Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2014 навчальний рік



Скачати 53,84 Kb.
Дата конвертації18.08.2017
Розмір53,84 Kb.

Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Навчально-методична лабораторія суспільних дисциплін
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії

2013-2014 навчальний рік

8 клас
Шановні учні!

Завдання з вибо­ром однієї відповіді вважається виконаним правильно, якщо учень указав букву лише пра­вильної відповіді. В усіх інших випадках (вибрано іншу відповідь; вибрано дві відповіді; відповідь відсутня) завдання вважається невиконаним.

Завдання з двома і більше відповідями, завдання на заповнення таблиць, виконання завдань на контурній карті, завдання на розпізнавання пам’яток культури є виконаним частково, якщо учень правильно вказав один чи декілька із можливих варіантів відповіді, і повністю виконаним, якщо учень правильно назвав всі варіанти.

Виконання завдань на встановлення хронологічної послідовності подій оцінюється повною кількістю запропонованих балів, якщо учень навів правильну послідовність повністю (розташував пра­вильно всі події чи явища).

Творчі завдання ІІІ рівня оцінюються повними балами в тому випадку, коли написана повна і правильна відповідь і показана власна думка та оцінка подій чи явищ.
Термін виконання завдання – 120 хвилин

Загальна кількість балів — 85

I рівень

Виконайте завдання та правильні відповіді обведіть кружечком. Кожна правильна відповідь у завданнях № 1-6 оцінюється 1 балом. Всього балів - 15
1. До наведених дат підберіть відповідні події.


























1. 1199 р. 3. 1073 р. 5. 1170 р.

2. 1203 р. 4. 1205 р.


А. Здобуття Романом Мстиславичем Києва.

Б. Битва під Завихвостом.

В. Створення єдиного Галицько-Волинського князівства.

Г. Загибель Романа Мстиславича.

Д. Роман Мстиславович стає князем у Володимирі.





















2. Розташуйте історичні події у хронолонічній послідовності.

а) Укладення Кревської унії.

б) Поразка війська Свидригайла під Вількомиром.

в) Битва поблизу Синіх Вод.

г) Приєднання Волині до Великого князівства Литовського.
3. Установіть відповідність між ім'ям діяча культури та його характеристикою.

1. Г. Смотрицький А. Видатний письменник-полеміст, противник унії, останні роки унії, останні роки життя провів у монастирі на Афоні.

2. Л. Зизаній Б. Український першодрукар.

3. С. Кленович В. Автор першої граматики церковнослов'янської мови.

4. І. Вишенський Г. Письменник-полеміст, перший ректор Острозької академії.

Д. Латиномовний український поет, автор поеми «Роксоланія».


4. Про кого йдеться?

На початку XII ст. в межиріччі Волги та Оки закріпився один з синів Володимира Мономаха. Він прагнув захопити якнайбільше земель, вів тривалу боротьбу за Київ. Став великим київським князем. На час його правління припадає перша письмова згадка про Москву. ______________________________________________________________________


5. Під якою буквою на фото зображено Спасо-Преображенський собор у Чернігові, збудований в ХІ ст.:




а)

б)

в)

г)














6. Кому належить слова: «На цьому стою і не можу інакше»:

а) Ж. Кальвін; б) Т. Мюнцер; в) М. Лютер; г) І. Лойола; д) Карл I;


II рівень

Всього балів - 35
7. Поясніть поняття: реформація, конкордат, реконкіста, стани, закуп, чинш, ставропігія, вертеп.

За кожну правильну відповідь – 2 бали. Максимальна кількість балів — 16
8. Заповніть таблицю «Запорізька Січ — державно-політичне утворення українського народу» за поданими критеріями.


Ознаки державності

Їхні прояви






















За вірну відповідь — 8 балів
9. Закінчіть речення.

а) Кінцевий пункт подорожі Васко да Гами ________________________________________

б) Жителі Перу ________________________________________________________________

в) Назви вітрильників, що приймали участь у першій подорожі Колумба _______________

г) Територія, яку іспанці назвали «Новою Іспанією»_________________________________

д) Приклад для визначення сторін горизонту_______________________________________

е) Завойовник інків_____________________________________________________________

За кожну вірну відповідь - 1 бал. Всього — 6 балів.
10. Доповніть відповідь одним із вказаних прізвищ в дужках.

а) Руська уніатська церква пережила внутрішню реформацію: піднесення чернечого життя, дисципліни духовенства, його освітнього рівня за митрополита ______________ (Михайла Рогози, Іпатія Потія, Веніаміна Рутського), а православна – за митрополита ______________ (Іова Борецього, Петра Могили, Сильвестра Косова).


б) Скориставшись перебуванням у Києві в _______ (1615, 1620, 1632) році Єрусалимського патріарха Теофана _______________ (Костянтин Острозький, Веніамін Рутський, Петро Сагайдачний) домігся від нього висвячення на православного митрополита Київського ____________ (Іова Борецького, Єлисея Плетенецького, Петра Могили), а також п'яти єпископів для тих єпархій, владики яких неперейшли в унію.

За кожну вірну відповідь - 1 бал. Всього — 5 балів.
III рівень

Всього балів - 35
11. На контурній карті:

1. Покажіть місце заснування першої Січі князем Д. Вишневецьким (Байдою).

2. Позначте території Запорізької Січі на початок XVII ст.

3. Позначте цифрами місця розташування Січей у XVI — XVII ст. та вкажіть їхні назви.

4. Покажіть напрямки морських походів запорожців під проводом П. Конашевича-Сагайдачного.

5. Позначте місце і дату битви польського війська за участю запорожців, очолюваних П. Конашевичем-Сагайдачним проти турків.




Максимум балів - 15


12. На малюнку зображено план військової фортеці. Як вона називалась? Коли й ким вона була збудована? Що відбувалося з нею пізніше?



Максимум балів — 10

13. Дайте стислу характеристику історичному діячеві, зображеному на малюнку, за таким планом:

1) Назвіть ім'я діяча і період, у який він жив.

2) Чим уславилася ця людина?

3) Дайте власну оцінку його внеску в історію та культуру



України.
Максимум балів - 10




Каталог: files -> 2014
2014 -> Програма для вищих медичних навчальних закладів І ііі рівнів акредитації за спеціальністю 12010105 «Акушерська справа»
2014 -> Координаційна рада по роботі з сім'ями Дарницького району міста Києва, які опинились в складних життєвих обставинах
2014 -> Обличчя сучасної освіти Пізнання класики світової літератури
2014 -> Феномен здоров’я в соціокультурному вимірі
2014 -> Довідка-характеристика музею гімназійної освіти Білої Церкви з квітня 2010 по жовтень 2013 рр. Музей гімназійної освіти Білої Церкви 1847 1920 років був
2014 -> Обдарований від природи Тарас Шевченко рано відчув тягу до малювання. Ще змалку крейда І вуглинка були для нього неабиякою радістю. Все ними малює: стіни, лави, стіл в хаті І на дворі, в себе І у гостях


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2014 навчальний рік iconЗавдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2015-2016 навчальний рік
Виконайте завдання №1-10, правильні відповіді обведіть кружечком або вставте у віконечка. Кожна правильна відповідь оцінюється 1...
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2014 навчальний рік iconПро проведення III етапу та підготовку до ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2013/2014 н р

Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2014 навчальний рік iconКвнз «Харківська академія неперервної освіти» Рекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2012/2013 н р
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2011/2012 н р
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2014 навчальний рік iconЗавдання для III етапу Всеукраїнської олімпіади з географії на 2014/2015 навчальний рік 11 клас
А період його обертання навколо своєї осі І навколо Землі становить 29,5 земних діб
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2014 навчальний рік iconЗавдання 1 Тому, що вони використовували пересування коней тільки під час маршу, а бій вели у пішому строю
Ключі (відповіді на завдання ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з історії у 2014-2015 н р.)
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2014 навчальний рік iconІ. Рекомендації щодо організації та проведення ІІ етапу олімпіади
Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2013/2014 навчальному році
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2014 навчальний рік iconЗавдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 8 клас 2013-14 н р. Завдання І
Розташуйте назви історико-географічних об’єктів, де відбувалося підписання різносторонніх угод періоду Руїни у хронологічній послідовності,...
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2014 навчальний рік iconІі етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 2017/2018 навчальний рік
Дайте назву карті (1 бал), назвіть події, зображені на карті стрілочками
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2014 навчальний рік iconЗавдання ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури 2013/2014 н р
«Якщо пошукаєш у книгах мудрості уважно, то знайдеш велику користь для душі своєї»
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2014 навчальний рік iconМетодичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка