«Яку казку Ганса Крістіана Андерсена я взяв(-ла) би з собою в навколосвітню подорож»



Скачати 122,66 Kb.
Дата конвертації30.07.2017
Розмір122,66 Kb.


Козівська державна українська гімназія ім. В. Герети


5 клас
Модуль на тему:

«Яку казку Ганса Крістіана Андерсена

я взяв(-ла) би з собою в навколосвітню подорож»


Вчитель:

Простяк

Леся Миколаївна


Козова – 2011

Тема модуля. Яку казку Ганса Крістіана Андерсена я взяв(-ла) би з собою в навколосвітню подорож.

Мета : узагальнити вивчені казки Андерсена, зацікавити гімназистів творчістю письменника; розвивати аналітичне мислення, зв’язне мовлення; виховувати моральні чесноти, почуття відповідальності за власні вчинки, вміння поставити себе на місце іншого.

Тип модуля : установчо-мотиваційний, змістовно-пошуковий.

Обладнання : портрет Андерсена, виставка його книг, учнівські малюнки до його казок.

Епіграф

Немає казок кращих від тих,

які створює саме життя.

Г.К.Андерсен

Хід модуля

1 міні-модуль

І. Оголошення теми, мети та завдань модуля

Слово учителя.

Правда, ви любите казки? Сьогодні ми прочинимо двері у казковий світ Андерсена, відомого данського дитячого письменника. Урок буде незвичайним, адже ми вирушимо на екскурсію. Уявімо собі, що сідаємо у старовинний диліжанс. Чи можливо, у золоту карету і нумо в далеку путь!



ІІ. Актуалізація опорних знань гімназистів

Слово учителя.

Немає сумнівів, що читання казок Андерсена принесло вам багато щасливих хвилин. Вони, переносять нас у загадковий світ митця, примушують дивуватися багатству його уяви. А тим, хто замислюється над прочитаним, відкривається глибокий зміст фантазії письменника. Казки Андерсена – диво , створене генієм, який заявляв: «Я відчуваю, якою важливою і священною є місія поета, якому надана можливість говорити тисячам».



  • Як ви розумієте слова Андерсена, подані як епіграф до нашого модуля?

*** «Відкритий мікрофон» (відповіді гімназистів).

Андерсен умів бачити чарівне та неймовірне у буденному. Саме тому його казки мають звичайні назви: «Кресало», «Ромашка», «Ялинка», «Старий вуличний ліхтар», але в усіх цих казках або з героями відбуваються дивні перетворення, або самі вони дарують світові велику радість і дивину. В цьому і полягає основна особливість творчості Андерсена.



  • А тепер давайте дізнаємося, чи ви є поціновувачами творчості Г.К.Андерсена.

*** Вікторина «Чи знаєш ти казки Андерсена?»

  • Він приходить до дітей вечорами, щоб розповідати їм казки. (Оле-Лукойє)

  • Вона заради братів дала обітницю мовчання. ( Еліза, «Дикі лебеді»)

  • Йому вдалося стати прекрасним птахом попри всі сподівання. (Гидке каченя)

  • Вона довго страждала, а врятувала її ластівка. (Дюймовочка)

  • Вона погодилася заради кохання позбутись прекрасного голосу. (Русалонька)

  • Від нього у пічці знайшли лише маленьке олов’яне сердечко. (Стійкий олов’яний солдатик)

  • Він врятував імператора від смерті. (Соловей)

  • У неї був прекрасний , але холодний і крижаний погляд. (Снігова королева)

  • Вони йшли за королем і удавали, начебто щось несуть у повітрі. Вони не насмілювались показати, що нічого не бачать. (Нове вбрання для короля)

  • Він із звичайного солдата став королем. (Кресало)

2 міні-модуль

ІІІ. Осмислення (вивчення нового матеріалу)

Учитель. Подивіться на цей портрет ( додаток 1). На ньому бачимо дуже добру , замріяну людину. У звичайних буднях він умів бачити прекрасне й допоміг побачити його нам. Ганс Крістіан Андерсен писав свої казки для дорослих і для дітей (додаток 2).

1. «Мозкова атака».

  • Яку назву носить нагорода за найкращу дитячу книгу?(Г.К.Андерсена)

  • Де народився Г.К. Андерсен? (Данському місті Оденсе, що на острові Фюн)

  • Чому закінчилось рано дитинство письменника? (Помер батько)

  • Яку професію хотіла матір своєму синові? (Кравця)

  • Назва першої збірки Г.К.Андерсена. («Казки, розказані для дітей»)

  • Яка особливість Андерсених казок? (Він писав і для дітей, і для дорослих)

Учитель.

  • Датчани свято бережуть пам'ять про славетного казкаря. У столиці держави, місті Копенгагені, є пам’ятник Г.К.Андерсену (додаток 3).

  • В порту на камінні, поблизу протоки, примостилась бронзова Русалонька, героїня однієї з найчудовіших казок (додаток 4).

В міс­ті Оденсе, де народився письменник, усе нагадує про нього, особливо чарівний Сад казки, в якому зведені пам'ятник Г. К. Ан­дерсену і скульптура «Дикі лебеді». Давай­те й ми створимо наш Сад казки, куди по­селимо героїв казок Андерсена...

2. Робота у групах.

Клас ділиться на 4 групи. Кожна група вибирають казку, яка найбільше їм подобається.

У групі розподіляються обов’язки:


  1. художник-ілюстратор;

  2. ін­телектуал;

  3. кращий оповідач;

  4. казкар;

  5. актор.

  • Вікторина за малюнками.

Учитель. Зараз пропоную вам намалюва­ти епізод зі своєї улюбленої казки Г. Андер­сена. Хто буде малювати?

Ті хто бажає, малюють, а решта аналізу­ють декілька казок. Розповідають стисло про найголовніше.



Учитель. . Ілюстрація до першої казки на дошці. Яка назва цієї казки? («Дюймовочка», додаток 5).

- Що є центром ілюстрації?

- Чому Дюймовочка не хотіла вийти заміж за ропуху? (Він був бридкий, гидкий, злий, зеле­ний, слизький і т. д.).

- З чого починається інтерес Крота до Дюй­мовочки?

- Як рятувала Дюймовочка Ластівку?

- Що описує Ганс Андерсен у казці? (Страж­дання маленької Дюймовочки, яка знаходить­ся у повній залежності від злої миші.)

- Як Дюймовочка знайшла своє щастя? (Вона вийшла заміж за ельфа.)

- Хто такий ельф? (За повір'ями німців, ель­фи це духи природи: повітря, дерев, гір. Вони доброзичливо ставилися до людей.)

- Назвіть риси характеру Дюймовочки. (Пра­целюбна, добра, милосердна, талановита, справедлива, жалісна.)

- Що свідчить про працелюбність Дюймо­вочки?..

- Який висновок зробимо з цієї казки? (До­брота завжди перемагає.)



Учитель. Хто читав казку «Штопальна голка»? Хто може розповісти її нам?

Після розповіді ставляться запитання:



  • Як, на твою думку, автор висміює по­ведінку штопальної голки?

  • А що саме висміює?

  • Який кінець казки? (Вона покарана за хвастощі)

  • Чому? (Тому, що вона думала тільки про себе.)

  • Як вона ставилася до інших? (Засуджу­вала всіх)

Учитель. Що ви бачите на цьому малюнку? Яка назва казки? («Нове вбрання короля», додаток 6).

  • Який етап казкових подій проілюстро­вано?

  • Зачитаємо початок казки. Що підкрес­лює письменник у цих рядках? Що було головним заняттям короля? (Ко­роль любив переодягатися в нові сукні.)

  • Як це його характеризує? (Був чванли­вим, хвастливим)

  • Яка найважливіша деталь в описі коро­ля підкреслює його характер? (Чванли­вість, пиха)

  • Як придурювалися ошуканці? Чому вони обдурили короля? (Він був дурний, самовпевнений, чванливий і пихатий.)

  • Чому жоден придворний міністр не ви­крив ошуканців?

  • Яку умову поставили до всіх ошуканці?

  • Який вигляд мав король у новій сукні? (Нерозумний, смішний, голий)

  • Хто побачив роздягненого короля? (Маленький хлопчик)

  • Які риси характеру висміює письмен­ник в цій казці? (Дурість, пиху, само­впевненість, хвастощі, чванливість)

  • Чому король постраждав? За що він був покараний?

4. Презентація малюнків

- Яку казку малював(ла) і що хотів(ла) сказати цим малюнком? ( Додаток 7).

- Яку казку ви бачите на цьому малюнку? («Дикі лебеді»)

- Який момент казкової оповіді проілю­стровано?



  • Як звали дочку короля?

  • Скільки в Елізи було братів?

  • Хто негативний герой цієї казки?

  • Які дії мачухи роблять її особливо не­безпечним персонажем?

  • Як мачуха вигнала з хати падчерку?

  • Яке лихо зробила з пасербицею? А з бра­тами Елізи?

  • Знайдіть у тексті підтвердження того, як Еліза втратила своє обличчя? Як на­зивається це дійство? (Чаклунство)

  • Про що думала Еліза по дорозі в ліс? (Як зустріти своїх братів)

  • Що свідчить про любов Елізи до своїх братів? (Завжди за них)

  • Що трапилося по дорозі з Елізою?

  • Як вона зустріла своїх братів? Чи тур­ботливо поставилися лебеді до своєї сестри? Обґрунтуйте свою відповідь.

  • Хто зненавидів Елізу в королівстві? о? що? (Єпископ) Що це слово означає (Це духовний церковний сан. Він дав по раду королю вигнати Елізу з королівства.)

  • Що свідчить про турботливість і пра­цьовитість Елізи? (Щоб урятувати бра­тів, в'язала сорочки з кропиви.)

  • Чому вона не встигла закінчити остан­ньої сорочки? (Не вистачило кропиви)

  • Як Еліза перетворювала диких лебедів на людей?

  • Який сенс казки? (Добро завжди пере­магає зло.)

3 міні-модуль

ІV. Використання прийому «Вільне письмо» на тему ключового слова «Андерсен»

А (активний,...)

Н (надійний,...)

Д (дружелюбний, добрий,,..)

Е (енергійний,...)

Р (рішучий, романтик,...)

С (спокійний, скромний, сором'язливий, стриманий,...)

Е (ентузіаст,...)

Н (ненав'язливий,...)

Слово вчителя

— За життя Андерсену довелось пережи­ти чимало поневірянь, довгим був шлях до слави та визнання. Хоча він був набагато розумнішим і талановитішим за своїх су­часників — данських поетів та письмен­ників, більшість з них дивилась на ньо­го з погордою, довго не визнавала його-таланту, замовчувала його твори або не­щадно критикувала. «Все хороше в мені затоптували в багнюку»,— згадував він сам. Навіть дивно, що, пройшовши склад­ні випробування, зазнавши приниження, Андерсен не втратив своєї любові, привіт­ної доброзичливості до людей. Він скрізь жадав знайти добре, бачив красу там, де її ніхто не помічав, його твори промовляли до серця кожного, їх розуміла проста лю­дина. «Скільки кращих благородних лю­дей мого часу,— згадував Андерсен у сво­їх спогадах,— пестили мене і відкривали мені свою душу! Моя віра в людей рідко була обманута».

Особливо любили свого казкаря діти. Час­то, побачивши його високу, худу, незграб­ну постать, діти підбігали і віталися з ним. Якось одна жінка зробила зауваження сво­єму синові: «Як ти насмілився заговорити з чужою людиною?» А хлопчик відповів: «Та це ж не чужий, це Андерсен, його всі хлоп'ята знають».

А одного разу якось Андерсен одержав лис­та від незнайомого студента. У листі було вкладено суху стеблину конюшини з чо­тирма листочками. Студент писав, що читав його казки ще дитиною і дуже полюбив їх. І ось мати розповіла йому, скільки горя зазнав Андерсен, і хлопчик дуже засмутив­ся. Незабаром він знайшов у полі чотирилисту стеблин конюшини і попросив матір послати її Андерсену «на щастя». «З того часу минуло багато років,— писав студент,— моя мати померла, і я знайшов у її книжці цей чотирилистик. Цими днями я прочитав вашу нову казку з тією ж дитячою ра­дістю, з якою читав ваші казки дитиною. Тепер щастя іде услід за вами, і вам не по­трібний чотирилистик, але все-таки я по­силаю його вам напам'ять».



V. Підбиття підсумків модуля. Використання прийому «Ланцюжок думок» під час відповіді на запитання.

—Як ви розумієте слова Андерсена: «Пере­магає поет. Він багач, якщо навіть бідняк. Він не самотній, якщо навіть сидить у сво­їй комірці сам-самісінький»?



Слово вчителя.

— Серед багатьох сучасних міжнародних премій у галузі літератури одне з почесних місць посіла премія ім. Г. К. Андерсена, яка присуджується з 1956 року дитячим пись­менникам, чия творчість здобула міжна­родного визнання.

Премія Г. К. Андерсена присуджується раз на два роки і має три ступені відзнаки. Перша, найвища нагорода - Золота ме­даль — вручається кращому письменнику та художнику-ілюстратору, чия творчість є значним внеском у скарбницю світової літератури.:

Настав час присудити нагороди за робо­ту на модулі. Виставлення оцінок гімназистам.



VI. Домашнє завдання

Індивідуальне:

1 група – письмовий твір «Моя улюблена казка Г.К.Андерсена»;

2 група – складання власної казки;

3 група – ілюстрація до найяскравішого і найважливішого епізоду з улюбленої казки Андерсена.

Додатки

Додаток 1. Портрет Ганса Крістіана Андерсена .


Додаток 2. Ганс Крістіан Андерсен читає дітям казки, фото 1860-х років.


Додаток 3. Пам’ятник Г.К.Андерсену

Додаток 4. Бронзова Русалонька, героїня однієї з найчудовіших казок Андерсена.




Додаток 5. Ілюстрації до казки «Дюймовочка».


Додаток 6. Ілюстрація до казки «Нове вбрання короля».


Додаток 7. Ілюстрація до казки «Дикі лебеді».


Додаток 8. Будинок в Оденсе, на розі вулиць Бангсбодер і Ганс Єнсенс стреде, де народився Г.К.Андерсен.




Каталог: bitstream -> 123456789
123456789 -> Урок позакласного читання у 8 класі Презентація проекту
123456789 -> Творчість А. Міцкевича апогея польського романтизму
123456789 -> Ключове запитання: Справжній Митець… Який він? Для реалізації проекту було створено групи „Біографи”
123456789 -> В. Стефаник. Новаторство письменника. Експресіонізм у його творчості
123456789 -> Урок 1 Тема. Як не любить той край Матеріал уроку. Володимир Сосюра "Як не любить той край "
123456789 -> Конспект уроку із світової літератури для 7 класу Тема. Поетизація давньоруської минувшини в баладі О. С. Пушкіна «Пісня про віщого Олега»
123456789 -> 5 клас Тема уроку. Шлях Мауглі від вихованця джунглів до їх володаря. Мета уроку


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

«Яку казку Ганса Крістіана Андерсена я взяв(-ла) би з собою в навколосвітню подорож» iconЧарівний світ Ганса Крістіана Андерсена
Обладнання: портрет Андерсена, робоча картка уроку, підсвічники, ілюстрації до казок, фонозапис пісні Н. Корольової «Маленькая страна»,...
«Яку казку Ганса Крістіана Андерсена я взяв(-ла) би з собою в навколосвітню подорож» iconУрок 8 Алфавіт. Звук[е],букви Ее. Казка Ганса Крістіана Андерсена «Снігова королева» с. 36-40 Урок 9
Алфавіт. Звуки[е],[йе],букви Єє. Казка Ганса Крістіана Андерсена «Снігова королева»
«Яку казку Ганса Крістіана Андерсена я взяв(-ла) би з собою в навколосвітню подорож» iconДовідка 210 років від дня народження Ганса Крістіана Андерсена
«Стійкий олов'яний солдатик», «Гидке каченя», «Снігова королева», «Дюймовочка» та інших. Казки Андерсена перекладені більш, ніж 150...
«Яку казку Ганса Крістіана Андерсена я взяв(-ла) би з собою в навколосвітню подорож» iconТема. Прекрасний лебідь данської землі. Творчість Ганса Крістіана Андерсена Мета
Підбиття підсумків бесіди. Висновок: Лебеді – це прекрасні, горді птахи, величні, ніжні І вірні
«Яку казку Ганса Крістіана Андерсена я взяв(-ла) би з собою в навколосвітню подорож» iconІнформаційні листи: Міжнародний день дитячої книги
Міжнародної ради дитячої книги. Відзначається щороку (починаючи з 967) квітня — в день народження великого казкаря Ганса Крістіана...
«Яку казку Ганса Крістіана Андерсена я взяв(-ла) би з собою в навколосвітню подорож» iconХід уроку I. Організаційний момент
Мета: ознайомити учнів із творчістю Ганса Крістіана Андерсена, вдосконалювати техніку свідомого виразного читання; вчити аналізувати...
«Яку казку Ганса Крістіана Андерсена я взяв(-ла) би з собою в навколосвітню подорож» iconВіртуальна екскурсія у музей Ганса Крістіана Андерсена
«Вибери собі дорогу й мету, і я, відповідно до твоїх обдарувань і розумових можливостей, оберігатиму й спрямовуватиму тебе!, і тоді...
«Яку казку Ганса Крістіана Андерсена я взяв(-ла) би з собою в навколосвітню подорож» iconГанс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині»
Мета: ознайомити учнів із творчістю Ганса Крістіана Андерсена, вдосконалювати тех­ніку свідомого виразного читання; вчити аналізувати...
«Яку казку Ганса Крістіана Андерсена я взяв(-ла) би з собою в навколосвітню подорож» iconТема. Ганс Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині»
Мета: ознайомити учнів із творчістю Ганса Крістіана Андерсена, вдосконалювати техніку свідомого виразного читання; вчити аналізувати...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка