Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 009-2010 н р. клас



Скачати 311.76 Kb.
Дата конвертації16.03.2018
Розмір311.76 Kb.

Новгород-Сіверський районний методичний кабінет
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з української мови та літератури

2009-2010 н.р.

7 клас

  1. Записати 4-5 прислів’їв, у яких є числівники. Провідміняти один з них. (5 балів)

  2. Дібрати синоніми до слів: благородний, художник, чудовий. (3 бали)

  3. Записати правильно.

Будь / у / кого; хто /небудь; аби /чий; ні / у / кого; де /не /де; хтозна /з / яким; рік / у / рік; з /дня / на / день; по /ночі; де /хто. (5 балів)

  1. Записати, виправивши помилки.

Іншого случая не буде;

напоминати про зустріч;

підписка на газети;

самий найкращий друг;

позвольте записати. (5 балів)


  1. Дати письмову відповідь на питання:

«Соціально-побутові пісні. Що я знаю про них?» (5 балів)

Максимальна кількість балів - 23

8 клас

  1. Записати речення, зробити синтаксичний розбір (підкреслити головні і другорядні члени речення), надписати над кожним словом, якого частиною мови воно є.

Велична мелодія, широко наростаючи і міцніючи, розгорталась у могутнє гармонійне море (О. Гончар). (5 балів)

  1. Дібрати синоніми до слів: ввічливий, відвертий. (2 бали)

  2. Записати словами:

543 делегатами; з 178 спортсменами; для 685 учнів; від 946 відняти 755. (5 балів).

4. Назвати стилі мовлення. Дати характеристику художнього стилю мовлення. (3 бали)

5. Зробити ідейно-художній аналіз поезії.

Буду я навчатись мови золотої…

У трави-веснянки, у гори крутої,

В потічка веселого, що постане річкою,

В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.

А. Малишко (10 балів)



Максимальна кількість балів - 25

9 клас

1. Записати речення, поставити розділові знаки, побудувати його структурну схему, зробити синтаксичний розбір (підкреслити головні і другорядні члени речення), надписати над кожним словом, якою частиною мови воно є.



Усе в чеканні спілі краплі рос, земля і місяць вишні і тополі і тиша в тиші і тумани в полі… (Б. Олійник). (5 балів)

2. Записати, виправивши помилки.



Говорити на українській мові, неділю тому назад, слідуюче питання, прийняти участь, запланувати міроприємства на серпень місяць. (5 балів)

3. Пояснити значення слів: розмір, об’єм, обсяг. Скласти з ними речення. (3 бали)

4. Визначити відміну іменників.

Гараж, груша, ім’я, осінь, село, вишня, радість, біль, плече, каша, орля, курча, світ, дружба, обов’язок, любов. (4 бали)

5. Зробити ідейно-художній аналіз поезії.



Пам’ять, як і вічність, невситима,

то радіє стиха, то болить.

Сад цвіте, і кожна пелюстинка,

маму уподібнює на мить. М. Ткач 94 бали)

Максимальна кількість балів - 27

10 клас

1. Записати речення, побудувати його структурну схему, зробити синтаксичний розбір (підкреслити головні та другорядні члени речення, визначити тип складного речення та вид підрядного), надписати над кожним словом, якою частиною мови воно є.



Народ треба возвеличити, й заспокоїти, і виховати в добрі, бо зла випало на його долю стільки на одне покоління, що вистачило б і на десять колін (О. Довженко). (5 балів)

2. Від поданих іменників утворити прикметники:



студент –

Запоріжжя –

Буг –

Львів –

товариш –

турист –

Кривий Ріг –

контраст -

(4 бали)

3. Записати, виправивши помилки.



Прочитати на протязі року;

відвідувати по понеділкам;

приймати участь у конкурсі;

поможіть мені порадою;

це зробимо другим разом.

(5 балів)

  1. З’ясувати значення слів: брифінг, прес-конференція. Скласти з ними речення. (2 бали)

  2. Зробити ідейно-художній аналіз поезії.

Благословенний будь, мій рідний краю!

Як дерево мале в гучнім саду,

Політок зимовий тобі складаю.

Нічого не жадаю, тільки жду,

Щоб знов підняти крону молоду,

І розцвісти в зеленому розмаю.

Д. Павличко (10 балів)



Максимальна кількість балів – 26

11 клас

  1. Записати речення, розставити розділові знаки, побудувати його структурну схему, зробити синтаксичний розбір (підкреслити головні і другорядні члени речення, визначити тип складного речення та вид підрядного), надписати над кожним словом, якою частиною мови воно є.

Коли ми хочемо бачити ким може бути людина який справді прометеївський дух у ній живе гляньмо на Шевченка! (О. Гончар). (5 балів)

2. Пояснити значення слів:



Левада –

лінгвіст –

реставрація –

зодчий –

ландшафт –

(5 балів)

3. Записати, виправивши помилки.



Ти дуже заблуждаєшся;

у сім годин вечора;

літом я віддихаю в селі;

напоминати про зустріч;

бувший у користуванні.

(5 балів)

4. Поставити подані іменники в родовому відмінку однини.



Молодість –

мед –

персонаж –

завод –

вітер –

палац –

будинок –

кінь –

газетяр –

камінь –

лісок –

вишняк -

(3 бали)

5. Зробити ідейно-художній аналіз поезії.



Історії ж бо пишуть на столі.

Ми ж пишем кров’ю на своїй землі:

Ми пишем плугом, шаблею, мечем,

Піснями і невільницьким плачем.

Могилами у полі без імен,

Дорогою до Києва з Лубен.

Ліна Костенко (10 балів)


Максимальна кількість балів - 28

Новгород-Сіверський районний методичний кабінет



Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з математики

2009-2010 н.р.

5 клас
1. Виконайте дії:

354 х 73 + 23 х 25 + 354 х 27 + 17 х 25. (5 балів)

2. Знайдіть пропущені цифри і поясніть як ви міркували:



а) * 5 * 8 б) 6 3

+ х

5 * 3 * * *

* 0 2 0 9 * *

+

* *

* * * (5 балів)

3. Равлик повзе по стовбуру яблуні. За першу годину він піднявся на 10 см, за другу годину опустився на 4 см, за третю годину знову піднявся на 10 см, а за четверту опустився на 4 см. Так він продовжував підніматись і опускатись протягом декількох годин. На скільки сантиметрів підніметься равлик за 11 годин? (5 балів)

4. Деяке число поділили на 5 і від результату відняли 35. Дістали найменше трицифрове число. Знайди ділене. (5 балів)

5. Учні йшли колоною по два. Один з них нарахував попереду 9 пар, а ззаду 5 пар. Скільки учнів було в колоні? (5 балів)



6 клас

1. Виконайте дії:



(0,084 х 4,8 – 0,2132 : 6,5 + 0,0296) : 0,625. (5 балів)

2. Впиши в таблицю числа 3, 6, 9, …, 27 так, щоб сума чисел у кожному рядку і в кожному стовпчику була одна й та сама. (5 балів)






























3. Як відміряти 4 л води за допомогою трилітрової і п’ятилітрової посудини? (5 балів)

4. У колі сидять Іванов, Петров, Марков і Карпов. Їхні імена: Андрій, Сергій, Тимофій і Олексій.

Відомо, що:


  1. Іванов не Олексій і не Андрій;

  2. Сергій сидить між Марковим і Тимофієм;

  3. Карпов не Сергій і не Олексій;

  4. Петров сидить між Карповим і Андрієм.

Як звати Іванова, Петрова, Маркова і Карпова. (5 балів)

5. Заміни зірочки цифрами, коли відомо, що сума цифр першого доданка 11, а другого 10.



5 * * + * 2 * + 5 * = 1000. (5 балів)
7 клас

1. Розв`яжи рівняння:



(2х – 5) (3х +9) х (0,3х – 12) = 0 (5 балів)

2

2. Число містить 4 сотні, в десятків і с одиниць. При яких значеннях в і с дане число ділиться на 30? (5 балів)

3. Розв`язати рівняння:

׀1 – 5х ׀= 2 (5 балів)

4. У шаховому турнірі брало участь 12 гравців. Турнір проходив за круговою системою, тобто кожний учасник турніру грав з іншими поро одному разу. Скільки всього зіграно шахових партій? (5 балів)

5. Розмістіть числа 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 у дев`яти вузлах квадрата 2 х 2, розділеного на 4 одиничні квадрати так, щоб добуток чисел у вершинах кожного одиничного квадрата дорівнював написаному в цьому квадраті числу. (5 балів)



90


252


120


126






8 клас

1. Розв`яжіть рівняння:



11 + х + 3 = 7х +6 - 5__

5х – 5 х2 – 2х +1 5х2 – 10х +5 2 – 2х (5 балів)

2. Що більше 9920 чи 999910? Поясніть чому? (5 балів)

3. Доведіть, що значення виразу 6464 – 1 ділиться націло на 5. (5 балів)

4. Перша цифра чотирицифрового числа 7. Якщо цю цифру переставити на останнє місце, то отримаємо число менше початкового на 864. Знайдіть початкове число. (5 балів)

5. Вершник і пішохід одночасно вирушили із пункту А в пункт В. Вершник, прибувши в В на 50 хвилин раніше пішохода, повернувся назад в пункт А. На зворотньому шляху він зустрівся з пішоходом в двух кілометрах від пункту В. На весь шлях вершник витратив 1 годину 40 хвилин. Знайдіть відстань від пункта А до пункта В і швидкість вершинка і пішохода. (5 балів)

9 клас

1. Розв’яжіть рівняння:



׀2 + 5х׀ = 2 (5 балів)

  1. При якому значенні m сума квадратів коренів рівняння х2 + х + m = 0 дорівнює 13?

(5 балів)

  1. Доведіть, що:

1 + 1 + 1 + … + 1 = n - 1

1х2 2х3 3х4 (n-1 n n (5 балів)

  1. Розв’яжіть нерівність:

2 + 4х – 4 < 1

х2 + х + 1 (5 балів)

  1. Побудуйте графік функції.

у = √х2 + х (5 балів)

10 клас

1. Знайти значення виразу: 8 cos20º cos40º cos80º (5 балів)

2. Побудуйте графік функції

у = х2 – 5 ׀х׀ + 6. (5 балів)

3. Розкладіть на множники



2 + х)2 + 4 (х2 + х) – 12. (5 балів)

4. Розв’яжіть рівняння



х3 + 4х2 + 6х +4 =0 (5 балів)

5. Довести нерівність



а2 + в2 +1 ≥ ав + а +в. (5 балів)

11 клас

1. Знайдіть дійсні корені рівняння



х12 – 28х6 + 27 = 0 (5 балів)

2. Доведіть, що будь-яка діагональ куба перпендикулярна площині, проведеній через кінці трьох ребер куба, які виходять з тієї ж вершини, що і дана діагональ. (5 балів)

3. Розв`яжіть рівняння

sin2х sin 2х + cos2х cos2х = 1 (5 балів)

2

4. Побудуйте графік функції



у = 3х +7

х + 2 (5 балів)

5. Розв`яжіть систему рівнянь



2ху + уz =27

3уz - 2zх = 25

хz – ху = 4. (5 балів)
Новгород-Сіверський районний методичний кабінет
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з біології

2009-2010 н.р.

8 клас

1. Які завдання виконує наука "систематика тварин"? Назвіть основні систематичні одиниці, які використовуються в зоології. Хто їх запровадив? (5 балів)

2. Поясніть, чому "евглена зелена" є організмом на межі двох царств? (5 балів)

3. Доведіть, що клітина – біологічна система. (10 балів)

4. На прикладі одноклітинних тварин продемонструйте наявні способи співіснування живих істот. (10 балів)

9 клас

1. Які гіпотези походження людини ви знаєте? (5 балів)

2. Які особливості будови еритроцита дають змогу йому переносити більшу кількість кисню?

(5 балів)

3. Які відмінності існують в будові та функціях між посмугованою і не посмугованою м`язовими тканинами? (10 балів)

4. Обґрунтуйте роль внутрішнього середовища в життєдіяльності організму людини. (10 балів)

10 клас

1. Доведіть взаємозв`язок фізико-хімічних ознак води з її біологічними функціями. (5 балів)

2. Чому саме вуглеводам належить провідна роль у забезпеченні живих організмів енергією?

(3 бали)

3. Які функції виконують білки в живих організмах? (5 балів)

4. Задача:

Фрагмент ланцюга білка нормального гемоглобіну А складається із 7 амінокислот: вал-лей-тре-про-гин-ліз.



  1. Визначте будову фрагмента і – РНК, що є матрицею для синтезу цього фрагмента молекули гемоглобіну?

  2. Яку будову має фрагмент ДНК, що кодує дану і-РНК? (10 балів)

11 клас

1. У плодової мухи дрозофіли в галоїдному наборі лише 4 хромосоми. Але чому для генетичних досліджень найчастіше використовують саме її? (10 балів)

2. Визначте основні положення хромосомної теорії спадковості. Яка її роль у розвитку біології?

(5 балів)

3. Чи впливає зміна послідовності нуклеотидів ДНК на структуру і функції білків? Чому?

(3 бали)


4. Задача:

Внаслідок схрещування рослин пшениці з нормальною довжиною стебла і рослин з карликовим стеблом в F1, всі рослини виявилися нормальними, а в F2 відбулося розщеплення: 255 нормальних рослин і 71 карликова. Як успадковується карликовість? Визначте генотипи батьківських форм і гібридів F1 та F2? (10 балів)

Новгород-Сіверський районний методичний кабінет
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з хімії

2009-2010 н.р.

8 клас

1. П`ять банок наповнені газом: одна з них – повітрям, друга – киснем, третя – воднем, четверта – вуглекислим газом, п`ята - азотом. Як розпізнати, який газ міститься в кожній банці?



(5 балів)

2. Обчислити масову частку сульфуру в сульфур (VI) оксиді, SO3. (5 балів)

3. Яка найпростіша формула сполуки такого складу:

К – 39,9%; О – 32,4%; Мn – 27,9%. (7 балів)

4. Як здійснити такі перетворення:

Са СаО Са(ОН)2 Са (NO3)2. (5 балів)



9 клас

1. Розчинність KCL дорівнює 1,7 при t=500 C. Який розчин утвориться, якщо таку кількість KCL розчинити у воді массою 200 г.? (7 балів)

2. Обчисліть кількість речовини йонів Fe3+ і SO42, які містяться в розчині масою 200 г із масовою часткою фурум (ІІІ) сульфату 20%. (10 балів)

3. Вивести формули речовини, що складаються із 75% карбонату і 25% Гідрогену. (5 балів)

4. Здійснити перетворення:

а) P P2O5 H3PO4 Ca3 (PO4)2 CaSO4;

б) C CO2 BaCO3 Ba (NO3)2 BaSO4. (5 балів)
10 клас


  1. Складіть рівняння реакцій, що відповідають таким схемам:

а) S FeS H2S SO2 Na2 SO3 SO2 H2SO3;

б) P P2O5 H3PO4 Ca (PO4) P.

Ag3PO4



  1. Знайти масу осаду, який утвориться в результаті зливання 0,1 моль барій гідроксиду та 20 г розчину з масою часткою сульфатної кислоти 50%.

  2. Із 100 т сірчаного колчедану з масовою часткою сульфуру 48% добули 132,3 т сульфатної кислоти. Визначити вихід кислоти.

  3. Визначити масову частку сульфатної кислоти у 8 л розчину, густота якого 1,44 г/см3.

  4. При нагріванні 23 г невідомої речовини одержали 4,48 л аміаку (н.у.) і утвориться певна кількість нової речовини. У випадку повного обезводнення цієї речовини утвориться 14.2 г фосфор (v) оксиду. Назвіть формулу невідомої речовини.

11 клас

  1. Здійснити перетворення: O

а) C2H4 C2H5CL C2H5OH CH3– C

H


O

б) CH4 C2H2 CH3-C C2H5OH.

H

  1. Яка маса формальдегіду міститься в 10 кг розчину формаліну з масовою часткою альдегіду 40%.

  2. Визначити формулу етилового вуглеводню, якщо відомо, що 7 г його знебарвлюють 80 г розчину з масовою часткою брому 20%.

  3. Яка маса естеру утвориться в результаті взаємодії мурашиної кислоти масою 50 г з етиловим спиртом масою 50 г. Масова частка виходу продукту реакції становить 70%.

  4. Який об”єм кисню буде витрачений на спалювання 1 м3 газової суміші з масовою часткою метану – 75%, етану – 15%, водню – 8%?

Новгород-Сіверський районний методичний кабінет


Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії

2009-2010 н.р.

7 клас

1. Острівна країна Японія лежить на межі зіткнення літосферних плит. Спрогнозуйте розвиток рельєфу на її території у далекому майбутньому та катастрофічні природні явища, що можуть статися зараз. (8 балів)

2. Поясніть, чому органічний світ Океанії відзначається неповторністю і бідністю. (7 балів)

3. Як формується пасатна циркуляція атмосфери? На які особливості вод Світового океану вона впливає? (5 балів)

4. Поясніть поняття: масштаб, циклон, абсолютна висота, мусон, рельєф, географічна карта.

(3 бали)

8 клас

1. Порівняйте географічну і топографічну карти. (8 балів)

2. Визначте літній час у Києві, якщо за Всесвітнім часом 12 година. (5 балів)

3. Чим зумовлені головні напрямки сучасних географічних досліджень в Україні? Назвіть установи нашого району, які здійснюють наукові географічні дослідження. (10 балів)

4. Поясніть поняття: ізотерма, антициклон, низовина, дирекцій ний кут, синоптична карта, висотна поясність. (3 бали)

9 клас

1. Яке значення для України мають транзитні нафто- і газопроводи, залізничні і автомобільні магістралі? (10 балів)

2. Порівняйте економічні і соціальні проблеми міста і села. (8 балів)

3. Проаналізуйте співвідношення корисних і шкідливих наслідків створення каскаду ГЕС на Дніпрі. (8 балів)

4. Поясніть поняття: депопуляція, діаспора, ландшафт, місто, рекреаційні ресурси, сальдо міграції. (3 бали)

10-11 клас

1. Яка форма правління, на ваш погляд, є більш дієвою? Відповідь обґрунтуйте. (5 балів)

2. Назвіть і охарактеризуйте основні етапи впливу суспільства на навколишнє середовище. Якою мірою вирішення екологічної проблеми залежить від кожного жителя планети? (8 балів)

3. Економічно розвинуті країни мають високий рівень урбанізації. Поясніть, чому високі темпи урбанізації у країнах, що розвиваються, не можуть служити показником високого рівня життя.



(8 балів)

4. Поясніть поняття: колонія, демографічна політика, ресурсозабезпеченість, НТР, субурбанізація, економічна інтеграція. (3 бали)


Новгород-Сіверський районний методичний кабінет
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з фізики

2009-2010 н.р.

7 клас

1. Яка з одиниць не є одиницею вимірювання маси?1)кілограм;2) тонна; 3)грам; 4)літр; (5 балів)

2. Який з наведених приладів застосовують для дослідження рослинних клітин?


    1. компас; 2) мікроскоп; 3) спідометр; 4) телескоп; 5) рулетку. (5 балів)

3. Середня товщини людської волосини 0,00015м. Яка з наведених величин відповідає даному значенню? 1)1,5· 10-3м; 2) 1,5· 10-4м; 3) 1,5· 10-5м; 4) 1,5 · 10-6м; 5) 1,5·10-7м. (5 балів)

4. На поверхні води розлили нафту об’ємом 1м3. Яку площу займає нафта, якщо товщина шару нафти вважати 1/40 000мм? (5 балів)

5. За добу молодий бамбук може вирости на 86,5см. На скільки він виросте за секунду? (5 балів)

8 клас

1. Якщо в кімнаті розлити спирт, то через деякий час запах пошириться по всій кімнаті. Чим це пояснюється? 1)взаємодія молекул; 2) теплопередачею; 3) конвекцією; 4) дифузією; 5) інша відповідь. (5 балів)

2. Що важче: 1 літр дистильованої води при температурі 200С чи 1літр звичайної води за тієї ж температури? (5 балів)

3. Мідний брусок має масу 1,6 кг, його об’єм 250 см3. Суцільний цей брусок чи з порожниною?



(5 балів)

4. Чи може велосипедист обігнати власну тінь? (5 балів)



9 клас

1. Чому під час сильних морозів у лісі тріщать дерева? (5 балів)

2. В поїзді на столі лежить м’ячик, а під стелею знаходиться повітряна кулька. Як вони будуть поводити себе, коли поїзд почне рухатися? (5 балів)

3. Перші дві години автомобіль рухався зі швидкістю 60км/год. З якою швидкістю він рухався наступні чотири години, якщо середня швидкість за цей час дорівнює 40 км/год. Який шлях пройшов автомобіль? (5 балів)

4. До стальної бочки, маса якої 65 кг налили 200 л води. При нагріванні сонячними променями температура води у бочці підвищилася від 40С до 290С. Яку кількість теплоти одержали вода та бочка? (5 балів)

10 клас


  1. Проходячи біля замерзлого озера повз групу дорослих, учень почув: «Дивись, качки гріються на льоду!». Який фізичний зміст має почуте хлопчиком? (5 балів)

  2. Катер, що має швидкість 90км/год, проходить від корми до носа пароплава і назад за 37,5 с. Знайти швидкість пароплава якщо його довжина 300м. Течія відсутня. (5 балів)

  3. Космонавт, знаходячись на поверхні Місяця, розбив ампулу з водою. Опишіть поведінку води. (5 балів)

  4. Здійснюючи поворот, автомобіль проїхав чверть кола. У скільки разів при цьому модуль переміщення автомобіля менший за пройдений шлях? (5 балів)

11 клас

  1. Катер, що має швидкість 90км/год, проходить від корми до носа пароплава і назад за 37,5 с. Знайти швидкість пароплава якщо його довжина 300м. Течія відсутня. (5 балів)

  2. Для того, щоб мастило, яким змащують лижне взуття, краще вбиралося, взуття нагрівають. Як треба нагрівати взуття – зовні чи зсередини? (5 балів)

  3. Математичний маятник завдовжки 1м установлено в ліфті. Знайти період його коливань, якщо ліфт рухається з прискоренням 4м/с2 вертикально вгору. (5 балів)

  4. Кульку для гри в настільний теніс радіусом 15мм і масою 5г занурено у воду на глибину 30см. Коли кульку відпустили, вона вискочила з води на висоту 10см. Яка енергія перейшла при цьому в тепло внаслідок тертя кульки об воду? (5 балів)


Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2009-2010 н.р.
7 клас

1. Назвіть термін, якому відповідає наступне визначення.

Щорічний об'їзд князем підвладних йому територій та збирання данини.

2. Князь, який у 860 році здійснив переможний похід на Візантію:

а) Аскольд; б) Кий; в) Олег; г) Ігор; д) Святослав.

3. Олег захопив Київ:

а) 879 р.; б) 882 р.; в) 912 р.; г) 945 р.

4. Кого з нижченазваних історичних діячів канонізовано православ­ною церквою?

а) князя Аскольда; б) князя Ігоря; в) княгиню Ольгу; г) князя Свя­тослава.

5. Кому з історичних діячів належать слова: «Мертві сорому не знають»?

а) князю Аскольду; б) князю Ігорю; в) княгині Ользі; г) князю Свя­тославу.

6. Які з нижченазваних походів були здійснені князем Святосла­вом?

а) розгром Хозарського каганату;

б) походи на Балкани;

в) всі згадані походи;

г) жодного з названих походів князь Святослав не очолював.

7. Встановіть відповідність між історичним діячем і подією:


1) князь Аскольд;

а) повстання древлян проти повторного збирання данини;

2) князь Олег;

6) упорядкування способу збирання та розмірів данини;

3) князь Ігор;

в) розгром Хозарського каганату;

4) княгиня Ольга;

г) захоплення Києва у 882 році;

5) князь Святослав.

д) похід на Візантію у 860 році.

8. Встановіть відповідності між датами й історичними подіями:

1) 882 рік;

а) повстання древлян;

2) 907 рік;

б) захоплення Києва Олегом;

3) 945 рік;

в) загибель князя Святослава;

4) 972 рік;

г) похід Олега на Візантію.

9. Встановіть послідовність історичних подій:

а) повстання древлян проти повторного збирання данини князем Ігорем;

б) Велике переселення народів;

в) похід князя Святослава проти Хозарського каганату;

г) захоплення Києва Олегом;

д) укладення князем Аскольдом угоди з Візантією.

10. Назвіть ім'я князя, про якого в літописі сказано так:

«Возів же за собою він не возив, ні котла не брав, ні м'яса не варив, але, потонку нарізавши конину, або звірину, або воловину і на вуглях спікши, це він їв». Виступаючи в похід проти ворогів, попереджав: «Хочу на вас іти».

11. Яка історична подія так описується в літописі: «І звелів своїм воїнам зробити колеса і поставити на них кораблі. І з попутним вітром підняли вони вітрила і пішли з боку поля на місто»?

Відповідь: похід Олега на Візантію.



8 клас

1. Дайте визначення:

- великі географічні відкриття;

- обгороджування”;

- реєстрове козацтво;

- шляхта;

- Литовський Статут;

- фільварок.

2. Гетьман П.Конашевич-Сагайдачний, його політична військова та просвітницька діяльність.

3. Встановіть відповідність між іменами видатних українських діячів та їх професійною діяльністю:


1

Іван Федоров

A

православний письменник-полеміст

2

Юрій Дрогобич

Б

політичний, церковний і освітній діяч, митрополит

3

Петро Могила

В

засновник книгодрукування

4

Іван Вишенський

Г

вчений, гуманіст, ректор Болонського університету

4. Назвіть наслідки Люблінської унії для українських земель.

5. Встановити відповідність між датою та подією:



1

1340 р.

A

Перемога над татарами у Синьоводській битві

2

1362 р.

Б

Грюнвальдська битва

3

1385 р.

В

Кревська унія

4

1392 р.

Г

Угода в Острозі

5

1410 р.

д

Занепад Галицько-Волинського князівства

6. Назвіть засновників основних течій Реформації.

9 клас

1. Дайте визначення:

  • промисловий революція;

  • абсолютизм;

  • муніціпалітет;

  • етнос,

  • народність,

  • нація

2. Вкажіть періодизацію формування української національної свідомості

3. Співвіднесіть імена історичних діячів з фактами з їх біографії:



Д.Бантиш-Каменський

Ректор Харківського університету

М.Маркевич

Автор «Истории Малой России»

П.Гулак - Артемовський

Автор «Истории Малороссии»

4. Поясніть хто такі автономісти та консерватори

5. Встановіть послідовність подій.

- Третій поділ Польщі.

- Російсько-французька війна.

- Таємна місія В. Капніста до прусського короля.

- Видання альманаху «Русалка Дністровая».

- Утворення Азовського козацького війська.

- Діяльність полтавської масонської ложі «Любов до істини».



6. Чому якобінці були усунені від влади у Франції?

7. Поясніть процеси, що мали місце в українських землях у першій тре­тині XIX ст., відображені в термінах: генерал-губернаторства, повіти, стани, посесор, мандатор.



10 клас

  1. Дати визначення :

    • експансія;

    • універсал;

    • шовінізм;

    • мілітаризм.

2. Встановити відповідність між датою та подією:

1

1900 р.

A

Реорганізація РУП в Українську соціал-демократичну робітничу партію

2

1902р.

Б

Утворення Товариства українських поступовців

3

1904 р.

В

Заснування Революційної української партії

4

1905 р.

Г

Утворення Української народної партії

5

1908 р.

д

Утворення соціал-демократичної спілки

3. Дайте характеристику М.Грушевському, як історичному діячу.

4. Версальсько-Вашингтонська система, її характерні риси.

5. Вкажіть дату створення Центральної Ради:

а) 24 лютого 1917 р.

б) 4 березня 1917 р.

в) 10 квітня 1917 р.

6. Вперше хімічна зброя була застосована в битві:

а) під Верденом;

б) Іпром;

в) Марною?

7. Визначте причини поразки Росії в Кримській війні та результати зазначеної події

11 клас

1. Дайте пояснення поняттям:



    • антифашистська коаліція;

    • агресія;

    • геноцид;

    • нацизм;

    • репатріація;

    • шовінізм;

    • репресії;

    • тоталітаризм.

2. Дайте характеристику історичному діячу (за вибором).

3. Встановити відповідність між датою та подією:



1

23-29 червня 1941 р.

A

Танкові бої у трикутнику Дубно-Луцьк-Рівне

2

7 липня-26 вересня 1941 р.

Б

Оборона Одеси радянськими військами

3

5 серпня-16 жовтня 1941 р.

В

Оборона Севастополя

4

29 вересня-4 листопада 1941 р.

Г

Київська оборонна операція

5

30 жовтня 1941 – 1 липня 1942 р.

д

Донбаська оборонна операція

4. Встановіть послідовність дат і подій:

23 серпня 1939 р.

Початок ІІ світової війни

1 вересня 1939 р.

Напад Німеччини на СРСР

22 червня 1941 р.

Підписання пакту про ненапад між СРСР і Німеччиною

11 липня - 19 вересня 1941 р.

Підписання Японією акта про капітуляцію,

закінчення ІІ світової війни



6 листопада 1943 р.

Оборона Києва

2 вересня 1945 р.

Звільнення м. Києва

5. Назвіть основні військові операції, в результаті яких були розгромлені гітлерівські війська в Україні.

6. Дайте оцінку включенню Західної України до складу СРСР.

7. Які міжнародні організації і коли були створені після 2 світової війни ? Які держави до них входили.
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з основ правознавства

2009-2010 н.р.

9 клас

1. Дайте визначення поняття:

— закон;

— мораль;

— право;

— дієздатність;

— правоздатність;

— правопорушення;

— конституція.

2. Порівняйте поняття:

— право та мораль;

— правоздатність і дієздатність.

3. Поясніть, чим Конституція відрізняється від усіх інших законів, чому її називають Основним Законом.

4. Поясніть, чим норми права відрізняються від інших правил, соціальних норм.

5. Із запропонованих варіантів відповідей оберіть один правиль­ний.

5.1. Яке із запропонованих визначень відповідає поняттю «правоздатність»:

А Можливість особи мати юридичні права та обов'язки

Б Можливість особи власними діями створювати, змінювати, припиняти права та обов'язки

В Загальнообов'язкові норми, правила, установлені державою

5.2. Визначте, який нормативний акт має вищу юридичну силу в Україні

А Указ Президента України

Б Закон України

В постанова Кабінету Міністрів України

Г рішення Верховного Суду України

5.3. Визначте, хто чи який із зазначених органів і посадових осіб не має права законодавчої ініціативи

А народний депутат України

Б Президент України

В Кабінет Міністрів України

Г Конституційний Суд України

5.4. Визначте, у якому випадку скоєно злочин

А школяр не сплатив за проїзд в автобусі

Б дівчинка взяла в однокласниці велосипед і своєчасно його не повернула

В хлопець украв у магазині цифровий фотоапарат

Г випускник школи влаштувався на роботу, але невдовзі без поважної причини запізнився на роботу

5.5. Визначте, у якому випадку є підстави для притягнення особи до юридичної відповідальності

А 15-річний хлопець, захищаючись від нападників, які намагалися побити його, зламав одному з них руку

Б водій, у якого відмовили гальма, щоб урятувати пасажирів, спрямував автобус на машини, що стояли на узбіччі, пошкодив їх, але автобус було зупинено

В дівчина відмовилася взяти участь у зборах, які проводилися в школі з метою створення дитячої організації

Г дівчина, ображена на несправедливу, на Ї7 думку, оцінку, розбила вікна в кабінеті директора

5.6. Визначте, який орган належить до органів законодавчої влади

А Кабінет Міністрів України

Б Верховна Рада України

В Верховна Рада Автономної Республіки Крим

Г Президент України

Д Конституційний Суд України

6. Визначте, до якого виду відповідальності може бути притягнуто порушника в кожному з випадків



А

громадянин у натовпі в автобусі витягнув гаманець з кишені жінки

1

дисциплінарна відповідальність

Б

громадянин відмовився сплачувати відсотки за отриманим ним кредитом

2

кримінальна відповідальність

В

громадянин перейшов вулицю на червоне світло світлофора

З

матеріальна відповідальність

Г

громадянин без поважної причини не з'явився на роботу

4

адміністративна відповідальність







5

цивільно-правова відповідальність


Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з трудового навчання (технічна праця)

2009-2010 н.р.

8 клас

1. Технологія виробництва – це … (1 бал)

2. Виробничий процес – це … (1 бал)

3. Основні виробничі процеси безпосередньо пов`язані з … (1 бал)

4. Технологічний процес – це … (1 бал)

5. Як впливають базові технології на навколишнє середовище? (2 бали)

6. Конструювання – це вид діяльності людини … (1 бал)

7. Для чого потрібні такі види зображень, як перерізи? (1 бал)

8. Назвати методи проектування. (1 бал)

9. Розкрити особливості технічного конструювання. (2 бали)

10. Основні графічні позначення матеріалів на перерізах.

(1 бал за одну графічну схему, максимум – 9 балів)
Максимальна кількість балів – 20

9 клас

1. Який метод використовував Леонардо да Вінчі для розв`язування технічних задач? (1 бал)

2. Які ви знаєте методи розв`язування технічних задач під час проектування? (1 бал)

3. Що таке ТРВЗ і хто її розробив? (2 бали)

4. Чому людина використовує закони природи для створення технічних об`єктів? (2 бали)

5. У яких технічних об’єктах, під час їх конструювання, використана форма бджолиних сотів?



(1 бал)

6. Який компонент додають у гіпс, щоб він швидко ствердів? (1 бал)

7. Складальним кресленням називається … (1 бал)

8. На складальних кресленнях наносять такі розміри: … (1 бал)

9. Специфікацією називається … (1 бал)

10. Графобудівник призначений для … (1 бал)



Максимальна кількість балів – 12

10 клас

Теоретичний тур

1. Яку кількість виглядів необхідно мати на кресленні, щоб виготовити виріб? (1 бал)

2. Для чого призначений ходовий гвинт слюсарних лещат? (1 бал)

3. До якої групи управління належить електричний дзвінок? (1 бал)

4. З яких основних частин складається рубанок? (1 бал)

5. Що називається процесом свердління? (1 бал)

6. Від чого залежить вибір швидкості різання заготовки на токарно-гвинторізному верстаті? (1 бал)

7. Які властивості металів належать до технологічних? (1 бал)

8. Які інструменти застосовують для нарізання різьби в отворах та стержнях? (1 бал)

9. Від чого залежить точність вимірювання металевої лінійки? (1 бал)

10. Як називається рослина, на яку переноситься частина іншої рослини? (1 бал)
Максимальна кількість балів - 10
11 клас

Теоретичний тур

1. Виконати ескіз шпонкового з'єднання. (1 бал)

2. Які кошти сімейного бюджету є видатковими? (1 бал)

3. Яке призначення статора електричного двигуна? (1 бал)

4. Які фізичні та механічні властивості має деревина? (1 бал)

5. Що називається процесом різання? (1 бал)

6. Чому дорівнює допуск розміру діаметром 26 мм, у якого верхнє граничне відхилення дорівнює + 0,6 мм, а нижнє - 0,3 мм? (1 бал)

7. У чому полягає різниця між гартуванням і відпалюванням? (1 бал)

8. Для кріплення яких з'єднань застосовують нагелі? (1 бал)

9. Якою повинна бути ширина трибічної дискової фрези для фрезерування паза завширшки 10 мм? (1 бал)

10. 3 якою метою в розсаднику застосовують сівозміни? (1 бал)
Максимальна кількість балів - 10
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

з трудового навчання (обслуговуюча праця)

2009-2010 н.р.
8 клас

1. Сучасні швейні вироби поділяють на групи за … (1 бал)

2. Прийоми художнього конструювання. (1 бал)

3. Яка різниця між художнім і технічним конструюванням? (1 бал)

4. Прибавка на вільне облягання – це … (1 бал)

5. Які є види моделювання? (1 бал)

6. Конструкційними матеріалами називаються … (1 бал)

7. Накреслити схему класифікації хімічних волокон. ( 4 бали)

8. На які групи поділяються хімічні волокна? (1 бал)

9. Основні етапи побудови креслень спинки і пілочки плечового виробу. (4 бали)


Максимальна кількість балів – 15
9 клас

1. Які є методи проектування? (1 бал)

2. Які є види плечових виробів із коміром і рукавами? (1 бал)

3. Теорія винахідницьких задач налічує … і понад … їх розв`язання. (1 бал)

4. Суть "методу проб та помилок" полягає в … (1 бал)

5. За яким методом винайдено холодильник? (1 бал)

6. Назвати нешкідливі для здоров`я людини засоби боротьби з проростанням і псуванням овочів. (2 бали)

7. Назвати основні методи дизайнерської біоніки. (1 бал)

8. З яких матеріалів можна виконувати моделі і макети? (1 бал)

9. Інформаційною базою для проектування виробів є … (1 бал)

10. Санітарно-гігієнічні вимоги до зберігання продукції рослинництва в овочесховищах.

(2 бали)

Максимальна кількість балів – 12

10 клас

1. Визначити найпростіший автомат захисту електромережі.

а) сигналізатор; б) вимикач; в) плавкий запобіжник; г) реле часу; д) датчик часу. (1 бал)

2. Яке призначення штрихпунктирної лінії?

а) показує лінії згину на розгортках;

б) показує осьові і центрові лінії;

в) показує лінії невидимого контуру;

г) показує лінії видимого контуру;

д) для проведення виносних і розмірних ліній. (1 бал)

3. Чому дорівнює висота цифр шрифту розміру 14?

а) 5 мм; б) 7 мм; в) 10 мм; г) 14 мм. (1 бал)

4. Серед запропонованих ситуацій виберіть ту, що виникає, коли зубці механізму переміщення рейки швейної машини недостатньо виступають над голковою пластинкою.

а) поломка голки; б) петлі знизу; в) обрив верхньої нитки; г) погане пересування матеріалу; д) петлі зверху. (1 бал)

5. Який відчувається запах при спалюванні натурального шовку?

а) спаленого паперу; б) спаленого пера; в) хлору; г) спаленої пластмаси; д) спаленого рогу. (1 бал)

6. Чим визначаються експлуатаційні вимоги до одягу?

а) естетичністю; б) формостійкістю; в) міцністю тканин; і) економічною доступністю; д) стійкістю до хімічного чищення; є) зносостійкістю. (1 бал)

7. Творче поєднання різних елементів узору в єдине ціле та розташування їх на виробі називається:

а) орнаментом; б) композицією; в) стилем; г) ритмом. (1 бал)

8. Як поділяються спідниці за покроєм?

а) прямі; б) розширені; в) клинові; г) завужені; д) кльош; є) прилягаючі. (1 бал)

9. Як називається обробка виробу паром для видалення з деталей лас, що виникли у результаті прасування?

а) спрасовування; б) запрасовування; в) припрасовування; г) чищення; д) відбілювання; є) відпарювання. (1 бал)

10. Які захворювання викликає недостатнє споживання вітаміну А?

а) рахіт; б) кровоточивість ясен; в) погіршення зору; г) кишкові інфекції; д) нервові захворювання. (1 бал)
Максимальна кількість балів - 10

11 клас

1. Професії ювелір, швачка, столяр належать до класу:

а) гностичних професій; б) перетворюючих професій; в) дослідницьких професій. (1 бал)

2. Сімейний бюджет - це...

а) сумарна заробітна плата членів сім'ї; б) грошові доходи, що залишились після витрат на задоволення потреб всіх членів сім'ї; в) необхідний рівень споживання матеріальних благ та послуг для забезпечення нормальної життєдіяльності людини; г) структура доходів і витрат сім'ї за певний період. (1 бал)

3. Який автоматичний пристрій застосовується в електропрасках?

а) біметалевий регулятор; б) електромагнітне реле; в) реле часу; г) діодний місток; д) датчик тиску. (1 бал)

4. Якою лінією проводять на кресленнях осі симетрії?

а) суцільною товстою; б) суцільною тонкою; в) штриховою; г) штрихпунктирною; д) штрихпунктирною з двома точками. (1 бал)

5. Чому дорівнює ширина великої літери Б шрифту розміру 10?

а) 5 мм; б) 6 мм; в) 7 мм; г) 16 мм. (1 бал)

6. Яка з вказаних деталей не входить до складу механізму лапки?

а) важіль; б) лапка; в) кронштейн; г) шатун; д) стержень. (1 бал)

7. Як називається здатність тканин протистояти руйнівним факторам: механічним, фізико-хімічним і біологічним?

а) міцність; б) зносостійкість; в) зсідання. (1 бал)

8. Полтавська гладь має стібки завдовжки:

а) до 1 см; б) до 2 см; в) до 3 см. (1 бал)

9. За способами приготування тісто розділяють на:

а) дріжджове; б) опарне; в) прісне; г) пісочне; д) заварне. (1 бал)

10. На яку глибину слід перекопувати грунт для садіння смородини?



а) 15...20 см; б) 25...30 см; в) 35...40 см; г) 45....50 см. (1 бал)

Максимальна кількість балів - 10



Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 009-2010 н р. клас iconКвнз «Харківська академія неперервної освіти» Рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови І літератури у 2010-2011 навчальному році
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури у 2011/2012...
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 009-2010 н р. клас iconЗавдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови І літератури 2010-2011 н р. 11 клас І. Складіть І запишіть роздум «Чи варто сьогодні обирати професію за покликанням?»
Не переказуйте зміст, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 009-2010 н р. клас iconУкраїнська мова ( 9 клас) 38 балів I. Від поданих іменників утворіть чоловічі й жіночі імена по батькові
Завдання II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови І літератури 2015-2016 н р
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 009-2010 н р. клас iconІ. Рекомендації щодо організації та проведення ІІ етапу олімпіади
Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2013/2014 навчальному році
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 009-2010 н р. клас iconЗавдання ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2013/2014 н р
«Якщо пошукаєш у книгах мудрості уважно, то знайдеш велику користь для душі своєї»
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 009-2010 н р. клас iconЗавдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2016-2017 н р
Доблес ний, хвас ливий,від ален ий, на долон ці, хар ківс кий, Гол андія, інтермец о, невпин о
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 009-2010 н р. клас iconЗавдання І етапу учнівської олімпіади з української мови І літератури 7 клас завдання 1
До поданих слів доберіть антоніми. Уведіть їх у речення. Пригадайте й запишіть 5 українських народних прислів’їв або приказок, побудованих...
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 009-2010 н р. клас iconЗавдання ІІ етапу учнівської олімпіади з української мови І літератури 7 клас завдання 1
До поданих слів доберіть антоніми. Уведіть їх у речення. Пригадайте й запишіть 5 українських народних прислів’їв або приказок, побудованих...
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 009-2010 н р. клас iconКвнз «Харківська академія неперервної освіти» Рекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2012/2013 н р
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2011/2012 н р
Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 009-2010 н р. клас iconЗавдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 015-2016 клас Завдання І
Розташуйте вислови, що стосуються історії Київської держави ІХ-ХІ століття у хронологічній послідовності


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка