Звіт про проведення декади математики. Відкриття тижня математики (сценарій). План конспект уроку «Пропорції». Інтегральний урок з алгебри «Лінійна функція»



Сторінка1/5
Дата конвертації27.04.2017
Розмір1.56 Mb.
ТипЗвіт
  1   2   3   4   5

Відділ освіти Петровської районної в м. Донецьку ради

Донецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №111

Донецької міської ради Донецької області

м.Донецьк, 2012 рік

Зміст


  1. План проведення декади математики.

  2. Звіт про проведення декади математики.

  3. Відкриття тижня математики (сценарій).

  4. План – конспект уроку «Пропорції».

  5. Інтегральний урок з алгебри «Лінійна функція».

  6. План- конспект уроку «Один день праці на підприємстві».

  7. План – конспект уроку «Рівняння. Математичний футбол».

  8. Виховний позакласний захід з математики «Математичний бокс».

  9. Виховний позакласний захід з математики «Великі математики».

  10. Ерудит-шоу з математики «Еврика»

  11. КВК – асорті.

  12. Виховний захід з математики «Найрозумніший».

  13. Кросворди.

  14. Чи знаєте ви, що…

  15. Цікаві факти про видатних математиків.

  16. Загадки в яких зустрічаються числа.

  17. Цікаві логічні завдання з математики для 1-4 класів.

  18. Цікаві ігри та завдання з математики.

Узгоджено: Затверджено:

Керівник МО школи Директор ДЗОШ І-ІІІ ступенів № 111

______ Л.М.Куліш _______ С.П.Бабенко

Протокол № ___ від

План проведення декади з математики

Донецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 111





Назва заходу

Дата

Час проведення

Місце проведення

Відповідальний

1.

Відкриття. Оформлення інформаційного стенду. Розміщення стіннівок.

10.12.12

09.40-10.00

ІІІ поверх

Куліш Л.М.

Пірогова О.В



2.

Конкурс стіннівок.

Відкритий урок в 6 класі з теми: «Пропорції»

Математична естафета «Ерудит» 3 клас


10.12.12

08.00-12.00

08.00-08.45

10.40-11.05


ІІ поверх

Каб. №15


І поверх

Кл. керівники

5-11класів

Пірогова О.В.

Картелян Т.В.



3.

Конкурс кросвордів.

Гра «Математичний бокс»

(7 клас)


11.12.12

08.00-12.00

11.05-11.50



ІІ поверх

Кабінет 23




Кл. керівники

5-11класів

Куліш Л.М.


4.

Математична гра «Еврика» (5,6 класи)

Математичний конкурс «Апетитні знання» 8 клас




12.12.12

11.05-11.50

08.55-09.40



Каб. №15

Каб.23


Пірогова О.В.

Куліш Л.М



5.

День відкритих дверей (кабінет математики)для учнів 1-4 класів

Міні-інформація «Чи знаєте ви, що…» 4-6кл



13.12.12


11.05-11.50

Протягом дня



Каб. №23

Куліш Л.М.

Куліш Л.М.



6.

Конкурс віршів та висловлень про математику «Серенада математиці»

14.12.12

Протягом дня

І поверх

Вчителі початкових класів.

7.

КВК (6,7 класи)

Математична гра «Найрозумніший» 10 клас



17.12.12

12.55-13.40

08.00-08.45



Каб.№13

Пірогова О.В.

Куліш Л.М.



8.

Конкурс ерудитів «Великі математики» 9 клас

Міні інформація «Цікаві факти із життя видатних математиків» 5-6 клас



18.12.12

10.00-10.45.

Протягом дня



Каб. №23

Куліш Л.М.

Куліш Л.М.



9.

Відкритий урок у 6 класі «Один день праці на підприємстві»

Математична естафета «Найрозумніший!»



19.12.12

11.05-11.50

10.40-11.05



Каб. №13

І поверх


Пірогова О.В.

Лидіна Л.Б.



10.

Урок-естафета «Найрозумніший!» (7-8 клас)

«Математична вікторина» 11 клас



20.12.12

12.55-13.40

Каб. №13

Каб. №23


Пірогова О.В.

Куліш Л.М.



11.

Підведення підсумків. Нагородження переможців конкурсів.

21.12.12

10.45-11.05

ІІІ поверх

Куліш Л.М.

Пірогова О. В.


Звіт


про проведення декади математики

в ДЗОШ І-ІІІ ступенів №111

Невід'ємною частиною всієї навчально-виховної діяльності школи є позакласна робота з предмету. Вона поглиблює знання, розширює кругозір, розвиває творчі здібності, інтелект. Як показує педагогічна практика, найбільш прийнятними і часто використовуваними формами позакласної роботи з математики є математичні гуртки, факультативи, олімпіади. Особливе місце в системі позакласної роботи з математики займає декада.

Декада математики є комплексною формою роботи з предмету, своєрідним підсумком роботи учня, парадом дитячої фантазії і творчості. Декада математики в нашій школі проводилась з метою розвитку пізнавального інтересу, індивідуальних, творчих і інтелектуальних здібностей учнів.

Основні задачі декади математики:


  • створити умови для виявлення і подальшого розвитку індивідуальних творчих і інтелектуальних здібностей кожного учня;

  • організувати плідну співпрацю при взаємній пошані один до одного учасників спільної діяльності;

  • підтримати в дітей стан активної зацікавленості оволодіння новими, глибшими знаннями з математики

Мета і зміст предметного тижня органічно була включена в навчально - виховний процес, продовжила розпочату педагогами роботу на уроках.

Очікувані результати провеведеної декади:



  • здобуття кожним учнем віри в свої сили, впевненості в своїх здібностях і можливостях;

  • розвиток комунікативних якостей особистості: взаємної пошани, доброзичливості, довіри, поступливості і в той же час ініціативності, навиків ділового спілкування, терпимості;

  • розвиток усвідомлених мотивів навчання, які спонукають взятися до активної пізнавальної діяльності.

Предметна декада з математики була проведена з 10.12.12р. по 21.12.12 р. , з метою розвитку інтересу учнів до предметів, логічного мислення та самостійності, встановлення міжпредметних зв’язків, поглиблення знань учнів з математики, виховання згуртованості, поваги до товаришів, до їхньої думки. Заздалегідь був складений план проведення тижня.

Тиждень відкрився організовано.

Учні 5-11 класів належним чином оформили школу: вивісили яскраві змістовні стінні газети, плакати з висловами про математику як науку, склали кросворди, ребуси.

Вчителі організували виставку наукової і художньої літератури та творчих робіт учнів. Щоденні заходи мали розвивальний, виховний та пізнавальний характер.

Різноманітність заходів мала великий вплив на учнів, розвивала інтерес до вивчення та стимулювання творчої праці вчителів та учнів.

Вчителі брали активну участь у проведенні заходів тижня математики.

Вдало пройшла Математична естафета у 2-4 класах під девізом «Навчився сам – навчи і інших». Учні 9-11 класів під керівництвом вчителя математики провели в1-4 класах конкурс віршів та висловлювань про математику «Серенада математиці

Упродовж декади були проведені бесіди по класам «Загадки в яких зустрічаються числа» в 5-6 класах Пірогова О.В..) «Чи знаєтет, ви, що…» в 4-6 класах (Пірогова О.В.), «Цікаві факти життя математиків» в 10-11-х класах (Куліш Л.М..)

Був проведений день відкритих дверей, під час якого кожен вчитель міг відвідати уроки вчителів математики.

На високому науковому методичному рівні були проведені:

Відкритий урок в 6 класі з теми «Пропорції» (Пірогова О.В.)

Гра «Математичний бокс» (7 клас) (Куліш Л.М.)

Математична гра «Еврика» 5-6 класи(Пірогова О.В.)

Математичний конкурс «Апетитні знання» 8 клас (Куліш Л.М.)

Урок – естафета «Найрозумніший» 7-8 клас (Куліш Л.М.)

Для учнів 10-11 класів була проведена математична гра «Найрозумніший», а для учнів 9 класу пройшов конкурс ерудитів «Великі математики». Волошина К, Іванова Ю, Голумбовський С. підготували якісні виступи, плакати, газети.

На високому науково – методичному та організаційному рівні був проведений КВК ,вчитель – Пірогова О.В.., для учнів 6-7-х класів. У складі журі були найкращі учні 11-х класів. А глядачі брали активну участь у проведенні КВК, яким було представлено для гри декілька ребусів та цікавих завдань, за що отримали нагороди. Кожна команда показала високі знання по інформатиці.

Під час проведення заходів було просистематизована робота вчителів математики.

Учні прийняли активну участь у підготовці та проведенні заходів декади.

Відкриття тижня математики

Зала святково прикрашена. На стiнах прикріпленi плакати з висловами:

Математика — цариця всіх наук.

Ян Снядецький

Арифметика — наче вхідна брама до всiх інших наук, бо без її пiзнання нiхто не може зробити жодного кроку вперед до храму науки.

Феофан Прокопович

У величезному саду геометрії кожний може паідібрати собi букет за смаком.

Давид Гілберт

Математику вже навiть задля того треба вчити, що вона розум до ладу приводить.

М.В.Ломоносов

1-й ведучий.

Увага! Увага!

Послухайте нас!

Цiкаву новину

Повідати час.

2-й ведучий.

Увага! Увага!

Не слухайте мимоволi.

Тиждень науки

Вiдкривається в школi.

1-й ведучий.

Тиждень казковий, незвичний.

А зветься він — математичний.

Хто розум, увагу, винахідливість має,

Нехай у гостi до нас завітає.

2-й ведучий.

А хто ще не встиг

Математику полюбити,

Ми з тим збираємось мiцно дружити.

Бо поведемо всiх по дорозi до знань:

Обчислнвь, задач, мiркувань та рiвнянь.

1-й ведучий. Дiти, а ви дружите з математикою?

2-й ведучий. Як ви думаєте, для чого вона нам потрiбна?

1-й ведучий. Послухайте iсторiю. Вона трапилася з однією дiвчинкою, яка не хотiла вчити математику.

Дiвчинка Оленка математики не знала.

Хоч в школi вона вчилась, та все вiдставала.

Домашні уроки не хотiла писати,

А тільки перерва, то чути:

«Галинка, дай швидше списати».

Не вчила таблиць, правил не вчила,

А все сміялась та хихотіла.

Не вміла додати, помножить не вміла,

Бо з математикою вона не дружила.

Сором було їй іти в магазин,

Бо продавці усі знали,

Що Оленка – ледача, невміла –

Навіть грошей рахувати не вміла.

2-й ведучий. Діти, а з вами такого не бувало?

1-й ведучий. Ой, хтось до нас іде в гості. Ви здогадалися, хто це?

2-й ведучий. Так, правильно. Це Знайко та Незнайко.

1-й ведучий. Знайку, Незнайку! Чого це ви прийшли до дітей?

Знайко. Я прийшов зі своїм другом Незнайком, щоб ви його переконали в тому, що треба вивчати математику, бо він нізащо цього робити не хоче.

2-й ведучий. Незнайку, чому ти не хочеш вчити математику?

Незнайко. А навіщо вона мені? Без цих знань можна і обійтися.

1-й ведучий. Діти, а давайте зараз разом з Незнайком переконаємось, чи потрібно вчити математику чи ні.

2-й ведучий. Незнайко, уяви, що тобі терміново треба до магазину. А до магазину можна пройти навпростець або через міст. Навпростець відстань від твого будинку до магазину 30м, а через міст 20м, а потім ще 40м. Який шлях буде коротший?

Незнайко. Звичайно, що через міст, бо там дорога краща, і цікавіше йти.

1-й ведучий. Діти, а як думаєте ви?

Знайко. Бачиш, Незнайку, ти помилився, бо треба було додати числа 20 і 40. І порівняти цю суму з числом 30. А додавати ти не вмієш.

2-й ведучий. Незнайку, а спробуй дати відповіді на такі питання:

Скільки ніг у карася?

Незнайко. Та, звісно , що дві, бо у мене їх також дві.

1-й ведучий. Діти, а як ви думаєте?

2-й ведучий. Скільки крил у поросяти?

Незнайко. У пташки два крила, а у поросяти чотири. Так швидше і вище можна злетіти.

1-й ведучий. Діти, а що на це ви скажете Незнайку?

2-й ведучий. Скільки лап у індика?

Незнайко. Мабуть дві.

1-й ведучий. Діти, а як би ви відповіли на це запитання?

2-й ведучий. Скільки гребенів у гусеняти?

Незнайко. Це я вже точно знаю: один гребінь.

1-й ведучий. Діти, це правда?

Знайко. Бачиш, Незнайку, весь час ти помилявся. А все тому, що не вчиш математику.

2-й ведучий. Незнайку, то ти переконався, що математичні знання дуже всiм необхідні.

Незнайко. Не дуже я й переконався, бо на всi запитання відповідав сам. Нехай тепер дiти відовiдають, а я послухаю, чи правду вони говорять.

1-й ведучий. Ну що ж, дiти, переконаємо Незнайка, що ми добре знаємо математику.

2-й ведучий. Отже, подумаємо над такими запитаннями.

Півень на базар ходив,

50 кептарикiв купив.

Вдягся сам, вдяглася квочка,

Сiм синів вдяглись, три дочки.

Решту кептариків одягли журавлики.

Скiльки ж кептариків одягли журавлики? (38)

1-й ведучий. Назвати 5 днiв підряд, не називаючи нi чисел мiсяця, нi днів тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра).

2-й ведучий. У дитячому садку обiдало 10 дітей. Няня принесла один десяток яблук. Чи вистачить

1-й ведучий. Гриць з бабусею пiшли в магазин. Бабуся купила 1 кг цибулi, 2кг моркви i 3 кг капусти. Які овочi може нести Гриць, якщо бабуся дозволяє йому пiднiмати не бiльше 4 кг? (Капусту i цибулю або моркву i цибулю).

2-й ведучий. У дiвчинки було 4 копiйки. Якi монети могли бути в дiвчинки? (1 к., 1 к., 1к., 1 к.; 1 к., 1 к., 2 к.; 2 к., 2 к.).

1-й ведучий. Ну що, Незнайку, побачив, що діти на всi запитання дали правильнi вiдповідi, а все тому, що вони ходять в школу i вчать математику.

Знайко. Ну що, друже, переконався, що треба вчити математику.

Незнайко. Тепер переконався. Обiцяю, що теж буду i вчити. Я буду старатися.

2-й ведучий. Дiти, до нас знову хтось іде у гостi.

(З’являється Математика — дiвчина у розкiшній, гарнiй сукнi, а на головi — корона).

Я — Математика, всiх наук цариця.

Я ваша вiрна помiчниця

Хоч суворою буваю,

Та усе на свiтi знаю.

Що помножить, як вiднять,

Подiлити як, додать.

У цьому всьому я лад знайду

І не дам потрапити в біду.

Нехай голос мiй далеко лине:

Вивчайте, вивчайте, вивчайте мене!

Я чула всю вашу розмову i вирішила до вас завітати. Приємно, що дiти дуже добре мене знають, i навiть сьогоднi в цьому переконався Незнайко. Я хочу вас усiх запросити до мене в гостi, i тому вручаю вам запрошення.

(Математика вручає старостам кожного класу листівки-запрошення, у яких зазначено час проведення певного заходу).

Математика. Дiти, то ви прийдете до мене на моъ заходи?

Я кажу усiм до побачення, тому що ще поспішаю не в одну школу завітати.



Відділ освіти Петровської районної в м. Донецьку ради

Донецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №111

Донецької міської ради Донецької області

Підготовила

учитель математики

Пірогова О.В.

м.Донецьк, 2012 рік

МЕТА. Закріпити та скорегувати знання учнів про пропорції та пропорційні величини. Працювати над виробленням вмінь та навичок розв’язування стандартних задач. Розвивати уяву, абстрактно-логічне мислення. Виховувати працьовитість, почуття гумору, інтерес до вивчення математики.

Обладнання: збірник задач, картки, магнітна дошка.

Х І Д У Р О К У

І. Організаційний момент.

(На магнітній дошці картки)




12 : 1

45 : 3

1,5 : 0,1

1,2 : 4

3 : 6

10 : 5

1 : 2

8 : 4



3 : 1/4


Із поданих відношень учні складають пропорції.

П. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування.



  • Що називають пропорцією?

  • Як називають числа, з яких складається пропорція?

  • Сформулювати основну властивість пропорції.

  • Які величини називають прямо пропорційними?

  • Які величини називають обернено пропорційними?

Ш. Вироблення вмінь і навичок розв’язування стандартних задач.


У три шкільних портфелі вміщаються 12 дорослих їжаків. Скільки потрібно таких портфелів, щоб принести в школу за один раз 316 дорослих їжаків?
Задача 1.

Розв’язання

Записуємо коротко умову задачі у вигляді таблиці, позначивши через х шукану кількість портфелів.

Маємо такий запис:

Портфелі Їжаки

1 випадок 3 12 Пряма

пропорційність

2 випадок х 316

Залежність між кількістю їжаків і кількістю портфелів прямо пропорційна, так як із збільшенням числа їжаків в кілька разів число портфелів збільшуватиметься у стільки ж разів.

Умовно позначаємо таку залежність однаково напрямленими стрілками.

Маємо пропорцію . Тепер знайдемо невідомий член пропорції:

; х = 79.

Отже, щоб принести в школу за один раз 316 їжаків, необхідно 79 портфелів.



Відповідь. 79 портфелів.

Задача 2.




У цирку 30 рядів, що становить 3600 місць. Учні нашої школи прийшли на виставу, зайняли 18 рядів і почали вмирати від сміху. Скільки учнів нашої школи вмирало від сміху на виставі?

Учні розв’язують задачу самостійно, при необхідності надаю індивідуальну допомогу, корегую знання.

IV. Фізкульт хвилинка.


Швидкість стріли, яку випустив із лука Іван Царевич, 50 км/год. Стріла долетіла до Царівни Жаби за 2 години. Швидкість Івана Царевича 5 км/год. За скільки годин добереться Іван до своєї нареченої?
Задача 3.

Залежність між швидкістю руху і часом буде оберненою пропорційністю, так як зі зменшенням швидкості руху час збільшується у стільки ж разів.

Швидкість Час

Стріла 50 км/год 2 год Обернена

пропорційність

Іван Царевич 5 км/год х год



Відповідь. 20 годин.

Задача 4.




5 учнів зафарбували паркан, на якому писали погані слова, за 210 хвилин. За який час зафарбували б цей паркан 7 учнів, якби працювали з такою ж продуктивністю?

5 учнів зафарбували паркан, на якому писали погані слова, за 210 хвилин. За який час зафарбували б цей паркан 7 учнів, якби працювали з такою ж продуктивністю?



У першому ящику 442 банани, а в другому сидять Наталка з Аліною та ласують бананами із швидкістю 34 штуки за хвилину. За який час з’їдять ту саму кількість бананів п’ятеро дівчат, якщо будуть ласувати з тією ж швидкістю?
Задача 5.

Учні обирають задачу (різний рівень складності) і розв’язують самостійно. При потребі надаю індивідуальну допомогу, корегую знання.



ІУ. Перевірка рівня засвоєння знань на даному етапі вивчення.crctr027

Самостійна робота. Учні обирають задачу за рівнем складності (задачі 6 та 7).

Задача 6.


Собака Хрямзік пробігає відстань 126 м за 12 секунд. Не менше скількох кілометрів повинна пробігти Люда, за якою гониться Хрямзік ось уже 10 хвилин?


crctr249


Баба Яга стверджує, що Змій Горинич не пролетить 1235 км за 5 годин. Чахлик Невмирущий побився з нею об заклад на діжку кока-коли, що пролетить. Хто виграв, якщо відомо, що за 4 год Змій Горинич пролітає 988 км?

Задача 7.



У. Підсумок уроку.

УІ. Домашнє завдання.


Святослав мріє про шоколадку довжиною 2 метри, шириною 90 см. За який час він її з’їсть, якщо шоколадку такої ж довжини, але шириною 40 см, Святослав з’їдає за 6 хвилин?


choclat

Відділ освіти Петровської районної в м. Донецьку ради

Донецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №111

Донецької міської ради Донецької області
.
Підготовила

учитель математики

Куліш Л.М

м.Донецьк, 2012 рік

Мета:


Освітня:

  1. Закріплення понять лінійної функції, прямої пропорційності, властивостей даних функцій.

  2. Систематизація знань з даної теми.

  3. Продовження формування умінь планувати навчальну роботу з книгою, формування навичок самоконтролю.

  4. Застосування прикладів з навколишньої дійсності як моделей математичних залежностей.

  5. Уміння показати єдність теорії математики та інших наук через міжпредметні зв'язки.

Виховна:

Забезпечити умови для:



  • Виховання акуратності.

  • Виховання відповідального відношення до навчання.

  • Виховання культури спілкування.

Розвиваюча:

Забезпечити умови для:



  • Самостійного добування знань, осмисленого відношення до своєї діяльності.

  • Розвитку просторової уяви.

  • Самостійності мислення: виділяти головне, бачити загальну закономірність і робити узагальнені висновки.

  • Формування культури навчальної діяльності.

  • Особистісного саморозвитку учнів.

  • Розвитку критичного мислення.

  • Розвитку окоміру учнів.

  • Розвиток самостійності.

Методи: репродуктивний, частково-пошуковий, груповий (учні об’єднані у 4 групи).

Слайд 1. Епіграф.

«Тисячі нерозгаданих таємниць таїть у собі наука, і без вас, без вашої молодості, сміливості, ентузіазму, вони не будуть розгадані. Наука чекає вас, друзі»

Академік О.М. Несміянов

Цього року ви уже семикласники. І саме 7-й клас – самий незвичайний рік навчання.

Цінний, важливий і цікавий він тим, що тут ви познайомилися з двома областями математичної науки: алгеброю і геометрією, почали вивчати фізику та хімію.

Як ви думаєте, чи існує взаємозв'язок між цими науками.



Слайд 2. «Дерево пізнання».

Алгебра і геометрія на ньому розташовані так близько один від одного, що алгебраїчні і геометричні способи розв’язання задач переплітаються, немов гілки цього дерева.

Живильним соком алгебри і геометрії насичуються інші науки, яких у розкішній кроні математичного дерева так багато.

Слайд 3. Математичний більярд. Групи учнів обирають номер питання.


  1. Сформулюйте означення лінійної функції.

(Лінійної називається функція, яку можна задати формулою виду у= kх +b, де х - незалежна змінна, k і b - деякі числа)

  1. Які окремі випадки лінійної функції вам відомі? (Перший випадок, коли число b дорівнює 0. Другий випадок, коли число k дорівнює 0)

  2. Як називається функція, у якої число b дорівнює 0? Дайте її визначення. (Така функція називається прямою пропорційністю. Прямою пропорційністю називається функція, яку можна задати формулою виду у= kх , де х - незалежна змінна, k – число, що не дорівнює нулю.)

  3. Якою формулою задається функція, в якої число k дорівнює нулю? (Така функція задається формулою виду у = b)

Слайд 4.

Згрупуйте лінійні функції.



у = 2х – 3, у = 6, у = 7 х, у = , у = - х, у = - 12, у = 0, у = х

  • Чи є дані функції лінійними?

  • Що було основою класифікації функцій? (Види функцій)

  • Назвіть числа k і b у формулах лінійних функцій.

  • Додайте по одному прикладу в кожну групу.

Слайд 5. Математичний більярд.

  1. Що є графіком лінійної функції? (Графіком лінійної функції є пряма)

  2. Чому для побудови графіка лінійної функції досить тільки двох точок? (З початкових геометричних відомостей ми знаємо, що через дві точки площини можна провести пряму і до того ж тільки одну)

  3. Через яку точку проходить графік лінійної функції? (Графік лінійної функції проходить через точку з координатами (0; b))

  4. Що означає твердження: «точка належить графіку функції»? (Дане твердження означає, що абсциса цієї точки дорівнює аргументу, а ордината - відповідному значенню функції)

Слайд 6.

На слайді п'ять графіків функцій. Давайте довідаємося ім'я одного математика, що ввів аналітичне позначення функцій. Для цього відповімо на питання (кожному графіку відповідає своя буква) (мал.1):



  1. Який графік функції зайвий? Чому?

  2. На якому малюнку зображений графік прямої пропорційності? Чому?

  3. На якому малюнку зображено графік функції, у якої k0, b<0?

  4. На якому малюнку зображено графік функції, у якої k0, b>0?

  5. На якому кресленні пряма паралельна осі абсцис? Як вона задається аналітично?

Е

й

л



е

р

Мал.1.



Одержуємо: Ейлер. Аналітичне позначення функції ввів Ейлер.
Слайд 7. Історична довідка.

Учитель. Сьогодні на урок, на який виноситься питання: «Лінійна функція у задачах з фізики, механіки та топографії, економіки та бізнесу, біології та медицини», надійшов лист від групи вчених, які іменують себе псевдонімом Ніколя Бурбакі. Слово для ознайомлення із листом надається одному із вчених цієї групи.

Вчений. «Ми, група вчених Ніколя Бурбакі – вдячні французам П’єру Ферма, Рене Декарту за розгляд функції як залежності ординати точки від її абсциси, Готфріду Лейбніцу – жителю німецького королівства ХVII століття за введення терміну «функція», швейцарам Йоганну Бернуллі та Леонарду Ейлеру за розгляд функції як аналітичного виразу, чеському математику Бернарду Больцано, який записував функцію як залежність однієї змінної від іншої, а також всім тим, чиї ідеї стали для нас тим ґрунтом, на якому проросли наші ідеї, які змогли довести до логічного завершення найзагальніше сучасне означення поняття «функції». Розв’язування завдань за допомогою функцій продуктивні і спільні для багатьох галузей знань. Функціональні залежності проникають в різні сфери наук та виробничої діяльності. Тому ми звертаємося із цією заявою до Вас, учні 7-А класу Станіславської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів ім. К.Й. Голобородька, щоб ви дослідили і проаналізували:

  • як глибоко зуміла проникнути функція у науку, економіку, виробництво;

  • чи вмієте ви, наші праправнуки, на практиці застосовувати набуті знання про функцію;

  • який рівень знань, умінь і навичок молодого покоління, яке розвиватиме науку і суспільство на початку ХХІ століття;

  • чи не були марними наші досягнення?»

Слайд 8. Робота в групах різних галузей знань. Галузь обирають учні.

Учитель. Сьогодні, ви, молоде покоління, повинні розкрити прикладне значення лінійної функції. Для цього кожна група обере галузь знань, розв’яже завдання та здійснить захист цього завдання.

Завдання (учитель до уроку визначається із кількістю груп).

Для групи метеорологів:

Швидкість поширення звуку в повітрі в залежності від температури може бути знайдена за формулою: v = 331 + 0,6t, де v – швидкість (м/с), t – температура (С), 331 м/с – швидкість поширення звуку при температурі 0С. Знайдіть з якою швидкістю поширюється звук у зимовий день з температурою -15 і в літній день з температурою +30.



Для групи екологів:

Чисельність зубрів у заповіднику може бути знайдена за формулою: y = 50 +3t, де y – кількість особин, а t – час (у роках). Знайдіть скільки особин буде в даному заповіднику через 3 роки. Через скільки років у цьому заповіднику буде 65 зубрів?



Для групи біологів:

Волосся на голові в людини виростає приблизно зі швидкістю 0,04 см за добу. Через скільки днів довжина волосся в дівчинки досягне 50 см, якщо вважати, що їхня початкова довжина була 10 см. Якою буде довжина волосся в цієї дівчинки через 50 днів (формула l = 10 +0,04t, де l - довжина волосся в міліметрах, t - кількість днів).



Для групи працівників сільського господарства:

Перед тим як висадити рослини в теплицю необхідно довести t повітря в ній до 25.

Записати формулу залежності температура T (С)у теплиці в залежності від часу t (у хвилинах) нагрівання, якщо при нагріванні повітря в теплиці щохвилини температура підвищувалася на 0,05, а початкова температура в теплиці була 6.

Заповнити таблиці:



Таблиця 1

t

12




Таблиця 3

t

10




T




23

T




17

Таблиця 2

t

6




Таблиця 4

t

5




T




14

T




20

Для групи медиків:

Медиками встановлено, що для нормального розвитку дитина чи підлітка, якому х років, (х < 18) необхідно спати у годин на добу.

Задайте формулою залежність тривалості сну у (у годинах) від віку людини х (у роках), якщо відомо, що після народження дитина повинна спати не менш 17 годин на добу, зменшуючи тривалість сну на половину свого віку. (у = 17 – х/2)

Заповнити таблиці:



Таблиця 1

х

1




Таблиця 3

х

5




у




9

у




11

Таблиця 2

х

3




Таблиця 4

х

7




у




10

у




12

Для групи механізаторів:

Складіть формулу для обчислення витрати пального трактором при боронуванні поля, якщо на боронування 1га витрачається 2,5 кг пального. Заповніть таблицю.



Площа, га

3

25

43










Витрата пального, кг










1

15

20,5


(У задачі використовується функція y = kx (пряма пропорційність). Якщо m - витрата пального трактором, S - величина оброблюваної площі, то m = 2,5S)

Для групи туристів:

Турист проїхав від міста 10 км на автобусі, а потім йшов пішки, при цьому рухався рівномірно, продовжуючи рух у тому ж напрямку із швидкістю 4 км/год.

Записати формулу лінійної залежності всього пройденого шляху туристом S (у км) від часу руху туриста t (у годинах) (відповідь: S = 10 + 4t)

Заповнити таблиці:



Таблиця 1

t

0,5




Таблиця 3

t

1,5




S




20

S




12

Таблиця 2

t

0,8




Таблиця 4

t

1,2




S




15

S




18

Для групи проектувальників:

Складіть формулу для обчислення площі ділянки (мал. 2). Визначте вид функції.

Виконаєте наступні завдання:


  • вкажіть реальну область визначення функції;

  • знайдіть значення S при значенні аргументу a = 140 м.

(Площа ділянки S = 63a - 102*21. Функція лінійна, тому що формула має вид y = kx + b.)

21




63

102


а

Мал. 2.


Для групи технологів:

Конкретною моделлю функції y = kx + b є залежність калорійності молока від жирності, виражена формулою k = 113,5  a + 330, де k – калорійність молока в калоріях, a – відсоток жиру в молоці.

Виконаєте наступні завдання:


  • вкажіть реальну область визначення функції;

  • знайдіть значення k при значеннях аргументу a, що дорівнює 4%; 10%.


Для групи військових топографів:

Дві роти десантників, що атакують, наступають за законом: і


. Дайте відповідь на запитання: чи відбудеться зустріч наступаючих і де саме.

Слайд 9. Практична робота.

Кожен графік дає наочне зображення залежності між величинами, описує різні процеси. На практиці часто використовуються прилади для автоматичної реєстрації того чи іншого процесу. Ці прилади викреслюють графіки відповідних функціональних залежностей. Кожен вчений уміє не тільки «читати» побудовані приладами графіки, але і будувати ці графіки самостійно, без використання приладів. Пропоную кожному з вас «приміряти» на себе роль вчених і виконати дві практичні роботи. Одна робота покаже наскільки ви вміло, читаєте графіки, друга – як ви будуєте графіки залежностей.



Практична робота «Читання та складання графіків»

Практична робота для групи 1

Використовуючи графік залежності підвищення гемоглобіну від маси (г) вживання в їжу яблук або гранатового соку, відповісти на питання:

На скільки підніметься гемоглобін у крові в людини, що вживає в їжу 600 г яблук чи 600 г гранатового соку?

Що позначає спільна точка графіків?

Зробити висновок про залежність гемоглобіну від маси уживаного в їжу продукту. Чи однакова ця залежність для яблук і для гранатового соку?



Гранатовий сік

m,

г
120


100
80
60
40
20


Яблука



0 100 200 300 400 500 600 700

m,г

Мал. 3.


Практична робота для групи 2

Використовуючи графік залежності маси M (г) рибки від маси корму m (г) відповісти на питання.

Чи є функція M від m лінійної?

Яку масу буде мати рибка, що поїдає 15 г сухого корму, і рибка, що поїдає 15 г свіжого корму?

Зробити висновок про залежність M від m? Чи однакова ця залежність для рибки на сухому кормі і рибки на свіжому кормі?


М,

г
10


8
6
4
2




На свіжому кормі




На сухому кормі



m,г

0 5 10 15 20 25 30

Мал. 4.


Практична робота «Побудова графіків»

Практична робота для групи 3

Побудувати графік, що описує наступний процес: бак обсягом 12 літрів заповнили водою за п'ять хвилин, потім кран закрився, і через чотири хвилини з дна витягли пробку, бак виявився порожнім за три хвилини.

(результат роботи повинний виглядати так як на малюнку 5)


V,

л




t,хв

0

Мал. 5.
Практична робота для групи 4

Побудувати графік, що описує наступний процес: у зимові місяці люди починають хворіти на грип, відсоток хворих людей досягає 70% на 10 день епідемії. Кількість хворих починає знижуватися на 20 день епідемії і вже на 30 день складає 10% населення.

(результат роботи повинний виглядати так як на малюнку 6)

% хворих
70
60
50
40
30
20
10



День епідемії

0 5 10 15 20 25 30

Мал. 6.


Результати роботи оформляються на великих аркушах, що потім вивішують на дошку. Діти роблять висновки.

Питання до висновків:

Зі скількох частин складається графік кожного процесу?

Що відбувається з функцією на першому етапі?

Що відбувається з функцією на другому етапі?

Що відбувається з функцією на третьому етапі?



Слайд 10. Додаткове завдання для визначення балу учнів за урок.

Накреслити графік функції



Слайд 11. Підведення підсумків.

Отже, у нас сьогодні був урок, на якому ви побачили застосування лінійної функції у різних сферах діяльності людини. Тому можна зробити висновок, що зусилля творців теорії функцій не були марними.

Учні відповідають на питання:

Що повторили і що закріпили?

Які завдання викликали труднощі?

Що сподобалося?



Слайд 12. Домашнє завдання.

  • Скласти казку, де головна героїня Лінійна Функція.

  • Скласти кросворд не менше, ніж з 10 математичних слів.


Слайд 13. Побажання.

«П р я м а – є найкоротша відстань між двома точками,» – сказав Декарт.

І слідуючи цьому правилу, я закликаю вас у своєму розвитку іти по висхідній лінії, не зважаючи на втому, не обходячи труднощів, йти по прямій від точки незнання до точки знання.

Відділ освіти Петровської районної в м. Донецьку ради

Донецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №111

Донецької міської ради Донецької області

Підготовила

учитель математики

Пірогова О.В.

м.Донецьк, 2012 рік



Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5

Схожі:

Звіт про проведення декади математики. Відкриття тижня математики (сценарій). План конспект уроку «Пропорції». Інтегральний урок з алгебри «Лінійна функція» iconПлан-конспект уроку логіки в класі План-конспект уроку математики в класі
Матеріали оцінки роботи вчителя учнями, батьками, колегами по роботі, адміністрацією
Звіт про проведення декади математики. Відкриття тижня математики (сценарій). План конспект уроку «Пропорції». Інтегральний урок з алгебри «Лінійна функція» iconПлан проведення тижня «Вернісаж мистецтв» Понеділок Відкриття тижня Вступне слово вчителя «Абетка мистецтв»
Екскурсія на батьківщину Казимира Малевича до Пархомівського історико-художнього музею
Звіт про проведення декади математики. Відкриття тижня математики (сценарій). План конспект уроку «Пропорції». Інтегральний урок з алгебри «Лінійна функція» iconУрок математики та української літератури у 8 класі
Розробка інтегрованого уроку з математики та української літератури у 8 класі «Знаходження квадратного кореня. Стежками нашої землячки...
Звіт про проведення декади математики. Відкриття тижня математики (сценарій). План конспект уроку «Пропорції». Інтегральний урок з алгебри «Лінійна функція» iconПлан-конспект уроку з математики в 6 класі за темою: «Розв’язування задач на сумісну роботу»
Теоретичне обґрунтування проблеми розв’язання задач на одночасний рух та спільну роботу 6
Звіт про проведення декади математики. Відкриття тижня математики (сценарій). План конспект уроку «Пропорції». Інтегральний урок з алгебри «Лінійна функція» iconУрок алгебри, 7 клас Григор’єва Людмила Володимирівна вчитель математики «спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії»
Обладнання: портрет Л. А. Тумаркіна, мультимедійна презентація, картки з формулами скороченого множення, картки для роботи в групах,...
Звіт про проведення декади математики. Відкриття тижня математики (сценарій). План конспект уроку «Пропорції». Інтегральний урок з алгебри «Лінійна функція» iconФункція. Графік функції. Лінійна функція
Любі діти! Одного разу польський письменник Станіслав Лем сказав, що, для того, щоб щось дізнатись, необхідно вже щось знати. Скажіть,...
Звіт про проведення декади математики. Відкриття тижня математики (сценарій). План конспект уроку «Пропорції». Інтегральний урок з алгебри «Лінійна функція» iconПлан-конспект уроку з геометрії в 8 класі Тема. Теорема Піфагора Мета: сформувати в учнів розуміння змісту теореми Піфагора та її доведення. Формувати вміння
Піфагора, застосовувати її формулювання для розв'язування задач на знаходження невідомих сторін прямокутних трикутників. Розширювати...
Звіт про проведення декади математики. Відкриття тижня математики (сценарій). План конспект уроку «Пропорції». Інтегральний урок з алгебри «Лінійна функція» iconІнформаційний дидактичний матеріал по підготовці до уроків математики Вершацька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Вчитель математики: Яковенко М. В
Кожний учитель прагне зацікавити учнів предметом, який він викладає, бо це є запорукою успішного навчання. Таке завдання, очевидно,...
Звіт про проведення декади математики. Відкриття тижня математики (сценарій). План конспект уроку «Пропорції». Інтегральний урок з алгебри «Лінійна функція» iconІнформація про видатних математиків, які народилися на Україні та внесли великий внесок у розвиток математики, як науки. Посібник стане в пригоді для вчителів, які прагнуть зробити свій урок цікавим та пізнавальним, а також для учнів
...
Звіт про проведення декади математики. Відкриття тижня математики (сценарій). План конспект уроку «Пропорції». Інтегральний урок з алгебри «Лінійна функція» iconОрієнтовна тематика науково-дослідницьких робіт Відділення математики Секція математики



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка