Всеволод Нестайко – класик сучасної дитячої літератури
Автори: Жмур Любов Олександрівна, Спащенко Юлія Михайлівна, бібліотекарі Комсомольської гімназії
Проект.
Проблема: вивчення життєвого і творчого шляху Всеволода Зіновійовича Нестайка.
Мета проекту: вчити учнів здійснювати проектну діяльність на основі дослідження життя і творчості В.Нестайка; розвивати мовлення, нестандартне мислення, заохочувати пізнавальну діяльність дітей; виховувати інтерес до пошукової роботи, вміння самостійно осмислювати інформацію, робити презентацію улюблених творів; складати рекомендаційні списки літератури.
Завдання проекту:
-
вивчення біографії письменника;
-
складання списку літературного доробку;
-
пошук інформації про тварин, які отримали літературні відзнаки та екранізовані;
-
оформлення літературного списку для позакласного читання;
-
підготовка бібліографічного огляду літератури В. Нестайка;
-
виставка ілюстрацій до улюблених творів письменника;
-
інсценізація (за повістю «Тореадори з Васюківки»).
Навчальний предмет: урок позакласного читання.
Тривалість: 2 місяці.
Хід роботи над проектом.
I.Підготовчий етап. Мотивація.
-
Яких дитячих письменників ви знаєте?
-
Хто із відомих письменників віддав 50 років дитячій літературі і чиї твори вважаються абсолютним бестселером для дітей та підлітків?
II. Оголошення, представлення теми й очікуваних навчальних результатів.
-
Ми пропонуємо дітям більш детально вивчити життєвий і творчий шлях відомого українського дитячого письменника Всеволода Зіновійовича Нестайка, який у січні 2010 року буде відзначати 80-річчя.
-
Пропонуємо звернутися до різних джерел інформації – відвідати шкільну та міську бібліотеки.
-
Провести пошук цікавих фактів про письменника у мережі Інтернет.
-
Дізнатися багато нового про письменника, його творчість і відзнаки, яких здобули його твори.
-
Колективне планування етапів реалізації проекту. Створення робочих груп, визначення напрямків діяльності.
Завдання для груп.
Група 1. Біографи. Відвідати міську та шкільну бібліотеку, ознайомитись із біографією В.Нестайка, визначити чинники, які сприяли формуванню його письменницького таланту і що стало тим життєдайним джерелом, з якого автор черпає неповторні сюжети для своїх творів.
Форма представлення результату: буклет «Всеволод Нестайко – класик сучасної дитячої літератури», розповідь.
Група 2. Бібліографи. Відвідати шкільну бібліотеку, ознайомитися із творами В.Нестайка, які є в шкільній бібліотеці і скласти рекомендаційний список літератури.
Форма представлення результату: рекомендаційний список літератури
«ЧАРІВНИЙ СВІТ ПИСЬМЕННИКА ВСЕВОЛОДА НЕСТАЙКА»
Група 3. Художники. Прочитати твори В. Нестайка і зробити ілюстрації.
Форма представлення результату: малюнки до улюблених творів «Тореадори з Васюківки», «Дивовижні пригоди в лісовій школі», «В країні сонячних зайчиків» та інші.
Група 4. Актори. Підготувати інсценізацію уривка з улюбленого твору.
Форма представлення результату: сценка із трилогії «Тореадори з Васюківки».
Група 5.
Форма представлення результату: мультимедійна презентація трилогії В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».
-
Реалізація проекту.
-
Складання учнями плану роботи.
-
Розподіл обов'язків щодо пошукової роботи між учасниками проекту.
-
Самостійна пошукова робота учнів.
-
Обробка отриманої інформації.
-
Виготовлення освітнього продукту.
-
Підсумок проекту.
-
Обговорення та презентація групами зібраної інформації.
-
Оцінювання, аналіз успіхів.
-
Висновки.
Поділіться з Вашими друзьями: |