Методичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії



Сторінка1/6
Дата конвертації25.04.2017
Розмір0,9 Mb.
ТипМетодичні рекомендації
  1   2   3   4   5   6



ІІІ та ІV етапи

Всеукраїнської учнівської олімпіади

з історії
Інформаційно-аналітичний бюлетень

2014-2015 н.р.



Рекомендовано до друку рішенням вченої ради Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

(Протокол № 12 від 04.06.2015)

Упорядник: О.В. Третьякова, методист історії та основ правознавства Сумського ОІППО
Рецензенти: С.П. Ніколаєнко, старший викладач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

В.М. Тодосийчук, методист інформаційно-методичного центру Сумської міської ради

ІІІ та ІV етапи Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у
2014-2015 н.р.: інформаційно-аналітичний бюлетень / Упор. О.В. Третьякова. – Суми: РВВ СОІППО, 2015. – 80 с.
Інформаційно-аналітичний бюлетень містить нормативні документи та аналітичні матеріали проведення ІІІ та ІV етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії, умови та методичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії.

Бюлетень рекомендується методистам районних (міських) відділів (управлінь) освіти для використання в роботі як інформаційний матеріал та зразок оформлення відповідної документації, а також учителям історії – для підготовки учнів до ІІІ та ІV етапів олімпіади.






ЗМІСТ
Передмова 4
Нормативно-правове забезпечення Всеукраїнської

учнівської олімпіади з історії 5

Склад журі ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2014-2015 н.р 6

Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2014-2015 н.р. 8

Пам’ятка учасникам Всеукраїнських змагань з історії 32

Аналітичний звіт з проведення ІІІ етапу

Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 39
Завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

2014-2015 н.р. 59



ПЕРЕДМОВА
Історична освіта є невід’ємною частиною сучасної гуманітарної освіти. Вивчення та знання подій у різних цивілізаціях протягом віків дає можливість учням не лише осягнути різноманітний цікавий світ, але й сформувати своє ставлення до реалій буття, визначити економічні, політичні, культурні пріоритети. Участь у Всеукраїнських олімпіадах – це не лише унікальний шанс перевірити свої знання та вміння, показати здібності до наукового пізнання, а й можливість навчатися долати труднощі та ніколи не зупинятися на шляху до мети. Один із філософів говорив: «Перемагають ті, хто впевнений у своїх силах. Той, хто не здатний щоденно переборювати страх, ще не вивчив свій перший урок».

Учнівські олімпіади – це справжній інтелектуальний марафон. Інтерес до навчання, бажання пізнавати нові грані улюбленого предмета притаманні учасникам олімпіад різних етапів. І самі досягнення в цих змаганнях є особистим кроком кожного учасника на шляху до щасливого майбутнього.

Готуючи матеріал бюлетеня, ми виходили з необхідності ознайомити широкий загал учнів із завданнями ІІІ та ІV етапів Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії, надати пам’ятку для роботи з різними видами джерел.

Як колись зазначав філософ Конфуцій: «Перед людиною є три шляхи до пізнання. Шлях мислення – найбільш благородний, шлях – наслідування – найбільш легкий і шлях особистого досвіду – найбільш важкий». Тому бажаємо учасникам олімпіад натхнення, терпіння, наполегливості і, звичайно, перемоги.



НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ УЧНІВСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З ІСТОРІЇ
Порядок організації та проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад, їх організаційне, методичне та фінансове забезпечення, порядок участі й визначення переможців визначає Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності.

Процес організації та проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 2014-2015 н.р. побудовано відповідно до нормативних документів:

Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22.09.2011 р. № 1099. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
від 17 листопада 2011 року за № 1318/20056 «Про затвердження Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності».

Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.09.2014 № 918 «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2014-2015 навчальному році».

Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.03.2015 № 248 «Про проведення ІV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів у 2014-2015 навчальному році».

Про проведення ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та участь команд учнів Сумської області в ІV етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2014-2015 навчальному році (наказ управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації від 14.11.2014 № 566-ОД).

Наказ Департаменту освіти і науки від 11.03.2015 № 159-ОД «Про участь учнів у ІV етапі Всеукраїнської олімпіади з історії».

СКЛАД ЖУРІ ІІІ ЕТАПУ

ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З ІСТОРІЇ (2014 – 2015 Н.Р.)


Голова журі

Жмака Віталій Миколайович, старший викладач кафедри історії України Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка, кандидат історичних наук, доцент;

Заступник голови журі

Бугрій Володимир Станіславович, завідувач кафедри історії України Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка, доктор педагогічних наук, доцент;

Секретар

Третьякова Олена Василівна, методист історії та основ правознавства Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.


Члени журі

Борисенко

Юрій Володимирович





учитель історії вищої категорії Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27
м. Суми;

Вовк

Олександр Володимирович





Старший викладач кафедри історі України Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка, кандидат історичних наук, доцент;

Зінченко

Ольга Володимирівна





учитель історії вищої категорії Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 20
м. Суми;

Кириченко

Олександр Вікторович





учитель історії вищої категорії, Кіндратівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сумської районної ради, старший учитель;

Зарудний

Сергій Вікторович





учитель історії вищої категорії Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 27
м. Суми, старший учитель;

Луценко

Світлана Миколаївна





доцент кафедри державного управління та педагогічного менеджменту Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат наук з державного управління, доцент;

Ніколаєнко

Світлана Петрівна





старший викладач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;

Пархоменко

Ніна Михайлівна





учитель історії вищої категорії Сумської гімназії
№ 1 м. Суми, старший учитель;

Турков

Володимир Вікторович





старший викладач кафедри історії України Сумського державного педагогічного університету ім. А.С. Макаренка, кандидат історичних наук, доцент;

Романова

Ірина Володимирівна





учитель історії вищої категорії Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 18
м. Суми;

Семенов

Володимир Миколайович





доцент кафедри права Сумського державного університету, кандидат наук з державного управління;

Скиртач

Микола Вікторович





учитель історії першої категорії Сумської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 29 м. Суми;

Чуйко

Лариса Володимирівна





учитель історії вищої категорії Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 26
м. Суми, учитель-методист;

Шульчевська

Світлана Єгорівна





учитель історії вищої категорії Сумської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4
м. Суми, учитель-методист;

Експерт-консультант

Ткаченко Анатолій Олександрович, завідувач кафедри державно-правових дисциплін Державний вищий навчальний заклад «Українська академія банківської справи Національного банку України», кандидат юридичних наук, кандидат історичних наук, доцент.

ЗАВДАННЯ ІІІ ЕТАПУ

ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ УЧНІВСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ

З ІСТОРІЇ 2014-2015 Н.Р.
8 клас
ТЕСТИ

(Максимум балів 15)
1. У який з цих періодів кам'яного віку людина винайшла лук і стріли:

А) палеоліт; В) неоліт;

Б) мезоліт; Г) енеоліт.

2. У якій сучасній області України розташований історико-археологічний заповідник «Кам'яна Могила»:

А) Дніпропетровській; В) Запорізькій;

Б) Донецькій; Г) Миколаївській.

3. Найбільшої сили розлив Нілу досягав 19 липня. Яке свято відзначали у цей день давні єгиптяни:

А) Новий рік; В) Свято Нілу;

Б) День народження фараона; Г) Свято врожаю.

4. У якій сучасній державі знаходяться залишки шумерського міста-держави Ур:

А) Іран; В) Ірак;

Б) Кувейт; Г) Сирія.

5. Як називалися області, на які було розділено Перське царство за часів Дарія І:

А) провінції; В) номи;

Б) сатрапії; Г) улуси.

6. Який з скіфських царів карбував власну монету:

А) Аспарух; В) Таксакій;

Б) Лік; Г) Атей.

7. Як називалися кораблі, на яких нормани здійснювали свої походи:

А) дракар; В) галера;

Б) дредноут; Г) фрегат.

8. Як називалися укріплені місця, центри князівської адміністрації, започатковані княгинею Ольгою для збору данини у підкорених племенах:

А) застави; В) дитинці;

Б) погости; Г) гради.

9. Який з цих овочів не вирощувався на Русі:

А) капуста; В) картопля;

Б) огірок; Г) морква.

10. Після смерті Ярослава Мудрого троє його синів утворивши тріумвірат правили Руссю. З нижче перерахованих варіантів оберіть той, де правильно вказані імена цих трьох Ярославичів:

А) Ізяслав, Святослав, Всеволод; В) Святослав, Всеволод, Ігор;

Б) Ігор, В'ячеслав, Святослав; Г) Ігор, Ізяслав, Святослав.

11. За часів правління якого князя під Вишгородом було збудовано міст через Дніпро:

А) Ярослава Мудрого; В) Володимира Мономаха;

Б) Данила Галицького; Г) Ізяслава Ярославича.

12. Дочкою якого галицького князя, імовірно, була Ярославна зі «Слова о полку Ігоревім»:

А) Данила Галицького; В) Романа Мстиславича;

Б) Ярослава Осмомисла; Г) Василька Ростиславича.

13. У якому році відбулася битва під Оршею між військами Великого князівства Литовського на чолі з Костянтином Острозьким та Московського князівства на чолі з Іваном Челядніним:

А) 1514; В) 1515;

Б) 1512; Г) 1517.

14. Скільки років мало виповнитися людині, щоб її у ХІV-ХV ст. могли обрати членом магістрату:

А) 30; В) 25;

Б) 20; Г) 35.

15. «Героями» якого за рахунком хрестового походу були Фрідріх
І Барбаросса, Ричард Левове Серце та Леопольд Австрійський:

А) першого; В) третього;

Б) другого; Г) четвертого.

І. Визначте спільні та відмінні ознаки Кревської та Люблінської уній та їх наслідків для українських земель.

Максимум 10 балів
ІІ. Розв'яжіть задачі, давши короткі відповіді на запитання.

1. Як ви вважаєте, зростання міст у Київській Русі - це причина роздробленості чи її наслідок? Чи, може, це явище взагалі не пов'язане з роздробленістю? Свою відповідь обгрунтуйте.

2. Які привілеї перед іншими воїнами-османами мали яничари?

Максимум балів 6 (2x3)
III. Впізнайте історичних діячів і дайте відповідь на запропоноване питання:

Батько був Великим, а син Мудрим. Обидва закладали підвалини могутньої держави, але героєм епосу став тільки перший. Чому?



Максимум балів (1 + 1)=2+2=4

IV. Назвіть по 2 найважливіші події з історії України, які відбувалися після подій всесвітньої історії, визначених у першому стовпчику, але раніше, ніж події, визначені у третьому стовпчику



Події

всесвітньої історії



Події

історії України



Події

всесвітньої історії



Відкриття Америки

X. Колумбом






Укладення

Люблінської унії



Початок царювання Михайла

Романова





Початок революції

в Англії


Закінчення Семилітньої війни




Прийняття Декларації

незалежності США




Максимум баї і в б (3x2)

V. Розгляньте історичні карти.

Впізнайте країну, що її зображено на тих картах. Визначте, який період історії впізнаної країни проілюстровано на кожній карті. Заповніть легенди карт, вказуючи необхідні умовні позначення.



Впізнання теми – 1 бал. Визначення періодів –2 бали. Заповнення легенд карт –3бали за кожну карту. Максимум – 9 балів.



Періоди історії впізнаної країни
Карта 1
Карта 2


Назва країни





Умовні позначення


Умовні позначення


VI. Визначте (за портретами), кому належать вислови та прокоментуйте їх (наголосивши на актуальності):

1) «Сгаесіа сарta ferum victorem серіt» («Поневолена Греція поневолила своїх завойовників»).

2) «О tеmрога! О mогеs!» («О часи! О звичаї!»).

Максимум балів (2+5 +5)х2=24.



VII. На ілюстраціях зображено внутрішній вигляд церкви Іль Джезу в Римі та Ніве Керк у Делфті. Чим пояснюється відмінність в оформленні інтер'єрів обох храмів?

Максимум балів 12 + 12=24.






  • VIII. Плутарх в своїх «Життєписах» наводить розмову царя Пірра зі своїм порадником Кінеєм, учнем Демосфена. Вислухавши викладену царем програму завоювань (Італія, Сицилія, Карфаген), Кіней запитав: «А коли все це збудеться, що ми тоді станемо робити?». Пірр відповів: «Буде у нас цілковите дозвілля, щоденні бенкети і приємні бесіди». Тоді філософ сказав: «Що ж заважає нам зараз бенкетувати і на дозвіллі бесідувати один з одним? Адже у нас і так уже є те, чого ми прагнемо досягти ціною багатьох злигоднів, небезпек і кровопролиття».

Чи переконав філософ царя? Чому правителі завжди прагнуть завоювань? Як врешті скінчив життя Пірр?

Максимум балів 3x12=36.
ХІ. Визначіть головні цілі, яких хотіли досягти козаки, піднімаючи фактично безперервні війни проти Польщі. Яке місце при цьому посідали інтереси народних мас і корпоративні інтереси козацтва?

Максимум балів 12.

9 клас
ТЕСТИ

(Максимум балів 18)

1. У гробниці якого китайського імператора було знайдено знамениту теракотову армію:

А) Цінь Шихуанді; В) Хуа Гофена;

Б) Лю Бана; Г) Мао Цзедуна.

2. Найдавнішою пам'яткою палеоліту в Україні є стоянка біля села Королеве. Вчені припускають, що тут мешкали:

А) дріопітеки; В) неандертальці;

Б) пітекантропи; Г) кроманьйонці.

3. Який з цих народів виготовляв з мушлі пурпурову фарбу, що не втрачала яскравості та цінувалася в давнину:

А) фрігійці; В) фінікійці;

Б) фракійці; Г) філістимляни.

4. Хто з єврейських царів, за легендою, наказав розрубати дитину щоб з'ясувати хто її справжня мати:

А) Саул; В) Давид;

Б) Соломон; Г) Мойсей.

5. У якому місті 325 року відбувся Перший Вселенський собор християнських єпископів:

А) Рим; В) Нікея;

Б) Константинополь; Г) Ефес.

6. Хто з нижче перерахованих володарів правив у Києві найдовше:

А) Олег; В) Ольга;

Б) Ігор; Г) Святослав.

7. Хто з цих синів Володимира Великого виміряв відстань від Тмутаракані до Керчі по льоду Керченської протоки:

А) Ярослав; В) Гліб;

Б) Святополк; Г) Мстислав.

8. Випалена глина вкрита поливою та малюнками широко застосована в церковній архітектурі Русі називається:

А) мозаїка; В) плінфа;

Б) фреска; Г) майоліка.

9. Як іще на Русі називали тевтонських хрестоносців:

А) тамплієри; В) крижевники;

Б) крузейро; Г) мінорити.

10. У XIV століття на території нинішньої Буковини у складі Молдовії виникла автономна територіальна одиниця під назвою:

А) Покуття; В) Теребовлянське князівство;

Б) Шипинська земля; Г) Пониззя.

11. Першим ректором Львівської братської школи був:

А) Іпатій Потій; В) Арсеній Еласонський;

Б) Йосафат Кунцевич; Г) Захарій Копистенський.

12. Хто очолював козацьке повстання, що відбулося у 1595-1596 роках:

А) Криштоф Косинський; В) Северин Наливайко;

Б) Іван Підкова; Г) Тарас Трясило.

13. До якого архітектурного стилю належить каплиця Боїмів у Львові:

А) ренесанс; В) ампір;

Б) готика; Г) бароко.

14. Який з цих колегіумів XVIII століття був відкритий першим:

А) Глухівський; В) Чернігівський;

Б) Переяславський; Г) Харківський.

15. Хто є автором скульптурної композиції Святого Юрія на фасаді собору Святого Юра у Львові:

А) Й. Шедель; В) Я. Погребняк;

Б) І. Григорович-Барський; Г) Й. Пінзель.

16. За чиїм наказом на території Правобережної України, приєднаної до Російської імперії, замість намісництв були створені губернії:

А) Катерини II; В) Олександра I;

Б) Павла І; Г) Олександра II.

17. У якому місті було створено «Товариство об'єднаних слов'ян»:

А) Тульчині; В) Звягелі;

Б) Житомирі; Г) Чернігові.

18. Хто вперше видав друком «Історію русів»:

А) В. Татищев; В) А. Скальковський;

Б) І. Срезневський; Г) О. Бодянський.
І. Визначте спільні та відмінні ознаки програмних документів Кирило-Мефодіївського товариства та «Руської правди» П.Пестеля.

Максимум 12 балів
ІІ. Розв’яжіть задачі, давши короткі відповіді на запитання.

Чому промисловий переворот в усіх європейських країнах починався у легкій промисловості?

Чому після реформи 1861 р. розміри селянських наділів у Наддніпрянській Україні скоротились на 15-20%?

Максимум балів б (2x3)
III. Впізнайте історичних діячів і дайте відповідь на запропоноване питання:

«Один народився в панськім будинку з теплого попелу, другий - у мужицькій хаті з гарячої криці. Той, кого послали верхи, зробився найдорожчою перлиною в тріумфальнім поході чужого народу, той же, кого породили низи, став окрасою й обороною своєї нації» (М.Міхновський). Чому лише один із двох геніальних синів українського народу дійшов туди, куди був посланий?



Максимум балів (1 + 1)=2+2=:4.


IV. Назвіть по 2 найважливіші події з історії України, які відбувалися після подій всесвітньої історії, визначених у першому стовпчику, але раніше, ніж події, визначені у третьому стовпчику.


Події

всесвітньої історії



Події

історії України



Події

всесвітньої історії



Початок Французької революції




Віденський конгрес

Доктрина Монро




Закінчення Кримської війни

Скасування кріпосного права в Російській імперії




Другий похід Гарібальді на Рим


Максимум балів 6 (3x2)
V. Розгляньте історичні карти. Впізнайте країну, що її зображено на тих картах. Визначте, який період історії впізнаної країни проілюстровано на кожній карті. Заповніть легенди карт, вказуючи необхідні умовні позначення.

Впізнання теми – 1 бал. Визначення періодів – 2 бали. Заповнення карт – 3 бали за кожну карту. Усього – 9 балів.

Періоди історії впізнаної країни

Карта 1

Карта 2



Назва країни



Умовні позначки





Умовні позначки




Каталог: Files -> downloads
downloads -> «Це склад книжок» так скептик говорив, «Це храм душі» естет йому відмовив, Тут джерело всіх радощів земних, І їх дарують нам без цінним словом…»
downloads -> Для вчителів зарубіжної літератури
downloads -> Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2013-2014 навчальному році // Зарубіжна літератури в школах України. 2013. №7-8
downloads -> Талант людини це божий дар
downloads -> Василь Стус постать,що єднає
downloads -> Антон павлович чехов
downloads -> Остап Вишня. Трагічна доля українського гумориста. Моя автобіографія
downloads -> Урок 1 т ема. Вступ. Роль художньої літератури у формуванні життєвих цінностей людини


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6

Схожі:

Методичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії iconКвнз «Харківська академія неперервної освіти» Рекомендації щодо підготовки та проведення ІІ етапу всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2012/2013 н р
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2011/2012 н р
Методичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії iconКвнз «Харківська академія неперервної освіти» Рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови І літератури у 2010-2011 навчальному році
Аналіз виконання завдань учасниками ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови та літератури у 2011/2012...
Методичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії iconЗавдання обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології розміщені на сайті
Комплекти завдань ІІІ етапу олімпіад підготовлені комісією фахівців. До її складу увійшли працівники Чернігівського
Методичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії iconПро проведення III етапу та підготовку до ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії у 2013/2014 н р

Методичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії iconІ. Рекомендації щодо організації та проведення ІІ етапу олімпіади
Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2013/2014 навчальному році
Методичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії iconЗавдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 8 клас 2013-14 н р. Завдання І
Розташуйте назви історико-географічних об’єктів, де відбувалося підписання різносторонніх угод періоду Руїни у хронологічній послідовності,...
Методичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії iconЗавдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії 015-2016 клас Завдання І
Розташуйте вислови, що стосуються історії Київської держави ІХ-ХІ століття у хронологічній послідовності
Методичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії iconМетодичні рекомендації щодо організації та проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2015/2016 навчальному році
Центру методичної та аналітичної роботи квнз «Харківська академія неперервної освіти»
Методичні рекомендації щодо виконання окремих типів олімпіадних завдань ІІІ етапу та завдання ІV етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії iconМетодичні рекомендації щодо організації та проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури у 2014/2015 навчальному році
Кротова І. В., методист Центру методичної та аналітичної роботи квнз «Харківська академія неперервної освіти»


База даних захищена авторським правом ©biog.in.ua 2019
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка