|
 Вступ. Казки народів світу (2 год. + 1 год. Рм.)
|
Сторінка | 1/3 | Дата конвертації | 23.05.2017 | Розмір | 318,06 Kb. | Тип | Урок |
|
5 клас
І семестр
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Вступ. Казки народів світу
(2 год. + 1 год. РМ.)
|
1
|
|
Художня література – духовна скарбниця людства. Роль книжки в сучасному житті. Фольклор, його характерні ознаки.
(ТЛ) Фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня
|
2
|
|
Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні).
(УС) Спільні для українського та зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи, художні особливості
|
3
|
|
Розвиток мовлення №1.
Письмовий твір за прислів’ям або приказкою
|
Казки народів світу
(9 год. + 1 год. РМ. + 1 год. ПЧ. )
|
4
|
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові), їх характерні ознаки
|
5
|
|
«Панчатантра» - перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей.
(УС) Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Фарбований Шакал – Фарбований Лис)
|
6
|
|
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Момотаро.
(ЛК) Національний колорит казок і засоби його створення.
(УС) Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках
|
7
|
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.
(ЛК) Національний колорит казок і засоби його створення
|
8
|
|
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці
|
9
|
|
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець». Утілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
(ЛК) Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (кіно, мультиплікація)
|
10
|
|
Розвиток мовлення №2.
Усна характеристика казкового персонажа
|
11
|
|
Брати Я. і В. Грімм. Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. «Пані Метелиця».
(ТЛ) Антитеза.
(ЕК) Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи)
|
12
|
|
Брати Я. і В. Грімм «Пані Метелиця». Моральні цінності в казці. Характеристика персонажів
|
13
|
|
Урок позакласного
читання №1.
Арабські казки. «Про Аладдіна і чарівну лампу»
|
14
|
|
Контрольна робота №1 з теми «Вступ. Казки народів світу» (тести закритого й відкритого типу)
|
Казки народів світу
(О. С. Пушкін,
Г. К. Андерсен, О. Уайльд)
( 9 год. + 1 год. ПЧ. )
|
15
|
|
О. С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила».
(ТЛ) Автор. Початкові поняття про оригінал і переклад
Вивчити напам’ять вступ до поеми О. Пушкіна «Руслан і Людмила»
|
16
|
|
О. С. Пушкін «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна.
(ЕК) Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи)
|
17
|
|
О. С. Пушкін «Казка про мертву царівну і сімох богатирів». Система образів.
(ЕК) Зіставлення оригіналів (фрагментів) зарубіжних казок з їх українськими перекладами
|
18
|
|
Ганс Крістіан Андерсен «Непохитний олов’яний солдатик». Утвердження сили кохання й відданості в казці
|
19
|
|
Ганс Крістіан Андерсен «Непохитний олов’яний солдатик».
(ЛК) Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (кіно, мультиплікація)
|
20
|
|
Урок позакласного
читання №2.
Г. К. Андерсен «Снігова королева»
|
21
|
|
Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їхня характеристика.
(ЛК) Казкові образи й сюжети у творах мистецтва
|
22
|
|
Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.
(ТЛ) Антитеза, алегорія
|
23
|
|
Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». Еволюція образу головного героя
|
24
|
|
Контрольна робота №2 з теми « Казки народів світу (О. С. Пушкін,
Г. К. Андерсен, О. Уайльд)»
(комбінована)
|
Природа і людина (7 год. + 1 год. РМ.)
|
25
|
|
Джон Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи»).
(ТЛ) Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея.
(ЛК) Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва
|
26
|
|
Йоганн Вольфґанґ Ґете «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі
Вивчити вірш напам’ять
|
27
|
|
Генріх Гейне «Задзвени із глибини…» Втілення краси весняної природи у вірші.
(ТЛ) Епітет, метафора.
(УС) Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу
Вивчити вірш напам’ять
|
28
|
|
Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Авторські спостереження за світом природи
|
29
|
|
Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Утвердження любові до всього живого
|
30
|
|
Ернест Сетон-Томпсон «Снап». Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору
|
31
|
|
Розвиток мовлення №3.
Усне висловлювання на тему: «Хто справжній герой оповідання «Снап» - собака чи людина?»
|
32
|
|
Контрольна робота №3 з теми «Природа і людина» (різнорівневі завдання)
|
ІІ семестр
|
Світ дитинства (11 год. + 3 год. РМ.)
|
33
|
|
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і світ дітей у повісті.
(ТЛ) Початкові поняття про сюжет, повість.
(УС) Українські переклади творів Марка Твена
|
34
|
|
Розвиток мовлення №4.
Письмовий переказ фрагменту повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» за поданим планом
|
35
|
|
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр.
(ТЛ) Портрет
|
36
|
|
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Гекльберрі Фінн
|
37
|
|
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Ставлення автора до своїх героїв.
(ЕК)Том Сойєр і Гекльберрі Фінн.
(ЛК) Утілення сюжетів творів Марка Твена у кіно, живописі, графіці та інших видах мистецтва
|
38
|
|
Розвиток мовлення №5.
Порівняльна характеристика Тома Сойєра та Гекльберрі Фінна за поданим планом (письмово)
|
39
|
|
Провідні ідеї повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» (дружба, кохання, людяність).
|
40
|
|
Елеонор Портер «Поліанна». Робота над змістом твору.
(УС) Українські переклади творів Елеонор Портер.
(ТЛ) Початкові поняття про сюжет, роман
|
41
|
|
Елеонор Портер «Поліанна». Щирість, мужність й оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста
Вивчити напам’ять уривок з прозового твору
|
42
|
|
Урок виразного читання напам’ять уривка з прозового твору
|
43
|
|
Елеонор Портер «Поліанна». Полінна та її друзі. Художні засоби розкриття образу Поліанни.
(ТЛ) Портрет
|
44
|
|
Елеонор Портер «Поліанна». Ідея радості життя й відкриття світу у творі
|
45
|
|
Розвиток мовлення №6. Усна порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Поліанни (на рівні рис характеру).
(ЕК) Том Сойєр і Полліанна
|
46
|
|
Контрольна робота №4 з теми «Світ дитинства» (тести закритого й відкритого типів)
|
Сила творчої уяви (10 год. + 1 год. ПЧ)
|
47-48
|
|
Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Творча історія книжки, її зв'язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.
(ТЛ) Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість
(УС) Переклади й видання книг Л. Керролла
|
49-50
|
|
Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.
(ТЛ) Портрет.
(ЛК) Утілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.)
|
51
|
|
Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Персонажі, які оточують героїню
|
52
|
|
Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри (гра з часом і простором, гра зі словами (назвами), гра з правилами).
(ЕК) Елементи казки у творі
Підготуватися до контрольного твору
|
53
|
|
Контрольний твір за повістю-казкою Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див» на тему: «Якби Аліса була моєю подругою…»
|
54
|
|
М. Цвєтаєва «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М.І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.)
|
55
|
|
М.І. Цвєтаєва. Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі
|
56
|
|
Урок позакласного
читання №3.
Астрід Ліндґрен «Пеппі Довгапанчоха».
(ЛК) Фільми за твором «Пеппі Довгапанчоха»
|
57
|
|
Контрольна робота №5 з теми «Сила творчої уяви» (відповіді на запитання)
|
Сучасна література. У колі добрих друзів (13 год. + 1 год. ПЧ)
|
58
|
|
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Робота над змістом твору.
(ТЛ) Персонаж і герой літературного твору
|
59-60
|
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі
|
61
|
|
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета
|
62
|
|
Туве Янсон «Капелюх чарівника». Робота з текстом повісті.
|
63
|
|
Туве Янсон «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору
(ЛК) Твори сучасного мистецтва (література, кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей
|
64
|
|
Туве Янсон «Капелюх чарівника». Персонажі повісті, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
(ЕК) Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін
|
65
|
|
Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Реальне і фантастичне у повісті
|
66
|
|
Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.
(УС) Сучасні книжки українських та зарубіжних письменників для дітей
|
67
|
|
Урок позакласного
читання №4.
К. Буличов. Цикл «Аліса»
|
68
|
|
Контрольна робота № з теми «Сучасна література. У колі добрих друзів» (літературний диктант)
|
69-70
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу
|
6 клас
І семестр
№
|
Дата
|
Тема уроку
|
Вступ (2 год.)
|
1-2
|
|
Література як вид мистецтва. Художній образ.
(ТЛ) Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.
(ЛК) Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві.
(УС) Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору.
(ЕК) Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва
|
Міфи народів світу
(7год. + 1 год. РМ. + 1 год. ПЧ. )
|
3
|
|
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів. Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів.
(ТЛ) Початкове поняття про міф, мотив.
(УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про природу, про добрі й злі сили)
|
4
|
|
Грецькі міфи. Міф про Прометея.
(ТЛ) Поглиблення поняття про образ (міфологічний образ)
|
5
|
|
Міфи про Геракла (Подвиг сьомий: критський бик).
(ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація)
|
6
|
|
Грецькі міфи. Нарцис
|
7
|
|
Грецькі міфи. Пігмаліон і Галатея
|
8
|
|
Урок позакласного
читання № 1. Дедал і Ікар. Деметра і Персефона
|
9
|
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп
|
10
|
|
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.
(ЕК) Подібність елементів у міфах різних народів (образи, сюжети, мотиви). Міф і казка.
|
11
|
|
Розвиток мовлення №1. Письмовий твір «Мій улюблений міфологічний герой».
|
Мудрість байки (4 год. + 1 год. РМ.)
|
12
|
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.
(ТЛ) Байка.
|
13
|
|
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
(ТЛ) Езопова мова. Поглиблення понять про алегорію, образ (алегоричний образ).
(УС) Поетичне переосмислення традиційних сюжетів і образів Езопа в українських байках
|
14
|
|
Іван Андрійович Крилов. «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках. Яскравість алегоричних образів.
(ЛК) Втілення сюжетів і образів байок Езопа та
І.А. Крилова у мистецтві
|
15
|
|
Розвиток мовлення №2. Усний компаративний аналіз байок Езопа («Мурашки й цикада», «Вовк і Ягня») та І.А. Крилова («Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня»).
(ЕК) Специфіка художнього втілення сюжетів Езопа в байках І.А. Крилова
|
16
|
|
Контрольна робота №1 з тем: «Вступ», «Міфи народів світу», «Мудрість байки» (тести)
|
Пригоди і фантастика
(5 год. + 1 год. РМ. + 1 год. ПЧ.)
|
17
|
|
Ж. Верн «П'ятнадцятилітній капітан». Тема духовного випробування людини в романі.
(ТЛ) Поглиблення понять про роман (пригодницький роман)
|
18
|
|
Ж. Верн «П'ятнадцятилітній капітан». Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність
|
19
|
|
Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі
|
20
|
|
Описи природи в романі
Ж. Верна «П'ятнадцятилітній капітан»
|
21
|
|
Розвиток мовлення №3. План характеристики Діка Сенда (письмово)
|
22
|
|
Урок позакласного
читання № 2. Д. Дефо «Життя і незвичайні пригоди та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»
|
23
|
|
Контрольна робота №2 з теми «Пригоди і фантастика» (літературний диктант)
|
Пригоди і фантастика (9 год.)
|
24-25
|
|
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Сюжет і композиція повісті.
(ТЛ) Поглиблення поняття про повість, композиція.
(УС) Музей Ч. Діккенса у Великобританії (Лондон). Висловлювання українських митців про творчість
Ч. Діккенса
|
26
|
|
Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі». Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
(ЛК) Утілення сюжету і мотивів повісті Ч. Діккенса у мистецтві
|
27
|
|
Значення образу Різдва у творі.
Елементи фольклору (казки, пісні).
(ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творі Ч. Діккенса
Підготуватися до контрольного твору
|
28
|
|
Контрольний твір на тему: «Що в житті людини найцінніше?» (за повістю Чарльза Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»)
|
29
|
|
М. Гоголь. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції і звичаї у творі.
(УС) М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні (Полтавщина)
|
30
|
|
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом». Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.
(ЛК) Втілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві
|
31
|
|
Роль фантастики в повісті
М. Гоголя «Ніч перед Різдвом». Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць; різдвяні символи; елементи казки).
(ЕК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творі М.В. Гоголя
|
32
|
|
Контрольна робота №3 з теми «Пригоди і фантастика» (тестові завдання)
|
Поділіться з Вашими друзьями: |
Схожі: | Програма для загальноосвітніх навчальних закладів Усього — год. На тиждень — год Текстуальне вивчення творів — 59 год Повторення й узагальнення — год Література рідного краю — год...
|  | Клас Усього – 70 год. На тиждень – год. Текстуальне вивчення – 62 год. Розвиток мовлення – год. Позакласне читання – год. Резервний час – 2 год Українська література ХХ ст як новий етап в історії національної культури. Актуалізація проблем: митець І влада, свобода творчості....
|  | Ects – 3 кредити, 90 год., лекції – 18 год., пр з. – 18 год., Срс – 54 год Виступ за темою реферату на занятті (лекційному чи практичному) з елементами дискусії за списком запитань
|  | Клас Усього — 0 год. На тиждень — год Текстуальне вивчення творів — 54 год Повторення й узагальнення — год Література рідного краю — год Позакласне читання — год Розвиток мовлення — год Усього — год. На тиждень — год Текстуальне вивчення творів — 54 год Повторення й узагальнення — год Література рідного краю — год...
|  | Історія української журналістики На курсі в семестрі викладається в обсязі кредитів, з них аудиторних занять 72 годин, в тому числі лекцій 14 год., практичних 16...
|  | Укр літ клас 70 год на рік, год на тиждень Вступ. Слово в житті людини. Краса світу й людської душі в художньому слові. Образне слово — першоелемент літератури. Початок словесного...
|  | 0 год. На тиждень – год. На текстуальне вивчення художніх творів – 54 год Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі
|  | 5 год. На тиждень – год. На текстуальне вивчення художніх творів – 27 год Загальна характеристика розвитку культури та літератури XIX ст. Реалізм як напрям у світовій літературі
|  | Робоча навчальна програма Викладається на І курсі в та семестрах в обсязі кредитів, з них у першому семестрі аудиторних занять 6 годин, в тому числі лекцій...
|
|
|