Відділ освіти Барвінківської райдержадміністрації Курульський навчально – виховний комплекс Барвінківської районної ради Харківської області Інтернет – як партнер бібліотеки та сучасний інструмент дитячого читання



Сторінка1/4
Дата конвертації09.04.2017
Розмір0.78 Mb.
  1   2   3   4

Відділ освіти Барвінківської райдержадміністрації

Курульський навчально – виховний комплекс

Барвінківської районної ради Харківської області

Інтернет – як партнер бібліотеки

та сучасний інструмент дитячого читання

Барвінкове

2013р.

Рекомендовано методичною радою відділу освіти

Барвінківської райдержадміністрації

Харківської області

Протокол №1 від 16.01.2013 р.

Рецензент : Романова Лідія Василівна, директор Барвінківської централізованої бібліотечної системи.

Автор – упорядник:

Гончарова Наталія Іванівна, бібліотекар

Курульського навчально – виховного комплексу.

Інтернет – як партнер бібліотеки і сучасний інструмент дитячого читання – Барвінкове, 2013. - 82 с.

Автор ділиться власним досвідом, як повернути дітей до книги та грамотного читання з допомогою сучасних комп’ютерних технологій .



Висновки експертизи

1.Реєстраційний номер___________________

2.Напрям Бібліотекарі загальноосвітніх навчальних закладів

_____________________________________________________________

Експерти


П.І.Б.

Дата

Загальний бал

підпис

















































Середній бал




Голова комісії ___________________________________________

П.І.Б підпис

Зміст

І. Книга – чудо, створене людиною…………………4

ІІ. Сучасні комп’ютерні технології у роботі шкільної бібліотеки……………………………………………...6

ІІІ. Активне використання бібліотекарем сучасних досягнень науки і техніки – шлях до успіху……….77

ІV. Література………………………………………..80

«Якщо ви хочете, щоб молодь тягнулася до знань, турбуйтеся про головні , найважливіші джерела духовної культури – бібліотеки.»

В.Сухомлинський

І. Книга – чудо, створене людиною

Книга – одне з найбільших чудес, створених людиною. З тих пір, як люди навчилися писати, свою всю мудрість вони довірили книгам. Книги відкривають нам світ, допомагають уявити минуле, заглянути в майбутнє. Шлях розвитку книги був довгим і складним. Який тільки матеріал не використовували люди для виготовлення книжок: глину, листя та кору дерева, шкіру тварин, бамбук, папірус, шовк.  Перші паперові книги з'явилися в Європі в ХІІІ ст. Їх довгий час писали від руки. Одна книга виготовлялася 5-7 років і коштувала дуже дорого. У ХV ст. був винайдений спосіб друкувати книги. Перша друкована в Україні була видана Іваном Федоровим у 1574 році у Львові. Називалась вона “Апостол”.

Довіряючи всі свої знання і досвід книгам, люди навчилися зберігати їх. Скарбницями книг називають бібліотеки. У перекладі з давньогрецької мови слово “бібліотека” означає приміщення, де зберігаються книги (“бібліо” – книга, “тека” – сховище). Бібліотеки з'явилися з незапам’ятних часів. Давні єгиптяни називали їх “аптеками для душі”, тому, що книги робили людську душу благородною,  а розум сильним. В Україні перша бібліотека з'явилася за часів Київської держави. Її створив князь Ярослав Мудрий у 1037 р. Книга – унікальне, феноменальне творіння людства. Ми не можемо уявити своє життя без книги. Книги – наші постійні супутники. Книга – джерело знань для школяра, студента, кожної людини. Книга – наш найкращий порадник у всіх життєвих ситуаціях і для школяра, і для досвідченого дорослого. Недарма в народі кажуть: книга вчить як на світі жить; хто багато читає, той багато знає. Скільки книг треба прочитати, щоб бути освіченим, Читати потрібно все життя. Вік живи, вік учись. Читати, щоб стати розумним, мудрим, щоб пізнати світ? Цього ніхто не знає. Книги вивчають, здобувають знання, читають в час відпочинку, отже любов до книги починається з дитинства і продовжується все життя.

Важливе місце в житті людини займає читання як вид культурної діяльності, який впливає на загальнопізнавальний інтерес, фаховий і культурний рівень. Шкільна бібліотека, як соціальна інституція–загальнодоступна установа, інформаційний, культурний і дозвіллєвий центр, що сприяє збереженню надбань людства,забезпечує умови для навчання, відпочинку, поліпшенню економічного та соціального добробуту громадян.


Сьогодення диктує бібліотекарю нові вимоги – вчасно і вірно орієнтуватись в тій чи іншій ситуації. Саме від бібліотекаря залежить, чи отримає відвідувач інформацію з питань, що його цікавлять, як він буде ставитись в подальшому до бібліотеки, який імідж вона матиме серед користувачів і широкого кола громадян. На жаль, «мода» на читання пройшла. Сучасні діти все більше часу проводять за комп‘ютерними «стрілялками», втрачаючи дорогоцінну можливість черпати «розумне, добре і вічне» з книг. Як привчити дітей до читання? Рано чи пізно ця проблема постає перед усіма батьками. Деякі, роблять все можливе усвідомлено: адже любов до читання — запорука широти кругозору, гарантія розвитку інтелекту та ерудованості, а, значить, життєвого успіху. Інші ж мріють, щоб їх чадо просто беззаперечно «проковтувало» літнє «позакласне читання». У будь-якому випадку — шляхів досягнення мети не так багато.

ІІ. Сучасні комп’ютерні технології у роботі шкільної бібліотеки

За вікном ХХІ століття. Світ давно опанував не тільки терміни, але саму техніку і вільно оперує електронною поштою, відеоінформацією, електронними каталогами, ксероксом, принтером. Всіх об'єднав Інтернет. Багатотомні видання змінили компакт-диски, пошук інформації відбувається за лічені секунди і хвилини. Відеокасета, аудіокасета, плеєр, компакт-диск, комп'ютерні ігри, електронні книги - ось ті речі, які цікавлять сучасних дітей та підлітків. Першочерговим завданням суспільства в умовах його трансформації в інформаційне, є адаптація особистості до нових умов існування. Початок третього тисячоліття характеризується серйозними негативними тенденціями в культурі, серед яких - глобальне падіння інтересу до читання, особливо серед молоді. Читання як засіб отримання інформації та необхідна передумова інтелектуального розвитку втрачає свою актуальність поряд із телебаченням і електронними комунікаціями. Так, за даними німецького фонду «Читання», молодь за книгою проводить 9 хвилин на день, у той же час дивиться телебачення - 135 хвилин. Нові технології кардинально змінюють життя. Сучасні технології формують новий інформаційний простір, який, поза сумнівом, впливає на всі сфери життя людини,у тому числі і на форми спілкування бібліотеки і читача, книги і читача. Бібліотеки сьогодні освоюють нові технології, впроваджуючи їх у бібліотечний простір, а ось проблема читання залишається невирішеною до цих пір. Як ми знаємо, з неписьменністю боролися ще на зорі двадцятого століття, і, на жаль, ця боротьба продовжується і зараз — у двадцять першому!

Шкільна бібліотека, яка має доступ до освіти, культури і знань, здійснює, таким чином, важливу суспільну місію – допомогає підростаючому поколінню жити в інформаційному суспільстві. Навчання школярів основам інформаційної культури у нашій бібліотеці проводиться поетапно, з урахуванням вікових особливостей. Наприклад, у молодших класах рекомендую організовувати екскурсії до бібліотеки, літні марафони за програмами позакласного читання; у середніх класах - навчання основам бібліотечно-бібліографічних знань, з метою навчитися працювати з інформацією; у старших класах - це володіння навичкам пошуку та аналітичної обробки інформації.

Виховання інформаційної культури починається з формування інформаційної складової - знань. Саме вони, трансформуючись далі в уміння і навики, безпосередньо впливають на рівень інформаційної культури підлітків та молоді. Таким чином інформаційна культура молоді стає визначальним фактором її майбутньої трудової діяльності. Але сьогодні  підготовка молоді до життя в глобальному інформаційному суспільстві майбутнього передбачає не тільки навчання навикам традиційної читацької та інформаційної грамотності, але й новим її видам, а саме - комп'ютерної та медіаграмотності, не забуваючи про виховання культури особистості в широкому її розумінні.

Змінюються вимоги до особистісних якостей людини, висуваючи на перший план такі якості, як вміння зібрати інформацію, проаналізувати її та узагальнити для вирішення певної проблеми, уміння швидко орієнтуватися в глобальному інформаційному просторі та ін. Активні процеси глобалізації в усіх сферах життя взаємопов'язані і суттєво впливають на рівень культури, основним показником якої були і залишаються книга і читання. Книга фіксує і поширює культурні досягнення цивілізації, є дієвим інструментом формування суспільних цінностей, фактом і фактором культури.

Природа книжки багатозначна: це і засіб збереження інформації, і унікальний товар, що має споживчі властивості і вартість, і засіб комунікації з величезним виховним потенціалом, а тому книжкова справа як спосіб існування книги у суспільстві є одним з найважливіших напрямів діяльності у сферах освіти, науки та культури. Навіть в умовах сучасних інформаційних технологій традиційна книга завдяки неповторній структурі продовжує залишатися яскравим соціокультурним явищем, доступним і ергономічним джерелом інформації та естетичної насолоди. Переваги традиційної книги не лише в тому, що вона відповідає психофізіологічним особливостям сприйняття, потребам збереження і утилітарного використання інформації та викликає естетичний інтерес, але й формує культуру читання.

Спробую «реанімувати» значення культури читання як базової категорії у системі інформаційних надбань особистості постіндустріального суспільства. Інтернет-технології та сучасні мережі передачі інформації суттєво трансформують інформаційне поле, а відтак і інформаційну культуру особистості. Термін «інформаційна культура» ширший, ніж «культура читання», і поглинає його. Однак,  термін «культура читання» потребує видокремлення і актуалізації в сучасному контексті, оскільки, крім орієнтування в інформації передбачає внутрішньо-особистісні характеристики читача, зокрема, любов до книги і розуміння прочитаного. Тому культуру читання слід всіляко виховувати, формувати і пропагувати. Останнім часом суспільство почало усвідомлювати наростаючу небезпеку духовної деградації всіх верств населення, і в зв'язку з цим все виразніше постає питання важливості читання, як незамінного елементу культури. Згідно з даними соціологічного опитування, 37% українців взагалі не читають книжок, 52% ніколи їх не купують і лише 23% вважають себе активними читачами. У чому ж причина? Я в шкільній бібліотеці спробувала відповісти на це запитання і провела анкетування «Книга і читання в моєму житті».

АНКЕТА

«Книга і читання у моєму житті»

Шановний читачу!

З метою задоволення запитів і потреб користувачів прошу Вас взяти участь в соціологічному дослідженні і дати відповіді на запитання анкети.

1. Що означає для Вас книга?

- це засіб навчання,

- підвищення професійного рівня;

- чинник формування національної свідомості;

- читання для відпочинку;

- інші варіанти.

2. З якою галуззю знань близькі Ваші читацькі інтереси і потреби?

- гуманітарні науки;

- техніка;

- медицина;

- соціально-економічні науки;

- література і мистецтво;

- інші

3. Назвіть авторів, твори яких Ви найчастіше читаєте. (2-3 автори)



4. Ваш улюблений журнал?

5. Що допоможе Вам вибрати книги для читання?

- довідково-бібліографічні;

- книжкові виставки;

- перегляди літератури;

- рекомендації бібліотекаря;

- поради друзів, знайомих;

- інше


6. Які джерела інформації в бібліотеці для Вас особливо важливі

- виставки нових видань;

- тематичні виставки;

- довідникова література;

- Інтернет;

- бази даних електронного каталогу;

- інше

7 Чи погоджуєтесь Ви з твердженням, що вільний доступ до Інтернету зробить непотрібними бібліотеки?



- повністю згідні;

- незгідні;

- абсолютно незгідні;

- важко сказати;

- інше.

8.Чи задовільняє Вас інформаційно-документальний ресурс бібліотеки?



-так

- ні


9. Якої літератури, на Ваш погляд, недостатньо в бібліотеці?

- художньої;

- творів українських письменників;

- світової літератури;

- популярних видань останніх років;

- довідкових видань;

- іншої тематики (вказати)

10. Яких періодичних видань не вистачає у бібліотеці?

11. Чи задоволені Ви роботою бібліотеки?

- так;


- ні;

Якщо „ні”, то чим саме?

- відсутністю нової літератури;

- якістю бібліотечних послуг;

- відсутністю Інтернету, ксерокопіювальної техніки (підкреслити);

- компетентністю бібліотекаря;

- умовами праці;

- місцем розташування бібліотеки

12. Якою Ви бачите сучасну бібліотеку?

- інформаційним центром з сучасними новітніми технологіями;

- просвітницьким осередком;

- центром дозвілля;

- теплим закладом культури;

- інше


13. Ваш читацький стаж в нашій бібліотеці:

- до одного року;

– від 1 -го до 2-х років,

- від 2-х до 5-ти років;

- від 5-ти до 10-ти років;

- від 10-ти до 20-ти років і більше

14. Як часто відвідуєте бібліотеку?

- щоденно;

-1 раз в тиждень;

- 1 раз в місяць;

- 2 разив місяць;

- 2-3 рази в рік;

- по-іншому (у зв’язку із зміною режиму роботи бібліотеки)

15. Скільки часу Ви витрачаєте на перебування у бібліотеці?

- не більше одної години;

- від 1-ї до 3-х годин;

- від 3-х до 6-ти годин;

- більше 6-ти годин

16. Повідомте, будь ласка, деякі відомості про себе:

- стать;

-вік;

- освіта;



- професія

- ваше прізвище,

- ім’я,

- контактний телефон.



Щиро дякую!

Проаналізувавши анкети, дійшла висновку, що однією з головних причин втрати інтересу дітей до читання книг стала поява інших альтернативних форм проведення дозвілля. На сьогоднішній день привернення уваги до книги, відродження любові до читання є найважливішим завданням суспільства, яке ще два десятиліття тому вважалося найбільш читаючим. Які б технології не з'являлися, які б політичні системи не приходили на зміну одна одній, читання на будь-яких носіях залишатиметься найнеобхіднішим елементом розвитку мислячої людини. Саме тому пріоритетним напрямом діяльності бібліотеки сьогодні повинно стати активне просування і популяризація читання.

У 2011 році бібліотека взяла участь у міжнародному конкурсі «Бібліоміст» і стала переможцем. Участь у міжнародному конкурсі дала нам змогу отримати комп’ютерне обладнання з програмним забезпеченням, принтер та сканер та надавати користувачам нові бібліотечні послуги та, відповідно безкоштовне користування Інтернетом.

Створення у нашій бібліотеці Інтернет-центру в листопаді 2011 року відкрило перспективу формування нового статусу бібліотеки і її ролі в інформаційному просторі. З впровадженням новітніх технологій з’явилося багато нових форм роботи, що не могло не вплинути на зміну стратегії читання.



Доступ до ресурсів Всесвітньої інформаційної мережі Інтернет в нашій бібліотеці є необхідною складовою процесу обслуговування. Діти навчаються, спілкуються, змінюються. Інтернет допомагає в пошуку інформації та виконанні домашніх завдань, дає можливість прослухати музику, переглянути фільм, пограти чи поспілкуватись.

Сьогодні наш Інтернет-центр - це структурний підрозділ, у якому користувачам надається доступ до Всесвітньої мережі Інтернет, реалізуються проекти та цільові програми, надається можливість друкувати дидактичні матеріали. Я займаюся вихованням інформаційної культури користувачів, вчу знаходити потрібну інформацію, допомагаю в Інтернет-спілкуванні. Уроки-практикуми допомагають реалізовувати освітні, дозвіллєві, професійні інтереси як користувачів-підлітків, так і організаторів юнацького читання.

Діяльність Інтернет-центру стала невід’ємною частиною бібліотечного сервісу, що допомагає орієнтуватися користувачам в інформаційних ресурсах мережі, забезпечуючи супровід навчальної діяльності, розвиток інтелектуальних і творчих здібностей користувачів. Ресурси Інтернету безмежні, до того ж віртуальний інформаційний масив характеризується високим рівнем динаміки: з’являються нові матеріали, змінюються адреси або зникають ресурси. Тому традиційні форми бібліографічної роботи доповнюють ресурсами сучасних бібліотечних технологій серед яких: вебліографічні покажчики, списки, мультимедійні презентації.

Консультування та аналіз масиву Інтернету – саме це відрізняє бібліотеку від Інтернет-кафе та Інтернет-клубів. Виконуючи ці функції, бібліотека утверджується як інформаційний посередник і навігатор інформаційних ресурсів.

Наш Інтернет-центр допомагає не тільки зорієнтувати користувачів в морі інформації, але й роз’яснити їм правила поведінки в мережі, застерегти від небезпеки, якою наповнений Інтернет, прищепити навички віртуальної етики.

З появою Інтернет-центру в нас значно зросла якість обслуговування читачів, оскільки до наявних друкованих ресурсів бібліотеки додаються електронні ресурси.

Обслуговування читачів з використанням ресурсів Інтернету набуло якості стандартної бібліотечної послуги. Інтернет-центр забезпечив розширення номенклатури послуг через організацію допомоги користувачам в онлайновому пошуку та навігації в мережі Інтернет, використання складних довідок по пошуковому запиту. Може надаватись доступ до баз даних повнотекстових електронних інформаційних видань, пропонується роздрук та збереження на електронні носії інформації, підібраних користувачами матеріалів.

У нас передбачено групові навчальні заняття, тому що багато користувачів не вміють копіювати знайдену в мережі інформацію.

Я проводжу наступні заняття:



  1. Пошукові системи та нетикет.

На занятті користувачі повинні дізнатись, що пропонують різні пошукові системи, навчитись правильно вводити запити, копіювати та зберігати знайдену інформацію, ознайомитись із правилами мережевого етикету.

  1. Листування в Інтернеті. Створення власної поштової скриньки.

Користувачі-школярі часто звертаються із проханням допомогти створити поштову скриньку. Тому доцільно присвятити цьому окрему тему заняття.

3. Аудіокнига – допомога у навчанні.

Старших учнів ознайомлюю з електронними бібліотеками, навчаю користуватися ресурсами, які пропонують аудіокниги.

Організовую навчання користувачів роботі в Word, тобто тому, що передує роботі в Інтернеті.

Теми занять:


  1. Перше знайомство з персональним комп’ютером.

  2. Управління задачами та обробка документів у системі Windows.

  3. Файлова система Windows.

  4. Малюємо на комп’ютері.

З метою підвищення рівня інформаційної культури проводжу такі заняття:

  1. Використання локальних та глобальних комп’ютерних мереж.

  2. Подання інформації в Інтернеті. Пошукові системи і каталоги.

  3. Повнотекстові колекції та їх можливості.

  4. Періодичні видання. Електронні видання.

  5. Регіональні ресурси Інтернету.

Бібліотекар у системі "користувач-комп'ютер" повинен бути активним, технологічно підготовленим професіоналом, психологом і педагогом. Сьогодні моя місія як бібліотекаря полягає, насамперед у тому, щоб допомогти користувачам зорієнтуватися не тільки у безмежному просторі книг і традиційних носіїв інформації, але й у світі електронної інформації.

У нашій бібліотеці у грудні проводився тиждень Інтернету за таким планом:







з/п

Зміст роботи

Дата

Відповідальний




Книжкова виставка «Твій друг – комп’ютер».


05.11.2012

Бібліотекар



Виставка-перегляд «Інтернет – у контакті зі світом».


05.11.2012

Бібліотекар



День інформації «Інтернет – вікно у світ».


06.11.2012

Бібліотекар



Екскурсія «Ласкаво просимо в країну Інтернет».


07.11.2012

Бібліотекар



Огляд книг «Домашний ПК», «Інтернет для чайников»


07.11.2012

Бібліотекар



Диспут «Інтернет – друг чи ворог?».


08.11.2012

Бібліотекар



Турнір знавців «Інтернет: легко і просто!».


09.11.2012

Бібліотекар



На нинішньому етапі стратегічним напрямом обираю організацію інтелектуального дозвілля користувачів і головний наголос роблю на роботі з художнім словом. І саме сучасні інформаційні технології допомагають мені знаходити нові підходи до вирішення проблеми розвитку інтересу і любові дітей до читання. Використовуючи при проведенні різноманітних заходів текстову аудіо- і відеоінформації, прагну багатоаспектно розкривати творчість того чи іншого письменника або певну тему. Літературно-музичні вечори, медіа-лекції, презентації книг, творчі вечори супроводжуються відеопереглядом, електронною демонстрацією фрагментів книг, ілюстрацій і т.д. Популярні, ефективні і цікаві дітям слайд-журнали, слайд-репортажі, слайд-презентації, конкурси. Такі сучасні технічні засоби, як комп'ютер, для моїх користувачів вже стають звичним і обов’язковим. Поширеними останнім часом стали комп'ютерні презентації «Читання — задоволення і радість!». Постійно ведеться робота, спрямована на систематичне розширення і поповнення текстового, музичного і відеоархіву з різних тем у електронному вигляді.

Завдяки своїй наближеності до дітей, постійному контакту з учителями і батьками маю можливість спостерігати дитину в різних сферах її життя – в бібліотеці, на уроці, з друзями на перерві або на святі. Я у свою чергу можу вирішувати деякі педагогічні проблеми, безпосередньо, використовуючи можливості бібліотеки. Участь шкільного бібліотекаря у житті школи, підготовці свят і спільних уроків з вчителями дає великі можливості для залучення дітей до читання та прищеплення їм культури роботи з книгою. Коли батьки підтримують контакт зі школою, бібліотека повинна звертати увагу на те, що і як читають діти. В цьому полягає ще одна важлива особливість роботи шкільної бібліотеки. Та якщо вже говорити про вплив на дитяче читання, то саме ця включеність в життєвий простір дітей і навчальний процес школи роблять роботу бібліотеки особливо важливою.

  Я як бібліотекар перебуваю в школі увесь час на очах дітей. Навіть тоді, коли дитина ходить в бібліотеку лише два-три рази на рік за підручниками (адже буває і так), вона все одно знає мене в обличчя, хочеш не хочеш, знає, що відбувається в стінах бібліотеки і в школі. Раніше або пізніше щось її зацікавить. Крім цієї непрямої дії, яка безумовно є в кожній школі, де бібліотека – не лише пункт видачі підручників, бібліотекар може впливати на читання дітей через їх друзів, вчителів, через спільну підготовку заходів в класі. У мене із будь-яким учнем інша форма стосунків: за ними не стоїть ні зроблене домашнє завдання, ні оцінка в класному журналі або проблеми поведінки на уроці. Учень для мене – читач, а не двієчник або відмінник, не «паїнька» або «хуліган». Це інше спілкування. Воно може бути більш довірливим або більш діловим, але воно дає інші можливості, як на мене – більші, ніж навіть в учителя. Часто в школі бібліотека – місце неформального спілкування. Кому не доводилося бачити дітей, що приходять в шкільну бібліотеку просто так? Не за книгою, не у справі – поспілкуватися. І саме тут необхідно звернути увагу на свою самоосвіту, адже читачі бажають бачити бібліотекаря людиною ерудованою, обізнаною, з почуттям гумору, готовою до спілкування, а ще, безумовно, це повинен бути майстер своєї справи, актор, педагог, який налаштовував би юних користувачів бібліотеки на плідну співпрацю з книгою, створював атмосферу гармонійного сприйняття ними книги, ауру доброзичливості та взаєморозуміння. Бібліотекар сам повинен бути обізнаним і активним читачем.

Час стрімко змінюється, і сьогодні друкована книга вже не в змозі задовольнити всі комунікаційні і пізнавальні запити користувачів. Поняття читання змінюється кардинально і включає вже не тільки читання книг, але й роботу з широким колом інформаційних джерел, зокрема, електронних. Сучасні інформаційні технології, особливо Інтернет, значно розширюють сферу діяльності бібліотеки, виводять її на якісно новий рівень, пропонують безліч нових, раніше невідомих і недоступних форм роботи з користувачами. Розгалуження світової мережі і її зростаючий вплив на людину можна розглядати по-різному: якщо зупинитися тільки на негативній оцінці, то виявиться, що Інтернет — протилежність бібліотеці і книзі, оскільки дає лише інформацію, а не знання. Щоб виявити ставлення моїх читачів до цього питання, я провела дослідження «Бібліотека і читання у життя місцевої громади».




Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4

Схожі:

Відділ освіти Барвінківської райдержадміністрації Курульський навчально – виховний комплекс Барвінківської районної ради Харківської області Інтернет – як партнер бібліотеки та сучасний інструмент дитячого читання iconВідділ освіти виконкому Саксаганської районної у місті ради Криворізький навчально-виховний комплекс №35 багатопрофільний ліцей
Для цього потрібна можливість впливати на процес навчання. Що особливо важливо в умовах, коли акцент зміщується з процесу передачі...
Відділ освіти Барвінківської райдержадміністрації Курульський навчально – виховний комплекс Барвінківської районної ради Харківської області Інтернет – як партнер бібліотеки та сучасний інструмент дитячого читання iconНаукове товариство учнів «Ерудит» цдют м. Ульяновка
«Ульяновський навчально-виховний комплекс №2 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад» Ульяновської районної...
Відділ освіти Барвінківської райдержадміністрації Курульський навчально – виховний комплекс Барвінківської районної ради Харківської області Інтернет – як партнер бібліотеки та сучасний інструмент дитячого читання iconВідділ освіти Краснокутської районної державної адміністрації
...
Відділ освіти Барвінківської райдержадміністрації Курульський навчально – виховний комплекс Барвінківської районної ради Харківської області Інтернет – як партнер бібліотеки та сучасний інструмент дитячого читання iconВідділ освіти Якимівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет
Змінюються всі характеристики дитячого читання : статус читання, його тривалість, характер, спосіб роботи з друкованим текстом, репертуар...
Відділ освіти Барвінківської райдержадміністрації Курульський навчально – виховний комплекс Барвінківської районної ради Харківської області Інтернет – як партнер бібліотеки та сучасний інструмент дитячого читання iconВідділ освіти Уманської міської ради Методичний кабінет Уманський навчально-виховний комплекс Загальноосвітня школа-інтернат імені
Укладач: учитель української мови та літератури Уманського навчально-виховного комплексу Загальноосвітня школа-інтернат І – ІІ ступенів...
Відділ освіти Барвінківської райдержадміністрації Курульський навчально – виховний комплекс Барвінківської районної ради Харківської області Інтернет – як партнер бібліотеки та сучасний інструмент дитячого читання iconВідділ освіти Солонянської районної державної адміністрації
...
Відділ освіти Барвінківської райдержадміністрації Курульський навчально – виховний комплекс Барвінківської районної ради Харківської області Інтернет – як партнер бібліотеки та сучасний інструмент дитячого читання iconВиконавчий комітет харківської міської ради харківської області управління освіти адміністрації київського району харківської міської ради
Розділ основні підсумки діяльності управління освіти у 2013 році та завдання на 2014 рік
Відділ освіти Барвінківської райдержадміністрації Курульський навчально – виховний комплекс Барвінківської районної ради Харківської області Інтернет – як партнер бібліотеки та сучасний інструмент дитячого читання iconКартка обліку передового педагогічного досвіду Область, район, школа
Нагороди, відзнаки,звання: Грамоти управління освіти Лозівської рда, Лозівської рда та Лозівської районної ради, управління освіти...
Відділ освіти Барвінківської райдержадміністрації Курульський навчально – виховний комплекс Барвінківської районної ради Харківської області Інтернет – як партнер бібліотеки та сучасний інструмент дитячого читання iconЗвіт керівника Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 Харківської міської ради Харківської області Романової Людмили Вікторівни
У 2012-2013 навчальному році діяльність школи була спрямована на здійснення державної політики в галузі освіти, створення належних...
Відділ освіти Барвінківської райдержадміністрації Курульський навчально – виховний комплекс Барвінківської районної ради Харківської області Інтернет – як партнер бібліотеки та сучасний інструмент дитячого читання iconХарківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №129 харківської міської ради харківської області
Харківської міської ради Харківської області, присвячені ювілею Т. Г. Шевченка за період жовтень-грудень 2013


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка