Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2015-2016 навчальний рік



Скачати 80,57 Kb.
Дата конвертації03.11.2017
Розмір80,57 Kb.

Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації

Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії

2015-2016 навчальний рік

10 клас



Термін виконання завдань – 2 години Загальна кількість балів - 73
Виконайте завдання № 1-10, правильні відповіді обведіть кружечком або вставте у віконечка. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.

  1. Розташуйте назви географічних об’єктів, де знаходяться найвідоміші історико-культурні пам’ятки первісного суспільства, у логічно-хронологічній послідовності:


1

2

3

4

5















А поселення Чатал-Гуюк (Туреччина);

Б дольмен Стоунхендж (Велика Британія);

В печера Ласко (Франція);

Г місто Мохенджо-Даро (Пакистан);

Д печера Кро-Маньйон (Франція).


  1. Позначте варіанти відповідей, що перелічують давньосхідні винаходи, котрі ввійшли до культури скарбниці наступних поколінь:


А

Б

В

Г

Д

Е


















А винайдення сонячного та водяного годинників;

Б винайдення пороху;

В винайдення технології свердління каменю;

Г винайдення технології виготовлення скла;

Д винайдення компаса;

Е винайдення системи шістдесяткового числення.


  1. Позначте варіант відповіді, який містить правильний логічний ланцюжок, що об’єднує імена чи прізвища постатей історії європейського Середньовіччя:

А Іоанн Безземельний – король Англії, Фердинанд – король Іспанії, Гарольд Сміливий – король Норвегії;

Б Фрідріх Барбаросса, Симон де Монфор, Карл Сміливий;

В Теодоріх – король остготів, Карл І – король франків, Альфред – король англосаксів;

Г Людовік ХІ – французький король, Оттон І – німецький король, Генріх VІІ Тюдор – англійський король;

Д Карл Мартел, Вільгельм Телль, Уот Тайлер.


  1. Назву якого історико-географічного регіону пропущено у фрагменті джерела?

«Княжата Коріатовичі, прийшовши в __________ землю, увійшовши в приязнь з отаманами, почали __________ землю від татар боронити і баскакам данину перестали давати… Вирубавши ліс, вимурували город Кам’янець. І так усі городи помурували і всю землю __________ засіли».

А Волинську; Б Подільську; В Закарпатську; Г Галицьку.


  1. Установіть відповідність між зображеннями споруд та їхніми назвами:

А Верхній замок у Луцьку;





А

Б

В

Г

Д

1
















2
















3
















4















Б Кам’янець-Подільська фортеця;

В Хотинська фортеця;

Г Мукачівський замок;

Д Білгород-Дністровська (Акерманська) фортеця.




  1. Між якими державами 1618 року було укладено Деулінське перемир’я?

А Московським царством та Річчю Посполитою;

Б Річчю Посполитою та Кримським ханством;

В Османською імперією та Річчю Посполитою;

Г Річчю Посполитою та Трансільванським князівством.


  1. Установіть відповідність між подіями та періодами, упродовж яких вони відбувалися:

А Діяльність у Львові гуртка «Руська трійця»;

Б Реформи Олександра II в Російській імперії;

В Оборона Севастополя під час Кримської війни;


А

Б

В

Г

Д















Г Реформи Марії-Терезії та Йосифа II в Австрійській імперії.


  1. 1854 -1855 роки;

  2. 1832 – 1837 роки;

  3. 1770-і – 1780-і роки;

  4. 1892 – 1893 роки;

  5. 1860-і – 1870-і роки.




  1. Встановіть відповідність між мирними договорами та країнами, з якими вони були підписані:

А Версальський договір;

Б Сен – Жерменський договір;

В Нейський договір;

Г Тріанонський договір;

Д Севрський договір.


  1. А

    Б

    В

    Г

    Д















    Угорщина;

  2. Болгарія;

  3. Німеччина;

  4. Туреччина;

  5. Австрія.




  1. Пронумеруйте події в хронологічному порядку:

А Верденська битва;

Б Потоплення «Лузитанії»;

В Брусиловський прорив;

Г Вступ у війну Італії;

Д Вступ у війну США;

Е Дарданельська операція.


1

2

3

4

5

6






















  1. Назвіть автора кожного крилатого вислову та вкажіть, з якою подією пов'язані ці слова:

А «Потрібна сміливість, сміливість, ще раз сміливість і Франція буде врятована!»
Б «Я піду на південь і горе тим, хто стане на моєму шляху!»

В «Наша політика полягає в розчиненні Німеччини в Прусії, а отже, в перетворенні Прусії на Німеччину».

Г «Бились як леви, втікали, як зайці!»





Автор слів

Подія

А







Б







В







Г








За правильну відповідь у завданні № 11 = 5 балів

  1. Розгляньте карту «Військові альянси Першої світової війни». Позначте на ній власні умовні знаки, які б пояснювали зміст цієї картосхеми. Стисло повідомте, про які події свідчить назва карти.



Події: ________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
За кожну правильну відповідь у завданні № 12 = 2 бали. Всього – 10 балів

  1. Дайте визначення поняттям і термінам:

Версальсько-Вашингтонська система - ____________________________________________

мілітаризм - __________________________________________________________________

«справа Бейліса» - _____________________________________________________________

сепаратизм - __________________________________________________________________

соціальна революція - __________________________________________________________
За кожну правильну відповідь у завданні № 13 = 2 бали. Всього – 10 балів


  1. Перед вами визначні історичні постаті. Дайте відповідь на поставлені питання:

А Хто із історичних діячів зображений на світлинах (впишіть у нижні віконечка)? (4 бали)

Б Що їх об'єднує? (2 бали).

В Укажіть портрет того діяча, про якого йдеться у цитованому документі:

«Він залишався романтиком, навіть очолюючи перший український уряд – Генеральний секретаріат, він жив більше емоціями та образами, ніж реаліями повсякденного життя. Пафосом, його революційним ідеалізмом були просякнуті навіть акти державної ваги – Універсали Центральної Ради, до створення яких він мав безпосереднє відношення». (2 бали)



Г Назвіть ще декілька фактів із його біографії, що стосуються цього історичного періоду. (2 бали)

За правильну відповідь у завданні № 15 = 10 балів

  1. Складіть тезисний план на тему: «Події революції 1905 – 1907 рр. в Катеринославі». В одному із пунктів плану використайте словосполучення «Чечелівська республіка» й поясніть походження цієї топонімічної назви.

(Для системності ваших записів скористайтеся запропонованою табличкою)


«Події революції 1905 – 1907 рр. в Катеринославі»

План:

1.



Пояснення походження топонімічної назви


2.






3.




4.















Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2015-2016 навчальний рік iconВідповіді ІІ (районного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 2015-2016 навчальний рік
Факторіями називалися подібні утворення у віддалених районах своєї країни. Ту ж саму назву носять торгові контори, утворені у віддалених...
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2015-2016 навчальний рік iconЗавдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2013-2014 навчальний рік
Завдання з вибо­ром однієї відповіді вважається виконаним правильно, якщо учень указав букву лише пра­вильної відповіді. В усіх інших...
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2015-2016 навчальний рік iconЗавдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 015-2016 клас Завдання І
Розташуйте вислови, що стосуються історії Київської держави ІХ-ХІ століття у хронологічній послідовності
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2015-2016 навчальний рік iconЗавдання для III етапу Всеукраїнської олімпіади з географії на 2014/2015 навчальний рік 11 клас
А період його обертання навколо своєї осі І навколо Землі становить 29,5 земних діб
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2015-2016 навчальний рік iconЗавдання 1 Тому, що вони використовували пересування коней тільки під час маршу, а бій вели у пішому строю
Ключі (відповіді на завдання ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з історії у 2014-2015 н р.)
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2015-2016 навчальний рік iconІі етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 2017/2018 навчальний рік
Дайте назву карті (1 бал), назвіть події, зображені на карті стрілочками
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2015-2016 навчальний рік iconКвнз «Харківська академія неперервної освіти» Рекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2012/2013 н р
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2011/2012 н р
Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2015-2016 навчальний рік iconМетодичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

Завдання II етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2015-2016 навчальний рік iconУкраїнська мова ( 9 клас) 38 балів I. Від поданих іменників утворіть чоловічі й жіночі імена по батькові
Завдання II етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови І літератури 2015-2016 н р


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка