Застосування мультимедійної презентації на уроці світової літератури



Скачати 43.86 Kb.
Дата конвертації23.02.2018
Розмір43.86 Kb.

УДК 37.016:821 (043.2)

Король Марина Сергіївна

Науковий керівник: Бондаренко Тетяна Володимирівна

к. п. наук , доцент, викладач

Умань

ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ НА УРОЦІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Застосування сучасних мультимедійних технологій відкриває нові можливості для реалізації освітньої діяльності школярів. Адже мультимедіа полегшує сприйняття і запам’ятовування матеріалу, робить навчальний процес більш ефективним, продуктивним та цікавим.

Очевидно, для вчителя-словесника мультимедійна презентація є помічником у досягненні освітніх цілей, адже, чим більше каналів впливу задіяно в процесі навчання, тим вища його результативність. Значення мультимедійної презентації на уроці літератури досліджували Л. Глущенко [1], О. Ісаєва [2], В. Оліфіренко [3], С. Федорович [4], Н. Химера [5] та інші. Автори одностайні у тому, що найкраще сприймається матеріал через його візуалізацію та аудіальним шляхом, тож саме застосування мультимедіа може значно підвищити результативність навчання, зробити освітній процес цікавим і корисним.

На сучасному уроці світової літератури за допомогою комп’ютерної презентації реалізуються наступні дидактичні функції: дослідницька, пошукова, пізнавальна, розвивальна. Також мультимедіа застосовують на багатьох типах занять.

Проаналізувати шляхи, методи і форми використання ІКТ на уроці науковець С. І. Федорович [4, с. 7] виявила ефективність джерел інформації, які були підготовлені на основі мультимедійних гіпертекстових технологій. Зокрема, це така тематика навчальних матеріалів:

- біографія письменника;

- опорний конспект;

- віртуальна подорож;

- художня галерея;

- слайд – шоу;

- творчий звіт по проекту;

- звіт по дослідженню;

- гра;

- вікторина.



Існує безліч програм і сервісів, де можна розробити та візуалізувати навчальну інформацію за допомогою мультимедійних засобів. Загальновідомими та легкими у використанні є Microsoft Office PowerPoint та Prezi.

Важливого значення набуває презентація при поясненні нового матеріалу. Під час вивчення біографії письменника, вчителі часто застосовують вищезгаданий технічний засіб.

На уроці закріплення і повторення невід'ємною складовою сучасного уроку світової літератури є навчальні картки. У них вміщені завдання різної складності та форми контролю. За допомогою мультимедіа вчитель може розробити та акцентувати увагу учнів на різноманітних питаннях, прислів'ях, тестах, цитатах, уривках з тексту, висловлюваннях, іграх, висвітлених на слайдах презентації.

Під час вивчення літературної теорії демонструються складніші для засвоєння поняття, тож оформлена за допомогою мультимедіа, наприклад, картка знань забезпечить зорове сприйняття нового матеріалу та полегшить запам'ятовування пройденого.

Ефективність уроку, на якому аналізується художній твір залежить від прочитання, власне, тексту учнями. У випадку, коли школярі готуються до обговорення, доцільно використати слайд-презентації з відеороликом відповідного сюжету. Таким чином, вчитель активізує знання учнів, створить певну психолого-педагогічну атмосферу, в результаті якої мета уроку буде досягнута.

Нестандартні типи уроків також супроводжуються мультимедійними презентаціями.

Так, для зручності проведення уроку-подорожі доцільно візуалізувати карту бажань, віртуальну екскурсію чи 3-D-панораму саме за допомогою мультимедіа.

Інтеграція навчальних дисциплін із світовою літературою можлива з використанням презентації. Зв'язок з музикою, образотворчим мистецтвом, вітчизняною літературою, театром також репрезентується на слайді у вигляді презентаційної наочності. Прикладом може слугувати демонстрація репродукцій картин епохи, що вивчається під музичний супровід. Проведення таких уроків, із застосуванням мультимедійних засобів, допомагає формувати в учнів інтегративне мислення, що поєднує високий рівень образного і вербального уявлення щодо отриманої інформації.

Така організаційна форма навчання як урок-гра потребує значної кількості наочності, тож у цьому випадку мультимедійна презентація є необхідним і важливим засобом у реалізації освітнього процесу. Даний тип уроку стимулює інтерес учнів до викладеної теми. Оскільки учні надають перевагу іграм-аналогам телевізійних програм типу «Що? Де? Коли?», «Поле Чудес», «Хто кращий?», «Найрозумніший» доцільним та дієвим буде застосування на уроці презентації, виконаної у програмі «Prezi».

Нелінійна структура цієї платформи допоможе вчителю розкрити інформацію у інтерактивній формі та розширити кругозір учнів за допомогою ефекту зумування.

Варто зазначити, що, плануючи урок, де буде застосовано комп’ютерну презентацію, вчитель самостійно підбирає матеріал, завдання, наочність та анімації для слайдів. З цього випливає, що до мультимедійної презентації потрібно ретельно готуватися. Вона є продуктивним засобом викладу матеріалу на уроці світової літератури, що спрямований на реалізацію систематичності, інтегрованої діяльності та формування навичок, які базуються на вмінні користуватися комп’ютером .

Отже, за умови швидкого накопичення і динамічного розвитку інформації, вчитель світової літератури зосереджує увагу учнів не лише на базових знаннях, формуючи комунікативні вміння за допомогою друкованих засобів навчання, а й активно використовуючи мультимедійні презентації. Інформація, яка буде подаватись в сучасному і електронному вигляді має бути оригінальною, корисною, достовірною і прийнятною для сприймання. Таким чином, мультимедіа виконує одну з головних функцій – зацікавлювати учнів навчальним матеріалом зі світової літератури.

Список використаних джерел:

1. Глущенко Л. Є. Щоб навчання було цікавим, ефективним і демократичним: З практики його організації за інтерактивними технологіями// Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2005. – 39. – С.16-22.

2. Ісаєва О. О. Інноваційні технології у викладанні зарубіжної літератури в школі// Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2005. – №9. – С.3-7

3. Оліфіренко В. Застосування комп'ютерних технологій у професійній діяльності викладача-філолога / Донецький вісник Наукового товариства ім. Шевченка [Текст]. Т. 5 / Ред. кол.: В.Білецький (відп. ред.) та ін.; Наукове товариство ім. Шевченка, Донецке відділення. – 604 с.



4. Федорович С. І. Використання ІКТ на уроках зарубіжної літератури. Коблеве, 2016. – 56с.

5. Химера Н. Упровадження мультимедійних технологій на уроках зарубіжної літератури // Зарубіжна література. – 2010. – № 3-4. – С. 3 – 5.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Застосування мультимедійної презентації на уроці світової літератури iconВимоги до сучасного уроку світової літератури. Застосування інтерактивних методів навчання на уроках світової літератури Зміст
Завданням світової літератури є вивчення кращих творів світового письменства, розвиток художнього смаку та навиків самостійного спілкування...
Застосування мультимедійної презентації на уроці світової літератури iconІ. Назва досвіду, адреса, авто Левицька Лілія Іванівна вчитель світової літератури Підволочиської гімназії імені Івана Франка
Проблема, над якою працюю : «Використання інформаційних технологій на сучасному уроці світової літератури»
Застосування мультимедійної презентації на уроці світової літератури iconЗапорозька Січ козацька республіка
Використавши методи проектної роботи, залучити учнів до створення мультимедійної презентації
Застосування мультимедійної презентації на уроці світової літератури icon«Немає дна в Езоповій криниці»
Форма проведення: урок аналізу художнього твору з елементами мультимедійної презентації
Застосування мультимедійної презентації на уроці світової літератури iconЗастосування інформаційно-комунікаційних технологій на уроках світової літератури як складової особистісно орієнтованого навчання
Застосування інформаційних І комп’ютерних технологій – необхідна умова розвитку сучасної освіти
Застосування мультимедійної презентації на уроці світової літератури iconТема : Життя І творчість Павла Тичини. «Гаї шумлять»
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням інтерактивних технологій, мультимедійної презентації, фотосюжетів
Застосування мультимедійної презентації на уроці світової літератури icon«Шевченко і світова література. (Спроба компаративного аналізу творчості Т. Г. Шевченка в межах програми зі світової літератури)»
Практичне застосування компаративного аналізу творчості Т. Г. Шевченка в межах програми зі світової літератури
Застосування мультимедійної презентації на уроці світової літератури iconВідділ освіти Славутської райдержадміністрації
Застосування інтерактивних форм та методів діяльності на уроках Світової літератури. Село Старий Кривин: Старокривинська зош І-ІІІ...
Застосування мультимедійної презентації на уроці світової літератури iconВербська зош І-ІІІ ступенів Дубенського району Рівненської області Метод проектів у викладанні світової літератури Матеріали Турчик Валентини Михайлівни, вчителя світової літератури
Турчик В. М. Метод проектів у викладанні світової літератури// Методичний посібник для вчителя світової літератури, класного керівника...
Застосування мультимедійної презентації на уроці світової літератури iconПозакласний захід із світової літератури На гостину до ювіляра
Мета: ознайомити учнів із життям та творчістю світових письменників ювілярів 2015 року, формувати вміння створювати власні презентації,...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка