Уроку. ЛьюїсКеррол (1832 1898). «Аліса в Країні Див»



Скачати 35.05 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір35.05 Kb.
ТипУрок

Тема уроку. ЛьюїсКеррол (1832 – 1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника.

Мета уроку:ознайомити учнівіз життям і творчістю письменника, зацікавити його книгами, спонукати до читання; розвивати творчу уяву, фантазію, уміння виразно читати, коментувати прочитане, висловлювати свої думки; виховувати допитливість, повагу до світової духовної спадщини.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів

«Мікрофон»

  • Чи любите ви фантазувати ?

  • Яка з ваших фантазій була найбезглуздішою ? Чому ?

  • Доберіть до іменника «вигадка» три найвдаліших, на вашу думку, прикметники.

ІІ. Оголошення теми та завдань уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь вчителя

Англійцю ЛьюїсуКерроллу, автору казки «Аліса в Країні Див», випало жити в Англії в добу, яка від імені королеви Вікторії отримала назву «вікторіанська». Королева Вікторія правила найдовше за всіх англійських монархів – 64 роки. За тих часів уважалося добрим смаком стримувати себе в усьому – вчинках, почуттях, емоціях. Дітей змалку привчали до вишуканих манер, чемності, усталених правил поведінки. Вони мусили ходити повільно й поважно, говорити правильною і гарною мовою, гратися в тихі й малорухливі ігри, не дошкуляти дорослим і займатися лише корисними справами.

2. Формування елементів компаративістики



  • Пригадайте, які умови для ігор мали Том Сойєр і Поліанна.

  • Чи обмежували їх у їхніх фантазіях ?

  • Чому, на вашу думку, дорослі це роблять ?

3. Продовження розповіді вчителя

Розмірковуючи про світ дорослих і дітей, про поняття правильне і

неправильне, свободу і обов’язок, письменник ЛьюїсКерролл створив казковий світ, де не було ніяких обмежень для вільного польоту фантазії, де можна вигадувати казна-що, не підкорятися королю й королеві й узагалі нікого не боятися. Іншими словами, де можна бути собою, вільною особистістю, котра здатна міняти все довкола силою своєї уяви.

4. Проведення міні-дослідження. Постановка проблемних питань

Робота в парах.


  • Чому ЛьюїсаКерролла називають найзагадковішим письменником Англії ?

  • Яку загадку містить псевдонім ЛьюсаКерролла ?

  • Що вперше в історії літературної казки зробив ЛьюїсКерролл ?

  • Хто є прототипом Аліси з Країни Див ?

5. Словникова робота

Фантастика ( з грецьк. здатність уявляти):

  • те, чого не існує в реальності;

  • світ уявлень і образів митця, який базується на основі засвоєних раніше фактів із реального життя;

  • різновид художньої літератури, заснований на вигадці, творчій уяві, фантазії; до цього різновиду можуть належати будь-які жанри – оповідання, казка, повість, роман тощо.

6. Колективна робота

Робота з підручником с. 231. Знайомство з характерними ознаками

фантастики як різновиду літератури.

7. Розповідь вчителя (ЛК)

Л. Керролл спочатку хотів особисто проілюструвати книжку «Аліса в Країні Див», але його техніка малювання була недосконалою, тому видавець порадив йому звернутися до художника Джона Тенніела.


  • Розгляньте ілюстрації Джона Тенніела у підручнику.

  • Висловте власну думку щодо досконалості виконаних ілюстрацій.

8. Вправа «Сонечко» (УС)

Галина Бушинова




Леонід Горлач

(поезія у творі)



Микола Лукаш

(поезія в творі)



Валентин Корнієнко
Переклади творів

Л. Керролла українською мовою

Петро Таращук

Іван Малкович

9. Робота з художнім текстом


  • Виразне читання вступного вірша до повісті-казки ЛьюїсаКерролла ( с.233 )

  • Які реальні події відображено у вірші ?

  • Назвіть імена дівчаток, які згадуються у вірші як Перша, Друга і Третя.

  • Кому присвячено цей вступ до твору ? Знайдіть підтвердження своєї думки в тексті.

  • Знайдіть і виразно прочитайте речення, у яких створено чарівну атмосферу казки.

  • Визначте в них метафори та епітети.

ІY. Рефлексія

Закінчіть речення

Повість-казка Л. Керролла «Аліса в Країні Див» має тісний зв’язок з



біографією автора. А саме:

  • особисто був знайомий з прототипом героїні – Алісою Лідделл;

  • склав на її прохання казкову історію, а потім записав її;

  • склав казку під час прогулянки Темзою з Алісою та її сестрами.

Y. Підведення підсумку уроку

YІ. Д/З Прочитати 1-5 частини повісті – казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див»

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Уроку. ЛьюїсКеррол (1832 1898). «Аліса в Країні Див» iconУрок Льюїс Керролл «Аліса в країні Див»
Урок Льюїс Керролл «Аліса в країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської...
Уроку. ЛьюїсКеррол (1832 1898). «Аліса в Країні Див» iconУрок Льюїс Керролл. «Аліса в країні див»
Урок Льюїс Керролл. «Аліса в країні див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської»...
Уроку. ЛьюїсКеррол (1832 1898). «Аліса в Країні Див» iconКонтрольна робота №3 (тести): «Творчість М. Твена, Е. Портер»
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської»...
Уроку. ЛьюїсКеррол (1832 1898). «Аліса в Країні Див» iconПодорож у світ уяви та фантастики головних героїнь казкових повістей Льюіса Керролла Аліса в країні див
Всі учні стають в коло, беруться за руки, повертаючись один до одного бажають всього найкращого
Уроку. ЛьюїсКеррол (1832 1898). «Аліса в Країні Див» iconУроки №13-19 Чубатько Л. Л. Коричинецька зош І-ІІ ступенів Урок 13
Ш. Перро «Попелюшка» ми дізнаємося про тогочасну моду; про те, що Малюк І карлсон мешкають у Стокгольмі, а Аліса – у Країні Чудес....
Уроку. ЛьюїсКеррол (1832 1898). «Аліса в Країні Див» iconУрок №32 В. Сосюра. Патріотичний пафос поезії "ЛюбітьУкраїну!" 1898 1965 Мета І завдання уроку
«Любіть Україну»; визначити ідейно-художній зміст та особливості ліричного твору
Уроку. ЛьюїсКеррол (1832 1898). «Аліса в Країні Див» iconПовідомлення за схемою розгляду біографії письменника (1-8 пункти) -див додаток. Хід уроку Організаційний етап Постановка теми
Мета: Ознайомити учнів з життям І творчістю письменника, тематикою його творів. Поглибити знання засобів створення комічного з теорії...
Уроку. ЛьюїсКеррол (1832 1898). «Аліса в Країні Див» iconЄвген плужник (1898-1936)

Уроку. ЛьюїсКеррол (1832 1898). «Аліса в Країні Див» iconНа допомогу краєзнавцям Аліса Васильєва – методист імцо, старший вчитель сш №43 м. Львова, керівник гуртка „Львів’янин”
Аліса Васильєва – методист імцо, старший вчитель сш №43 м. Львова, керівник гуртка „Львів’янин”
Уроку. ЛьюїсКеррол (1832 1898). «Аліса в Країні Див» iconЄ. Милорадович роль єлизавети милорадович (1832-1890) в українському суспільно-політичному русі



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка