Уроку № Група: Дата Курс навчання: Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна



Скачати 37.14 Kb.
Дата конвертації09.03.2018
Розмір37.14 Kb.
ТипУрок

Вище професійне училище № 9

План уроку №


Група: _______Дата___________

Курс навчання: ___________

Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна

Тема програми: Українська література та мистецтво в XIX – на початку XX ст.

Тема уроку: Т.Г.Шевченко та М.В. Лисенко корифеї української класики. Взаємозв’язок літератури та музичного мистецтва.

Навчальна мета: сформувати знання про роль Т.Г. Шевченка та М. В. Лисенка в українській культурі та мистецтві, ознайомитися з їх впливом на розвиток української національної культури.

Розвиваюча: продовжувати розвивати вміння аналізувати літературні твори та музичні композиції; виділяти головну ідею літературних та музичних творів;

Виховна: виховувати інтерес до літературної та музичної спадщини; бажання вивчати літературну та музичну спадщину; зберігати та примножувати здобутки української культури.

Методична: активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці з використанням інтерактивних технологій навчання.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: урок – бесіда з елементами дискусії, навколо проблемного питання – що важливіше поезія чи музика?

Метод викладання: частково–пошуковий

Дидактичне забезпечення: портрети Т.Г. Шевченка, М. В. Лисенка; музичний ряд; збірки поезії; записи музичних творів М. Лисенка на слова Т. Шевченка, презентація, показ в Microsoft Office PowerPoint.

Міжпредметні зв’язки: історія України тема: «Розвиток культури в Україні кін. ХІХ поч.ХХст.»; українська література тема: «Літературний процес кін. ХІХ поч. ХХ ст.».

Список літератури: 1. Малий словник історії України. (В.А. Смолій ( ред.) – К.: Либідь. 1997. – 464 с.

2. Сарама Ф. К. Т.Г.Шевченко. Біографія ювілейної

літератури 1960 – 1964. – К.: наук. думка, 1968. – 623 с.

3. Шевченко Т.Г. Твори. В 5 т. – К.: Дніпро, 1978. – 1978.

4. Гречанко В., Чорний І., Кушнерук В., Режко В. Історія світової та

української культури. – К.: Літера Лтд, 2006. – 264с.

5. Кордон М.В. Українська та зарубіжна культура: Курс лекцій. – Київ:

Центр навч. літератури, 2005. – 584с.



Перелік знань і вмінь:

учні повинні мати уявлення:

  • про розвиток літератури та мистецтва кінця XIX – початку XX ст..

учні повинні знати:

  • основні віхи життя і творчості Т.Г. Шевченка та М. Лисенка;

  • орієнтуватися у творчій спадщині Т. Шевченка та М. Лисенка;

  • знати на пам'ять вірші Т. Шевченка.

учні повинні вміти:

  • виділяти головну думку твору;

  • орієнтуватися в літературних та музичних жанрах;

  • виразно читати поезії;

  • висловлювати оцінні судження стосовно музичних та поетичних творів.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Організація учнів до роботи на уроці.

Виконати запис у журналі.

II. Актуалізація.

- Більш як півтора століття минуло з тих часів коли жили і творили свої безсмертні твори видатні особистості XIX ст. Т.Г. Шевченко та М.В. Лисенко.



      • Чим уславити вони національну та світову культури?

      • Чи знаєте ви напам’ять поезії Т.Шевченка?

      • Чи знаєте хто такий М.Лисенко?

      • Які Ви знаєте твори М.Лисенка?

III. Мотивація

Культура – стратегічна сфера держави. Це велика об’єднувальна сила, яка діє не злом, а добром, красою, поезією, піснею, відкритою радістю.



IV. Виклад нового матеріалу.

Оголошення теми уроку (презентація в Microsoft Office PowerPoint)



Епіграф: Він від народу набирався сил

В натхненній праці, в боротьбі палкій,

Коли творив щоденний подвиг свій

В ім’я тих, що сіяли й косили

(М. Рильський)
Евристична бесіда з елементами розповіді, постановка проблемного запитання.


  • Прослуховування твору Т.Г. Шевченка. («Реве та стогне…» у виконанні національного професійного хору імені Г.Верьовки).

  • Які почуття викликає цей твір?

  • Що вдалося виразити поету та композитору?

Викладач. Що ви знаєте про М.В. Лисенка?

Учні(відповіді).

Викладач:- Чим приваблює М.Лисенка поезія Великого Кобзаря?(відповіді учнів).

Викладач: Прослухаємо оригінальний за формою жанр М.Лисенка («Садок вишневий коло хати» виконання хорової капели бандуристів «Карпати»).

  • - Поміркуйте, як музика доповнює твір, чи збігається настрій музики із настроєм вірша, чи може, музика тут зайва?

Учні: -(відповіді на запитання)

Викладач:- Запитання для дискусії. Що важливіше-поезія чи музика?

Учні:- Дискусія.

Викладач:- Прослухаємо пісню «Думи мої, думи мої…» у виконанні дуету Й.Кобзона та Т.Повалій, зверніть увагу на ліричний малюнок.

Викладач:- Як би ви були композитором, то яку б музику ви написали?

Учні(відповіді).

Викладач:- звучить «Заповіт» у виконанні хорової капели бандуристів «Карпати»

Учні(відповіді).

Викладач:- Підведення підсумків з виділенням відповіді на епіграф та проблемне питання.

V. Закріплення: Відповіді на фото питання (показ).

Рефлексія

- Що нового ви дізнались на уроці?

- Що вам особливо запам’яталось на уроці?

- Які почуття викликало у вас прослуховування музичних творів?



- До чого спонукає вас почуте і побачене на уроці?

VI. Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів, повідомлення та їх коментар.

VII. Пояснення домашнього завдання для обов’язкового опрацювання: виникнення професійного українського театру. Підготувати індивідуальні повідомлення про «корифеїв українського театру» на Єлисавеградщині (М.Л. Кропивницького, І. Котляревського, М. Заньковецької, родини Тобілевичів, «Хутір Надія»)
Викладач Л.Г.Афтеньєва

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Уроку № Група: Дата Курс навчання: Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна iconР. 1 курс Напрям підготовки 050101 „Комп’ютерні науки” Група іс-01

Уроку № Група: Дата Курс навчання: Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна iconУрок №31 Дата Група
Методична мета: Використання інтерактивних методів для формування історичного мислення учнів
Уроку № Група: Дата Курс навчання: Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна iconІндивідуальні завдання з дисципліни «історія політичних І правових вчень» для заочної форми навчання (1 курс заочного відділення, курс на базі окр «Молодший спеціаліст», курс на базі вищої освіти) спеціальності «Правознавство»
Відповідно до навчального плану підготовки бакалаврів спеціальності «Правознавство» студенти заочної форми навчання виконують індивідуальну...
Уроку № Група: Дата Курс навчання: Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна iconАвтобіографія тіхонова Лілія Валентинівна
Тіхонова Лілія Валентинівна, народилася 31травня 1959 року у ст. Бирка, Читинської області, Росія
Уроку № Група: Дата Курс навчання: Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна icon№ уроку Тема уроку Дата Примітка І семестр (48 годин)
Матеріал до уроку. «Літературне читання», «Зошит з літературного читання», с. 5–7
Уроку № Група: Дата Курс навчання: Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна iconУроку №12 Дата Клас 5
Тема уроку: Миколаїв в роки незалежності
Уроку № Група: Дата Курс навчання: Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна iconПрокопенко Андрій IV курс II група Микола Хвильовий
Тростяниці (тепер Сумщина) в сім’ї вчителів народився Микола Григорович Фітільов
Уроку № Група: Дата Курс навчання: Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна icon4 курс, група «Б» антибільшовицьке повстання під керівництвом
Статтю присвячено, мотивам військовій діяльність, ідейному підґрунті та стратегічним планам отамана підпільного руху Якова Гальчевського...
Уроку № Група: Дата Курс навчання: Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна iconУрок №6 Дата Тема (семестру,) Палітра музичних образів Тема уроку Образ танцю. Тип уроку: комбінований Жанр урок композиція
Моріса Равеля та особливостями розвитку образу звучання симфонічної п'єси
Уроку № Група: Дата Курс навчання: Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна iconУроку Предмет: «англійська мова» Тема програми : «Комунікаційні технології» Тема уроку : «Сучасні засоби комунікації» 2 курс
...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка