Львівський національний університет імені Івана Франка
Кафедра психології
“ЗАТВЕРДЖУЮ”
Декан філософського факультету
доц. Рижак Л.В.
___________________________
“______”_______________2017 р.
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ВПП. ВВС.1. МЕДИЧНА ПСИХОЛОГІЯ
(шифр і назва навчальної дисципліни)
напряму підготовки 0301 соціально-політичні науки________________________
(шифр і назва напряму підготовки)
для спеціальності (тей)______6.030102 Психологія____________________________
(шифр і назва спеціальності (тей)
спеціалізації_____________________________________________________________
(назва спеціалізації)
інституту, факультету, відділення Філософський факультет
(назва інституту, факультету, відділення)
Кредитно-модульна система
організації навчального процесу
Львів – 2017
МЕДИЧНА ПСИХОЛОГІЯ. Робоча програма навчальної дисципліни для студентів за напрямом підготовки психологія, спеціальністю психологія. – Львів, 2017. – 39 с.
Розробники: Дідковська Лариса Іванівна, кандидат психологічних наук, доцент
(вказати авторів, їхні наукові ступені, вчені звання та посади).
Робоча програма затверджена на засіданні кафедри (циклової, предметної комісії)_______
_____________________________________________________________________________
Протокол № ___ від. “____”________________20__ р.
Завідувач кафедрою (циклової, предметної комісії)________________________
_______________________ (__________________)
(підпис) (прізвище та ініціали)
“_____”___________________ 20___ р
Схвалено методичною комісією за напрямом підготовки (спеціальністю)_______________________________________________________________
(шифр, назва)
Протокол № ___ від. “____”________________20___ р.
“_____”________________20__ р. Голова _______________( _____________________)
(підпис) (прізвище та ініціали)
__________, 20__
__________, 20__
1. Опис навчальної дисципліни
(Витяг з робочої програми навчальної дисципліни “Медична психологія”)
Найменування показників
|
Галузь знань, напрям підготовки, освітньо-кваліфікаційний рівень
|
Характеристика навчальної дисципліни
|
денна форма навчання
|
заочна форма навчання
|
Кількість кредитів – 3,5
|
Галузь знань
0301 – соціально-політичні науки
(шифр, назва)
|
За вибором студента
|
Модулів – 1
|
Напрям
6.030102 – психологія
(шифр, назва)
|
Рік підготовки:
|
Змістових модулів – 3
|
Спеціальність (професійне спрямування)
психологія
|
3-й
|
|
Курсова робота немає
|
Семестр
|
Загальна кількість годин – 105
|
6-й
|
|
Лекції
|
Тижневих годин для денної форми навчання:
аудиторних – 4
самостійної роботи студента – 4,3
|
Освітньо-кваліфікаційний рівень:
бакалавр
|
24 год.
|
|
Практичні, семінарські
|
24 год.
|
|
Лабораторні
|
|
|
Самостійна робота
|
57 год.
|
|
ІНДЗ: –
|
Вид контролю – екзамен
|
Примітка.
Співвідношення кількості годин аудиторних занять до самостійної і індивідуальної роботи становить:
для денної форми навчання – 1:1,07
2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Спираючись на досвід надання медичної допомоги у більшості цивілізованих країн світу, можна зробити висновок, що кваліфікована допомога хворим може бути надана лише при комплексному підході, коли в рівній мірі включені медичний, психологічний та соціальний аспекти.
Метою викладання медичної психології є ознайомлення студентів з особливостями роботи з хворими в клініці внутрішніх захворювань, сформувати у студентів адекватні сучасному рівню медико-психологічних знань уявлення про психологічний супровід в умовах соматичної клініки. Виходячи з цього, завданнями курсу є, щоб студенти, пройшовши дану дисципліну:
-
розуміли психологічні особливості людей, які страждають на різні захворювання, володіли сучасними методами психологічної діагностики внутрішньої картини хвороби, та інших психічних феноменів соматичних хворих;
-
вміли диференціювати психологічні феномени і психопатологічні симптоми та синдроми, розпізнавати невротичні нашарування в картині соматичного захворювання, володіли методами ефективної корекції таких станів та профілактики їх появи в майбутньому;
-
розуміння психології взаємовідношень пацієнта і медичного працівника, знання психопрофілактичних, психокорекційних і психотерапевтичних способів допомоги пацієнтам, а також теоретичних аспектів психосоматичних і соматопсихічних взаємовпливів.
В результаті вивчення даного курсу студент повинен
знати:
-
основні категорії медичної психології;
-
стан відчуттів, сприйняття та уявлень при соматичних і психічних захворюваннях;
-
стан пам’яті та уваги при соматичних і психічних захворюваннях;
-
стан мислення та інтелекту при соматичній і психічній патології;
-
стан емоційно-вольової сфери при соматичній і психічній патології;
-
зміни свідомості та самосвідомості при соматичних хворобах і психічних розладах;
-
стан особистості та її зміни (акцентуація, психопатизація, деградація, деменція) при патологічних процесах;
-
психологію соматичного (терапевтичного, хірургічного) хворого;
-
медико-психологічні аспекти в акушерстві та гінекології;
-
медико-психологічні аспекти в педіатрії;
-
медико-психологічні аспекти допомоги хворим у клініці психіатрії, наркології та неврології;
-
медико-психологічні аспекти роботи з хворими на невротичні, пов’язані зі стресом та соматоформні розлади;
-
медико-психологічні аспекти роботи з особами з дефектами органів чуття та фізичними вадами;
-
медико-психологічні аспекти роботи з особами із сексуальними розладами
-
основи психогігієни та деонтології в соматичній клініці
-
функції і види діяльності психолога в клініці;
-
психологію хворої людини;
-
особливості внутрішньої картини хвороби при різних соматичних захворюваннях;
вміти:
-
встановити психологічний контакт із хворим (пацієнтом);
-
провести психологічне дослідження і виявити психологічні і соціальні чинники, що провокують психічний розлад;
-
виявити відхилення у психічній діяльності хворого;
-
провести медико-психологічне консультування та психокорекцію виявлених відхилень;
-
діагностувати стан свідомості при соматичних і психічних захворюваннях;
-
надати медико-психологічну допомогу хворим із психічними відхиленнями при соматичних захворюваннях;
-
виявити внутрішню картину хвороби;
-
провести медико-психологічне супроводження діагностичного і лікувального процесів;
-
діагностувати психічні і поведінкові розлади у вагітних, роділлі, породіллі та гінекологічних хворих;
-
провести психологічне дослідження хворих дітей і виявити психічні та поведінкові розлади;
-
виявити причини аддикцій і надати медико-психологічну допомогу особам з аддиктивною поведінкою;
-
провести медико-психологічне супроводження умираючого;
-
створити здоровий психологічний клімат у лікувальному закладі та серед медичного персоналу
-
проводити психодіагностичне обстеження соматичних хворих
-
застосовувати методи корекції невротичних проявів та психотерапевтичні техніки при соматичному захворюванні
Формування компетенцій
Знання та розуміння / Knowledge and understanding: знання основних категорій медичної психології; знання про стан відчуттів, сприйняття та уявлень, пам’яті та уваги, мислення та інтелекту при соматичних та психічних захворюваннях; знання основних особливостей особистості загалом та особливостей її емоційно-вольової сфери, свідомості та самосвідомості зокрема при психічних та соматичних порушеннях; розуміння психології соматичного хворого; знання медико-психологічних аспектів роботи в акушерстві та гінекології, педіатрії, у клініці психіатрії, наркології та неврології; уявлення про специфіку медико-психологічної роботи із особами із невротичними, пов’язаними зі стресом та соматоформними розладами, із дефектами органів чуття та фізичними вадами, із сексуальними розладами; знання основ психогігієни та деонтології в соматичній клініці; знання та розуміння основних функцій та видів діяльності психолога в клініці; розуміння психології хворої людини; знання про особливості внутрішньої картини хвороби при різних соматичних захворюваннях.
Застосування знань та розумінь / Applying knowledge and understanding: уміння проводити психологічне дослідження та виявляти психологічні та соціальні чинники виникнення та розвитку психічних розладів; вміння аналізувати та виявляти відхилення у психічній діяльності хворих (пацієнтів); вміння проводити психологічне дослідження різних категорій хворих (дітей, вагітних жінок та породіль, осіб із узалежненнями, соматично хворих тощо); уміння виявляти особливості внутрішньої картини хвороби у пацієнтів із різними психічними та соматичними порушеннями; уміння проводити медико-психологічний супровід термінально хворих; вміння проводити медико-психологічне консультування та психокорекцію психічно та самотично хворих із різними відхиленнями у психічній діяльності.
Формування тверджень / Making judgements: вміння та навички комплексної оцінки клініко-психологічного та психічного стану здоров’я хворих (пацієнтів); вміння обирати адекватні методи для виявлення відхилень у психічній діяльності хворих (пацієнтів) із різними соматичними та психічними розладами; вміння прогнозувати зміни та динаміку розвитку і функціонування різних психічних процесів та сфер особистості хворих (пацієнтів) із різними соматичними захворюваннями; вміння обирати адекватні методи та техніки надання психологічного супроводу хворих (пацієнтів) із різними психічними та соматичними порушеннями при діагностичному та лікувальному процесі.
Навики навчання / Learning skills: вміння адекватно визначати завдання психодіагностичного процесу та процесу психологічного супроводу осіб із різними психічними та соматичними розладами відповідно до проблем та запитів хворих (пацієнтів); уміння втілювати на практиці розроблені програми психологічного супроводу осіб із різними психічними та соматичними розладами у лікувальному процесі; вміння оцінювати ефективність та результати психологічного супроводу осіб із різними психічними та соматичними розладами у лікувальному процесі.
Комунікативні уміння / Communication skills: уміння встановлювати психологічний контакт із хворими (пацієнтами); уміння конструювати психодіагностичний процес та процес психологічного супроводу відповідно до основних принципів професійної етики, умов роботи, індивідуальних особливостей та психічного статусу осіб із різними психічними та соматичними захворюваннями; вміння створювати здоровий психологічний клімат у лікувальному закладі та серед медичного персоналу.
Поділіться з Вашими друзьями: |