Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 Золотий ключик



Сторінка1/8
Дата конвертації09.10.2017
Розмір1.36 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8



Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 «Золотий ключик»


Войтюк Олеся Миколаївна

Творча спадщина українських письменників-класиків –

основа формування громадянської свідомості дошкільників

( Досвід роботи)




картинки по запросу літературний вечір до дня народження шевченка

Нетішинської_міської_ради__Дошкільний_навчальний_заклад_(ясла-садок)_№_8_«_Золотий_ключик'>Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 «Золотий ключик»


Войтюк Олеся Миколаївна

Творча спадщина українських письменників-класиків –

основа формування громадянської свідомості дошкільників

( Досвід роботи)



Нетішин

2015
Автор:

Войтюк О.М.– вихователь дошкільного навчального закладу №8 м. Нетішин


Рецензент:

Максимчук Ю.П.– методист дошкільного навчального закладу №8 м. Нетішин

О.М. Войтюк Творча спадщина українських письменників-класиків –

основа формування громадянської свідомості дошкільників – Нетішин: 2015- 131с.




Посібник містить цікавий і корисний матеріал: розробки відкритих літературно – виховних заходів, присвячені письменникам-класикам, конспекти занять з ознайомлення дітей дошкільного віку з творчістю українських письменників – класиків та ін..

Пропонуються сценарії, присвячені найвидатнішим класикам української літератури (Т. Шевченку, Лесі Українці, М.Підгірянці), які допоможуть сформувати національну свідомість, світогляд, характер, почуття та емоції дітей, сприяти моральному становленню особистості, її естетичному розвитку.

Заходи розраховані для дітей старшого дошкільного віку.

Рекомендований вихователям дошкільних навчальних закладів, музичним керівникам.


Зміст


Від автора……………………………………………………

5








Методика ознайомлення дітей старшого дошкільного віку з творами українських письменників-класиків (з досвіду роботи)…………………………………



8


Додатки




Додаток 1. Система відкритих літературно-виховних заходів, присвячені творчості письменників-класиків в дошкільному навчальному закладі…………………………



17

Додаток 2. Календарне планування освітньо-виховноїї роботи з дітьми старшого дошкільного вікуна тему:

«Ми нащадки твої, Тарасе»…………………………………





18

Додаток 3. Педагогічне проектування діяльності дітей старшого дошкільного віку на тему: «Ми Шевченка славить будемо і ніколи не забудемо»……………………



24

Додаток 4. Конспекти занять з ознайомлення дітей дошкільного віку з творчістю українських письменників – класиків…………………………………………………….



52

Додаток 5. Літературно–виховні заходи, присвячені письменникам-класикам в дошкільному навчальному закладі………………………………………………………...



80

Несміле дитя Підгірˊя……………………………......

80

Лесина пісня…………………………………………..

86

Ми-нащадки великого Кобзаря……………………...

93

Додаток 6. Слайдова презентація. Шевченківський шлях з використанням мультимедіа………………………………


103

Додаток 7. Ілюстративний матеріал вікторини до віршів Т.Г.Шевченка………………………………………………


111

Додаток 8. Літературний матеріал………………………...

118

Додаток 9. Анкета для батьків «Чому Шевченко?»………

129


Література……………………………………………………

130

Від автора

Щоденне наше життя і останні політичні події вкотре засвідчують, що проблема формування громадянської свідомості потребує особливо пильної уваги і є актуальною на даний час.

Дошкільний вік - це період первинного становлення особистості. Втім, кому, як не нам, педагогам дошкілля, добре відомо, що саме в цьому віці формуються основи особистості, а отже, й риси громадянина. Знаємо і те, що чотири, п'ять років людині буває один раз у житті. І не має вона страждати від того, що найсензитивніший період її дитинства припав на час державних проблем і суспільної розгубленості. Діти мають бути щасливими, радіючи кожному новому дню.

Наше завдання — навчити дошкільників:


  • любити свій народ таким, яким він є, з його сильними і слабкими сторонами;

  • шанувати не лише героїчне минуле України, а й непрості будні сьогоднішнього державотворення;

  • прагнути робити добро, віддавати свої сили і здібності на користь рідній країні;

  • відчувати себе не байдужими споживачами, а господарями на своїй землі, від кожного з яких залежить її розквіт і добробут.

У Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності вказано, що виховання громадянина в державі має бути спрямоване передусім на розвиток патріотизму, тобто любові до свого народу, до України, виробленні активної життєвої позиції.

Тому, на нашу думку, найефективнішим у формуванні особистості є залучення дітей до української класики, творів сучасних авторів, адже незаперечною є роль книги у пробудженні національної самосвідомості юних громадян, формуванні потреби у поглибленні знань про свій народ, його традиції, звичаї, обряди.

Чарівний світ літератури допомагає зовсім по - іншому, через призму бачення письменника, глянути на світ, замилуватися ним і відчути гордість за те, що ти народився саме на цій землі, живеш тут і тут будуть жити твої нащадки.

Чим більш людина читає художні твори українських письменників, тим краще пізнає свій народ, його традиції, тим багатшою стає її мова, тим висококультурнішою стає й сама людина як носій національної культури. Ось чому так важливо прилучати дітей до кращих літературних зразків української поезії, знайомити їх з творами українських поетів.

Через описи пейзажів, природи,  дитина пізнає свій рідний край, свою Вітчизну, а художнє розкриття взаємовідносин українців, родинних і дружніх стосунків формує у дитини високу духовність, притаманну українському народові. Книги, написані зразковою, образною живою рідною мовою, сприяють формуванню національного менталітету, високої духовності дитини. Особливо цінним у цьому відношенні є твори таких українських письменників-класиків як Т.Г.Шевченка, Л.Українки, М.Підгірянки, І.Франка та ін.

Письменники-класики І.Франко, Т.Шевченко, Леся Українка, М.Підгірянка - це та еліта української художньої літератури, яка вчить любити свою країну, милуватися красою природи, товаришувати, поважати один одного, вчити добру заради майбутнього, розкривати сутність життя.

Кращі твори письменників – класиків, які написані для дітей, допомагають формувати національну свідомість, світогляд, характер, почуття та емоції дітей, сприяють моральному становленню особистості, її естетичному розвитку.

Літературні твори несуть дитині радість, захоплюють змістом, силою впливу художніх образів, виразністю мови, музикою віршів.

Чим більш глибоким буде сприймання дітьми змісту художнього твору, тим більший буде його виховний вплив на дитину.

Безперечно, навчальні програми не спрямовують вихователя на ознайомлення старших дошкільнят з життєписом митця, а відсутність розробленої методики роботи над вивченням біографії письменника у дошкільному закладі дає змогу вихователю використовувати окремі факти у довільній формі. Звісно, цей процес пропедевтичний, однак використання на заняттях яскравих подій з життя того чи іншого письменника допоможе глибше усвідомити зміст твору, зацікавити дітей особистістю автора, на прикладі його життя формувати у дітей певні моральні якості.

І саме дитяча література, на основі уявлень про творчість українських письменників-класиків, повинна допомогти дитині опанувати мистецтво слова, розвивати творчі здібності, формувати пізнавальну самостійність.

Тому, я вважаю, що однією з найважливіших форм роботи з розвитку інтересу і формування уявлень дітей про творчість українських письменників-класиків, є літературно-виховні заходи.

Найчастіше літературно-виховні заходи, проходять у формі літературно–музичних вечорів, з використанням музики, виступами співаків, музикантів.

Літературні ранки та вечори - це своєрідні свята національної книги, це пропаганда українського художнього слова серед дітей, батьків.

Літературний вечір спрямований на:


  •  поглиблення й поширення отриманих на заняттях знань та закріплення навичок;

  •  сприяє підвищенню загальнокультурного рівня розвитку дітей та збагаченню їх літературного кругозору;

  •  впливає на думки й почуття дошкільнят, спонукає замислитися над власною поведінкою, ставленням до світу і людей;

  •  розвиває творчі можливості дітей та їхні організаторські здібності;

  • удосконалює володіння рідною мовою.


Ознайомлення дітей старшого дошкільного віку з творами українських письменників–класиків

(з досвіду роботи)

Результати опитування показали, що діти мають невеликі знання про українських письменників-класиків: зовсім не орієнтуються в який час жили письменники , мало знають назви творів цих письменників і мають обмежені знання про елементи біографії українських письменників-класиків.

Тому, в групі створено книжковий фонд: це зібрання творів для дітей українських письменників-класиків: «Кобзар» Т.Шевченка, Л.Українки, М.Підгірянки, І.Франка, та ін.

Робота з дитячою книгою проводиться в кількох напрямках:

а) ознайомлення з дитячою книгою на занятті;

б) бесіда про письменника, ознайомлення з портретом письменника, окремими виданнями його творів;

в) виставки творів українських письменників у куточку книги;

г) літературні ранки, вечори.

Насамперед дітей ознайомлюємо з українським письменником-класиком Т.Г.Шевченком.

Мета: ознайомити дітей з великим сином українського народу Т.Г.Шевченком та окремими його творами для дітей; виховувати інтерес до української літератури.

Заняття розпочинаємо біля портрета Т.Г.Шевченка, розповідаючи дітям про біографію Шевченка (в якій сімˊї народився, показуємо малюнок хати, в якій проходило його дитинство, де і як навчався, як важко працював, що він полюбляв роботи (малювати, писати вірші), про що писав в своїх віршах (про природу, про Україну, український народ і його важке життя). Читаємо дітям кілька віршів, розглядаючи малюнки до віршів. Пояснюємо деякі слова віршів. Повідомляємо, що багато віршів Т.Г.Шевченка покладено на музику, пропонуємо прослухати пісні, які написані на слова Т.Г.Шевченка («Реве та стогне Дніпр широкий», «Защебечи соловейко» та ін.). Потім заучую з дітьми один із віршів.

Аналогічно проводяться заняття-бесіди щодо ознайомлення дітей з творчістю Лесі Українки, М.Підгірянки та ін.

У старших групах проводяться заняття-розглядання дитячої книжки одного письменника або кількох його видань. Для такого заняття намагаємося мати шість-вісім примірників однієї книги. Заняття проводяться з невеликою групою дітей - до 12 чоловік. Діти сидять по двоє за столами. Повідомляємо, що сьогодні в гостях у дітей українська книга, й пропонуємо подивитися на неї.

Наприклад, розглядання збірки «За сонцем хмаронька, пливе...» (ілюстрації М.Компанця) з творами Т.Г.Шевченка.

Мета: ознайомити дітей з дитячою книжкою, ілюстраціями, портретами Т.Г.Шевченка (впізнавання знайомого портрета письменника), його поезією; виховувати любов до української поезії, повагу до письменника, бережливе ставлення до книжки.

Хід заняття розпочинається з показу портрета Т.Г.Шевченка. Запитуємо, хто це, які твори Шевченка діти знають. Діти читають знайомі вірші «Встала весна...», «Тече вода з під явора...». Пропонується розглянути обкладинку книжки. Повідомляється її назва. Діти розглядають портрет молодого поета Т.Г.Шевченка, ілюстрації. Читаємо вірші «Світає...», «3а сонцем хмаронька пливе,..», «Зоре моя вечірняя...». Розглядаємо з дітьми ще один портрет Шевченка. Заучуємо з дітьми вірш «За сонцем хмаронька пливе...».

У куточку книги періодично влаштовуються виставки дитячих книг, присвячених письменнику. Якщо виставка присвячена пам'яті письменника, в куточку книги вміщується портрет письменника, дитячі книжки - видання його творів, ілюстрації.

З дітьми старшого дошкільного віку вірші українських письменників-класиків заучуються напам'ять. При цьому після вступної бесіди, розглядаємо наочність або ілюстрації, читаємо вірш тричі. Потім його повторюють діти, а ми підказуємо окремі слова або навіть промовляємо цілі рядки. Так, заучуючи вірші Т.Шевченка, Л.Українки, спочатку з дітьми розглядаємо ілюстрації, щоб налаштувати дітей на ліричний лад, а потім уже читаємо вірш у супроводі ілюстрації.

«Діти, подивіться на цю картину, як гарно тут. Ранок. Світає. Десь чути спів соловейка, вітерець віє, а скрізь, куди не глянь, зелені верби, дерева. Послухайте, який красивий вірш «Світає...» написав український поет Тарас Шевченко».

Заучуючи вірш Лесі Українки «На зеленому горбочку», також готуємо ілюстрацію-панно: зелений горбочок, біла хатина, вишневий садок», жінка в українському одязі, сонечко світить. Вірш читаємо тихо, в ліричному настрої.

З особливою увагою ставимося до вивчення віршів з поетичними виразами. Так, у вірші Т.Шевченка «Встала весна» вирази- чорну землю сонну розбудила, уквітчала їі рястом, барвінком укрила пов'язані з образами пробудження природи після зими. Без конкретного уявлення зрозуміти їх дітям буде нелегко. Щоб вони відчули красу вірша, їх треба підготувати, тому ми намагаємося повести їх кілька разів до лісу та парку, звернути увагу на зміни, що відбулись у природі; ввести слова ряст, барвінок. Сповнені враженнями, діти зацікавлюються віршем, легко його запам'ятовують, поетичні образи весняної природи стають близькими і зрозумілими їм.

Хорове розучування віршів не використовуємо. Діти старшого дошкільного віку здебільшого швидко запам'ятовують вірш, але не завжди свідомо засвоюють його зміст. Коли дитина читає вірш від початку до кінця, ми намагаємося підказувати лише окремі слова або ставити навідні запитання до слів, які забуває дитина, щоб допомогти їх пригадати.

Для того щоб діти запам'ятали вірш, його повторюємо у вільний від занять час.

Великі за розміром вірші вивчаються протягом двох занять. На першому занятті підводимо дітей до розуміння тексту. Читаємо вірш повністю, а потім повідомляємо, що сьогодні вивчатимуть тільки частину вірша. Повторно читаємо першу половину вірша, яку діти вивчатимуть на занятті. На наступному занятті читаємо весь вірш, викликаємо одного-двох дітей повторити першу половину вірша. Читаємо два рази другу половину вірша, викликаємо дітей повторити. У кінці заняття двоє-троє дітей повторюють увесь вірш. Заучування віршів проводимо на індивідуальних та індивідуально-групових заняттях.

Крім віршів, дітям читаємо авторські казки (Л.Українки, Франка та ін.).

Художні твори читаємо на заняттях з художньої літератури. Художній твір читаємо декілька разів. Зміст знайомих творів діти можуть інсценувати й драматизувати.

Ознайомившись з творчістю письменників–класиків, їх творами і вивчивши напамˊять деякі вірші, музичний репертуар проводимо літературно-виховні вечори, для закріплення отриманих знань, для розширення літературного кругозору дітей.

Згідно вимог Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське довкілля» визначено мету та завдання.

Мета: виховати любов до українського слова, повагу та інтерес до національної літератури, закріпити в дітей знання художніх творів, активізувати українське мовлення, викликати радісний, бадьорий настрій.

Виходячи з поставленої мети, визначено такі завдання:



Пізнавальні:

  • ознайомити дітей з портретами, життям і творчістю письменників-класиків Т.Г.Шевченка, Л.Українки, М.Підгірянки;

  • знайомити дітей з поетичними творами письменників-класиків Т.Г.Шевченка, Л.Українки, М.Підгірянки;

  • ознайомити дітей з "Кобзарем" Т. Шевченка; 

  • прилучати дітей до аналізу засобів художньої виразності твору, застосовуючи прийоми уявлюваної ситуації, словесного малюнка, словесної гри, елементів драматизації та інсценування.

Виховні:

  • виховувати любов до української поезії письменників-класиків, бажання запам'ятовувати і читати вірші українською мовою;

  • виховувати інтерес до слухання художніх творів;

  • виховувати художньо-естетичне сприйняття образної сутності, мелодійності, ритму, краси поетичного слова, відчуття виразності мовних засобів, які надають особливої яскравої наочності картинам вірша;

  • виховувати любов до рідного краю, природи, до землі своїх предків, до рідної мови, до Батьківщини, почуття гордості за свій народ, поваги до національної культури через знайомство з творчістю письменників - класиків.

Розвивальні:

  • формувати уявлення дітей про творчість українських письменників-класиків Т.Г.Шевченка, Л.Українки, М.Підгірянки;

  • розвивати виразність художнього читання у процесі відтворення змісту художніх творів;

  • розвивати поетичний слух, бажання читати вірші напам'ять;

  • розвивати уміння сприймати і виразно відтворювати вірші;

  • сформувати інтерес до історії свого краю, емоційно сприймати творчість письменників-класиків.

Навчальні:

  • навчати дітей слухати і розуміти зміст художніх творів;

  • учити дітей сприймати і оцінювати поетичний твір, виховувати художній смак;

  • учити впізнавати на портретах Т. Г Шевченка, Л. Українку, М.Підгірянку, впізнавати їхні твори, знати їхні назви;

  • формувати самостійність у художньо-мовленнєвій і театрально-ігровій діяльності.

При організації літературно-музичних вечорів дотримуватись наступних принципів:



  •  масовості, що передбачає охоплення широкої дитячої аудиторії, а не орієнтацію на вибраних, обдарованих дітей;

  •  колективізму, що виявляється при розподілі доручень між динамічними творчими групами та способом їх виконання, а також у загальному звіті учасників вечора за спільну справу перед глядачами;

  •  зв'язку  організованого  навчання на заняттях  та  поза організованою навчальною діяльністю (бесіди, індивідуальна робота та ін.),  котрі повинні взаємозумовлювати і взаємодоповнювати один одного;

  • відповідність віковим особливостям дітей, з огляду на які визначається зміст і форма вечора;

  • добровільної участі та зацікавленості, яка підтримується особистісно-значущою темою літературного вечора, а також раціональним розподілом доручень, що враховують здібності дітей.

Форми і методи навчання

Під час роботи використовуємо різні форми і методи навчання:

  • при знайомстві з письменником і його творчістю - обов'язковим атрибутом став портрет письменника(ці), виставка книг (розгляд цих книг, ознайомлення із зовнішніми та внутрішніми ознаками), розповідь про книги та їх авторів;

  • для осмислення тексту проводимо бесіди на основі прочитаних творів (із включенням запитань і завдань), розгляд ілюстрацій картин життя і праці людей;

  • для розширення читацького кругозору проводимо літературні вікторини, ігри, конкурси, тести;

  • для розвитку інтересу до читання проводимо інсценування творів М. Підгірянки «Зайчик в тернині», «Розмова з сонцем», Л.Українки «Мама, іде вже зима.», «Вишеньки», уривок казки «Біда навчить»;

  • для збагачування мови дитини зображувальними і виражальними засобами пропонуємо завдання творчого характеру: за уривками творів (Т. Шевченка, Лесі Українки, М.Підгірянки та ін.) впізнати автора, назву твору;

  • проводимо конкурс малюнків про природу до творів Лесі Українки, М.Підгірянки, Т.Шевченка, конкурс віршів українських письменників-класиків.

Проведення літературно-музичних вечорів плануємо в межах кварталу (один раз у квартал) або й цілого навчального року: на якісну підготовку одного такого заходу потрібно місяць-півтора.

Тривалість літературного заходу 25-30 хвилин.

Літературні ранки та вечори будуємо за такою структурою:


  • вступне слово вихователя;

  • розгляд портрету, книг;

  • бесіди про твори, літературні вікторини;

  • читання дітьми віршів, розповідання казок;

  • участь дорослих (читання віршів, співання пісень за текстом письменника);

  • ігри дітей, театралізація чи драматизація творів;

  • інсценізація творів письменника.

Літературно-музичні вечори – це свято національної свідомості.

Літературно-музичні ранки та вечори, присвячені творчості українських письменників-класиків, дають змогу систематизувати здобутий раніше літературний досвід.

В жодному разі вони не повинні перетворюватися на самоціль. Це підсумок тематичного читання художніх творів. Так, упродовж перших двох кварталів дітям читаємо твори Т.Г.Шевченка, заучуємо вірші, знайомимо з портретами та життєвим шляхом кобзаря, а в березні, напередодні дня народження поета, проводимо літературний ранок.

Ранки чи вечори проводяться у залі. Зала прикрашена портретом письменника, українськими вишитими рушниками, виставкою творів, ілюстрації, декорації для інсценування творів письменника. У літературних святах беруть участь дорослі (працівники дошкільного закладу), батьки, запрошені гості та діти. Їх проводимо у музичному супроводі (фортепіано, баян, народні українські музичні та інші інструменти). Діти й дорослі вдягають українські національні костюми.

Створюємо відповідну атмосферу за допомогою музики, пісень, оформлення, композиційної побудови. Літературно-музичні композиції, будуємо за цілісним сценарієм, що включає читання художніх творів письменників з їх коментуванням ведучими.

Намагаюсь зробити так, щоб всі частини монтажу (виразне читання, сольний і хоровий співи, музичні номери, танці, інсценізація уривків п'єс) складали єдине ціле, були пройняті однією ідеєю й давали характеристику письменнику як митцю і людині.

В художню програму вечора включаємо декламацію, читання віршів і прози, розповідей ведучих, пісні на слова поета, котрому присвячений вечір, інсценування, його улюблені музичні твори чи музичні уривки, що за настроєм і тематикою підходять до його творчості, танці, демонстрацію слайдів тощо.

У програмі вечора гармонійно поєднуємо різні види мистецтва, колективне і індивідуальне виконання. Доповнюючи одне одного в розкритті однієї теми, вони збільшують силу емоційного впливу на дітей. Тим часом, кожен з видів по-своєму, особливо впливає на дитину. Зважаючи на порівняно швидку втомлюваність і збуджуваність дітей, намагаємосяся правильно чергувати різні види їхньої художньої діяльності.

Ідея заходу дійде до кожної дитини, якщо вона розкривається на доступному дітям художньому матеріалі, з урахуванням їхніх якостей. Цього ми намагаємося досягти передусім добором репертуару (віршів, пісень, танців) для даної вікової групи, рекомендованим Програмою розвитку дитини «Українське дошкілля». При цьому враховуємо і репертуар, який уже є в дітей, рівень розвитку їхніх вокальних і рухових навичок.

Отже, проведення літературно-виховних заходів вносить особливий колорит в життя дітей, приносить масу позитивних емоцій, виховує естетичні смаки, знайомить з певними явищами.

Таке розмаїття виховних заходів як за змістом, так і за формою дозволяє нам виховувати у дітей любов до свого краю, українського народу, чесність, працьовитість, доброту, почуття прекрасного.

Твори українських класиків - це вічні, ніколи не в'янучі зразки української мови, невичерпне джерело виховання підростаючого покоління рідною мовою, материнською мовою.

Знайомлячись із творчістю українських письменників-класиків дитина пізнає історію народу в поетичних та прозових рядках. Художнє слово виховує любов до рідної природи

Наші вихованці почали з більшою увагою ставитися до природи, до людей, зрозуміли, що вони є невід'ємною частиною природи.

На наш погляд, у дошкільнят сформувалося чуття родини, рідного краю, гордості за свій народ. Діти розвинулися інтелектуально, набули стійких моральних звичок.

Діти з задоволенням читають і розповідають художні твори письменників-класиків, інсценують та драматизують за змістом твору.

І найголовніше наше досягнення - діти формуються духовно, тобто в них виникає не лише потреба пізнавати, а й жити «для інших».

Сподіваємося і віримо що з них виростуть справжні патріоти, які люблять свою Україну і пишаються нею, а ми, як вихователі, докладемо всіх зусилль, для того, щоб наші вихованці стали справжніми нащадками свого народу.



Очікувані результати:

  • знають письменників-класиків, їх життя і творчість;

  • упізнають письменників-класиків на світлинах, знають назви творів, які вони написали;

  • розповідають епізоди з життя і діяльності письменників-класиків, з якими ознайомились;

  • чітко, виразно читають вірш, відчувають і передають мелодійність, ритмічність мови, володіють своїм голосом;

  • емоційно передають зміст поетичних творів, відтворюють образність мови;

  • беруть участь у бесідах за змістом художнього твору та бесідах за запитаннями;

  • називають художній твір, відповідно до змісту ілюстрацій, опису;

  • беруть участь в інсценуванні знайомих художніх творів;

  • орієнтуються в жанрах творів.

Додаток 1



Система відкритих літературно–виховних заходів,

присвячених творчості письменників-класиків

Назва заходу

Мета

Матеріали

I квартал

«Несміле дитя Підгірˊя» (музично-літературний вечір присвячений

творчості М. Підгірянки)

Розширити і поглибити знання дітей про творчий і життєвий шлях поетеси М.Підгірянки; поповнити дітей знання віршами, піснями, загадками народної поетеси; вчити дітей виразному читанню віршів, розкривати духовний світ її поезії; прищеплювати любов до рідної природи, до України, до рідного слова.


портрет М. Підгі-рянки, стіл, скатер-тина, вишиті рушни-ки, вишивки, збірки книжок з творами М.Підгірянки, ваза, квіти, макет потягу, декорація галявини: ялинки, пеньки, кущі; магнітофон, касета із записом співу пта-шок, костюми зайчи-ка, лисички, ластівки.

II квартал

«Лесина пісня» (музи-чно-літера-турний вечір присвячений

творчості Л.Українки)

Виховувати любов і повагу до творчості Лесі Українки; розширювати знання дітей про життєвий і творчий шлях поетеси; удосконалю-вати навички виразного читання віршів.

портрет Л.Українки, виставка книг з творами Л.Українки, українські вишиті рушники, сопілка, квіти, парасольки, човники для танцю.

III квартал

«Ми нащадки великого Кобзаря» (музично-літературний вечір присвячений

творчості Т.Г.Шевченка)

Розширити знання дітей про Т.Г. Шевченка, спонукати дітей до активної пізна-вальної діяльності; розвива-ти уміння доводити свою думку; виховувати повагу до інших людей, почуття гордості за свій рідний край, інтерес до поетичної та художньої спадщини Коб-заря, готовності бути гідним громадянином України

мультимедійна презентація, ілюстрації за творами поета, репродукції картин Т.Г. Шевченка, «Кобзар», аудіо запис пісень, ваза, квіти, китиці калини, вишиті рушники, бубон.



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8

Схожі:

Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 Золотий ключик iconВідділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради
Бредіхіна Олена Анатоліївна, практичний психолог дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №8 «Золотий ключик» м. Нетішин
Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 Золотий ключик iconВшановуємо Кобзаря
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №3 Бориспільської міської ради
Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 Золотий ключик iconКонкурс «Урок року» в номінації «Початкові класи. Читання»
«школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)» Дніпропетровської міської ради
Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 Золотий ключик iconДошкільний навчальний заклад (ясла – садок) комбінованого типу №27 «Червона Шапочка» Білоцерківської міської ради Київської області Методичний кабінет Українські народні музичні інструменти
Країни – це яскрава сторінка історії музичної культури українського народу. Вони виявляють багатство його душі, свідчать про високу...
Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 Золотий ключик iconЗвіт про роботу відділу культури марганецької міської ради за 2014 р
Відділ культури виконавчого комітету Марганецької міської ради діє на підставі «Положення про самостійний структурний підрозділ відділ...
Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 Золотий ключик iconДошкільний навчальний заклад №14 «Золотий ключик»
Новий рік зустрічають по-різному, але всіх об’єднує бажання якнайкраще попрощатися зі старим роком І урочисто зустріти новий. Цей...
Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 Золотий ключик iconДитина з особливими потребами: рівний доступ до якісної освіти з досвіду роботи комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання спеціальна загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №1 – дошкільний навчальний заклад»
«Навчально-виховне об’єднання спеціальна загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №1 – дошкільний навчальний заклад» Кіровоградської міської...
Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 Золотий ключик iconПрограма для вокального гуртка художньо естетичного напряму позашкільної освіти
Наказ управління освіти виконавчого комітету Мукачівської міської ради №
Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 Золотий ключик iconКомунальний заклад «навчально-виховний комплекс «загальноосвітний навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад №24» кам'янської міської ради
Навчальна: на конкретних прикладах показати учням можливості музичного мистецтва виражати різноманітні настрої та почуття людини;...
Відділ освіти виконавчого комітету Нетішинської міської ради Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №8 Золотий ключик iconУправління освіти виконавчого комітету Марганецької міської ради Методичний кабінет Марганецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 Використання мультимедійних



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка