9 клас І. Мистецтво в просторі культури Види і мова мистецтв



Скачати 133,48 Kb.
Дата конвертації27.06.2017
Розмір133,48 Kb.

9 клас

І. Мистецтво в просторі культури

1.Види і мова мистецтв

  1. Види і мова мистецтв .Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні) види мистецтв. Поняття «образ» у мистецтві. Світ людини й образ світу у мистецьких шедеврах. Створення кросвордів «Види мистецтва»

2.Візуальні мистецтва

  1. Архітектура. Види, художні засоби. Замальовки фрагментів архітектурних споруд різних епох. Виконання роботи на тему «Архітектура майбутнього».

  2. Скульптура. Обємно-просторова пластична мова (кругла скульптура, рельєф ). Створення із пластиліну серії медальйонів-емблем для кабінетів школи («Символи мистецтва», «Червона книга», «Олімпіада» тощо).

  3. Графіка. Художні засоби(лінія, контур, пляма). Види : оригінальна, тиражна, промислова. Виконання графічних та живописних робіт у різних жанрах (автопортрет, екслібрис, логотип, плакат).

  4. Живопис. Художні засоби. Основи кольорознавства. Види: монументальний, станковий. Жанри: пейзаж (сільський, архітектурний, марина), портрет, натюрморт; анімалістичний, історичний, міфологічний, біблійний, батальний, побутовий.

  5. Декоративно-ужиткове мистецтво. Різновиди:вишивка, ткацтво, килимарство, гончарство, іграшка,художня обробка металу, дерева, шкіри. Український костюм. Костюми народів світу. Створення зразків народної іграшки.



  1. Художня фотографія. Компютерна графіка. Художні можливості та застосування в культурі. Підготовка виставки художньої фотографії (створення фотоальбому , фоторепортаж зі шкільного свята, створення фото колажу із готових фотографій)

3.Жанрова палітра музичного мистецтва .

  1. Музика вокальна, інструментальна, театральна. Музичні жанри і форми - вокальні(пісня, романс, гімн), хорові(кантата, ораторія). Конкурс «Український романс».

  2. Жанри і форми інструментальної музики. Театральна музика. Запис музичних творів для шкільної фонотеки.

  3. Напрями музики масових жанрів (джаз, диско, поп і рок - музика). Конкурс «Відгадай мелодію».

4.Театр як синтез мистецтв.

  1. Основні елементи художньо – образної мови театрального мистецтва. Створення театральних масок, костюмів.

  2. Театральні професії (актор, режисер та ін.). Хореографія – вид сценічного мистецтва. Види театру (драматичний, музичний, ляльковий). Створення реклами – афіші.

5. Екранні мистецтва

  1. Екранні мистецтва: кіно, відео. Телебачення як мистецтво і засіб комунікації. Обговорення телепередач (за програмою тижня).

  2. Художні засоби кінематографа. Види кіно : ігрове, анімаційне, документальне, науково – популярне. Жанри кінематографа. Відеокліп. Укладання каталогу шкільної відеотеки «Види і жанри кіномистецтва».

  3. Видатні режисери й актори світового кіно. Кіномистецтво країн світу. Перегляд кінофільмів і проведення конкурсу кіно рецензій (за жанрами кіно ).

  4. Поліхудожній образ світу. Поліхудожні явища сучасної культури. Синтез мистецтв. Проведення диспуту «Чому сучасній людині потрібні всі види мистецтва?». Розробка тестових завдань для самооцінки та взаємооцінки знань.

  5. Узагальнення .Взаємна оцінка знань із різних видів мистецтва.

ІІ. основи художньої культури

1.Художня культура як духовне явище.

  1. Загальне уявлення про культуру та її роль у суспільстві. Збереження національної культурної спадщини. Віднайти у різних джерелах і порівняти визначення слова «культура». Скласти асоціативний кущ «Національна культурна спадщина».

  2. Художня культура - народна і професійна, їх взаємодія; духовна і світська культура. Виявити ознаки та показати взаємодію народної та професійної культури на конкретних прикладах(мистецтво витинанки, хоровий спів, театр).

2.Художня культура і світ людини.

  1. Культура і людина в сучасному світі. Відображення емоцій і почуттів , думок і мрій людини у цінностях художньої культури. Порівняти засоби вираження внутрішнього світу людини у різних видах мистецтва.

  2. Художня культура як засіб самопізнання і творчої самореалізації особистості. Виразити власні думки і почуття у реалістичній або абстрактній композиції .

3.Художні напрями та стилі.

  1. Періодизація розвитку художньої культури. Поняття «стиль епохи», «національний стиль», «індивідуальний стиль митця». Порівняння відомих архітектурних пам’яток світу, живописних творів різних художніх напрямів.

  2. Великі європейські стилі: античність, романський стиль, готика, Ренесанс. Визначити риси стилю архітектурних пам’яток античності та середньовіччя . Зобразити елементи античних, романських, і готичних споруд (малювання – стилізація).

  3. Великі європейські стилі: бароко, класицизм, романтизм, реалізм, імпресіонізм. Порівняння живописних і музичних творів, що належать до різних стилів.

  4. Художні напрями та стилі. Художні напрями мистецтва ХХ ст.: від модернізму до постмодернізму. Створення графічних і живописних композицій у різних художніх стилях ХХ ст.

  5. Художні напрями та стилі. Практичний семінар. Складання словника (таблиці ) основних художніх напрямів і стилів.

  6. Особливості культур Заходу і Сходу. Створення композицій в українському та «східному» стилі.

4.Художня культура і середовище.

  1. Форми збереження культурної спадщини (бібліотеки, музеї, театри, галереї тощо ). Провідні художні музеї світу ( Лувр, Прадо, Дрезденська галерея, Ермітаж тощо ). Віртуальна комп’ютерна подорож художніми музеями світу.

  2. Дизайн і реклама – складові художньої культури. Роль засобів масової інформації у поширенні мистецьких цінностей. Аналіз мистецьких передач радіо і телебачення, критичний відгук. Створення власної «фірми», розробляння логотипу, слогану, презентація «фірми».

5.Художня культура рідного краю.

  1. Пам’ятки культури і мистецтва рідного краю. Культурно мистецькі заклади (театри, музеї, концертні зали). Написання короткої замітки до газети чи журналу з рекламно-просвітницькою метою, обравши темою один із туристичних маршрутів.

  2. Пам’ятні місця краю, пов’язані з життям і творчістю відомих митців. Складання карти туристичного маршруту «Пам’ятки художньої культури рідного краю», «Імена земляків на карті краю».

  3. Регіональні центри народних промислів і ремесел. Етнорегіональний фольклор . Запис і виконання народних пісень , поширених в регіоні.

6.Полікультурний образ світу.

  1. Поняття « художня картина світу», «художній образ світу». Порівняння національних «художніх образів світу» на прикладі міст – музеїв (Париж, Рим, Петербург, Львів, Барселона, Самарканд тощо).

  2. Полікультурність суспільства сучасної доби. Колективна творча робота «Коло друзів». Виготовлення ляльки в національному костюмі. Порівняння особливостей національних костюмів народів, що проживають в Україні.

  3. Узагальнення знань. Тестові завдання.

10 клас

І. Художня культура України від

найдавніших часів до кінця XVI ст.

1.Образотворче мистецтво.

1. Зразки образотворчого мистецтва Трипільської та скіфської культур. Мистецтво грецьких міст Північного Причорномор’я. Підготовлення повідомлень про мистецтво КиївськоїРусі.

2. Художня культура Київської Русі : архітектурні споруди, монументальний живопис ( мозаїки та фрески), іконопис книжкова мініатюра. Художня культура польсько – литовської доби. Оформлення альбому «Культура Київської Русі» для ознайомлення учнів 5 – 7 класів.

2.Музична і театральна культура.

3. Первісні музичні інструменти. Музична культура східних слов’ян, античних міст Північного Причорномор’я. Музична культура Київської держави . Стародавня народна творчість: епос, календарно – обрядові та родинно – обрядові пісні. Обрядовий партер (стародавні народні ігри, свята). Мистецтво скоморохів.

ІІ. Художня культура ХVIIXVIII ст.

1.Образотворче мистецтво.

4. Художня культура козацької доби. Стиль бароко в українському мистецтві. Архітектура Києва (Андріївська церква, Маріїнський палац), Львова (собор св. Юра), Тернопільщини (Почаївська лавра), Чернігівщини, Полтавщини. Виконання замальовок архітектурних споруд – зразків українського бароко.

5. Стиль бароко в українському мистецтві. Скульптура (Й.Пінзель). Іконопис (козацькі «Покрови» та ін.). Портретний живопис. Народна картина «Козак Мамай». Мистецтво гравюри. Підготовка повідомлення про життя та творчість М.Березовського, А.Веделя, Д.Бортнянського, Г.Сковороди.

2.Музична і театральна культура.

6. Думи та історичні пісні. Мистецтво кобзарів і лірників. Хоровий концерт та його творці (М.Березовський, А.Ведель, Д.Бортнянський). Збірка «Сад божественних пісень» Г.Сковороди. Шкільний театр, звязок із викладанням поетики та риторики. Вертеп. Випереджальне завдання: підготувати повідомлення про архітекторів та скульпторів ХІХ ст.

ІІІ.Українська художня культура ХІХ ст.

1.Образотворче мистецтво.

7. Архітектура та скульптура (І.Мартос, Г.Вітвер, Л.Позен). Палацово – паркові комплекси. Випереджальне завдання: підготувати повідомлення до певної сторінки усного журналу (групи «Живопис», «Графіка», «Декоративно-прикладне мистецтво»).

8.Живопис і графіка; творчістьТ.Шевченка та ін. Декоративно – прикладне мистецтво. Позначення на карті України центрів народних промислів.

2.Музична культура.

9. Народна музика: соціально – та родинно – побутові пісні. М.Вербицький: історія створення твору «Ще не вмерла Україна». М.Лисенко – основоположник національної композиторської школи в Україні. Виконання та аналіз укр. нар. пісень.

3.Театральна культура.

10. Театр корифеїв: представники, репертуар, значення в історії культури. Творчий шлях М.Заньковецької. Створення кросворду «Театр корифеїв».

ІV.Українська художня культура ХХ ст.

1.Образотворче мистецтво.

11. Український авангард . Архітектура і скульптура. Живопис і графіка. Випереджальне завдання: підготувати повідомлення про С.Людкевича, Л.Ревуцького, Б.Лятошинського, Є.Станковича, М.Скорика.

12. Основні центри художніх промислів. Позначення на карті України центрів народних промислів.

2.Музична культура.

13. Хорова, вокально – симфонічна і симфонічна музика (Л.Ревуцький, Б.Лятошинський, С.Людкевич, М.Скорик, Є.Станкович та ін. ). Камерні жанри вокальної та інструментальної музики (В.Косенко, В.Барвінський та ін. ). Напрями популярної музики. Музичне виконавство .

3.Театральна культура.

14. Провідні актори та режисери українського театру. Лесь Курбас та ін. Сучасний драматичний, музичний та ляльковий театр. . Випереджальне завдання: підготувати повідомлення про біографію та творчий шлях О.Довженка, І.Миколайчука, Л.Бикова.

4.Кіномистецтво.

15. Ігровий кінематограф. Світове значення творчості О.Довженка. «Поетичне кіно». Творчі портрети І.Миколайчука, Л.Бикова.

16.Фольклор – основне джерело розвитку української анімації. Комедійний «козацький» серіал В.Дахна. Складання «Асоціативного куща» на тему «Українська мультиплікація».

17.Узагальнення. Тестові завдання.

11 клас

І.Візуальні мистецтва

Архітектура світу

  1. Перлини готики. Взірці архітектури Бароко. Архітектура класицизму. Модерн в архітектурі. Культова арабо-мусульманська архітектура. Храми Індії. Храми Далекого Сходу. Складання альбому «Культурна спадщина народів світу» ( сторінка «Архітектура світу»)

Скульптура – гімн людині

  1. Античні скульптори (Мірон, Фідій, Пракситель та ін.).Мікеланджело – утілене відчуття форми (“Оплакування Христа”, „Давид”, „Мойсей”, гробниця Медичі та ін.). Складання альбому «Культурна спадщина народів світу» ( сторінка «Антична скульптура»).

Образотворче мистецтво Італії: Епоха „титанів”

  1. Леонардо да Вінчі. Живопис як одна з форм втілення всеосяжної геніальної натури митця («Джоконда»,«Тайнавечеря»).Рафаель. Зображення чистоти та чарівності жіночого образу, його духовного зв’язку з природою («Сікстинська мадонна», «Прекрасна садівниця»), благородного і духовного спілкування людей (фреска «Афінська школа»). Складання альбому «Культурна спадщина народів світу» ( сторінка «Творчість Л. да Вінчі» та «Творчість Рафаеля Санті»).

Видатні живописці Іспанії.

  1. Ель Греко – поєднання візантійських та готичних традицій у творчості. Дієго Веласкес: вершина іспанського живопису ХУІІ ст.Франсіско Гойя – найвизначніший, неперевершений живописець і графік ХІХ ст.Сальвадор Далі – яскравий виразник модерністських течій в культурі ХХ ст. Складання колективного твору (роздуму-враження) «Переглядаючи твори іспанського живопису». Складання альбому «Культурна спадщина народів світу»

Фламандський і голландський живопис

  1. Творчість П.П.Рубенса. Рембрандт – „великий голландець” Жанри (побутовий, портретний, біблійний). Створення «живих сценок» за сюжетами картин голландського та фламандського живопису ХVІІ ст. Складання альбому «Культурна спадщина народів світу»

Російський живопис.

  1. Історичний живопис (І.Рєпін, В.Суріков, В.Васнецов).Пейзажний живопис (І.Левітан).Портрети В.Сєрова.Геній М.Врубеля. Написання творів – описів за картинами В.Васнєцова, В.Сєрова, І.Левітана. Складання альбому «Культурна спадщина народів світу»

Образотворче мистецтво Далекого Сходу.

  1. Естетичний феномен китайського живопису. Жанри: портрет, пейзаж, каліграфічне письмо.. Символічне навантаження кольору. Складання альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Китайський живопис»)

Декоративно-прикладне мистецтво Близького Сходу .

  1. Багдадська книжкова мініатюра.Турецьке гончарне мистецтво. Дамаські тканини. Іранське килимарство. Малювання ескізу орнаменту за східними мотивами (для килима, тканини, гончарного виробу). Складання альбому «Культурна спадщина народів світу».

Паркова культура.

  1. Версаль – зразок Європейського парку. Природні парки Великої Британії. Духовне начало японського ландшафтного саду. Філософія ікебани та чайної церемонії. Складання альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Паркова культура Заходу та Сходу»)

Музичне мистецтво

  1. Європейська музична культура. Відень – центр європейської музичної культури (В.А.Моцарт та ін.)Великі композитори-романтики (Ф.Шопен,Ф.Ліст та ін.). Французькі шансоньє. Складання альбому «Культурна спадщина народів світу»



  1. Музична культура Індії і Далекого Сходу. Індійський танець. Значення поз, жестів, позицій рук (мудра). Китайська опера. Складання альбому «Культурна спадщина народів світу»

  2. . Музичні ритми Америки. Види і напрями сучасної популярної музики: блюз, джаз, рок- і поп- музика. Видатні музиканти і співаки. Аналізування музичних творів за темою уроку. Складання альбому «Культурна спадщина народів світу»

Театральне мистецтво

  1. Японський театр. Театр Но: єдність драми, танцю та речитативу. Театр Кабукі. Складання альбому «Культурна спадщина народів світу» ( сторінка «Театр Японії : від найдавніших часів до сьогодення»).

  2. Російський балет . Видатні композитори (П.Чайковський, І.Стравінський та ін.) і виконавці (Г.Павлова, В.Ніжинський, Г.Уланова, М.Плісецька та ін.). Складання альбому «Культурна спадщина народів світу» ( сторінка «Російський балет як невідємна складова світової культурної спадщини»)

Кіномистецтво

  1. Світове кіномистецтво. Франція – батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори). Кіно США. Основні жанри американського кіно (пригодницький, мюзикл, бойовик, фантастика, фільми «жахів», фільми «катастроф» та ін.). Складання альбому «Культурна спадщина народів світу» (сторінка «Кінематограф Франції та США : минуле й сьогодення»)

ПРОСТІР КУЛЬТУРИ І ЗУСТРІЧІ В НЬОМУ

  1. Мистецтво – посередник між культурами (узагальнення курсу). Смисл будь-якої культури – її «провідність» щодо інших культур. Зразки взаємопроникнення культур різних національних картин світу. Україна в сучасному мистецькому світовому просторі. Дискусія на тему «Закон культурного плюралізму». Складання альбому «Культурна спадщина народів світу» ( сторінка «Взаємозбагачення культур різних країн та народів світу»)

  2. Узагальнення знань. Тестові завдання. Презентація альбому «Культурна спадщина народів світу».





Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

9 клас І. Мистецтво в просторі культури Види і мова мистецтв iconМатеріали для опрацювання художнякультур а
Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні) види мистецтв. Поняття...
9 клас І. Мистецтво в просторі культури Види і мова мистецтв iconМетодичні рекомендації для вищих навчальних закладів культури І мистецтв І -іі рівнів акредитації Спеціальність «Декоративно-прикладне мистецтво»
Парамєєва О. А. – викладач вищої категорії окз «Лозівське училище культури І мистецтв»
9 клас І. Мистецтво в просторі культури Види і мова мистецтв iconКультури І мистецтв
«Бакалавр» 020204 «Музичне мистецтво», 020104 «Народна художня творчість» та освітньо-кваліфікаційним рівнем «Спеціаліст» 02020401...
9 клас І. Мистецтво в просторі культури Види і мова мистецтв iconУзагальнення вивченого матеріалу з розділу «Мистецтво в просторі культури»
Мистецтво, культура, творчість – вони не можуть існувати одне без одного. Тільки творча людина може сприймати навколо себе красу....
9 клас І. Мистецтво в просторі культури Види і мова мистецтв iconТема: Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови. Просторові, часові та просторово-часові (синтетичні) види мистецтв. Поняття «образ» у мистецтві. Світ людини й образ світу у мистецьких шедеврах
Просторово-часові (синтетичні) види мистецтв. Поняття «образ» у мистецтві. Світ людини
9 клас І. Мистецтво в просторі культури Види і мова мистецтв iconМистецтво, 8 клас Урок 18
Тема: Мистецтво бароко. Особливості живопису мистецтва бароко. Види та жанри мистецтва бароко. Творчість живописців Мікеланджело...
9 клас І. Мистецтво в просторі культури Види і мова мистецтв iconСлавутич 011 Урок художньої культури в класі Розділ Мистецтво в просторі культури Тема Жанрова палітра музичного мистецтва Тема уроку : Напрями музики масових жанрів
Розвиваюча: розвивати вміння аналізувати та розрізняти різні напрями сучасної музики
9 клас І. Мистецтво в просторі культури Види і мова мистецтв iconУрок №1 Тема: Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови. Мистецтво основа художньої культури. Світ людини й образ світу в мистецьких шедеврах
Тема: Види мистецтва та специфіка їх художньо-образної мови. Мистецтво – основа художньої культури. Світ людини й образ світу в мистецьких...
9 клас І. Мистецтво в просторі культури Види і мова мистецтв iconМетодичні вказівки до практичної роботи з дисципліни «Історія мистецтв Стародавнє зарубіжне мистецтво»
Бондаренко С. Д. Методичні вказівки до практичної роботи з дисципліни «Історія мистецтв Стародавнє зарубіжне мистецтво» для студентів...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка