Завдання ІІІ (міського) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії



Скачати 227.46 Kb.
Дата конвертації09.04.2017
Розмір227.46 Kb.

Завдання

ІІІ (міського) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії

(м.Київ, 2009-2010 н.р.)
8 КЛАС
Тестові завдання
І завдання (20 б.)
Визначте, які імена і поняття є зайвими в тестовому ряду (1 б.)

Поясніть, чому Ви так вважаєте (1 б.)



  1. У першій половині Х ст. на Русі правили: Ігор, Ольга, Аскольд, Дір, Володимир Великий.

  2. Безпосередніми нащадками Рюрика були: Ігор, Ольга, Аскольд, Дір, Святослав.

  3. Війни з Візантією вели: Ігор, Ольга, Аскольд, Володимир Великий, Святослав.

  4. Християнами в Давній Русі були: Ігор, Ольга, Аскольд, Святослав, Володимир Великий.

  5. Поляни, радимичі, рядовичі, кривичі, древляни.

  6. Соха, двір, погост, «дим».

  7. Мануфактура, натуральне виробництво, наймана праця, поділ праці.

  8. Бунчук, курінь, булава, пірнач, корогва.

  9. Д. Вишневецький, К. Косинський, С. Наливайко, Б. Хмельницький.

  10. Хто з відомих українських козацьких керівників брав участь у 30-літнй війні?


ІІ завдання (14 б.)

Великі географічні відкриття

Заповніть таблицю.




МОРЕПЛАВЦІ

ДАТИ

ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ







Відкриття Бразилії







Відкриття мису Доброї Надії







Відкриття Тихого Океану







Відкриття Сан-Сальвадору







Нанесення на карту четвертого континенту – Америки







Перше навколосвітнє плавання







Відкриття Індії


ІІІ завдання (12 б.)
Уявіть, що в архіві Ви знайшли давній текст. Знайдіть у ньому історичні помилки.
«1637 року Сейм затвердив «Ординацію Війська Запорозького», якою позбавляв козаків багатьох привілеїв. Б.Хмельницький багаторазово звертався до польського короля Яна Казимира щодо утисків козаків, але позитивної відповіді не одержав. І тоді почалася велика війна, І-й етап якої закінчився Зборівським миром між Б. Хмельницьким і Яремою Вишневецьким. За цим мирним договором 1650 року за козацтвом залишалося Київське, Брацлавське, Чернігівське воєводства, а також Поділля і Волинь. Козацький реєстр встановлювався до 20 тисяч чоловік».
IV завдання (16 б.)
Розв’яжіть історичну задачу. Зазначене в дужках замініть цифрами та складіть рівняння.
Від 2010 року відніміть (дату) розорення Києва військами Батия, додайте (дату) коронації Карла Великого у Римі. До суми додайте (кількість статей), з якими виступив Мартін Лютер. Потім відніміть (століття), у якому відбулася битва на Синіх Водах. До цього числа додайте (кількість мов), якими володів Ярослав Осмомисл і відніміть (століття), у якому з’явилась Руська Правда. У результаті Ви отримаєте важливу дату в історії України. Назвіть її. Яке значення вона має для сучасної історії України?

V завдання (15 б.)
2010р. виповнюється 600 років з часів Грюнвальдської битви. Підготуйте коротке повідомлення на тему «Грюнвальдська битва» за таким планом:

  1. Історична ситуація напередодні битви.

  2. Головні учасники подій та їхні сили.

  3. Хід битви.

  4. Фінал битви.

  5. Історичне значення битви


VІ завдання (15 б.)
Встановіть зображених історичних постатей. Що об’єднує цих осіб?

Коротко зазначте, коли, де і в яких визначних військових подіях вони брали участь.












№1




№2












№3











№4

№5


9 КЛАС

Тестові завдання
І завдання (20 б.)


  1. Вкажіть соціальні групи французького суспільства, які наприкінці ХVIII ст. належали до буржуазії: (2 б.)




1) Банкіри

    1. Військові

    1. Підприємці

    1. Вільні селяни

    1. Духівництво

    1. Ремісники

    1. Торгівці

    1. Дворяни



  1. З представлених країн назвіть: а) учасників третьої антифранцузької коаліції. б) учасників четвертої антифранцузької коаліції (2 б.):

1. Велика Британія 5. Росія

2. Австрія 6. Угорщина

3. Пруссія 7. Неаполітанське королівство

4. Швейцарія 8. Швеція.

3. Установіть відповідність між подією та країною, з якою вона пов’язана (4 б)


А) Англія

1) Аустерліц

Б) Австрія

2) «Рейнський союз»

В) Німеччина

3) Континентальна блокада

Г) Росія

4) Тільзітський мир










  1. Установіть відповідність між історичною особою та поняттями (6 б.)




1) Дантон

А) Лідер «шалених»

2) Марат

Б) Непідкупний

3) Робесп’єр

В) Міністр юстиції та член Конвенту

4) Мірабо

Г) Друг народу

5) Жак Ру

Д) Розробник «Декларації прав людини і громадянина»

6) Лафайєт

Є) Граф, прихильник конституційної монархії







  1. Розташуйте в хронологічній послідовності (2 б.):

    1. Утворення Священного Союзу;

    2. Проголошення Наполеона імператором;

    3. Битва під Лейпцигом;

    4. Бородінська битва;

    5. Битва біля Аустерліца;

    6. Трафальгарська битва

    7. Тільзітський мир.




  1. В яких країнах Європи в 20-х роках ХІХ ст.. відбулися революції (2 б.):

  1. Франція 5) Росія

  2. Іспанія 6) П’ємонт

  3. Пруссія 7) Неаполь

  4. Бельгія 8) Польща

7.Визначте, які поняття, назви, прізвища є зайвими в тестовому ряду (4 б.). Одним реченням поясніть, чому (4 б.):

7. «Союз порятунку», «Товариство друзів», «З’єднані слов’яни», «Любов до істини».

8. Мануфактура, натуральне виробництво, наймана праця, поділ праці, заробітна плата.

9. Війт, магістрат, рада, слобода, лава.

10. Д. Вишневецький, К.Косинський, І. Сірко, І. Мазепа.

ІІ завдання (5 б.)
Назвіть події, які відбулися в Російській імперії і Україні за часів Великої французької революції 1789 – 1799:

1. Ліквідація Гетьманства в Україні 6. Перехід до Росії західної Волині

2. Приєднання Криму до Росії 7. Жалувана грамота дворянству

3. Перехід Галичини до складу Австрії 8. Другий розподіл Польщі

4. Повстання в селі Турбаях 9. Закріпачення селян

на Лівобережжі і Слобожанщині

5. Вихід у світ «Енеїди» 10. Переселення Чорноморського

І. Котляревського козачого війська на Кубань




ІІІ завдання (18 б.)
Розв’яжіть кросворд. У разі надання правильних відповідей по горизонталі ви отримаєте по вертикалі важливе історичне поняття (16 б.). Дайте йому визначення (2 б.).

1



































2



































3



































4



































5



































6



































7



































8


































1 Зливок срібла, що був грошовою і ваговою одиницею в Київській Русі.

2 Грамота, головна форма документів в Українській гетьманській державі.

3 Вище звання православних та католицьких єпископів.

4 Самоврядування певної частини держави.

5 Стан держави, яка не бере участь у війні.

6 Грамота на повне або «часткове» «відпущення гріхів».

7. Прізвище одного із керівників Коліївщини.

8 Прізвище церковного та культурного діяча України ХVII ст.
IV завдання (16 б.)
Розв’яжіть історичну задачу. Зазначене в дужках замініть цифрами і складіть рівняння.
Від 2010 року відніміть (дату) розгрому шведів на Неві Олександром Невським. Додайте (дату) коронації Карла Великого у Римі. До суми додайте (кількість статей), з якими виступив Мартін Лютер. Потім відніміть число (день), в який відбулось повстання декабристів в Петербурзі. До цього числа додайте (кількість мов), якими володів Ярослав Осмомисл і відніміть (століття), в якому Великим київським князем був Ярослав Мудрий. У результаті Ви одержуєте важливу дату з історії України. Назвіть її. Яке значення вона має для сучасної України?

V завдання (16 б.)
2010 р. виповнюється 300 років Конституції Пилипа Орлика. Підготуйте статтю до історичного довідника, присвячену цій події (обсяг – 1 стор.). План статті:

1. Коротка довідка про П. Орлика.

2. Історична ситуація, у якій П. Орлик став Гетьманом України.

3. Основні ідеї Конституції П. Орлика.

4. Історичне значення Конституції П. Орлика.

VІ завдання (9 б.)
Встановіть зображених історичних осіб. Що їх об’єднує? Ким вони були в історії?








1.

2.

3.


10 КЛАС
Тестові завдання
І завдання (23 б.)



  1. Кого історичні джерела вперше назвали «першим самодержцем на Русі», а кого – «українським Мойсеєм» (2 б.)?




  1. Приведіть у відповідність прізвища істориків з назвами їхніх творів (5б.)

А) О. Єфименко 1.«Нариси історії українського народу»

Б) М. Грушевський 2. «История Малой России»

В) Д. Багалій 3. «Історія українського народу»

Г) І. Крип’якевич 4. «Історія Слобідської України»

Д) Д. Бантиш-Каменський 5.«Велика історія України»


  1. Приведіть у відповідність політиків та їхні погляди на початок Першої Світової війни (2 б.):

А) Д. Донцов 1. Заклик до українців боронити конституційний

лад Австро-Угорщини

Б) С. Петлюра 2. Програма утворення самостійної

Української Держави

В) К. Левицький 3. Підтримка Росії у Першій Світовій війні

4. Політика нейтралітету




  1. Приведіть у відповідність українські організації та їхні політичні проекти (2 б.):

А) Головні Українська Рада 1. Підтримка Росії у Першій Світовій війні

Б) Союз Визволення України 2. Підтримка Австро-Угорщини

у Першій Світовій війні

В) Карпато-Руський 3. Створення самостійної Української Держави

визвольний комітет 4. Політика нейтралітету


  1. Визначте учасників Першої Світової війни (2 б.):

1. Ф. Фош 4. А. фон Шліффен

2. А. Мельник 5. П. Нахімов

3. І. Скоропадський 6. Х. фон Мольтке


  1. Розташуйте у хронологічній послідовності (2 б.):

1. Ютландський морський бій

2. Перше застосування німцями отруйних речовин

3. Наступ двох російських армій у Східній Пруссії

4. Вступ у війну США

5. Брусиловський прорив

6. Перше використання англійцями танків




  1. Назвіть імперії, яки припинили своє існування після Першої Світової війни (2 б.).




  1. Назвіть країни, які стали ініціаторами створення Ліги Націй (2 б.):

9. Викресліть зайву позицію та поясніть свій вибір (2 б.):


Сен-Жерменський, Портсмутський, Тріанонський, Севрський


  1. Визначте зайву позицію в тестовому ряді та поясніть свій вибір (2 б.):

В. Винниченко, В. Голубович, С. Голубович, Є. Петрушевич




ІІ завдання (20 б.)
Заповніть таблицю


Запитання

УНР

Центральна Рада

Українська Держава

П.Скоропадського

ЗУНР

Директорія

УНР

Радянська Україна

Перша назва Уряду
















Хто очолював Уряд
















Назва вищою законодавчої влади
















Назва першої столиці

















ІІІ завдання (12 б.)
Згрупуйте військові сили, що діяли на теренах України в період Громадянської війни за такими ознаками:

А) Ті, які боролися за Незалежну Українську Державу



Б) Ті, які боролися проти Суверенної Української Держави


  1. Підрозділи Н. Махна 7. Київська група генерала М. Бредова

  2. Богунський і Таращанський полки

(М. Щорс, В. Боженко) 8. Військові підрозділи Ю.Тютюнника

  1. Січові Стрільці Є. Коновальця 9.Загони під командуванням

М.Григорьєва (1918 р.)

  1. Війська генерала Ю. Галлера 10. Війська під проводом

Омельяновича-Павленка

  1. Війська Антанти 11. Козача армія атамана Шкуро

  2. Війська під проводом генерала О. Грекова 12. Кінна дивізія В. Примакова



IV завдання (25 б.)


  1. Розв’яжіть кросворд. У разі правильних відповідей по горизонталі ви отримаєте по вертикалі прізвище одного з видатних діячів української культури. (20 б.)

  2. Складіть коротку довідку про нього (обсяг - 5 речень). (5 б.)

1
































2
































3
































4
































5
































6
































7
































8
































9
































10



































    1. Завойовник держави ацтеків ХVI ст.

    2. Відповідальний за артилерію в козацькому війську.

    3. Гетьман українського козацтва ІІ пол. ХVIІ ст.

    4. Справжнє прізвище автора «Мартина Борулі», «Наймички», «Ста тисяч».

    5. Ім’я видатного українського кобзаря І пол. ХІХ ст.

    6. Перший ректор Київського Університету.

    7. Прізвище відомого українського історика ХІХ – поч. ХХ ст.

    8. Назва антикатолицького і антифеодального руху в Європі в ХVI ст.

    9. Учасники народно-визвольної війни в Галичині, на Закарпатті і в Буковині у ІІ пол. ХVI ст. – І пол. ХІХ ст.

    10. Перший Президент Академії Наук України


V завдання (10 б.)
Історики стверджують, що 1919 р. Українська Народна Республіка опинилася в трикутнику смерті, а історик В. Іванис вважає, що існувало чотири фронти проти молодої Української Держави. Аргументовано спростуйте, чи підтвердіть цю думку фактами.


VI завдання (12 б.)











1.

2.

3.

4.

Установіть зображених історичних осіб. Що їх об’єднує? Коротко зазначте, де, коли і в яких подіях вони брали участь.


11 КЛАС
Тестові завдання

І завдання (30 б.)
1.Розташуйте в хронологічній послідовності шедеври доби Київської Русі (2 б.):

  1. «Слово про Ігорів похід»

  2. «Києво-Печерський Патерик»

  3. «Остромирове Євангеліє»

  4. «Слово про закон і благодать»

  5. «Повість минулих літ», укладена Нестором

  6. «Повчання» В. Мономаха

2.Приведіть у відповідність імена істориків з назвами їхніх творів (5 б.):

а) М. Грушевський 1. «Історія Туреччини та її письменства»

б) О. Єфименко 2. «Нариси історії українського народу»

в) Д. Багалій 3. «Історія українського народу»

г) І. Крип’якевич 4. «Історія Слобідської України»

д) А. Кримський 5. «Велика історія України»

3.З якими країнами після Першої Світової війни були підписані мирні договори (2 б.):



  1. Сен-Жерменський –

  2. Тріанонський –

  3. Севрський –

4.Назвіть події, які відбулися 1961р. (2 б.):



    1. Запуск першого штучного супутника Землі

    2. Прийняття так званої програми будівництва комуністичного суспільства в СРСР

    3. Утворення Варшавського договору

    4. Будівництво Берлінського муру

    5. Секретна доповідь М. Хрущова про культ особи Й. Сталіна

    6. Суд у Львові над членами Української робітничо-селянської спілки

5.Національні формування яких країн було створено на теренах СРСР в роки Другої Світової війни (2 б.):



      1. Югославія 5)Англія

      2. Чехословаччина 6)Франція

      3. Угорщина 7) Польща

      4. Болгарія 8)США

6.В епоху яких політичних діячів з’явився термін «холодна війна» (2 б.):



        1. М. Хрущов, Д. Кеннеді

        2. Й. Сталін, Ф. Рузвельт

        3. Г. Трумен, В. Черчилль

        4. В. Черчилль, Ф. Рузвельт

7.Паризькі мирні договори 1947р. були підписані з (2 б.):



      1. Німеччиною 5) Італією

      2. Іспанією 6)Португалією

      3. Румунією 7)Угорщиною

      4. Болгарією 8)Фінляндією

8.Хто з політичних діячів був першим керівником українських національних організацій (2 б.):



  1. Українська Національна Рада –

  2. Український Центральний Комітет –

  3. Українська Головна Визвольна Рада –

9.Розташуйте військові операції в хронологічній послідовності (2 б.):



      1. «Оверлорд»

      2. Операція по розгрому групи армій «Південна Україна»

      3. «Багратіон»

      4. Карпатсько-Ужгородська операція

      5. Умансько-Ботошанська операція

      6. Операція з розгрому групи армій «Північна Україна»

10.Синхронізуйте події з історії України та Всесвітньої історії (5 б.):

а) Обрання П. Шелеста Першим Секретарем ЦК КПУ 1. Карибська криза

б) Вихід твору О. Гончара «Собор» 2. Утворення НАТО

в) Прийняття державної атрибутики УРСР (герб, гімн, прапор) 3. Загибель Мартіна Л. Кінга

г) Політ навколо Землі українського космонавта П. Поповича 4. Винахід кисневої бомби в

СРСР

д) Відкриття мосту ім. Є. Патона в Києві 5. Вбивство президента Дж. Кеннеді



11. Яке прізвище є зайвим в тестовому ряду? (1 б.) Одним реченням поясніть свій вибір. (1 б.)

Д. Вишневецький, К. Косинський, Б. Хмельницький, І. Сірко, І. Мазепа.


12. Яке прізвище є зайвим в тестовому ряду? (1 б.) Одним реченням поясніть свій вибір. (1 б.)

М.С.Грушевський, В. Голубович, В. Чехівський, Б. Мартос, С. Остапенко



ІІ завдання (20 б.)
Заповніть таблицю:


Запитання

УНР Центральна Рада

Українська Держава

П.Скоропадського



ЗУНР

Директорія

УНР


Радянська Україна

Перша назва Уряду
















Хто очолював Уряд
















Назва вищої законодавчої влади
















Назва першої столиці

















ІІІ завдання (20 б.)
Визначте авторів літературних і наукових творів:


Твір

Автор

Хто він

(посада, участь в політичних і суспільних рухах і т.д.)

«Словник української мови»







«Заповіт борцям за визволення»







«Націоналізм»







«Віддаю серце дітям»







«… Да не судимы будете»







«Хроніка табірних буднів»







«Біосфера»







«Не дам загинуть Україні»







«У підпіллі можна зустріти тільки щурів»







«Проміння землі», «Вітрила», «Мандрівки серця»








IV завдання (8 б.)
Уявіть, що ви – міжнародний експерт. Вам треба скласти оцінку діяльності Ліги націй в 30-ті роки з обов’язковим включенням таких історичних понять: «політика умиротворення», «політика невтручання», «політика засудження агресора», «політика колективної безпеки». Наведіть конкретні приклади (дати, події, факти).
V завдання (12 б.)
2010 р. виповнюється 100 років з дня смерті Бориса Дмитровича Грінченка. Напишіть для історичного довідника статтю, присвячену Б.Д. Грінченкові, за таким планом:

1. Доба Б. Д.Грінченка.

2. Участь у суспільно-визвольному русі.

3. Наукова і педагогічна діяльність Б.Д. Грінченка.



4. Історичне значення життя і творчості Б.Д. Грінченка для українського народу.

VI завдання (10 б.)
Складіть план теми «Київ у роки Другої Світової війни 1941-1945 рр.» У плані висвітліть найбільш пам’ятні події з життя столиці в роки війни.

Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Завдання ІІІ (міського) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії iconМетодичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

Завдання ІІІ (міського) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії iconМетодичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

Завдання ІІІ (міського) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії iconКвнз «Харківська академія неперервної освіти» Рекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2012/2013 н р
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2011/2012 н р
Завдання ІІІ (міського) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії iconЗавдання ІІІ етапу (міського) Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії проведеної 9 лютого 2017 року клас
Коли ці події відбулись? (2 б.) До різниці між цими подіями додайте дату завоювання норманами Англії та відніміть кількість балканських...
Завдання ІІІ (міського) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії iconЗавдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 8 клас 2013-14 н р. Завдання І
Розташуйте назви історико-географічних об’єктів, де відбувалося підписання різносторонніх угод періоду Руїни у хронологічній послідовності,...
Завдання ІІІ (міського) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії iconЗавдання ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з історії, 8 клас Тести
Віра у спільне походження І кровну спорідненість між людиною І певним видом тварин називається
Завдання ІІІ (міського) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії iconЗавдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 015-2016 клас Завдання І
Розташуйте вислови, що стосуються історії Київської держави ІХ-ХІ століття у хронологічній послідовності
Завдання ІІІ (міського) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії iconЗавдання обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології розміщені на сайті
Комплекти завдань ІІІ етапу олімпіад підготовлені комісією фахівців. До її складу увійшли працівники Чернігівського
Завдання ІІІ (міського) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії iconЗавдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2011 -2012 н р. 10 клас І. Тестові завдання (по 0,5 б.)
Співвіднесіть імена історичних діячів та факти їх біографій
Завдання ІІІ (міського) етапу Всеукраїнської олімпіади з історії iconЗавдання 1 Тому, що вони використовували пересування коней тільки під час маршу, а бій вели у пішому строю
Ключі (відповіді на завдання ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з історії у 2014-2015 н р.)


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка