Уроку з всесвітньої історії «Новий курс»



Скачати 67.19 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір67.19 Kb.
ТипУрок

Методична розробка уроку

з всесвітньої історії

«Новий курс» Ф. Д. Рузвельта
картинки по запросу

Підготував вчитель історії

Шосткинського НВК:ЗОШ І-ІІІ ст.№ 6-

ДНЗ ім. Героя Радянського Союзу

Колодко М.О.

Данько Ю.В.


2017-2018 н.р.

Мета заняття:

-познайомити учнів з біографією Ф. Рузвельта; розкрити зміст політики «нового курсу», її наслідки і значення для США; показати роль держави в збереженні основ демократії та економічної стабільності в період кризи;

- продовжити роботу над формуванням уміння аналізувати, узагальнювати історичний матеріал, працюючи в малих групах, презентувати власну думку, робити мотивовані висновки;

-виховувати у студентів активну життєву позицію, усвідомлення ролі особи в історії, удосконалювати історичне мислення, розвивати інтерес до предмету.


Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

-здійснювати аналіз основних заходів «Нового курсу» Ф. Рузвельта;

-висловлювати власну точку зору щодо її ефективності;

-скласти політичний портрет президента США Ф.Д. Рузвельта.
Тип уроку: комбінований.
Форма уроку: урок- дослідження.
Методи навчання: дослідницький ,частково-пошуковий.
Прийоми навчання:

- виділення головного, конкретизація, аналогія

- робота з історичними джерелами, випереджальне завдання;

- робота малих групах.


Засоби навчання:

підручник, роздавальний дидактичний матеріал, мультимедійна презентація, комп’ютер, дошка, наочний матеріал.


Хід заняття
І. Організація навчальної діяльності.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Гра «Влучний постріл» ( на дошці накреслити таблицю, учні по черзі називають комірку і відповідають на питання)





1

2

3

4

А













Б













В














А1- Який день в історії США називають «чорним вівторком»? (24 жовтня 1929р.- на Нью-Йоркській біржі за один день акції на цінні папери впали в ціні на мільйони доларів)

А2- Який американський президент проголосив гасло «Справа Америки – бізнес!» ? (Герберт Гувер)

А3- Що стало початком Великої депресії? (крах ринку цінних товарів)

А4- Президентами США з 1921 по 1932 рр. були ... (У.Гардінг, К.Кулідж, Г.Гувер)

Б1- Як називається період в історії США 1922-1929 рр.? (період «проспериті»)

Б2- Яку міжнародну організацію було запропоновано створити в «14 пунктах» В.Вільсона? (Лігу Націй)

Б3- Чи були США членом Ліги Націй? (Ні)

Б4- В який період в США існував «сухий закон»? (в період «проспериті»)

В1- Який президент США оголосив курс на завоювання «світового лідерства»? (В.Вільсон)

В2- Що таке гувервілі? (селища з халуп, в яких жили позбавлені житла безробітні та їхні сім’ї)

В3- Яку назву отримав в історії США період з 1929 по 1933 рр.? («Велика депресія»)

В4- Що таке «Велика депресія»? ( світова економічна криза перевиробництва 1929-1933 рр.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Завдання на дошці – заповнити пропуски в таблиці.



Президент

Роки президентства

Партія




1913-1921




У. Гардінг




республіканська

К. Кулідж










1929-1932






ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя:

Проблема подолання циклічності економічного розвитку ( на дошці графік циклічності) до сьогодні є актуальною. Знайти ліки від цієї хвороби досі не вдалося. Але результативний досвід виходу з кризи є дуже цінним. Такий досвід мають США в особі Ф. Рузвельта і його політики «нового курсу».

Президентство Ф. Рузвельта- приклад дієвості президентської влади в США. А сам Ф. Рузвельт став найвизначнішим із американських політиків ХХ ст.


V. Вивчення нового матеріалу.

1.Обрання Ф. Рузвельта президентом США.

Слово вчителя: В 1929-1932 рр. президентський пост в США посідав республіканець Г.Гувер. Будь-які спроби вивести країну з кризи були неефективні. Серед населення поширились настрої зневіри в консервативному курсі республіканців. Відчай охопив країну.

За таких умов на президентських виборах в листопаді 1932 р. переконливу перемогу (22 млн.833 тис. голосів проти 16 млн.) отримав Ф. Рузвельт.

Сучасники його називали : «людина, що бачить у темряві», «людина, що осідлала ураган і приборкала бурю»...

Ознайомимося з біографією Ф. Рузвельта. Зараз ви переглянете мультимедійну презентацію «Ф.Д.Рузвельт. Сторінки біографії.»



Ваше завдання – записати у зошит тези до політичного портрету Ф. Рузвельта.

(перегляд презентації, яку підготував учень як випереджальне завдання)


Проміжне закріплення знань.

  1. Чому республіканці на чолі з Г. Гувером зазнали поразки на виборах 1932 р.?

  2. Що з того, що ви дізналися вас найбільше вразило?

  3. Що сприяло перемозі Ф.Рузвельта на президентських виборах?


2.Суть і особливості «нового курсу» США.

Слово вчителя:

4 березня 1933 р Ф.Рузвельт обійняв посаду президента.

6 березня- оголосив надзвичайний стан у країні.

9 березня- скликав надзвичайну комісію Конгресу, яка працювала три місяці- 100 днів, які так і увійшли в історію як «100 днів Рузвельта».

Теоретичною основою «нового курсу» стала економічна теорія англійського вченого Джона Кейнса про діяльність державного регулювання економіки за кризових умов.

Завдання:

Зараз ви попрацюєте в малих групах і будете досліджувати суть «нового курсу».



(група обєднується в 4 групи : - промисловці, банкіри, робітники і фермери)
Запитання:

Чому саме такі категорії населення ми взяли? ( найбільше постраждали від наслідків кризи)

( кожна група отримує завдання на картці та додаткову інформацію)
Прийом «Книжкова шафа»

(Кожна група отримує схематичне зображення книжкової шафи)

Завдання:

Угорі, над шафою впишіть галузь, яку ви представляєте.

На полички шафи впишіть основні заходи, які були проведені за програмою «нового курсу» в даній галузі.

Знизу, під шафою, запишіть висновок.

( представники кожної групи вивішують свою шафу на дошку і презентують результати роботи)



Запитання: В якій галузі і чому було зроблено за «новим курсом» Ф.Рузвельта найбільше?


  1. Наслідки «нового курсу» Ф.Рузвельта для США.

Метод «Мозковий штурм» (учні називають і записують правильні відповіді у зошит.)

( очікувані відповіді)

  1. Реформи «нового курсу» зупинили кризові явища в США

  2. Значно розширились функції держави

  3. Поступове піднесення економіки

  4. В основних галузях промисловості робітники почали створювати профспілки.

  5. Досвід США використовували багато країн світу (Франція, країни Латинської Америки)

  6. Розширення демократії.

  7. Досвід «нового курсу»- це важливий зразок для реформування економіки України.


VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Завдання:.

Скласти в зошитах сенкан на тему «Ф.Рузвельт».



( студенти презентують свої роботи)
VІІ. Підбиття підсумків заняття.

Слово вчителя: «Новий курс» був своєрідним зламом в історії США ХХ ст. Перетворення, розпочаті Ф.Рузвельтом, були спрямовані на вихід з кризи і на піднесення економіки. Особливо вдалими були соціальні реформи. Вперше в історії США держава взяла на себе роль гаранта соціальної захищеності американців. Було зроблено вирішальний крок до процвітання країни.
VІІІ. Рефлексія.

  • Як ви вважаєте, що є головним з того , про що ви дізналися на цьому уроці?

  • Які питання і сьогодні є актуальними?


ІХ. Домашнє завдання.

1. Опрацювати § 8.



2.Написати твір-есе , які з заходів «нового курсу» заслуговують на те, щоб їх застосувати в Україні?

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Уроку з всесвітньої історії «Новий курс» iconПрограма «Історіографія всесвітньої історії»
Робоча навчальна програма «Історіографія всесвітньої історії» для студентів за спеціальністю 02030201 Історія
Уроку з всесвітньої історії «Новий курс» iconРобоча програма навчальної дисципліни історіографія всесвітньої історії окр «бакалавр» Галузь знань: 0203 Гуманітарні науки
Робоча програма навчальної дисципліни «Історіографія всесвітньої історії» для студентів окр «бакалавр» за напрямом підготовки 020302...
Уроку з всесвітньої історії «Новий курс» iconКафедра всесвітньої історії та методики викладання історії

Уроку з всесвітньої історії «Новий курс» iconПлан-конспект уроку з Всесвітньої історії у 8 класі Дата 23. 10. 14 учитель Косарєва А. І
«буржуазія», «Реформація», «громадянська війна», «Варфоломіївська ніч», «сеньйор», «секуляризація», «Генеральні штати»; «гарант»,...
Уроку з всесвітньої історії «Новий курс» iconВеб портал органів виконавчої влади України
Табачник спростував інформацію про об'єднання Історії України та Всесвітньої історії
Уроку з всесвітньої історії «Новий курс» iconКурс лекцій з історії соціології київ 2005
Курс лекцій з історії соціології, К.: Нпу імені М. П. Драгоманова, 2005. – 195 с
Уроку з всесвітньої історії «Новий курс» iconНаказ №61 Про підсумки міських історичних читань «Шляхами українського державотворення» та конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт з історії України, історичного краєзнавства, всесвітньої історії, етнології та археології
Про підсумки міських історичних читань «Шляхами українського державотворення» та конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт з історії...
Уроку з всесвітньої історії «Новий курс» iconУроку Зміст навчального матеріалу Дата проведення
Українська література XX ст як новий етап в історії національної культури. Актуалізація проблем: митець І влада, свобода творчості....
Уроку з всесвітньої історії «Новий курс» iconУроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.)
...
Уроку з всесвітньої історії «Новий курс» iconУроку № Група: Дата Курс навчання: Викладач: Афтеньєва Лілія Григорівна
Тема уроку: Т. Г. Шевченко та М. В. Лисенко корифеї української класики. Взаємозв’язок літератури та музичного мистецтва


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка