В ххі-му столітті найбільшою цінністю є інформація



Скачати 58.33 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір58.33 Kb.

УСІМ–УСІМ!

ПРЕАМБУЛА

Здобування знань важливе для кожної людини.

Але в ХХІ-му столітті найбільшою цінністю є ІНФОРМАЦІЯ.

Тому наріжним каменем для успіху в сучасному житті є ВМІННЯ

САМОСТІЙНО ВІДШУКОВУВАТИ ЇЇ ТА АНАЛІЗУВАТИ. Тож і ми,

принагідно констатуючи 20-річчя з дня проведення аналогу першого заходу "50 слів",

вже в сорок третій раз закликаємо Вас "тримати ніс за вітром".

Для підтвердження наших далекоглядності та безсумнівного світового конкурсного лідерства (лідерства хоча б у різнобарв'ї завдань) можете ознайомитися з нашими архівами, розташованими на сайті, та з ось такими їх підрозділами: умови, запитання, відповіді, коментарі, кращі роботи.


Унікальність заходу "50 СЛІВ" (та, швидше за все, непереборна складність для більшості потенційних учасників) хоча б у тому, що:

а) якщо інші заходи вузькопрофільні (скажімо: запитання МАН, "Левеня", "Кенгуру", "Бобер", "Лелека"), то тут ви зустрінетеся завданнями, які охоплюють і мову, і законотворчість, і ребуси та кросворди, й історію, і техніку, і географію, й астрономію, і біологію, і казки, і музику, і фізику, і спорт, і кіно, і комп'ютер, і біографічні дані знаменитостей, і побутові та практичні знання, і гумор ... ;

б) його головною метою є вдосконалення навичок роботи з джерелами інформації. Або так: ми стимулюємо вироблення ось таких компонентів: додаткові вдумливість, логіка, знання, вміння та навички у відшуканні та в оформленні відповідей, здобутих із джерел інформації, які, як правило, виходять за межі шкільних підручників. Тобто: ЯКЩО ІНШІ ЗАХОДИ ПІДВОДЯТЬ ПІДСУМКИ ОБІЗНАНОСТІ ЛЮДИНИ НА ДАНИЙ МОМЕНТ, ТО "50 СЛІВ" РОЗВИВАЮТЬ ЇЇ;

в) у ньому на рівних та чесно змагаються всі, не залежно від віку, професії, вподобань, статусу: і мешканці різних країн, і вчителі, й учні, і батьки, і діти, і міністри, і робітники, і домогосподарки ... ;

г) мабуть, він НЕ розрахований на відмінників. Адже, по-перше, лідери в навчанні й без цього неймовірно перевантажені, в тому числі й участю в десятках інших заходів. По-друге, в "50 СЛОВАХ" здебільше не потрібна пам'ять (а вона є головним "козирем" тих, хто добре вчиться). По-третє, відмінники – це, як правило, люди іншого складу. Зокрема вони надто часто є вузькими спеціалістами.

Підсумок цього вступу іншими словами: наш захід майже для всіх є "не підйомним" тому, що він спонукає мислити та аналізувати, а не пригадувати.


ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

– Не згадуючи тут такі форми діяльності, як чи то КВК (КВН), чи "піонерські" заходи (збори, шикування, "станьте в круг", гасла, монтажі, ...), чи розважальні "два притопи – три прихлопи", бо ні з чим із такого ми не маємо нічого спільного,

а також сумно глузуючи з "однобоких" структур, організацій, приміром – деяких суто спортивних, які, скажімо, вчать стрибати в сторону (☺), та при цьому які нахабно привласнюють гасло, що вони ... гармонійно розвивають людину:

– При повазі до різних серйозних інтелектуальних рухів та щирій вдячності людям – генераторам цих, як правило, чудових ідей, констатуємо, що їхні запитання найчастіше виконують лише ось таку функцію: це вміння зробити певні висновки, використовуючи/поєднуючи ті знання, які вже є у гравця.

А заходи на кшталт "Що? Де? Коли?" мають ось такий надзвичайно великий недолік (хибну концепцію): однобоко зомбують тих учасників. Бо їм здається, що відповідь на будь-яке запитання або відшукується колективним "мозковим штурмом" за хвилину, або взагалі не знаходиться. В зв'язку з останнім ті учасники через хвилину втрачають будь-який інтерес до запитання. Цей висновок є квінтесенцією багаторічного аналізу того факту, чому жоден (!) не те, що Бурда, Друзь, Сівохо та інші "столпи" тих інтелектуальних ігор, а й ніхто з їхніх обожнювачів-послідовників так і не взяли участі в жодному з наших конкурсів.

Ми ж прагнемо, щоб наші "50 СЛІВ" протягом багатьох днів: а) стимулювали відшукування невідомих фактів, алгоритмів у книгах, газетах, іншій довідковій літературі; б) спонукали формулюванню чіткої короткої відповіді на них; в) примушували значно глибше аналізувати та синтезувати. Адже в житті це, без сумнівів, не менш важливо, аніж миттєва реакція. Тож і в зв'язку з цим наші запитання будуються абсолютно не за законами щойно згаданих ігор.

– Ми, організатори, бажаємо мати справу з різносторонньо розвинутими учасниками. Тому пропоновані запитання – свідомо різної спрямованості та різної складності. Це – для того, щоб будь-хто не втратив віри у свої сили. По-перше, щоб він знайшов деякі завдання за своїм смаком та за рівнем свого розвитку, по-друге, щоб відповів хоча б на декілька з них. А ерудитами частина запитань повинна "братися" взагалі без роздумів (хоча в цьому є й недолік: дехто з потенційних учасників минулих років, знаючи відповіді на такі 2-3 "дитячі" запитання, вважав, що він неперевершений геній, і надсилав нам лише ці 2-3 відповіді, зовсім не зрозуміло на що "претендуючи"). І про тему цього абзацу – ще ось так:

– На превеликий жаль, на всеукраїнському рівні піклуються про всебічний розвиток конкретної особистості лише дві інституції – це деякі загальноосвітні школи та ВДГО "Гармонійний розвиток". Інші структури зацікавлені (або так структуровані) лише в вузькій спеціалізації своїх працівників (вихованців, студентів, робітників ...). Тож ми раді, що Ви не з тих, кому цікаві лише чи то ХIII-те століття до нашої ери, чи то крок різьби болта М14, чи то правило написання подвоєного "н", чи то космічні "чорні діри", чи де в равлика вухо – і більше нічого.

– Захід проводиться у двох номінаціях: або індивідуальна участь, або групова. Але врахуйте, що якщо кількість індивідуальних відзнак – 100, то серед групових відзначаються лише три найсильніші колективні учасники.

– І ще важлива порада щодо так званих групових учасників. Ми НЕ рекомендуємо командне підписування аркушиків не лише через обмежену кількість відзнак у цій номінації, а й тому, що таке знеособлення роботи, "приховування" своєї участі за колективним "псевдонімом" практично завжди приводить до неорганізованості, до безвідповідального виконання роботи, до розхлябаності. Повірте нашому багаторічному аналізу цієї ситуації.

– Знову звертаємо увагу на те, що учасникам безсумнівно дозволяється створювати свою "групу підтримки". І нам навіть приємно, коли учасник пише, що на це запитання відповіла його мама, ідею того підказав дідусь … . Але пропонуємо організувати роботу так, щоб "групи підтримки" категорично "не перетиналися". Як показує практика, особливо небезпечними є ось такі "тандеми" різних учасників: однокласник – однокласник та учень – вчитель (в останньому випадку – навіть ширше: досить часто один вчитель консультує декількох учнів, цією своєю "ведмежою послугою" "запихаючи" тих до групи плагіату). Тож, якщо ви не впевнені у незалежності робіт, пропонуємо такий варіант: колективно працюйте навіть й усім населеним пунктом разом. Але направляйте нам ОДНУ РОБОТУ, підписану від імені якоїсь однієї людини (припустимо – директора школи, мера, президента ...).

– І ще одне застереження щодо "групи підтримки". Дехто з учасників "шукає" відповіді ось так: навіть не вказуючи, навіщо це йому потрібно, викладає те чи інше запитання на тому чи на іншому Інтернет-форумі та пасивно чекає, хто ж із мільйонів користувачів "павутини" підкаже йому або безпосередню відповідь, або як на неї вийти. Тож задля того, щоб хоча б трішки урівняти можливості створення груп підтримки (бо лишень уявіть різні масштаби: з одного боку – сім'я зі, скажімо, п'яти осіб; як перехідний та тільки-но теоретичний етап – це мешканці десятитисячного селища; а "на інших шальках терезів" – мільйони Інтернет-"друзів"), застерігаємо: такий хитрий учасник буде вважатися плагіатником.

А інших учасників нашого заходу просимо без будь-якого почуття сорому сповіщати нам про такі хитрі випадки.

– Категорично не бажаємо мати справу: а) з тими, кого насильно примусили взяти участь у заході; б) з тими, у кого "рука піднялася" відповісти лише на декілька запитань і відправити нам таку горе-"роботу".

– Практично зазнали краху наші багаторічні спроби залучити до заходу учасників із сотень країн, у тому числі – з далекого закордону. За всі роки були лише поодинокі вкраплення учасників із Азербайджану, Ізраїлю, Канади, Куби, Німеччини, Іспанії та Франції. Тому, поки чекатимемо, коли "прокинуться" інші, запитання цього заходу орієнтовані в основному на таку групу країн: Україна; Росія; Білорусь, Молдова (ПМР), Казахстан.

– Урахуйте “розмитість”, завуальованість деяких запитань. Так зроблено для того, щоб утруднити механічне відшукання відповідей за допомогою Інтернету.



– Багаторічна статистика проведення "50 СЛІВ" показує, що ви, мабуть, не відповісте на всі 50 запитань. Середній загальний результат за всі роки – це близько третини правильних відповідей.



Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

В ххі-му столітті найбільшою цінністю є інформація icon«Академічна культура дослідника в освітньому просторі» Культуромовна особистість фахівця у ХХІ столітті Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції Випуск 1
Ефективні технології навчання І контролю якості знань у лінгвістичній підготовці фіахівців
В ххі-му столітті найбільшою цінністю є інформація iconІі міжнародна науково-практична конференція суспільство, економіка та економічна наука в ХХІ столітті
Внз, науковці науково-дослідних установ, докторанти, аспіранти, представники органів державної влади та місцевого самоврядування,...
В ххі-му столітті найбільшою цінністю є інформація iconВчителя-логопеда: вимога часу
Конституція України (ст. 53), Національна доктрина розвитку освіти України у ххі-му столітті, проекти концепції гуманізації загальної...
В ххі-му столітті найбільшою цінністю є інформація iconФормула успіху мо учителів суспільно-гуманітарного циклу Професійна, творча, компетентна адміністрація, “ плюс “
Національної доктрини розвитку освіти у ХХІ столітті по формуванню І розвитку соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою...
В ххі-му столітті найбільшою цінністю є інформація iconПрограма вступного випробування з української мови І літератури для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня
Офіційного проекту Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті // Освіта України. – №29. – 8 липня 2001 р.; Чинних...
В ххі-му столітті найбільшою цінністю є інформація iconІнформація про конкурс II. Інформація про crdf global III. Загальна інформація про конкурс 3 IV. Вимоги до учасників 4
Кінцевий термін подання заявок: Вівторок, 15 червня 2016 р. (23: 59) за східним літнім часом США
В ххі-му столітті найбільшою цінністю є інформація iconФормування навичок ХХІ століття у процесі навчання світової літератури розділ І значення навичок ХХІ століття у розбудові шкільної освіти
Загадка успіху чи невдачі у тому, щоб знати, яких пріоритетів притримуватись, а які відкинути чи замінити, коли змінюються часи
В ххі-му столітті найбільшою цінністю є інформація iconСловник фіксує новостворені І запозичені слова, що з’явилися в періодичних, літературно-критичних, науково-популярних виданнях, художніх творах, засобах масової інформації, усному мовленні кінця ХХ початку ХХІ ст
Словник новотворів української мови початку ХХІ століття / Упорядники. – Кривий Ріг, 2005. – 158 с
В ххі-му столітті найбільшою цінністю є інформація iconРезюме Прізвище, ім’я, по-батькові Контактна інформація
Контактна інформація: вкажіть свій телефон, адреса електронної пошти та домашньої сторінки (якщо є). Вказувати домашню адресу бажано,...
В ххі-му столітті найбільшою цінністю є інформація iconІнформація про наукову та науково-технічну діяльність кафедри за 015 р. І узагальнена інформація щодо наукової та науково-технічної діяльності кафедри ІІ
Визначні результати фундаментальних досліджень у галузі природничих, суспільних І гуманітарних наук, зокрема наукові досягнення світового...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка