Закону України «Про очищення влади»



Сторінка1/8
Дата конвертації18.08.2017
Розмір1,34 Mb.
ТипЗакон
  1   2   3   4   5   6   7   8

ЗВІТ

про результати збору та узагальнення інформації
щодо реалізації Закону України «Про очищення влади»


протягом двох років

На підставі частини першої статті 5 Закону України «Про очищення влади» (далі – Закон), пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від


16 жовтня 2014 року № 563 «Деякі питання реалізації Закону України «Про очищення влади», пункту 40 Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади» (далі – Порядок проведення перевірки), затвердженого цією постановою, підпункту 21 пункту 3, підпункту 531 пункту 4 Положення про Міністерство юстиції України (далі – Міністерство), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, складений зазначений Звіт.
Структура та зміст Звіту:


  1. Реєстр осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади» (розкриття по категоріям, оприлюднення виключених осіб та підстави виключення)



  1. Заборона, передбачена частиною 3 статті 1 Закону – 10 років з 16 жовтня 2014 року. Реалізація Закону в державних органах (у сфері повноважень органу) по посадам (частина 1, пункти 1 – 8 частини 2 статті 3 Закону):

    1. Президент України, Адміністрація Президента України

    2. Кабінет Міністрів України (крім Міністерства внутрішніх справ, Міністерства доходів і зборів України)

    3. Органи прокуратури України

    4. Центральні органи виконавчої влади у сфері податкової та/або митної політики, податкова міліція

    5. Міністерство внутрішніх справ України

    6. Служба безпеки України

    7. Центральні органи виконавчої влади (ЦОВВ) , які не входять до складу Кабінету Міністрів України (КМУ) (крім центрального органу виконавчої влади в сфері податкової та/або митної політики)

    8. Національний банк України

    9. Національні комісії, що здійснюють відповідно державне регулювання природних монополій, державне регулювання у сферах зв’язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг

    10. Державне управління справами (ДУС), Рада національної безпеки і оборони України (РНБО), Управління державної охорони України (УДО)

    11. Місцеві державні адміністрації

    12. Збройні Сили України

    13. Служба зовнішньої розвідки України

    14. Державні підприємства



  1. Судова влада



  1. Заборона, передбачена частиною 4 статті 1 Закону – 5 років за рішенням суду (критерії, визначені частинами 3, 5-7 статті 3 Закону).




  1. Органи перевірки та їх повноваження

    1. Міністерство юстиції України, Департамент з питань люстрації Міністерства юстиції України

    2. Служба безпеки України, репресивні дії правоохоронних органів (пункти 9 – 11 частина 2 статті 3 Закону), перевірка на відповідність критерію щодо причетності осіб до КДБ (пункт 3 частини четвертої статті 3 Закону)

    3. Державна фіскальна служба, майнова перевірка

    4. Міністерство внутрішніх справ України, репресивні дії правоохоронних органів (пункти 9-11 частини 2 статті 3 Закону)

    5. Генеральна прокуратура України, репресивні дії правоохоронних органів (пункти 9 – 12 частини 2 статті 3 Закону)

    6. Державна судова адміністрація, репресивні дії суддів (пункт 13 частина 2 статті 3 Закону)




  1. Розгляд Закону України «Про очищення влади» Венеційською комісією




  1. Вдосконалення законодавства України у сфері очищення влади




  1. Конституційний Суд України




  1. Суди, зупинення справ




  1. Реалізація повноважень Президента України щодо незастосування заборон (люстрації)




  1. Схеми уникнення люстрації

  1. Реєстр осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади» (розкриття по категоріям, оприлюднення виключених осіб та підстави виключення)

Відповідно до Закону доступ до відомостей в Єдиному державному реєстрі осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади» (далі – Реєстр), є відкритий, безоплатний та цілодобовий, який здійснюється через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України шляхом пошуку та перегляду інформації про осіб, щодо яких застосовано положення Закону (http://lustration.minjust.gov.ua/register).

На виконання вимог Закону протягом 2014-2016 років за результатами розгляду наданих матеріалів Міністерством юстиції внесено до Реєстру відомості щодо 1000 осіб, щодо яких застосовано положення Закону.

Станом на 16 жовтня 2016 року в Реєстрі містяться записи щодо 934 осіб, відомості стосовно 66 осіб за результатами розгляду наданих заявниками документів були вилучені з Реєстру.

Статистичні данні щодо осіб, відомості про яких знаходяться в Єдиному державному реєстрі осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади».
Станом на 16 жовтня 2016 року в Реєстрі містяться записи щодо 934 осіб, щодо яких застосовано положення Закону, серед яких:


  • 258 працівників органів ДФС;

  • 206 працівників органів прокуратури;

  • 190 працівників органів МВС;

  • 59 працівників Служби безпеки України;

  • 48 працівників обласних та районних державних адміністрацій;

  • 173 працівника інших ЦОВВ.

За результатами перевірки, передбаченої Законом, відповідно до статті 3 Закону були застосовані заборони за наступними критеріями здійснення очищення влади (люстрації):



  • за посадою (частина І статті 3 Закону) – 447 осіб;

  • за посадою (частина ІІ статті 3 Закону) – 106 осіб;

  • пункти 9-12 частини 2 статті 3 Закону – 113 осіб;

  • неподання заяви про проведення перевірки (частини 3 статті 4 Закону) – 111 осіб;

  • майнова люстрація (частина 8 статті 3 Закону) – 110 осіб;

  • були штатними працівниками чи негласними агентами в КДБ СРСР, КДБ УРСР (пункт 3 частини 4 статті 3 Закону) – 43 особи;

  • були обрані і працювали на керівних посадах Комуністичної партії (пункт 1 частини 4 статті 3 Закону) – 4 особи.

Таблиця розподілу осіб, щодо яких застосовано

положення Закону, в залежності від регіонального критерію:

З/П

Регіон

Кількість люстрованих осіб

1

м. Київ

350

2

Донецька область

83

3

Одеська область

53

4

Дніпропетровська область

32

5

Львівська область

27

6

Сумська область

28

7

Харківська область

27

8

Київська область

26

9

Запорізька область

25

10

Черкаська область

25

11

Кіровоградська область

24

12

Луганська область

24

13

Хмельницька область

22

14

Житомирська область

22

15

Полтавська область

21

16

Рівненська область

21

17

Закарпатська область

20

18

Чернівецька область

19

19

Херсонська область

16

20

Чернігівська область

15

21

Івано-Франківська область

13

22

Миколаївська область

12

23

Волинська область

8

24

Вінницька область

7

25

Тернопільська область

7

26

Автономна республіка Крим

5

27

м. Севастополь

2

Протягом 2014-2016 років Міністерством юстиції за результатами розгляду наданих матеріалів з Реєстру вилучено 66 особи, серед яких:



  • 53 особи за відповідним рішенням суду, яке набрало законної сили;

  • 4 особи за обґрунтованим рішенням органу перевірки про скасування результатів перевірки;

  • 5 осіб за поданням Президента України;

  • 4 особи, як учасників бойових дій в зоні АТО.

Серед осіб, які оскаржили рішення про застосування заборон, передбачених Законом, та відомості яких вилучені з Реєстру, є працівники:



  • органів ДФС – 17 осіб;

  • органів прокуратури – 7 осіб;

  • органів МВС – 11 осіб;

  • Служби безпеки України – 1особа;

  • обласних та районних адміністрацій – 4 особи;

  • військові Збройних сил України – 5 осіб;

  • інших ЦОВВ – 21особа.

На виконання вимог Закону Міністерство юстиції України розміщує на своєму офіційному веб-сайті в розділі «Очищення влади» Повідомлення про початок проходження перевірок, які надходять на адресу Мінюсту від органів перевірки. Станом на 16 жовтня 2016 року в реєстрі «Перевірок» знаходяться відомості щодо 278 018 осіб, які проходять перевірку очищення влади. Зокрема серед яких:



  • 208 780 діючих чиновників;

  • 69 238 претендентів на заняття посади.

Крім цього, саме на сайті органів перевірки (які повноважні звільняти/призначати відповідну особу на посаду) розміщені відомості про таких осіб). Посилання на сайти органів також розміщені на веб-сайті Міністерства юстиції в розділі «Очищення влади».

На виконання статті 7 Закону, щодо надання інформації з Реєстру, Міністерством юстиції України на запити державних органів та органів місцевого самоврядування в рамках проведення перевірки, передбаченої Законом, або спеціальної перевірки, передбаченої Законом України "Про запобігання корупції", щодо перевірки осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування надано більше 91 200 витягів з Реєстру.

З метою спрощення та удосконалення процесу проведення перевірки, передбаченої Законом, прийнята постанова Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 167 «Про внесення змін до Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади». Згідно з цією постановою Порядок доповнено пунктом 14.1, відповідно до якого відповідальний структурний підрозділ, який здійснює проведення перевірки у відповідному органі, самостійно перевіряє в Реєстрі наявність інформації щодо того чи іншого працівника, який проходить перевірку, і лише у разі наявності такої інформації надсилає запит про проведення перевірки до Міністерства юстиції України або його територіальних органів для отримання витягу з Реєстру.


  1. Заборона, передбачена частиною 3 статті 1 Закону – 10 років з 16 жовтня 2014 року. Реалізація Закону в державних органах (у сфері повноважень органу) по посадах (частина 1, пункти 1 – 8 частини 2 статті 3 Закону)

На момент вступу в дію Закону в країні налічувалось близько 700 тис. чиновників, у тому числі близько 300 тис. державних службовців. Кількість осіб, які відповідають критерію здійснення очищення влади за рівнем посад, становить близько 5 000 осіб, що в свою чергу становить 0,7% від загальної кількості чиновників.

Станом на 16 жовтня 2016 року в Реєстрі містяться відомості щодо 553 осіб щодо яких застосовано заборону, передбачену частиною 3 статті 1 Закону, відповідно до критерію здійснення очищення влади за рівнем займаних посад.

Крім того, наразі на посадах в державних органах перебувають близько 100 осіб, до яких мала б бути застосована заборона, передбачена Законом, що становить близько 2% від загальної кількості.


2.1. Президент України, Адміністрація Президента Україниsymbols-power.jpg


2.1.1.Рівень посад, які підпадають під критерії, визначені Законом України «Про очищення влади»


У період з 25.02.2010 по 22.02.2014

( не менше року на посадах,

пп.1,5 ч.1 ст.3 Закону)


У період з 21.11.2013 по 22.02.2014

(не були звільнені в цей період за власним бажанням,

п.1 ч.2 ст.3 Закону)


Президент України




Глава Адміністрації Президента України,

перший заступник,

заступник


Глава Адміністрації Президента України,

перший заступник,

заступник


Міністерством складено перелік осіб, які у період з 25.02.2010 по 22.02.2014 обіймали вищезазначені посади, для ідентифікації осіб, які відповідають критеріям, визначених Законом, що є підставою застосування заборони (люстрації).


ТАБЛИЦЯ № 1. Перелік осіб, що обіймали посади Президента України, Глави Адміністрації Президента України, його першого заступника, заступника в період з 25.02.2010 по 22.02.2014, з ідентифікацією наявності критеріїв застосування заборони (люстрації).

2.1.2.Виконання Адміністрацією Президента України норм Закону України «Про очищення влади»
Міністерство юстиції України з метою збору та узагальнення інформації щодо стану реалізації Закону звернулось з листом до Адміністрації Президента України від 25.01.2016 № 526/11.0.2/6-16.

Листом Адміністрації Президента України від 10.05.2016 № 02-01/1874 фактично відмовлено посадовим особам Міністерства та представнику Громадської ради з питань люстрації при Міністерстві у проведенні зустрічі з керівниками відповідних структурних підрозділів, відповідальних за проведення перевірки достовірності відомостей стосовно застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону, та забезпеченні доступу до інформації і документів з питань виконання норм Закону щодо посадових і службових осіб, які займають посади, призначення на які і звільнення з яких здійснюються Президентом України, з посиланням на можливість ознайомлення з інформацією та документами з питань виконання Закону на сторінці офіційного Інтернет-представництва Президента України.

Водночас, відповідно до пункту 40 Порядку, Мін’юст має доступ до всіх матеріалів перевірки.

Проте, на офіційному веб-сайті опубліковується інформація про початок проходження перевірки особою, копії її заяви й декларації та інформація про результати проведення перевірки, що є лише частиною матеріалів перевірки.

У зв’язку з цим Міністерство повторно звернулось листом до Адміністрації Президента від 11.08.2016 № 34/13-6-16 щодо проведення зустрічі посадових осіб Департаменту з питань люстрації Міністерства та представника Громадської Ради з питань люстрації при Міністерстві (за згодою) з керівниками відповідних структурних підрозділів, відповідальних за проведення перевірки достовірності відомостей стосовно застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону, та забезпечити доступ до інформації і документів з питань виконання норм Закону щодо посадових і службових осіб, які займають посади, призначення на які і звільнення з яких здійснюються Президентом України.

Станом на 26.10.2016 Адміністрацією Президента України не надано відповіді на зазначений лист.


2.1.3. Випадки порушення Закону: виявлено осіб, які відповідають критеріям очищення влади, що є підставою застосування заборон (люстрації)
Міністерством виявлено, що станом на момент складання цього Звіту, в Адміністрації Президента України посаду Керівника Апарату обіймає Дніпров Олексій Сергійович.

Так, Дніпров О.С. у період з 25.02.2010 по 22.02.2014 обіймав таку посаду:



21.11.2013 - 22.02.2014




заступника Міністра – керівника апарату Міністерства освіти і науки України,

та не був звільнений в цей період з посади, що відповідає критерію очищення влади, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 3 Закону.
Міністерством юстиції України було направлено запити від 22.07.2015
№ 11.0.2/1401 та від 01.12.2015 № 321/11.0.2/6-15 до Адміністрації Президента України з питанням - чому до Дніпрова О.С. не було застосовано заборону, передбачену частиною 3 статті 1 Закону.


У відповіді на вищезазначені запити Адміністрацією Президента України листом від 31.12.2015 № 02-01/5283 зазначено, що посада, яку обіймав Дніпров О.С. (заступник міністра – керівник апарату) не міститься у переліку посад, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади. Таким чином, Адміністрацією Президента ціла низка посадовців, що займали посади заступника міністра-керівника апарату «виведена» з-під дії Закону, ігноруючи вимоги Закону щодо рівня посад всіх заступників міністра без будь-якого виключення.

Наголошуємо, що Законом встановлений чіткий перелік (рівень) державних органів, обіймання посад у яких, є критерієм здійснення очищення влади, що являє собою зазначений відповідний рівень займаної посади і правовий статус відповідного державного органу, приналежність до реалізації державної політики без їх конкретизації.



Отже, в розумінні пункту 1 частини другої статті 3 Закону перелік посад, обіймання яких є елементом здійснення очищення влади, включає в себе також посаду заступника міністра – керівника апарату.

Таким чином Дніпров О.С. всупереч Закону України «Про очищення влади» перебуває на посаді керівника апарату Адміністрації Президента України.
2.1.4. Висновки

У період з 25.02.2010 по 22.02.2014 в Адміністрації Президента України існувало 12 посад, визначених пунктами 1, 5 частини першої та пунктом 1 частини другої статті 3 Закону. У зазначений період ці посади обіймали 14 осіб, щодо яких виявлено відповідність критерію здійснення очищення влади, жодна із таких 14 осіб не перебуває на вказаних посадах на сьогодні, також відсутня інформація, що вони обіймають посади в інших державних органах.

Водночас, в Адміністрації Президента України виявлена 1 особа, щодо якої не застосовано заборону на підставі критерію здійснення очищення влади, описаного вище:

  1   2   3   4   5   6   7   8

Схожі:

Закону України «Про очищення влади» iconКонкурсі «Вінниччина регіон успішних людей»
Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», ст ст. 10, 33-1 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»...
Закону України «Про очищення влади» iconЗ діловодства за запитами на інформацію в органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах, організаціях
Закону України «Про доступ до публічної інформації»
Закону України «Про очищення влади» iconЗакону України "Про статус депутатів місцевих рад"
...
Закону України «Про очищення влади» iconПрограма державного екзамену орієнтовні питання та практичні завдання
Державною екзаменаційною комісією у відповідності до Закону України «Про вишу освіту», Закону України "Про дошкільну освіту", «Положення...
Закону України «Про очищення влади» iconЗакону України «Про місцеві вибори»
Закону України «Про місцеві вибори», проведено засідання на якому було створено дільничні виборчі комісії, для здійснення підготовки...
Закону України «Про очищення влади» iconЗакону України «Про місцеве самоврядування в Україні»
«Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського)...
Закону України «Про очищення влади» iconЗакону України «Про місцеві державні адміністрації»
Керуючись статтями, 41, пунктом статті 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та в зв’язку з кадровими змінами
Закону України «Про очищення влади» iconЗакону України «Про загальну середню освіту»
Відповідно до Закону України «Про загальну середню освіту», наказу відділу освіти Гадяцької райдержадміністрації від 29. 08. 2014...
Закону України «Про очищення влади» iconДержавної влади передрук за погодженням Ініціативи Президента України Петра Порошенка
Президент України, в ефірі французького каналу iTele, анонсував референдум про Україну в нато. «Питання про приєднання України до...
Закону України «Про очищення влади» iconПоложення про аспірантуру інституту проблем сучасного мистецтва національної академії мистецтв україни загальні положення 1
Кабміну України від 14. 06. 2000 №960, від 27. 08. 2004 №1124, від 02. 03. 2010 №254, від 28. 07. 2010 №642, статтями 36 та 58 Закону...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка