Уроку. «Йому вклоняється у шані Україна»



Скачати 51,19 Kb.
Дата конвертації20.06.2017
Розмір51,19 Kb.
ТипУрок

Урок із світової літератури у 6 класі

підготувала вчитель світової літератури

Полянської ЗОШ І-ІІІ ст.

Тимчук Ганна Володимирівна

Тема уроку. «Йому вклоняється у шані Україна». Короткі відомості про В. Короленка. В.Г.Короленко і Україна. Сюжет повісті «Сліпий музикант»

Мета уроку: ознайомити учнів із окремими фактами життєвої і творчої біографії письменника, з його сприйняттям України; розвивати вміння виразно читати, висловлювати свої думки; вдосконалювати навички роботи над художнім текстом; виховувати почуття любові до рідної землі, гордості за неї.

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація «Йому вклоняється у шані Україна», політичні карти України і світу, виставка найвідоміших творів письменника, текст повісті В.Короленка «Сліпий музикант», музика Yiruma “Eversince”

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їхній основі вмінь і навичок.

Очікувані результати.

Після уроку учні зможуть:



  • розповісти про основні етапи життєвої та творчої біографії В.Короленка та його зв’язки з Україною;

  • коротко передати зміст твору;

  • визначити актуальні проблеми повісті «Сліпий музикант».

Я слів його не можу повторити,

Але й забути їх не можу, ні!

Вони в душі немов засохлі квіти.

То ж він сказав у найчорніші дні,

Доріг сибірських порохом укритий:

«А все-таки поперед нас огні!»

М. Рильський

Хід уроку



І. Організація учнів для роботи.

Учитель.


  • Для чого створена людина?

Читання вчителем вірша В. Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина…»

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Літературна вікторина «Упізнай героя за цитатою»:

  • Іду я, ваше благородіє, нікого не займаю… і раптом це стерво з доброго дива за палець… Ви мені пробачте, я людина, котра робоча… Робота в мене дрібна. Нехай мені заплатять, бо я цим пальцем, може, з тиждень не поворухну… Цього, ваше благородіє і в законі нема, щоб від тварюки терпіти… Якщо кожен кусатиметься, то краще і не жити на світі… (Хрюкін із оповідання А.Чехова «Хамелеон»)

  • Він не заблудив, дарма що зостався один. Він знав що незабаром дістанеться до берега озерця, порослого усохлими ялинами й соснами, низенькими й миршавими… Там під перевернутим каное, що привалене каміняччям, їхня схованка. Він знайде там набої для своєї рушниці, гачки й ліску, невеличку рибальську сітку – одне слово. Все начиння, щоб добувати собі харчі… ( незнайомець з оповідання Дж. Лондона «Любов до життя»).

  • Дружина уроки музики дає, я портсигари приватно з дерева роблю. Чудові портсигари! По карбованцю за штуку продаю. Якщо ж хто бере десять штук і більше, тому , розумієш, знижка… (Тонкий з оповідання А.Чехова «Тонкий і Товстий»)

Учитель.

  • Що об’єднує ці персонажі? (Тема «Людські стосунки», яку ми зараз вивчаємо на уроках світової літератури).

  • Які проблеми порушують у цих творах письменники?

Учитель . Дійсно, у кожної людини в певний період життя настає такий момент, коли потрібно зробити вибір: як дальше жити, як ставитися до людей, до світу. Життєвих доріг дуже багато , і майбутнє людини залежить від цього правильного вибору.

«Людина створена для щастя, як птах – для польоту» ,- ці слова належать видатному російському письменнику-гуманісту, публіцисту , громадському діячу і добрій, мужній, з твердою громадянською позицією людині – Володимиру Галактіоновичу Короленку.



ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку.

Учитель.

  • Як ви гадаєте , якою буде тема сьогоднішнього уроку?

Тема уроку та епіграф заздалегідь написані вчителем на дошці. Учні записують її у своїх зошитах.

  • Які завдання ми будемо вирішувати?

  • Як ви розумієте епіграф до уроку?

ІV. Засвоєння нових знань:

  1. Короткі відомості про життєвий і творчий шлях письменника (використовується мультимедійна презентація та випереджувальне домашнє завдання )

1-й учень розповідає про походження , дитинство, навчання, заслання в Якутію В.Короленка

2-й учень – про літературну спадщину та увічнення пам’яті письменника.

2. Робота в парах. Створення сенканів про письменника:

Короленко

інтелігентний, співчутливий;

працює, розуміє, поважає.

Вчить боротися за своє щастя.

Гуманіст


  1. Короткий переказ змісту повісті «Сліпий музикант» )(випереджувальне домашнє завдання, використовується мультимедійна презентація)

  2. Створення асоціативного куща

Які асоціацї виникають у вас, коли ви чуєте слово «сліпий»:

сліпий – нещасний, безпомічний,бідний, самотній, вразливий, беззахисний …



  1. Бесіда з учнями:

  • Яке враження справила на вас повість?

  • Від чийого імені ведеться розповідь?

  • Як звати головного героя ?

  • В якій сім’ї народився Петрусь?

  • Яким способом сприймав оточуючий світ сліпий хлопчик?

- Хто зіграв велику роль у його вихованні ?

  • Як закінчується твір?

  • Які проблеми порушує автор у повісті?

7.Зачитування вчителем уривка із передмови до збірочки поезій «Сік дикої груші» сліпої львівської поетеси Тетяни Фролової, яка вже декілька разів зустрічалася з учнями нашої школи:

«Бачити світ… це не для мене. Власне не зовсім для мене. Бо я сліпа.Очима я не можу побачити сонце, небо, квіти і дику грушу. Очима – ні. Я світ бачу серцем, всім своїм єством, вбираю його, причащаюся від його краси і за все дякую Богу: і за квітку, і за травину, за пташиний спів і за те, що я здатна все це відчути, немов і справді побачими».

Який висновок ви можете зробити після прочитаного і почутого ?

6.Теорія літератури:

Пригадайте, що таке повість.

Назвіть головні ознаки повісті. на прикладі твору «Сліпий музикант»



  1. Вибіркове читання:

Прочитайте виразно уривок з твору, який справив на вас найяскравіше враження.

Знайдіть і зачитайте картини української природи.

-Які народні образи зображені у творі? Підтвердіть свої думки текстом .

- Як ставився до України В.Г.Короленко

V. Домашнє завдання:

- написати відповідь на запитання: «Що таке щастя?»;

- виписати цитати для характеристики Петра Попельського;

- намалювати їлюстрації до твору (учень самостійно вибирає та виконує одне із завдань).

VІ. Підсумок уроку.

- Поясніть, чи відповідає епіграф темі нашого уроку.



Використовую метод «капелюшки»: кожен учень отримує три капелюшки різного кольору: синій – важливістьуроку; жовтий – знання та вміння; червоний – настрій, емоції.

Кожен висловлює сою думку про урок


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Уроку. «Йому вклоняється у шані Україна» iconНазва статті Конспект уроку-роздуму з української літератури в 1 класі з використанням мультимедійної технології Тема уроку О. П. Довженко. Кіноповість «Україна в огні» твір про трагедію українського народу у Великій Вітчизняній війні
Тема уроку. О. П. Довженко. Кіноповість «Україна в огні» – твір про трагедію українського народу у Великій Вітчизняній війні
Уроку. «Йому вклоняється у шані Україна» iconПригорнись душею до Вкраїни. Україна в житті І творчості зарубіжних поетів
Мета уроку: підготувати учнів до сприйняття нової теми «Україна та її історія в літературі», показати що тема української історії...
Уроку. «Йому вклоняється у шані Україна» iconУкраїна єдина країна
Федерацією частини української державної території Автономної Республіки Крим, збройні акції російських терористів у східних регіонах...
Уроку. «Йому вклоняється у шані Україна» iconМетодичні рекомендації щодо проведення Першого уроку «Моя Україна вільна держава»

Уроку. «Йому вклоняється у шані Україна» iconКозацька Україна (урок-козацький турнір,5 клас) Вчитель історії Бульбіна М. В. 2011р мета уроку
Мета уроку: закріпити І узагальнити знання учнів про історичні події та видатних представників історії доби козацької Української...
Уроку. «Йому вклоняється у шані Україна» iconРеферат на тему: " Порівняльна характеристика творів Ш. Бодлера, П. Верлена, А. Рембо"
Тогочасна Францiя здавалась йому нудним порожнiм царством буржуа. Це поняття означало для поета не класову, а духовну категорiю....
Уроку. «Йому вклоняється у шані Україна» iconЮрій яновський
«Рубай, брати, білу кість!» Пил спадав. Дехто з Андрієвого загону втік. Дехто простягав руки, і йому рубали руки, підіймав до неба...
Уроку. «Йому вклоняється у шані Україна» iconБібліотека Університету "Україна"
Могилівська Т. О.] / Універсиситет “Україна”. – Київ : [Універсиситет “Україна”], 2017. – 47 c
Уроку. «Йому вклоняється у шані Україна» iconУрок у 2016/2017 навчального року
Забезпечення емоційної готовності до уроку. Вірш Ігоря Калиниченка «Лише Україна»
Уроку. «Йому вклоняється у шані Україна» icon«Урок як засіб розвитку творчої особистості вчителя і учня та як основа формування ключових компетентностей школярів.» (доповідь) Епіграф педради: «До хорошого уроку вчитель готується все життя »
«Ми виховуємо учня не як носія знань, а як людину, яка має жити в суспільстві і приносити йому користь.»


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка