Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа”



Дата конвертації30.04.2017
Розмір445 b.


Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа”

  • Презентацію підготувала учитель світової літератури та художньої культури Славутицької ЗОШ №3

  • Турчина Світлана Леонідівна


Синтез мистецтв:

  • Синтез мистецтв:

  • Література ( А.Ахматова “Реквієм”) – музика

  • ( В.А.Моцарт “Реквієм”) – скульптура (Мікеланджело “Оплакування Христа”).



1. Прочитавши поему Анни Ахматової “Реквієм”, я виявила, що лірична героїня твору тотожна образу Богоматері і втілює загальнолюдську ідею материнського страждання.

  • 1. Прочитавши поему Анни Ахматової “Реквієм”, я виявила, що лірична героїня твору тотожна образу Богоматері і втілює загальнолюдську ідею материнського страждання.

  • 2. Мені здалося, що цей образ за своєю ідеєю є близьким до скульптури Мікеланджело “П'єта” (“Оплакування Христа”).

  • 3. Я вирішила дослідити ці два твори мистецтва і поєднати їх у єдине ціле, показавши ідейну ідентичність цих образів у контексті світового мистецького процесу.





  • Сину Анни Ахматової був винесений вирок: десять років виправничо - трудових таборів ( у 1939 році термін скоротили до п'яти років). В поемі “Реквієм” (1935-1940) мужність і велика скорбота перетворюють героїню Ахматової ніби в нову Богоматір.

  • Уподібнення її євангельській Богоматері возвеличує і її, і горе, яке вона переживає. Воно значиміше і величніше, ніж ридання чи “окаменіння” інших близьких сину людей. Завдяки євангельським образам особисте горе конкретної жінки символізує величезне народне горе і розростається до загальнолюдської трагедії.

  • Слово “реквієм” на початку католицького гімну означає прохання вічного спокою. Ахматова ж боїться забути те, що відбувається і вважає своїм обов'язком увічнити пам’ять про всіх “розпятих” Синах і Матерях , які несуть свій хрест.



Реквієм, ре мінор 1791р. — останній твір Вольфґанґа Амадеуса Моцарта. Він є одним із його найшановніших та найпопулярніших творів. Моцарт помер протягом написання композиції. Через те, що це був твір на замовлення, Реквієм був доповнений та завершений за дорученням вдови композитора його учнями.

  • Реквієм, ре мінор 1791р. — останній твір Вольфґанґа Амадеуса Моцарта. Він є одним із його найшановніших та найпопулярніших творів. Моцарт помер протягом написання композиції. Через те, що це був твір на замовлення, Реквієм був доповнений та завершений за дорученням вдови композитора його учнями.



Реквієм — робота унікальна, оточена легендою, в якій вже неможливо видалити реальність від міфу.

  • Реквієм — робота унікальна, оточена легендою, в якій вже неможливо видалити реальність від міфу.

  • Замовлення написати заупокійну месу було дано Моцарту у липні 1791 року анонімним листом від невідомого посланця. Як з'ясувалося вже після смерті композитора, замовником Реквієму виступив музичний аматор, граф Франц фон Вальзеґґ, який нерідко привласнював собі чужі композиції, видаючи їх під своїм ім'ям. Вибір жанру заупокійної меси був зумовлений тим, що граф щойно овдовів і хотів виконати реквієм пам'яті своїй дружині.

  • Моцарт працював над Реквіємом з великими перервами, паралельно працюючи над іншими творами. Заважала роботі і прогресуюча хвороба. В низці джерел вказується, що Моцарт відчував, що заупокійну месу він пише для себе і зізнавався в цьому дружині, Констанці.

  • Моцарт не встиг закінчити Реквієм. Рукопис Моцарта закінчується на 8-му такті Lacrimosa, цей запис був зроблений ним 4 грудня, а 5 грудня композитор помер.



  •     Подібно до моцартівського "Реквієма", написаного на замовлення, Ахматова теж одержала замовлення - описати всіх тих, хто вже загинув у в'язницях і таборах, і тих, хто ще має загинути. Тому, горюючи про долю своєї дитини, вона згадує про Богородицю і її сина, розп'ятого за всіх людей. Адже сюжет поеми - це, по суті, шлях Матері разом із Сином його хресним шляхом.



  • Распятие

  •                                         "Не рыдай Мене, Мати,                                         во гробе зрящи". 1 Хор ангелов великий час восславил, И небеса расплавились в огне. Отцу сказал: "Почто Меня оставил?" А Матери: "О, не рыдай Мене..." 2 Магдалина билась и рыдала, Ученик любимый каменел, А туда, где молча Мать стояла, Так никто взглянуть и не посмел.

  • (із поеми “Реквієм”)





  • Майстер виконав мармурову скульптуру «П'єта» (Оплакування Христа) (1498-1500), котра донині знаходиться в соборі Св. Петра у Римі. Це одна із найбільш відомих робіт в історії світового мистецтва. П'єта була, ймовірно, завершена Мікеланджело перш, ніж йому виповнилось 25 років. Це - єдина работа, котру він підписав. Молода Марія зображена з мертвим Христом на колінах - образ, запозичений із північноєвропейського мистецтва. Погляд Марії не настільки сумний, наскільки величний. Це найвища точка творчості молодого Мікеланджело.





  • Відносно “П'єти” (“Оплакування Христа”) Дж. Вазарі (біограф та дослідник творчості Мікеланджело) писав, що жоден скульптор, яким би блискучим він не був, не зможе досягти такої досконалості та витонченості в малюнку, такої чистоти й майстерності в обробці мармуру, якої досяг Мікеланджело, бо явлена тут уся сила та могутність мистецтва.

  • Мати - уособлення ніжності, відданої синові, такому прекрасному, талановитому, що , як ніхто, відрізнявся душевним теплом і чуйністю, нібито він був звичайною людиною! Їй ні на кого більше сподіватися, ні на кого спертися; вона далека від помсти, бо що може вона, бідна та слабка жінка, проти розлюченого народу? В неї немає більше сина… Вона побачила страдницьку смерть його, а тепер на її колінах його бездиханне тіло… Ось, без сумніву, найвища скорбота, яку може відчути материнське серце.

  • Своє враження від цього твору французький письменник Стендаль передав так:

  • Гідність і краса,

  • І скорбота…



  • Дослідивши два мистецьких твори: скульптуру Мікеланджело “Оплакування Христа” та поему Анни Ахматової “Реквієм” я дійшла наступних

  • висновків:

  • За своєю ідеєю, (а саме зображення материнської любові та скорботи) вони є абсолютно тотожними. Анна Ахматова, розповідаючи про жахи сталінського терору, використовує євангельські образи, зокрема уподібнює себе Богоматері, а свого сина Христу.

  • Мікеланджело, зобразивши Богоматір і Христа, уподібнює їх до звичайних людей і показує трагедію Богоматері, як трагедію звичайної жінки.

  • Ці два шедеври мистецтва мають на меті показати загальнолюдський образ трагедії материнського страждання та значимість євангельських образів для людства незалежно від країни, віку, статі тощо.



Використані джерела: 1. Московкіна І.І. Анна Ахматова. – Харків : Веста: Видавництво “Ранок”, 2002. 2. Художня культура світу : Європейський культурний регіон: Навч. посіб./Н.Є.Миропольська, Е.В.Бєлкіна, Л.М.Масол, О.І.Оніщенко. –К.: Вища шк.,2001 3. oldey.ru 4. www. lib.ua-ru.net /inode 5. www. referatka.net/ index 6. www. wikipediya. ua



Каталог: upload -> prezentachii
prezentachii -> Додаток №1 Цитатник до вивчення життя І творчості Альбера Камю з висловлювань Альбера Камю
prezentachii -> «…Поріднитися душею, а не по крові, може тільки людина»
prezentachii -> А.І. Богосвятська, А.І. Богосвятська
prezentachii -> Повторення й узагальнення вивченого. 8 клас Систематизація та повторення вивченого
prezentachii -> Типологія юних героїв у сучасній зарубіжній літературі роботу виконала
prezentachii -> Данте Аліг’єрі (Dante Alighieri; 1265-1321) – видатний поет І мислитель, творчість якого відносять до Передвідродження; творець італійської літературної мови
prezentachii -> Лев Миколайович Толстой ІІ частина презентації вч. Денисюк Т. Г
prezentachii -> Дитинство
prezentachii -> Існує лише одна проблема, одна – єдина у світі – повернути людям духовну сутність… Антуан де Сент Екзюпері


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа” icon"Життєвий і творчий шлях Анни Ахматової. Пізня поезія Ахматової "Реквієм"
Розробка уроку на тему:”Життєвий І творчий шлях Анни Ахматової. Пізня поезія Ахматової “Реквієм”
Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа” iconАнна Ахматова. Поема «Реквієм» пам’ятка доби сталінського терору. Створення в поемі узагальненого портрету народного страждання, розкриття єдності материнської трагедії ліричної героїні І країни, проблема історичної пам’яті у творі
Тема: Анна Ахматова. Поема «Реквієм» пам’ятка доби сталінського терору. Створення в поемі узагальненого портрету народного страждання,...
Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа” iconСценарій літературного вечора «в то время я гостила на земле…» До 125-річчя з народження Анни Ахматової Мета
Мета: відзначити річницю з дня народження Анни Ахматової, розповісти молодому поколінню про біографію поетеси, акцентуючи увагу на...
Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа” iconУрок-роздум після знайомства з інтимною лірикою Анни Ахматової та Ліни Костенко
Познайомити учнів з особистістю та особливостями творчості А. Ахматової; навчати опрацьовувати літературно-критичні дослідження
Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа” iconУрок інтерв’ю Тема. Творчість Анни Ахматової яскраве явище жіночої поезії ХХ століття
Ахматової, розглянути художні особливості ранньої лірики, поглибити знання про акмеїзм, визначити особливості жіночої лірики, розвивати...
Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа” iconІмені в. І. Вернадського
Міжнародних Ахматівських читаннях «Творчість Анни Ахматової в русі епох І культур»
Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа” iconПроблема Чорнобиля в творчості поетів-шістдесятників
Художнє осмислення Чорнобильської трагедії в поемі Івана Драча Чорнобильська Мадонна
Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа” iconШляхи Христа
Додаток: стислі зауваження про сучасні викривальні історії типу «Вся правда про Ісуса Христа»
Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа” iconУрок 13 Тема: Живопис Ренесансу. Леонардо да Вінчі «Мадонна в скелях»
Тема: Живопис Ренесансу. Леонардо да Вінчі «Мадонна в скелях», Л. да Вінчі «Джоконда», С. Рафаель «Сикстинська мадонна», Л. да Вінчі...
Узагальнений образ трагедії материнського страждання в поемі Анни Ахматової “Реквієм” та скульптурі Мікеланджело “Оплакування Христа” iconДитячі роки
Лодовіко одружився вдруге. Мачухою Мікеланджело стала Лукреція Убальдіні. Незабаром Мікеланджело віддали у школу Франческо Ґалатеа...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка