Відділ освіти Березанської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Березанська загальноосвітня школа І- ііі ступенів Березанської районної ради Миколаївської області



Скачати 457.92 Kb.
Сторінка1/4
Дата конвертації11.10.2017
Розмір457.92 Kb.
  1   2   3   4

Відділ освіти Березанської районної державної адміністрації

Районний методичний кабінет

Березанська загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів

Березанської районної ради

Миколаївської області


Нові підходи до організації літературної освіти


Березанка 2014

Укладач: Крученова Валентина Михайлівна

учитель світової літератури

Березанської ЗОШ І – ІІІ ступенів. Кваліфікаційна категорія – «спеціаліст вищої категорії»

Педагогічне звання – «учитель-методист»


Відповідальна за випуск: Селізар Людмила Володимирівна

методист районного методичного кабінету відділу освіти Березанської райдержадміністрації

Рекомендовано методичною радою районного методичного кабінету відділу освіти Березанської райдержадміністрації, протокол № 3 від 19.05.2014 р.
Автор представляє дидактичний супровід уроків світової літератури 5 клас :

Робочі картки уроків: О.Пушкін. «Казка про рибака та рибку» ,

«Казка про мертву царівну та сімох богатирів»;

А.Ліндгрен. «Пеппі Довгапанчоха»;

Ч.Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»


Зміст

Вступ. Роль вчителя як творчої особистості у реалізації

поставлених перед сучасною школою цілей та завдань……………………………………………………………..…5

Дидактичний супровід уроків світової літератури. 5 клас………….…… . 7


Робочі картки уроків. О.Пушкін. «Казка про рибака та рибку» …………7

«Казка про мертву царівну та сімох богатирів»…………..…….15

Робоча картка уроку позакласного читання.

А.Ліндгрен. «Пеппі Довгапанчоха»…………………….….…..22



Ч.Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»…………………………..….28


Візитівка вчителя
c:\documents and settings\администратор\рабочий стол\я и вова\9x14.jpg


Прізвище, ім’я, по батькові – Крученова Валентина Михайлівна

Освіта–вища, Миколаївський державний педагогічний інститут ім. В.Г.Бєлінського,1984.

Спеціальність за дипломом – учитель російської мови та літератури.

Стаж роботи –загальний- 35, у тому числі педагогічний - 28 років.

Посада – вчитель світової літератури, заступник директора школи з НВР.

Кваліфикаційна категорія – спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.

Педагогічне звання – учитель-методист.

Державні нагороди: грамоти відділу освіти Березанської районної державної адміністрації, грамота управління освіти і науки Миколаївської облдержадміністрації, грамота МОН України (2006 р.).

Класи, в яких викладаю – 6,7,11

Участь у конкурсах:



Назва конкурсу

Рік

Рівень

Результат

1

На кращу розробку уроків із вивчення творчості М.В.Гоголя з використанням проектно-дослідницької методики «Intel”, присвяченого 200-річчю від дня народження письменника

2008

Обласний

І місце,Диплом

2

Восьмий Всеукраїнський конкурс «Вчитель-новатор»


2009


Всеукраїнський

Сертифікат

3

«Вчитель року – 2011»

2011

Обласний

Vм. Диплом

4

« На кращий освітній інтернет-сайт у номінації «Сайти учителів світової літератури»

2011

Всеукраїнський

Сертифікат «Кращий сайт»,грамота

5

4-й Міжнародний фестиваль педагогічних інновацій

2012

Міжнародний

Сертифікат

6.

Десятий Всеукраїнський конкурс «Вчитель-новатор»

2014

Всеукраїнський

Сертифікат як автору 100 кращих авторських робіт

7.

V Всеукраїнський Форум “Вчитель-новатор»

2014

Всеукраїнський

Сертифікат


Вступ



Педагогічна діяльність, яка є сплавом науки і мистецтва, за своїми компонентами завжди передбачає творчість. (В.Сухомлинський)
 

  Cучасна школаXXI столиття – це школа, яка формує нове покоління особистостей з високою гуманістичною культурою і громадською відповідальністю.Вважаю, саме предмет світова література на кращих зразках красного письменства cформує особистість творчу, вільну, духовно багату, самостійно мислячу, із широким світоглядом, зі стійкими моральними принципами. Виходячи з завдань Концепції літературної освіти сучасний урок літератури повинен формувати у дітей стійкий інтерес до читання, естетичного смаку учнів, здатності розрізняти й оцінювати художні явища, сприяти формуванню читацьких компетенцій, умінь та навичок культурного читача, котрий не тільки оволодіває змістом художніх творів, а вміє висловити власну думку щодо прочитаного, обґрунтувати свою позицію, давати оцінку персонажам і подіям твору, передати в слові свої емоції та почуття під впливом читання.

` Розвиток суспільства вимагає значного підвищення якості знань учнів. Шукаються шляхи виходу за межі консервативної системи освіти і наближення освітніх послуг до об‘єктивних потреб розвитку інформаційного суспільства, що спонукає до розробки і впровадження інноваційних освітніх технологій. Час вносить свої зміни в методику викладання предметів, тому сьогодні актуальні педагогічні інновації, які пов'язані із застосуванням інтерактивних методів, комп'ютерних технологій, проектного навчання.

Пропоную робочі картки уроків світової літератури за новою програмою у 5 класі за вивченням творчості О.Пушкіна , Ч.Діккенса, уроку позакласного читання за твором А.Ліндгрен «Пеппі Довгапанчоха»,

Акцентую увагу, що картки до уроків не є конспектами, а відображають логіку діяльності учня із здобуття читацької компетентності під час вивчення як окремого твору, так і теми в цілому. Тому до використання поданих дидактичних матеріалів необхідно підходити творчо. Усі картки мають типову структуру від мотиваційного моменту до узагальнення (рефлексії). Також структурними компонентами карток є розділи: «Вивчаємо теорію літератури», «Тематичний словничок уроку», «Учительська підказка», «Це цікаво», що дозволяє реалізувати емоційно- ціннісну, компаративну, культурологічну лініі літературноі освіти, передбачені новими Державними стандартами та новою програмою зі світовоії літератури.

Картки побудовані з урахуванням вікових особливостей учнів, матеріал

дозволяє організувати фронтальну, індивідуальну, парну і групову форми роботи на уроці, а також реалізувати особистісний підхід. Система оцінювання передбачає як само- і взаємооцінку учнів, так і перевірку результатів учнівської діяльності учителем.
Мета роботи:

- представлення нових підходів до планування діяльності вчителя й учня – читача в системі літературної освіти на компетентнісно- діяльнісній основі.


Апробація робіт:

Результати педагогічної діяльності впроваджуються у Березанській ЗОШІ- ІІІст. та школах району. Цікаві методичні знахідки для організації навчально-виховного процесу пропонуються колегам на майстер-класах , районних семінарах вчителів світової літератури.



Світова література за новою програмою 2013-2014 р.

5 клас.

Дидактичний супровід до уроків за творчістю О.Пушкіна.
Робоча картка уроку №14

Тема уроку : Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.

О.Пушкін. «Казка про рибака та рибку»
Сказка ложь, да в ней намек, добрым молодцам урок!» О.Пушкін
пушкин.jpg
Вивчаємо теорію літератури!17.jpg

Завдання 1. Прочитайте інформацію:

Літературна казка - авторський художній твір, в основі якого лежить захоплива вигадана історія, що об’єднує елементи дійсності і фантастики. Присутність автора завжди відчувається в тексті ( у його ставленні до героїв, оцінках подій тощо).

Пригадайте, що характерно для фольклорних казок. У чому відмінність авторської казки від фольклорної. Заповніть таблицю. 2 бали


Народні ( фольклорні) казки

Літературні
























Завдання 2. 1295863679_49735442_student.jpg



Вчительська підказка ! Сюжет – це послідовність подій у творі. Запишіть схему побудови сюжету казки О.Пушкіна. (план казки)

2 бали
1._________________________________________________________________ 2._________________________________________________________________

3._________________________________________________________________

4.___________________________________________________________________________

5.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



1295863679_49735442_student.jpg

Завдання 3. Звідки О.Пушкін запозичив сюжет казки? Щоб виконати це завдання, скористайся інформацією. 2 бали01012.jpg



Це цікаво!

В казковому фольклорі різних країн є спільні сюжети. Через те, що вони поширені по всій земній кулі, їх називали «мандрівними». Головною причиною «мандрівних сюжетів» було те, що різні народи мали схожі уявлення про бідність і багатство, щастя і горе, розум і глупоту, про любов до рідного краю й ненависть до ворога тощо. Серед літературних казок є авторські казки, вигадані письменниками, і є такі, що створені на основі фольклору, тобто автори використовують запозичені сюжети і героїв.



Прочитайте інформацію про історію виникнення казки О.Пушкіна «Сказка о рыбаке и рыбке».

Источники сюжета

Считается, что сюжет сказки основан на померанской (немецкой ) сказке «О рыбаке и его жене» (нем. Vom Fischer und seiner Frau) из сборника Братьев Гримм, с которой имеет очень близкие совпадения, а также перекликается с русской народной сказкой «Жадная старуха» (где вместо рыбки выступает волшебное дерево).

В конце сказки братьев Гримм старуха хочет стать римским папой (намёк на папессу Иоанну). В первой рукописной редакции сказки у Пушкина старуха сидела на Вавилонской башне, а на ней была папская тиара:

Говорит старику старуха: «Не хочу быть вольною царицей, а хочу быть римскою папой».

Стал он кликать рыбку золотую

«Добро, будет она римскою папой»

Воротился старик к старухе. Перед ним монастырь латинский, на стенах латинские монахи поют латинскую обедню.

Перед ним вавилонская башня. на самой верхней на макушке сидит его старая старуха: на старухе сарацинская шапка, на шапке венец латинский, на венце тонкая спица, на спице Строфилус-птица. Поклонился старик старухе, закричал он голосом громким: «Здравствуй ты, старая баба, чай, твоя душенька довольна?»

Отвечает глупая старуха: «Врёшь ты, пустое городишь, совсем душенька моя не довольна — не хочу я быть римскою папой, а хочу быть владычицей морскою…».

Литература: С. М. Бонди «Новые страницы Пушкина», «Мир», — М., 1931



_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 4. Поміркуймо разом!Що спільного та відмінного в сюжеті казки О. Пушкіна в порівнянні з народною? 2 бали1295863679_49735442_student.jpg

1.____________________________________________________________________________

2.____________________________________________________________________________

3.____________________________________________________________________________


Завдання 5. Чи можна сказати, що між фольклорною та літературною казкою є тісний взаємозв'язок ( синтез)? Встановіть в них окремі спільні елементи (образи, сюжети, особливості будови.) 2 бали

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



1295863679_49735442_student.jpg


Підіб'ємо підсумки:

- Що нового відкрили для себе, дізнавшись про казку?

- Підтвердить або спростуйте висловлювання : «Казка про рибака та рибку» належить до виду чарівних казок». Аргументуйте свою відповідь.

- Що найбільше сподобалось, що вразило?



34.jpg


Домашнє завдання :

1.Виразне читання казки в особах;

2.Вивчити поняття: «літературна казка», «автор літературного твору»; основні ознаки фольклорної і літературної казки; спільне та відмінне між літературною та фольклорною казкою.

3.Знати історію написання казки, підібрати фрагменти , які характеризують героїв казки.




Робоча картка уроку № 15
О.Пушкін «Казка про рибака та рибку»

Тема уроку : « Система образів. Автор.»

rr16
Завдання 1. Складіть простий план казки О.Пушкіна «Казка про рибака та рибку». 1 бал

1_________________________________________________________________

2_________________________________________________________________

3_________________________________________________________________

4_________________________________________________________________

5_________________________________________________________________

6_________________________________________________________________

Вивчаємо теорію літератури!17.jpg

Завдання 2. Прочитай інформацію 1 бал



Образи твору - це персонажі , герої, оповідач, дійові особи.

Система образів (персонажів): Персонаж, герой у творі існує не сам по собі, а в системі стосунків з іншими персонажами. Герої взаємодіють, зіставляються, порівнюються, протиставляються. Чим більше взаємозв’язків виявляється в персонажа, тим яскравіше висвітлюється його багатогранність і розкривається вся глибина і складність характеру.

Назвіть образи (героїв) казки. Що ви знаєте про цих героїв? Заповніть таблицю.



Казковий герой

Що про нього відомо
























Завдання 3. Це цікаво! А знаєте ви що…01012.jpg



Користь – це коли хочуть отримати що-небудь, не віддаючи взамін нічого безкоштовно. Хочуть все тільки для себе. Таких людей називають користолюбивими. Кому з героїв притаманна така риса характеру? 1 бал

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 4. Відтворіть порядок прояву рис характеру старої: 1 балimages-4

1. Властность 3 Корыстность

2. Надменность 4.Ненасытность
Завдання 5. Робота в парах. Яка з російських приказок якнайвлучніше характеризує стару? 1 бал

«Много захочешь – последнее потеряешь»

«Много желать – добра не видать»

«Жадность всякому горю начало»

«Ненасытному все мало»
Завдання 6. «Займи позицію». «Як ви вважаєте, чи правильно вчинив старий, покірно слухаючи стару? Яка риса характеру притаманна герою у даному випадку? Це позитивна риса чи негативна? 1 бал


+

-


















Завдання 7. Прочитате інформацію.

Невежа - грубый, невоспитанныйчеловек

"невежа" и "невежда" - одно и то же. Образовано от "не" и "ведать", то есть "знать". И невежда, и невежа - так говорили о людях, во-первых, неученых, а во-вторых, о тех, кто "не наблюдает в поступках учтивства"

В «Словаре Академии Российской» (1814, ч. 3, с. 1291) говорилось, что слова невежа, по просторечию, и невежда имели два значения: «1) простак, неученый, непросвещенный, безграмотный; 2) говорится также о тех, которые не наблюдают в поступках учтивства, не умеют поступать благопристойно».

Як ви вважаєте, чому у казці народ насміявся над старим та назвав його «невежею»( рос.м.)? 1 бал

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 8. Як ви розумієте поняття « автор літературного твору». Яка роль авторського голосу в казці? Наведи приклад авторського ставлення до старого рибалки (випиши з тексту) 2 бали

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 9. В системі образів казки особливе місце займає образ моря. Море – це місце перебування рибки. Государиня рибка пов’язана з ним невидимим зв’язком.

Як ви поясните реакцію моря на примхи старої? Чому воно змінюється? 1 бал

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання 10.Відтворіть послідовність реакції моря: 2 бали


1. Море слегка разыгралось

2.Помутилось синее море

3. Не спокойно синее море

4. Почернело синее море

5. На море черная буря.


1295863679_49735442_student.jpg

Підіб'ємо підсумки:

Сатира – це гостра критика чогось, окремих осіб, людських груп чи суспільства з висміюванням, а то й гнівним засудженням вад і негативних явищ у різних ділянках індивідуального, суспільного й політичного життя, суперечних із загальнообов'язковими принципами чи встановленими ідеалами.

Чому цей твір вважається сатиричним? Ваша думка? Чи не є історія старої, сатирою на досягнення багатства і влади ? Поясніть свою відповідь
- Як ви вважаєте, чи зміниться стара в майбутньому? Чи зрозуміла вона, що треба радіти тому, що є і не бажати того, що не може бути?

- Які поради б ви надали старому чи старої? Як вони повинні побудувати у майбутньому свої стосунки? Що є головним , домінуючим у сім'ї?


Домашнє завдання:34.jpg

Підготуйте усну розповідь на одну з запропонованих питань.

1. Складіть свій варіант діалогу старого зі старою , коли він, відпустивши рибку, прийшов додому.

2. Уявіть, що ви впіймали рибку. Що б ви попросили?

3. Поясніть значення російської приказки : «Не садися не в свои сани». Підберіть до неї близьке за значенням прислів'я чи приказку російського чи українського народу.

4. Чому рибка «ничего не сказала» на останнє прохання старого?

5.В народі кажуть: « Залишився у розбитого корита». Поясніть значення приказки.



Випереджальне завдання : Читати казку Г.Х.Андерсена «Соловей»


Робоча картка №14

О.С.Пушкін.«Казка про мертву царівну та сімох богатирів»


Каталог: 2014
2014 -> Біографія: Максим Рильський
2014 -> Спортивна слава україни (довідково-інформаційний матеріал для лекторсько-просвітницьких груп народних домів про спортсменів Героїв України)
2014 -> Теоретико літературні поняття Епос
2014 -> Управління культури, національностей та релігій київської облдержадміністрації київська обласна бібліотека для юнацтва «Світлий шлях духовного прозріння»
2014 -> Святе Письмо Старого та Нового Завіту / перекл о. Івана Хоменка, Львів: «Місіонер» убт «Свічадо», 2007 (1-е вид.: Рим: видавництво оо. Василіян, 1963). Барщевський Т. П’ятикнижжя конспект
2014 -> Тема. Джон Кітс- англійський поет-лірик. Сонет «Про коника та цвіркуна»
2014 -> Вступного випробування
2014 -> Диктатура Гая Юлія Цезаря
2014 -> Дев’ятдесятники: молодий струмінь в сучасній українській літературі


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4

Схожі:

Відділ освіти Березанської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Березанська загальноосвітня школа І- ііі ступенів Березанської районної ради Миколаївської області iconВідділ освіти Петрівської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Література рідного краю Розробки уроків з української літератури для 6-8 класів
Митько Н. П., учитель Петрівського нвк «загальноосвітня школа ІІ-ІІІ ступенів-гімназія»
Відділ освіти Березанської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Березанська загальноосвітня школа І- ііі ступенів Березанської районної ради Миколаївської області iconВідділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа I-III ступенів
Підсумкові контрольні роботи із зарубіжної літератури (5-11 класи) // Василенко Н. С., Ольшаниця, школа. – 2010. – с
Відділ освіти Березанської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Березанська загальноосвітня школа І- ііі ступенів Березанської районної ради Миколаївської області iconВідділ освіти Солонянської районної державної адміністрації
...
Відділ освіти Березанської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Березанська загальноосвітня школа І- ііі ступенів Березанської районної ради Миколаївської області iconВідділ освіти Криворізької районної державної адміністрації ку «Криворізький районний науково-методичний кабінет» Криворізької районної ради
Персонажі як на долоні. – Укл. Петросян-Чиркінян І. А.– с. Красіне: Красінська зош І-ІІІ ступенів, 2016. – 36 с
Відділ освіти Березанської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Березанська загальноосвітня школа І- ііі ступенів Березанської районної ради Миколаївської області iconВідділ освіти черкаської районної державної адміністрації районний методичний кабінет
Схвалено радою районного методичного кабінету відділу освіти Черкаської районної державної адміністрації
Відділ освіти Березанської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Березанська загальноосвітня школа І- ііі ступенів Березанської районної ради Миколаївської області iconСтарокостянтинівський районний методичний кабінет Решнівецька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
Яцюк Інна Леонідівна, вчитель фізики Решнівецької зош І-ІІ ступенів Старокостянтинівської районної ради Хмельницької області
Відділ освіти Березанської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Березанська загальноосвітня школа І- ііі ступенів Березанської районної ради Миколаївської області iconВідділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Тальнівський нвк «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-гімназія»

Відділ освіти Березанської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Березанська загальноосвітня школа І- ііі ступенів Березанської районної ради Миколаївської області iconЛітературне краєзнавство як один із шляхів національно патріотичного виховання в школі
Відділ освіти Бердичівської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет
Відділ освіти Березанської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Березанська загальноосвітня школа І- ііі ступенів Березанської районної ради Миколаївської області iconДослідження впливу шуму на увагу, пам'ять та самопочуття людини
Баловненська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Новоодеської районної ради Миколаївської області


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка