Ураз умивать узялася.
Учора уже умивався.
Ю. Кругляк
2. Гра «Пеньок»
4. Робота над прислів'ям
— Прочитайте прислів’я. Як ви його розумієте?
(Хочеш бути щасливим — не будь лінивим.)
III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Робота в групах
Учні в групах розказують свої розповіді про зиму. Обирають кращ у розповідь і розказують перед усім класом.
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— На сьогодніш ньому уроці ми ознайомимося із творами видатного майстра поетичного слова Миколи Вороного. Його твори надзвичайно мелодійні, проникливі, сповнені любові до рідної землі.
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Біографічна довідка
— Микола Кіндратович Вороний народився 7 грудня 1871 р. у сім’ї ремісника на Катеринославщині (тепер Дніпропет ровська область). Коли хлопцеві було півроку, родина переїхала до Харкова. Спочатку він навчався в Харківському, а потім — у Ростовському реальному училищі. Перш і вірш і Вороний почав писати, ще навчаючись у Харківському реальному училищі. У 1893 р. він надрукував перший вірш «Не журись, дівчино».
2. Опрацювання вірша М. Вороного «Сніжинки» (с. 68-69)
1) Виразне читання вірша вчителем.
— Яка картина постала у вашій уяві під час слухання вірша?
Фізкультхвилинка
2) Словникова робота.
Сюди вітрець пушиночки зеленню
вродились ковдрою променистої дурнесенький
прибратись злючою
Читання слів «луною» за вчителем.
— Прочитайте слова — назви предметів; назви дій; назви ознак.
— Прочитайте слова скоромовкою, «дощ иком».
3) Читання вірша «ланцюжком» за строфами.
— Простежте, як змінюється настрій сніжинок від веселого до сонливого. Чому так відбувається?
4) Гра «Диктор телебачення».
Читати вірш , періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.
— Назвіть пестливі слова, які поет уживає у вірш і. Про що це свідчить?
5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
— Із чим порівнюють себе сніжинки? Прочитайте.
— Про щ о турбуються сніжинки?
6) Робота в групах.
Дібрати з вірша:
1-ша група — слова — назви предметів;
2-га група — слова — назви ознак;
3-тя група — слова — назви дій.
7) Гра «Знайди риму».
Сніжиночки... (пушиночки);
води... (сюди);
носилися... (крутилися);
зими... (ми);
спатоньки... (матінки);
малі... (землі);
буйнесенький... (дурнесенький);
нас... (час);
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
— Який вірш читали на сьогоднішньому уроці?
— Хто його автор?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Виразно читати вірш.