Басараба Марія Михайлівна вчитель математики нвк «Боянська гімназія»



Скачати 53,64 Kb.
Дата конвертації27.04.2017
Розмір53,64 Kb.


Басараба Марія Михайлівна

вчитель математики

НВК «Боянська гімназія»

с. Бояни, Новоселицького району, Чернівецької області
ПРОЕКТ ШКІЛЬНА МАТЕМАТИЧНА ГАЗЕТА «МАТЕМАТИЧНИЙ СВІТ»

Ми живемо в часі швидких змін. З кожним днем попит на конкурентну спроможну особистість зростає. Але, як ми знаємо все починається зі школи. Сьогоднішній учень по особливому відрізняється від своїх попередників. Якщо раніше кредо кожного вчителя мало бути «крейда, дошка і твереза голова», то на сьогоднішній день слід зауважити, що одноманітність у навчанні заставляє дітей бути байдужими, тому вчителеві слід на кожному кроці зацікавлювати дітей новими методами. Одним з ефективних методів підвищення інтересу до вивчення математики в учнів НВК «Боянська гімназія» став проект: «Математичний світ». Під час роботи над проектом гімназисти мали змогу розвивати свої знання не лише в галузі математики, але і з інших предметів. Оскільки, процес створення газет проходив у вигляді круглих столів, конференцій… учні мали змогу розвивати ще вміння відстоювати свою думку, свої ораторські здібності, лідерські якості.

Ключові слова: математика, сьогодення, особистість, лідер,круглі столи, конференції, проект, шкільні математичні газети «Математичний світ».

We live in a time of fast changes. The demand of competitive personality is growing every day. But as we know everything takes start from school. Nowadays students are completely different from their predecessors. If before the credo of every teacher used to be “'chalk, board and bright head” , then today it should be noticed that monotony in teaching makes children to be indifferent, teacher should motivate students on every step by new methods . One of the effective methods of increasing interest to studying math for students of “Gymnasium of Boyan” became the project “Mathematical world”. During the project the students had the opportunity to develop their knowledge not only in mathematics but as well in other subjects. Since the process of creating newspapers took place in the round tables form, conferences… the students had the opportunity to develop the ability of defending their opinion, their speaking and leadership skills.

Keywords: mathematics, present, personality, leader, roundtables, conferences, project, mathematical school newspapers «Mathematical world».

Мета проекту:

  • навчити учнів аналізувати, порівнювати і систематизувати інформацію, доводити розпочате до логічного завершення, показати учням взаємозв’язок між математикою та іншими областями науки; стимулювати творчу фантазію, підвищити інтерес обдарованої дитини до вивчення математики;

  • розвивати відчуття відповідальності, цілеспрямованості, різнобічності, самокритичності, удосконалити математичну обдарованість учнів, розвивати вміння учнів презентувати свою роботу, розвивати здорову конкуренцію та самостійність у навчанні;

  • виховувати в учнів вміння ставити особисту об’єктивну самооцінку, прагнення до самовдосконалення, динамізму, активності, толерантності.

Список учнів, які працювали над проектом:

Редактор: Гаврілку Анатолій; коректор: Свєкла Міхаєла, Лунгу Яна; дизайнер: Босович Анна-Кароліна, Ігнатюк Марія; фотокореспонденти: Гавка Ганна, Цуркан Марія, кореспонденти: Житарюк Павло, Бзові Каріна, Юрку Степан, Бота Георгій, Гузун Микола, Миндреску Адіна, Стратулат Марінела, Зеля Марінела, Юрку Олена, консультант: Басараба Марія Михайлівна.

Матеріали дослідження стали: підручники, інтернетні ресурси, випуски газет, енциклопедії, відео-ресурси, збірники математичних задач різних конкурсів та олімпіад, тощо…

Методи реалізації ідеї: позакласні заходи (конкурси, брейн-ринги…), екскурсії до бібліотеки, інформація отримана з Інтернет ресурсів, бесіди та диспути учителя й учнів, факультативи, хвилини та години цікавої математики, участь в олімпіадах, конкурсах НДР, самостійна робота, круглі столи.

Практичне значення полягає в тому, що в процесі створення кінцевого результату, виховується самостійність, наполегливість, відповідальність, цілеспрямованість, різнобічність, самокритичність, динамізм, активність, толерантність, прагнення до самовдосконалення, вміння формувати й обстоювати власну думку, аналізувати, застосовувати знання нестандартно, порівнювати і систематизувати інформацію, доводити розпочате до логічного завершення, удосконалити вміння перемагати свої слабкості. Оскільки основна підготовка кожного номеру відбувається у вигляді круглих столів, то учні вчаться не тільки шукати і реферувати наукову літературу, а і захищати свої ідеї, обстоювати власну позицію, брати участь у наукових дискусіях. Кожен учень вчиться переконувати своїх колег в тому, що саме його матеріал достойний потрапити на сторінки наступного випуску.

Дані з циклу газет «Математичний світ» розраховані на всі шкільні вікові категорії. Перші сторінки розраховані на більш старшу аудиторію, яка вже знайома з основними математиками та їх поважний вклад в цій галузі науки. Останні на більш юну категорію учнів, а 4-5 сторінки цікаві всім, оскільки кожен мріє побачити якщо не себе, то своїх колег. Математичні газети можна використовувати не тільки в позаурочний клас для перегляду, але і під час уроків. До прикладу, в рубриці «Розвивай свою кмітливість!» завжди можна знайти цікаві задачі на розвиток математичної логіки. Данні з цієї рубрики, також можуть стати в нагоді і вчителеві на певних уроках з математики. Для того, щоб показати учням зв'язок з іншими предметами можемо звернутись до рубрики «Математика і …».



Основним результатом проекту є цикл 12 номерів шкільної газети, кожен з яких складається з 8 сторінок.



Випуски шкільних газет «Математичний світ»
Перша сторінка містить зміст даного номеру, портрет математика, та математичний вірш.

На другій сторінці описана коротка біографія математика, чий портрет знаходився на першій сторінці.

Третя сторінка має за мету показати іншим наскільки математика тісно пов’язана з іншими науками. Рубрика має назву «Математика і …» в кожному номері інша область науки: музика, право, історія, бджолівництво, архітектура, військова справа, природознавство, живопис…

Четверта та п’ята сторінки чи не найважливіші для наших гімназистів. Вони ніколи не залишать байдужими, оскільки з цих сторінок можна дізнатись різні новини пов’язанні зі шкільним життям. Тут статті про проведення різних конкурсів та подій, особисті статті учнів.









Сторінки шкільної газети «Математичний світ»
Наступна рубрика - «Цікавинки», з якої можна дізнатись багато маловідомих фактів про математику. Наприклад, те, що великий Евклід сказав царю Птолемею: «В геометрії немає царської дороги», що одна з мов програмування називається Ада на честь Ади Лавлейс, однієї з перших програмісток, яка працювала з математичними машинами і була дочкою відомого англійського поета Джорджа Байрона…

Передостання сторінка присвячена розвитку математичної логіки. В основному це робота з картинками, також вона містить запитання від учнів молодших класів, які на перший погляд мали би бути легкими, але відповідь на них потребує логічного мислення.

На останній сторінці розмітилась рубрика математичних анекдотів, також оголошення результатів деяких конкурсів. Завершується вона фотографією групи гімназистів, які працювали над проектом та їхнього списку.

Інший результат: збагачення матеріалів кабінету математики. Учні створили портфоліо, який містить 98 біографій математиків. Була створена відеотека 43 видатних математиків.



Для кожного вчителя має бути важливим кожен учень, тому матеріали, які не потрапили до номерів газет, також не залишаються без уваги. Вони використовуються на різних позакласних заходах або ж на уроках, акцентуючи увагу на учня, який цей матеріал приготовив. Таким чином учень ніколи не втратить ентузіазм до подальшої роботи.

Висновки. Математичні газети корисні не лише для учнів, які беруть участь у випуску, але й для учнів, які їх читають. Оскільки, з газет можна дізнатися багато цікавої інформації, що не розглядається на уроках. Фотографії та статті про інших колег заставляє в учнів розвивати такі почуття як здорова конкуренція, бажання бути кращим, здобувати нові вершини… Особисті статті і навіть невеликий вклад заставляє дітей радіти своєму творінню, а в особливості гордитись, коли інші учні з цікавістю переглядають даний матеріал. Для учнів, створення газет стає цікавою діяльністю. Вони з ентузіазмом створюють газети, оформляють, а ще з більшим задоволенням переглядають.


Каталог: images
images -> Програма співбесіди для осіб, які мають базову або повну вищу освіту з української мови І літератури для громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства, при вступі на навчання для здобуття ступеня
images -> Державна науково-педагогічна бібліотека україни
images -> Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
images -> Вступного випробування
images -> 1 бібліографія – Таня Гаев, Алла Татаренко лютий 2013 Аналітична частина
images -> Агропромисловий комплекс, лісове І садово-паркове господарство, ветеринарія


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Басараба Марія Михайлівна вчитель математики нвк «Боянська гімназія» iconШпак Валентина Михайлівна, вчитель математики Гришівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, ІІ категорія. Розробки урок
Рецензенти
Басараба Марія Михайлівна вчитель математики нвк «Боянська гімназія» icon«У світі цікавих чисел. Цікаві моменти з життя видатних математиків»
Вступ. Звідки з’явилися цифри. Іванишин Марія Михайлівна, керівник школи педагогічної грамотності, вчитель початкових класів
Басараба Марія Михайлівна вчитель математики нвк «Боянська гімназія» iconДо 110 річниці від дня народження Антуана де Сент-Екзюпері Роботу виконала: Костюкевич Оксана Вікторівна, вчитель світової літератури нвк «зош І-ІІІ ст., гімназія»
Вступ. Характеристика сучасної літературної освіти
Басараба Марія Михайлівна вчитель математики нвк «Боянська гімназія» iconЛук’янчук А. А. Вчитель зарубіжної літератури нвк «зош І – ІІІ ст., гімназія» №5, м. Славута Явище ескапізму в літературі
Ключові слова: ескапізм, втеча від реальної дійсності, філософсько – методологічна концепція, маргінальний, маргіналізм
Басараба Марія Михайлівна вчитель математики нвк «Боянська гімназія» iconСекція математики математикаімистецтв о роботу виконала
Гордій Марія Павлівна, викладач математики, спеціаліст вищої категорії Шевченківського с/г коледжу Уманського дау
Басараба Марія Михайлівна вчитель математики нвк «Боянська гімназія» iconДовідка Львівська гімназія «Євшан» заснована у 2001 році шляхом реорганізації сш №79 з поглибленим вивченням математики
Львівська гімназія «Євшан» заснована у 2001 році шляхом реорганізації сш №79 з поглибленим вивченням математики відповідно до ухвали...
Басараба Марія Михайлівна вчитель математики нвк «Боянська гімназія» iconМетодичний кабінет відділу освіти Мурованокуриловецької райдержадміністрації Освіта Мурованокуриловеччини
Серветник Василь Григорович керівник районного методичного об'єднання вчителів математики, вчитель математики середньої загальноосвітньої...
Басараба Марія Михайлівна вчитель математики нвк «Боянська гімназія» iconНвк «зош І-ІІІ ступенів №1 гімназія» м. Копичинці Імунітет. Специфічний І неспецифічний імунітет. Вчитель біології
Мета. Уточнити поняття про захисні властивості крові. Сформувати уявлення про імунну систему, форми, види імунітету, механізми імунітету....
Басараба Марія Михайлівна вчитель математики нвк «Боянська гімназія» iconВидатні математики
Підготувала: вчитель математики Новодонецької зош І-ІІІ ступенів №16 Літовченко В. В
Басараба Марія Михайлівна вчитель математики нвк «Боянська гімназія» iconНестечук Наталія Миколаївна, методист районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Старокостянтинівської районної державної адміністрації Друкується згідно рішення
Тащук Наталія Олександрівна, вчитель біології Пеньківського нвк, Шостак Тетяна Олександрівна, вчитель біології Пашковецького нвк,...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка