Уроку : «Павло Тичина» (про нього), П. Тичина «Гаї шумлять»



Скачати 77.82 Kb.
Дата конвертації13.04.2017
Розмір77.82 Kb.
ТипУрок

Урок українського читання у 4 класі.

Тема. Природа у поезії Павла Тичини.

Матеріал уроку: «Павло Тичина» (про нього), П.Тичина «Гаї шумлять», «Хор лісових дзвіночків».

Мета. Ознайомити школярів із життєвим та творчим шляхом Павла Тичини, удосконалювати навички правильного і виразного читання, розвивати образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати естетичні почуття, любов до природи.

Методично-дидактичне забезпечення. Портрет П.Тичини, виставка книг, картки для контролю техніки читання, Пошукові таблиці з читання, картини природи.

Хід уроку.

І. Етап орієнтації.

1. Організація класу.(діти стоять у колі)

- Діти, подивіться скільки гостей прийшло до нас на урок. Давайте привітаємо їх.

Доброго ранку, доброго дня,-

вітаєте ви і вітаю вас я.

Хай плещуть долоньки,

хай тупають ніжки,

працюють голівки і сяють усмішки.

Доброго ранку, доброго дня

Вітаєте ви і вітаю вас я.



  • До якого уроку ви приготувалися?

  • Над яким розділом працюємо?

  • Що зазвичай ми робимо на уроках читання?

2. Робота за таблицями Шульте. Гра «Друкар»

  • Надрукуйте ім’я та прізвище автора, з творчістю якого будемо знайомитися на уроці. (Павло Тичина)

3. Контроль техніки читання.

  • Прочитайте уривок вірша за 30 секунд.

Осінь така мила,

осінь


славна.

Осінь матусі їсти несе:

борщик у горщику.

Кашка у жменці,

скибка у пазусі,

грушки в хвартушку.

Осінь така мила,

Осінь славна.



ІІ. Етап покладання меті.

1. Ознайомлення учнів з темою і планом уроку.



  • От і сьогодні на уроці, тема якого «Природа у поезії Павла Тичини», ми:

  1. Ознайомимось з життям та творчістю Павла Тичини.

  2. Опрацюємо його поезії «Гаї шумлять» і « Хор Лісових Дзвіночків».

  3. Будемо вчитися виразного читання.

  4. Працювати в парах, групах.


ІІІ. Етап проектування.

- Але перед початком роботи, я хочу розкрити вам один секрет. Працюючи злагоджено, уважно, використовуючи свої знання та вміння, спробуємо створити вітальну листівку до найдобрішого, найсвітлішого свята весни. Я впевнена, що ви здогадалися до якого…

- Запрошую вас до роботи.

Очікування учнів.

- Ви отримали картки. Запишіть на них свої очікування від уроку.


IV. Етап організації виконання плану діяльності.

  1. Ознайомлення учнів з життям П.Тичини.

а) Виступ групи «дослідників».

Павло Григорович Тичина народився в селі Піски на Чернігівщині в родині сільського дяка і вчителя «школи грамоти». Його дитинство пройшло у злиднях і нестатках. У сім’ї Тичин росло дев’ятеро дітей, тому Павлусеві з дитинства прийшлося заробляти на кусок хліба.

Батько Павла Григоровича мав талант педагога. Маленький хлопчик міг годинами сидіти на печі і слухати цікаві розповіді. Саме там він і навчився читати. Багато казок і пісень знала мати - добра, мила жінка, яку дуже любив Павлусь. Вечорам, коли збиралася родина, батько грав на гармонії, а всі співали.

Початкову освіту поет отримав у сільській школі. Він мав неабиякі музичні та вокальні здібності, а любов до музики і художнього слова йому прищепила перша вчителька Серафима Миколаївна Морачевська.

Мав Павло хист і до малювання. Починав малювати вуглиною, пізніше олійними фарбами. Початковий період творчості Тичини припадає на роки навчання в Чернігові. Його твори для дітей виходили у багатьох збірниках і окремими книжками. Це такі твори:»А я у гай ходила…», «Хор Лісових Дзвіночків», казки «Івасик-Телесик», «Дударик».

Прекрасний знавець рідного слова Павло Тичина постійно вивчав мови інших народів. Він знав 15 мов: російську, болгарську, французьку, турецьку та інші. Помер 16 вересня 1967року в Києві. Похований на Байковому кладовищі.

б) Самостійне читання статті «Павло Тичина» (мовчки)


  • Ви уважно прослухали розповіді «дослідників». А тепер, прочитавши статтю, зробіть позначки, яка інформація є новою.

в) Робота в парах.

  • А тепер хвилинку попрацюйте в парах, придумайте запитання до тексту.

г) Гра «Мікрофон»

(діти самостійно обирають того, хто буде відповідати на їх питання)

д) Самооцінка учнів.

- У кожного з вас є таблиці самооцінки. Намалюйте квіточку на тому числі, яке відповідає, на вашу думку, рівню знань.

2. Підготовча робота до сприймання поезії П.Тичини «Гаї шумлять».

а) Розгляд ілюстрацій.

б) Бесіда.

- Що зображено на картині?

- Яка пора року? Доведіть свою думку.

3. П.Тичина «Гаї шумлять».

а) Слухання вірша «Гаї шумлять» (читає вчитель)

- Яка з ілюстрацій найбільше відповідає змісту вірша?

- Про що розповідається у вірші?

- Від чийого імені ведеться розповідь?

б) Словникова робота.(на картках слова)

Горить, золото, співаючи, нивами, дивуюся, переливами, кохаючи, поколото, тремтить, милуюся, зворушений.

– читання слів «луною»;

(я – голосно, усі – тихіше)

– читання слів, що римуються.

(складіть слова, які римуються парами)

в) Повторне читання вірша учнями. (мовчки)

г) Вибіркове читання.

- Підтвердіть рядками вірша, що героєм є сам автор.

- Які картини природи змальовано у вірші?

- Які почуття переживає автор?

- Прочитайте вирази, вжиті в переносному значенні.

- Знайдіть і продовжіть порівняння:

Ÿ « купаючи мене, мов…»

Ÿ «неба край – як …»

Ÿ «горить-тремтить ріка, як …»

д) Робота в групах.

– Складання схеми виразного читання.

І група - перша строфа.

ІІ група – друга строфа.

ІІІ група – третя строфа.

ІV група – четверта строфа.

– Перевірка виконаної роботи. (за записами, зробленими на дошці)

е) Робота над виразним читанням, відповідно до складених схем.

є) Читання вірша вголос. Гра «Хлопчики – дівчатка»

є) Самооцінка учнів.

- Оцініть свою роботу. Намалюйте квіточку.

4. Підготовка учнів до сприймання вірша «Хор Лісових Дзвіночків».

- Готуючись до уроку ви працювали у центрах діяльності. Яке завдання у вас було?

а) Центр мистецький.

- Працюючи у мистецькому центрі, ми дізналися, що Дзвіночки – це квіти, які починають цвісти влітку. Вони мають форму дзвіночків, синього кольору, невеликі за розміром. В наш час виведено до сотні різновидів цієї квітки. Дзвіночки або Дзвоники зустрічаються на луках, у лісах, у полі, у дібровах і, навіть, у квітнику. Ми вирішили зобразити її, щоб вам було зрозуміло яка це чудова квітка.

б) Центр читання.

- Ми провели пошукову роботу. Тепер знаємо і хочемо, щоб ви теж знали, що про Дзвіночки, ці прекрасні квіти, писали багато поетів. Послухайте.

Дзиґи-дзвіночки

Водять таночки.

В полі дзвін, в лісі дзвін,

Дзінь-дзілінь, дзінь-дзілінь.

М.Голець.

Хтось співає дінь-дзінь-дзінь,

Пісня лине в голубінь.

Це Дзвіночки звеселяють,

Бджілок-трудівниць скликають.

Н.Файдер.

Між травичкою стовпочки,

На стовпочках, глянь, дзвіночки.

Калатають синьо-цвітні:

- Літо, літо, літо, літо.

О.Лятуринська.

Ми дзвіночками звемося,

Хоч ніхто не чув ніколи,

Щоб хоч раз ми подзвонили

Тими дзвониками в полі

Бо ми квіти ніжно-сині,

В полі нас гойдає вітер,

І беруть медок з нас бджоли

І мохнатий джміль сердитий.

М.Познанська.
Дивні квіти розцвіли в діброві,

Люди їх назвали дзвоники чудові,

Вітер колихає голівоньки сині,

А вони співають пісеньку дитині.

М.Романів.

- Дякуємо вам. А ще в перекладі з мови квітів, коли дарують Дзвіночки виказують почуття вдячності.

5. П.Тичина «Хор Лісових Дзвіночків».

а) Читання вірша підготовленим учнем.

- Послухайте як написав про ці квіти Павло Тичина у своїй поезії «Хор Лісових Дзвіночків»

- Який настрій створює вірш?

б) Читання вірша учнями. Гра «Причеп»

- Які слова дзвенять?

- З якою метою використано повтори?

- Що Дзвіночки славили у своїй пісні?

- До чого закликають хмарки?

в) Самостійна підготовка учнів до виразного читання вголос.

(читання учнями мовчки)

г) Конкурс на кращого читця.

- Прочитайте вірш так, щоб ми почули спів квіточок.

д) Самооцінка учнів.

- Зверніться до карток оцінювання.
V. Етап контрольно-оцінювальний.


  1. Гра «Так-ні».(знак +, якщо згодні з твердженням, знак -, якщо не згодні)

– Ми ознайомились з творчістю Павла Семеновича Тичини.

– Поет народився у селі Пісках на Черкащині.

– У своїх віршах Павло Григорович описував своє тяжке дитинство.

– У поезії «Гаї шумлять…» передано захоплення, любов, ніжність автора до природи.

– «Хор Лісових Дзвіночків». Читаючи його, ми відчуваємо як співає лісова галявина.

(- + - + +)


  • Перевірте свої записи. Позначте бал.

  • Чого вчить вас поезія Тичини?

  1. Самооцінювання роботи.

- Подивіться на свої картки оцінювання. Намалюйте останню квіточку. Ви їх здасте, я перегляну, теж оціню вашу роботу і повідомлю вам.

3. Домашнє завдання.

с.46-48 навчитися виразно читати вірші, намалювати ілюстрацію до вірша, який найбільше сподобався.

4. Підсумок уроку.

- Я запрошую вас зі своїми квіточками. Якщо очікування справдилися, то прикріпіть їх на нашу листівку.

- Чи все заплановане ми виконали?



(діти за допомогою вчителя складають вітальну листівку)

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Уроку : «Павло Тичина» (про нього), П. Тичина «Гаї шумлять» iconУроки. Тема уроку: Павло Тичина. Короткі відомості про поета. "Гаї шумлять"
Мета уроку: засвоєння учнями відомостей про життя українського поета Павла Тичини, формування навичок виразного читання поетичних...
Уроку : «Павло Тичина» (про нього), П. Тичина «Гаї шумлять» iconУрок в 5 класі Тема. Павло Тичина «Не бував ти у наших краях!»
Тема. Павло Тичина «Не бував ти у наших краях!». Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісних, патріотичних почуттів...
Уроку : «Павло Тичина» (про нього), П. Тичина «Гаї шумлять» iconЗнайомий І незнайомий Павло Тичина (До 120 річниці від дня народження) Для учнів 7-9 класів
Поет, мабуть, світового масштабу, Тичина формою глибоко національний, бо зумів у своїй творчості використати все багате попередніх...
Уроку : «Павло Тичина» (про нього), П. Тичина «Гаї шумлять» iconПавло Тичина народився 23 січня 1891 року, в селі Піски Козелецького повіту Чернігівської губерні. Батько Павла, Григорій Тимофійович Тичина (1850 —1906), був сільським дяком І одночасно вчителем у школі грамоти
Тичина (1850 -1906), був сільським дяком І одночасно вчителем у школі грамоти Павло Тичина народився 23 січня 1891 року, в селі Піски...
Уроку : «Павло Тичина» (про нього), П. Тичина «Гаї шумлять» iconУроку з української літератури на тему: Павло Тичина. Огляд життєвого і творчого шляху
Організаційна частина. Оголошення теми та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів
Уроку : «Павло Тичина» (про нього), П. Тичина «Гаї шумлять» iconУрок №1. Українська література 20 30-х років ХХ ст Урок №2 павло Тичина найбільший модерніст 20-их років. Життєвий І творчий шлях. Звернення до
Урок №2 павло Тичина найбільший модерніст 20-их років. Життєвий І творчий шлях. Звернення до «вічних» тем у поезіях «Арфами, арфами…»,...
Уроку : «Павло Тичина» (про нього), П. Тичина «Гаї шумлять» iconТест №1 микола вороний. Олександр олесь. Павло тичина. Максим рильський. Богдан ігор антонич. Володимир сосюра
Микола вороний. Олександр олесь. Павло тичина. Максим рильський. Богдан ігор антонич. Володимир сосюра
Уроку : «Павло Тичина» (про нього), П. Тичина «Гаї шумлять» iconТема : Життя І творчість Павла Тичини. «Гаї шумлять»
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної презентації, фотосюжетів
Уроку : «Павло Тичина» (про нього), П. Тичина «Гаї шумлять» icon«Павло Тичина — це голос самої землі, що вперше заговорила людською мовою!» 125 років від дня народження

Уроку : «Павло Тичина» (про нього), П. Тичина «Гаї шумлять» iconПавло Тичина
Павло́ Григо́рович Тичи́на (23 січня 1891 16 вересня 1967) український поет, перекладач, публіцист, громадський діяч


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка