Вчитель : Тацій Ольга Степанівна



Скачати 44,77 Kb.
Дата конвертації28.10.2017
Розмір44,77 Kb.



Голубівська загальноосвітня школа

І – ІІІ ступенів
Урок на тему:



Вчитель : Тацій Ольга Степанівна
Голубівка 2012

Тема. Людина народжується, щоб залишити по собі вічний слід. Василь Сухомлинський « Який слід повинна залишити людина на землі».

Мета. Вчити учнів розуміти текст; розвивати уміння виділяти головне і аналізувати, висловлювати свої міркування; збагачувати уявлення школярів про людяність; сприяти осмисленню філософського поняття « слід людини на землі».

Обладнання. Портрет В. О. Сухомлинського; таблиця складів; картки для вправляння в швидкості читання.
Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  • Твори якого письменника ми почали вивчати?

  • Назвіть, які оповідання ми вже прочитали?

  • Про що розповідається в оповіданні «Гвинтик»?

  • Чому хлопчик не закінчив виконувати домашнє завдання?

  • Стисло перекажіть історію, яку розповів Юркові батько.

  • Чому вчить оповідання « Гвинтик»?

ІІІ. Вправи для вдосконалення навичок читання.

  1. Розчитування. ( Таблиця складів. Читати з питальною інтонацією; із стверджувальною інтонацією)

  2. Запис прочитаних речень.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Гра «Інтервю» ( мікрофон)

  • Зараз для перевірки знань біографії та творчого надбання В. О. Сухомлинського я візьму у вас інтерв’ю.

  • Коли і де народився Сухомлинський?

  • Що ви знаєте про батьків Василя Олександровича?

  • Яку освіту отримав?

  • Ким працював?

  • Яку школу заснував великий педагог?

  1. Вікторина « З якого це оповідання

  • Прочитайте «ланцюжки « слів. Пригадайте, в яких оповіданнях ви зустрічали ці персонажі і предмети.

  • Учитель. Директор. Клас. Горбатенька . («Горбатенька дівчинка»)

  • Яринка , мама, маленька сорочечка ( «Як же все це було без мене»)

  • Бабуся Марія, онук Петрик, маленька пташка (« По волосинці»)

  • Злива, поле, маленька хатинка ( « Красиві слова і красиве діло»)

  • Учитель, записка, Віталик (« Кінь утік»)

  1. Сенкан

  1. Іменник

  2. Прикметник

  3. Дієслово

  4. Чому вчив.

  5. Синонім до 1 рядка.

V. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Асоціативний кущ.

- Перш ніж перейти до теми уроку давайте складемо кущ асоціації до слова слід. Підберіть слова, які б пояснили значення слова слід у прямому значенні.

( Слід : відбиток, відтиск, слід людини, тварини, бруд, пам’ять)


  • Сьогодні на уроці ми познайомимося ще з одним оповіданням В. Сухомлинського « Який слід повинна залишити людина на землі?». Скажіть заголовок до якого речення за метою висловлювання відноситься? Наше завдання до кінця уроку дати відповідь на це питання.

  • Але спочатку я б хотіла запросити вас взяти участь у інтерактивному опитуванні.

  • Якщо ви впевнені, що слід людини повинен бути добри, поставте букву а.

  • Якщо, на вашу думку, слід повинен залишитися будь – який, поставте букву б.

  • Якщо ви невпевнені, і вам потрібна допомога, поставте букву в

  • Повторне опитування відбудеться наприкінці уроку.

VІ. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського « Який слід повинна залишити людина на землі?»

  1. Словникова робота.

  • Поясніть значення слів: осторонь (збоку, біля, окремо, коло)

Знизують плечима ( виявляють здивування рухом

плечей,

нерозуміння, незнання)

випестувати( дбати, виплекати)



  • Доберіть антоніми до слів: старий, докір ( похвала), згадалась, найнижчий.

  1. Читання оповідання комбінованим способом.

А) читання вчителем.

- Про кого дізналися із прочитано частини оповідання?

- Що робив старий Майстер? Що йому не сподобалося у вчинкові хлопчика?

- Що на старості літ згадав старий Чоловік?



Б) Читання в особах.

- Який же слід залишив після себе Чоловік?



3. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

1. Що думав майстер біля зведеного власними руками будинку? (Завтра в ньому оселяться люди).

2. Що зробив хлопчик біля будинку? (Залишив слід від взуття на цементі сходинки, який ще не застиг, і побіг собі).

3. Чи зробив цей хлопчик щось корисне, коли став дорослим? (Ні).

4.Чи запамятали люди з його рідного села цього чоловіка? (Ні). Чому?

5. Що зробив цей чоловік (колишній хлопчик) у своєму житті корисного? (Нічого) Прочитайте як склалося його життя.

6. Чому не знав цього чоловіка старий дід з його села? (Бо він не зробив нічого такого, по чому його б запамятали).

7.Прочитайте, що згадалося чоловікові, коли він був маленьким? (Слід на сирому цементі сходинки).

8. Що зрозумів чоловік про своє життя? (Що не залишив ніякого доброго сліду після себе). Прочитайте про це.

4. Визначення головної думки твору.

- Як ви думаєте, чи такий слід мав на увазі автор, даючи оповіданню такий заголовок.



Робота з прислівям.

5. Види читання : ланцюжком, з лінійкою. Скоромовко; закінчіть речення)

VІ. Підсумок уроку.

  1. Асоціативний кущ.

- А тепер давайте складемо новий кущ асоціації зі словом слід. На сердечках напишіть коротко свою відповідь на питання « Який слід повинна залишити людина на землі?»

- Повернемось до опитування . Візьміть листочки, і якщо ви змінили свою думку, то виправте букву.



- Діти, тільки праця залишає слід на землі. Людське серце має бути відкритим для добра, людяності, щирості і любові. Саме таким було серце Сухомлинського – чудового письменника і вчителя від Бога.

Григорій Орел так написав про Сухомлинського

Він залишив назавжди

Слід після себе у світі,

Слід той, що не зможуть змести

Сиві і славні століття.



  • Таким повинно бути життя кожного з вас. Пам’ятайте, що ви – людина . « Людина ,- стверджував Сухомлинський, - народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується для того, щоб лишити по собі слід вічний».

VІІ. Д\з. 1. Виразно читати текст.

  1. Переказувати.

  2. Обдумати, який слід на землі можете залишити ви.

Каталог: uploads -> editor -> 2020
2020 -> Тема. Шекспірівський театр. Трагедія «Гамлет»: її філософсько-етична проблематика. Особливості конфлікту, зображення світу у творі. Мета
2020 -> Г. Косинка “В житах”
2020 -> Думки над історичним портретом Г. П. Кравченка
2020 -> Сага про великого детектива
2020 -> Голубівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новомосковської районної ради Дніпропетровської області
2020 -> С. Голубівка Тема. Шекспірівський театр. Трагедія «Гамлет»: її філософсько-етична проблематика. Особливості конфлікту, зображення світу у творі. Мета
2020 -> Вчитель: Тацій Ольга Степанівна
2020 -> Навчальний посібник з шкільного курсу сучасної української мови. Він призначений для вивчення і повторення основних правил української орфографії і пунктуації на матеріалі художніх текстів,
2020 -> С. Голубівка Інноваційне навчання — новий тип організації навчально-виховного процесу
2020 -> Булава Світлана Олександрівна Історична довідка


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Вчитель : Тацій Ольга Степанівна iconВчитель: Тацій Ольга Степанівна
Мета. Повторити основні етапи біографії Т. Шевченка; висловлювати своє ставлення до Шевченка; формувати вміння працювати в малих...
Вчитель : Тацій Ольга Степанівна iconУрок №18. ІІ варіант
Гузь Ольга Олександрівна, вчитель зарубіжної літератури нвк №26, місто Кропивницький
Вчитель : Тацій Ольга Степанівна iconОльга Олійник Вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, вчитель – методист Контактний телефон 0671237367 Тетяна Заставенко
Леонідівна І заставенко Тетяна Олексіївна вже довгий час є шанувальниками Вашого журналу. Щомісяця з нетерпінням чекаємо нового випуску....
Вчитель : Тацій Ольга Степанівна iconОльга Юліанівна Кобилянська Життєва стежина Ольги Кобилянської
Гумора (Південна Буковина) народилась Ольга Юліанівна Кобилянська. Ольга була четвертою (усього родина мала семеро дітей) 1868 переїздить...
Вчитель : Тацій Ольга Степанівна iconКущенко Ольга Олексіївна, Вчитель історії та правознавства навчально – виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів»

Вчитель : Тацій Ольга Степанівна iconВищої категорії, Відмінник освіти України” знвк №109 м. Запоріжжя Розділові знаки при прямій мові
Редзель Лариса Степанівна, вчитель української мови та літератури вищої категорії, Відмінник освіти України
Вчитель : Тацій Ольга Степанівна iconНарис-опис села Гійче Жовківського району Львівської області
Вчитель історії та правознавства, керівник історико-краєзнавчого гуртка Мазан Ольга Зіновіївна
Вчитель : Тацій Ольга Степанівна iconКазахстан від часів Т. Шевченка до сьогодення Мандрівка у просторі І часі
Укладач вчитель географії ті економіки м. Краматорська Донецької області Захарова Ольга Миколаївна
Вчитель : Тацій Ольга Степанівна iconХудожнє новаторство Байрона в поемі «Паломництво Чайльд Гарольда». Особливості віршової організації поеми
Гузь Ольга Олександрівна, вчитель зарубіжної літератури нвк №26, місто Кропивницький
Вчитель : Тацій Ольга Степанівна icon«Розвиток творчої компетенції учнів на уроках іноземної мови»
Пасічник Ольга Ростиславівна має повну вищу педагогічну освіту за спеціальністю вчитель англійської І німецька мови та працює в Центрі...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка