Уроків мистецтва. 5 клас



Скачати 293.58 Kb.
Дата конвертації09.05.2018
Розмір293.58 Kb.
ТипУрок


Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М. В. Остроградського

Календарно-тематичне планування

уроків мистецтва.

5 клас

(За програмою «Мистецтво для загальноосвітніх навчальних закладів. 5-8 кл.» /Авт. Л. Масол)


З використанням підручника «Мистецтво (інтегрований курс)». – Київ : Видавництво «Світоч» – 2013 / Авт. Л. Масол

2013


Види та синтез мистецтв

І семестр. Народне та професійне мистецтво

(16 годин)



п/п

Дата

Тема, зміст уроку

Примітки

Музичне мистецтво

Образотворче мистецтво

1.




Як виникло мистецтво

Підручник

С.10-17


Виникнення музики, танців, музичних інструментів

Матеріал для сприймання. К. Сен-Санс. «Зозуля в лісі» з циклу «Карнавал тварин»; П. Чайковський. «Пісня жайворонка» з «Дитячого альбому» – слухання, порівняння; Олів`є Мессіна. «Екзотичні птахи»

Матеріал для виконання. «Веселкова пісня» муз. О. Янушкевич – виконання, визначення характеру та форми твору

Методи та прийоми: слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів

Термінологія: фольклор, професійне мистецтво, гармонія

Творчі завдання. Запропонувати власну версію виникнення музики і танцю

Домашнє завдання. Прислухатися до звуків довкілля, спробувати відчути музику природи



Як виникло образотворче мистецтво

Ілюстративний матеріал.

Методи та прийоми: слухання, інтерпретація інтонаційно-образного змісту музичних творів; віртуальна екскурсія

Термінологія: художній образ, графіка, скульптура, живопис, символіка, кераміка

Творчі завдання. Малювання тварини, що спинилась на мить, тривожно вслухаючись

Матеріали та техніки: кольорові олівці

2.



Мистецтво стародавніх культур і цивілізацій

Підручник

С.18-29

Музичне мистецтво стародавнього Єгипту (арфа), Греції (ліра, кіфара, сиринга – флейта Пана), слов`Ян (пастуший ріг, гудок)


Термінологія: арфа, флейта, ліра, кіфара, сирина, кугикли; канон

Матеріал для слухання. К. Сен-Санс. «Акваріум» (для 4-х арф і хору) – слухання, характеристика тембру звучання арфи; К. Дебюссі. «Флейта Пана»; М. Скорик. «Мелодія»

Матеріали для інтеграції. Марцелло Провенцале. Орфей і звірі

Матеріал для виконання. М. Леонтович. Канон – виконання без слів кожного з трьох голосів окремою голосною

Творче завдання. Виконання творчого проекту «Міфи Еллади про музику» (за бажанням)
Образотворче мистецтво стародавніх культур і цивілізацій

Термінологія: трипільська кераміка, архітектура і скульптура Давнього Єгипту, Давньої Греції; символіка, стилізація

Ілюстративний матеріал. Лісипп. Геракл, який бореться з Німейським левом; Леонід Нагірняк. Таріль

Практична робота. Варіант 1: малювання біноклевидної посудини трипільської культури, декорування орнаментом – рослинним або зооморфним; варіант 2: малювання старовинних музичних інструментів (сопілка, ріг), декорування орнаментом

Творче завдання. Мистецький проект «Античне мистецтво Причорномор`я»


3.




Одвічні ритми мистецтва

Підручник

С.30-37


Календарно-обрядові пісні

Термінологія. Колядки, щедрівки, гаївки, веснянки, жниварські пісні, вертеп; ритм, куплетна форма; мотив

Матеріал для слухання. І. Шамо. «Ятранські ігри» (Заспів, № 11 «Тирлич, тирлич»)

Матеріал для виконання. Укр. н. п. «Вийшли в поле косарі»

Матеріали для інтеграції. І. Гончар. Веснянка; О. Ларіонова. Масляна; І. Сардак. Той, що веснянки співає; І. Сколоздра. Подоляночка; О. Андрущенко. Дідух

Творче завдання. Дослідити, які обереги використовуються в українських обрядах

Орнаментальні мотиви

Термінологія. Рослинний, геометричний, змішаний орнамент; рапорт, мотив

Ілюстративний матеріал. Таблиці та ілюстрації по темі уроку

Практична робота. Виконання орнаменту у стрічці (аплікація)


4.




Прикрашаємо побут

Підручник

С.38-47


Пісні родинного життя

Термінологія. Форма, колискова пісня

Твори для слухання. К. Стеценко. «Вечірня пісня»; К. Дебюссі. «Колискова слоника»» із сюїти «Дитячий куточок»; укр. родинно-побутові пісні – слухання, порівняння різних засобів виразності

Твори для виконання. Укр. нар. пісні

Твори для інтеграції. Л. Дуб. Древо життя; Е. Контратович. Весілля на Верховині; І. Гончар. Весільний обряд на Одещині; М. Білас. Лебеді материнства; І. Сколоздра. Українська пісня

Творче завдання. Робота в групах: обрати і дослідити один з різновидів родинно-побутових пісень, обмінятися музичними враженнями

Декоративно-ужиткове мистецтво

Термінологія. Орнамент, стрічковий, сітчастий, орнамент у замкнутій формі; витинанка

Практична робота. Виконання орнаментального оздоблення виробу у замкненій формі (техніка за вибором учня): варіант 1 – ковдри (у прямокутнику); варіант 2 – хустини (у квадраті)

Ілюстративний матеріал. О. Шинкаренко. Витинанка та вириванка; ілюстрації та дитячі роботи по темі

Творче завдання. Мистецький проект «Декоративно-ужиткове мистецтво нашого краю». Робота в групах

5.




Чарівні візерунки

Підручник

С.48-59


Народні танці

Термінологія. Танці різних народів: гопак, козачок, кривий танець, коломийка (українські); полонез, краков`як, мазурка (польські); полька (чеський); кадриль, хоровод (російські); фламенко (іспанський); рондо

Твори для слухання. Ф. Шопен. Мазурка № 50, Полонез Ля мажор, Краков`як. Велике концертне рондо для фортепіано з оркестром

Твори для виконання. Чеська полька. Народна пісня-танок

Твори для інтеграції. І. Рєпін. Гопак; М. Романишин. Свято; ілюстрації до танців народів світу

Творче завдання. Робота в групах. Мистецький проект Танці народів світу»

Традиції народного малювання

Термінологія. Петриківський розпис, орнамент, симетричний, асиметричний орнамент

Ілюстративний матеріал: ілюстрації, таблиці, приклади учнівських робіт по темі; репродукції картин К. Білокур та М. Приймаченко; Марфа Тимченко. Птах на гілці

Практична робота. Виконання роботи в техніці петриківського розпису (як варіант – за допомогою комп`ютерної програми)

6.



Золоті руки майстрів


Підручник

С.60-65

Народні музичні інструменти


Термінологія. Мандоліна, скрипка, волинка, кобза

Твори для слухання. М. Лисенко. Думка-Шумка – слухання, визначення, ікі музичні інструменти імітує М. Лисенко у фортепіанному творі; українська музика у виконанні оркестру народних інструментів

Твори для виконання. «Кобзарська слава» муз. В. Лепешка

Твори для інтеграції. Марина Михайлошина. Кобзар

Творче завдання. «Музичні інструменти українського народу». Обрати для дослідження один з інструментів (за бажанням)

Народна іграшка


Термінологія. Коники, баранці, лялька-мотанка, матрьошка, лялька-берегтня

Техніки і матеріали: пластилін

Практична робота. Колективна робота «Сорочинський ярмарок»

Творче завдання. Підготувати виставку-презентацію «Мої улюблені іграшки» (за бажанням)



7.



Мистецький дивосвіт


Підручник

С.66-71


Східні мелодії

Термінологія. Баядерка, арабески; пластична інтонація

Твори для слухання. Р. Шуман. Арабески; Леся Дичко. Українські писанки; Л. Мінкус. Індійський танець з балету «Баядерка» – слухання, порівняння з фольклорними зразками

Твори для виконання. Індійський нар. танець «Куммі»

Твори для інтеграції. Фабліо Фарбі. Арабська танцівниця

Творче завдання. Пластична гра-конкурс «Загадковий танець» (робота в групах). 1 – «танцюристи» (відтворюють рухи східних танців під музику), 2 – «коментатори» (визначають і коментують зміст танцювальних рухів, їх національні особливості), 3 – «журі»

Чарівні арабески


Термінологія. В`язь, бігунок, арабески

Ілюстративний матеріал. Таблиці, ілюстрації, учнівські малюнки по темі

Практична робота. Виконання орнаменту із використанням стилізованих квітів, листя, ягід, гілок

Творче завдання. Міні-конкурс арабесок (музичних, танцювальних, декоративних). Придумати сучасні костюми з використанням східних елементів

8.



Музичні та графічні інтонації


Підручник

С.72-79


Вокальна музика

Термінологія. Інтонація, мелодія, вокал, вокаліз

Твори для слухання. Р. Глієр. Концерт для голосу з оркестром (фрагменти)

Твори для виконання. «Співають діти» муз. І. Кириліної

Твори для інтеграції. Жан-Антуан Ватто. Пісня кохання; Клод Віньон. Юний співак

Творче завдання. Висловити будь-яку фразу різними інтонаціями, передати різні емоційні стани за допомогою рухів, жестів

Мелодія лінії


Термінологія. Станкова, книжкова, промислова, газетно-журнальна графіка; гравюра

Ілюстративний матеріал. Пітер Пауль Рубенс. Портрет сина; Т. Шевченко. Циганський табір (гравюра); Леонардо да Вінчі. Рисунок голови; М. Тарасова. Родина; Георгій Нарбут. Сторінка з «Української абетки»; Жан Ефель. Карикатура; Святослав Гординський. Великодня листівка; Василь Лопата. Ілюстрації до «Слова про Ігорів похід»; Яків Гніздовський. Вітер; таблиці та ілюстрації по темі

Практична робота. Малювання за допомогою різних за характером ліній осіннього буревію, листопада, похмурого дощового дня

Творче завдання. Обговорення з однокласниками «Чи можна віднести до графічного мистецтва вуличне графіті?»


9.



Краса в різноманітті


Підручник

С.80-85


Співочі голоси

Термінологія. Тенор, бас, баритон, сопрано, речитатив; штрихи: стакато, легато, нон легато

Твори для слухання. Співи відомих вокалістів (за вибором)

Твори для виконання. «Співають діти» муз. І. Кириліної

Твори для інтеграції. Кінофільми «Повернення Батерфляй», «Даллас назавжди»; фото відомих виконавців

Творче завдання. Колективна робота: створення вокальних образів героїв казки «Колобок» із підбиранням відповідних голосів та регістрів

У країні штрихів і світлотіні


Термінологія. Світлотінь, ілюстрація, штрихи

Ілюстративний матеріал. І. Рєпін. Козачок; В. Кіт. Айстри; В. Лопата. Ілюстрація до «Слова про Ігорів похід»; Є. Чарушин. Ілюстрація до книжки «Вовчишко»; С. Конончук. Ілюстрація до казки «Колобок»

Практична робота. Виконання графічної композиції «Ведмеді на півночі».

Матеріали і техніки. Гратаж. Прості та кольорові олівці, фломастери; папір, туш, пензлі

Творче завдання. Читаючи книжки, звернути на виразність ілюстрації. Розповісти про художника-ілюстратора

10.



Високе мистецтво духовності


Підручник

С.86-89


Хорова музика

Термінологія. Духовна (церковна) і світська хорова музика; хормейстер; а капелла, хор; херувим

Твори для слухання. «Херувимські» Дмитра Бортнянського та Артемія Веделя – слухання, порівняння

Твори для виконання. «Співають діти» муз. І. Кириліної

Твори для інтеграції. Н. Курій-Максимів. Ангельський хор»

Творче завдання. Поміркувати, чи впливають на духовну музику зміни у сучасному житті? Чи можна говорити про духовну музику сучасності?

Виразність силуету


Термінологія. Контраст; контур, силует

Ілюстративний матеріал. Г. Нарбут. Осінь; ілюстрації та таблиці по темі

Практична робота. Плакат, присвячений охороні пам`яток духовної культури

Матеріали та техніки. Акварельні фарби, пензлі, аркуш паперу. Графіка, силует

Творче завдання. Намалювати силует рідного міста або села

11.



Палітра тембрів і симфонія кольорів


Підручник

С.90-97


Тембри музичних інструментів

Термінологія. Струнні, духові, ударні інструменти; тембр

Твори для слухання. М. Мусоргський. «Старий замок», «Лимозький ринок», «Богатирські ворота» з циклу «Картинки з виставки» (ф-но та обробка для симфонічного оркестру М¸Равеля) – слухання, порівняння

Твори для виконання. «Різнокольорова гра» муз. Б. Савельєва

Твори для інтеграції. В. Гартман. Богатирські ворота (ескіз); Юдит Лейстер. Юний флейтист; Филиппо Індоні. Концерт; Корнеліс Сафтлевен. Дует; Джованні Лафранко. Концерт

Творче завдання. Придумати герб оркестру струнних інструментів

Кольорова гармонія


Термінологія. Станковий, монументальний, декораційний види живопису; мініатюра. Колір; ахроматичні й хроматичні, основні й похідні кольори

Ілюстративний матеріал. Зразки різних видів живопису

Практична робота. Створення композиції «Старий замок»: варіант 1 – в ахроматичній гамі, варіант 2 – у хроматичній гамі

Матеріали та техніки. Техніка за вибором учня

Творче завдання. Порівняти, як тембр в музиці й кольори в живописі впливають на створення художнього образу

12.



Контрасти та відтінки


Підручник

С.98-105


Симфонічний оркестр

Термінологія. Групи інструментів симфонічного оркестру, диригент, варіації, партитура

Твори для слухання. Б. Бріттен. Путівник по оркестру для молоді

Твори для виконання. «Різнокольорова гра» муз. Б. Савельєва

Твори для інтеграції.

Творче завдання. Гра «Знавець оркестру»

Колорит


Термінологія. Теплі, холодні кольори; колорит

Ілюстративний матеріал. Л. Годунова. Натюрморт із коником; М. Глущенко.Зимовий натюрморт; В. Драчинський. Симфонія кольорів

Практична робота. Вільними мазками передати спеку пустелі або холод вічної мерзлоти

Матеріали та техніки. Аркуш паперу, фарби гуашеві або акварельні, пензлі

Творче завдання. Визначити теплі і холодні кольори на картині В. Драчинського, пояснити назву твору. Спробувати передати власну симфонію кольорів

13.



Контрасти та відтінки


Підручник

С.106-109



Оркестровий колорит

Термінологія. Тутті, варіації, фуга

Твори для слухання. Б. Бріттен. Путівник по оркестру для молоді

Твори для виконання. «Пісенька про веселий час» муз. В. Ільїна

Твори для інтеграції. К/ф «Королівство повного місяця»; П. Пікассо. Варіації на тему «Голуб миру»

Творче завдання. Створити кросворд «Оркестр»

Між контрастом і нюансом


Термінологія. Нюанс, контраст; наближений (нюанс ний) і контрастний колорит; відтінки кольору, розбіл, затемнення, додавання до основного інших кольорів

Ілюстративний матеріал. М. Глущенко. Зимовий вечір

Практична робота. Малювання рибки – Морської Царівни: 1 варіант – у наближеному колориті; 2 варіант – у контрастному колориті

Матеріали і техніки. Аркуш паперу, гуашеві фарби, пензлі

Творче завдання. Поміркувати, який колорит – наближений чи контрастний, доречний у рекламних оголошеннях, театральних афішах, ілюстраціях до дитячих книжок. Аргументувати свою думку

14.



Секрети фактури


Підручник

С.110-119



Духовий оркестр

Термінологія. Духовий оркестр, марш, туш, фактура; камерний оркестр

Твори для слухання. В. Агапкін. Марш «Прощання слов`янки»; Військовий марш «Козацька слава»; Дж. Верді. Тріумфальний марш з опери «Аїда»

Твори для виконання. «Пісенька про веселий час» муз. В. Ільїна

Творче завдання. Добрати марш до урочистої події – дня народження, ювілею міста або села, свята Першого дзвоника тощо

Скульптура: пластичність і виразність форм


Термінологія. Фактура, рельєф, об`ємна форма; станкова, монументальна, декоративна і скульптура малих форм (дрібна пластика)

Ілюстративний матеріал. О. Пінчук. Птах; О. Кузьмін. Асоціації; І. Кавалерідзе. Пам`ятник Ярославу Мудрому в Києві

Практична робота. Створення статуетки відважного спортсмена – сноубордиста

Матеріали та техніки. Пластилін

Творче завдання. Провести дослідження і дізнатися, де встановлено пам`ятники літературним героям

15.



Мистецький дивоцвіт


Підручник

С.120-127



Музичні мандрівки на Схід

Термінологія. Цитра цинь, піпа; бандурі, ситар

Твори для слухання. К. Дебюссі. Симфонічна поема «Пагоди»

Твори для виконання. Китайська народна пісня «Дощові краплі»

Творче завдання. Створити порівняльну табличку-характеристику музичних інструментів різних країн

Музика, що застигла у камені


Термінологія. Архітектура, рельєф, барельєф, горельєф

Ілюстративний матеріал. Ілюстрації з прикладами рельєфів відомих споруд Практична робота. Створення декоративного панно «Дракона – символ східного календаря»

Матеріали та техніки. Пластилін

Творче завдання. Підготувати повідомлення (з комп`ютерною презентацією) про видатні архітектурні споруди – символи країн

16.



Урок-узагальнення


Підручник

С.128-129




ІІ семестр. Синтез і взаємодія мистецтв

( годин)

17.




Коли всі мистецтва разом

Підручник

С.130-139



Взаємодія музики і літератури

Термінологія. Інтонація, програмна музика, сюїта

Твори для слухання. Й.  Штраус. Казки Віденського лісу; М. Римський-Корсаков. Симфонічна сюїта «Шехеразада» (теми Шехеразади й Шахріара, «Синдбад-мореплавець», «Багдадське світо»)

Твори для виконання. «Шехеразада» муз. М. Магомаєва

Твори для інтеграції. Лев Бакст. Хан Шахріар; Лев Бакст. Ескіз до балету «Шехеразада»; О. Маскаєв. Кіт-оркестр

Творче завдання. Придумати невеличку казочку за сюжетом картина О. Маскаєва «Кіт-оркестр»

Література і візуальні образи

Термінологія. Шрифт, книжкові ілюстрації; ініціал, мініатюра; каліграфія, ієроглиф

Ілюстративний матеріал. Г. Якутович. Обкладинка та ілюстрація до казки «Про бідного парубка і Марка багатого»; В. Єрко. Обкладинка до казки «Снігова Королева»; В. Соколова. Заставка до казки «Белла Басет Балерина»; І. Білібін. Кінцівка до «Казки про рибалку й рибку»; В. Марченко. Шрифтова композиція; таблиці із прикладами шрифтів

Практична робота. Варіант 1 – створення буквиці до улюбленої казки з використанням українських орнаментальних мотивів; варіант 2 – малювання ініціалу свого імені

Матеріали та техніки. За вибором учнів

Творче завдання. Підібрати музику до сучасної електронної листівки

18.




Цирк – мистецтво, сповнене радості

Підручник

С.140-147



Музика в цирковій виставі

Термінологія. Біг-бенд, трюк, цирк

Твори для слухання. І. Дунаєвський. Марш із к/ф «Цирк»; І. Кальман. Арія містера ікс із оперети «Принцеса цирку»

Твори для виконання. «Цирк приїхав» австрійська нар. пісня (переклад Л. Шевчук).

Твори для інтеграції. Ю. Горбачов. Клоун на коні; М. Шагал. Великий цирк

Творче завдання. У вільний час переглянути та обговорити фільм «Цирк» Чарлі Чапліна

Запрошуємо на циркову виставу

Термінологія. Амфітеатр, манеж, арена, шапіто

Ілюстративний матеріал. Жорж Сьора. Цирк; Пабло Пікассо. Дівчинка на кулі. Родина комедіантів

Практична робота. Створення запрошення на циркову виставу

Матеріали та техніки. Змішана техніка – аплікація з доопрацюванням графічними матеріалами

Творче завдання. Мистецький проект «Цирк»

19.




У царстві Мельпомени

Підручник

С.148-153



Музика і драматичний театр

Термінологія. Атрибут, бельетаж, партер, театр

Твори для слухання. Р. Шуман. «П`єро», «Арлекін», «Панталон і Коломбіна» з циклу «Карнавал» – слухання, характеристика музичних портретів театральних героїв

Твори для виконання. Твори для інтеграції. Поль Сезан. П`єро і Арлекін; Дж. Доменко Феретті. Арлекін і коломбіна

Творче завдання. Поцікавитися, які композитори писали музику для театру і про театр

Театральа афіша повідомляє

Термінологія. Афіша

Ілюстративний матеріал. Зразки театральних афіш Практична робота. Придумати і створити афішу для вистави театру юного глядача

Матеріали та техніки. Змішані техніки

Творче завдання. Самостійно дослідити репертуар дитячих театрів

20.




На сцені лялькового театру

Підручник

С.154-163



Ляльковий театр

Термінологія. Інтермедія, вертеп, театр ляльок

Твори для слухання. І. Стравінський. Сюїта з балету «Петрушка» (І картина); Вільмош Аба-Новак «Лялькова вистава»

Твори для виконання.

Твори для інтеграції. Ілюстрації з прикладом оформлення лялькових театрів та різних типів ляльок

Творче завдання. Колективна робота: придумати

Мистецтво створення ляльки

Термінологія. Види театральних ляльок: пальчикові, рукавичні, тростинні, планшетні, маріонетки, «живі» ляльки-велетні

Ілюстративний матеріал. Ілюстрації з прикладом ляльок; А. Мойсеєнко. Ляльковод; Борис Берлі. Театр; В. Гвоздьов. Майстер-лялькар; О. Бенуа. Ескізи костюмів для балету Ігоря Стравінського «Петрушка»

Практична робота. Виготовлення ляльки: варіант 1 – виготовлення рукавички ляльок Арапа, Петрушки і Балерини до балету І. Стравінського за образами, створеними О. Бенуа; варіант 2 – виготовлення театральних ляльок із різних матеріалів Конкурс на кращу ляльку

Матеріали та техніки. Тканина, картон, хутро, нитки, стрічки, ґудзики тощо.

Творче завдання. Організувати виставку, присвячену Міжнародному дню ляльковода

21.




У музичному театрі

Підручник

С.164-171



На оперній сцені

Термінологія. Лібрето, увертюра, арія, опера

Твори для слухання. С. Гулак-Артемовський. Увертюра. Дует Одарки і Карася, романс Оксани «Місяцю ясний», фінальний хор «Там за тихим за Дунаєм» з опери «Запорожець за Дунаєм»

Твори для виконання.

Твори для інтеграції. Театральні афіші; В. Щербина. Скульптура «Карась і Одарка»

Творче завдання. Дослідити самостійно тему «Опери-казки українських композиторів-класиків»

Споруди й інтер`єри театрів

Термінологія. Екстер`єр, інтер`єр, ложа, фойє

Ілюстративний матеріал. Ілюстрації з зображенням театрів

Практична робота. Створення ескізу світильника (люстра, бра тощо) для інтер`єру сучасного музичного театру з використанням стилізованих форм

Матеріали та техніки. Папір, гуашеві або акварельні фарби

Творче завдання. Підготувати презентацію на одну із заданих тем: «Театр естради», «Театр пантоміми», «Театр народної пісні» «Мандрівний театр-корабель», «Театр на березі моря», «Пересувний театр моди»

22.




Барви хореографії та сценографії

Підручник

С.172-181



Там, де панує рух

Термінологія. Хореографія, менует, інтонація, вальс, адажіо, па-де-де, кордебалет

Твори для слухання. В. А. Моцарт. Менует з «Маленької нічної серенади»; П. Чайковський. Фрагменти з балету «Лебедине озеро»

Твори для виконання. «Під звуки вальсу» муз. А. Житкевича

Твори для інтеграції. Жак Себастьян ле Чирк. Менует; О. Ренуар. Міський танець. Сільський танець; Е. Дега. Блакитні танцівниці. Маленька чотирнадцятирічна танцівниця; Дж. Батіста Тьєполо. Міський бал

Творче завдання. Підготувати коротку розповідь про сцени, зображені художником (картини О. Ренуара)

Магія кольору й світла

Термінологія. Сценографія, театральний костюм, декорація

Ілюстративний матеріал. Ескізи театральних костюмів Крістіана Лакруа, Льва Бакста, Анатолія Петрицького, Олександри Естер

Практична робота. Створення ескізу до балету П. Чайковського «Лебедине озеро»

Матеріали та техніки. Колаж

Творче завдання. Мистецький проект «Лебедине озеро». Робота в групах: художники-костюмери, художники-гримери, художники-декоратори, художники з освітлення

23.




Наймолодша муза

Підручник

С.182-187



Музика в кіно

Термінологія. Мюзикл, тапер

Твори для слухання. Г. Гладков. Пісня «Синена» з кінофільму «Людина з бульвару Капуцинів» (у виконанні колективу дитячої естрадної студії «Апельсин»)

Твори для виконання. «Звуки музики» муз. Р. Роджерс

Твори для інтеграції. Ілюстрації декорацій до кінофільмів

Творче завдання. Порівняти мюзикл з оперою і балетом, визначити, елементи яких видів мистецтв складають цю виставу

Художник у кіно

Термінологія. Ігрове (художнє) кіно, неігрове кіно, мультиплікаційне кіно

Ілюстративний матеріал. Ілюстрації із зображенням афіш до різних видів мистецтва Практична робота. Колективна робота. Створення образів героїв кінофільму

Матеріали та техніки.

24.




Наймолодша муза

Підручник

С.188-193



Образи анімації

Термінологія. Анімація, квест, мультиплікація

Твори для слухання. Пісні з м/ф «Острів скарбів»

Твори для виконання. Твори для інтеграції. Фрагменти з мультфільмів «Айболить», «Острів скарбів» та про козаків

Творче завдання. У вільний час передивитися сучасні українські мультфільми, використовуючи сайти

Як створюється мультик»

Термінологія. Кадр, художник-аніматор

Ілюстративний матеріал. Ілюстрації та таблиці по темі

Практична робота. Намалювати «розкадровку» мультфільму зі шкільного життя

Матеріали та техніки. Добрати назву та придумати персонажі до парку розваг, присвяченого героям української мультиплікації

25.




Ансамбль: у єдності – гармонія

Підручник

С.194-201



Музичні та хореографічні ансамблі

Термінологія. Ансамбль, тріо, дует, квартет, квінтет, секстет, септет, октет, нонет; інструментальний, камерний, вокально-інструментальний, хореографічний ансамбль; віртуоз; естрадний танець

Твори для слухання. О. Шевченко «Старенький трамвай» у виконанні ансамблю «Піккардійська терція»; Р. Паулс. Золоте весілля (у виконанні ансамблю «Дзегузіте»); А. Пьяццола. Лібертанго у виконанні ансамблю «Київські солісти» та тріо гітаристів; С. Сабадаш. Марічка (у виконанні Буковинського ансамблю пісні і танцю)

Твори для виконання. «Золоте весілля» муз. Р. Паулюса

Твори для інтеграції. А. Мендель. Концерт у сан-Сусі

Творче завдання. У вільний час прослухати і порівняти виконання лібертанго А. Пьяццолли ансамблями різних складів та з різними солістами

Архітектурний ансамбль

Термінологія. Ансамбль; монастирський, монументальний, палацово-парковий ансамбль; вітраж

Ілюстративний матеріал. Ілюстрації із зображенням різних ансамблів та вітражів; Джованні Антоніо Каналетто. Площа Святого Марка Практична робота. Створення імітації вітража «Смачний натюрморт» для шкільного кафе

Матеріали та техніки. Аплікація

Творче завдання. Робота в групах: підготувати матеріали для віртуальних подорожей архітектурними ансамблями Європи та України (на вибір)

26.




Музика свят та розваг

Термінологія. Сюїта, шоу

Твори для слухання. Г. Гендель. Музика на воді, сюїта № 2 Ре мажор

Твори для виконання.

Твори для інтеграції. П`єр Огюст Бенуар. Дівчата за фортепіано

Творче завдання. Добрати музичний репертуар до фонтана, який би хотіли бачити у рідному місті або селі

Садово-паркове мистецтво

Термінологія. Регулярний, пейзажний парк, садово-паркове мистецтво

Ілюстративний матеріал. Ілюстрації із зображенням паркового мистецтва Практична робота. Створення фонтану «Юний кентавр»

Матеріали та техніки. Пластилін

Творче завдання. Придумати образ фонтану

Підручник

С.202-211



27.




Карнавал

Термінологія. Карнавал

Твори для слухання. Н. Паганіні. Венеціанський карнавал; Жан-Батист Арбан. Карнавал у Венеції; С. Абреу. Бразильський карнавал (у виконанні дитячого естрадного ансамблю «Сюрприз»); К. Кості. Пісня «Бразильський карнавал» (у виконанні колективу дитячої естрадної студії «Дельфін»).

Твори для виконання. Спів експромтом разом із дитячими ансамблями Карнавал, самба

Твори для інтеграції. Ілюстративний матеріал по темі уроку

Творче завдання. За бажанням відтворення характерних рухів бразильської самби


Карнавальні костюми і маски

Термінологія. Маска, грим

Ілюстративний матеріал. Ілюстративний матеріал по темі Практична робота. Виготовлення маски для святкового карнавалу

Матеріали та техніки. Кольоровий папір, ножиці, клей

Творче завдання. Підготувати міні-розповідь про те, що відбувається на капелюсі Венеціанської дами

Підручник

С.212-217



28.




Час новітній створює красу

Підручник

С. 218-225



Телебачення: погляд у світ

Термінологія. Репортаж, інтерв`ю, виступ, сюжет, ток-шоу, телегра, відео кліп

Твори для слухання. «Жайворонок» у виконанні оркестру Поля Моріа (музична заставка до телепрограми «У світі тварин»)

Твори для виконання. «Веселка» муз. Б. Степаненка Твори для інтеграції. О. Збруцька. Веселка; ілюстрації по темі уроку

Творче завдання. Поміркувати, до яких телепередач можуть стати музичними заставками пісні, які співали протягом року

Дизайн

Термінологія. Дизайн, логотип, піктограма

Ілюстративний матеріал. Ілюстративний матеріал по темі уроку

Практична робота. Варіант 1 – створення заставки до телепередачі «У світі тварин». Варіант 2 – Колективна робота: створення веселої карти зоопарку

Матеріали та техніки. Папір, пензлі, акварельні або гуашеві фарби, фломастери

Творче завдання. Підготуватися до дискусії по темі «Як телебачення може допомогти в пізнанні мистецтва»

29.




Електронна музика

Термінологія. Синтезатор, електронна музика

Твори для слухання. М. Мусоргський. «Картинки з виставки» («Гном», «Старий замок», «Баба-Яга») у виконанні Ісао Томіта

Твори для виконання. «Про що мріє мишенятко» муз. В. Шаповаленка

Твори для інтеграції. Ілюстрації із зображенням електронних музичних інструментів

Творче завдання. Уявити себе виконавцем музики на синтезаторі. Обґрунтувати вибір певних тембрів

Інсталяція

Термінологія. Інсталяція

Ілюстративний матеріал. Девід Валер. Автомобільна веселка; Нам Джун Пайк. Зверх-глашатай; ілюстрації по темі уроку

Практична робота. Створення інсталяції з головним героєм – маленьким замріяним мишенятком

Матеріали та техніки. Кольоровий папір, клей, ножиці, картон, кольорові нитки та гудзики

Творче завдання. Робота в групах – пофантазувати та обговорити ідеї створення інсталяцій для художнього оформлення шкільних приміщень

Підручник

С.226-229



30.




Мистецький дивоцвіт

Підручник

С.230-237



Східний музичний театр

Термінологія. Шен, дань, цін, чоу; амплуа

Твори для слухання. І. Стравінський. Опера «Соловей». Китайський марш. Арія солов`я

Твори для виконання. «Зелене слоненя» муз. Ю. Шевченка

Твори для інтеграції. Ілюстрації по темі уроку

Творче завдання. Ознайомитися із мистецтвом східного театру тіней за бажанням


Кіно і цирк сходу

Термінологія. Аніме, комікс

Ілюстративний матеріал. Ілюстрації по темі уроку Практична робота. Робота в парах – використовуючи рослинні мотиви та обрахи фантастичних декоративних птахів, створити ескіз ширми для китайської опери

Матеріали та техніки. Папір, кольорові олівці

Творче завдання. Робота в групах – створення коміксів про шкільне життя

31.




Узагальнення








32.




Презентації мистецьких проектів













Резервний час – 8 год.











Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Уроків мистецтва. 5 клас iconОрієнтовне календарно-тематичне планування уроків мистецтва, 9 клас
Великі європейські стилі: античний, візантійський, романський, готичний, Ренесанс, бароко, рококо, класицизм, романтизм, реалізм
Уроків мистецтва. 5 клас iconКонспекти уроків до теми «Портретний жанр в образотворчому мистецтві» 6 клас Тема уроку: Портрет як жанр образотворчого мистецтва. Портрети у творчості Т. Г. Шевченка. Портрет людини за уявою
Мета: ознайомити з творчістю Т. Г. Шевченка; дати поняття про зображення голови людини в різних положеннях, пропорції її елементів;...
Уроків мистецтва. 5 клас iconУроків образотворчого мистецтва -6-7 -8 класи (35 годин, год на тиждень) Вчитель Л. В. Папіш
Зародження образотворчого мистецтва: графіки, живопису, скульптури, а також декоративно-ужиткового мистецтва І архітектури. Прагнення...
Уроків мистецтва. 5 клас iconУроки музичного мистецтва. 5 клас Навчально-методичний посібник для вчителів музичного мистецтва
Шляхтової Т. В., учителя музичного мистецтва Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11 Смілянської міської ради, під...
Уроків мистецтва. 5 клас iconУроків з музичного мистецтва 7 клас образний зміст музики тема уроку: «Пісні символи» Гімн «Ще не вмерла України…» М. Вербицького «Боже великий, єдиний» М. Лисенка
Обладнання: Нотний текст пісні – гімну, магнітофон, сd-диски, відеокліп «Пісні – символи України»
Уроків мистецтва. 5 клас icon«Формування ключових компетентностей учнів засобами уроків музичного мистецтва»
Тема: «Формування ключових компетентностей учнів засобами уроків музичного мистецтва»
Уроків мистецтва. 5 клас iconУроки музичного мистецтва. 6 Клас навчально-методичний комплекс для вчителів музичного мистецтва

Уроків мистецтва. 5 клас iconУроків за темою «Books and readers. 8 клас»
Цикл уроків за темою «Books and readers. 8 клас»
Уроків мистецтва. 5 клас iconКалендарно-тематичне планування уроків з образотворчого мистецтва на ІІ семестр для 5-7 класів



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка