Я це хтось інший…



Скачати 54.87 Kb.
Дата конвертації08.04.2017
Розмір54.87 Kb.

Розробка уроку із зарубіжної літератури на тему:
Я – це хтось інший…

«Вивчення творчості

Артюра Рембо»

Тема уроку: «Я – це хтось інший…» Вивчення творчості Артюра Рембо

Я був проклятий райдугою

Я – це хтось інший…

Я той, хто страждав, і хто збунтувався.

А. Рембо

Мета та цілі уроку:

зацікавити учнів особистістю Рембо, простежити творчу долю поета, зв'язок з його баченням поезії; сприяти розвитку аналітичного мислення, розвивати увагу, мовлення, продовжити формувати вміння працювати з додатковою літературою, складати схему – опору, конспект; виховувати в учнів почуття прекрасного.

Обладнання: портрет А. Рембо, малюнки Е. Делае, Ф. Л.Ж., Ф. Регаме, П. Верлена «портрет А. Рембо», плакати «П’яний корабель», «Три етапи творчості А. Рембо». Портрет В. Верлена

Тип уроку: засвоєння нових знань



Структура уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Вивчення нового матеріалу



  1. Дитячі та юнацькі роки

  2. Становлення поета

  3. Особисте життя

  4. Дружба Рембо з Верленом

  5. Філософські шукання поета

  6. Аналіз вірша «П’яний корабель»

IV.Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

V. Домашнє завдання

VI. Підбиття підсумків уроку

Хід уроку

I.Організаційний етап

II.Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.


  • Літературна зарядка

  1. Що таке модернізм?

  2. Назвати течії раннього модернізму?

  3. Назвати філософські теорії, які стали підґрунтям виникнення модернізму?

  4. Модерністи найвищим знанням проголосили…

  5. Що таке декаданс?

  6. Охарактеризувати головного героя літератури декадансу?

  7. Що таке символізм?

III. Вивчення нового матеріалу

Учитель. Жить и сгорать у всех в обычае

Но жизнь тогда лишь обессмертишь,

Когда ей к свету и величию

Своею жертвой путь прочертишь

Слова Б. Пастернака повністю характеризують поета про якого сьогодні піде мова. Лейтмотивом уроку є слова: «Я – це хтось інший..» так сказав про себе А. Рембо. Він ввійшов в літературу зовсім ненадовго, час, протягом якого він писав, займає зовсім малий проміжок, менш, ні чотири роки з (17 до 20 років).

Повідомлення учнів по біографії А. Рембо.



  • Робота з епіграфом

  • Презентація портретів А. Рембо

  • Виступ учнів – «літературознавців». «Періоди творчості А. Рембо»

  • «Я – це хтось інший…». Естетичні погляди письменника. Читання листа А, Рембо до П. Демені від 25. 05. 1871 р. «Я кажу, що треба стати ясновидцем, зробити себе ясновидцем. Поет робить себе ясновидцем довгим, безмежним і обґрунтованим розладом усіх почуттів. Придатні будь – які форми любові, страждання. Безуму. Він сам шукає, сам виснажує себе всілякими отрутами, аби мати лише квінтесенцію. Невимовна мука, коли йому потрібна вся віра, вся надлюдська сила, тоді він стає най хворішим, найзлочиннішим, найпроклятішим, серед усіх – і Найученішим! Бо він досяг невідомого. Тому що він.викохав більше, ніж будь – хто, свою душу й так багато! Він досягає не відомого тому і втрачаючи глузд, перестає розуміти свої ведіння, - він їх побачив! І не хай він згорить під час свого зльоту від нечуваних і несказанних речей: прийдуть нові жахаючі трудівники, вони почнуть від тих горизонтів, де знесилено впав попередник!»

  • За словами А. Рембо ким повинен стати поет і чому?

  • Робота з підручником. Скласти тези до теми «Естетичні погляди поета»

  • Виступ учнів. Читання віршів А. Рембо та вірша Л. Костенко «Хлопчичок прийшов із Шарлевіля».

  • Яким нам зобразила Л. Костенко поета?

  • На що звертає увагу поетеса?

Проблемне питання.

У чому сенс людського існування?



Робота в групах

  1. Група.

Хто автор віршів? «Сонце і плоть», «По трьох літах», «Перший вечір», «Передчуття», «Резігнація»

  1. Група.

Написати сенкан на теми: море, пейзаж, плач, А. Рембо

  1. Група.

Знайти художні засоби у вірші «П’яний корабель»

  1. Група.

Скласти вікторину про життя і творчість П. Верлена, А. Рембо

Аналіз вірша «П’яний корабель »



  1. Читаємо

  2. Сприймаємо:

а) Як вам здається, що спонукало поета на створення цього твору?

б) Що переживали ви під час читання вірша?

3 Аналізуємо:

а) Які риси символізму втілилися у вірші?

б) Як можна сприймати образ «П’яного корабля» у вірші?

в) Які відомі образи використовує поет, якого нового звучання вони набувають?

г) Визначте емоційне підгрунтя поезії «П’яний корабель».

д) Як ви розумієте останні рядки твору?

е) Які асоціації виникають у вас під час читання вірша?

4. Узагальнюємо:

Вірш «П’яний корабель» написаний поетом у п’ятнадцятирічному віці. Через два роки А. Рембо виправив деякі рядки й відправив Верленові до Парижа. Це був перший твір, створений відповідно до принципів «об’єктивної поезії», в якій, за словами А. Рембо, «не поет думає, а його думають». «П’яний корабель» - надзвичайний і багатозначний вірш, який кожне покоління прочитує по – своєму. Символісти порушували межу між об’єктивним і суб’єктивним, але у цьому творі відбувається повне й органічне злиття цих двох сфер.

Основна тема вірша – мандри душі у світі своєї уяви та в житті.

У творі неодноразово звучить мотив сп’яніння. З одного боку, це забуття нудної буденності, сірого нецікавого життя, а з іншого – відчуття припливу нестримної фантазії та енергії. «П’яний корабель» сприймається як гімн творчій уяві, що відкриває небачені глибини людського духу.


  • Наведіть приклади відомих вам творів всесвітньої літератури (мистецтва) де наявний образ - символу корабля

IV.Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів.

  • Бесіда.

  • Які особливості ранніх поезій А. Рембо?

  • Якими є основні мотиви зрілих поезій А. Рембо?

  • Схарактеризуйте ліричного героя цих поезій.

  • Що означає мотив сп’яніння в поезіях символістів?

  • У чому новаторство А. Рембо – символіста.

Учитель. В останніх творах поета відчувається біль і розпач самотньої душі, приреченої на марне благання: «Я – це хтось інший…»! Якщо мідь одного разу прикидається трубою не вона винна в цьому. Приходьте всі, навіть маленькі діти, щоб я зміг тішити вас, роздати вам своє серце, прекрасне серце! Прийдіть, бідняки, робітники! Я не хочу молитов, вистачить мені вашої довіри, вона дасть мені щастя».

Загадка поезії А. Рембо й досі не розгадана. Таємничим єне тільки відхід його від мистецтва, а й те, що за короткий період творчості він став цілою епохою в літературі.

Деякі сучасні дослідники вважають, що поет підійшов у своїх експериментах зі словом до крайньої межі, зазирнувши за яку, побачив лиш порожнечу. Він намагався писати, але вже не міг віднайти сенс поетичної творчості. Можливо саме ви в майбутньому і розгадаєте загадку творчості, життя А. Рембо.

V. Домашнє завдання

1. Виразне читання та аналіз поезії А. Рембо.

2. Створити асоціативний ланцюжок «Я», використовуючи букви.

3. Намалювати вірш А. Рембо «Голосівки»

VI.Підбиття підсумків уроку.



Виставляючи оцінки, охарактеризувати відповіді учнів.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Я це хтось інший… iconМатематичні цікавинки
Хтось вважає математику нудною, хтось — нецікавою, але ми з Тобою, друже, знаємо, що в цій науці вирують справжні пристрасті! А що...
Я це хтось інший… iconІнший погляд на вибори: Інший погляд на вибори
...
Я це хтось інший… iconМузика в житті григорія сковороди якщо спитати пересічну людину: Хто такий Сковорода?
«Сад божественних пісень» та байки. Дехто знає, що то був мандрівний філософ, учитель. Хтось згадає афоризм Сковороди, хтось рядок...
Я це хтось інший… iconІван Багряний Буйний вітер Том 1: Маруся Богуславка
Ні, все ж таки це лише так здається. Коли судити з того, що є нині, то треба визнати, що це місто таки хтось спланував, хтось Невідомий,...
Я це хтось інший… iconТомашгородський нвк школа і-іііступенів-ліцей Дитяче шкільне об’єднання «Лідер» проект їх долі обпалені війною Підготували: Близнюк Тетяна, член дшо «Лідер» Сарахман Христина, член дшо «Лідер» Бортник Анна, голова дшо
Ніщо так не об’єднує людей, як біда. Сьогодні ж вона на всіх одна — війна, хоч як би ми її не називали. Хтось бере у руки зброю І...
Я це хтось інший… iconОскар Уайльд Портрет Доріана Грея
Критик — це той, хто спроможний передати в інший спосіб або в іншому матеріалі своє враження від прекрасного
Я це хтось інший… iconМитець творець прекрасного
Критик — це той, хто спроможний передати в інший спосіб або в іншому матеріалі своє враження від прекрасного
Я це хтось інший… iconПередмова
До того ж запевняю вас якщо в ті далекі часи бракувало хоч одного із згаданих тут законів чи звичаїв, то його з успіхом заміняв якийсь...
Я це хтось інший… iconПояснювальна
«інструмент» його формування. Такий вплив музики і така спрямованість музичного виховання пояснюються її природою: сама музика, як...
Я це хтось інший… iconОлександр Трифонович Твардовський [ 1910-1971 ]. Біографія
Жоден інший журнал у тодішньому Радянському Союзі не висвітлив так багато правди про жорстокість сталінської доби, як «Новый мир»...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка