КЗ «Луцька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 13
Луцької міської ради»
Відкритий урок з алгебри у 7-А класі
з використанням методики критичного мислення
на тему «Як перемножити одночлени,
піднести одночлени до степеня?»
Підготувала і провела
Окунінець Ж.М.
2012
Дата: 10.10.2012 Клас: 7-А Предмет: алгебра
Урок № 17
Тема: Як перемножити одночлени, піднести одночлени до степеня?
Мета: формувати вміння і навички учнів виконувати множення одночленів і піднесення одночлена до степеня; розвивати навики обчислень, критичне мислення; виховувати активність, цілеспрямованість, працьовитість, товариськість, самостійність.
Обладнання: роздатковий матеріал, картки, плакати.
Тип уроку: комбінований.
Методика: розвитку критичного мислення.
Структура уроку
І. Етап актуалізації
1. Організація класу
Привітання. Дорогі діти, я бажаю вам бути на цьому уроці:
„У"- усміхненими
„С"- самостійними
„П"- працьовитими
„І" - ініціативними
„X" - хоробрими
Іншими словами, я бажаю вам УСПІХУ у засвоєнні нових знань!
2. Перевірка домашнього завдання
Тож запишемо сьогоднішню дату і пригадаємо, яку тему ми зараз вивчаємо? Що таке одночлен? Що ми знаємо про одночлен? (записуємо в таблицю «Знаємо - хочемо дізнатися – дізналися»).
Робота в парах «Взаємні опитування».
3. Актуалізація опорних знань
Клас і 2 учнів на відкидній дошці виконують вправу «Наведи приклад»:
-
навести приклад виразу, що не є одночленом;
-
приклад одночлена з коефіцієнтом -1;
-
приклад одночлена четвертого степеня;
-
навести приклад одночлена, який треба звести до стандартного вигляду.
4. Мотивація навчальної діяльності
- Для чого ми вивчаємо одночлени? (Одночлени – найпростіші вирази,і треба вміти ними оперувати). Так, математична мова – це мова виразів. Вирази в математиці – як слова в мові, як цеглини в будинку. Існують різні види математичних виразів, але поки що ми вивчаємо найпростіші з них – одночлени.
- А що ви ще хотіли б дізнатися про одночлени? (Дії з одночленами)(записуємо в таблицю «Знаємо - хочемо дізнатися – дізналися»).
ІІ. Етап побудови знань (усвідомлення)
5. Вивчення нового матеріалу
- Які дії нам часто приходиться виконувати, якщо зводимо одночлен до стандартного вигляду? Отже, сьогодні ми розглянемо, як перемножити одночлени, піднести одночлени до степеня (записують тему уроку).
- Отже, наша мета - навчитися множити одночлени та підносити одночлени до степеня.
Робота в парах.
- Прочитати правило і скласти алгоритм множення одночленів:
-
Знайдіть добуток коефіцієнтів.
-
Показники степенів однакових змінних додайте.
-
Якщо змінна входить лише в один із співмножників, то допишіть її у добуток.
- Перемножити одночлени:
а) -2а3в · (-3а) = 6а4в; б) –3am2 · 4am5p3 = -12а2m7p3.
(Перевіряємо результат, яку властивість степеня застосували).
- Прочитати правило і скласти алгоритм піднесення одночлена до степеня:
-
Піднесіть до степеня коефіцієнт одночлена.
-
Показник степеня кожної змінної одночлена помножте на показник степеня, до якого підноситься одночлен.
- Піднесіть одночлен до степеня:
а) (-3а3в)2 = 9а6в2; б) (-2х2у5z)3 = -8x6y15z3.
(Перевіряємо результат, яку властивість степеня застосували).
Вправа «Знайди помилку»:
ІІІ. Етап консолідації (рефлексія)
6. Закріплення нового матеріалу
Розв’язування вправ з підручника на дошці (знайти правильну відповідь на картинках і розшифрувати кодове слово уроку).
- Перед вами на партах завдання для розв’язування:
Завдання для розв’язування
|
під керівництвом учителя
|
самостійно
|
Перемножити одночлени:
№348 (б, в) (2 учні)
|
№348 (а)
|
Піднести одночлени до степеня:
№350 (г, д) (2 учні)
№351 (д) (1 учень)
|
№351 (г)
|
Додаткові вправи:
|
1. Спростити вираз:
| -
Чи має розв’язок рівняння 5х4· х2 = -5 ?
| -
Замінити * одночленом: (*)· (-2а2b) = -6a3b2.
|
4. Вираз -8а12b15 записали у вигляді куба одночлена. Виберіть правильну відповідь:
a) (2а4b5)3; в) (-2a9b12)3;
б) (-2a4b5)3; г) (2a9b12)3.
|
- Ми виконали з вами основні завдання уроку. І тепер залишилося скласти кодове слово нашого уроку … «Діофант». Діофант - давньогрецький математик, жив в III столітті в Александрії. Він ввів буквенні позачення для невідомого, його степенів, першим почав записувати вирази із змінними. Біографія Діофанта практично невідома. Лише в стародавніх книгах існує задача-епіграма, з якої можна зробити висновок, що Діофант прожив 84 роки. Основний твір Діофанта- «Арифметика» в 13 книгах. Збереглось тільки 6 перших книг з 13.
7. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.
- Наш урок наближається до завершення. Що нового ви дізнались на уроці? (записуємо в таблицю «Знаємо - хочемо дізнатися – дізналися»). Чи досягли мети уроку? Що на уроці сподобалось найбільше і добре запам’яталось?
Вчитель пропонує учням самим визначити свій рівень сприйняття і засвоєння матеріалу. На листочку поставити собі оцінку і обгрунтувати її. Прикріпити на дошці до одного із смайликів, який відповідає рівню їх знань.
Вчитель оголошує і коментує оцінки за урок, відзначає активних і старанних учнів, підводить підсумок уроку.
- Спільними зусиллями ми досягли успіху. Але пам’ятайте рецепт успіху: „Успіх - це тільки 10% таланту і 90% щоденної наполегливої праці."
8. Домашнє завдання.
Отже, запишіть домашнє завдання, вправи, аналогічні до тих, які виконували в класі: опрацювати § 9, впр. 340, 342, 355*. Бажаю успіхів!
Поділіться з Вашими друзьями: |