Управління освіти Біляївської районної державної адміністрації
Нерубайський навчально - виховний комплекс"школа - гімназія"
Світова новела
Цикл уроків із зарубіжної літератури для 7 класу
Вчитель зарубіжної літератури
Волянська Т.М.
Нерубайське
2016
Управління освіти Біляївської районної державної адміністрації
Нерубайський навчально - виховний комплекс"школа - гімназія"
Світова новела
Цикл уроків із зарубіжної літератури для 7 класу
Вчитель зарубіжної літератури
Волянська Т.М.
Нерубайське
2016
Рекомендовано методичною радою Нерубайського навчально - виховного комплексу"школа - гімназія"
Протокол №4 від 01.03.2015р.
Рецензенти: Директор Нерубайського НВК"школа - гімназія" -
С.П. Зубрицька
Автор: Волянська Тетяна Миколаївна, вчитель зарубіжної літератури, спеціаліст першої категорії.
Світова новела. Цикл уроків із зарубіжної літератури для 7 класу. - Нерубайське. - 33 с.
Збірка містить конспекти уроків із зарубіжної літератури в 7 класі за темою "Світова новела". Серед них уроки текстуального вивчення творів, позакласного читання, оцінювання навчальних досягнень учнів. Запропоновані розробки відповідають сучасним досягненням методичної науки: містять елементи інтерактивних методик, літературознавчі практикуми, системи запитань для проведення евристичних бесід, допоміжні завдання, опорні схеми, таблиці, різнорівневі завдання. Структура таких уроків сприяє процесу залучення учнів до скарбів світової літератури , а сам процес робить ефективним і творчим.
Зміст
Передмова .....................................................................................................
Урок 1 " Новела як жанр літератури. О. Генрі - майстер новели. О.Генрі "Останній листок" - гімн людині, яка здатна на самопожертву заради ближнього"............................................................ ................................................
Урок 2 " О.Генрі "Останній листок". Втілення в образі Бермана найкращих людських рис. Особливості художньої мови новели. Українська новела"....................................................................................................................
Урок 3 " Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі "Чарівна крамниця". "Дива" та їх сприйняття персонажами. Дитячий світ в новелі. Елементи фантастики в творі"......................................................................................................................
Урок 4 " Рюноске Акутагава - майстер японської новели. Втілення ідеї про моральну справедливість в новелі"Павутинка". Філософський зміст твору"................................................................................................................ .....
Урок 5 ПЧ " Новела О.Генрі "Дари волхвів". Моральні цінності в новелі. Біблійні мотиви у творі. Художні особливості у творі".....................................
Урок 6 Контрольна робота за темою"Світова новела"...............................
Список використаної літератури...........................................................................
Передмова
Головною метою вивчення зарубіжної літератури в школі є прилучення учнів до здобутків світової літератури і культури, розвиток творчої особистості учня, формування в нього гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків. Цикл уроків із зарубіжної літератури для 7 класу за темою"Світова новела" розроблений на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти. Курс зарубіжної літератури в 11-річній школі поділено на три етапи. Основним завданням першого етапу ( 5 - 7 класи) є прилучення до читання, формування в учнів стійкий інтерес до літератури. У даних розробках уроків послідовно реалізуються стратегічні напрями літературної освіти семикласників, а саме: формування в учня стійкої мотивації до читання творів світової літератури, забезпечення всебічного розвитку особистості учня, формування ключових компетентностей(до яких, згідно з Державним стандартом, належить уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами), літературної та комунікативної компетентності(культура висловлювань); застосування набутих знань на практиці. Запропоновані розробки уроків спрямовані на розв'язання наступних методичних концепцій:
- формування засобами літературної освіти творчого читача;
- створення спрятливих умов для розвитку творчої особистості на основі творчої читацької діяльності;
- формування гуманістичного світогляду;
- виховання національної свідомості та формування національної ідентичності за рахунок систематичної розробки українознавчого компонента;
- розвиток логічного , критичного та творчого мислення учня.
Художня книга є своєрідним джерелом інформації про людину та її внутрішній світ, про історію різних народів, їхні національні традиції, про природу, Всесвіт. Однак література не тільки розвиває інтелектуально, а й збагачує наш внутрішній світ. Будучи скарбницею духовних надбань людства, вона впливає на формування життєвих цінностей кожної особистості. Основною метою вивчення програмних творів у 7 класі є визначення впливу художньої літератури на формування життєвих цінностей людини.
Збірка містить розробки уроків із зарубіжної літератури для 7 класу за темою "Світова новела". Цикл складається із шести уроків. Відповідно п'ять із них - засвоєння нових знань ( у тому числі один урок із позакласного читання), останній - перевірка навчальних досягнень учнів з теми. Слід звернути увагуна те, що у цьому розділі ми знайомимося з творчістю раніше не відомих нам письменників. Це англійський письменник - фантаст Г.Дж.Уеллс та майстер японської новели Р.Акутагава.
Система уроків з теми"Світова новела" включає такі складники:
- біографічні відомості про письменника;
- літературний текс;
- загальна характеристика певних літературних явищ;
- різноспрямовані блоки запитань і завдань;
- словник літературнознавчих термінів.
Державним стандартом та навчальною програмою визначена емоційно-цілісна, літературознавча, культурологічна, компаративна лінії:
- авторитетне висловлювання літературного критика про окремий художній твір чи творчість письменника в цілому;
- певний аналіз твору, що дозволяє висвітлити його особливості;
- пояснення змісту літературнознавчих та культурологічних термінів;
- українознавчий компонент;
- висвітлення зв'язків між літературними творами, що вивчаються, та творами інших видів мистецтв.
Крім того, розробки містять елементи інтерактивних методик (мультимедійні презентації, робота з слайдами, буктрейлер, фанфік, асоціативне гроно, психофізіологічні вправи).
Таким чином, використання традиційних та інтерактивних методів навчання зробить процес залучення учнів до скарбів світової літератури цікавим, ефективним, а саме головне буде сприяти розвитку творчих здібностей учнів.
Поділіться з Вашими друзьями: |