

А зараз дайте інтерв’ю нашому кореспонденту. Чи досягли ми мети уроку? Які були очікувані результати?

(Відповіді учнів)
Одним словом виразіть свій настрій і враження від уроку.

1, 2 група : прикметниками українською мовою

3 група : прикметниками англійською мовою.
Учитель англійської мови роздає учням пелюстки від квітки і просить учнів, щоб ті на пелюстках написали враження від уроку англійською мовою.


V. Робота з картками само оцінювання та здача їх учителю.


VI. Домашнє завдання.

Література:

1. Ukraine: Prominent people. English language and culture № 29-30, August 2010

2. Ukraine: A cultural reader. Academy Publishing team, V.L.Polupan, 2000

3. English language and culture № 29-30, August 2004

4. Слоньовська О. Українська література: підручник для 8 класу-К. : Освіта, 2008-400с.

5. Струцюк Й. Музей-садиба Лесі Українки в Колодяжному.-Л.:»Каменяр»,1971

6. Чуприні О. Усі уроки української літератури у 8 класі.-Х.: Вид. група «Основа»,2009.-605 с.



7. Відкриті уроки з Української мови і літератури. Випуск3/Уклад.Н.Павлова.-Х.: Вид. група «Основа», 2010



Каталог: uploads -> editor -> 2018 -> 551863 -> sitepage 80 -> files
editor -> Методичні рекомендації щодо викладання української мови та літератури в навчальних закладах в 2016/2017н р
editor -> Тема. Олександр Олесь (О. Кандиба). Життя І творчість, світоглядні Переконання. Прагнення гармонії людини й природи, майстерність у відтворенні настрою І почуття в поезіях «З журбою радість обнялася»,
editor -> Па́уль Цела́н нім. Paul Celan; справжнє ім'я Пауль Анчель
editor -> Креативний підхід вчителя до підготовки уроків читання
editor -> Розділ 1 Загальні відомості
editor -> Урок №3 Тема. Гійом Аполлінер як чільна постать європейського авангарду
editor -> Тема. Шекспірівський театр. Трагедія «Гамлет»: її філософсько-етична проблематика. Особливості конфлікту, зображення світу у творі. Мета
files -> Урок української літератури і англійської мови (8 клас) «Поет трагічної долі»


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок української літератури і англійської мови (8 клас) iconУрок української літератури і англійської мови (8 клас) «Поет трагічної долі»
Розробка інтегрованого уроку української літератури І англійської мови у 8 класі «Поет трагічної долі»
Урок української літератури і англійської мови (8 клас) iconУрок з української літератури, 11 клас
Підготувала: Суховерська О. М учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, старший учитель
Урок української літератури і англійської мови (8 клас) iconУрок англійської мови та світової літератури з теми: «Вільям Шекспір. Сонети» 8 клас
Мета уроку: ознайомити учнів з біографією І віхами творчості видатного англійського драматурга та поета; поглибити знання школярів...
Урок української літератури і англійської мови (8 клас) iconВідкриті уроки зі світової літератури з застосуванням мультимедійних технологій
Нтегрований урок світової літератури І англійської мови "урок радісного дня. Життєвий І творчий шлях елеанор портер. "Полліанна"...
Урок української літератури і англійської мови (8 клас) iconУрок української літератури 9 клас Виконала: Білоус І. І., вчитель української мови
Мета: допомогти учням глибше осмислити ідейно-художній зміст творів поетів-романтиків; надати предметні компетентності, сформувати...
Урок української літератури і англійської мови (8 клас) iconУрок української мови розробила викладач української мови та літератури Рекеда О. Г
Мета. Допомогти учням усвідомити, що мовна стійкість – це ключова риса національномовної особистості
Урок української літератури і англійської мови (8 клас) iconУрок української літератури в 9 класі
Підготувала І провела вчитель української мови та літератури Салата Валентина Іванівна
Урок української літератури і англійської мови (8 клас) iconМайстер-клас для вчителів української мови та літератури «Формування ключових компетенцій учнів на уроках української мови та літератури засобами інформаційно-комунікаційних технологій»
«здатного навчатися упродовж жит­тя» («Національна доктрина роз­витку освіти»). Такий підхід є вимо­гою часу. Головними проблемами,...
Урок української літератури і англійської мови (8 клас) iconУрок зарубіжної літератури в 6 класі
Підготували: Прадійчук Олена Лук’янівна, вчитель російської мови та зарубіжної літератури, І гурська Раїса Леонтіївна, вчитель української...
Урок української літератури і англійської мови (8 клас) iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів з російською мовою навчання 2017 Програму підготували
Н україни; Савченко О. В., учитель української мови І літератури, учитель-методист вищої категорії спеціалізованої школи І-ІІІ ступеня...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка