Методичні рекомендації щодо підготовки та організації ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів, які повинні стати основою для складання завдань на І (шкільний) етап олімпіад



Сторінка1/6
Дата конвертації31.05.2017
Розмір0,67 Mb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2   3   4   5   6



МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо проведення І - ІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії

у 2015-2016 н. р.
Навчально-методична лабораторія гуманітарних дисциплін кафедри гуманітарної освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти інформує, що ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з історії у 2014/2015 навчальному році проводитиметься за завданнями, розробленими ДОІППО.

Надсилаємо методичні рекомендації щодо підготовки та організації ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів, які повинні стати основою для складання завдань на І (шкільний) етап олімпіад.

Зміст завдань буде врахувати наступне.


  1. Обсяг навчального матеріалу.

При підготовці до вирішення завдань з історії на олімпіадах необхідно враховувати тематику навчального матеріалу з історії України та всесвітньої історії, вивченого учнями відповідного класу на час проведення відповідного етапу олімпіад та зміст історії України і всесвітньої історії за попередні класи (наприклад, для учнів 8 класу: історія України - за весь курс 7 класу; всесвітня історія – за весь курс 6 класу («Всесвітня історія. Історія України») та «Історія середніх віків» за весь курс 7 класу).

Наголошуємо, що у 2015/2016 навчальному році учні 8 - 9 класів навчаються за програмою «Історія України. Всесвітня історія. 5–9 класи» (К., Перун, 2005) зі змінами і доповненнями (2009-2010 р.р.), тому завдання будуть складені за цією програмою (дивіться посилання: Перелік навчальних програм, підручників і навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в основній і у старшій школах у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2015/2016 навчальному році).

Для 10–11 класів рівня стандарту та академічного рівня чинними є програми «Історія України. 10–11 класи» (52 години на рік, 1,5 години на тиждень) авторів Пометун О. І., Гупана Н. М., Фреймана Г. О.; для класів історичного профілю чинними є програми «Історія України. 10–11 класи» (140 годин на рік, 4 години на тиждень) авторів Кульчицького С. В., Лебедєвої Ю. Г.

Для вивчення всесвітньої історії діючими є програми «Всесвітня історія. 10–11 класи (рівень стандарту / академічний рівень)» колективу авторів під керівництвом Ладиченко Т. В. - 5 годин на рік (1 година на тиждень).

Для класів історичного профілю діючою є програма зі всесвітньої історії (автори Ладиченко Т. В., Черевко О. С., Камбалова Я. М.), що розрахована на 3 години на тиждень (по 105 годин на рік у 10 та 11 класах).

При організації навчального процесу із курсів історії України та всесвітньої історії учитель повинен дотримуватися принципу синхронності, паралельності та хронологічної послідовності, так як завдання будуть орієнтовані саме на ці принцип змісту шкільної історичної освіти.

Усі вказані програми розміщені на офіційному сайті Міністерства освіти і науки України, на сайті ДОІППО у розділі «Навчально-методична робота» («Історія, правознавство і суспільні дисципліни» («Методичний сайт Людмили Базилевської»), надруковані у фахових виданнях попередніх років та журналі «Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, № 9, 2015 тощо.

Разом з тим, нагадуємо, що на «Методичному сайті Людмили Базилевської» (http://bazilevskaya.jimdo.com/) вказані орієнтовні тематичні та хронологічні рамки програмного матеріалу, вивченого з історії на час проведення ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади, що повинні бути відкоригованими на місцях до моменту проведення олімпіад.

Витяг із таблиці сайту:


Етап олімпіади/

предмети

Історія України

Всесвітня історія




8 клас

ІІ етап

(районний, міський)



т. 1 – 2

т. 1 – 3




9 клас

ІІ етап

(районний, міський)



т. 1 - 2 (до Кирило - Мефодіївського товариства)

т. 1 – 2 (до революції 1848-1849 р.р.)




10 клас

ІІ етап

(районний, міський)



т. 1–2 (до початку Української революції)

т. 1 – 2





11 клас

ІІ етап

(районний, міський)



т. 1 – 2


т. 1 – 2





  1. Зміст завдань

Перш за все, завдання з історії до ІІ етапу олімпіади будуть враховувати навчально-предметні учнівські компетенції: хронологічні, просторові, інформаційні, аксіологічні, логічні, формування яких передбачене навчальною програмою. Вони будуть укладені з урахуванням нових тенденцій історичної освіти і забезпечувати можливості якнайповнішого розкриття здібностей учасників, виявлення їх здатності до історичного пізнання та творчого осмислення минулого.

Разом з тим, завдання будуть спрямовані на опрацювання (аналіз, застосування, оцінка) історичних джерел і документів, порівняння, співставлення, обґрунтування власного ставлення учня, його позиції, оцінки щодо історичної події, явища, діяча, тести виступають лише як частина прийомів контролю.

Слід пам’ятати, що зміст завдань для учнів 10 – 11 класу орієнтує на знання змін, що відбулись у програмі та термінології з історії України для учнів цих класів. А саме:

- до теми «Соціально-економічні перетворення в Радянській Україні (1929—1938 рр.)» додається тема «Голодомор 1932- 1933 років – геноцид українського народу»;

- до теми «Україна в роки Другої світової війни (1939—1945 рр.). Велика Вітчизняна війна (1941—1945 рр.)» додається тема «Проголошення Акту відновлення Української Держави 30 червня 1941 р.»;

- до теми «Україна в перші повоєнні роки 45 — початок 50-х рр.)» додається тема «Національно-визвольний рух 1944 – 1954 рр.».

Додаток до теми:

«Україна в роки Другої світової війни (1939—1945 рр.)»


Каталог: uploads -> editor -> 5735 -> 438940
editor -> Методичні рекомендації щодо викладання української мови та літератури в навчальних закладах в 2016/2017н р
editor -> Тема. Олександр Олесь (О. Кандиба). Життя І творчість, світоглядні Переконання. Прагнення гармонії людини й природи, майстерність у відтворенні настрою І почуття в поезіях «З журбою радість обнялася»,
editor -> Па́уль Цела́н нім. Paul Celan; справжнє ім'я Пауль Анчель
editor -> Креативний підхід вчителя до підготовки уроків читання
editor -> Розділ 1 Загальні відомості
editor -> Урок №3 Тема. Гійом Аполлінер як чільна постать європейського авангарду
editor -> Тема. Шекспірівський театр. Трагедія «Гамлет»: її філософсько-етична проблематика. Особливості конфлікту, зображення світу у творі. Мета


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6

Схожі:

Методичні рекомендації щодо підготовки та організації ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів, які повинні стати основою для складання завдань на І (шкільний) етап олімпіад iconКвнз «Харківська академія неперервної освіти» Рекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2012/2013 н р
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2011/2012 н р
Методичні рекомендації щодо підготовки та організації ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів, які повинні стати основою для складання завдань на І (шкільний) етап олімпіад iconМетодичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

Методичні рекомендації щодо підготовки та організації ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів, які повинні стати основою для складання завдань на І (шкільний) етап олімпіад iconМетодичні рекомендації щодо підготовки І проведення І-ІІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад із суспільно-гуманітарних дисциплін у 2011/2012 навчальному році
Всеукраїнських учнівських олімпіад із суспільно-гуманітарних дисциплін у 2011/2012 навчальному році
Методичні рекомендації щодо підготовки та організації ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів, які повинні стати основою для складання завдань на І (шкільний) етап олімпіад iconКвнз «Харківська академія неперервної освіти» Рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови І літератури у 2010-2011 навчальному році
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури у 2011/2012...
Методичні рекомендації щодо підготовки та організації ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів, які повинні стати основою для складання завдань на І (шкільний) етап олімпіад iconІ. Рекомендації щодо організації та проведення ІІ етапу олімпіади
Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2013/2014 навчальному році
Методичні рекомендації щодо підготовки та організації ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів, які повинні стати основою для складання завдань на І (шкільний) етап олімпіад iconІіі етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії (Львів, 27–28 січня 2018 р.) Завдання для учнів 11 класу
Україна перестала бути колонією… а творцем України єсть той, хто в святе діло унезалежнення української колонії приносить все найкраще,...
Методичні рекомендації щодо підготовки та організації ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів, які повинні стати основою для складання завдань на І (шкільний) етап олімпіад iconЗавдання обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології розміщені на сайті
Комплекти завдань ІІІ етапу олімпіад підготовлені комісією фахівців. До її складу увійшли працівники Чернігівського
Методичні рекомендації щодо підготовки та організації ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів, які повинні стати основою для складання завдань на І (шкільний) етап олімпіад iconМетодичні рекомендації щодо організації та проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2015/2016 навчальному році
Центру методичної та аналітичної роботи квнз «Харківська академія неперервної освіти»
Методичні рекомендації щодо підготовки та організації ІІ-ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади з історії для учнів 8-11 класів, які повинні стати основою для складання завдань на І (шкільний) етап олімпіад iconМетодичні рекомендації щодо організації та проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2014/2015 навчальному році
Кротова І. В., методист Центру методичної та аналітичної роботи квнз «Харківська академія неперервної освіти»


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка