Закон України "Про загальну середню освіту" стверджує: "Завдання загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей І обдарувань". Освіта ХХІ ст освіта для людини



Дата конвертації18.08.2017
Розмір445 b.
ТипЗакон


Розвиток життєво творчих компетенцій учнів на основі особистісно орієнтованого підходу до викладання історії

З досвіду роботи вчителя історії вищої кваліфікаційної категоріі

Лютенської ЗОШ І-ІІІ ст. Гадяцької районної ради

Шаповала Володимира Васильовича
  • У національній доктрині розвитку освіти у ХХІ столітті зазначено: “Головна мета української системи освіти- створити умови для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України…”, а Закон України “Про загальну середню освіту” стверджує: “Завдання загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань”.

Освіта ХХІ ст. – освіта для людини.

ЇЇ мета – виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, уміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і уміння для творчого розв’язання проблем, тобто підвищення життєвих компетенцій учнів.

Одним з найважливіших чинників формування життєво творчих компетенцій є вивчення історії в школі.

“Без знання минулого неможливе точне поняття про сучасність”, - справедливо наголошував видатний український історик і державний діяч М.Грушевський. Нові підходи до вивчення історії ХХ ст. повинні базуватися саме на особистісно орієнтованому навчанні, а всі педагогічні технології мають бути спрямовані на виховання соціально адаптованого, свідомого громадянина України, здатного творчо й виважено розв’язувати проблеми у процесі самореалізації особистості.

Відзначення 70-річчя партизанського руху на Полтавщині

  • Творчі форми організації навчального процесу (діалог, полілог, створення “ситуації успіху”, дидактичні ситуації, рольові ігри, групова робота, індивідуальні завдання, творчі роботи, проекти, проблемні заняття) створюють атмосферу співтворчості, емоційного збудження і радості від власного успіху, задоволення від “бути почутим”, стимулювання творчості й ініціативи



Компетентнісний підхід на уроках історії покликаний подолати прірву між освітою й життям

Компетентне ставлення особистості до життя означає:
  • потребу в самопізнанні, саморозумінні,самореалізації в різних видах творчої діяльності;

  • володіння науковими знаннями про сутність “Я”, принципами й методами життєздійснення;

  • усвідомлення, організацію свого життєвого шляху, особистісного розвитку;

  • проблемне бачення свого життя;

  • осмисленне розв’язання міжособистісних суперечностей;

  • здатність до об’єктивної оцінки рівнів, сфер і меж поширення своєї життєвої активності;

  • усвідомлену й адекватну оцінку результатів своєї життєдіяльності;

  • філософське, етичне осмислення свого життя.



Основне завдання викладання історії в школі:

  • творчий підхід вчителя історії, особливо у виборі методичних прийомів і засобів,наочного матеріалу та використання аудіовізуальних засобів;

  • формування творчого і критичного мислення учнів, орієнтування не стільки на знання, скільки на засвоєння учнями досвіду самостійної роботи;

  • одним із засобів розвитку особистості учня, а також активізації пізнавальної мотивації учня на уроках історії є учбово- дослідницька діяльність, яка має включати в себе постановку творчих, дослідницьких завдань і наукове, поетапне їх вирішення.



Головна мета розвитку життєво творчих компетенцій учнів полягає у створенні цілісної взаємодії учня та вчителя, розвитку особистості та різноманітних форм мислення кожного учня, створенні і вирішенні проблемних завдань, самостійне осмислення учнем певних історичних подій без звертання до підручника, можливість робити певні висновки і застосовувати свої знання на практиці.

  • У шкільному краєзнавчому музеї



Методи впровадження особистісно орієнтованого навчання для розвитку життєво творчих компетенцій учнів на уроках історії:

  • Використання аудіовізуальних засобів( фото -аудіо-відео матеріалів):

  • Проектна технологія навчання

  • Проблемне навчання

  • Інтерактивні форми навчання: дискусія, дебати

  • Ігрові методи навчання

  • Позакласна робота з предмету



Використання аудіовізуальних засобів навчання (фото-аудіо-відео матеріалів) - ознайомлення учнів з новими документальними і художніми фільмами, робота з персональним комп’ютером, використання фотоархівів надає можливість вчителю зробити свої уроки більш цікавими, насиченими і продуктивними; відбувається забезпечення зворотного зв’язку, використовуються широкі можливості діалогізації навчального процесу, розширюється поле самостійності.



Проектна технологія навчання:



Проблемне навчання: - особистісний підхід, компетентність і майстерність вчителя, здатного актуалізувати пізнавальну діяльність дитини; -висунення дослідницького завдання; - спонукання учнів до порівняння, узагальнення, висновків в проблемній ситуації, співставлення фактів; - виявлення різних точок зору на одне і теж питання;

Причини і наслідки голодомору в

с. Лютеньці 1932-1933 рр.

Інтерактивні форми навчання: дискусія, дебати



Навчально – пізнавальна гра



Позакласна робота з предмету:



  • Отже, технології особистісно орієнтованого навчання створюють максимально сприятливі умови для розвитку життєво творчих компетенцій учнів.

  • Школа – це простір життя дітей. У ній учень не готується до життя, а повноцінно живе, і тому всю діяльність на уроках суспільного циклу необхідно будувати так, щоб сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя.

  • На мою думку, життєва компетентність виконує дві основні функції: забезпечує життєдіяльність та життєстійкість. Життєздатність – це спроможність особистості до розвитку та творчого відтворення себе. Життєстійкість – це спроможність “не втратити себе”, зберігати свою цілісність та суверенність.




Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Закон України \"Про загальну середню освіту\" стверджує: \"Завдання загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей І обдарувань\". Освіта ХХІ ст освіта для людини iconДержавний стандарт базової І повної загальної середньої освіти I
Відповідно до статті 31 Закону України “Про загальну середню освіту” Кабінет Міністрів України постановляє
Закон України \"Про загальну середню освіту\" стверджує: \"Завдання загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей І обдарувань\". Освіта ХХІ ст освіта для людини iconЗакон «Про загальну середню освіту»
Окрім знання рідної, державної та іноземних мов, інформаційних технологій вміння критично мислити, аналізувати, працювати в команді,...
Закон України \"Про загальну середню освіту\" стверджує: \"Завдання загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей І обдарувань\". Освіта ХХІ ст освіта для людини iconЗакону України «Про загальну середню освіту»
Відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту», наказу відділу освіти Гадяцької райдержадміністрації від 29. 08. 2014...
Закон України \"Про загальну середню освіту\" стверджує: \"Завдання загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей І обдарувань\". Освіта ХХІ ст освіта для людини iconЗакону України «Про освіту»
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти пропонує для громадського обговорення проект Державного стандарту базової та...
Закон України \"Про загальну середню освіту\" стверджує: \"Завдання загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей І обдарувань\". Освіта ХХІ ст освіта для людини iconПро затвердження програм зовнішнього незалежного оцінювання для осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти
Відповідно до частини 3 статті 45 Закону України "Про вищу освіту", з метою організованого проведення зовнішнього незалежного оцінювання...
Закон України \"Про загальну середню освіту\" стверджує: \"Завдання загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей І обдарувань\". Освіта ХХІ ст освіта для людини iconЗаконів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»
«Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», реалізацію державних, регіональних та міських програм у галузі освіти,...
Закон України \"Про загальну середню освіту\" стверджує: \"Завдання загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей І обдарувань\". Освіта ХХІ ст освіта для людини iconВитяг з інструкції про переведення та випуск учнів (вихованців) на­вчальних закладів системи загальної середньої освіта
Опорні речення для визначення навчальних досягнень учня
Закон України \"Про загальну середню освіту\" стверджує: \"Завдання загальної середньої освіти є формування особистості учня, розвиток його здібностей І обдарувань\". Освіта ХХІ ст освіта для людини iconАнотація Папка призначена для вивчення теоретичного матеріалу за темою: “ Атомне ядро. Ядерна енергетика в 9 кл за програмою “Фізика
Атомне ядро. Ядерна енергетика в 9 кл за програмою "Фізика. Астрономія, 7-12кл" для учнів які отримують базову загальну середню освіту...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка