Довідка про стан патріотичного виховання учнівської молоді Києво-Святошинського району Питання національно-патріотичного виховання завжди було актуальним



Скачати 261,97 Kb.
Дата конвертації17.10.2017
Розмір261,97 Kb.
ТипДовідка

Довідка

про стан патріотичного виховання учнівської молоді Києво-Святошинського району
Питання національно-патріотичного виховання завжди було актуальним. Від дідів та прадідів, батьків та матерів передається почуття національного, і «в душі людини риса національності корениться глибше за всі інші».

Сьогодні Україна проживає один із найсуворіших періодів становлення та розвитку. Відбувається випробовування народу на стійкість, мужність, порядність. Саме в такі періоди загартовується сила і дух нації, викристалізовуються її цінності, торується нелегкий шлях до суверенності.

Ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої гостроти набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції, гордості за свою державу і народ.

Важливо, щоб кожен навчальний заклад став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову державу, робити все для її безпеки, сприяти єдності українського народу та громадянському миру й злагоді в суспільстві.

Школа – це відтворення суспільних та освітніх змін, унікальний соціальний інститут, через який проходить абсолютно кожен, тому складно недооцінити її роль у процесі національно-патріотичного виховання підростаючого покоління. За сучасних умов національне виховання дітей і молоді набуло особливої актуальності. Свідченням цього є низка нормативно-правових документів, зокрема:

• Указ Президента України від 13.10.2015 № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки»

• Проект Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (травень 2015 р.)

• Указ Президента України від 13.11.2014 № 872 "Про День Гідності та Свободи";

• Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 "Про День Соборності України";

• Указ Президента України від 14.10.2014 № 806 "Про День захисника України";

• Указ Президента України від 24.09.2014 № 744 "Про невідкладні заходи щодо захисту України та зміцнення її обороноздатності";

• Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2009 № 1494 "Про затвердження Плану заходів щодо підвищення рівня патріотичного виховання учнівської та студентської молоді шляхом проведення на постійній основі тематичних екскурсій з відвідуванням об’єктів культурної спадщини";

• Доручення Кабінету Міністрів України від 05.05.2009 № 22966/1/1-09 та План організації виконання положень Указу Президента України від 27.04.2009 № 272 "Про проведення Всеукраїнської молодіжної акції «Пам’ятати. Відродити. Зберегти";

• наказ Міністерства освіти і науки України від 27.10.2014 № 1232 "Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді";

• наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 № 439 "Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України";

• лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 № 1/9-412 "Про проведення Уроків мужності";

• лист Міністерства освіти і науки України від 25.07.2014 № 1/9-376 "Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році";

Опрацювавши їх, розуміємо, що основні завдання освіти у цій сфері полягають у забезпеченні національної спрямованості змісту освіти, відродженні національних виховних традицій, створенні усіма суб’єктами освітнього простору умов для формування у дитини національного самоусвідомлення.

Для реалізації зазначених позицій слід розуміти зміст понять та термінів з проблем національно-патріотичного виховання, ключовими з яких є: «національне виховання», «нація та національна ідея», «дух нації», «патріотизм, види патріотизму», «патріотичне виховання як основна складова національного виховання», «український національний ідеал».

Важливою ланкою патріотичного становлення громадянина України є освіта, тому що вона – єдиний соціальний інститут, через який проходить кожна людина, набуваючи при цьому конкретних рис особистості, фахівця та громадянина. Державна політика формування людини майбутнього, яка своєю діяльністю буде здатна примножувати інтелектуальний та духовний потенціал нації, реалізується передусім завдяки діяльності вчителя.

Відділом освіти Києво-Святошинської районної державної адміністрації приділяється значна увага питанню національно-патріотичного виховання школярів. Видано наказ від 10.09.2014 № 311 «Про організацію виховної роботи та посилення патріотичного виховання у навчальних закладах Києво-Святошинського району» та затверджені заходи з організації виховної роботи та посилення патріотичного виховання. У квітні 2015 року на колегії відділу освіти заслуховувалось питання «Стан патріотичного виховання учнівської молоді засобами пошукової та краєзнавчої роботи в загальноосвітніх та позашкільних закладах району».

Підтвердженням сформованої системи роботи закладів з реалізації напрямів національно-патріотичного виховання через проектну діяльність є сторінка «Патріотичне виховання» на сайті відділу освіти, на якій висвітлюється всі події шкільного життя у новинах.

Науково-методичне забезпечення та супровід професійного розвитку педагогічних працівників районним методичним центром є необхідною умовою формування готовності до усвідомленої реалізації національно-патріотичного виховання.

З цією метою методистами – предметниками, методистами з виховної та позашкільної освіти постійно проводяться семінари – практикуми на допомогу педагогічним працівникам. Основними принципами підготовки педагогів до здійснення національно-патріотичного виховання учнів є: діагностичний підхід до визначення змісту методичної роботи; системний підхід до організації методичної роботи; випереджальний характер методичної підготовки; практична та адресна спрямованість методичної роботи; толерантність, демократичність, гуманність та партнерство; самореалізація особистості; розвиток творчого потенціалу особистості педагога.

Особлива увага приділяється практичним семінарам:


  • заступників директорів з виховної роботи;

  • педагогів-організаторів;

  • лідерів учнівського самоврядування;

  • голів батьківських комітетів навчальних закладів району;

  • керівників гуртків позашкільних навчальних закладів району.

Так, зокрема:

5 листопада 2014 року у Білогородській ЗОШ І-ІІІ ст. №1- заступники директорів з виховної роботи.

Тема «Шляхи формування духовної культури дітей та молоді в умовах освітнього закладу культурологічного та культуротворчого спрямування».

30 квітня 2015 року у Боярській ЗОШ І-ІІІ ст. №4 - голови батьківських комітетів шкіл району.

Тема «Виховуємо патріотів своєї Батьківщини. Роль батьківської громадськості у національно-патріотичному вихованні дітей».

12 лютого 2015 року у Вишнівській ЗОШ І-ІІІст №3 - лідери учнівського самоврядування. Тема «Вдосконалення роботи з патріотичного виховання в навчальних закладах району».

11листопада 2015 року у Бузівській ЗОШ І-ІІІ ст. Тема «Організація національно-патріотичного виховання. Виховання громадянина-патріота в умовах сільської школи».

19 січня 2016 року у Петрівській ЗОШ І-ІІІ ст. - педагоги-організатори. Тема «Проведення різноманітних патріотичних заходів у навчальному закладі. Роль класного керівника в організації колективної роботи».

На районному об’єднанні класних керівників розглядалося питання «Виховання української молоді в національно - патріотичному дусі засобами інноваційних та здоров’язберігаючих технологій».

10 березня відбудеться семінар заступників директорів з виховної роботи у Соф.Борщагівському НВК «Спеціалізована школа І-ІІІ ст.- ЗОШ І-ІІІ ст.» на тему «Естетично-культурницьке виховання національної свідомості особистості на засадах українських мистецтв».

Значну роль відіграє національне виховання школярів на основі народних звичаїв, традицій в системі позакласної роботи.

У школах стало доброю традицією на початку вересня проводити акцію «Милосердя». Від малят до старшокласників кожен намагається долучитися до скриньки «Милосердя», щоб бодай чимось допомогти тим, хто потребує допомоги та уваги від друзів.

Діти дарують шкільне приладдя: зошити, ручки, альбоми, олівці, фломастери тощо. Цього року цю підтримку одержали діти, що прийшли навчатися до нашої школи із зони АТО, діти – сироти, діти з багатодітних сімей та малозабезпечені.

З дитячим болем і переживанням учні писали свої листи, які адресували воїнам АТО та пораненим бійцям, які знаходяться на лікуванні в госпіталях. З дитячою любов’ю старанно виведені такі дорогі серцю слова: мир, єдина ненька – Україна, слава героям!

Кожен учень сподівається, що його лист прочитає український солдат, що хоча б теплим словом він зігріє його, додасть віри, що вони не просто захисники Вітчизни, вони справжні герої, на яких будуть рівнятися і сучасні, і майбутні покоління дітей.

Усе це створює сприятливі умови для розвитку виховання, як пріоритетної сфери соціального життя країни, підвищення її статусу та потенціалу, досягнення якісно нових результатів у духовно-моральному, громадянському, трудовому, художньо-естетичному, екологічному вихованні підростаючого покоління.

У той же час сучасний етап розвитку України потребує від органів державної влади здійснення системних заходів для вирішення проблем, пов’язаних з організацією військово-патріотичного виховання як складової загального процесу патріотичного виховання,


  • сприяння спортивній і фізичній підготовці, спрямованій на утвердження здорового способу життя молодих громадян з урахуванням принципів національно-патріотичного виховання;

  • налагодження співпраці з військовими формуваннями України як мотивація готовності до вибору військових професій;

  • сприяння роботі клубів за місцем проживання, центрів патріотичного виховання та інших громадських організацій, які здійснюють патріотичне виховання молоді;

- активізація виховної роботи з дітьми та молоддю засобами всеукраїнської дитячої військово-патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”);

У Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді

виділені етапи впровадження національно-патріотичного виховання.

На першому етапі (2015 рік) планується :

- створення нормативно-правового підґрунтя, інформаційно-методичного забезпечення для здійснення національно-патріотичного виховання дітей та молоді;

- створення Центру патріотичного виховання у підпорядкуванні Міністерства освіти і науки України;

- створення інформаційного ресурсу, присвяченого національно-патріотичній тематиці.

На другому етапі (2016-2017 pоки) передбачається:

- розроблення програм, навчально-методичних посібників з предметів гуманітарно-соціального спрямування для дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та вищих освітніх закладів, спрямованих на патріотичне виховання дітей та молоді;

- підготовка та видання науково-методичних посібників і методичних рекомендацій з організації виховних заходів, роботи клубів, центрів патріотичного виховання.

На третьому етапі (2018- 2019 роки) забезпечується :

- проведення моніторингу системи патріотичного виховання дітей та молоді за допомогою соціологічних опитувань, анкетування, психологічного тестування;

- проведення науково-методичних конференцій, створення банку передового педагогічного досвіду на інформаційному веб-ресурсі;

- аналіз здобутого, встановлення досягнень і викликів, корекція навчально-виховних впливів з урахуванням результатів моніторингу.

Сьогодні важко оцінити роботу навчального закладу щодо реалізації національно-патріотичного виховання. Кожен заклад став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української нації та громадянського миру й злагоді в суспільстві.

Актуальним є організація збирання та поширення інформації про героїчні вчинки українських військовослужбовців, бійців добровольчих батальйонів у ході війни на Сході України, волонтерів та інших громадян, які зробили значний внесок у зміцнення обороноздатності України.

За час від початку анексії Криму та подій на Сході України учнями школи за допомогою батьківської громадськості, вчителів зібрано близько 800 000 грн. для учасників антитерористичної операції, постійно направляються посилки з необхідними предметами для особистої гігієни, продуктами харчування, з одягом тощо.

Відповідно до наказу відділу освіти від «__» січня 2016 № _ «Про проведення в навчальних закладах району методичного тижня з питань реалізації завдань національно-патріотичного виховання учнівської молоді в навчальних закладах району» працівниками відділу освіти було вивчено питання у 12 загальноосвітніх школах району.

В кожному закладі є державні символи, у більшості з них щоденно розпочинаються заняття з виконання Державного Гімну України. Проводяться різноманітні заходи: виховні години «Державна символіка України», «Що необхідно знати про національну символіку», «Чому наш прапор синьо-жовтий», «Про що розповідає наш герб», «Національні символи України», «Історія української державної символіки» та ін.



Дослідження показали, що загалом наші учні налаштовані патріотично. Згідно з результатами опитування 95% респондентів самоідентифікувалися як українці, пишаються своєю національною приналежністю - 88%.

Усіма навчальними закладами району використовуються методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах: початкова школа, українська мова та література (рідна мова – найважливіший засіб патріотичного виховання. Вона була і є важливою сферою впливу на національну свідомість молоді, ідентифікаційним кодом нації), зарубіжна література (одним із завдань зарубіжної літератури виховання любові до української мови і літератури як органічної частки світової культури, прагнення до збереження рідної мови, національних традицій і цінностей), іноземні мови (комунікативна спрямованість іноземних мов надає вчителю широкі можливості у вихованні громадянської позиції, патріотизму, високих моральних якостей особистості), історія (як писав Олександр  Довженко: «Народ, що не знає своєї історії, є народ сліпців». І такий народ завжди будуть зневажати й поневолювати. Українська держава зможе розвиватися лише знаючи своє минуле, і пам’ятати, що саме історична свідомість є вищою духовною цінністю будь-якої нації), математика (виховання в школярів почуття патріотизму слід здійснювати на уроках математики, віддаючи перевагу окремим аспектам цієї роботи відповідно до вікових особливостей учнів), інформатика (виховання національної самосвідомості при навчанні інформатики, як і навчанні інших навчальних предметів природничого та математичного спрямування, може здійснюватись різними шляхами, з використанням різних методів та форм навчально-виховного процесу), географія (шкільна географія відіграє значну роль у вихованні патріотизму підростаючого покоління. Патріотичне виховання – виховання засобами шкільної географії людини-громадянина, людини-патріота, основними рисами якої є національна самосвідомість, почуття любові до своєї Батьківщини, шанобливе ставлення до народних традицій, звичаїв, обрядів, як ланки, що визначає духовну єдність поколінь, почуття громадянської й соціальної відповідальності, бажання поліпшити умови життя в рідній місцевості), фізика (сьогодні фізику не можна розглядати лише як об’єктивне пізнання природи, яка не взаємодіє з людиною. Учень повинен знати, заради чого пізнається природа, розуміти значення науки в житті суспільства й кожної людини зокрема), біологія, хімія, екологія та природознавство (національно-патріотичне виховання на уроках біології, екології, хімії та природознавства тісно пов'язано з пізнавальною діяльністю учнів, зміст і методи якої безпосередньо впливають на реалізацію виховних завдань. Природа є потужним фактором виховання поваги й любові до своєї Батьківщини, могутнім засобом виховання в дітей цінностних ставлень, моральних якостей, насамперед національної свідомості), фізична культура (застосуванні на уроках рухливих та народних ігор, розваг, естафет, козацьких забав, спортивних ігор за спрощеними правилами сприяють вихованню патріотичних почуттів, моральних та фізичних якостей, формують свідомого громадянина України), трудове навчання (шкільний предмет трудове навчання (технології) має значні можливості у вихованні в учнів національно-патріотичних почуттів. Досвід роботи учителів та результати науково-методичних досліджень у цьому напрямку, дозволяють стверджувати, що значний потенціал у розв’язанні цього завдання полягає у прилученні учнів до національної культури саме у процесі трудового навчання),

Заслуговує на увагу та поширення досвід роботи Хотівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів - гімназія» щодо реалізації національно-патріотичного виховання через проектну діяльність. Навіть тема, над якою працює педагогічний колектив закладу - «Удосконалення інноваційної освітньої системи навчального закладу на ідеях національно-патріотичного виховання» - пронизана ідеєю патріотичного виховання.

Місія закладу як громадсько активної школи покликана стати для учня та вчителя місцем духовного збагачення кожного з учасників навчально-виховного процесу, де формувалася б громадянська зрілість, особиста відповідальність за свій внесок у національно-культурне відродження України, у розбудову держави.

Завдяки тісній співпраці з Національним центром народної культури «Музей Івана Гончара» (екскурсіям або відвідуванню майстер-класів), учні налаштовуються на духовне єднання з цим справді святим місцем через національний одяг, народні пісні.

На базі закладу відкрився Родинний центр «Мамаї», де діти разом iз батьками відзначають свята за народним календарем, вчаться гончарювати й співати народні пісні, опановують секрети народного малярства, витинанки, вишивки і навіть мультиплікації.

В 2010 році в школі відкрито родинну світлицю з метою залучення до роботи з дітьми батьків та громаду села. Учні закладу систематично вивчатимуть різні мистецтва. Графік занять розписано поденно. Керувати студіями запросили відомих майстрів. Розпис на склі, витинанку, виготовлення ляльки–мотанки веде Світлана Рак, донька відомої народної художниці Анастасії Рак. Гончарювати вчить художник–кераміст Зоя Предко, а плести іграшки з соломи — член Національної спілки майстрів народного мистецтва України Рая Павленко. Завідувач сектору тканин Музею Івана Гончара Тетяна Кошманенко, яка володіє понад 200 техніками традиційного шиття, навчає малечу вишивати. Лауреат президентської премії «Таланти України–2001» та міжнародних премій анімаційного кіно в Україні, Франції та Росії Вікторія Чайка допомагає дітлахам опанувати мистецтво анімації. Студент Києво–Могилянської академії, голова відділу Братства козацького бойового звичаю «Спас» козак Іван (Матейко) навчає козацького звичаю.

Четвертий рік в школі працює фольклорно-етнографічний ансамбль «Будимир», який є центром відродження українських звичаїв та традицій. Учасники гуртка є призерами обласного пісенного фестивалю «Дитинства пісня Великодня» в м. Переяслав-Хмельницький. Діти виступали перед учнями шкіл м. Києва, брали участь у народознавчих дійствах в музеї ім. І.Гончара. Три роки поспіль учасники колективу є членами фольклорно-етнографічної експедиції до Космача Івано-Франківської області.

25 листопада 2015 року учні 10-11-х класів Хотівського НВК стали учасниками незвичайного уроку історії за участю Героя України, незламного борця за незалежність нашої держави, правозахисника, політика (народного депутата України чотирьох скликань), просвітника, односельчанина – Левка Лук`яненка.

Урок-зустріч був побудований у форматі діалогу, що дало можливість усім учасникам долучитися до обговорення, роздумів над важливими питаннями сьогодення та історичного минулого. Були і «гострі» запитання від учнів, на які гість дав чіткі роз’яснення, формулюючи свої думки таким чином, що діти переконувалися у необхідності усвідомлення себе частинкою НАЦІЇ, на долю якої випали дуже важкі випробовування та боротьба за право на життя, розвиток та процвітання на своїй рідній землі, незалежно не від кого.

26 листопада 2015 року у гості до Хотівського НВК завітала "Книгарня на колесах" дитячого видавництва "Фонтан Казок". На зустріч з учнями школи приїхали відомі автори книг - Іван Андрусяк, Олег Чаклун, Сергій Пантюк, Сашко Дерманський та Галина Манів. У дітей була чудова нагода поспілкуватися з такими цікавими людьми, познайомитися з їхніми книгами, придбати книги за бажанням, отримати автограф автора.

Проект для дітей та батьків "Книгарня на колесах" започатковано з метою популяризації книги, зокрема сучасної української книги для дітей; Усі батьки стали активними учасниками проекту.

19-20 вересня 2015 року відбувся черговий Хотівський фестиваль «Древо роду», присвячений Дню села. Під час фестивалю учасники вшанували родини хотівчан, які відправили своїх синів, чоловіків, батьків на службу до лав Української армії, а також тих, хто демобілізувався (серед них - і учасники АТО). Діти плели маскувальні сітки, проведено збір благодійних коштів, речей для родин-переселенців та книжок, які були передані дітям на Донеччину та Луганщину. Спільне виконання Гімну України, молитва за Україну з вуст дітей, чудовий спів, хореографічний флешмоб створили атмосферу справжнього свята, об’єднавши всіх присутніх.

А також було презентовано великий освітній проект, який розгортається протягом навчального року на базі виставки "Діячі України". Група сучасних молодих художників створили серію плакатів діячів науки, культури, мистецтва, історії. Серед них і класики літератури, і вчені, і духовні авторитети нації, і політичні діячі XX століття. Виставка відкрилась у шкільній галереї за участі Героя України Левка Лук’яненка, Народного вчителя України Сизоненко Григорія Семеновича, Голови Києво-Святошинської РДА Смірнової Мирослави Михайлівни, Хотівського сільського голови Безпечного Миколи Григоровича та в присутності багатьох учнів, вчителів та батьків.

Головна мета проекту – пошук оригінальної та нешаблонної подачі для дітей історій про видатних українських діячів, їх біографій, творчості, відкриттів. Через оригінальність образів, які мають прочитуватись одразу, завдяки сучасній та мистецькій подачі, проект зацікавив дітей, спонукав по-новому подивитись на класичні підручникові образи видатних діячів України.

У рамках шевченківського тижня в Хотівському НВК відбулася зустріч з «голосом майдану», актором театру імені Івана Франка та мистецької театральної студії «Сузір’я», Заслуженим артистом України Євгеном Нищуком.

«Допомогти так просто» - саме таку назву має волонтерський проект, учасниками якого є учні 3-А гімназійного та 5-Б класів.

На базі Хотівського НВК Центр творчості дітей та юнацтва Київщини у жовтні 2015 року проводив обласний семінар-практикум лідерів учнівського самоврядування.

Рекомендую: поширити досвід роботи Хотівського НВК «Загальноосвітня школа I-III ступенів – гімназія» щодо реалізації національно-патріотичного виховання.

Ми знаємо, яку роботу проводить педагогічний колектив «Отчого Дому» зі своїми вихованцями: тяжкі діти – тяжкі турботи, , але враховуючи ситуацію в державі, вихованці виявили бажання теж взяти участь у благодійній акції для воїнів анттерористичної операції.

Для педагогів та учнів Лісниківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. ім. М. Грушевського є актуальним організація збирання та поширення інформації про героїчні вчинки українських військовослужбовців, бійців добровольчих батальйонів у ході російсько-української війни, волонтерів та інших громадян, які зробили значний внесок у зміцнення обороноздатності України.

Героїчні й водночас драматичні й навіть трагічні події останнього часу спонукають до оновлення експозицій шкільних музеїв, заповідників та кімнат бойової слави, зокрема щодо інформації про учасників АТО та волонтерів з даного мікрорайону, учні беруть шефство над родинами учасників ATO, які цього потребують.

У Ходосівській ЗОШ І-ІІІ ст. з метою вивчення традицій та звичаїв українського народу працює фольклорно-етнографічний гурток «Джерельце» та гурток «Гончарство». Вивчаючи історичне минуле свого краю, учні відвідують історичні та художні музеї, археологічний комплекс села Ходосівка.

У навчальному закладі проводяться години спілкування, конкурси за національно-патріотичною тематикою, фестивалі української казки та пісні, конкурси знавців української мови, благодійні акції щодо допомоги бійцям АТО, урочиста лінійка, присвячена Міжнародному дню рідної мови; години спілкування, присвячені Дню захисника Вітчизни «Велич сили духу»; тиждень родинного виховання; виховні години «Щаслива родина – міцна Україна».

До Дня пам’яті жертв голодоморів відбувся загальношкільний урок пам'яті. Учні вшанували пам'ять про загиблих співвітчизників хвилиною мовчання, переглянули документальні фільми «Голодомор на Україні 1932-1933 років», «День пам’яті жертв Голодомору».

У ході відзначення Дня Соборності України та Дня Гідності та Свободи, вшанування пам’яті Героїв Крут проведено урок «Українці у боротьбі за створення власної держави» (9-11 класи); годину спілкування «Їм було лише шістнадцять» (6-8 класи). З особливою урочистістю пройшли заходи з вшанування Небесної Сотні, зустріч з учасниками АТО; урочистий мітинг, присвячений Дню Перемоги; День вшанування пам`яті жертв політичних репресій, День вишиванки.

Постійно поповнюється музейна експозиція «Побут місцевого населення с. Ходосівка».

Педагогічний колектив Боярської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 працює над виховною проблемою «Формування особистості учня – свідомого громадянина , патріота, соціально компетентного в нових умовах життя ».

Класними керівниками і класоводами вдосконалюється робота по напрямкам діяльності згідно з програмою виховної роботи школи «Патріот».

Адміністрація школи та лідери учнівського самоврядування плідно співпрацюють з міською радою, соціально-реабілітаційним центром, радою ветеранів ІІ-ої Світової війни , громадським об’єднанням «Самооборона» та волонтерами.

Проводиться психологічна робота з учнями, які приїхали з зони АТО, та дітьми, чиї батьки беруть участь у бойових діях на Сході країни.

На базі школи у вересні-жовтні проходили заняття Г/О «Самоборона » по наданню першої медичної допомоги в умовах бойових дій (куратор – батько учня Порохницький А.В.). Заняття відвідували учні 10-11-х класів.

Було проведено декілька благодійних акцій зі збору коштів, речей, продуктів для бійців, що захищають нашу державу:

- акція 1 вересня 2015 року зі збору коштів для придбання тепловізора для бійців-боярчан;

- у жовтні 2015 року був проведений ярмарок-продаж виробів декоративно-ужиткового мистецтва та кулінарних виробів до Дня захисника України, до якого були залучені не тільки діти, а і батьки, кошти з якого пішли на допомогу сім’ям наших учнів, чиї батьки воюють у зоні АТО та були придбані та передані підшефному батальйону «Айдар» теплі речі, плівка і цвяхи для утеплення бліндажів;

- у листопаді 2015 року бійцям, які стояли у блокпості на кордоні з Кримом, передані продуктові набори;

- у грудні 2015 року - акція до Дня Збройних сил України підшефному батальйону «Айдар» були передані листи, обереги, малюнки, підписані учнями прапори України, набір ліків та продуктів;

- акція до Дня Святого Миколая - «Миколайчик для бійця» - ( збір продуктів харчування, теплих речей, предметів гігієни, оберегів, малюнків, листів), які були відправлені для бійців «Айдару».

- у січні 2016 року вчителями та учнями школи було зібрано та передано медикаменти та солодощі для бійців батальйону «Айдар».

Лідери шкільного самоврядування брали участь у спільному заході з польською громадою міста, присвяченому Дню Гідності і Свободи та Дню Незалежності Польщі.

Учнями початкових і старших класів було виготовлено багато оберегів (ляльок-мотанок, янголяток, ладанок, браслетів), малюнків, м’яких ялинкових іграшок та інших речей які б тішили та підтримували дух наших бійців.

Учні та вчителі школи брали участь у міських заходах: Дні Прапора, легкоатлетичному пробігу «За мир та єдність», який відбувся у вересні місяці.

До Дня Збройних сил України проводився урок мужності, на якому відбулась зустріч учнів 8-9 класів з бійцями батальйону «Айдар»,.

Були проведені урочисті лінійки до Дня Гідності та Свободи та до Дня захисника України.

До Дня пам’яті жертв голодоморів були проведені виховні години та усні журнали.

На початку 2-го семестру (13,14 січня) члени учнівського об’єднання «Оберіг» - (6кл.) привітали всіх учнів і працівників школи, та працівників міської ради з Різдвом та Новим роком , підготувавши інсценований обряд колядок і щедрівок.

До Дня Соборності України були проведені: виховні бесіди у 1-4 класах «День Соборності – день єднання», у 5-11 класах - «В єдності наша сила і слава, і воля», Оформлені інформаційні куточки., для учнів 5-8 класів проведений усний журнал учнями 11-Б класу «День Соборності – історія і традиції», учнями 7-11 класів було переглянуто документальний фільм «День Соборності» із циклу передач «Відродження історичної пам’яті».

Протягом І семестру класними керівниками були проведені уроки патріотичного виховання з учнями 5-11 кл.: «У світлій пам’яті героїв України поклонімося», «Червоний хрест – благодійна міжнародна організація», «Козацький рух в Україні. Плекай в собі почуття патріотизму», «Мова – душа народу», «Запали свічку пам’яті».

У грудні 2015 року на базі початкової школи була проведена виставка дитячих робіт та робіт сімейної творчості з декоративно-ужиткового мистецтва та народних ремесел.

В школі діє гурток декоративно-ужиткового мистецтва «Майстриня» - кер. Бузян С.А., який кожного місяця з гуртківцями проводять майстер-класи для учнів школи з різних технік декоративно-ужиткового мистецтва.

На військовому гуртку «Підготовка юнаків до служби у збройних силах України» ( керівник Каленяк В.П.) юнаки і дівчата вчаться військовій дисципліні, тактичній та фізичній підготовці, знайомляться зі стрілецькою зброєю та поводженням з нею.

Головним завданням виховання учнів Тарасівської загальноосвітньої школи є формування національної свідомості школярів з осмисленою патріотичною позицією. Питання національно-патріотичного виховання розглядалось на загальношкільних батьківських зборах, на яких були присутні воїни АТО - односельці, на класних батьківських зборах. Про активність батьків учнів свідчить те, що в школі проводяться ярмарки та заходи, в яких батьки беруть активну участь, збори продуктів харчування, одягу, з подальшою передачею всього цього через волонтерів воїнам на Схід а також у шпиталі. Свідченням цього є численні подяки, фотозвіти від керівництва військових частин із зони АТО.

Учні школи є активними учасниками загальношкільних заходів та заходів до Дня Перемоги в селі, конкурсів малюнків «Салют, Перемого». Вчителем предмету ЗВ проводяться змагання серед старшокласників, вчителями музики – конкурси на краще виконання патріотичної пісні, вчителями образотворчого мистецтва – конкурс малюнків «Моя Україна найкраща у світі» та ін.; проводяться уроки мужності класними керівниками, співпраця з волонтерами с. Тарасівки, м. Вишневого та м. Києва.

Візитівкою патріотичного виховання школярів у Забірській ЗОШ І-ІІІ ст. є зразковий фольклорно-етнографічний ансамбль «Барвінок», який працює більше 20 років. У репертуарі ансамблю старовинні українські народні пісні, приспівки та інше.

В закладі наявні методичні матеріали, розробки свят, уроків, рекомендаційні матеріали щодо питання організації патріотичного виховання.

Педагогічний колектив Вишнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 обрав моделлю школи - « Школа національно – патріотичного виховання».

Беручи до уваги досвід інших шкіл України та враховуючи власні можливості та умови, була розроблена структурно-логічна модель школи. Національно-патріотичне виховання в школі спрямовується на залучення учнів до глибинних пластів національної культури і духовності, формування у дітей та молоді національних світоглядних позицій, ідей, поглядів і переконань на основі цінностей вітчизняної та світової культури.

У школі цей процес відбувається у двох напрямах: через навчальні предмети та організацію виховної роботи.

Кожен урок з історії, правознавства, української мови та літератури, мистецтва несе в собі мету вдосконалення ставлення учнів до нашої держави, розвиток національної свідомості. Вчителі намагаються прищепити їм любов до своєї нації, відчути себе її часткою.

Працюючи з дітьми, вчителі чітко уявляють процес формування і становлення національної свідомості та самосвідомості дитини.

Педагогічний колектив приділяє велику увагу військово – патріотичному вихованню. У цьому напрямі проводяться акції «Турбота», «Пам’ятник», « Ветеран», змагання « Ну- мо , хлопці», « Веселі старти» ; організовуються зустрічі з ветеранами, учасниками Другої світової війни, зустрічі із воїнами-афганцями, воїнами АТО; конкурси творчих робіт тощо.

З метою дотримання єдиних вимог щодо виховання дитини в сім’ї та школі на засіданнях батьківського комітету, загальношкільних та класних зборах розглядаються питання про хід впровадження національно-патріотичної моделі школи, батьки залучаються до спільних виховних заходів як у класі, так і в школі.

У кожного вчителя створена система позакласних занять та уроків національно – патріотичного виховання. Шкільні предмети суспільно – гуманітарного циклу дозволяють достатньо повно використовувати такі елементи національної культури, як народний переказ, легенди, оповіді, загадки, приказки, прислів’я, прикмети. Доповнення шкільних програм, підручників елементами народної мудрості сприяє формуванню позитивних якостей школярів, збагаченню фактичного матеріалу цікавими повідомленнями, робить уроки цікавішими і змістовнішими.

Успішній реалізації завдань щодо виховання у дітей духовних і моральних цінностей сприяють гуртки «Соняшник» (кер. Богданович В.В.), «Захист Батьківщини» (кер. Ткачук Ю.П.), що є осередками національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в позаурочний час. Слід зазначити, що протягом останніх трьох років в школі спостерігається стабільна тенденція щодо відвідування названих гуртків та участі у заходах патріотичного спрямування.

Педагогічний колектив Музичанської ЗОШ І-ІІІ ст. активно працює у напрямі національно-патріотичного виховання: впроваджується волонтерська діяльність, проводяться лінійки, виховні години, благодійні ярмарки та зустрічі із учасниками АТО. Зокрема протягом 2015-2016 н.р. були проведені:

- виховна година до Міжнародного дня пам’яті жертв фашизму.

- лінійка та виховна година присвячена Дню миру.

- благодійний ярмарок для допомоги бійцям із зони АТО.

- лінійка та виховна година до Дня пам’яті жертв Бабиного Яру.

- лінійка «Усі ми козацького роду» до Дня українського козацтва та Дня Захисника України.

- виховна година до Дня українського козацтва.

- лінійка та виховна година до Дня визволення України від фашистських загарбників.

- лінійка та виховна година до Дня Гідності та Свободи.

- лінійка та виховна година до Дня пам’яті жертв голодоморів.

- конкурсна програма до Дня Збройних сил України.

- лінійка та виховна година до Дня Соборності та Свободи України.

- лінійка та виховна година до Міжнародного дня пам’яті жертв Голокосту.

Учні навчального закладу зустрілися із волонтером Кутасом Русланом та передали новорічні листівки, 100 ляльок-мотанок та 50 янголяток для бійців в зону АТО. Ця зустріч не є першою, оскільки школа постійно допомагає бійцям 72-ї Білоцерківської бригади, 93-ї ОМБр та полку "Дніпро-1".

Систематично учнівський та педагогічний колективи виготовляють маскувальні засоби в зону АТО:15 маскувальних халатів, 232 квадратних метри маскувальної сітки.

В закладі оформлено постійно діючий стенд з національно-патріотичного виховання «Воїни АТО – наша гордість і сила».

Традиційними у Соф.Борщагівському НВК «спеціалізована школа І-ІІІ ст.-ЗОШ І-ІІІ ст.» є тижні Українського козацтва, військово-патріотичного виховання до дня Збройних сил України, рідної мови «Диво калинове», дня народження Тараса Шевченка, декади зимової та весняної національної обрядовості. До Дня Соборності України у 2014 році було проведено конкурс презентацій між класами «Неосяжна моя Україна», коли кожен клас представляв природу, історію, культуру, економіку певного регіону України. У 2015 році до Дня Соборності України була проведена загальношкільна акція «Лист ровеснику» під гаслом «Збережемо Україну для майбутнього». До Дня Свободи та Гідності був проведений конкурс плакатів «Україна єдина, єдина країна». До Дня Українського козацтва в школі проводиться конкурс козацької пісні і строю, військово-спортивний фестиваль «Нащадки козацької слави». До дня Збройних сил України відбуваються змагання для учнів 8-х класів – «Джура», 9-11 класів – «Козацькі забави».

У Боярській ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 розроблено концептуальну систему національно-патріотичного виховання, модель громадянина-патріота, концепцію формування активної громадянської позиції, шляхи підвищення ефективності національно-патріотичного виховання, розроблено основні напрями роботи з національно-патріотичного виховання, форми роботи.

Програма виховної роботи школи: «Країна здійснення мрій» включає головні розділи, а саме: формування фортеці патріотичного духу та палацу громадянської активності, спрямовані на розвиток життєвих компетенцій особистості: Я-патріот, Я-громадянин.

Постійно у школі проходять зустрічі з учасниками АТО та учасниками Революції гідності. Перед школярами виступав випускник школи Андрій Назаренко, нагороджений орденом «За мужність» І ступеню. Неодноразово проводилися зустрічі та спільні акції («Миколайчики для героїв», «Допомога воїнам АТО») з народним депутатом України Михайлом Гаврилюком. Учні 9 – 11 класів переглянули прем’єру фільму «Добровольці божої чати». Були організовані зустрічі з секретарем прес центру української православної церкви київського патріархату, Ковальовим Андрієм, а, також, головою спілки кобзарів України, Тарасом Компаніченком.

Активну участь в організації національно-патріотичного виховання учнів беруть батьки. Вони є ініціаторами та активними учасниками всіх проектів. Просвітницька робота з батьками проводиться на батьківських зборах та індивідуально. План роботи з батьками включає аспекти національно-патріотичного виховання. Голова батьківського комітету Кавецька, Л.В. є активним членом Координаційної ради з питань національно-патріотичного виховання. Батьки – учасники АТО проводять зустрічі з учнями, за їх ініціативи в школі планується найближчим часом відкриття експонатів шкільного музею АТО.

Узагальнення досвіду із національно-патріотичного виховання представлено в матеріалах переможця Всеукраїнського конкурсу: «Класний керівник- 2012». Снігур Т.О. Авторська програма: «Від спалаху мрій до феєрверку звершень» включає модуль: «Формування активної громадянської активності», що містить відповідні форми роботи з формування якостей громадянина та патріота.

Також, матеріали досвіду роботи переможця обласного та призера Всеукраїнського конкурсу: «Класний керівник 2015», Савотікової Л.В. базуються на системі виховної роботи класу, в якій ідеалом виховання є особистість патріота та громадянина.

Дані матеріали будуть в березні представлені на міжнародній виставці: «Сучасні заклади освіти».

На сьогодні необхідно активніше включатися навчальні заклади до участі у Всеукраїнській дитячо – юнацької військово - патріотичної гри „Сокіл” („Джура”). Проведення її потребує матеріальної підтримки від державних органів влади та залучення меценатів, благодільників.

Виходячи з цього, основна ідея національно-патріотичного виховання у навчальних закладах району полягає у мотивації громадської активності молодого покоління. Це стане запорукою небайдужості як сьогоднішнього, так і прийдешніх поколінь громадян.



Методист районного Т. Гончарук

методичного центру







Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Довідка про стан патріотичного виховання учнівської молоді Києво-Святошинського району Питання національно-патріотичного виховання завжди було актуальним iconМетодичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, що додаються
Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей І молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного...
Довідка про стан патріотичного виховання учнівської молоді Києво-Святошинського району Питання національно-патріотичного виховання завжди було актуальним iconРозпорядження Кабінету Міністрів України: від 30. 11. 2016 №898-р "Про затвердження плану заходів щодо національно-патріотичного виховання молоді на 2017 рік"; від 23.
Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді"; від 13. 10. 2015 №580/2015 "
Довідка про стан патріотичного виховання учнівської молоді Києво-Святошинського району Питання національно-патріотичного виховання завжди було актуальним iconВ концепції національно-патріотичного виховання дітей І молоді та Стратегії національно-патріотичного



База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка