Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва «Освітянські вітрила: методика, теорія, досвід»



Скачати 227,57 Kb.
Дата конвертації14.10.2017
Розмір227,57 Kb.
ТипМетодичні рекомендації


Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва




«Освітянські вітрила:

методика, теорія, досвід»


Українська мова та література


Інформаційний бюлетень

(ІІ-е півріччя 2011 р.)

м. Ужгород

2011 р.

91.9 : 74.268.0


У інформаційному бюлетені зібрано статті наймасовіших фахових видавничих проектів МОН України, НАН України, інституту педагогіки АПН України науково-методичного і науково-теоретичного характеру, галузевого спрямування.

Черговий випуск вміщує наукові розробки, конспекти уроків, орієнтовне планування занять, інновації та надбання практиків-педагогів, розповіді про досвід з підтримки та розвитку читання, нормативні документи МОНУ.

Широкий обсяг та зміст інформації стане в нагоді як досвідченим освітянам так і студентам ВНЗ, учням шкіл, ліцеїв, коледжів, абітурієнтам.

Підготувала: Горай Л.С.



Відповідальна за випуск: Чіка В.Д.

© Укладач: Горай Л.С. 2011

© Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва, 2011

Українська мова


  1. Методичні рекомендації щодо вивчення української мови і літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2011-2012 навчальному році: лист МОНМС України від 09.06.2011 р. № 1/9-454 // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 7-8. – С. 7-14.

  2. Українська мова та література: Програма зовнішнього незалежного оцінювання 2012 року : додаток 1 до наказу Мінмолодьспорту України від 14.07.2011 № 791 // Українська мова та література. – 2011. – № 38-39. – С. 3-11.: табл.

  3. Архангельська, Л. "Нема мудріших, ніж народ, учителів...": урок повторення й узагальнення знань учнів з фразеології / Л. Архангельська // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 11-12. – С. 30-38.

  4. Барчук, В. Формальна і функціонально-семантична співвіднесеність категорій часу та способу / В. Барчук // Українська мова. – 2011. – № 4. – С. 77-81.

  5. Белей, Л. Українські імена перед викликами ХХІ ст. : [у пошуках засобів утвердж. культурно-мовної ідентичності] / Л. Белей // Дивослово. – 2011. – № 10. – С. 38-43.

  6. Бибик. С. Диференційні ознаки розмовно-побутового стилю літературної мови / С. Бибик // Українська мова. – 2011. – № 4. – С. 22-31.

  7. Бондаренко, Н. Навчання державної мови за новими програмами : 11 кл. / Н. Бондаренко // Дивослово. – 2011. – № 7. – С. 21-24.

  8. Бондаренко, Н. Риторичний аспект культури мовлення у підручнику "Українська мова" для 11 класу / Н. Бондаренко // Дивослово. – 2011. – № 12. – С. 18-21.

  9. Булига, О. Мандрівки історією: літописці Руси-України / О. Булига // Слово просвіти. – 2011. – 17-23 листоп. (№ 46). – С. 12.

  10. Булига, О. Літописці Руси України: [до Дня української писемності та мови (про Нестора-літописця)] / О. Булига // Слово просвіти. – 2011. – 3-9 листоп. (№ 44). – С. 1. [продовж. 10-16 листоп. (№ 45). – С. 4.]

  11. Волос, Т. Професійна лексика на уроках української мови / Т. Волос // Українська мова та література. – 2011. – № 41-42. – С. 22-37.

  12. Гаєвська, Н. Як парость виноградної лози, плекайте мову: конспект відкритого заняття з української мови у педагогічному коледжі [тема: синтаксичний аналіз словосполучень] / Н. Гаєвська // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 7-8. – С. 64-73.

  13. Гартун, Л. Пунктограми у простому реченні: урок, 11 кл. / Л. Гартун // Дивослово. – 2011. – № 8. – С. 46-47.

  14. Гливінська, Л. Теоретична фонетика в тестах / Л. Гливинська // Дивослово. – 2011. – № 11. – С. 31-32.

  15. Головко, Л. Формуємо навички грамотного письма: використання опорних таблиць в умовах технології особистісно зорієнтованого навчання / Л. Головко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 10. – С. 45-52.

  16. Голосовська, Г. Активні дієприкметники в українській літературній мові: уживати чи ні? / Г. Голосовська // Українська мова. – 2011. – № 4. – С. 63-71.

  17. Гордієнко, Н. Сучасна лексикографія як об'єкт лінгвістики / Н. Гордієнко // Українська мова. – 2011. – № 3. – С. 67-73.

  18. Грищенко, А. Додаток: засади парадигматично-синтагматичного функціонування (синтаксичний нарис) : [сучасна лінгвістична метамова] / А. Грищенко // Українська мова. – 2011. – № 3. – С. 19-28.

  19. Данилюк, Н. Семантико-стилістичні особливості народнопісенних звертань / Н. Данилюк // Українська мова. – 2011. – № 4. – С. 32-39.

  20. Демська, О. Українська корпусна лінгвістика: сьогодення і перспективи : мовознавство / О. Демська // Дивослово. – 2011. – № 10. – С. 32-34.

  21. Денисенко, М. Система опорних конспектів на уроках мови : [на захист невиправдано забутих педагогічних технологій] / М. Денисенко // Дивослово. – 2011. – № 11. – С. 15-17.

  22. Державний стандарт базової і повної середньої освіти: проект : [освітня галузь "Мови і літератури"] // Дивослово. – 2011. – № 8. – С. 20-27.

  23. Деркач, О. Удосконалювати вміння: порівнювати, узагальнювати, систематизувати, дискутувати: урок з елементами дослідження та експериментування : [тема: "словосполучник як службова частина мови "] / О. Деркач // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 7-8. – С. 44-50.

  24. Доценко, Т. Від звуку до літери : [перші укр. – педагогіч. газета, підручник, хрестоматія, словники; мовні факти, топоніміка, ономастика...] / Т. Доценко // Українська мова та література. – 2011. – № 38-39. – С. 26-31.

  25. Євтушок, О. Сучасні тенденції розвитку діалектної лексики / О. Євтушок // Дивослово. – 2011. – № 7. – С. 38-40.

  26. Єлісєєва, С. Про сучасні підходи до організації навчання на уроках української мови й літератури: ч. перша: інтерактивний урок – особливий тип уроку / С. Єлисєєва // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 11-12. – С. 92-98.

  27. Завальнюк, І. Стильова специфіка і соціальна маркованість синтаксичних одиниць української газетної мови / І. Завальнюк // Українська мова. – 2011. – № 3. – С. 29-40.

  28. Коваленко, С. "Живи Україно, живи для краси, для сили, для правди, для волі!": інтегрований урок – лінгвостилістичне дослідження в 11 класі / С. Коваленко, Л. Маліченко, О. Нечипоренко // Дивослово. – 2011. – № 8. – С. 35-39.

  29. Колоїз, Ж. Вивчаємо застарілу лексику: на матеріалі творчої спадщини Івана Нечуя-Левицького / Ж. Колоїз // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 9. – С. 99-108.

  30. Коць-Григорчук, Л. Еволюція українського мовлення в діалектному просторі : [сучасні лінгвографічні дослідження мови] / Л. Коць-Григорчук // Українська мова. – 2011. – № 3. – С. 41-51.

  31. Косяк, Н. Стилістично маркована лексика: арго, жаргон, сленг, суржик, варваризми, екзотизми, пуризми. Їх місце та роль у мовленні : урок / Н. Косяк // Українська мова та література. – 2011. – № 41-42. – С. 10-15.

  32. Лінкевич, Л. Система уроків з теми "Односкладні речення. Неповні речення" / Л. Зінкевич // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 12. – С. 42-45.

  33. Мальонкіна, І. Складники культури мовлення, їх роль у спілкуванні: інтегроване заняття спецкурсу з української мови та основ інформатики / І. Мальонкіна, Н. Темченко // Українська мова та література. – 2011. – № 41-42. – С. 16-21.: табл.

  34. Мельник, М. Морфологія: залікові завдання з української мови, 10-11 кл. / М. Мельник // Українська мова та література. – 2011. – № 45-46. – С. 5-9.

  35. Мельник, М. Складні речення: залікові завдання з української мови, 10-11 кл. / М. Мельник // Українська мова та література. – 2011. – № 45-46. – С. 24-40.

  36. Михайлюк, Т. Повторюємо й узагальнюємо знання про види складних речень: урок / Т. Михайлюк // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 11-12. – С. 19-22.

  37. "Мужай, прекрасна наша мово": колективне свято : [добірка статей] // Позакласний час. – 2011. – № 10. – С. 18-20.

  38. Навальна, М. І. Динаміка лексикону української періодики початку ХХІ ст.: монографія / М. І. Навальна. – К.: Інститут української мови, Видавничий дім Дмитра Бураго, 2011. – 328 с.

  39. Невінчана, Н. Орфографія: залікові завдання з української мови, 10-11 кл. / Н Невінчана // Українська мова та література. – 2011. – № 45-46. – С. 10-14.

  40. Несімо у майбутнє невгасиму мову : [День української писемності та мови] // Слово просвіти. – 2011. – 17-23 листоп. (№ 46). – С. 9.

  41. Нечитайло, Н. Контрольні картки: залікові завдання з української мови, 10-11 кл. / Н Нечитайло // Українська мова та література. – 2011. – № 45-46. – С. 41-80.

  42. Омельчук, С. Синтаксична особливість категорії числа іменника: дослідницьке опрацювання : на матеріалі узгодження однорідних означень з іменником / С. Омельчук // Дивослово. – 2011. – № 11. – С. 26-28.

  43. Орієнтовне календарно-тематичне планування з української мови : 11 кл. (академічний рівень) / уклад. Л. Дяченко-Лисенко, С. Коваленко, Л. Хижкіна // Дивослово. – 2011. – № 8. – С. 31-34.

  44. О слово рідне, що без тебе я? : [добірка віршів про мову] // Позакласний час. – 2011. – № 10. – С. 21-22.

  45. Охріменко, С. Звертання : залікові завдання з української мови, 10-11 кл. / С. Охріменко // Українська мова та література. – 2011. – № 45-46. – С. 20-23.

  46. Приліпко, Н. Формуємо уміння і навички побудови зв’язних висловлювань: система уроків : [опис пам’яток історії і культури] / Н. Приліпко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 11-12. – С. 9-18.: фото.

  47. Сергієнко, Ю. Готуємося до ЗНО: [фразеологія, лексикологія] / Ю. Сергієнко // Українська мова та література. – 2011. – № 47-48. – С. 6-8.

  48. Сидоренко, І. Вивчення фразеології: урок [тестові завдання] / І. Сидоренко // Українська мова та література. – 2011. – № 47-48. – С. 9-13.

  49. Сидоренко, І. У світі фразеології: тестові завдання / І. Сидоренко // Українська мова та література. – 2011. – № 47-48. – С. 14-20.

  50. Соловей, Н. "Слово до слова – мова...": [стилістич. можливості простого речення, стилістич. особл. односкладних речень] / Н. Соловей // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 9. – С. 25-30.

  51. Соловець, Л. Збагачуймо мовлення учнів фразеологізмами: фразеологізми тематичної групи "Культура спілкування" / Л. Соловець // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 10. – С. 62-74.

  52. Котляр, С. Стилістика складних речень, основні пунктограми в складному реченні: урок, 11-й кл. / С. Котляр // Українська мова та література. – 2011. – № 28. – С. 14-22.

  53. Тищенко, О. Мова Інтернет-спілкування: стиль, норма, освіта / О. Тищенко // Дивослово. – 2011. – № 12. – С. 35-39.

  54. Топіха, В. Синтаксичні особливості ділового мовлення: підвищення грамотності / В. Топіка, Н. Шлапак // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 11-12. – С. 58-67.

  55. Туркевич, О. Розвиток методики викладання української мови як іноземної: навчальні посібники. Сучасний етап / О. Туркевич // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 11-12. – С. 40-45.

  56. Уманська, Т. Розмовна, просторічна лексика. Молодіжний сленг. Екзотизми, пуризми. Знижена лексика : уроки в 10-му класі / Т. Уманська // Українська мова та література. – 2011. – № 41-42. – С. 3-9.

  57. Хіврич, С. Підмет – головний член речення. Способи вираження підмета / С. Хіврич // Дивослово. – 2011. – № 11. – С. 29-30.

  58. Ющук, І. Труднощі у визначенні членів речення / І. Ющук // Дивослово. – 2011. – № 9. – С. 5-11.

  59. Яценко, Л. Словосполучення: залікові завдання з української мови, 10-11 кл. / Л. Яценко // Українська мова та література. – 2011. – № 45-46. – С. 15-21.



Теорія та методика


  1. Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти: наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.04.2011 № 329 [додаток 1: критерії оцінювання навчальних досягнень учнів] // Українська мова та література. – 2011. – № 38-39. – С. 12-15.

  2. Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників: наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 06.10.2010 № 930 [додаток 1: типове положення про атестацію педагог. працівників, додаток 2: атестаційний лист] // Українська мова та література. – 2011. – № 38-39. – С. 16-25.

  3. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти: наказ МІНмолодьспорту України від 13.04.2011 за № 329 // Все для вчителя. – 2011. – № 2-24. – С. 72-74.

  4. Антипова, Л. "Америки не хочеться мені": патріотична поезія сьогодення : урок, 11 кл. / Л. Антипова // Українська мова та література ШС. – 2011. – № 33-34. – C. 43-46.

  5. Бондаренко, Ю. Концептуально-образний аналіз літературного твору в школі / Ю. Бондаренко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 11. – С. 11-14.

  6. Вдовенко, Л. Література ХХ ст. – новий етап в історії українського письменства: ідейно-естетичні пошуки українських письменників : урок, 11 кл. / Л. Вдовенко // Українська мова та література ШС. – 2011. – № 33-34. – С. 26-32.

  7. Гірш, Р. Літературні диктанти / Р. Гірш // Українська мова та література. – 2011. – № 40. – С. 3-7.

  8. Денисенко, С. "Всьому початок є любов": твір-роздум на морально-етичну тему в 11-му кл. / С. Денисенко // Українська мова та література. – 2011. – № 41-42. – С. 41-47.

  9. Державний стандарт базової і повної середньої освіти : проект : [освітня галузь ″Мови і літератури″] // Дивослово. – 2011. – № 8. – С. 20-27.

  10. Дроздовський. Д. До проекту історії української літератури новітнього періоду: вивчення творчості поетів-шістдесятників, 11кл. / Д. Дроздовський // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 11-12. – С. 68-78.

  11. Дроздовський, Д. Українська шекспіріана ХХ століття: еміграційна модель: від критики споживацького суспільства до філософії перетворення / Д. Дроздовський // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 9. – С. 59-73.

  12. Загарук, О. Методи, прийоми та засоби організації семінарських занять у школі : [семінарські заняття – ефективна форма навчання] / О. Загарук // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 10. – С. 53-61.

  13. Коцарєв, О. "Оживлення" української радянської літератури / О. Коцарєв // Дивослово. – 2011. – № 7. – С. 45-46.

  14. Ковалів, І. Якою буде освіта майбутнього?: триває обговорення Національної стратегії розвитку галузі на 2012-2021 роки / І. Ковалів // Урядовий кур'єр. – 2011. – 19 жовт. (№ 193). – С. 1, 4.

  15. Концепція реформування літературної освіти в середній школі (предмет – українська література) : коментований варіант // Дивослово. – 2011. – № 10. – С. 4-16.

  16. Кошара, Ю. Розвиток методичної думки з проблем самостійної роботи учнів із підручником літератури Ю. Кошара // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 11. – С. 17-21.

  17. Кужельний, О. Роль театру у вихованні й становленні особистості / О. Кужельний // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 10. – С. 106-108.

  18. Кушлаба, М. Читання художнього твору – один із способів формування всебічно розвиненої особистості (на матеріалі малої прози Валер'яна Підмогильного) / М. Кушлаба // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 7-8. – С. 82-86.

  19. Лазаренко, І. Актуальний рівень учнівських умінь аналізувати епічні твори / І. Лазаренко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 12. – С. 16-19.

  20. Лімборський, І. Рококо в українській літературі: стилі і напрями / І. Лімборський // Дивослово. – 2011. – № 10. – С. 57-63.

  21. Літературні премії світу / підгот. О.Кагал // Шкільна бібліотека. – 2011. – № 10. – С. 119-124.: фото.

  22. Логвіненко, Н. Повоєнний період (1945-1960 рр.) розвитку української фантастичної прози / Н. Логвіненко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 7-8. – С. 39-43.

  23. Логвіненко, Н. Факультативи як форма організації диференціації та індивідуалізації навчання старшокласників / Н. Логвіненко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 9. – С. 43-48.

  24. Лупійчук, А. Сучасна шкільна літературна освіта: стан, проблеми, перспективи / А. Лупійчук // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 9. – С. 75-76.

  25. Макашова, Ю. Формування комунікативної літературної компетенції через використання технології розвитку критичного мислення учнів: [критичне мислення – модель для навчання та виховання громадян майбутнього] / Ю. Макашова // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 9. – С. 57-59.

  26. Методичні рекомендації щодо вивчення української літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2011-2012 навчальному році // Дивослово. – 2011. – № 8. – С. 7-15.

  27. Мозгова, Л. Літературно-гендерна наочність як чинник формування гендерно-літературної компетентності старшокласників / Л. Мозгова // Дивослово. – 2011. – № 11. – С. 10-14.

  28. Набок, М. Лицарство і національна своєрідність вишуканості та благородства духовного світу в українських народних думах / М. Набок // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 9. – С. 30-35.

  29. Науменко, Н. Єгипет як культорологічна парадигма в українській поезії ХХ століття / Н. Науменко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 9. – С. 81-88.

  30. Нежива, Л. Світоглядна сила та естетична краса українського бароко / Л. Нежива // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 9. – С. 32-39.

  31. Поліщук, І. Які новації чекають на учасників ЗНО-2012 / І. Поліщук // Урядовий кур'єр. – 2011. – 1 груд. (№ 224). – С. 5.

  32. Привалова, С. Розвиток творчих здібностей старшокласників на уроці української літератури / С. Привалова // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 11. – С. 14-17.

  33. Присяжнюк, С. Інтерактивні форми роботи на заняттях української літератури / С. Присяжнюк // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 9. – С. 51-56.

  34. Росовецький, С. Український фольклор: поняття, сутність, особливості / С. Росовецький // Дивослово. – 2011. – № 9. – С. 46-52.

  35. Руда, Л. "Печерний синтаксис" – перша літературна школа Закарпаття / Л. Руда // Закарпатська правда. – 2011. – 22-28 жовт. (№ 42). – С. 10.

  36. Рудницька, О. Українська література 1920-1939 рр.: урок, 11 кл. / О. Рудницька // Дивослово. – 2011. – № 8. – С. 28-30.

  37. Ситченко, А. Естетичне виховання у контексті технологізованого навчання літератури / А. Ситченко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 9. – С. 2-4.

  38. Слоньовська, О. Міфема і художній текст: особливості, роль, функції найменшого уламку міфу / О. Слоньовська // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 7-8. – С. 57-62.

  39. Соловйова, Н. Психологічний аналіз характерологічних особливостей героя літературного твору / Н. Соловйова, Л. Бучковська // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 12. – С. 19-21.

  40. Твердоступ, А. Шляхи підвищення ефективності уроків української літератури / А. Твердоступ // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 9. – С. 47-51.

  41. Туріщева, Л. В. Особливості навчання учнів з особливими потребами: "Педагогічна академія пані Софії" / Л. В. Туріщева // Зарубіжна література в школі. – 2011. – № 22. – С. 20-6 - 20-16.

  42. Уліщенко, В. Інтерсуб'єктність художнього тексту : [пробл. діалогічної природи художнього тексту] / В. Уліщенко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 7-8. – С. 26-29.

  43. Уманська, Т. Створення власних висловлювань. Діалог відповідно до запропонованої ситуації: урок розвитку зв'язного мовлення / Т. Уманська // Українська мова та література. – 2011. – № 41-42. – С. 38-40.

  44. Чабада, М. Світова слава української пісні : [сценарій літ.-мистецького вечора] / М. Чабада // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 12. – С. 38-41.

  45. Шуляр, В. Сучасний урок і проблеми викладання актуальної літератури в старшій школі / В. Шуляр // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 7-8. – С. 17-25.

  46. Щорс, В. В. Формування гуманного ставлення до дітей з особливими потребами в учасників навчально-виховного процесу : "Педагогічна академія пані Софії" / В. В. Щорс // Зарубіжна література в школі. – 2011. – № 22. – С. 20-2 – 20-5.

  47. Яценко, Т. Методичні орієнтири сучасної шкільної літературної освіти / Т. Яценко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 7-8. – С. 15-17.



Нова українська література (ХІХ ст.–1910р.)


  1. Амбіцька, А. Архетипи в художньому світі Івана Нечуя-Левицького / А. Амбіцька // Дивослово. – 2011. – № 9. – С. 53-57.

  2. Базилевський, В. Надземне і земне: [до 140-річчя М. Вороного] / В. Базилевський // Слово просвіти. – 2011. – 3-9 листоп. (№ 44). – С. 8, 9.

  3. Беценко, Т. Текстово-образна універсалія – характерна ознака мови українських народних дум / Т. Беценко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 11-12. – С. 79-90.

  4. Бойко, І. Слова, що в глибині бездонній пролежали глухі віки : [українська середньовічна л-ра ХІ-ХVст. Перекладна л-ра] / І. Бойко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 11. – С. 28-29.

  5. Вербицька, Л. Іван Франко "В плен-ері": до проблеми "митець і природа" / Л. Вербицька // Дивослово. – 2011. – № 10. – С. 49-51.

  6. Вдовиченко, Л. Що ми в цім світі без любові...: інтимна лірика Івана Франка. Збірка "Зів'яле листя": урок-бесіда, 10 кл. / Л. Вдовиченко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 7-8. – С. 51-58.

  7. Говденко, К. Безмежні світи Івана Франка: конспект уроку з використанням проектної технології, 10 кл. / К. Говденко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 11. – С. 22-24.

  8. Голик, О. "Один із батьків новочасного українського театру": Іван Карпенко-Карий і розвиток театрального мистецтва в Україні / О. Голик // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 3. – С. 22-29.

  9. Каналюк, В. Байки Григорія Сковороди : [ідейно-худож. зміст] / В. Каналюк // Дивослово. – 2011. – № 10. – С. 24-31.

  10. Кислашко, О. Тарас Шевченко про виховання в дусі християнських ідеалів / О. Кислашко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 7-8. – С. 49-50.

  11. Климович, О. Ю. "У чому сенс життя" : (до річниці від дня народж. Г.Сковороди) : 9 кл. : позаурочна робота / О. Ю. Климович, Т. О. Воробйова // Історія та правознавство. – 2011. – № 30. – С. 19-22.

  12. Корнух, Г. "Отакі на світі письменники, отакі українці!": світ І. П. Котляревського : урок / Г. Корнух // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 9. – С. 25-27.

  13. Михайлюк, Т. Кожен крок гріховний штовхає до безодні : на матеріалі повісті О. Кобилянської "Земля" : урок, 10 кл. / Т. Михайлюк // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 10. – С. 34-38.

  14. Мовчун, А. "Кожна річ має в собі частинку мого я… ": музей Бориса Грінченка в Києві / А. Мовчун // Дивослово. – 2011. – № 9. – С. 58-61.

  15. Нежива, Л. "Одна сльоза котилася по лиці, як перла по скалі": художньо-стильовий аналіз новели В. Стефаника "Камінний хрест": урок, 10кл. / Л. Нежива // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 11-12. – С. 50-57.

  16. Овдійчук, Л. Леся Українка як науковець: [педагогічна, літературознавча та фольклорна спадщина письменниці] / Л. Овдійчук // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 9. – С. 36-38.

  17. Парфенюк, О. Драматизм людських стосунків, роздуми про безсмертя людини в "Легенді про вічне життя" І. Франка. Взаємне кохання як критерій щастя: урок, 10 кл. / О. Парфенюк // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 7-8. – С. 36-38.

  18. Тихолоз, Б. Таємниця Франкової величі: секрети універсалізму / Б. Тихолоз // Дивослово. – 2011. – № 10. – С. 44-48.

  19. Турок, В. Про Марію Кабалюк-Тисянську згадуватиме ще не одне покоління закарпатців: [до 100-річчя від дня народження поетеси] / В. Турок // Новини Закарпаття. – 2011. – 25 жовт. (№ 119). – С. 8.

  20. Шевчук, Т. Барокова парадигма творчості Григорія Сковороди / Т. Шевчук // Дивослово. – 2011. – № 11. – С. 48-52.

  21. Шпак, В. Як бухгалтер із провінції став "диким" драматургом: днями виповнюється 130 років з дня народження Івана Кочерги – непересічної особистості в історії українського театру / В. Шпак // Урядовий кур'єр. – 2011. – 7 жовт. (№ 185). – С. 11.



Маркіян Шашкевич (1811-1843)


  1. Гринда, М. Стежками Маркіяна: до 200-ліття Шашкевича [про творця "Руської трійці", вірші-присвяти] / М. Гринда // Слово просвіти. – 2011. – 3-9 листоп. (№ 44). – С. 13.

  2. Котова, І. "Що за дивна сила слова!" : вивчаємо поему Лесі Українки "Давня казка" / І. Котова // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 12. – С. 27-30.

  3. Любарчук, О. "Я проклятий стражденник із серцем метушливим...": цьогоріч минає 200 років від дня народження одного з найзагадковіших галицьких літераторів, співзасновника "Руської трійці" Івана Вагилевича / О. Любарчук // Урядовий кур'єр. – 2011. – 27 жовт. (№ 199). – С. 10.: фото.

  4. Мандзюк, Д. Один із "Руської трійці": виповнилося 200 років від дня народження Маркіяна Шашкевича : [літературний процес і критика] / Д. Мандзюк // Українське слово. - 2011. – 28 груд. – 4 січ. 2012 р. (№ 52). – С. 12.

  5. Микитюк, В. Галицький бандурист: до 200-річя Маркіяна Шашкевича / В. Микитюк // Дивослово. – 2011. – № 11. – С. 60-64.

  6. Про відзначення 180-річчя утворення "Руської трійці" та 175-річчя випуску альманаху "Русалка Дністровая": постанова Верховної Ради України від 5 жовтня 2011 року № 3811-VІ // Урядовий кур'єр. – 2011. – 19 жовт. (№ 193). – С. 22.

  7. Салига. Т. "…живий мотор, що прилучив Галичину до всеукраїнського руху…": до 200-річя Маркіяна Шашкевича / Т. Салига // Дивослово. – 2011. – № 11. – С. 57-59.

  8. Шпак, В. Будитель Галичини: 6 листопада – 200 років з дня народження Маркіяна Шашкевича, роль якого в національному відродженні українства донині недооцінені / В. Шпак // Урядовий кур'єр. – 2011. – 5 листоп. (№ 206). – С. 19.



Новітня українська література (1910-)


  1. Андріяш, О. Ідіостиль Анатолія Мойсеєнка : мовний аспект / О. Андріяш // Дивослово. – 2011. – № 9. – С. 36-39.

  2. Антипова, Л. "Донбас навчив мене бути сильною": життя й творчість І. Роздобудько: урок, 11 кл. / Л. Антипова // Українська мова та література ШС. – 2011. – № 33-34. – С. 37-39.

  3. Антипова, Л. Гендерний стереотип – гальмо розвитку особистості: за новелою Є. Кононенко "Без мужика": урок, 11 кл. / Л. Антипова // Українська мова та література ШС. – 2011. – № 33-34. – С. 40-42.

  4. Артюх, Н. Творчість В. Шевчука як приклад елітарної літератури: [сучасне письменство] / Н. Артюх // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 10. – С. 40-44.

  5. Атанишиева, М. "Мне кажется, у меня осталось очень мало времени…" : урок внеклассного чтения в 11 классе [биогр. и тв-во Анны Яблонской – украинской русскоязычной писательницы] М. Атанишева // Зарубіжна література ШС. – 2011. – № 47-48. – С. 36-39.

  6. Барабаш, Ю. Апокаліпсис від Василя Барки : роман "Жовтий князь" / Ю. Барабаш // Дивослово. – 2011. – № 8. – С. 52-61.

  7. Бійчук, Г. Діалог епох: українське бароко і постмодерне необароко у збірці Ю. Андруховича "Екзотичні птахи і рослини" / Г. Бійчук // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 12. – С. 22-24.

  8. Бойчук, Т. Використання джерел під час вивчення біографії Олександра Довженка / Т. Бойчук // Дивослово. – 2011. – № 10. – С. 17-23.

  9. Гайдаєнко, Ю. "Вітрами й сонцем Бог мій шлях намітив": сценарій літературного вечора, присвячений річниці від дні народження Олени Теліги / Ю. Гайдаєнко // Українська мова та література. – 2011. – № 43-44. – С. 25-29.

  10. Глеб, О. Роль пейзажів в історичному романі у віршах Ліни Костенко "Маруся Чурай" та інтерпретація їх учнями під час роботи над текстом / О. Глеб // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 7-8. – С. 30-32.

  11. Голобородько, Я. Мегамислення Івана Дзюби: у контексті 80-ти річчя літературознавця й громадського діяча / Я. Голобородько // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 11. – С. 2-4.

  12. Гриневич, В. "Я народився і жив для добра і любові": до дня народження Олександра Довженка [у статті висвітлено питання особистої трагедії видатного кінодраматурга та особл. еволюції його світоглядної позиції за матеріалами "Щоденника" 1941-1945 рр.] / В. Гриневич // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 9. – С. 17-22.

  13. Грипась, Л. "Ми мовчимо, поезія і я, ми одна одній дивимось у вічі": ліричний вечір за поезією Ліни Костенко / Л. Грипась, О. Семіошко // Українська мова та література. – 2011. – № 43-44. – С. 30-34.

  14. Дроздовський, Д. "Забути – заборонено...": [повість М. Матіос "Армагедон уже відбувся" – зразок психологічного надреалізму й трансформованого... символізму] / Д. Дроздовський // Слово просвіти. – 2011. – 20-26 жовт. (№ 42). – С. 13.

  15. Єременко, О. Триптих "різдвяників" від Б.-І. Антонича / О. Єременко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 12. – С. 25-27.

  16. Єсєналієва, Т. Творчість Бориса Олійника – поета і громадянина: поетичний вечір / Т. Єсєналієва // Українська мова та література. – 2011. – № 43-44. – С. 35-38.

  17. Завалій, Л. Історичне минуле у книжці Олександра Олеся "Княжа Україна" : матеріали до уроку Л. Завалій // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 10. – С. 117-126.

  18. Касян, Л. Роман Володимира Малика "Горить свіча" у контексті художнього відображення історичного минулого / Л. Касян // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 12. – С. 8-12.

  19. Куцевол, О. Українська людина над прірвою тотальних режимів ХХ століття: засідання літературного гуртка за романом Івана Багряного "Людина біжить над прірвою" / О. Куцевол // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 11. – С. 38-43.

  20. Логвіненко, Н. "Романтика – це коли хочеться жити яскравим життям... І не страшно вмирати!" : вивчення фантастич. творів Миколи Дашкієва / Н. Логвіненко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 12. – С. 31-35.

  21. Малецька, А. Молитва в поезії Василя Стуса / А. Малецька // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 9. – С. 13-17.

  22. Марушкевич, Л. Збагнути суть авторського задуму: конспект уроку-дослідження за твором "Що може пензлик" Ірен Роздобудько / Л. Марушкевич // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 7-8. – С. 91-94.

  23. Молчанова, І. Оксана Забужко вперше приїздила на Донеччину : громадянське суспільство / І. Молчанова // Українське слово. – 2011. – 30 листоп.-6 груд. (№ 48). – С. 12.: фото

  24. Неживий, О. Григір Тютюнник: "...бо не можна про Батьківщину говорити не батьківською мовою" / О. Неживий // Слово просвіти. – 2011. – 8-14 груд. (№ 49). – С. 8.: фото

  25. Павленко, М. Чотири стихії буття Ірини Жиленко / М. Павленко // Дивослово. – 2011. – № 7. – С. 41-44.

  26. Патріарх української літератури. Павло Загребельний : [літ. вечір] / укладач Ю. Осадча // Шкільна бібліотека. – 2011. – № 7. – С. 21-24.

  27. Пономаренко, О. "Дібровою весілля їде": троїсті музики світогляду в поезії Б.-І. Антонича / О. Пономаренко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 10. – С. 94-104.

  28. Пономаренко, О. "Дивіться: це пожежа світу, буря перунів...": межовий час у поезії Б.-І. Антонича / О. Пономаренко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 7-8. – С. 105-113.

  29. Про відзначення 100-річчя від дня народження Андрія Малишка: постанова Верховної Ради України від жовтня 2011 року № 4968-V // Урядовий кур'єр. – 2011. – 5 листоп. (№ 206). – С. 21.

  30. Ремша, А. Григір Тютюнник. "Климко". Паралель між життям автора і сюжетом твору. Воєнне дитинство в повісті / А. Ремша // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 7-8. – С. 133-138.: іл.

  31. Сидоренко, Т.М. Жанр листа в епістолярній спадщині Олександра Довженка / Т.М. Сидоренко, В.І. Хомич // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 9. – С. 22-24.

  32. Славінська, І. Ліна Костенко : Україну замінили на Оклахому : [тези виступу Л. Костенко у НПУ ім. Драгоманова] / І. Славінська // Українське слово. – 2011. – 19-25 жовт. (№ 42). – С. 12.

  33. Слюсар, А. Вивчаємо літературу за допомогою інтелектуальних ігор: [система літературних ігор. Богдан-Ігор Антонич: початковий рівень; високий рівень – літературний чайнворд "Богдан-Ігор Антонич"] / А. Слюсар // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 11-12. – С. 102-108.

  34. Степаненко, М. Павло Тичина у щоденникових записах Олеся Гончара : [ст. шоста: виступи Олеся Гончара на захист Павла Тичини] / М. Степаненко // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 7-8. – С. 126-132.

  35. Тетеріна, О. Художній переклад у становленні Володимира Самійленка як новатора національного літературного процесу / О. Тетеріна // Дивослово. – 2011. – № 11. – С. 53-56.

  36. Фіалко, Д. Вона знає, що ми знаємо...: Ірен Роздобудько презентувала свої нові історії / Д. Фіалко // Урядовий кур'єр. – 2011. – 19 жовт. (№ 193). – С. 19.

  37. Червінський, В. Роксолана: український Одісей у жіночій сукні: 450 років з дня смерти Насті Лісовської / В. Червінський [П. Загребельний ] // Українське слово. – 2011. – 19-25 жовт. ( № 42). – С. 13.

  38. Чумак, Т. ″Вже почалось, мабуть, майбутнє…″ : читацька конференція за творчістю Ліни Костенко / Т. Чумак // Дивослово. – 2011. – № 7. – С. 10-20.

  39. Шутко, М. Світ побачила... "Дебілка". Так називається нова книга новел Вікторії Андрусів / М. Шутко // Новини Закарпаття. – 2011. – 15 жовт. (№ 114-115). – С. 16.



Микола Вінграновський (1936-2004)


  1. Береза, І. Іпостасі образу Миколи Вінграновського (на матеріалі спогадів, есеїв, нарисів, поезій) / І. Береза // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 4-7.

  2. Василішина, О. Краса родинних стосунків в оповіданні Миколи Вінграновського "Гусенятко" : [урок позаклас. читання] / О. Василішина // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 37-39.

  3. Жила, С. Вивчення історичного роману Миколи Вінграновського "Северин Наливайко" в школі / С. Жила // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 23-29.

  4. Кремінь, Т. "Микола був найталановитішим з нас": концепція творчості Миколи Вінграновського в оцінках Віталія Коротича / Т. Кремінь // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 20-22.

  5. Купцова, В. Системний підхід до вивчення мистецької спадщини Миколи Вінграновського / В. Купцова // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 35-36.

  6. Назаренко, Л. Проектно-конструкторська модель уроку літератури з використанням інформаційних технологій: урок, 11 кл. [М. Вінграновський – чарівник слова] / Л. Назаренко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 40-44.

  7. Подопригора, С. Подолання соцреалістичного канону в повісті М. Вінграновського "Сіроманець" / С. Подопригора // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 10-14.

  8. Руссова, В. Середньовічні київські князі: інтерпретація Миколи Вінграновського / В. Руссова // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 8-10.

  9. Салига, Т. "...не одійде мій голос. голос мій не відлюбиться..." (Буття ліричного "Я" в поезії Миколи Вінграновського): до 75-ти ліття з дня народження / Т. Салига // Слово просвіти. – 2011. – 3-9 листоп. (№ 44). – С. 10-11.

  10. Семчишин, Д. Прикметники на позначення кольору в поезіях Миколи Вінграновського / Д. Семчишин // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 17-19.

  11. Старовойт, Л. Розмаїття строфічної палітри лірики Миколи Вінграновського / Л. Старовойт // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 15-17.

  12. Хруленко, Т. Вечір пам’яті Миколи Вінграновського / Т. Хруленко // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 46-47.

  13. Шуляр, В. Урок вивчення життєпису письменника (за матеріалами біографії Миколи Вінграновського) / В. Шуляр // Українська література в загальноосвітній школі. – 2011. – № 10. – С. 30-35.



Компаративістика


  1. Голобородько, Я. Менестрелі : літературознавчий тетраптих : [аналіз творчості М. Савки та А. Марущака] / Я. Голобородько // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2011. – № 7-8. – С. 116-125.

  2. Нахлік, Є. Іван Франко та Євгеній Желехівський: амплітуда взаємин : [дослідження, франкознавство] / Є. Нахлік, О. Нахлік // Українська мова. – 2011. – № 3. – С. 3-17.

  3. Лихохід, В. "Ногами людина має вростати в землю своєї батьківщини, але очі її нехай оглядають весь світ" (Сантаяна) : [компаративний аналіз сонетів А. Міцкевича та Л. Українки] / В. Лихохід // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2011. – № 9. – С. 31-32.: табл.

  4. Соснова, В. Імпресіонізм у літературі та художній культурі : на прикладі творчості Михайла Коцюбинського, Альфреда Сіслея, Клода Моне: особистісно зорієнтований інтегрований урок у 10 кл. / В. Соснова, Я. Самохвалова // Дивослово. – 2011. – №12. – С. 6-11.

  5. Щербина, А. Порівняльна поетика європейської "нової драми": Г. Ібсен "Ляльковий дім", В. Винниченко "Брехня" / А. Щербина // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2011. – № 10. – С. 35-39.



Каталог: vydav -> download
download -> Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва «Освітянські вітрила: методика, теорія, досвід»
download -> Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва «Освітянські вітрила: методика, теорія, досвід»
download -> Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва «Освітянські вітрила: методика, теорія, досвід»
download -> Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва «Освітянські вітрила: методика, теорія, досвід»


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва «Освітянські вітрила: методика, теорія, досвід» iconУправління культури І туризму київської облдержадміністрації київська обласна бібліотека для юнацтва
Майстер-клас : Інформаційний бюлетень з бібліотечно-бібліографічного обслуговування юнацтва : / [уклад. Т. І. Василькевич]; Київська...
Закарпатська обласна бібліотека для дітей та юнацтва «Освітянські вітрила: методика, теорія, досвід» iconУправління культури, національностей та релігій київської обласної держадміністрації київська обласна бібліотека для юнацтва
Революція гідності : методико-бібліографічні матеріали / [уклад. Н. О. Кліменко]; Київська обласна бібліотека для юнацтва. – К.,...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка