Узагальнення за темою «Галицько-Волинська держава»



Скачати 38,47 Kb.
Дата конвертації29.06.2017
Розмір38,47 Kb.

Вчитель історії Панасюк В.В.

Тема: Узагальнення за темою «Галицько-Волинська держава».

Мета: узагальнити знання про періоди розвитку Галицько-Волинської держави, правління різних князів, основні події, які відбулися в цей період історії, закріпити розуміння того, що Галицько-Волинська держава – правонаступниця Київської Русі, розвивати вміння аналізувати інформацію, виховувати гордість за свою країну, її історичних діячів.

Навчально-методичне забезпечення:

  • підручники;

  • робочі зошити;

  • карти, атласи;

  • відео матеріали.

Тип уроку: урок повторення та закріплення знань.
Хід уроку


  1. Організаційний момент

Вчитель: Яку тему ми вивчили? Які завдання ставили перед собою на вступному уроці (звернутися до путівника - підручника- стор.144)? Чи вдалося досягти мети?

(Оголошення теми, мети уроку). Краще повторити вивчений матеріал нам допоможе історичний турнір. На попередньому уроці ми поділилися на дві групи. З якою метою, яке завдання отримали групи? (Підготувати відео презентацію за темою).



Оголошення умов турніру, правил оцінювання, представлення капітанів.

  1. Завдання № 1: знання дат і подій

Історія – цікава, але складна наука. А в чому складність? Звісно, у тому, що необхідно знати велику кількість дат і подій. Але без цього вивчати історію неможливо. Тому перше завдання: визначити, які події відбувалися у цей рік.

  • 1199, 1203, 1387, 1201-1264, 6.12.1240

  • 1237-1264, 1205, 1253, 1245, 31.05.1223

(кожна правильна відповідь -1 фішка).
Завдання № 2

Встановити хронологічну послідовність

І група

А Роман Мстиславич



Б Василько Романович

В Данило Галицький

Г Юрій Львович

Д Лев Данилович


ІІ група

А Перше вторгнення монголів на Русь

Б Утворення Галицької церковної митрополії

В Коронування Данила Галицького

Г Перша літописна згадка про Львів

Д Остаточне приєднання Галичини й Зах Поділля до Польщі


Завдання № 3

У нас із визначеннями

Все супер і все ОК,

Бо має кожен історичний…. (словничок)


Дайте визначення поняттям:

  • реформа

  • Ополчення

  • митрополія

  • бояри

  • баскак

  • ярлик

  • Золота Орда

  • Одигітрія

  • Оранта

  • Літопис

Завдання № 4

Відомий британський письменник ХІХ ст. Томас Карлейль сказав: «Історія світу – це біографія великих людей». Чи згодні ви з тим, що велике значення в історії відіграють постаті відомих осіб?

Вгадай князя



  • соправитель Галицько-Волинської держави. Правив разом із старшим братом, отримав Галицький уділ (Лев Юрійович)

  • «Не погнітивши бджіл, не їстимеш меду» (Роман Мстиславич)

  • Залучав монголів до своїх походів, мав з ними, на відміну від батька, ділові стосунки (Лев Данилович)

  • …був другим після Соломона (Данило Галицький)

  • За його правління було споруджено Луцький замок (Любарт)

  • Мав королівський титул, іменував себе королем Русі і князем Володимирії, переніс столицю до Володимира (Юрій І Львович)

  • Разом з братом намагався послабити залежність від Золотої Орди. Загинув у боротьбі з монголами (Андрій Юрійович)

  • Через 9 днів після смерті Юрія ІІ Болеслава вдерся до Галичини (Казимир ІІІ)

Завдання 5

Які писемні джерела дають можливість вивчати історію Галицько-Волинської держави? (Галицько-Волинський літопис, Повість про осліплення Василька). Відчуйте себе в ролі літописців: опишіть діяльність одного з князів.


Завдання 6

«Путівник»

Коли людина вирушає у дорогу, далеку і незвідану, то дуже важко обійтися їй без путівника. Таким путівником для нас з вами на важкому шляху вивчення історії є підручник. Він є найважливішим джерелом знань і надійним помічником.

Необхідно дати відповідь на запитання, використовуючи текст підручника:



  • як карав бояр Роман Мстиславич?

  • Яке місто стало столицею Золотої Орди?

  • У чому полягала суть військової реформи Данила Галицького?

  • Хто з князів іменував себе королем Русі і князем Володимирії?

  • Доведіть, що в ГВД розвивалося ікон описання.

  • Про кого йде мова в І частині Галицько-Волинського літопису?

Завдання 7

Історію без неї вчити неможливо,

Для кожного історика- це річ важлива.

Звертатися до неї частіш варто.

Історію пізнати допоможе історична…(карта)




  • І:

  • покажіть на карті державу утворену Романом Мстиславичем

  • міста, захоплені Батиєм

  • держави, які впродовж 1340-1387 рр. захопили Галицько-Волинські землі

  • ІІ:

  • територію держави за часів Юрія І Львовича

  • Міста, засновані Данилом Галицьким

  • Міста, які в різний час були столицями Галицько-Волинської держави

Завдання № 8

Відео презентації на тему «Галицько-Волинська держава»

(випереджальне завдання)




  1. Підведення підсумків уроку

Вчитель

Давньоримський поет Овідій сказав, що «ми захоплюємося старовиною, але живемо сучасністю». Чому вчить нас історія ГВД? Які уроки ми повинні винести з її історії? У чому полягає історичне значення ГВД?


Групи підраховують кількість фішок.

Самооцінювання – учні визначають найактивніших у своїх групах, спільно з учителем виставляють оцінки.



Д.З. – підготуватися до т.о.
Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Узагальнення за темою «Галицько-Волинська держава» iconКонспект уроку історії України у 9 класі на тему: «Узагальнення вивченого матеріалу за темою «Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVIII у I третині XIX ст.»
«Узагальнення вивченого матеріалу за темою «Українські землі у складі Російської та Австрійської імперій наприкінці XVIII у I третині...
Узагальнення за темою «Галицько-Волинська держава» iconУрок-узагальнення з теми: «Київська держава (Русь-Україна) наприкінці X- у першій половині XI століття»
Київської держави кінця Х – першої половини ХІ століття, та розв’язувати відповідні задачі
Узагальнення за темою «Галицько-Волинська держава» iconКонспект уроку-узагальнення з української літератури в 6 класі за темою
М. Вороний «Євшан-зілля»,Т. Шевченко «Думка», «Іван Підкова», В. Рутківський «Джури козака Швайки»
Узагальнення за темою «Галицько-Волинська держава» iconУроки узагальнення для класу відповіді (уроки узагальнення для кл.)
...
Узагальнення за темою «Галицько-Волинська держава» icon1. Коротка біографія "Держава" Платона
Так проблема суспільного, державного устрою переростає в проблему розуміння блага, людських цінностей І свободи особистості. Цим...
Узагальнення за темою «Галицько-Волинська держава» iconI хронологічний (первісна епоха), стародавній світ, середньовіччя, новий І новітній час; II
Гетьманська держава, боротьба за українське національне відродження (XIX – поч. ХХ ст.), українська національно-демократична революція...
Узагальнення за темою «Галицько-Волинська держава» iconУкраїнська держава Х-ХІV століть київська держава початок української держави
В. Ключевський писав, що «історія (Руси) почалася в VI ст на самому краю, в південно-західньому куті нашої землі, на північно-східніх...
Узагальнення за темою «Галицько-Волинська держава» iconУрок узагальнення за темою США та Канада у 1945- на початку ХХІ ст. Мета
Мета: узагальнити І систематизувати знання учнів по темі „сша І канада”; перевірити та оцінити знання учнів; надати учням можливість...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка