Конкурс шкільних газет «Рідна мова барвінкова» (5-11 кл.) Випуск шкільної газети «Т. Г. Шевченко художник, поет, мислитель»



Скачати 178,8 Kb.
Дата конвертації23.07.2017
Розмір178,8 Kb.
ТипКонкурс

Заходи

з національно-патріотичного виховання,

проведені в навчальному закладі за період 26.01.2015р.- 31.03.2015р.
Книжкові виставки:

Тематична виставка літератури «Як люди вчилися бути громадянами»

Книжкова виставка «Ми чуємо тебе, Тарасе, крізь віки…»
Випуск газет:

Випуск шкільної газети «Свята різдвяного циклу»

Випуск шкільної газети до Дня Соборності України

Конкурс шкільних газет «Рідна мова барвінкова» (5-11 кл.)

Випуск шкільної газети «Т.Г.Шевченко -- художник, поет, мислитель»
Бесіди, виховні години:

Бесіда «Краса і велич символів державних» (7-8 кл.)

Виховна година «Символи рідної землі в народних піснях» (11 кл.)

Виховна година «Національна символіка України». Бліц-вікторина (5-6 кл.)

Цикл бесід на тему: «Українські достойники», присвячені видатним діячам української культури, науки, видатним українським спортсменам та державним діячам. (9 клас)

Виховна година , присвячена Дню Соборності України (5-6 кл.)

Виховна година до Дня Соборності «Люблю я землю українську» (11 кл.)

Урок-реквієм «Юнацтво, сповнене надій» (5-6 кл.)

Виховна година «На Аскольдовій могилі поховали їх…» (11 кл.)

Усний журнал «День пам’яті героїв Крут» (10 кл.)

Година спілкування «День пам’яті воїнів-афганців» (10 кл.)

Урок пам’яті «Афганістан – біль у наших серцях» (7-8 кл.)

Година спілкування « Рідна мова – мова моєї землі» (5-6 кл.);

Година спілкування « Бринить, співає наша мова, чарує, тішить і п’янить»

(7-9 кл.);

Година спілкування « О мово! Хто без тебе я?» (10-11кл.)

Година спілкування «Колиска роду – українська хата» (10 кл.)

Година спілкування « Дівоча краса: минуле та сучасне» (7-8 кл.)

Година спілкування «Жіноча особистість на життєвих перехрестях» (9-11 кл.)

Бесіда «Державні символи моєї держави» (10 кл.)

Година спілкування «Шлях Кобзаря – це шлях народу» (7 клас).

Година спілкування «Живе під сонцем любові Шевченкова весна» ( 9 клас);

Година спілкування «Т.Г.Шевченко – художник» (11 клас)

Усний журнал «Пісня, дума, слава Кобзареві – ви окраса й суть мого життя» (10 клас)

Виховна година «Слава Кобзарю» (5-6 класи)

Година спілкування «Об’єднаймося ж, брати мої!» (5-11 кл.)



Загальношкільні лінійки:

Загальношкільна лінійка, присвячена Дню Соборності України.

Загальношкільна лінійка , присвячена 96-й річниці трагедії під Крутами «Їх буде пам’ятати Україна» (5-11 кл.)

Загальношкільна лінійка, присвячена Міжнародному дню рідної мови.

Усний журнал «І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій, не забудьте…»
Позакласні заходи:

Вікторина «Цікаві історичні факти» (5-7 кл.)

Брейн-ринг « Я – українець, і цим пишаюсь» (8-11кл.)

Конкурсна спортивна програма «Курс молодого бійця» (8-11 кл.)

Загальношкільне Свято української пісні і строю (5-11 класи)

Вікторина «Я – захисник Збройних сил України» (8-11 класи)

Заочна екскурсія «Географічний калейдоскоп» (5-6 кл.)

Свято «Українська мова – мова калинова» (у вигляді гри «Поле чудес»

1-4 класи)

Свято рідної мови (5-8 класи). Проведено учнями 7-8 класів.

Конкурсна програма «Барви рідного слова» (9-11 класи).

Історична подорож у часі «Усе знесла й перемогла його любові сила. Того великого вогню і смерть не погасила» (8 клас)

Конкурс ілюстрацій до поезії Т.Г.Шевченка «Палітра Шевченкового слова» (1-11 класи ).

Конкурс кросвордів про життя та творчість Т.Г.Шевченка (5-11 класи)

Конкурс читців поезії Шевченка«І лине над Землею Шевченкове слово…»

(5-11 класи)

Літературна вікторина «Чи знаємо ми Шевченка?» (8-11 класи)

Свято «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття…» (5-11 кл.)


Вікторина «Цікаві історичні факти ( 5-7 класи) (Додаток 1 )

Завдання підібрані відповідно до навчальних програм з курсу історії України та всесвітньої історії даних класів. Акцент на запитання, які відтворюють шлях українського народу до незалежної держави.


Брейн-ринг « Я – українець, і цим пишаюсь» (8-11кл.) (Додаток 2 )

Конкурсна програма складалася з 5 турів: « Моя держава – Україна», «Україна на планеті Земля», «Україно, Україно, край козаччини», «Родина і Україна», «Хто це? Або що це?». Мета заходу: поглибити знання учнів про свою державу , історію українського народу; виховувати громадянина України; розвивати навики самостійної роботи з різними джерелами; вміти робити аналіз фактів.

Перемогу в конкурсі отримав 11 клас, ІІ місце – 8 клас, ІІІ місце – 9 клас.
Конкурсна спортивна програма «Курс молодого бійця» (8-11 кл.)

Конкурсна програма складалася з трьох етапів. І етап – вікторина з історії українського війська, ІІ етап – конкурсні завдання (жартівливі) з життя молодого армійця, ІІІ етап – спортивні змагання різновікових команд.



Свято в 1-4 класах «Українська мова – мова калинова»

Взяло участь 32 учнів початкової школи (з 35). Проводилася у вигляді гри «Поле чудес». Діти, які побажали взяти участь у самій грі, сіли на спеціально пронумеровані місця. Така ж кількість номерів написана на невеличких листочках паперу і захована у пластикову упаковку з кіндер-сюрпризу . Одна дитина по черзі діставала перші три ємкості. Це і є перша трійка. Наступні гравці обиралися аналогічно.

В перервах між трійками ведучі (учні 4 класу) надавали інформацію про історію письма та різні цікаві дані щодо рідної мови.

Також була проведена гра з глядачами.



Свято рідної мови в 5-8 класах

Ведучі – учні 7 та 8 класів, одягнені у вишиванки. Звучали прекрасні слова про рідну мову, на дошці – вислови українських письменників про українську мову. Учні також взяли участь у конкурсній програмі:



  • конкурс на кращого читця віршів про рідну мову ;

  • відгадайте загадки;

  • закінчи прислів’я;

  • «Поетичний щоденник» (відновити текст поезії, відгадати назву твору, прізвище поета)

  • Конкурс «Бліц-турнір».


Конкурсна програма для учнів 9-11 класів

«Барви рідного слова»

Ведучі – учні 11 класу.

Конкурси:


  1. Представлення команд. Емблеми (команди «Україночка», «Джерело»,

«Диво калинове»).

  1. Конкурс поезії про рідну мову.

  2. Конкурс загадок (загадані частини мови).

  3. Конкурс «Прислів’я» (доповнити прислів’я про мову, роль слова)

  4. Конкурс «Фразеологізми» (замінити фразеологізми синонімами-дієсловами)

  5. Конкурс «Найграмотніший» (вставити пропущені орфограми)

  6. Вікторина «Життєвий шлях Т.Г.Шевченка»

  7. Конкурс «Кращий знавець поетичних творів Т.Г.Шевченка»

  8. Конкурс капітанів (дати відповідь на запитання про фонетику, морфологію, синтаксис української мови).

  9. Конкурс «Кого так називали...?» (про українських письменників).

Переможець конкурсної програми – команда «Україночка» (11 клас).
Загальношкільне Свято української пісні і строю (5-11 класи)
Свято пісня і строю -- одне з улюблених традиційних свят нашої школи. До нього учні готуються протягом кількох місяців: розучують нову пісню, під яку можна марширувати, відпрацьовують стройовий крок.
Всі учні в цей день були святково одягнені: 7 клас - у вишиванках, решта - у біло-чорному парадному одязі. Були радісно збуджені. Кожен клас намагався показати якнайкращий результат. Журі, яке оцінювало учасників, складалося з 3-х осіб: Лиховид З. І. - директор НВО, Шостак А.А..,

Чудіна Л. М. - заступники директора з навчально - виховної роботи.


Проводив свято, віддавав команди вчитель фізичної культури та захисту Вітчизни Пічка В. М.
Журі оцінювало учасників за такими критеріями: зовнішній вигляд, виконання стройової пісні, чіткість стройового кроку, виконання стройових команд, дисципліна в строю, кількість учнів класу, які прийняли участь. До речі, у святі прийняли участь 100% присутніх в школі учнів ( 41 учень з 45, які навчаються в 5-8 класах, 4 учні були відсутні по хворобі).
Всі класи справді показали ретельну підготовку до свята. Найкращими ж виявились переможці: 1місце - 11 клас, 2 місце -5 клас, 3 місце - 8 клас.


Усний журнал «І мене в сім ї великій, в сім ї вольній, новій,

не забудьте …» (24.02)

24.02 в школі розпочалася декада до святкування 200-річчя з дня народження Т.Г.Шевченка. Першим заходом був усний журнал, проведений учнями 10 класу. Школярі гортали сторінки життя Тараса Григоровича, розповіли про Шевченка-художника, поета, драматурга. Звучали записи пісень, написаних на слова Кобзаря, поезія Шевченка у виконанні десятикласників.



Конкурс ілюстрацій до поезії Шевченка (25.02)

25.02 в школі відбувся конкурс ілюстрацій до поезії Т.Г.Шевченка «Палітра Шевченкового слова». Учнями 5-11 класів було представлено 18 малюнків, виконаних в жанрі живопису та графіки. За рішенням журі, яке складалося із заступників директора Чудіної Л.М. (вчитель образотворчого мистецтва в початкових класах), Гурин О.М. (вчитель світової літератури), Мудрак М.А. (вчитель образотворчого мистецтва в 5-11 класах) І місце було присуджено за ілюстрацію до вірша «Мені тринадцятий минало…» учнів 11 класу, ІІ місце виборола учениця 8 класу Кононенко Оксана з ілюстрацією до балади «Тополя», ІІІ місце – ілюстрація до поеми «Гайдамаки» учениці 9 класу Півторацької Анастасії. «Приз глядацьких симпатій» отримав малюнок учениці 10 класу Комаревич Катерини до вірша «Зацвіла у лузі червона калина…»


Конкурс кросвордів (26.02)

Чому саме кросворди? Тому що такий вид роботи школярів мав на меті звернення до життєвого та творчого шляху поета, осмислення отриманої інформації, увага до кожного Шевченкового слова в його творах.

У конкурсі прийняли участь учні 5-11 класів. Журі оцінювало змістову наповненість кросвордів, грамотність, охайність та естетичність оформлення.

Таким чином, І місце виборов кросворд 11 класу «Життєвий шлях Кобзаря», ІІ місце – «Стежками життя Шевченка» 10 класу, ІІІ місце – «Поет-борець» учнів 6 класу.


Конкурс читців поезії Т.Г.Шевченка (27.02)

У конкурсі прийняли участь учні 5-11 класів. Учасників – 15 осіб.

Діти відчували урочистість події , були святково вбраними, дуже старалися. Журі, яке складалося з вчителів-філологів (Гурин О.М., Тучик В.П.,

Королюк Т.В.), уважно і доброзичливо вислухали кожного конкурсанта, оцінюючи за розробленими критеріями. Школярі-глядачі та присутні вчителі вслухалися в звучання шевченківських віршів. Всі учасники показали себе достойними нащадками Кобзаря, але особливу прихильність глядачів і суддів завоювала учениця 7 класу Вовк Оксана, яка читала вірш «Думка». Здавалося, що кожне Шевченкове слово западало в саму душу. Вовк о. виборола І місце. Також дуже сподобалося виконання ученицею 11 класу Дардою Катериною вірша «Полюбила…» (ІІ місце), Два третіх місця журі присудило учениці 5 класу Черняєвій Валерії за виконання вірша «За сонцем хмаронька пливе…» та учениці 8 класу Кірці Катерині (вірш «Не завидуй нікому…» «Приз глядацьких симпатій» отримала учениця 7 класу Мельнікова Анастасія за виконання вірша «Розрита могила».

Журі було приємно вражене тим, що учні читали не тільки ті твори, які є в шкільній програмі, а й обирали їх самостійно з «Кобзаря» за покликом серця.
Свято «Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття…» (03.03)

У заході прийняли участь учні 5-11 класів. В проведенні були задіяні учні 8-11 класів. Школярі пройшли стежками життя Кобзаря , виконуючи інсценізації (малий Тарас на службі у дяка; Тарас та Яринка ; Шевченко та селяни (учні 7 та 9 класу); арешт та допит Шевченка (учні 8 та 9 класу); Шевченко та Репніна (учні 7 та 10 класу). Учні 11 класу показали уривок з п’єси «Назар Стодоля». Учениці 9 класу читали вірші про Шевченка. Ведучими були учні 8 класу.



Година спілкування «Об’єднаймося ж, брати мої» (07.03)

1-2 клас


Виховна година пройшла у формі усного журналу «Ми тебе не забудем, Тарасе!» : 1 сторінка – біографічні дані про Т.Г.Шевченка ; 2 сторінка – сторінками Кобзаря; 3 – Шевченко – художник; 4 сторінка – Шевченко в 21 столітті. Інформацію зачитували підготовлені учні та вчитель, вірші діти декламували напам’ять. Вчителі Прищепа Т.В. та Чудіна Л.М. підвели підсумки по кожній сторінці.

3 клас


В ході виховного заходу «Т.Г.Шевченко – народний співець» діти розповідали про життєвий і творчий шлях Т.Г.Шевченка, декламували вірші. Вчителем були продемонстровані фотографії з життя Кобзаря та його картини, світлини пам’ятників Т.Г.Шевченку в Київській області. Учні також розгадували загадки і кросворди на основі вивчених творів у 2 та 3 класах.

4 клас


Виховна година на тему «Т.Г.Шевченко – геніальний син українського народу». Учні пригадали біографічні дані поета, декламували його вірші та вірші про Шевченка. Також ознайомилися з новими сторінками біографії Шевченка за планом: 1. Талант. 2. Зовнішність. 3. Характер. 4. Гроші. 5.Знайомства. Згадали про зв'язок поета з Баришівщиною та вшанування його пам’яті в Україні та у світі.

5 клас


Незважаючи на зовсім невелику кількість учнів у класі (троє) . змістовно і цікаво пройшов у 5 класі урок, присвячений 200-річчю з дня народження Т.Г.Шевченка «Об’єднаймося ж, брати мої!» Вчитель разом з учнями пригадали життєвий шлях художника, поета, драматурга. Учні декламували вірші Т.Г.Шевченка та уривки з його поем. Завершився урок виставкою малюнків учнів класу до творів Шевченка.

6 клас


Урок пройшов у формі години спілкування «Наш великий Кобзар». Шестикласники з цікавістю слухали розповідь вчителя про нелегкий життєвий шлях Т.Г.Шевченка. ілюстрували читанням напам’ять віршів поета «Сон», «Заповіт», «Тече вода з-під явора…» Виховний захід почався і закінчився звучанням епіграфа :

«Спи спокійно, поет, Україна твоя

Вже розправила крила орлині.

Так як мріяв колись ти в жагучих піснях

На засланні в тяжкій самотині».
7-8 класи

Учні 7-8 класу здійснили історичну подорож у часі. У розповідь вчителів включалися учні, читаючи вірші про творчість Т.Г.Шевченка та його власні. Дуже артистично зіграли учні 7 класу Правдзівий Богдан та Оксана Вовк Тарасика та його сестру Яринку в сценці про дитячі роки Шевченка, сценку «Мати й Тарасик» -- учні 8 класу Валя Меньок та Саша Поліщук. Декламували вірші Тараса Григоровича учні 8 класу Курка Катя, Кононенко Оксана, Софійка Карпач. Дуже доречно прозвучав вірш «Розрита могила» у виконанні учениці 7 класу Мельнікової Анастасії. Діти слухали з хвилюванням, тому що вони відвідали могилу під час осінніх канікул. В кінці уроку діти прийняли рішення відвідати Чернечу гору у Каневі.

9-11 класи

Метою виховного заходу було розширити і поглибити знання школярів щодо життєвого та творчого шляху Великого Кобзаря, розвивати фантазію, пам'ять та мислення, виховувати любов до нашого народу , його традицій, минулого та сучасного.

На дошці – портрет Т.Г.Шевченка та його слова «І мене в сім ї великій, в сім ї вольній, новій, не забудьте…» Учні з цікавістю слухали інформацію про життєвий і творчий шлях Кобзаря. Особливо їх зацікавила розповідь про особисте життя поета та проведення ним вільного часу. Школярі були вражені тим, що в одній особі жила така всебічно розвинена та творчо обдарована людина – поет, прозаїк, драматург, художник, актор, мислитель, палкий патріот України.

Додаток 1

Вікторина «Цікава історія» (5-7 класи)

Запитання задаються по черзі: 1—5 клас, 2 – 6 клас, 3—7 клас і т.д.)



  1. Де було створено першу бібліотеку на Русі? (у Києві)

  2. У якій країні вперше з’явилися шахи? (в Індії)

  3. Офіцерський козачий чин, командир ста козаків? (сотник)

-----------------------------------------------------------------------------------

  1. Перші письмові історичні твори на Русі? (літописи)

  2. У грецькій міфології богиня любові і краси, яка виникла з морської піни? (Афродіта)

  3. Трибунал католицької церкви, який здійснював розшукові, судові та по каральні функції? (інквізиція)

-------------------------------------------------------------------------------------------

  1. З якого металу люди стали робити сокири після кам’яних сокир? (мідь)

  2. У 1969 році нога людини вперше ступила на Місяць. Громадянами якої країни були ці космонавти? (США)

  3. Як називалися члени Всесоюзної дитячої організації, першої сходинки комуністичного виховання підростаючого покоління? (жовтенята)

-------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Як називається установа, що зберігає всілякі історичні цінності і надає можливість побачити їх багатьом людям? (музей)

  2. У якій країні люди будували величезні піраміди? (у Давньому Єгипті)

  3. Як називалося бойове спорядження середньовічного воїна у вигляді щита, шолома і панцира? (обладунки)

--------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Де з’явилися перші тварини на Землі: у повітрі, у воді чи на суші? (у воді)

  2. Як називалися правителі Давнього Єгипту? (фараони)

  3. Який дорогоцінний метал намагалися одержати середньовічні алхіміки? (золото)

--------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Назвіть першого у світі льотчика-космонавта? (Гагарін)

  2. Яка країна вважається батьківщиною Олімпійських ігор? (Давня Греція)

  3. Учений Ісаак Ньютон відкрив закон всесвітнього тяжіння. Що, як свідчить легенда. Упало і наштовхнуло його на цю думку? (яблуко)

--------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Як розшифровується абревіатура СРСР? (Союз радянських соціалістичних республік)



  1. Греки осаджували Трою 10 років, але безуспішно. Тоді вони вирішили взяти місто хитрощами і побудували під стінами міста статую величезного коня. З якого матеріалу була зроблена ця статуя? (з дерева)

  2. Назвіть першого Президента незалежної України. (Леонід Кравчук)

------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Як називається книга, збірник текстів про створення світу? (Біблія)

  2. Кого давні римляни брали собі за рабів? (полонених під час воєн)

  3. Вже в 16 столітті московські купці привозили цей фрукт із Голландії і називали його «китайським яблуком». Яким цитрусовим плодом частувалися московські купці? (апельсин)

  4. Яке місто заснували три брати і сестра їх Либідь? (Київ)

  5. Яке місто називали «вічним містом»? (Рим)

  6. Як у Київській Русі називалися знатні люди, господарі великих земельних володінь? (бояри)

  7. Ім’ям цього імператора називається листковий торт із кремом? (Наполеон)

  8. Якого вченого давнини називали «батьком історії»? (Геродот)

  9. Квітка по імені самозакоханого юнака? (Нарцис)

  10. Як називається наука, що вивчає герби? (геральдика)

  11. За віруванням давніх слов’ян, друг і заступник кожного будинку? (домовик)

  12. Берестяні грамоти писали на бересті. А з чого виготовляли цей матеріал? (з кори берези)

  13. В Росії деякий час були гроші з написом: «підробка не переслідується, бо і на хороші гроші нічого не купиш» +

  14. Юлій Цезар наказав своїм воїнам прикрашати зброю золотом і коштовностями, щоб її було шкода кинути на полі бою. +

  15. Церковників, які йшли вперед патріарха, називали депутатами. +

------------------------------------------------------------------------------------------------37. Перші джинси були чорного кольору -

  1. Давні римляни робили ковбасу з дельфінів. +

Щоб оглянути всі цінності Ермітажу, треба пройти 5 км -
Додаток 2
Я – УКРАЇНЕЦЬ, І Я ЦИМ ПИШАЮСЬ
МЕТА: Поглибити знання учнів про свою державу , історію українського народу; виховувати громадянина України; розвивати навики самостійної роботи з різними джерелами; вміти робити аналіз фактів.

ОБЛАДНАННЯ: Зображення державних символів України – герба та прапора; карта України; вислови відомих людей про Україну; рушники; картки – завдання для команд; керамічні вироби з українським орнаментом; елементи українського національного одягу; портрети М.Грушевського, Г.Сковороди, І. Мазепи, П. Скоропадського, Т.Шевченка.

Музичне супроводження : «Державний гімн України» муз. М.Вербицького СЛ. П Чубинського.

Пісня «Що для мене Україна?» муз і слова О.С.Яковлева

Епіграф


Україно! Ти для мене - диво

І нехай пливе за роком рік,

Буду , мамо, горда і вродлива,

С тебе дивуватися повік.

Ради тебе перли в душі сію,

Ради тебе мислю і творю.

Вислови про Батьківщину

Я так її, я так люблю

Мою Україну убогу,

Що проклену святого бога,

За неї душу погублю. (Т.Шевченко «Сон»)
Нема в світі України,

Немає другого Дніпра,

А ви притеся на чужину

Шукати доброго добра,

Добра святого. (Т. Шевченко)
Свою Україну любіть

Любіть її …Во время люте,

В останню тяжкую минуту

За нею Господа моліть (Т. Шевченко)


Святе слово – рідна мати;

Есть іще святиня Вища,

Богові миліша – Рідная Вкраїна (Пантелеймон Куліш)
Хто кохає край свій рідний

Для високої ідеї;

Я ж кохаю не для неї,

А для того, що він бідний ( М. Вороний)


А в серці тільки ти,

Єдиний мій, коханий рідний краю! (Л.Українка)


Країна рідна! Ох ти далека мріє!

До тебе все летять мої думки.

Їм страшно й радісно, якась надія мріє…

Та з вирію в свій край летять пташки. ( Л,Українка)

Методичні рекомендації

У конкурсі беруть дві команди;

- учасники удягнені в національні костюми, мають візитку а також емблему, де зображені географічні контури України + бант жовто – блакитної стрічки,

- журі (оцінюють кожне питання в один бал і вручають автору відповіді спеціальний житон);

- за кількістю цих жетонів журі визначає команду переможцю і учасника-чемпіона цієї гри;

- переможцям вручаються спеціальні призи-дипломи, подарунки з національною символікою та література про Україну.


Хід конкурсу:

Учні співають пісню «Що для мене Україна?»


«Моя країна – Україна». Так ми назвали наше ігрове шоу посвячене річниці Соборності України і Свободі України.

І ТУР

«Моя держава Україна»

  1. Яку назву за Конституцією має твоя держава? (Україна)

  2. Назвіть головних керівників нашої держави. (Президент, Голова Верховної Ради, Премєр-міністр)

  3. Які ви знаєте державні символи? (Малий герб, Гімн, державний прапор)

  4. Визначте головні гіпотези що до походження Тризуба . ( Воля, сокіл який полює за здобиччю, єднання трьох символів : Бог-Отець, Бог-Дух, Бог-Син)

  5. Що символізує наш Державний прапор ? (поле і небо)

  6. Розкажіть на пам'ять або проспівайте Гімн України

  7. Назвіть , або покажіть які предмети або рослини є національними символами України (Рушники, калина, верба, вишиті сорочки)

  8. В чому ви бачите різницю між державними та національними символами.

  9. Коли наша держава стала незалежною (24 .08 91)

  10. Хто став першим Президентом незалежної України (Л,Кравчук)


ІІ ТУР

«Наша Україна – не планеті Земля».

  1. Де розташована Україна? (У Східній півкулі в Європі)

  2. Назвіть країни з якими межує Україна (Білорусія, Росія, Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія, Молдова)

  3. Які моря омивають територію України? ( Чорне і Азовське)

  4. Які ви знаєте найбільші річки України? ( Дніпро, Дністер, Дунай, Південний Буг, Десна)

  5. Назвіть гори України (Карпати, Кримські гори)

  6. Які найвищі точки України (Говерла, Роман-Кош) 2061, 1545

  7. Найбільші міста України ( Київ, …)

  8. Скільки областей має Україна (24)

  9. Назвіть міста – Обласні центри (виграє той хто назве більше)

ІІІ ТУР

«Україно, Україно, край козаччини!»

  1. У боротьбі за незалежність України ми передусім зобов’язані українському козацтву. Сьогодні відроджується козацька слава, дух лицарства у генах українського народу. А в свій час козацький рух очолили українські гетьмани .Давайте зараз згадаємо їх. (Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Петро Дорошенко, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа та інші)

  2. Назвіть прізвище людини , яка була останнім гетьманом України (Петро Скоропадський)

  3. Кому надавали козаки найвищу виконавчу владу ? (кошовому отаману)

  4. Хто командував загоном з 2,5 тис козаків , який узяв до себе на службу французький кардинал Ришельє? ( полковник Б.Хмельницький)

  5. Як називали у 15 – 18 століттях вільну людину із селян чи міської бідноти, утікачів від утиску, феодалів жителів Запоріжжя, Дону? (козак)

  6. Як називався виборний ватажок козацького війська Запорізької Січі, з 17 ст. – начальник козацького війська та верховний правитель України? (гетьман)

  7. То безрукавий одяг, який вдягають поверх сорочки. Бере свій початок , як стверджує сучасна етнографічна наука, від козацького піджупанника, якого теж шили без рукавів, він не був надто довгим. Носять чоловіки і сьогодні, бо цей одяг зручний і нарядний ( Жилет)

  8. Яку назву мав козацький погріб, у якому знаходилися коштовності, гроші, (казна), харчі, (скарбниця)

  9. Запорізька Січ не мала записаних законів, життя регулювалося традиційними правилами, обов’язковими для всіх, зарахування у війська не обмежувалося не соціальним статусом, ні національністю, проте були необхідні вимоги. Які? (православна віра, та відсутність дружини)

  10. Як називалися на Січі всі символи й атрибути козацького війська? (клейноди) (У перекладі з німецької мови – коштовності)


IV ТУР

«Родина і Україна»

Визначте. Що таке родина.

Але родина – це не тільки рідні, родичі. Це весь український народ. Родина до родини – народ.

Ми з вами український народ, який складається з родин малих і великих, дружніх і працьовитих. Як могутня ріка бере силу з маленьких джерел. А зруйнуй їх і ріка засохне, так і наша українська культура збагачується маленькими родинами – сім’ями. А щоб ріка була повноводною, а родина наша, українська, великою і щасливою, треба шанувати батьків своїх. Це завжди було в традиціях нашого народу і відобразилося в прислів’ях і зараз завдання: відгадайте кінцівку прислів’я .

1. Яке дерево, такі в нього квіточки, які батьки, (такі їхні діточки)

2. Який кущ, така і калина, яка мати, (така й дитина)

3. Який дуб, такий тин. (який батько, такий син)

4. Не навчив батько..(не навчить і дядько)

5. Яка гребля, такий млин, .. (який батько, такий син)

6. Який рід, .. (такий плід)

7. Сироті без роду – хоч.. (з мосту та в воду)

8. Хто батька й матір зневажає, (той добра не знає)

9. Яка яблунька, (такі й яблучка)

10. Яка клепка, така й бочка, ..(яка мати , така й дочка)



11. Годуй діда на печі, .. (бо сам будеш там)

V ТУР

« Хто це? Або що це?»

  1. Назвіть український народний багатострунний музичний інструмент (бандура)

  2. Різаний , або рваний шматок прісного тіста, зварений у юшці. (галушка)

  3. У Київській Русі – постійне княже військо. (дружина)

  4. Укріплений пункт з міцними, тривалими спорудами, призначені для довгострокової кругової оборони (фортеця)

  5. Найвищий виконавчий і розпорядчий орган державної влади в Україні (уряд)

  6. Які страви складали основу козацької кухні. (борщ і вареники)

  7. Прапор, бунчук, булава, печатка, литаври – (це атрибути козацької влади)

Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:

Схожі:

Конкурс шкільних газет «Рідна мова барвінкова» (5-11 кл.) Випуск шкільної газети «Т. Г. Шевченко художник, поет, мислитель» iconТ. Г. Шевченко геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні
Т. Г. Шевченко – геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні
Конкурс шкільних газет «Рідна мова барвінкова» (5-11 кл.) Випуск шкільної газети «Т. Г. Шевченко художник, поет, мислитель» iconРідна мова Зошит для контрольного оцінювання 9 клас Упорядник: Н. Синіцька Синіцька Н. С. Рідна мова
М. Вох, вчитель української мови та літератури Зіньківського нвк, «Вчитель – методист»
Конкурс шкільних газет «Рідна мова барвінкова» (5-11 кл.) Випуск шкільної газети «Т. Г. Шевченко художник, поет, мислитель» iconПлан-конспект бінарного уроку української літератури та іноземної мови для 9 класу
Тема. Т. Г. Шевченко – геніальний український поет, мислитель, визнаний у всьому світі
Конкурс шкільних газет «Рідна мова барвінкова» (5-11 кл.) Випуск шкільної газети «Т. Г. Шевченко художник, поет, мислитель» iconТ. Г. Шевченко-геніальний поет, мислитель, пророк. Життєва дорога поета
Кобзаря. Вчити працювати з додатковими матеріалами, розвивати вміння працювати з мемуарно-художньою літературою
Конкурс шкільних газет «Рідна мова барвінкова» (5-11 кл.) Випуск шкільної газети «Т. Г. Шевченко художник, поет, мислитель» iconТараc Григорович Шевченко — український поет, письменник (драматург,прозаїк), художник (живописець, гравер), громадський діяч, філософ, політик, фольклорист, етнограф, історик Дитинство І юність
Тараc Григорович Шевченко — український поет, письменник (драматург,прозаїк), художник (живописець, гравер), громадський діяч, філософ,...
Конкурс шкільних газет «Рідна мова барвінкова» (5-11 кл.) Випуск шкільної газети «Т. Г. Шевченко художник, поет, мислитель» iconКонспект уроку з української літератури
Тема: Тарас Шевченко – геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Його винятково велике значення. Життєвий...
Конкурс шкільних газет «Рідна мова барвінкова» (5-11 кл.) Випуск шкільної газети «Т. Г. Шевченко художник, поет, мислитель» icon200-річчя від дня народження Тараса Григоровича Шевченка
Тарас Григорович Шевченко-всесвітньо відомий поет, письменник, художник, скульптор, революціонер, українофіл
Конкурс шкільних газет «Рідна мова барвінкова» (5-11 кл.) Випуск шкільної газети «Т. Г. Шевченко художник, поет, мислитель» iconШевченко Тарас Григорович
...
Конкурс шкільних газет «Рідна мова барвінкова» (5-11 кл.) Випуск шкільної газети «Т. Г. Шевченко художник, поет, мислитель» iconН. М. Сусоєва Збірник інтернет-завдань за творчістю Т. Г. Шевченка для учнів 9-х класів Зміст Передмова
Тема Т. Шевченко – геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Вісь неперервності історичного часу «До...


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка