Вступ. Казки народів світу (2 год. + 1 год. Рм.)



Скачати 318,06 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації23.05.2017
Розмір318,06 Kb.
ТипУрок
  1   2   3

5 клас

c:\users\санька\desktop\1354659369-0427256-www.nevsepic.com.ua.jpg

І семестр



Дата

Тема уроку

Вступ. Казки народів світу

(2 год. + 1 год. РМ.)

1




Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті. Фольклор, його характерні ознаки.

(ТЛ) Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня

2




Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні).

(УС) Спільні для українського та зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи, художні особливості

3




Розвиток мовлення №1.

Письмовий твір за прислів’ям або приказкою



Казки народів світу

(9 год. + 1 год. РМ. + 1 год. ПЧ. )

4




Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові), їх характерні ознаки

5




«Панчатантра» - перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

(УС) Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис)

6




Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро.

(ЛК) Національний колорит казок і засоби його створення.

(УС) Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках

7




Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.

(ЛК) Національний колорит казок і засоби його створення

8




Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці

9




Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець». Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.

(ЛК) Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (кіно, мультиплікація)

10




Розвиток мовлення №2.

Усна характеристика казкового персонажа



11




Брати Я. і В. Грімм. Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця».

(ТЛ) Антитеза.

(ЕК) Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи)

12




Брати Я. і В. Грімм «Пані Метелиця». Моральні цінності в казці. Характеристика персонажів

13




Урок позакласного

читання №1.

Арабські казки. «Про Аладдіна і чарівну лампу»



14




Контрольна робота №1 з теми «Вступ. Казки народів світу» (тести закритого й відкритого типу)

Казки народів світу

(О. С. Пушкін,

Г. К. Андерсен, О. Уайльд)

( 9 год. + 1 год. ПЧ. )

15




О. С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила».

(ТЛ) Автор. Початкові поняття про оригінал і переклад

Вивчити напам’ять вступ до поеми О. Пушкіна «Руслан і Людмила»

16




О. С. Пушкін «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.

(ЕК) Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи)

17




О. С. Пушкін «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів.

(ЕК) Зіставлення оригіналів (фрагментів) зарубіжних казок з їх українськими перекладами

18




Ганс Крістіан Андерсен «Непохитний олов’яний солдатик». Утвердження сили кохання й відданості в казці

19




Ганс Крістіан Андерсен «Непохитний олов’яний солдатик».

(ЛК) Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (кіно, мультиплікація)

20




Урок позакласного

читання №2.

Г. К. Андерсен «Снігова королева»



21




Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.

(ЛК) Казкові образи й сюжети у творах мистецтва

22




Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.

(ТЛ) Антитеза, алегорія

23




Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя

24




Контрольна робота №2 з теми « Казки народів світу (О. С. Пушкін,

Г. К. Андерсен, О. Уайльд)»

(комбінована)

Природа і людина (7 год. + 1 год. РМ.)

25




Джон Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи»).

(ТЛ) Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея.

(ЛК) Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва

26




Йоганн Вольфґанґ Ґете «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі

Вивчити вірш напам’ять

27




Генріх Гейне «Задзвени із глибини…» Втілення краси весняної природи у вірші.

(ТЛ) Епітет, метафора.

(УС) Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу

Вивчити вірш напам’ять

28




Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Авторські спостереження за світом природи

29




Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Утвердження любові до всього живого

30




Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору

31




Розвиток мовлення №3.

Усне висловлювання на тему: «Хто справжній герой оповідання «Снап» - собака чи людина?»



32




Контрольна робота №3 з теми «Природа і людина» (різнорівневі завдання)



ІІ семестр

Світ дитинства (11 год. + 3 год. РМ.)

33




Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті.

(ТЛ) Початкові поняття про сюжет, повість.

(УС) Українські переклади творів Марка Твена

34




Розвиток мовлення №4.

Письмовий переказ фрагменту повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» за поданим планом



35




Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр.

(ТЛ) Портрет

36




Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Гекльберрі Фінн

37





Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Ставлення автора до своїх героїв.

(ЕК)Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.

(ЛК) Утілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва

38




Розвиток мовлення №5.

Порівняльна характеристика Тома Сойєра та Гекльберрі Фінна за поданим планом (письмово)

39




Провідні ідеї повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» (дружба, кохання, людяність).

40




Елеонор Портер «Поліанна». Робота над змістом твору.

(УС) Українські переклади творів Елеонор Портер.

(ТЛ) Початкові поняття про сюжет, роман

41




Елеонор Портер «Поліанна». Щирість, мужність й оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста

Вивчити напам’ять уривок з прозового твору

42




Урок виразного читання напам’ять уривка з прозового твору

43




Елеонор Портер «Поліанна». Полінна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Поліанни.

(ТЛ) Портрет

44




Елеонор Портер «Поліанна». Ідея радості життя й відкриття світу у творі

45




Розвиток мовлення №6. Усна порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Поліанни (на рівні рис характеру).

(ЕК) Том Сойєр і Полліанна

46




Контрольна робота №4 з теми «Світ дитинства» (тести закритого й відкритого типів)

Сила творчої уяви (10 год. + 1 год. ПЧ)

47-48




Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв'язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.

(ТЛ) Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість

(УС) Переклади й видання книг Л. Керролла

49-50




Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

(ТЛ) Портрет.

(ЛК) Утілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.)

51




Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Персонажі, які оточують героїню

52




Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).

(ЕК) Елементи казки у творі

Підготуватися до контрольного твору

53




Контрольний твір за повістю-казкою Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» на тему: «Якби Аліса була моєю подругою…»

54




М. Цвєтаєва «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.)

55




М.І. Цвєтаєва. Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі

56




Урок позакласного

читання №3.

Астрід Ліндґрен «Пеппі Довгапанчоха».



(ЛК) Фільми за твором «Пеппі Довгапанчоха»

57




Контрольна робота №5 з теми «Сила творчої уяви» (відповіді на запитання)

Сучасна література. У колі добрих друзів (13 год. + 1 год. ПЧ)

58




Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Робота над змістом твору.

(ТЛ) Персонаж і герой літературного твору

59-60




Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі

61




Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета

62




Туве Янсон «Капелюх чарівника». Робота з текстом повісті.

63




Туве Янсон «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору

(ЛК) Твори сучасного мистецтва (література, кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей

64




Туве Янсон «Капелюх чарівника». Персонажі повісті, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

(ЕК) Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін

65




Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Реальне і фантастичне у повісті

66




Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.

(УС) Сучасні книжки українських та зарубіжних письменників для дітей

67




Урок позакласного

читання №4.

К. Буличов. Цикл «Аліса»



68




Контрольна робота № з теми «Сучасна література. У колі добрих друзів» (літературний диктант)

69-70




Узагальнення і систематизація навчального матеріалу

c:\users\санька\desktop\homemain.jpg

6 класc:\users\санька\desktop\zhul_vern_pjatnadtsatiletnij_kapitan.jpg

І семестр



Дата

Тема уроку

Вступ (2 год.)

1-2




Література як вид мистецтва. Художній образ.

(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.

(ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві.

(УС) Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору.

(ЕК) Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва

Міфи народів світу

(7год. + 1 год. РМ. + 1 год. ПЧ. )

3




Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів.

(ТЛ) Початкове поняття про міф, мотив.

(УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили)

4




Грецькі міфи. Міф про Прометея.

(ТЛ) Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ)

5




Міфи про Геракла (Подвиг сьомий: критський бик).

(ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація)

6




Грецькі міфи. Нарцис

7




Грецькі міфи. Пігмаліон і Галатея

8




Урок позакласного

читання № 1. Дедал і Ікар. Деметра і Персефона

9




Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп

10




Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.

(ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка.

11




Розвиток мовлення №1. Письмовий твір «Мій улюблений міфологічний герой».

Мудрість байки (4 год. + 1 год. РМ.)

12




Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.

(ТЛ) Байка.

13




Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.

(ТЛ) Езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).

(УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках

14




Іван Андрійович Крилов. «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках. Яскравість алегоричних образів.

(ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Езопа та

І.А. Крилова у мистецтві

15




Розвиток мовлення №2. Усний компаративний аналіз байок Езопа («Мурашки й цикада», «Вовк і Ягня») та І.А. Крилова («Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня»).

(ЕК) Специфіка художнього втілення сюжетів Езопа в байках І.А. Крилова

16




Контрольна робота №1 з тем: «Вступ», «Міфи народів світу», «Мудрість байки» (тести)

Пригоди і фантастика

(5 год. + 1 год. РМ. + 1 год. ПЧ.)

17




Ж. Верн «П'ятнадцятилітній капітан». Тема духовного випробування людини в романі.

(ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман)

18




Ж. Верн «П'ятнадцятилітній капітан». Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність

19




Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі

20




Описи природи в романі

Ж. Верна «П'ятнадцятилітній капітан»



21




Розвиток мовлення №3. План характеристики Діка Сенда (письмово)

22




Урок позакласного

читання № 2. Д. Дефо «Життя і незвичайні пригоди та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»

23




Контрольна робота №2 з теми «Пригоди і фантастика» (літературний диктант)

Пригоди і фантастика (9 год.)

24-25




Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Сюжет і композиція повісті.

(ТЛ) Поглиблення поняття про повість, композиція.

(УС) Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість

Ч. Діккенса

26




Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.

(ЛК) Утілення сюжету і мотивів повісті Ч. Діккенса у мистецтві

27




Значення образу Різдва у творі.

Елементи фольклору (казки, пісні).



(ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творі Ч. Діккенса

Підготуватися до контрольного твору

28




Контрольний твір на тему: «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»)

29




М. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.

(УС) М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні (Полтавщина)

30




М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.

(ЛК) Втілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві

31




Роль фантастики в повісті

М. Гоголя «Ніч перед Різдвом». Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць; різдвяні символи; елементи казки).



(ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творі М.В. Гоголя

32




Контрольна робота №3 з теми «Пригоди і фантастика» (тестові завдання)


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3

Схожі:

Вступ. Казки народів світу (2 год. + 1 год. Рм.) iconПрограма для загальноосвітніх навчальних закладів
Усього — год. На тиждень — год Текстуальне вивчення творів — 59 год Повторення й узагальнення — год Література рідного краю — год...
Вступ. Казки народів світу (2 год. + 1 год. Рм.) iconКлас Усього – 70 год. На тиждень – год. Текстуальне вивчення – 62 год. Розвиток мовлення – год. Позакласне читання – год. Резервний час – 2 год
Українська література ХХ ст як новий етап в історії національної культури. Актуалізація проблем: митець І влада, свобода творчості....
Вступ. Казки народів світу (2 год. + 1 год. Рм.) iconEcts – 3 кредити, 90 год., лекції – 18 год., пр з. – 18 год., Срс – 54 год
Виступ за темою реферату на занятті (лекційному чи практичному) з елементами дискусії за списком запитань
Вступ. Казки народів світу (2 год. + 1 год. Рм.) iconКлас Усього — 0 год. На тиждень — год Текстуальне вивчення творів — 54 год Повторення й узагальнення — год Література рідного краю — год Позакласне читання — год Розвиток мовлення — год
Усього — год. На тиждень — год Текстуальне вивчення творів — 54 год Повторення й узагальнення — год Література рідного краю — год...
Вступ. Казки народів світу (2 год. + 1 год. Рм.) iconІсторія української журналістики
На курсі в семестрі викладається в обсязі кредитів, з них аудиторних занять 72 годин, в тому числі лекцій 14 год., практичних 16...
Вступ. Казки народів світу (2 год. + 1 год. Рм.) iconУкр літ клас 70 год на рік, год на тиждень
Вступ. Слово в житті людини. Краса світу й людської душі в художньому слові. Образне слово — першоелемент літератури. Початок словесного...
Вступ. Казки народів світу (2 год. + 1 год. Рм.) icon0 год. На тиждень – год. На текстуальне вивчення художніх творів – 54 год
Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі
Вступ. Казки народів світу (2 год. + 1 год. Рм.) icon5 год. На тиждень – год. На текстуальне вивчення художніх творів – 27 год
Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі
Вступ. Казки народів світу (2 год. + 1 год. Рм.) iconРобоча навчальна програма
Викладається на І курсі в та семестрах в обсязі кредитів, з них у першому семестрі аудиторних занять 6 годин, в тому числі лекцій...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка