Відділ освіти Маневицької райдержадміністрації Загальноосвітня школа І-ІІІ ст с. Рудники



Скачати 238,96 Kb.
Дата конвертації08.07.2017
Розмір238,96 Kb.
ТипПротокол

http://lanway.by/wp-content/gallery/italy-memo/1007177_ph04464.jpghttp://www.roofit.nl/uploads/images/background/background_5.jpghttp://www.nasamnatam.com/statiifiles/acropolis%20greece%20glavna.jpghttp://www.fosterandpartners.com/data/projects/1706/img3.jpghttp://www.fotoprizer.ru/img/3997_orig.jpghttp://im18.gulfup.com/2012-05-01/1335903034122.jpghttp://www.inpic.ru/pic/4357-de496ec4.jpg

Відділ освіти Маневицької райдержадміністрації

Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с. Рудники

Автор розробки:

вчитель художньої культури

Калькова Л.М.

Маневичі - 2014

Архітектура світу. Методична розробка.

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с. Рудники. 44 с.

Анотація.

У методичній розробці аналізуються історичні умови розвитку європейської та східної архітектури, особливості системи будування культових споруд Близького та Далекого Сходу. Розглядаються матеріали з історії архітектури романського та готичного стилів, та архітектури Індії, мусульманських країн Близького і Далекого Сходу.

Методична розробка може бути корисною для вчителів художньої культури, а також для спеціалістів художнього й мистецтвознавчого напряму.

Розробники:

Калькова Людмила Миколаївна – вчитель художньої культури


Рецензенти:

Панько О.С. – методист відділу освіти


Навчально-методичне видання затверджено радою методичного кабінету Маневицького району

Протокол №2 від 12.03.2014 року


ПЕРЕДМОВА

Мистецтво незбагненне й незрівнянне –

Його не може розум осягнуть,

Є в ньому вічна і священна тайна,

Що кличе людство на духовну путь.

Чому обличчя змінюють епохи?

І час від часу інша новина?

Здається наче розібрались трохи,

Але відкрилась більша глибина.

Мистецтво піднімається на крилах

До вищої мети між інших мет,

Воно летить невпинно і нестримно,

Шляхи його, мов спалахи комет.

То величає, то сміється їдко,

То говірке, то стримує вуста,

Примхливе і вибагливе нерідко,

А інколи грайливе, як дитя.

Воно, як жінка, чарівне й прекрасне,

Вдиха натхнення яблуневий цвіт,

Та якщо жінка із роками гасне,

Краса мистецтва не рахує літ.

О. Ніконенко


Мистецтво, одна з форм суспільної свідомості, складова частина духовної культури людства, специфічний рід практично-духовного освоєння світу. У цьому плані до мистецтва відносять групу різновидів людської діяльності –архітектуру, живопис, музику, театр, художню літературу.

Пізнання художньої культури минулих часів, усвідомлення традицій і закономірностей розвитку світової архітектури – необхідні умови формування творчої особистості.

Головною метою вивчення художньої культури є здобуття учнями знань з історії світового мистецтва, мистецтва України, архітектури та містобудування, опанування методами аналізу історичних пам’яток.

Відповідно до сформульованої мети найважливішими при вивченні теми «Архітектура світу» є завдання:



  • визначення композиційних особливостей певних типів будівель і споруд у різні історичні періоди;

  • виявлення закономірностей архітектурно-художньої виразності пам’яток архітектури та мистецтва;

  • розпізнавання художніх стилів в архітектурі та мистецтві;

  • виділення загальних стильових ознак серед пам’яток архітектури.

Архітектура - це система будівель і споруд, які формують навколишнє середовище для життя та діяльності людей відповідно до законів краси.
Головне в архітектурі - це користь, міцність і краса. Архітектура - це не лише будинки в містах, не лише професія - це мистецтво, це розвиток країни та міста, це головний чинник культури.

В методичній розробці висвітлено значення архітектури, її головні функціональні, конструктивні та естетичні якості. Чинники розвитку даної діяльності, історія її зародження та розвиток в суспільстві. Виділені визначні споруди різних часів. Здійснено порівняння стилів в архітектурі різних країн.

Ознайомтеся з іменами і явищами, визначальними для розвитку світової архітектури, і оберіть для себе із загальнолюдської культурної скарбниці те, що ближче до ваших смаків і уподобань!

Тема: Архітектура світу.

Мета: проаналізувати історичні умови розвитку європейської та східної архітектури, ознайомити учнів з особливостями системи будування культових споруд Близького та Далекого Сходу, формувати вміння характеризувати стилі і напрями архітектури світу; порівнювати їх характерні особливості; розвивати аналітичне мислення, художній смак; виховувати духовність, шанобливе ставлення до архітектурних пам’яток людства.

Обладнання: ТЗН

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма проведення уроку: телепередача

ХІД УРОКУ:


  1. Організаційний момент.

  2. Мотивація навчальної діяльності.

  3. Актуалізація опорних знань.

  4. Вивчення нового матеріалу.

  5. Актуалізація набутих знань.

  6. Підсумок уроку.

  7. Домашнє завдання.


І. Організаційний момент.

Рефлексія



  • Від уроку я чекаю…

  • Я сподіваюся…

  • Мені б хотілося дізнатися…

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

«Архітектура – це безмовна музика»

Гете


  • Поясніть, як ви розумієте цей вислів? (Відповіді учнів)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Складіть «Асоціативний кущ» до слова «Архітектура» (Додаток №1)

  • Робота груп на картках (Додаток №2)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Ведучий: Доброго дня! Вітаю вас, шановні цінителі мистецтва на нашій телепередачі «Подорожуємо світом!» Сьогодні в програмі: зародження архітектури; умови розвитку європейської та східної архітектури, інтерв’ю з поціновувачами мистецтва, прямий репортаж з найцікавіших куточків планети.

В ефірі рубрика «Крупним планом». Увага на екран.



- (грец. αρχιτεκτονικη будівництво), — це одночасно наука і мистецтво проектування будівель, а також власне система будівель та споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людей відповідно до законів краси.









Ведучий. Ми пригадали з вами, що ж таке архітектура, переглянули основні види архітектури. Як же зароджувалась архітектура, які існували передумови її розвитку, ми дізнаємось із розмови з мистецтвознавцями. Зустрічаємо їх!

Мистецтвознавець 1. Зародження архітектури відносять до доби первіснообщинного ладу у добу пізнього палеоліту (близько 10 тисяч років до н. е.), коли виникли перші штучно споруджені житла і поселення. Були освоєні найпростіші прийоми організації простору на основі прямокутника і кола, почався розвиток конструктивних систем з опорами-стінами або стійками, конічним, двоскатним або плоским балковим покриттям. Застосовувалися природні матеріали (дерево, камінь), виготовлялась цегла-сирець. Все це було освоєно людиною раніше, ніж з'явилась писемність.

Кінець існування первісного суспільства позначився будівництвом фортець зі стінами або земляними валами та ровами. У мегалітичних спорудах (менгіри, дольмени, кромлехи) поєднання вертикальних та горизонтальних блоків каменю свідчить про подальше освоєння закономірностей архітектоніки (наприклад, кромлех в Стоунхенджі, Великобританія). Варто згадати також оселі на палях у Франції, глиноплотові будинки Трипільської культури в Україні.



http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/39/stonehenge_-_england.jpg/250px-stonehenge_-_england.jpg

Стоунхендж, Англія

Ведучий. Розкажіть нам, будь ласка, про історичні умови розвитку європейської та східної архітектури.

Мистецтвознавець 2

Коли говоримо про історію розвитку західноєвропейської середньовічної культури виокремлюємо кілька визначних періодів, зокрема романський та готичний, що вирізнялися характерними рисами.


Романський стиль (від лат. romanus — римський) — художній стиль, пов'язаний з античною культурою Риму. Набув поширення у країнах Західної та Центральної Європи у добу Раннього Середньовіччя (X—XIII ст.). Романський стиль об'єднав усі види мистецтва: монументальне малярство, скульптуру, декоративне мистецтво, що невід'ємно пов'язані з архітектурою. Але головним видом мистецтва цієї доби була архітектура, що вражала масивністю та строгістю споруд із чітко окресленими об'ємами та великими вежами. Основні форми — храм, монастир, замок.
Романська архітектура є продовженням давньоримської архітектури. Термін «романський стиль» виник у І половині XIX ст., коли було виявлено зв'язок середньовічної архітектури з римською. Романські храми значною мірою підготували готику, що прийшла на зміну романському стилю у середині XIIIст.
До відомих пам'яток романського зодчества належать:бамбергский соборшпаєрський собор

Шпаєрський собор (Німеччина)

Бамбергський собор (Німеччина)файл:vieille église romane de mérignac (gironde).jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/da/abaziasanvittorefrasassi.jpg/200px-abaziasanvittorefrasassi.jpg



Абатство Св.Віктора в Джензі (Італія) Церква Сен-Вінсент в Меріньяк (Франція)

Мистецтвознавець 3

Готичний стиль - художній стиль, що був завершальним етапом у розвитку середньовічної культури країн Західної Європи (між серединами XII і XVI століть). Термін «Готика» введений в епоху Відродження як зневажливе позначення всього середньовічного мистецтва, що вважалося «варварським».

Особливе місце в мистецтві готики займав собор — вищий зразок синтезу архітектури, скульптури і живопису (вітражів). Незрівнянний з людиною простір собору, вертикалізм його веж і склепінь, підпорядкування скульптури динамічним архітектурним ритмам, багатобарвне сяйво вітражів робили сильний емоційний вплив на віруючих. Готичне мистецтво «пропагує» інтерес до людських почуттів, звертається до краси від реального світу, повертається до індивідуальності. Готичне мистецтво є символом квітучих торговельних і ремісничих міст-комун, що домоглися популярності й самостійності всередині феодального світу. Грандіозні готичні собори вирізнялися висотою, місткістю, ошатністю, видовищним і багатим декором. Для готичного стилю характерні гострі споруди зі стрілчастими склепіннями, великою кількістю кам'яного різьблення і скульптурних прикрас.

До відомих пам'яток готичного зодчества належать:

файл:chartres 1.jpgфайл:cathédrale notre-dame de paris - 12.jpg

Собор Паризької Богоматері (Франція) Собор в Шартрі (Франція)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/83/st._nicholas_cathedral%2c_kiev_02.jpg/250px-st._nicholas_cathedral%2c_kiev_02.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/30/wells.cathedral.front.arp.jpg/200px-wells.cathedral.front.arp.jpg



Сомерсет, Кафедральний собор, Британія.

Церква Святого Миколая (Україна)

файл:milano duomo 1.jpgkdom.jpg

Міланський собор (Італія)

Кельнський собор (Німеччина)


Ведучий. Час перейти до характеристики, та аналізу умов розвитку східної архітектури

Мистецтвознавець 4

У результаті арабських завоювань VII—IX ст. виникла величезна держава — Арабський халіфат (у складі Аравійського півострова, сучасних Іраку, Ірану, більшої частини Закавказзя, Середньої Азії, Сирії, Ізраїля, Йорданії, Єгипту, Північної Африки, Іспанії та Португалії, Північної Індії).


Однією з характерних рис синтезу мистецтв у монументальному арабському зодчестві є важлива роль декоративних форм. Особливе значення має орнамент (арабески — складний орнамент із геометричних фігур і стилізованих рослинних мотивів, який подеколи містить каліграфічні східні написи), що монохромним мереживом, барвистим килимом укриває стіни і склепіння будинків (багатим оздобленням славилися навіть численні громадські лазні, у спорудженні яких використовувався досвід зведення римських терм).
В архітектурі жител здавна були вироблені прийоми планування будинків із внутрішніми подвір'ями та із захищеними від спеки терасами.
Спільні для багатьох народів Близького й Середнього Сходу особливості архітектури були пов'язані із природно-кліматичними умовами країн і можливостями будівельної техніки (наприклад, використання особливих конструкцій із глини, цегли й каменю). Були створені різноманітні форми арок — стрілчасті, підковоподібні, фестончасті; винайдені особливі системи склепінчастого перекриття.
Стіни мечеті, палацу, медресе, караван-сараю так само, як і стіни будинків та укріплень, являли собою перешкоду, ховаючи те, що було всередині. Особливе значення (як ядро архітектурної композиції) мало відкрите квадратне або прямокутне подвір'я, оточене арковими галереями. У мечетях до однієї зі сторін цього подвір'я, зорієнтованої в бік Мекки, прилягала глибша аркада, яка утворювала кілька рядів молитовної зали. Арки спиралися на колони й стовпи.
Середньовічні архітектори Арабського Сходу створили нові типи монументальних культових і світських будівель:
•   мечеті — молитовні будинки мусульман;
•   мінарети — вежі, з яких закликають вірян на молитву;
•   медресе — мусульманські духовні училища;
•   караван-сараї та криті ринки, що відповідали розмаху торговельної діяльності міст;
•    палаци правителів, укріплені цитаделі, фортечні стіни з воротами й вежами;
•   мавзолеї — монументальні похоронні споруди, що містять камеру із останками померлого й поминальну залу.
Мечеть є будівлею, що стоїть осторонь, із куполом-гамбізом. Іноді мечеть має внутрішнє подвір'я (наприклад, Аль-Харам). Флігелем до мечеті пристроюють 1—9 веж-мінаретів (кількість мінаретів повинна бути меншою, ніж у мечеті Аль-Харам). Молитовна зала позбавлена зображень, але на стінах можуть бути написані арабською рядки з Корану. Стіна, звернена до Мекки, позначена порожньою нішею — міхрабом. Праворуч від міхрабу розташована кафедра — мінбар, з якої проповідник (імам) читає проповіді вірянам під час молитви. При мечетях іноді працюють школи-медресе.
Арабське слово масджид — мечеть, є похідним від арабського кореня саджада — падати ниць, уклонятися — тобто слово позначає місце поклоніння. Воно свідчить про місце, де вірянин може вклонитися Богові під час молитви і не припускає нічого, окрім чистого простору. Мусалла — особливий тип відкритих споруд, що оточені стіною або мають тільки одну стіну (вона визначає напрямок у бік Мекки), розташовані зазвичай за межами міста.
Під час поширення ісламу на нові землі, для потреб вірян не лише будували нові храми, але й пристосовували ті, що вже існували, здебільшого християнські. З-поміж найвідоміших — храм Св. Софії в Царгороді (Стамбулі), а також мечеті Багдада. Власне ісламські храми — це прості та зручні споруди, що наближаються за формою і планом до будинку Пророка в Медіні, закладені на місці колишніх військових таборів. Наприкінці VII ст. була визначена відмінність (за призначенням і функціями) між масджид — невеликою мечеттю для індивідуальної молитви та масджид джаммі — соборною («п'ятничною») мечеттю для колективної молитви, що здійснює вся громада опівдні щоп'ятниці.
Усі мусульманські культові споруди об'єднані спільною рисою — вони орієнтовані строго на Мекку (точніше, на Каабу): місце, куди мусульмани посилають молитви. Цей напрямок називається кібла («те, що розташоване навпроти»). Від нього отримала свою назву задня, звернена до Кааби, стіна будь-якої молитовної будівлі в ісламі, яка теж називається кібла. У ранній період, коли молитву здійснювали на окресленій на піску ділянці землі, кіблу визначали за тінню списа, устромленого в землю. Орієнтація на Мекку утвердилась тоді, коли язичницьке святилище — Каабу — було оголошено також і мусульманською святинею. Про це йдеться у другій сурі Корану, що належить до найдавніших медінських одкровень.
Як архітектурна споруда медресе склалася у X—XII ст.
Медресе являє собою 1—2-поверхову споруду з прямокутним подвір'ям, келіями, мечеттю та аудиторіями.
Існують регіональні відмінності в архітектурі медресе. У Середній Азії мечеть і аудиторії розташовані в корпусі будівлі, по обидва боки від порталу, у Сирії та Єгипті вони займають обернені до подвір'я лоджії. У Малій Азії подвір'я медресе зазвичай покрите масивним куполом.
Медресе оздоблюють різьбленням по каменю, стуку (алебастровій штукатурці), дереву й теракоті та полив'яними плитками.
Зазвичай медресе відкривали при великих мечетях. У них готували служителів культу (імамів), учителів початкових мусульманських шкіл — мектпебів, а також службовців держапарату.
Перше медресе було відкрито 859 року у Фесі (Марокко).

Мінарет в ісламській архітектурі — баштоподібна культова споруда при мечеті, з балкона (шерифе) якої глашатай (муедзин) скликає мусульман на молитву (салятп).


Зовнішні стіни мінарету нерідко мають художнє оздоблення — це фігурна цегляна кладка або облицювання полив'яною цеглою.
Стилі та загальна архітектура мінаретів можуть значно різнитися — залежно від регіону і часу будівництва.
Свої особливості мали мінарети у мусульманських народів Індії, російського Поволжя (татари) — своєрідний сплав церкви й мечеті, із мінаретом посеред даху; у Китаї — з елементами пагоди, а також у інших народів тощо.
З-поміж мечетей відомі пам'ятки архітектури – файл:bukhara01.jpg

Мінарет Калаян, Бухара
файл:sabancimosque19082006.jpgфайл:chinese-style minaret of the great mosque.jpg

Мінарет великої мечеті у Сіані, Китай Мечеть з мінаретами Сабанджі

Ведучий. Дякуємо за змістовну розповідь, шановні «мистецтвознавці». Увага! На зв’язку наші тележурналісти, які зараз знаходяться в Мецці (Саудівська Аравія) біля Мечеті Аль-Харам — головного священного храму мусульман. Що цікавого вони нам розкажуть і покажуть?

«Тележурналіст 1»

Мечеть Аль-Харам – головний священний храм мусульман, у внутрішньому подвір'ї якого знаходиться Кааба. Є об'єктом обов'язкового паломництва — хаджу (у Корані мечеть Аль-Харам згадано 15 разів). Розташовано у Мецці в Саудівській Аравії.


Прототип мечеті Аль-Харам з'явився 638 року. За часів пророка Мухаммеда і «праведних халіфів». Заповідна мечеть була маленькою, без стін; територію відокремлювали http://znaimo.com.ua/images/rubase_4_959801699_18126.jpg

будинки, між якими розташовувалися ворота, що служили за вхід. Уперше мечеть розширив халіф Омар ібн Хаттаб, який викупив усі будинки, що до неї прилягали, зруйнував їх, а територію огородив невисокою стіною. Осман ібн Аффан, ставши халіфом, знову розширив мечеть у той самий спосіб. Мечеть Аль-Харам і надалі продовжували розширювати інші правителі.


Сьогодні до мечеті ведуть 4 головних входи і ще 54 додаткових, не беручи до уваги входів на 2-й і нижній рівні. Площа мечеті складає 309 000 м2 і може вмістити до 700 000 чоловік. Мечеть має 9 мінаретів заввишки 89 м, 11 сходів та 7 ескалаторів. Комплекс освітлюється за допомогою двох електростанцій. Мечеть оснащено радіо- і телестудіями, а також кондиціонерами.
http://znaimo.com.ua/images/rubase_4_959830353_23031.jpghttp://znaimo.com.ua/images/rubase_4_959942236_23830.jpg

Мечеть Аль-Харам. Реконструкція початку XXI ст.


makkah 7 sept 08.jpgмечеть аль-харам і кааба

Ведучий. Не менш грандіозною пам’яткою східної архітектури є Блакитна мечеть у Стамбулі. Наш тележурналіст із репортажем зі Стамбула. Увага на екран!

«Тележурналіст 2»

Без Блакитної мечеті (Ахмедіє) султана Ахмета І неможливо уявити Стамбул. Мечеть (побудована 1616 року) розташована на березі Мармурового моря в історичному центрі Стамбула в районі Султанахмет навпроти храму Св. Софії і мала, за задумом султана, перевершити за красою християнський храм.

Мечеть є одним з символів міста.
Сусідство двох архітектурних шедеврів надає площі між ними неповторності. Уже майже 400 років стоять поруч ці два пам'ятники світових релігій. Офіційно Блакитну мечеть називають мечеттю Султана Ахмеда. А назвою «Блакитна» вона зобов'язана 200 000 кахлям блакитного кольору, що прикрашають її зсередини.

Архітектором мечеті був Мехмет-Ага, який створив цей шедевр архітектури за 7 років. Будівля має всі характерні для архітектури мечетей ознаки. Незвичним у Блакитній мечеті є тільки те, що у неї 6 мінаретів: 4, як зазвичай, з боків, а 2, дещо нижчі,— у зовнішніх кутах внутрішнього подвір'я. У легендах ідеться про те, що цим султан спричинив гнів старійшин Мекки (релігійний центр ісламу).


блакитна мечеть в сутінкахhttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fc/mosque_of_sultan_ahmed.jpg/220px-mosque_of_sultan_ahmed.jpg

Блакитна мечеть до 1895 року Блакитна мечетьhttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a6/blue_mosque_interior_panorama.jpg/800px-blue_mosque_interior_panorama.jpg

Внутрішній вигляд мечеті; позаду — міхраб, на правому боці біля колони — султанська ложа.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/88/blue_mosque_istanbul_2007_roof.jpg/220px-blue_mosque_istanbul_2007_roof.jpgфайл:sultanahmetmosqueinterior.jpg

Центральний купол з трьома екседрами Інтер’єр Блакитної мечеті



Ведучий. Не можемо залишити без уваги грандіозні Храми Індії.

«Тележурналіст3»
Індійське мистецтво упродовж свого розвитку позначене тісним зв'язком із панівними в різні періоди релігійними системами. Майже всі його пам'ятки, що дійшли до сьогодні, мали релігійний характер. Багато з них не збереглося, адже для будівництва використовували різний матеріал: камінь — для релігійних святинь; дерево, цеглу та глину — для світських споруд. Пріоритет релігії в індійській культурі яскраво виявився у сфері мистецтва.
Більшість архітектурних і скульптурних пам'яток датується періодом між IV ст. до н. е. та першими століттями нашої ери. Найсуттєвіші художні надбання належать до часів панування буддизму за династії Маур'їв, особливо за царювання Ашоки. Це був період розквіту міст — центрів ремесла, торгівлі, науки та мистецтва.
На художню культуру давньоіндійського суспільства глибокий вплив справили індуїзм, буддизм та іслам. Художньо-образне сприйняття крізь призму цих релігійних та філософських систем вирізняється витонченістю зображення людини і навколишнього світу, досконалістю архітектурних форм. З цього погляду вражають скельні храми Еллори.

Одним із чудес світу є храм Кайла- санатха. http://scriptures.ru/india/tamilnadu/kanchipuram/kanchipuram090.jpg

Це справді унікальна пам'ятка архітектури: упродовж 150 років давні майстри вирубували цей храм у скелі, оздобивши його численними скульптурними фігурами та барельєфними композиціями від цоколя до пірамідальних веж. У старому Делі з-поміж відомих пам'яток давнини збереглося місто-фортеця Лал- Котп (кінець XI ст.) із унікальною суцільно-залізною колоною, вік якої понад 150 000 років. Поверхня цього металевого велетня й досі блискуча і не ушкоджена іржею. Віднайти призначення колони — завдання для вчених майбутнього.

Безсмертною пам'яткою індійської архітектури є мавзолей Тадж-Махал (1630—1652), який називають «поемою в камені». Грандіозна (заввишки 74 м) біломармурова споруда з облицюванням із самоцвітів зведена за наказом Великого Могола шаха Джаха- на як мавзолей для його дружини Мумтаз Махал. Для будівництва було залучено 20 000 робітників, витрачено понад 90 млн рупій (грошова одиниця Індії). Тадж-Махал відобразив красу й могутність імперії Великих Моголів.


У основі споруди лежить квадратна платформа зі сторонами понад 95 м, по кутах мавзолею — 4 мінарети. Стіни викладені полірованим мармуром, ззовні подекуди доповнені червоним піщаником. У вікнах та арках — ажурні решітки. Склепінчасті переходи розписані (арабськими літерами) сурами із Корану.
Більшість дослідників вважає, що Тадж-Махал побудовано з матеріалів, які привозили з усієї Індії та Азії. Для транспортування будівельних матеріалів використовували понад 1000 слонів. Білий мармур привозили з Раджастану, яшму — з Пенджабу, нефрит і гірський кришталь — із Китаю, бірюзу — із Тибету, лазур — із Афганістану, сапфіри — зі Шрі Ланки, сердолік — з Аравії.
Ім'я архітектора невідоме, але поширена думка, що в розроблянні проекту брали участь найкращі архітектори Індії та інших країн Сходу на чолі з агрським архітектором Устад-Ісою. Не виключено, що одним із авторів був сам шах Джахан, який мав витончений художній смак.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c8/taj_mahal_in_march_2004.jpg/240px-taj_mahal_in_march_2004.jpgфайл:tajmahalbyamalmongia.jpgфайл:agra-taj-mahal-mausoleum-apr-2008-07.jpg

Навколо Тадж-Махалу Шах Джахан висадив сад, причому сам мавзолей знаходиться на початку саду. В центрі саду є мармурове водоймище. Вздовж зрошувального каналу з фонтанами висажені кипариси.



agra0138.jpg

Ведучий. А зараз наша рубрика «Дивовижне поряд».

  • Світова архітектура знає немало прекрасних, оригінальних споруд незвичайної форми, які надовго приковують здивовані погляди туристів. Побудувати такий нестандартний будинок означає виділити своє творіння із безлічі інших, таких схожих один на одного.

  • Готові побачити вражаючі цікавинки світової архітектури? Тоді вперед!лесная спираль

«Лісова спіраль» в Дармштадті, Німеччина

Побудував цей будинок в період з 1998 по 2000 рік талановитий австрійський архітектор і художник, відомий своєю революційною, мальовничою архітектурою. Споруда має 105 квартир, що ніби обертаються навколо двору по спіралі.



Дім-кактус у Роттердамі, Голландія дом-кактус

Білосніжний 19-поверховий дім-кактус будується в Роттердамі. Такий колір архітектори обрали для меншого нагрівання будівлі за жаркої погоди. Дім-кактус складається із пластин-пелюсток, кожна з яких неодмінно закінчується озелененим балконом або лоджією. Нерегулярне чергування «пелюсток» дозволяє сонячному світлу максимально проникати в дім і освітлювати «райські садочки» під різними кутами. А широкий простір 98-ми квартир дозволяє щасливим мешканцям займатися садівництвом, не виходячи з дому! вальсующий дом в праге



Вальсуючий будинок у Празі

Інакше як шедевром архітектури ХХ століття його не назвеш. Хоч і ніяк не вписується ця будівля у картину історичного району Праги. «Стакан», — саме так називають споруду місцеві жителі. Екскурсоводи найчастіше іменують її «танцюючим будинком». Є іще одна назва — «Джинжер і Фред». Саме так звати славетних американських танцюристів, що надихнули архітекторів на створення фантастичного Вальсуючого будинку.



Будинок-саксофон у Каліфорнії

Цей незвичайний будинок у Каліфорнії є ще одним прикладом музичного напрямку в архітектурі. Здається, ще трішки — і все у ньому заграє, затанцює під чарівні звуки саксофону.дом-саксофон



Будинок-корзина в США

Думаєте, це витвір комп’ютерної графіки? А от і ні. Цей будинок, мабуть, — найдивовижніша адміністративна споруда, яку ви могли б собі уявити. Будівля штаб-квартири компанії Longaberger, що займається виготовленням корзин і інших плетених виробів, точно копіює форми реального виробу — плетеної корзини.дом-корзина

Будівництво цього неймовірного шедевру тривало 2 роки і коштувало 30 мільйонів доларів. Будинок займає площу 180 тисяч метрів квадратних.
Будинок-рояль зі скрипкою, Китай

Величезний будинок-рояль із чорного скла розташований у місті Хуайнань, що в Китаї. Аби потрапити всередину, потрібно лиш зайти до гігантської «прозорої» скрипки і піднятися вгору на ескалаторі. Ця «музична» споруда вміщує виставковий комплекс, в якому демонструються плани вулиць і районів міста.дом-рояль со скрипкой



Кривий будинок в Сопоті, Польщакривой дом

Цей будинок просто вражає своїми чудернацькими формами! Він немов розпливається у повітрі! А хто ж його щасливі мешканці? Це відомий польський ілюстратор дитячої книги Ян Марсин і талановитий шведський художник Пер Дахлберг. Будівництво дому тривало майже рік і вже в кінці 2003-го Кривий будинок ловив здивовані погляди туристів і місцевих жителів.


V. Актуалізація набутих знань.

Ведучий. Ми дуже багато цікавого сьогодні дізналися. Оголошую бліц- вікторину «Знавці світової архітектури»

  1. Якою спільною рисою об'єднані усі мусульманські культові споруди? (Вони всі направлені на Мекку)

  2. Назвіть основні форми споруд романського стилю? (храм, монастир, замок)

  3. Ким було введено термін «готика»?еоретиком мистецтва й архітектором Джорджо Вазарі)

  4. В перекладі з італійської термін «готика» означає…? (іт. gotico — незвичний, варварський)




  1. Дайте визначення поняттю «Мавританське мистецтво»? (Мавританське мистецтво — умовна назва стилю мистецтва, що виникло у VIIVIII ст. у південних областях Іспанії та країнах Північної Африки внаслідок злиття художніх традицій арабів-завойовників з культурою місцевого населення.)

  2. Що таке «Арабеска»? (Складний орнамент із геометричних фігур і стилізованих рослинних мотивів, який подеколи містить каліграфічні східні написи).

  3. Як називають молитовні будинки мусульман? (Мечеті)

  4. Коли і де було відкрито перше медресе? ( 859 року, у Фесі (Марокко).

  5. Скільки разів згадана у Корані мечеть Аль-Харам? (15 разів)

  6. Назвіть храм, якого упродовж 150 років давні майстри вирубували у скелі, оздобивши його численними скульптурними фігурами та барельєфними композиціями? (храм Кайла- санатха)

  7. Назвіть безсмертну пам'ятку індійської архітектури , яку називають «поемою в камені»? ( Мавзолей Тадж-Махал)

  8. Назвіть найбільш дивовижні будівлі, які вам запам’яталися?

Ведучий. За допомогою смс-повідомлення визначте премію якою нагороджуються за досягнення в архітектурі. (Додаток № 3)

(Прітцкерівська)

VІ. Підсумок уроку

1.Вправа «Мікрофон»

- Сьогодні на уроці я дізнався (лася)…

- Мені найбільше сподобалося…

- Мене зацікавило…

- Мене найбільше вразило…

2. Оцінювання роботи учнів на уроці.

3. Домашнє завдання

Виконати ескіз архітектурної споруди власного дизайну.



Використані джерела:


  1. Кордон М.В. Українська та зарубіжна культура. Навчальний посібник. - 3-тє видання. - К., 2010.

  2. Тимофієнко В.І. Архітектура і монументальне мистецтво. Терміни та поняття. - К.,2002.

  3. Художня культура світу: Європейський культурний регіон.- К.,2001.

  4. Дюбі Жорж. Доба соборів. Мистецтво та суспільство 980-1420 років. К., 2003.

  5. Жофчак 3. Виховання школярів засобами мистецтва // Мистецтво і освіта. -2004. -№3.

  6. http://uk.wikipedia.org/wiki

  7. http://otherreferats.allbest.ru/culture/00169813_0.html

  8. http://images.yandex.ua

  9. http://kultura.gvmir.com

  10. http://vsviti.com.ua/tag/arhitekturni-pamyatky/

  11. http://shnick.com.ua/archives/4755

Каталог: sites -> default -> files
files -> Экзамен по литературе 8 класс
files -> Рибкіна Марина
files -> С. Й. Татаринов
files -> Конспект лекцій з курсу " історія зарубіжної літератури" (ХVІІ поч. ХІХ ст.) Для студентів гуманітарного факультету
files -> Феномен свт. Петра могили: ідентичність І вселенськість у духовному досвіді могилянського києва
files -> Бондарчук Андрій Іванович
files -> Тов “Кіноманія” – ексклюзивний дистриб'ютор фільмів кінокомпанії Warner Bros. Pictures в Україні
files -> Інформація про готелі для учасників конференції Адреса, контактні телефони 12 жовтня (вівторок) 10 00 13 00 Пленарне засідання
files -> Худзік Марта


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Відділ освіти Маневицької райдержадміністрації Загальноосвітня школа І-ІІІ ст с. Рудники iconВідділ освіти Маневицької райдержадміністрації Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів с. Четвертня «Чарівний світ книги»
Назва навчального (навчально – методичного) видання цикл уроків з позакласного читання для учнів 5 класу
Відділ освіти Маневицької райдержадміністрації Загальноосвітня школа І-ІІІ ст с. Рудники iconВідділ освіти Тальнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Тальнівський нвк «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-гімназія»

Відділ освіти Маневицької райдержадміністрації Загальноосвітня школа І-ІІІ ст с. Рудники iconВідділ освіти Ратнівської райдержадміністрації Районний методичний кабінет Загальноосвітня школа І – ІІІ ступеня №2 смт Ратне Літературна скарбничка Довідник Ратне – 2014
Літературна скарбничка. – Довідник. – Загальноосвітня школа І – ІІІ ступеня №2 смт Ратне, 2014. – с
Відділ освіти Маневицької райдержадміністрації Загальноосвітня школа І-ІІІ ст с. Рудники iconВідділ освіти Широківської райдержадміністрації Широківська середня загальноосвітня школа №2 І – ІІІ ступенів Твердохлєбова Т. В
Посібник пропонує ігрові форми роботи як в навчальній, так І в позакласній роботі, що сприяє поглибленню знань учнів із світової...
Відділ освіти Маневицької райдержадміністрації Загальноосвітня школа І-ІІІ ст с. Рудники iconВідділ освіти, сім’ї та молоді глобинської райдержадміністрації глобинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №3 Галига В. О
Розвиток інтелектуальних та творчих здібностей учнів у умовах особистісно зорієнтованого навчання
Відділ освіти Маневицької райдержадміністрації Загальноосвітня школа І-ІІІ ст с. Рудники iconВідділ освіти Володарської райдержадміністрації Володарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Організація системи виховної роботи з класним колективом як умова особистісного зростання учня Досвід Кропивки Наталії Андріївни, класного керівника 7-а
Досвід Кропивки Наталії Андріївни, класного керівника 7-а класу, вчителя української мови та літератури Володарської зош І-ІІІ ступенів...
Відділ освіти Маневицької райдержадміністрації Загальноосвітня школа І-ІІІ ст с. Рудники iconВідділ освіти Києво – Святошинської райдержадміністрації Мироцька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів інтегровані уроки – шлях до розвитку пізнавальної активності
«Високе Відродження. Ідея гуманізму в історії та літературі на прикладі життя і творчості В. Шекспіра» 20
Відділ освіти Маневицької райдержадміністрації Загальноосвітня школа І-ІІІ ст с. Рудники iconВідділ освіти виконкому Жовтоводської міської ради Комунальний заклад освіти середня загальноосвітня школа №12 з профільними класами
Жовтоводська середня загальноосвітня школа №12 з профільними класами, спеціаліст вищої категорії
Відділ освіти Маневицької райдержадміністрації Загальноосвітня школа І-ІІІ ст с. Рудники iconВідділ освіти Солонянської районної державної адміністрації
...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка