Урок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту…



Скачати 162,75 Kb.
Дата конвертації09.05.2018
Розмір162,75 Kb.
ТипУрок

Вчитель зарубіжної літератури

Лісовосорочинської ЗОШ

Мрічко Віта Михайлівна

Урок зарубіжної літератури у 10 класі

Тема уроку: «Життя, присвячене красі…»

Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту – до контексту…



Мета уроку: простежити життєвий шлях головного героя роману Оскара

Уайльда «Портрет Доріана Грея», дослідити, як філософія

гедонізму (насолоди) впливає на духовний світ людини;

намалювати словесний творчий портрет О. Уайльда, розкрити

своєрідність його естетичних поглядів і принципів;

розвивати літературознавчу ерудицію та аналітичне мислення.



Обладнання: підручники, портрет письменника, текст роману, схема

роману, аудіотекст роману, відеоматеріали з фрагментами

фільмів про О. Уайльда і Доріана Грея, хронологічна таблиця

життя і творчості письменника, маркери, словник

термінів, бланки для власної оцінки роботи на уроці.

Епіграф: «Життєвий шлях генія був би недокінченим і безглуздим без

трагедії наприкінці; хто живе повною мірою, мусить бути

розіп’ятий» О. Уайльд
Хід уроку


  • Вступне слово вчителя

Уроки літератури є різні. Довготривалі і швидкоплинні, складні і філософські, радісні і сумні, піднесені і поетичні. Сьогоднішній урок у нас, діти, буде таким, яким ви його самі створите. Зазвичай сценарій до кожного уроку пише вчитель. А ви, як учні, вдосконалюєте його, Хочеться, щоб ви сьогодні вдосконалили урок саме так, аби відчули себе справжніми його творцями.

Заздалегідь перед вами була поставлена мета, яку ми озвучимо в кінці уроку, аби зрозуміти, чи досягли того, чого прагнули. А готуючись до уроку, ви опрацювали чимало матеріалів. І підручника, і додаткової літератури. Та найголовніше – вам необхідно було прочитати унікальний за своєю художньою формою і сутністю роман.

Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея».


  • Оголошення теми уроку. «Життя, присвячене красі…»


Бесіда: - як ви гадаєте, про що ми сьогодні будемо говорити (з огляду на

тему)?


Про красу, про головного героя Доріана Грея, про моральні цінності, як зачаровує краса, до чого призводить сліпе поклоніння красі.

Тож, мабуть, і почнемо з головного героя, якому була дана Богом унікальна зовнішність.

-Хто такий Доріан Грей?


  • Коли ми вперше зустрічаємося з Доріаном Греєм?

  • Що говорить про юнака художник Безіл Голуорд?

  • Хто ж примусив Доріана замислитись над своєю власною красою?

Тож Доріан Грей зрозумів, що йому дарована краса, проте це явище тимчасове і ніхто не в силах зупинити старіть.





  • Прослуховування аудіозапису слів Д. Грея про вічну молодість.

Вчитель. Саме ці слова і є першим етапом сходів Д. Грея до пороку. Він пішов за своїм учителем без довгих вагань, він поміняв власну душу на пошук вічної насолоди. Отже, першим кроком героя до руйнації душі ми можемо назвати сліпе усвідомлення своєї краси. Д.Грей за вічну молодість віддає душу, адже він ще не збагнув її істинної цінності.
Пропоную вам на спеціальних аркушах записувати кроки Доріана та розміщувати їх на дошці.

1 крок – сліпе усвідомлення своєї краси
Вчитель. Доріану Грею дарована вічна молодість і краса. Проте, він не дізнався про це відразу.

  • коли ж до юнака прийшло усвідомлення, що моральну відповідальність за вчинки бере на себе портрет?

  • Прослуховування аудіозапису про зміни у портреті.

  • чи можна всі ці зміни назвати наступним кроком героя донизу?


2 крок – «кохання» до Сибіли Вейн

  • якою є реакція Доріана на зміни у портреті?

  • що таке гедонізм?

  • як живе далі Доріан?

Шукаємо наступний крок та аналізуємо його.

  • Зачитування цитати про книжку, що приніс Доріану лорд Генрі Уоттон.

Отже, Доріан Грей починає нове життя.

  • чим він захоплюється?

  • Який вплив на оточуючих мав герой?

  • Звернення учнів до вірша у прозі О. Уайльда «Магніт», його аналіз.

  • чи можна говорити про дві сторони життя героя, захоплення красою та духовним убозтвом? Чи є це наступним кроком?



3 крок – порочне життя

Вчитель. Але все ж таки Доріан Грей не отримує насолоди від життя. Його постійно переслідує страх. А раптом хтось побачить портрет і всі зміни у ньому?

- Кому ж була відкрита таємниця портрета?

- Прослуховування запису слів художника про портрет і заклик покаятися.

- Як сприймає слова Безіла Доріан?

Злочин. Він не залишає свідків, але залишає на портреті новий слід.

Як знову міняється портрет і яким є наступний крок?


4 крок – вбивство

Вчитель. Лише раз у житті для Доріана Грея промайнуло знаряддя помсти і кари за всі гріхи. Джеймс Вейн.

  • Хто такий Джеймс Вейн?

  • Що відчуває Доріан? Передайте його психологічний стан.

  • Чи можемо говорити про наступний крок до пороку?


5 крок – страх за своє життя

Вчитель. Після історії з Джеймсом Вейном Доріан Грей вирішує стати кращим.

  • Про який добрий вчинок він розповідає лорду Генрі?

  • Чи змінюється після цього портрет на краще?

  • Чи можна змінити душу і чи намагається її змінити Доріан?

  • Прослуховування сцени вбивства та відродження портрета.

  • Яким є останній крок?


6 крок – вбивство власної совісті і душі

Вчитель. Отже, руйнівні сили знищили не лише душу, а й тіло Доріана.Теорія «чистого мистецтва» Безіла та вчення лорда Генрі про мистецтво у собі не спрацювали. Доріан Грей у пізнанні життя став злочинцем, а для себе - душогубцем. Однак, справжня краса існує поза теоріями. Тому і відродився портрет, засяяв вічною красою.
- Моделювання ситуації (робота у парах).

Чи міг Доріан Грей у своїй ситуації уникнути такої розв’язки і якби поміняти деякі кроки місцями?




  • Гра «Зрозумій героя» (пояснити вчинки Доріана Грея).

Полемічність (дискусія декількох опонентів)


  • Гра «Якби мені була дарована вічна молодість».




  • Гра «Обери позицію» (робота у групах, ставити знак +, пояснюючи свою точку зору).

Хто такий Доріан Грей?

  • дивак

  • егоїст

  • мрійник

  • шляхетна людина

  • жертва випадку

  • злочинець

  • естет

  • мислитель

  • філософ

  • потвора


Вчитель. Отже, всі ви поставили + біля … А також визначили героя як злочинця. Дійсно, кожен злочинець несе, перш за все, моральну відповідальність за свої вчинки. А роман О. Уайльда є саме твором про моральну відповідальність, про протистояння краси і моралі.

Запитаємо в себе, що ж таке краса і що таке мораль. Чи можуть співіснувати ці два поняття? І не будемо тішити себе ілюзіями, що до кінця збагнемо сутність цих понять, недосяжних і філософських. Але і не поміркувати над ними ми не маємо права.



(Робота у групах або парах, записи на аркушах, захист власної позиції)
Вчитель. А тепер повернемося до теми уроку «Життя, присвячене красі…» Ми довели, що краса для Доріана Грея була мертвою і привела до загибелі душі. А от сам автор говорив: «Життєвий шлях генія був би недокінченим і безглуздим без трагедії наприкінці; хто живе повною мірою, мусить бути розіп’ятий». Ці слова є епіграфом до нашого уроку і як ви гадаєте, про що далі піде мова на нашому уроці?
Отже, Оскар Уайльд. Життя і творчість.

  • Робота з портретом.

  • Асоціативне коло. Яка людина могла б написати такий роман? (риси характеру)

Вчитель. Колись давно хтось із відомих митців говорив: «Людині даний час, і цей час може допомогти злетіти, а може і скинути у безодню. Інколи ти підвладний часу і губиш себе, а інколи навпаки – входиш із ним у конфлікт і виграєш».

Довелося увійти у конфлікт з часом і Оскару Уайльду. Мені сьогодні хотілося б, щоб ви відкрили для себе особистість, у якої, можливо, є чому повчитися. І навіть якщо це помилки, то замислитися, чи варто на них вчитися, адже, як говорить народна мудрість, розумна людина вчиться саме на чужих помилках.


  • Перед нами постає проблемне питання:

Хто ж такий Оскар Уайльд і чи його життя також було присвячене красі?

(відповідь на це питання ми дамо в кінці уроку, після ознайомлення з життєвим і творчим шляхом письменника).


Вчитель.

Оскар Уайльд – особистісний та літературно-естетичний феномен англійської літератури кінця ХIХ століття. Важливим чинником формування особистості майбутнього письменника була атмосфера, що панувала у батьківському домі.


Учень.

Непересічним чоловіком був батько письменника Уїльям Уайльд. Досвідчений хірург і окуліст, який мав широку лікарську практику, що давала солідні прибутки, він був ще й автором фундаментальних праць – і не лише з питань медицини. Він з захопленням займався етнографією, археологією, описував шедеври ірландської архітектури, збирав фольклор.. Пересічністю особистості не поступалася чоловікові і мати Оскара – леді Франческа, яка виступала у пресі з публіцистичними статтями, підписуючи їх «Сперанца» (Надія). Надія, що її плекала Сперанца стосувалася незалежності Ірландії.


Вчитель.

Саме своїй матері завдячує Оскар своїм пишним і дещо дивним ім’ям – Оскар Фінгал О’Флаерті Уельс. Ім’я має у складі імена (Оскар і Фінгал) легендарних героїв англійських балад. І ніби пророкували славу. Кажуть, Уайльд походив з роду О’Флаертів, ірландських королів. Дім Уайльдів у Дубліні славився поетичними вечорами, вільними звичаями. І саме тут 16 жовтня 1854 року народився майбутній письменник.


Учень.

Коли Оскару виповнилося 11, його віддали до королівської школи Портера, що мала солідну репутацію. Тут обдарований та дещо дивакуватий хлопець відкриває для себе красу античного світу, читає в оригіналі Есхіла та інших давньогрецьких авторів. При закінченні цього навчального закладу він отримує відзнаку за знання з класичної філології та право вступити стипендіатом до дублінського Трініті-коледжу.


Учень.

За три роки навчання у коледжі (1871-1874) Оскар зарекомендував себе як один з найбільш обдарованих та перспективних студентів, постійно вигравав конкурси на кращий твір. Навчання у Трініті-коледжі він завершує отриманням золотої медалі за кращу роботу з давньогрецької комедіографії. Успішне закінчення коледжу дає йому право продовжити навчання в престижному Оксфордському університеті.


Вчитель.

Слід відзначити, що в Оксфорді Уайльд не дуже потерпає за навчанням. «Тому, що дійсно варто знати, не навчить ніхто».

Виняток – лекції лише двох професорів – Джона Рескіна, який читав історію мистецтв і Уолтера Пейтера, які вважаються засновниками естетизму. У 1878 році О.Уайльд отримує ступінь бакалавра і вирішує присвятити своє життя літературі.
Учень.

В Оксфорді, у рік випуску, на прогулянці по околиці коледжу Магдалини Оскар Уайльд сказав одному із своїх друзів, що хотів би поїсти плодів з усіх дерев, які ростуть у садку усього світу, і що з цим бажанням вирушає у світ. Саме так і жив письменник. Тільки за його словами, єдина помилка життя була у тому, що Оскар Уайльд обмежувався лише тими деревами, які росли у пещеній сонцем частині саду, і тримався поодаль від її другої, з тінню та мороком. Невдача, ганьба, жебрацтво, смуток, страждання, сльози і навіть брудні слова всього цього він цурався. І лише через багато років зрозумів, що так жити було неправильно.


Вчитель.

Дійсно, життя Оскара Уайльда є чи не яскравішим, ніж його творчість. Життя – це також роман, дія кого відбувалася насправді. Ще в студентські роки Оскар починає оточувати себе гарними речами.


Учень.

У лондонському помешканні Оскара Уайльда, у будинку з видом на Темзу, з’являються килими, картини, витончені дрібнички, книги у красивих палітурках, вишукана голуба порцеляна, від чого його вузька і довга кімната починає нагадувати театральний музей.

Відвідуючи своїх знайомих, він просить закрити портьєри, бо вечірнє сонце, яке світить у вікно, - вульгарне. Або змінити сервіровку столу, бо малюнок на тарілках не пасує до тону килимів у кімнаті.
Учень.

Вважаючи, що лише поверхові люди не судять з зовнішності, він починає «охудожнювати» себе, зайвий раз кидаючи виклик уподобанням вікторіанської Англії. Всупереч тогочасній моді, коли популярними були пишні вуса та бороди-еспаньйолки, Уайльдові обличчя завжди гладко поголене, а довге волосся вільно спадає аж на міцні плечі. Він вирізняється серед натовпу лондонських віталень не лише своїм зростом, але й екстравагантною вишуканістю вбрання: оксамитовий короткий піджак, атласні брюки до колін, чорні довгі панчохи, лаковані туфлі з пряжками, обов’язково фіалка у бутоньєрці чи лілея у руках. Незмінним був і перстень у формі скарабея – жука, якого давні єгиптяни вважали втіленням сонячного божества.


Вчитель.

У своїй комедії «Жінка, не варта уваги» О, Уайльд каже: «Людина, яка здатна заволодіти розмовою під час лондонського обіду, здатна заволодіти світом». Оскар Уайльд був справжнім епіцентром уваги на званих обідах завдяки дотепності, невимушеності, тонкій іронії, потоку блискучих афоризмів. Його починають називати «королем життя» і «принцем парадоксом». Він вивертає назовні банальні істини. Вражає зухвалістю думки.


- Учні зачитують афоризми письменника (на дошці).

- Який з афоризмів найкраще передає авторський світогляд?


Вчитель.

Втім, Уайльд нажив собі не лише прихильників, а й ворогів. На нього з’являються карикатури. Він стає персонажем комедії «Поблажливість». Що була поставлена у 1881 році у лондонському театрі «Савой».


Учень.

З огляду на успіх, який мала оперета, було вирішено поставити її у Сполучених штатах. Але, оскільки п’єса значно втрачала від того, що бродвейська публіка нічого не знала про естетизм і його молодого вождя , заповзятий імпресаріо вирішив запросити Уайльда до Америки в якості живої реклами.

2 січня 1882 року Уайльд прибув до Нью-Йорка на борту пароплава «Арі- зона». На прохання митника заповнити декларацію, він заявив: «Я не маю, що задекларувати, окрім свого генія» (ця фраза одразу ж потрапила до газет). Оскільки такий «товар» не був контрабандним, Уайльду було дозволено ступити на землю Нового світу.
Вчитель.

Перебування лондонського естета В Америці було яскравою сторінкою життя Оскара Уайльда. Він цілий рік проводить у США, читає лекції, відкриває для себе Америку.


Учень.

Уайльд відкриває Америку, Америка відкриває Уайльда. Зокрема, газета «Нью-Йорк трибьюн» писала у 1882 році: «Найбільше у ньому вражає зріст – на кілька дюймів вище шести футів. Потім – темно-каштанове волосся до плечей. Коли він сміється. Широко розтуляючи рота, видно низку сліпучо-білих зубів. На відміну від більшості англійців, обличчя у нього не рум’яне, швидше матове, очі – чи то блакитні, чи то світло-сірі і зовсім не «мрійливі», як вважали деякі його прихильники, але блискучі і швидкі, зовсім не такі, яких можна було б сподіватись у споглядача краси т істини. Замість невеличкої тендітної руки, яка пестить лілеї, - ручиська, котра, стиснути у кулак, при потребі може завдати руйнівного удару. Особливість його мови – ритмічне акцентування, ніби він постійно промовляє віршами».


Вчитель.

В Америці Оскар Уайльд знайомиться з двома найвидатнішими поетами США – Уолтом Уїтменом та Генрі Лонгфелло. А пізніше, коли побуває у Парижі – до кола його іменитих знайомців потраплять Віктор Гюго, Поль Верлен, Альфонс Доде, Еміль Золя, Стефан Малларме та інші.

У 1884 році Уайльд одружується з дочкою дублінського адвоката Констанцією Ллойд. Незабаром у них народжуються сини – Сіріл та Вів’єн. У цей період Оскар Уайльд читає лекції, займає пост редактора журналу «Жіночий світ». Та зовсім скоро цей зухвалий естет заявить про себе як серйозний письменник.
Учень.

До літературної творчості Оскар Уайльд долучається ще у оксфордський період. Складає станси, пише сонети. Найбільш рання публікація – переклад уривка з Арістофанової комедії «Хмари» - з’являється у дублінському студентському журналі в 1875 р., а у 1878 він отримує премію Ньюдігейта за вірш «Равенна».

У 1881 р. Уайльд видає свою першу збірку «Поезії».

Літературна творчість Уайльда розвивається і у драматичному жанрі.

У 1880 р. було опубліковано його п’єсу «Віра або нігілісти».
Вчитель.

Так, це були перші спроби. Однак талант Оскара Уайльда розквітає в період з 1887 по 1895 роки. Казки, роман «Портрет Доріана Грея», низка соціально-побутових комедій. І центральну тему його творчості займає проблема співвідношення етичного та естетичного, моралі і краси.

Роман «Портрет Доріана Грея» вперше з’являється у 1890 році у журнальному варіанті, а влітку 1891 – значно доповнений – виходить окремим виданням.
Учень.

Ідея сюжету роману «Портрет Доріана Грея» була підказана Оскару Уайльду щасливим випадком. Розповідають, що 1884 року письменник часто бував у студії свого приятеля Безіла Уорда, який малював портрет напрочуд вродливого юнака. Кажуть, що коли портрет було закінчено, Уайльд нібито сказав: «Який жаль, що й такому славному створінню не уникнути старості з усією її потворністю!» На це художник, погодившись, відповів, що готовий щороку переписувати портрет, якщо жорстокі закони природи відобразяться на портреті, а не на вроді цього юнака. Очевидно, у пам’ять про подібну унісонність думок художника і самого письменника, Уайльд пізніше назвав героя-художника у своєму романі Безілом Голуордом.


Вчитель.

Вихід роману викликав хвилю обурення і несправедливих відгуків. Говорили, що це книга нудна, непристойна, отруйна і взагалі аморальна. Хоча тут порушується ціла низка проблем, про які ми говорили на минулих уроках.

- Які саме проблеми порушуються у творі?

Морально-етичні: 1) конфлікт між мистецтвом і мораллю (Доріан Грей

і лорд Генрі);

2) портрет як символ совісті і дзеркало душі;

3) конфлікт мистецтва і життя (Безіл і Сибіла).
Після появи роману важливим періодом у становленні Оскара Уайльда як літератора стають комедії. 1892 – 1895 – роки, коли він отримує визнання як драматург. У своїх комедіях він висміює звичаї великосвітських салонів, фальш, лицемірство.

Учень.


Підкреслюючи вишуканість, легкість, дотепність, з якою Уайльд критикував моральні «табу» англійського суспільства вікторіанської доби, американський письменник ХХ століття Гор Відал писав: « Комедії Оскара Уайльда не потребують пояснень чи інтерпретації – їх потрібно лише читати, дивитися чи слухати… Уайльд справжній майстер, творець чудових п’єс «ні про що і одночасно про все»; до його жартів не потрібно коментарів. Люди просто сміються і при цьому дивуються: як же до цього часу ніхто не додумався до цієї чудової словесної гри».
Вчитель.

1895 рік стає переломним. Роком життєвого краху. В цей час Оскар Уайльд дуже часто з’являється у товаристві разом з графом Альфредом Дугласом. Надзвичайна врода юнака стає предметом брудних пліток. Батько друга, маркіз Квінсберрі звинувачує Уайльда в розбещенні сина. Оскар подає до суду, проте сам опиняється на лаві підсудних. У якості доказів його аморальності фігурували навіть рецензії на роман «Портрет Доріана Грея». Уайльда засуджують на два роки ув’язнення.


Учень.

Так нице суспільство поквиталося із зухвалим естетом за те, що він не прийняв його лицемірної моралі і намагався жити за власними ідеалами гармонії та краси, забувши, на жаль, ним же самим сформульовану істину: «Злочинців суспільство нерідко прощає, мрійників – ніколи».

За два роки ув’язнення, проведені у трьох тюрмах, останньою з яких була Редінгська тюрма, він зазнає повного краху як в особистому житті, так і в приватному і на творчій ниві.

Дружина разом із дітьми була змушена покинути його оселю і переховуватись у родичів. П’єси Уайльда вилучають з репертуару театрів, а вживати його ім’я стає ознакою дурного тону в англійських вітальнях на довгі роки. Розгрому зазнає будинок письменника: дорогоцінні дрібнички, прикраси, меблі, безцінні книги, які він почав збирати ще з студентських часів і на яких були дарчі надписи відомих поетів і письменників – усе пішло з аукціону за безцінь. 1896 року помирає дружина і у Оскара зникає навіть надія на зустріч з нею.


Вчитель.

«Життя у суспільстві – нудьга, поза суспільством – трагедія», - казав Оскар Уайльд. У 1897 році з воріт Редінгської в’язниці вийшов чоловік, у якому мало хто впізнав би зухвалого естета. Вийшов, аби назавжди покинути Англію. Оскар Уайльд оселяється у Парижі, в дешевому пансіоні свого друга. Пише лише свою тюремну сповідь про трагічну долю в’язня та «Баладу Редінгської в’язниці». Помирає у Парижі 1900 року. Але навіть на порозі смерті у ньому жевріє іскра, яку ми і досі називаємо «феноменом Оскара Уайльда». За кілька хвилин до того, аби назавжди покинути цей світ, він поскаржився на шпалери, які вибрані без всякого смаку. «Вони мене вбивають. Комусь із нас доведеться піти».


Оскар Уайльд був похований на бідному цвинтарі. І лише у 1909 році завдяки клопотанню його друга Роберта Росса прах було перенесено на кладовище Пер-Лашез і над могилою встановлений величний пам’ятник.

(Огляд відеоматеріалів)

Пусть мучения земли

Он знает наизусть,

И пусть он проклят и забыт,

И не оплакан – пусть.

Есть грусть – но не земная грусть,

А грусть небес – не грусть

О. Уайльд «Балада Редінгської в’язниці»


  • Тож повертаємося до нашого проблемного питання.

Хто такий Оскар Уайльд і чи його життя дійсно було присвячене красі?


  • Учні висловлюють власні думки про письменника.

Досягнення Уайльда в галузі літератури свідчать про неабиякі творчі сили письменника, художні засоби вражають незвичністю. Стиль його життя спонукав до написання роману про служіння Красі і Мистецтву, про те, як ці два поняття конфліктують між собою.
Вчитель. На жаль, немає прямих відомостей про те, чи є у романі автобіографічні моменти. Враховуючи погляди автора на мистецтво, їх там може і не бути, але кожен з героїв може чимось нагадати нам письменника.

- Як ви думаєте, чим схожі між собою автор і його герої?




  • Робота у групах.

1 група – Оскар Уайльд – Доріан Грей (дендізм);

2 група – Оскар Уайльд – лорд Генрі Уоотон (гедонізм);

3 група – Оскар Уайльд – Безіл Голуорд (естетизм).
Але всі вони – заручники суспільства, де панують краса, естетизм, але аж ніяк не мораль. Герої шукають красиве, спілкуються тільки з прекрасним. Вони змушені забувати про мораль, адже шукають красу у ницьому брехливому суспільстві, де головне – зовнішня оболонка.

Лорд Генрі якось сказав Доріану: «Справжня таємниця щастя – у пошуку краси».

- Чому пошук краси не приніс щастя Доріану?

- Чи приніс такий пошук щастя Оскару Уайльду?


Вчитель.

«Все, що ми знаємо про нього, - писав Джон Бойтон Прістлі, - доводить, що людина він був щедра і співчутлива; нікого не розбещував, ставав легкою здобиччю для молодих людей, розбещених іншими – цей гріх, за який його посадили до в’язниці і згубили, був так розповсюджений у Лондоні, що з тим же успіхом його могли арештувати за пристрасть до парфумів. Холодна лютість Закону, оргія святенності у пресі, виття і гавкання обивателів показали тоді англійців всіх станів у найгіршому світлі. По суті, Уайльд впав жертвою цього духу заперечення, цієї заздрісної ненависті до радості, яскравості, пишності, до всього, що відмовлялося служити офіційним авторитетам або йшло всупереч з прісними правилами пристойності і респектабельності».


- Робота з епіграфом.

- Як епіграф перегукується з темою уроку?



- Що особистісно важливе ви знайшли для себе у творі та біографії?



  • Оголошення мети уроку

  • Аналіз уроку учнями (чи досягнуто поставленої мети).



  • Підсумкове слово вчителя.




  • Оцінка учнями власної роботи на уроці.




  • Оцінювання вчителем.


  • Домашнє завдання:

Написати есе на тему «Якби я присвятив своє життя лише красі»


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту… iconМетодична розробка уроку світової літератури. Тема: Оскар Уайльд – письменник англійського раннього модернізму. Життєвий І творчий шлях митця. Роман «Портрет Доріана Грея»
Світлана Хомич, викладач світової літератури Володимир-Волинського вищого професійного училища
Урок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту… iconОскар Уайльд Портрет Доріана Грея
Критик — це той, хто спроможний передати в інший спосіб або в іншому матеріалі своє враження від прекрасного
Урок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту… iconКафедра зарубіжної літератури курсова робота з теми: Роль фантастики у романі Оскара Уайльда "Портрет Доріана Грея" І повісті Миколи Гоголя "Портрет"
Роль фантастики у романі Оскара Уайльда "Портрет Доріана Грея" І повісті Миколи Гоголя "Портрет"
Урок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту… iconТема. Роман «Портрет Доріана Грея» пам’ятка декадентської доби й автопортрет естета й інтелектуала Оскара Вайльда. Мета
Тема. Роман «Портрет Доріана Грея» пам’ятка декадентської доби й автопортрет естета й інтелектуала Оскара Вайльда
Урок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту… iconТема. Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя. Мета
Обладнання: портрет О. Вайльда, музика Антоніо Вівальді «Пори року (Зима)» зірочки, репродукція картини Н. Гольц «Нарцис», короткий...
Урок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту… iconСтахановський професійний ліцей
«Портрет Доріана Грея» пам’ятка декадентської доби»; поглибити та систематизувати знання учнів щодо вікторіанської доби, витоків...
Урок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту… icon«Портрет Доріана Грея» як осереддя творчості письменника, філософсько-естетичні та моральні проблеми твору
Ь на уроках; виховувати в учнів вміння відстоювати свої думки та робити узагальнювальні висновки; виховувати культуру спілкування,...
Урок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту… iconУрок музики в 6 класі Життя, присвячене пісні М. Леонтович Підготувала: вчитель музичного мистецтва
Ранок – це завжди радість, навіть коли він похмурий. Ви прокидаєтесь вранці І весело всміхаєтесь сонечку або сумно зітхаєте
Урок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту… iconПитання до семінару За темою: «Роман Оскара Уайльда «Портрет Доріана Грея»
Поясніть, як ви розумієте слова Г. Лессінга: Краса душі надає чарівності навіть непоказному тілу точнісінько так, як потворність...
Урок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту… iconУрок зарубіжної літератури в 6 класі
Підготували: Прадійчук Олена Лук’янівна, вчитель російської мови та зарубіжної літератури, І гурська Раїса Леонтіївна, вчитель української...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка