Урок зарубіжної літератури в 5 класі



Скачати 68.21 Kb.
Дата конвертації21.03.2018
Розмір68.21 Kb.
ТипУрок

Відділ освіти Долинської райдержадміністрації

Комунальний заклад

«Молодіжненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Долинської райради»
картинки по запросу фото в.сухомлинського
Урок зарубіжної літератури в 5 класі.

Літературна казка. Г.К.Андерсен «Соловей» з використанням творчої спадщини В.О.Сухомлинського (казка «Соловей і Жук»)
Підготувала: вчитель зарубіжної літератури Гнатишин Неля Анатоліївна
картинки по запросу фотог.к.андерсена
Тема: Г.К.Андерсен «Соловей»

Мета: познайомити учнів з казкою Г.К.Андерсена «Соловей», порівняти живого і штучного солов’я, показати силу справжнього мистецтва, порівняти образ Солов’я із казки Г.Андерсена та казки В.Сухомлинського «Соловей і Жук»; розвивати образне мислення; формувати уявлення про справжню красу.

Обладнання: портрети Г.К.Андерсена та В.Сухомлинського, казка «Соловей» та «Соловей і Жук», проектор, фото солов’я.

Тип уроку: комбінований.

І . Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.



  • Дайте визначення літературної казки.

Сьогодні ми познайомимося з творчістю Г.К.Андерсена та його казкою. (презентація біографії письменника)

IІІ.Мотивація навчальної діяльності.

Діти, світ, що оточує нас, дуже цікавий і чарівний. В ньому багато прекрасної загадкової живої природи, а в наш сучасний час високих технологій дуже багато речей та предметів, які відволікають нас від простих речей, і часом ми забуваємо, що нас оточують живі птахи, квіти, тварини.

Сьогодні на уроці ми познайомимося з дуже цікавою казкою Г.К.Андерсена «Соловей», а ще я прочитаю вам казку українського педагога В.Сухомлинського «Соловей та Жук».


IV. Оголошення теми й мети уроку.

Сьогодні ми познайомимося з казкою Андерсена "Соловей”, матимемо змогу порівняти живого і штучного солов’я, спробуємо визначити, що хотів донести до читача Андерсен своїм твором, яким чином він розв’язав конфлікт між справжньою красою та штучною. Ганс Крістіан Андерсен дуже любив природу і дітей. Адже саме вони діють у його казках. Цього разу героєм його твору стала маленька, але дуже співуча пташка – соловей. Перед роботою над змістом казки звернемось до опису пташки.

– Прекрасний спів солов`я не залишає байдужим нікого. Вважають, що співає він уночі, насправді ж соловейко співає і вночі, і вдень. Незважаючи на чудовий спів, солов’ї за своїм забарвленням не впадають у вічі, їх пір’я коричнево-червоне, а черевце – сіро-біле.

(Демонструються малюнки солов’я) Додаток І.

V. Опрацювання матеріалу уроку.

1.Читання казки.

2. Бесіда (за змістом)

- Чи сподобалася Вам казка?

- Які почуття вона викликала у вас?

- Що нового ви дізналися?

- Де відбуваються події казки?

- Опишіть палац імператора? Зачитайте уривок.

-Кого зачарувала своїм співом «маленька сіра пташка»? Доведіть, що спів солов’я був дійсно красивим. (Учні зачитують слова рибалки, кухарочки, мандрівників про спів солов’я).

- А як імператор довідався про солов’я? Як цей випадок характеризує імператора?

- Перекажіть, як за наказом імператора знайшли птаха.

- Якими автор показав придворних? Чому вони вихваляли спів, якого ніколи не чули? (Підлабузник. Вихваляли те, що похвалив імператор).

- Зачитайте опис солов’я. Чи таким його уявляли придворні? А яким?

- Складемо асоціативний кущ «Соловей». Додаток ІІ.
-Чи сподобався спів солов’я імператору з казки Андерсена?Аргументуйте.

- Як ви гадаєте, чому соловей відмовився від нагороди імператора?

-Як поставилися люди до солов’я? Чи відчув він себе щасливим у палаці? Чому?

- Що було у пакунку, який отримав імператор?

-Давайте порівняємо пташок. Знайдемо слова, які характеризують штучного птаха.

-Чому соловей полетів з палацу?

- Поясніть успіх штучної пташки.

- Чому справжній і штучний соловей не змогли співати разом?

- Що врятувало імператора від Смерті? (спів солов’я)

- Чому саме спів живого, а не штучного солов’я врятував правителя?



Словникова робота. На екрані - значення слів.

Арія – це розвинута, закінчена вокальна п’єса для голосу – соло з оркестровим супроводом. У первісному значенні термін "арія” означав пісню (являє собою частину оперної дії).

Богдихан (Імператор) – титул деяких монархів, що означає більш високий ранг порівняно з королем, царем.

Камергер – придворний чин і придворне звання старшого рангу.

Капельмейстер – Керівник вокальної капели або оркестру, диригент.

Слово вчителя:

Отже, справжнє мистецтво має бути вільне, воно говорить правду рибалці, дівчинці і імператору. Це дуже мудра казка, бо вона нагадує, що не можна плутати зовнiшню досконалiсть iз живим мистецтвом. Тому що навiть найкрасивiша iграшка лишається тiльки забавкою, а справжнє мистецтво зачiпає за живе i змушує вiдгукуватися усiм серцем, i лише воно може виявитися сильнiшим за смерть. Мистецтво – дивна сила. Вона може робити чудеса з людиною, яка доторкнулася до прекрасного, простого i водночас таємничого свiту мистецтва. Мистецтва, що може перемогти смерть.



VІ. А зараз я познайомлю Вас з казкою українського педагога О.Сухомлинського «Соловей і Жук». Ім’я В.Сухомлинського та його цікаві казки Вам відомі з початкових класів. (Додаток ІІІ).

Соловей і Жук (В. Сухомлинський)



 У садку співав Соловей. Його пісня була дуже гарна. Він знав, що його пісню люблять люди. Того й дивився з погордою на квітучий сад, на синє небо й на маленьку дівчинку, що сиділа в саду й слухала його пісню.
  А коло Соловейка літав великий рогатий Жук. Він літав і гудів.
  Соловей припинив свою пісню та й каже:
  – Перестань гудіти. Ти не даєш мені співати. Твоє гудіння нікому не потрібне. Та й краще, аби тебе, Жуче, зовсім не було.
  Жук гідно відповів:
  – Ні, Солов’ю, без мене, Жука, неможливий світ, як і без тебе, Солов’я.
  – Ну й мудрець! – всміхнувся Соловей.– Виходить, що й ти потрібен людям? Ось запитаємо дівчинку, вона скаже, хто потрібен людям, а хто ні.
  Полетіли Соловей і Жук до дівчинки та й питають:
  – Скажи, дівчинко, кого треба залишити в світі – Солов’я чи Жука?
  – Хай собі будуть і Соловей, і Жук,– відповіла дівчинка. Тоді подумала й додала: – Як же можна без Жука?

  • Діти, чи сподобалася Вам ця невеличка казка?

  • А яким ви побачили в ній солов’я?

  • Що спільного у солов’я із казки В.Сухомлинського та справжнього і штучного солов’я із казки Г.К.Андерсена. (Він гарно співає, але гордовитий)

  • Чому саме дівчинка вирішила проблему?

  • Про що ця казка? (про добро, мудрість, про те, що всім є місце під сонцем, про те, що у кожного своє призначення в житті)

  • Який настрій цієї казки?(Добрий, оптимістичний)

VІІ. Підсумок уроку

То ж і ми з гарним та оптимістичним настроєм закінчимо наш урок.

VІІІ. Домашнє завдання.

1. Скласти сенкан «Соловей».

2.Підготувати виразне читання уривків казки Г.К.Андерсена «Соловей».

3.Познайомитися з казками В.Сухомлинського.


 

Додаток І. Фото солов’я



картинки по запросу фото соловья

Додаток ІІ. Асоціативний кущ «Соловей» за казкою Г.К.Андерсена «Соловей»



Додаток ІІІ. До казки В.О.Сухомлинського «Соловей і жук»


http://derevo-kazok.com.ua/wp-content/uploads/2015/07/solovej-i-schyk.jpg

картинки по запросу фото рогатого жука

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Урок зарубіжної літератури в 5 класі iconУрок зарубіжної літератури в 6 класі
Підготували: Прадійчук Олена Лук’янівна, вчитель російської мови та зарубіжної літератури, І гурська Раїса Леонтіївна, вчитель української...
Урок зарубіжної літератури в 5 класі icon11 класі смт. Рокитне 2010 Вивчення теми «Постмодернізм» на уроках зарубіжної літератури в 11 класі
Вивчення теми «Постмодернізм» на уроках зарубіжної літератури в 11 класі: На допомогу вчителю зарубіжної літератури/ укладач Е. А....
Урок зарубіжної літератури в 5 класі iconУрок зарубіжної літератури у 10 класі Тема уроку: «Життя, присвячене красі…» Оскар Уайльд. «Портрет Доріана Грея». Від тексту до контексту…
Сьогоднішній урок у нас, діти, буде таким, яким ви його самі створите. Зазвичай сценарій до кожного уроку пише вчитель. А ви, як...
Урок зарубіжної літератури в 5 класі iconУрок №32 позакласного читання із зарубіжної літератури у 5 класі Вчитель Кучма Галина Миколаївна, вчитель-методист російської мови
Мета: Сформувати в учнів уявлення про творчість канадського письменника Е. Сетон-Томпсона
Урок зарубіжної літератури в 5 класі iconВолянська Тетяна Миколаївна, вчитель зарубіжної літератури, спеціаліст першої категорії. Світова новела. Цикл урок
Світова новела. Цикл уроків із зарубіжної літератури для 7 класу. Нерубайське. 33 с
Урок зарубіжної літератури в 5 класі iconУрок зарубіжної літератури у 10 класі Шарль Бодлер пізній романтик І предтеча символізму
Квіти зла" й проаналізува­ти вірш "Альбатрос"; розвивати навички виразного читання, усного мовлення, кри­тичного мислення, аналізу...
Урок зарубіжної літератури в 5 класі iconУрок математики та української літератури у 8 класі
Розробка інтегрованого уроку з математики та української літератури у 8 класі «Знаходження квадратного кореня. Стежками нашої землячки...
Урок зарубіжної літератури в 5 класі iconРуденко Валентина Іванівна, учитель зарубіжної літератури Водянської сзш широківського району. Зарубіжна література у 7 класі. Опитувальник книга
Руденко Валентина Іванівна, учитель зарубіжної літератури Водянської сзш широківського району
Урок зарубіжної літератури в 5 класі iconУроках зарубіжної літератури "Освітня галузь "мови і літератури"
Застосування кросвордів для перевірки знань учнів на уроках зарубіжної літератури
Урок зарубіжної літератури в 5 класі iconАктуальні проблеми новітньої зарубіжної літератури навчальнапрограм а
Кеба О. В., доктор філологічних наук, професор кафедри германських мов І зарубіжної літератури


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка