Уроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.)



Сторінка1/11
Дата конвертації13.04.2017
Розмір2.09 Mb.
ТипУрок
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11




Розробки уроків систематизації та узагальнення знань та тематичного оцінювання з історії України та всесвітньої історії (6,7,8 класи)

ЗМІСТ

Вступ …………………………………………………………………… 2 – 4

Уроки узагальнення для 6 класу ……………………………………… 5 – 18

Відповіді (уроки узагальнення для 6 кл.) …………………………… 19 – 26

Завдання для тематичного оцінювання (6 кл.) ……………................ 27 – 45

Уроки узагальнення (історія України) для 7 класу ………………… 46 – 56

Відповіді (уроки узагальнення, 7 кл., історія України ) …………… 57 – 61

Завдання для тематичного оцінювання (7 кл., історія України)…… 62 – 72

Уроки узагальнення (історія України) для 8 класу ………………… 73 – 85

Відповіді (уроки узагальнення, 8 кл., історія України ) …………… 86 – 91

Завдання для тематичного оцінювання (8 кл., історія України)…… 92 – 105

Список використаної літератури …………………………………… 106 – 107



ВСТУП
Для проведення уроків узагальнення формуються групи (команди), а на уроках тематичного оцінювання кожен учень отримує індивідуальний аркуш із завданнями. Оптимальною кількістю гравців у групі є 4 – 5 учнів, тому частіше утворюється 5 – 6 рівноцінних команд. Під час тематичного оцінювання пропонуються завдання за двома (чи більше) варіантами. Спосіб формування груп слідуючи:

  1. Учитель призначає капітана сам. Вибираються, як правило, найбільш

підготовлені учні, які користуються авторитетом у товаришів.

  1. Капітани набирають собі команду так: по черзі називають і записують прізвища майбутніх гравців. Як правило, групи утворюються рівносильними, бо за один «хід» можна обрати тільки одного учня.

  2. Коли цей процес закінчено, кожна група займає в кабінеті чітко визначене місце, що скорочує організаційний момент на уроці узагальнення до мінімуму.

Урок узагальнення починається з привітання, перевірки наявності необхідного «реманенту» (чистий аркуш для заміток, олівець, ручка, гумка і, якщо потрібно, кольорові олівці) та оголошення теми. Урок тематичного оцінювання передбачає оголошення теми, наявність в учнів чистих аркушів та ручок, роздачу індивідуальних завдань.

Для наочного відображення результатів змагань на уроці узагальнення існує своєрідне «поле успіхів». На ньому добре видно, скільки правильних відповідей дала та чи інша група.


Перед початком змагань прапорці з номерами команд (виготовляються з голки та папірця з номером) шикуються на лінії «СТАРТ». По мірі виконання завдань, рухаються вперед, а, отримуючи штраф (призначається за наявність шпаргалок або неробочий шум) – назад. «Поле успіхів» закріплюється на класній дошці, тому результати видно всім учням, що є додатковим стимулом у роботі.

Першим завданням, як правило, є кросворд або чайнворд. Таким чином, по-перше, повторюються основні поняття (односкладові) вивченої теми, імена, географічні назви, що вивчалися по даній темі; по-друге, йде спрямування школярів на необхідну роботу, тому що, пригадуючи те чи інше слово, вони мимоволі пригадують й текст або ситуацію, у якій воно зустрічалось. Заповнюється кросворд охайно і лише простим олівцем.

На виконання кожного виду роботи відводиться певний час, тому за раніше виконане завдання при наявності всіх правильних відповідей присуджується додаткове очко.

Якщо деякі поняття чи терміни теми неможливо розмістити в кросворді (наприклад, магдебурзьке право, неолітична революція та ін.), їх повторення пропонується учням у вигляді роботи за картками. Готується набір карток за кількістю команд, потім кожна команда по черзі пояснює значення «свого» терміну. Якщо група не готова відповісти на запропоноване питання, право відповіді переходить до її суперників. Таким чином дана команда втрачає очко, а сусіди – отримують додаткове.

Таким же способом здійснюється повторення основних дат даної теми, виконується завдання «Впізнай особу (подію) за описом» тощо.

Наступним традиційним різновидом завдань можна назвати тему для усної розповіді. На мою думку, дуже важливо навчити дітей не тільки зв’язно виражати свої думки, а й відкрито висловлювати свої власні судження щодо тієї чи іншої проблеми. Кожна група вибирає тему як білет на екзамені, одержує час для її обговорення (2 хв.) і можливість доповнювати розповіді інших команд. Зазвичай учень, який відповідає, призначається вчителем, тому навіть «слабкі» чи не підготовлені до цього уроку школярі приймають активну участь у виконанні цього завдання. Якщо така дитина хоча б зможе повторити те, про що говорили в процесі підготовки до відповіді її товариші, це, на мій погляд, вже створить для неї певну ситуацію успіху, почне формувати відповідальне ставлення до предмету, який вивчається, тому що в даному випадку вступає в дію механізм самовираження і самоствердження, притаманний учням.

Ще завдання – зашифрована фраза. Нею може бути прислів’я, афоризм, короткий опис будь-яких подій та ін. Слова – ключі складаються із цифр, але поряд мають пояснення на відміну від фрази. Таким чином знову можна повторити терміни, імена, поняття, географічні назви. Це завдання схоже на своєрідний кросворд, де клітинки замінені цифрами. Тільки знаючи значення слова – ключа можна прочитати фразу, підставляючи замість цифр букви. Цифри підібрані випадково, незалежно від місця в абетці. Однакові букви завжди співпадають з однаковими цифрами.

У залежності від змісту фрази (після її розшифрування), учні повинні (якщо потрібно) визначити про які події чи про кого мовиться, пояснити сутність афоризму, визначити, кому належать дані слова. Завдання вважається виконаним у тому випадку, якщо знайдені всі слова – ключі, а не тільки фраза.

Додатковими різновидами завдань можуть бути такі:


  1. Окремий конкурс для капітанів.

  2. Робота з настінною (контурною) картою.

  3. «Озвучення» малюнка (обрати істоту на запропонованому малюнку та від її імені скласти розповідь).

  4. Скласти логічний ланцюжок із запропонованих дат чи подій.

  5. Використовуючи метод “Прес”, висловити своє ставлення до певної проблеми.

  6. «Перевертиш» (всі слова в реченні треба замінити на протилежні за значенням).

  7. Знайти помилки у запропонованому реченні.

  8. Вставити пропущені слова в текст.

  9. Вікторина за принципом гри «Що? Де? Коли?»

Всі різновиди завдань готуються в необхідній кількості екземплярів; кросворди, контурні карти чи чайнворди обов’язково нумеруються.

Переходимо до підбиття підсумків. Щоб об’єктивно оцінити вміння і знання учнів на уроці узагальнення, учитель повинен би бути присутнім у кожній із груп, а це неможливо. Тому, зберігаючи право загального контролю, вчитель визначає найбільшу кількість балів для певної команди (у залежності від місця на «полі успіхів») й довіряє капітанам самим оцінювати своїх гравців. Це вносить певний елемент співробітництва у стосунки між ним та учнями, допомагає створити атмосферу довіри на уроці, формує демократично спрямований світогляд у школярів, тому що, виставляючи оцінки, капітан повинен прокоментувати їх, а роботу капітана оцінюють члени команди. Як правило, досвідчений капітан досить об’єктивно та відповідально ставиться до цієї справи, намагається оцінити внесок кожного із гравців у спільну роботу, а не покарати когось чи несправедливо нагородити через дружні стосунки.

Під час тематичного оцінювання учні мають змогу обирати кількість виконаних завдань: відповісти на завдання всіх рівнів, або виконати завдання тільки певних рівнів. Оцінювання відбувається за відсотковим принципом (завдання І та ІІ рівнів – по 1 балу; ІІІ рівень – по 2 бали; IV рівень – по 3 бали)

У Р О К И У З А Г А Л Ь Н Е Н Н Я

(історія Стародавнього світу, 6 клас)
Тема 1: «Життя людей за первісних часів»
Мета: систематизувати знання учнів з теми, орієнтувати клас на перспективи

просування у вивченні подальшого матеріалу; повторити головні події й

поняття теми;вдосконалювати вміння працювати в групах,

висловлювати власну думку;виховувати повагу до культурної та

історичної спадщини людства.

Обладнання: роздатковий матеріал, «поле успіхів», прапорці з номерами команд.

Тип уроку: узагальнення, систематизація та корекція знань, умінь і навичок учнів.

Форма уроку: урок – гра.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Узагальнення вивченого матеріалу.



Завдання 1. Кросворд.

Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, в виділених



клітинках вийде назва первісної людини, яку знайшли в Німеччині.

























 

 

 

 

 




























 

1

 

 

 

 

 

























 

2

 

 

 

 

 

 



















 

 

 

3

 

 

 

 

 



















 

4

 

 

 

 

 


































 

5

 

 

 

 


































 

6

 

 

 

 

 

 

























 

 

7

 

 

 

 

 






















 

8

 

 

 

 

 

 




























 

9

 

 

 

 

 

























 

 

 

10

 

 

 

 

 

 










 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 







 

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 



















 

13

 

 

 

 

 









































































  1. Новий кам’яний вік.

  2. Віра в надзвичайні сили, духів, поклоніння їм.

  3. Велетенська тварина, предмет полювання первісних людей.

  4. Колектив людей, в якому все було спільним.

  5. Група близьких родичів.

  6. Знаряддя праці землероба.

  7. Найперше кам’яне знаряддя праці.

  8. Знаряддя для обробітку землі.

  9. Пристрій для рибальства.

  10. Зброя та знаряддя для мисливства.

  11. У перекладі з грецької мови – «наука про давнину».

  12. Заняття первісної людини, яке прийшло на зміну збиральництву.

  13. Перший матеріал для виготовлення знарядь праці.

Завдання 2. Теми для усного оповідання:

  1. Несподівана зустріч на лісній галявині.

  2. Вогонь – друг і ворог первісної людини.

  3. Полювання на мамонтів.

  4. Життя у первісному поселенні.

  5. День з життя скотаря – кочовика.

Завдання 3. Конкурс капітанів (перевірка правильного застосування відліку

часу в історії). Капітани виходять до дошки, отримують картку із задачею та

хвилину для підготовки. Потім відповідають по черзі, учитель коментує їхні

відповіді та визначає результати на «полі успіхів».



  1. В 70 р. до н.е. був закопаний скарб. У 2011 р. його знайшли. Скільки років цей скарб пролежав в землі?

  2. Писемність виникла близько 5 тисяч років тому, а обробка міді – близько 5 тисяч років до н.е. Що було раніше і на скільки раніше?

  3. Цар почав правити в 16 р. до н.е., а помер в 10 р. н.е. Скільки років він правив?

  4. Визначте, який рік був раніше – 65 р. до н.е. чи 40 р. до н.е. – і на скільки раніше.

  5. Археологи знайшли поселення, яке люди залишили 2500 років тому. А коли там жили люди?

Завдання 4. Вікторина. Проводиться за правилами гри «Що? Де? Коли?», тобто

правильна відповідь оголошується тільки після відповідей всіх груп по черзі.



  1. Які заняття та як змінили збиральництво та мисливство в житті первісної людини?

  2. Чому винахід лука і стріл можна вважати великим досягненням первісної людини?

  3. Які ви знаєте історичні джерела?

ІІІ. Підсумки уроку.

Учитель повідомляє результати гри, визначає переможців, називає межу оцінювання гравців капітанами. Капітани виставляють оцінки своїм гравцям, коментуючи їх.
IV. Домашнє завдання.

Скласти тестові завдання, кросворди, ребуси за темою, підготуватися до уроку тематичного оцінювання.


Тема 2: «Давній Єгипет»
Мета: систематизувати знання учнів з теми, орієнтувати клас на перспективи

просування у вивченні подальшого матеріалу; повторити головні події й

поняття теми;вдосконалювати вміння працювати в групах,

висловлювати власну думку;виховувати повагу до культурної та

історичної спадщини людства.

Обладнання: роздатковий матеріал, «поле успіхів», прапорці з номерами команд.

Тип уроку: узагальнення, систематизація та корекція знань, умінь і навичок учнів.

Форма уроку: урок – змагання.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Узагальнення вивченого матеріалу.



Завдання 1. Кросворд.

Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, в виділених

клітинках вийде назва відомої в Стародавньому Єгипті науки.



  1. Цар у Єгипті.

  2. Єгипетський бог Сонця.

  3. Знак для письма в Єгипті.

  4. Велетенська статуя лева з головою людини.

  5. Перша столиця об’єднаного Єгипту.

  6. Злий бог пустелі.

  7. Єгипетський бог мудрості та письма.

  8. Людина, що знаходиться на державній службі.

  9. Один із винаходів стародавніх єгиптян.

  10. Матеріал для письма в Єгипті.

Завдання 2. Як ви розумієте це прислів’я?

20 1 5 7 5 9 4 2 17 15 13 7 10 7

14 4 3 4 11 2 15 10 6

Слова-ключі:

7 10 1 12 6 11 – єгипетський Бог мертвих

13 4 9 6 11 10 15 17 10 15 14 – воїн, що керує колісницею

6 16 8 4 3 9 6 23 – єгипетський знак для письма

5 7 2 6 – Бог Нілу

16 20 23 8 7 18 – річка, до якої простягалися володіння Єгипту на Сході

Завдання 3. Теми для усної розповіді:


  1. Урок в єгипетській школі.

  2. Вірування стародавніх єгиптян.

  3. Устрій єгипетської держави.

  4. Наукові знання єгиптян.

  5. Завойовницькі походи єгипетських фараонів.

Завдання 4. Вікторина.

  1. Спробуйте пояснити вислів: «Єгипет – подарунок Нілу».

  2. Яка різниця, на ваш погляд, існує між поняттями «країна» і «держава»?

  3. Визначте головну причину занепаду Єгипетської держави.

ІІІ. Підсумки уроку.

Учитель повідомляє результати гри, визначає переможців, називає межу оцінювання гравців капітанами. Капітани виставляють оцінки своїм гравцям, коментуючи їх.

IV. Домашнє завдання.

Скласти тестові завдання, кросворди, ребуси за темою, підготуватися до уроку тематичного оцінювання.


Теми 3, 4: «Передня Азія», «Давні Індія і Китай»
Мета: систематизувати знання учнів з теми, орієнтувати клас на перспективи

просування у вивченні подальшого матеріалу; повторити головні події й

поняття теми;вдосконалювати вміння працювати в групах,

висловлювати власну думку;виховувати повагу до культурної та

історичної спадщини різних народів.

Обладнання: роздатковий матеріал, «поле успіхів», прапорці з номерами команд.

Тип уроку: узагальнення, систематизація та корекція знань, умінь і навичок учнів.

Форма уроку: урок – змагання.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Узагальнення вивченого матеріалу.



Завдання 1.Теми для усної розповіді:

  1. Завоювання перських царів.

  2. Фінікія – велика торгівельна держава.

  3. Мудрий цар Соломон.

  4. Наукові знання та винаходи китайців.

  5. Індія – казкова країна.

Завдання 2.Поясніть значення слів.

1) сатрап; 2) держава; 3) астрологія; 4) клинопис; 5) каста.



Завдання 3. Вікторина.

  1. У чому, на ваш погляд, існували переваги ассирійської армії перед іншими арміями?

  2. Чому, на ваш погляд, легенда про всесвітній потоп виникла не в Єгипті, а в Дворіччі?

  3. Поясніть, як перси розуміли «добро» і «зло».

Завдання 4. Робота з датами:

1) 1792 – 1750 рр. до н.е.; 2) 525 р. до н.е.; 3) 612 р. до н.е.;

4) 539 р. до н.е.; 5) 221 р. до н.е.

Завдання 5. Кросворд.

Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, то в виділених

клітинках вийде грецька назва Дворіччя.



  1. Правитель Дворіччя в 1792 – 1750 рр. до н.е.

  2. Назва держави персів.

  3. Предмет торгівлі фінікійців.

  4. Поселення людей, які приїхали з іншої країни.

  5. «Дерево життя» в Дворіччі.

  6. Основа армії Ассирії.

  7. Одна із річок Дворіччя.

  8. Один із винаходів фінікійців.

  9. Місто у Дворіччі.

  10. Столиця Ассирії.

  11. Держава в Передній Азії.

Завдання 6. Поясніть зміст афоризму Конфуція:

4 8 12 1 13 9 2 8 7 15 3 10 4 14 5 2 11 6 14

Слова-ключі:

15 3 16 14 10 – батьківщина паперу

17 1 13 18 3представники однієї з індійських варн

19 14 4 9 – китайська імператорська династія

7 20 22 14 2 14 21 – гори на півночі Індії

24 8 22 2 8 18 11 12 5 16 6 11 – головне заняття індійців і китайців


ІІІ. Підсумки уроку.

Учитель повідомляє результати гри, визначає переможців, називає межу оцінювання гравців капітанами. Капітани виставляють оцінки своїм гравцям, коментуючи їх.


IV. Домашнє завдання.

Скласти тестові завдання, кросворди, ребуси за темою, підготуватися до уроку тематичного оцінювання.




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11

Схожі:

Уроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.) iconУрок як вид нестандартної форми навчання
Вона виділяє: уроки змістовної спрямованості; уроки на інтегративній основі; уроки-змагання; уроки суспільного огляду знань; уроки...
Уроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.) iconСценарії відкритих позакласних заходів, присвячених 140-річчю Лесі Українки
Квк, уроки-інтерв’ю, уроки-мандрівки, уроки-портрети, літературно-мистецькі композиції, шкільні конкурси читців-декламаторів та юних...
Уроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.) iconУроки розвитку мовлення (РМ) (у+п) (у+п) Уроки позакласного читання (ПЧ)
Календарне планування уроків української літератури в 11 класі
Уроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.) iconІ-ііі ступенів Лісовська Т. Л. Дунаївці
Такі уроки допомагають розширити І удосконалити методику подання нових тем, зробити уроки більш ефективними
Уроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.) iconУроки розвитку мовлення: усно письмово 1 Уроки поза класного читання (ПЧ) 2
Вступ. Книжка в житті людини, Книги в Київській Русі. Сучасний читач І його роль у новому «житті» твору
Уроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.) iconМатеріали міжрегіональної науково-практичної конференції
«Вигнання нацистських окупантів з України: пам’ять та уроки історії для сьогодення»
Уроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.) iconКонтрольна робота №2 з української мови для 10 класу (контрольний тест) І варіант
Завдання 1-4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді
Уроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.) iconУроки з курсу "Християнська етика в українській культурі"
Дорога Добра: Посібник для вчителя / Упоряд. Е. В. Бєлкіна, Ю. В. Беззуб, В. П. Руденко – К.: Видавництво – с
Уроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.) iconЗа методичним, науковим та ідейним рівнем усі уроки, як правило, неоднакові. І це природно: різний вік І прагнення до знань у дітей, різні теми уроків І бачення їх словесником
Та всі уроки повинні забезпечувати І вчителю, І учням позитивні емоції, моральне здоров'я; виховувати у дітей прагнення досконало...
Уроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.) iconУнтц український науково-технологічний Центр
«Інновації в Україні: Уроки та рекомендації для наукового та освітнього лідерства в Україні»


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка